4.4
(158)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی کیا پیکانتو و مزایا و معایب آن می پردازیم. خودرو کیا پیکانتو کوچکترین عضو از خانواده کیا است. این خودرو با بدنه مدل هاچبک طراحی شده است. این خودرو طراحی جذابی دارد که پس از عرضه به بازار مردم و به خصوص خانم ها مجذوب این خودرو شدند.

1200px Kia Venga CRDi Vision Continentalsilber نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو
نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

معرفی و بررسی کیا پیکانتو

Kia Picanto 04 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

خودرو کیا پیکانتو در رده خودرو هاچ بک قرار می گیرد که نسل اول آن در سال 2011 معرفی شد. این خودرو کوچکترین محصول کمپانی کره ای کیا محسوب می شود که به خاطر ابعاد کوچک برای استفاده درون شهری بسیار مناسب می باشد.

خودرو کیا پیکانتو در سال 2017 نسل سوم خود را به بازار عرضه کرد که نمونه هایی از آن توسط اطلس خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد و با استقبال نسبتی خوبی نیز مواجه گشت. این خودرو به علت طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد بیشتر مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

فیلم تست و بررسی کیا پیکانتو

ویدئوی زیر از سایت Z4Car به بررسی کامل خودروی پیکانتو و مزایا و معایب آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو

کیا پیکانتو از پلت فرم یکسانی با هیوندای i10 بهره می گیرد، که شامل شاسی سبک وزن، آرایش دیفرانسیل جلو سیستم انتقال قدرت، دو پیشرانه بنزینی کم حجم و یک پیشرانه دیزلی با گیربکس های چهار سرعته خودکار یا پنج شرعته دستی می شود، پیکانتو در کنار مدل پنج درب در مدل های 3 درب نیز عرضه می شود که البته به کشورمان وارد نشده است.

مشخصات فنی موتور  پیکانتو 2013

8287588 436 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

این خودرو با سه نوع پیشرانه بنزینی روانه بازار شده است، از این پیشرانه‌ها دو مدل پیشرانه یک لیتری با موتور سه سیلندر و یکی نیز موتور تنفس طبیعی 1.25 لیتری چهار سیلندر است. پیشرانه‌های طبیعی شامل دو گونه تنفس طبیعی و توربو هستند.

توان خروجی موتور یک لیتری تنفس طبیعی معادل 66 اسب‌بخار و 96 نیوتن‌متر مربع نیز گشتاور دارد. موتور توربوشارژ کیا پیکانتو نیز دارای 99 اسب‌بخار قدرت و 171 نیوتن‌متر مربع گشتاور است.
در موتور 1.25 لیتری چهار سیلندر نیز قدرت 83 اسب‌بخاری و گشتاور 122 نیوتن‌متر مربع را شاهد هستیم.
تمام این پیشرانه‌ها با یک گیربکس 5 سرعته دستی به بازار عرضه می‌شوند. در پیشرانه 1.25 لیتری می‌توان از یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک نیز استفاده کرد.

شتاب صفر تا صد کیا پیکانتو در نسخه 1.25 لیتری حدود 14 ثانیه و در مدل‌های 1 لیتری 10.1 ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز معادل 160 تا 180 کیلومتر در ساعت است.

این خودروی کوچک شهری مصرف سوخت بسیار بهینه‌ای دارد، مصرف سوخت کیا پیکانتو در سیکل ترکیبی 5.7 تا 5.8 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر است.

جدول مشخصات فنی کیا پیکانتو 2012

نام خودروکیا پیکانتو
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)2012
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1248 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده4 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 10012.9 ثانیه
حداکثر سرعت160 کیلومتر در ساعت
وزن1035 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)3595 طول – 1595 عرض – 1481 ارتفاع
فاصله بین دو محور2385 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک35 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
میزان تولید CO2125 گرم در هر کیلومتر

باتری کیا پیکانتو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های کیا پیکانتو

article 637139379675738744 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

امکانات و قابلیت‌های موجود در خودروی کیا پیکانتو به همان میزان قیمت و ارزش آن قابل‌توجه می‌باشد. این مدل خودرو علاوه بر دارا بودن سیستم ترمز دیسکی در هر 4 چرخ خود، از وجود قابلیت‌های دیگری نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS در کنار سیستم EBD و سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC نیز بهره می‌گیرد. این مورد زمانی بیشتر جلب‌توجه می‌کند که در بسیاری از خودروهای حاضر در بازار چون خودروهای ساخت داخل و یا برخی از خودروهای چینی شاهد استفاده از نوع کاسه‌ای ترمز در خودروها هستیم.

وجود امکانات و قابلیت‌های رفاهی و جانبی دیگر خودروی کیا پیکانتو نظیر کامپیوتر سفری، مه شکن جلو و عقب، آینه میانی الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی راهنمادار، شیشه‌های بالابر جلو و عقب برقی، سانروف، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، قابلیت قفل شدن خودکار  درهای خودرو در هنگام سرعت‌بالا، وجود سیستم راهنمای هوشمند در زمان جابه‌جایی میان خطوط جاده و بزرگراه، صندلی‌های عقب تاشو و فرمان هیدرولیک باقابلیت تنظیم ارتفاع آن موجب شده است که این خودرو در نزد بسیاری از افراد و مشتریان بالقوه یک خودروی جذاب جلوه کند.

 دانلود دفترچه راهنمای کیا پیکانتو

    بررسی طراحی ظاهری کیا پیکانتو

    02c04ab1 6a58 49fc bd3a 887ae8561e58 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    طراحی ظاهری اپتیما ۲۰۱۶ به گونه‌ای انجام شده که علاوه بر جذب خانواده‌ها و افراد مسن‌تر، توانایی ایجاد هیجان و جاذبه درونی در مشتریان جوان‌تر را نیز داشته باشد و بدین ترتیب بتواند اقشار مختلف را به سوی خود بکشاند؛ انصافا هم باید اعتراف کرد که تا حد زیادی در این زمینه موفق ظاهر شده است.

    به طور کل طراحی ظاهری کیا اپتیما JF علاوه بر برخورداری از خصیصه‌هایی زیبایی‌شناختی مطابق با نظر و سلیقه عمومی، سعی در ارائه زیرکانه شاخصه‌های بصری اسپرت داشته تا بتواند مشتریان بیشتری را از اقشار مختلف و سنین گوناگون به سوی خود بکشاند که البته به نظر می‌رسد طراحان و مسئولان کیا موتورز به این هدف خود دست پیدا کرده باشند.

    طراحی بیرون کیا پیکانتو

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    این خودرو از نمای جلو به دو چراغ برجسته و یک جلو پنجره کوچک و باریک مجهز شده است. در بین چراغ های کیا پیکانتو لوگوی شرکت کیا به زیبایی قرار گرفته است. کیا پیکانتو برای خنک نگه داشتن موتور از یک هواکش بزرگ استفاده کرده است که جلوی سپر را کاملا پوشانده است.

    all new picanto my18 outdoor Desktop 960x720 620x328 1 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    دو چراغ راهنما نیز به زیبایی در طرفین قرار گرفته‌اند. کیا پیکانتو از نمای جانبی دارای طراحی ساده و یکپارچه‌ای است. حجم دهی روی درها نیز تاثیر خیلی مثبتی روی ظاهر خودرو گذاشته است. یک خط برآمده از بالای گلگیر جلو تا میان چراغ عقب کشیده شده است که از میان دستگیره درها می گذرد.

    index picanto نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    انتخاب رینگ ۱۵ اینچی نیز برای این خودرو هم تصمیم صحیحی دیگری از سوی طراحان آن بوده است. پیکانتو از نمای عقب نیز طراحی مناسب و زیبایی دارد. دو چراغ عقب با طراحی خاص دور در عقب کشیده شده‌اند. چراغ‌ های هشدار در بالای در قرار گرفته است و شیشه عقب نمای دید مناسبی را فراهم می‌کند. دو چراغ راهنما نیز طرفین سپر عقب قرار دارند که این بخش را بیش از بیش جذاب کرده‌اند.

    طراحی داخل کیا پیکانتو

    kia picanto 2017 ac 091 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    در طراحی داخلی خودرو کیا پیکانتو نیز وجود فضای مناسب و قابل قبولی را برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌کنیم. طراحی کابین به این صورت انجام شده است که ورودی‌های هوا و کلیدهای کنترل در مرکز داشبورد تعبیه شده است.

    محفظه‌های تعبیه شده جاداری که بر روی پنل درب طراحی شده است، شما را از گذاشتن وسایلتان در داشبورد بی‌نیاز می‌کند. تهویه مطبوع با کنترل دستی، 2 آینه بر روی سقف و چراغ‌های LED برای روشنایی کابین جزو تجهیزات استاندارد کیا پیکانتو محسوب می‌شود.

    در وسط داشبورد یک صفحه نمایشگر 7 اینچی عالی وجود دارد که کار با آن به دلیل کیفیت بسیار بالایش لذت‌بخش خواهد بود. چیدمان دکمه‌های سخت‌افزاری در دخل کابین نیز بسیار دقیق و خوب صورت گرفته است و از شلوغی بی‌مورد و اذیت کننده خودداری شده است. در پایان جادار بودن صندوق‌عقب و همچنین امکان تاشو بودن صندلی‌های عقب خودرو، شما را از داشتن این ماشین راضی می‌کند.

    مزایا و معایب کیا پیکانتو

    kia picanto 2017 ac 087 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    مزایای کیا پیکانتو

    • هاچبک ولی جادار

    در این کلاس اکثر خودرو ها بسیار کوچک هستند و مشکل فضای کابین دارند. اما پیکانتو با اینکه ابعاد کوچکی دارد حداقل در صندلی جلو فضای راحتی را برای سرنشینان ایجاد میکند.

    این ویژگی میتواند نسبت به میتسوبیشی میراژ یک مزیت باشد. اما فرق خاصی بین فضای کابین هیوندای i10 و کیا پیکانتو وجود ندارد چون این دو خودرو عملا روی یک شاسی ساخته شده اند و میتوان گفت یک خودرو هستند با دو آرم مختلف!

    • شتاب قابل قبول

    درست است که در این بازه ی قیمتی و در این کلاس بیشتر مد نظر ما مسائل اقتصادی و ابعاد کوچک خودرو است اما این خودرو در کنار ویژگی های مثبتی که دارد شتاب خوبی را نیز داراست. شتاب این خودرو تقریبا حدود ۱۲ ثانیه است. که میتوان گفت شتاب قابل قبولی برای یک خودروی شهری کوچک محسوب میشود.

    به دلیل مشخصات فنی تقریبا یکسان پیکانتو و آی ۱۰ تفاوت خاصی در این قسمت هم دیده نمی شود. پس اگر بخواهید با پیکانتو یک درگ کوچک نیز بزنید مشکل خاصی برای شما ایجاد نمیشود! به شرط اینکه با ماشین های رده بالاتر این کار را نکنید!

    Kia Picanto 04 1 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    • کیفیت بالا نسبت به رقبا

    در همه ی محصولات کیا و هیوندای که بررسی کنید، کیا موتورز یک پله از لحاظ کیفیت بهتر از هیونداست. در بازار جهانی نیز شرکت خودرو سازی کیا قابل اطمینان تر از هیونداست. این قضیه را میتوان تعمیم داد به کیا پیکانتو و پیکانتو نسبت به i10 و حتی میتسوبیشی میراژ نیز کیفیت بهتری دارد.

    شاید اما دوام آن مانند میتسوبیشی نباشد ولی فعلا با توجه به عمری که از آن گذشته کیفیت خوبی دارد. پس می توان گفت داشبورد زیبای پیکانتو دوام مناسبی هم دارد.

    • آپشن های رفاهی متنوع

    همیشه ماشین های کره ای آپشن های بیشتری نسبت به رده ی خود داشته اند. پس میتوان به جرات گفت پیکانتو چندین پله بالاتر از میتسوبیشی میراژ است. و پیکانتو شاید چیز هایی داشته باشد که نسبت به کلاس آن از آن انتظار نداشته باشیم!

    • گیربکس و عملکرد فنی خوب

    علاوه بر اینکه این ماشین شتاب خوبی دارد، باید گفت گیربکس خوبی نیز دارد. در شهرهای شلوغی مثل تهران داشتن گیربکسی که بدون کندی دنده را عوض کند و در ایستادن و دوباره راه افتادن ها کوبش نداشته باشد یک مزیت به شمار می آید و پیکانتو با گیربکس خوبی که دارد این مزیت را به شما خواهد داد. تعویض دنده این ماشین به طور نرم انجام میشود و مشکلی از بابت تکان های خودرو موقع تعویض دنده نخواهید داشت.

    article 637139378633805459 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    • مصرف سوخت کم

    درست است که مصرف سوخت پایین در این کلاس خودرو یک اجبار و الزام است اما این خودرو نشان داده که با مصرف سوخت حدود ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر کاملا ویژگی کم مصرف بودن را داراست و میتوان گفت برای شهر یک خودروی فوق العاده است. البته در جاده مصرف خودرو به زیر ۵ لیتر در صد کیلومتر میرسد که میتوان گفت اگر بخواهیم با پیکانتو سفرهای کوتاه بین شهری را نیز تجربه کنیم خیلی مزاحم پمپ های  بنزین نخواهیم شد!

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    معایب کیا پیکانتو

    Kia Picanto 6 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    • قیمت گذاری بسیار بالا

    مهم ترین و بزرگ ترین مشکل کیا پیکانتو قیمت بالای این خودرو است. هنگامی که پیکانتو وارد بازار ایران شد قیمت آن حدود ۸۰ میلیون تومان بود که در آن زمان با این مبلغ میشد خودرو های بسیار بهتری خریداری کرد.

    بعدها که قیمت ماشین بالاتر رفت پیکانتو هم رشد بسیار زیادی داشت و باعث شد ارزش خرید این خودرو بسیار پایین بیاید چون با مبلغی که برای خرید پیکانتو پرداخت میشد می توانستیم یک سدان کره ای با چندسال کارکرد بخریم‌ که قطعا انتخاب بهتری محسوب می شد.

    اگر بخواهیم یک دلیل برای موفق نشدن این خودرو در بازار ارائه دهیم قطعا قیمت بالای آن است. در این بین میراژ با این که طراحی خوبی نداشت و به اندازه این خودرو جذاب نبود اما چند میلیون تومان پول برای خریدار ذخیره می کرد.

    • نفوذ صدای موتور به کابین

    باید بپذیریم در کنار قیمت بالایی که این خودرو در بازار ایران دارد، در بازار جهانی یک خودروی کاملا ارزان قیمت محسوب می شود و ویژگی یک خودروی ارزان قیمت آن است که کیفیت متریال داخل پایین تر است، قالب گیری ضعیف تر انجام شده و طبعا این که صدای موتور داخل کابین زیاد باشد عادی است.

    این مورد در هیوندای i10 کم تر دیده می شود اما در حد میتسوبیشی میراژ است. چون باید قبول کنیم هر سه این خودروها جزء خودروهای پایین رده در بازار جهانی محسوب می شوند و این ایرادات به آنها وارد است.

    1024px Kia Venga CRDi Vision Continentalsilber Heck نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    • سواری بی کیفیت

    درست است که کسی از یک خودروی هاچ بک کوچک شهری انتظار راحتی یک خودروی سدان خانوادگی را ندارد اما پیکانتو با سواری خشکی که دارد می تواند آزار دهنده باشد. از آنجایی که قرار است این خودرو بیشتر در شهر استفاده شود، ممکن است دست اندازهای شهری برایتان دردسرساز شوند.

    شاید قسمتی از این خشک بودن به‌ خاطر تناسب نامناسب وزن بین جلو و عقب خودرو یا سبکی آن باشد اما به هرحال هرچه که هست باعث می شود سواری این خودرو چندان لذت بخش نباشد و از آنجایی که فاصله ی محوری خودرو نیز کم است خیلی اطمینانی به این خودرو در پیچ ها و مانور دادن ها نباشد.

    13925191 244 scaled نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    • بازار دست دوم ضعیف

    ضعیف بودن بازار دست دوم این خودروها نیز به قیمت بالای آنها برمی گردد. هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و  کیا پیکانتو هر سه قیمت بالایی دارند و اگر کسی قرار باشد یک خودروی هاچ بک کوچک خریداری کند ترجیح میدهد با این مبلغ، یک رده بالاتر از اینها، برای مثال هیوندای i20 را انتخاب کند که هرچند چند مدل پایین تر باشد اما قدرت بالاتر، کابین جادارتر، شتاب بیشتر و بازار بهتر را داشته باشد‌.

    برای همین است که اگر کسی بخواهد i20 یا پیکانتو را بخرد مستقیما سراغ یک رده بالاتر رفته و i20 را خریداری می کند. برای همین است که بازار پیکانتو، میراژ و  i20 چندان خوب نیست.

    • قطعات یدکی کمیاب

    اگر خودرویی در بازار کم وجود داشته باشد قطعا لوازم یدکی آن هم کم یاب خواهد بود. از آنجایی که موتوری که پیکانتو دارد تنها روی دو یا سه خودرو بیشتر نصب نشده به مشکل تامین قطعه برخواهید خورد و چون این خودرو خیلی روی بورس نیست، نبود قطعه هم باعث میشود هزینه های تعمیر آن بالا رود.

    هرچند این ماشین با حجم موتور کمی که دارد احتمال اینکه خراب شود بسیار کم است اما باید احتمالات را در نظر گرفت و بدانیم که اگر پیکانتو به تعمیرگاه رود مدتی برای تامین قطعه به مشکل برمی خورد.

    وضعیت ایمنی کیا پیکانتو

    2018 kia picanto 14 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، زانو و پرده‌ ای است. از امکانات ایمنی خودرو می‌توان به سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز کمکی BAS، سیستم کنترل پایداری HAC، مدیریت پایداری خودرو VSM و … اشاره نمود. این خودرو در بررسی که توسط موسسه Euro NCAP انجام شده است نمره ۳ ستاره ایمنی را از ۵ ستاره ایمنی دریافت کرده است.

     رقبای خودروی کیا پیکانتو

    1200px Kia Picanto Funfturer Vision 1.0 CVVT Schneeweis نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    در بازار جهانی و از نظر مقایسه قیمت کیا پیکانتو رو در روی رقبایی چون فولکس واگن آپ، هیوندای i10، رنو تویینگر و تویوتا آیگو قرار دارند.

    در بازار ایران نیز کیا پیکانتو رقبایی مثل هیوندای i10 و میتسوبیشی میراژ دارد، البته با توجه به امکانات رفاهی و خدمات پس از فروش کیا در ایران مطمئنا علاقه‌مندان به خودروهای هاچ‌بک جمع و جور شهری، همچنان کیا پیکانتو را به دیگران ترجیح می‌دهند.

    ارزش خرید خودرو کیا پیکانتو

    1402111 نقد و بررسی مزایا و معایب کیا پیکانتو

    پیکانتو را باید یک هاچ بک کوچک بسیار مناسب دانست که با این که قیمت بالایی که دارد ارزش خرید مناسبی نیز دارد. شاید این خودرو در بحث قطعات یدکی و بازار دست دوم کمی مشکل داشته باشد اما وقتی آن را با رقبای خود مقایسه میکنیم فرق چندانی ندارند.

    وقتی که قرار است هر دو ماشین به مشکل قطعه بخورند پس ماشینی را انتخاب میکنیم که شتاب بهتر، آپشن بیشتر و طراحی جذاب تری دارد. و پیکانتو در اینجا میتواند بهتر از رقبای هم وطن خود عمل کرده و خودروی مناسب تری باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    4 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مهران
    مهران
    1 سال پیش

    سلام من کلیپ رو دیدم در اعلام نقاط ضعف ماشین اغراق شده! درسته قیمتش نامعقوله (که البته باید پرسید قیمت کدوم ماشین در ایران معقوله؟) اما هیچ گرونی هم بی دلیل نیست! بنظر میرسه نگارنده تجربه رانندگی خاصی با این ماشین نداشته! من از ۲۰۱۶ این ماشین رو دارم اگه بخوام معقول نظر بدم: نقاط ضعف: خشک بودن به دلیل کم بودن فاق لاستیک ها، و بازار دسته دوم ضعیف به دلیل واردات محدود این ماشین هست که به همین علت همونطور که در کلیپ هم گفتین در تامین قطعات محدودیت دارید. فضای کم صندوق. نقاط قوت: طراحی اسپرت و… خواندن ادامه ...

    مسعود
    مسعود
    1 سال پیش

    من الان کوییک دارم. این ماشین در مقایسه با کوییک چطوریه؟ می خواهم مدل 2016 این را بخرم؟ لطفا بدون حرف های حاشیه ای راهنمایی کنید. نظر فنی نیاز دارم. ممنون

    مریم
    مریم
    1 سال پیش

    من هشت ساله این ماشین دارم باهاش نا همدان رفتم فقط سرویس دوره ای رفتم دوهزار و چهارده هستش وماشین فوق‌العاده نرم وخوشدسته اگر بخوام تعویضی کنم فقط مدل بالای همین رو می خرم .بنطر من خیلی از آی ده بهتره

    نگین
    نگین
    5 ماه پیش

    من هم ۵سال هست پیکانتو دارم ،واقغا عالیه ،هر کی میشینه پشتش متوجه میشه و میگه واقعا ماشین خوبیه ،

    مدل ماشینم ۲۰۱۲ هست،به نظرم ماشین جمع و جور و کم هزینه ای هست ،

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش