4.6
(148)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی کیا سورنتو و مزایا و معایب آن می پردازیم. نسل سوم کیا سورنتو (UM) از سال 2014 میلادی بر روی خطوط تولید کمپانی کره‌ای کیاموتورز قرار گرفت و واردات آن به کشورمان نیز از سال 2015 میلادی، توسط شرکت اطلس خودرو (نماینده رسمی کیاموتورز در ایران) آغاز شد.

یا سورنتو 2015-2017 شاسی بلند میان‌سایز و جذابیست که بایست در ایران به رقابت با پسرعموی خود یعنی هیوندای سانتافه DM بپردازد. در این مطلب قصد داریم تا برخی مشخصه‌های مرتبط با طراحی داخلی و بیرونی، توان فنی، رانندگی، ایمنی و ارزش خرید کیا سورنتو 2015-2017 را مورد نقد قرار دهیم؛ لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

2016 Kia Sorento SX AWD 108 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018
نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 -2017 و 2018

معرفی و بررسی کیا سورنتو

kia sorento sitko ir نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

نسل فعلی کیا سورنتو در مدل‌های 2015 الی 2018 به ایران راه یافته است اما سهم عمده واردات را نسخه‌های 2017 تشکیل می‌دهند و اکثر خودروهای وارد شده نیز از سری پر آپشن GTLINE هستند.

کیا سورنتو ۲۰۱۸ یک SUV متوسط است که امکاناتی متفاوت‌تر از رقبای خود را به سرنشینان خود ارائه می‌دهد. کیا سورنتو در دو مدل پنج سرنشینه و هفت سر نشینه در بازار موجود است. کمپانی کیا مدل سورنتو خود را کمی‌ بزرگ‌تر از یک SUV متوسط به بازار عرضه کرده است. اما با این حال باز هم از SUV های بزرگ، کوچکتر و خوشایند تر است. کیا سورنتو ۲۰۱۸ با مدل ۲۰۱۷ آن تفاوت چندانی ندارد و فقط چند مورد کوچک در ماشین تغییر کرده است. با این حال خرید و فروش کیا سورنتو سهم زیادی در بازار ایران به خود اختصاص داده است.

تفاوت سورنتو وارداتی و شرکتی

6661884 196 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

سورنتو UM هم بصورت وارداتی و هم بصورت شرکتی در بازار کشورمان عرضه شده. بنابراین در هنگام خریداری نسخه‌های «جی‌‌تی لاین شرکتی» باید چک کنید که این آپشن‌ها‌ حتما در خودروی‌تان وجود داشته باشد:

دو سردکن (جلو)، پنج گرمکن (جلو+عقب+فرمان)، هفت ایربگ (جلو+جانبی جلو+پرده ای+زانویی راننده)، پانوراما، سیستم صوتی اینفینیتی با ساب، صندوق برقی، اتوپارک، سنسور 360 درجه پارک، ترمز پارک برقی با اتوهلد، دوربین 360 درجه و مانیتور بزرگ.

البته سورنتوهای فول وارداتی، علاوه بر داشتن همه این امکانات، آپشن‌های مهم دیگری شامل «پدال شیفتر»، «رادار نقطه کور» و «رادار تغییرلاین» را هم دارند.

فیلم تست و بررسی سورنتو 2017

ویدئوی زیر به بررسی کامل خودروی کیا سورنتو و مزایا و معایب آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی کیا سورنتو

4 thumb 450 356 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

کیا سورنتو ۲۰۱۸، اولین شاسی‌بلند این شرکت است که به سیستم انتقال قدرت هشت سرعته اتوماتیک مجهز می‌شود. این جعبه‌دنده بومی که سال ۲۰۱۶ عرضه شد؛ درحالی که اندکی از سطح آلایندگی خودرو می‌کاهد، تعویض‌ دنده نرم و سواری محکم و قاطعی را فراهم می‌کند.

سیستم انتقال قدرت جدید که ۱۴۳ فناوری تازه اختراع شده دارد، برای مدل‌هایی که به پیشرانه ۲. ۲ لیتری دیزلی مجهز هستند، موجود خواهد بود.

اطلس خودرو نوع ۳,۵ لیتری را برای بازار ایران در نظر گرفته است که توانایی تولید حداکثر قدرت ۲۷۳ اسب بخار قدرت در دور ۶۳۰۰ و حداکثر گشتاور ۳۴۲ نیوتون متر در دور ۵۰۰۰ را داراست. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دستی جدید کیا که روی سورنتو نصب شده است مصرف سوخت را تا ۱۲ درصد کاهش می دهد و هماهنگی بیش تری با گشتاور خودرو دارد.

سورنتوی جدید از یک شاسی یک پارچه به جای شاسی قدیمی نردبانی اش بهره می برد و در طراحی قطعات زیر بندی آن از فولاد مقاوم استفاده شده که مقاومت این بخش را بیش از پیش بالا می برد.

مشخصات فنی موتور کیا سورنتو 2018

این شاسی یلند در دو مدل ۴ سیلندر ۲. ۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و ۶ سیلندر ۳. ۳ لیتری یا توان ۲۹۰ اسب بخار به بازار ارائه می گردد که نسخه های L و LX از پیشرانه اولی بهره می برند و بقیه تریم ها از موتوری قویتر برخوردارند.

جدول مشخصات فنی کیا سورنتو 2018

مشخصاتحجم / میزان / تعداد
محور محرکدو دیفرانسیل
حجم موتور۲۳۵۹ سی سی
نوع موتورG4KJ GDI بنزینی
تنفس موتورطبیعی
حداکثر قدرت۱۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۲۴۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب۹. ۱ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۹ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
انتقال قدرت۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی۱۰. ۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۵
سیستم فرمانبرقی
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک
نوع بدنهشاسی بلند متوسط
نوع رینگآلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی
طول۴۷۸۰ میلیمتر
عرض۱۸۹۰ میلیمتر
ارتفاع۱۶۸۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب۲۷۸۰ میلیمتر
وزن خالص۱۶۸۰ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت۷۱ لیتر
قطر رینگ۱۹ اینچ
چرخ جلو و عقبR19 235/55
حجم صندوق عقب۱۰۹۸ لیتر

۲۰۸۱ لیتر (بعد از تا شدن صندلی‌های عقب)

تعداد سرنشین۷ نفر

باتری کیا سورنتو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های کیا سورنتو جی تی لاین

%name نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

کیا سورنتو نسل سوم در نسخه جی تی لاین به امکانات و تجهیزات ایمنی رفاهی زیر مجهز شده است: کروز کنترل، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم پارک خودکار، سه حالت رانندگی نرمال و اکو و اسپرت، مدیریت پایداری خودرو، تعلیق هوشمند، سنسورهای پارک در جلو و عقب، حسگر باران، حسگر فشار باد تایر، رادار نقطه کور و تغییر لاین، رادارهای تصادف از جلو و پشت، سنسور پارک ۳۶۰ درجه، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز ای بی دی، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد چراغ روشنایی در روز، اتولایت، نور بالای اتوماتیک، تنظیم خودکار ارتفاع نور، چراغ چرخشی، چراغ شوی، چراغ جلو از نوع زنون، فرمان برقی چهار حالته با روکش چرم حساس به سرعت، پدال شیفتر، گرمکن فرمان، سیستم صوتی 10 اسپیکر با آمپلی فایر اینفینیتی، نمایشگر ۴. ۳ اینچی یا نمایشگر لمسی ۷ اینچی مرکزی، سامانه رهیاب است.

 دانلود دفترچه راهنمای کیا سورنتو

    بررسی طراحی ظاهری کیا سورنتو

    Kia Sorento EU Version 2013 800x600 wallpaper 04 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    این خودرو دارای طراحی ظاهری بسیار جذابی است. از لحاظ کیفیت طراحی ظاهری در بین رقبای خود پرچمدار طراحی ظاهری ایده‌آل است. دارای ابعادی به طول ۴۸۱۰ میلیمتر، عرضه ۱۹۰۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۰۰ میلیمتر و فاصله بین محورهای ٢٨١٥میلی‌متر می‌باشد.

    طراحی بیرون کیا سورنتو

    36 2 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    در نمای روبرو شاهد حضور چراغ‌های کشیده هستیم که طرح چندان پیچیده‌ای ندارند اما با حالتی نسبتا مصمم و قاطع در دو طرف جلوپنجره ویژه کیا موسوم به پوزه ببر قرار گرفته و چهره‌ای متناسب برای این کراس اوور خانوادگی پدید آورده‌اند.

    طراحی سپر و چراغ‌های مه شکن ال ای دی ۴ تایی نیز وجهه خوشایندی برای نمای جلو رقم زده و در کل باعث پدید آمدن نمایی مناسب و نسبتا پخته برای بخش روبرو این خودرو شده است.

    207147573972 KIA Sorento 5305 85 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    در نمای جانبی طراحان به خوبی توانسته‌اند ظاهری متعادل و تا حدودی حجیم و عضلانی برای کیا ‌سورنتو بیافرینند. فریم پنجره‌ها و نوار کرومی اطراف آن نیز به همراه دستگیره‌های کرومی و طرح جذاب رینگ‌ها از جمله نقاط قوت نمای کناری کیا سورنتو یو ام به شمار می‌آیند.

    research 637471748249328875 thumb 620 350 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    در نمای عقب از چراغ‌های دوتکه با فرمی تقریبا مشابه با چراغ‌های جلو استفاده شده که هماهنگی تحسین برانگیز و تناسب دلنشینی با انواع جلو دارد. حضور یک اسپویلر بالای شیشه عقب بعلاوه طرح جذاب سپر و دیفیوزر زیر آن موجب پدید آمدن جلوه قابل قبول و متعادلی برای نمای عقب کیا سورنتو شده است. به طور کل طراحی ظاهری پخته، متین و با وقار کیا سورنتو یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو بوده و توانسته مشتریان زیادی را به سوی کیا سورنتو بکشاند.

    طراحی داخل کیا سورنتو

    16008393088 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    فضای داخل سورنتو از لحاظ امکانات رفاهی هیچ کم و کسری نداشته و با بهترین و بروزترین امکانات مجهز شده ‌است. ظرفیت این خودرو دارای ۶ نفر است. در ردیف دوم ۲ صندلی جداگانه وجود دارد. صندلی‌های ردیف سوم قابلیت خم شدن به عقب داشته که همین امر موجب بازتر شدن فضای داخل خودرو می‌شود.

    2021 Kia Sorento 13 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    صندلی‌های ردیف اول و ردیف دوم هر ۲ مجهز به سیستم گرمایش و تهویه هوا هستند. یک نمایشگر لمسی به اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ برای این خودرو به کار رفته که امکانات زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

    مزایا و معایب کیا سورنتو

    5739051 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    اگر بخواهیم به نکات مثبت کیا سورنتو ۲۰۱۵-۲۰۱۸ اشاره کنیم می‌توان از مواردی همچون: طراحی ظاهری جذاب و باکلاس، طراحی داخلی مناسب، کابین خوش‌ساخت و با کیفیت و جادار، سواری نرم، عایق‌بندی مناسب کابین، عملکرد فنی متعادل، گستردگی خدمات پس از فروش با توجه به یکسان بودن بسیاری از بخش‌های فنی این خودرو با هیوندای سانتافه نام برد. فقدان پیشرانه ۶ سیلندر که می‌توانست عملکرد فنی بهتر و متناسب‌تری برای این خودرو به ارمغان آورد را می‌توان در زمره نکات انتقاد برانگیز پیرامون کیا سورنتو um قرار داد.

    مزایای کیا سورنتو

    ویدئوی زیر از همراه مکانیک به 4 دلیل که چرا باید سورنتو بخریم اشاره کرده است:

    • کابین زیبا و جادار

    تمام اندازه‌گیری‌های این خودرو بسیار دقیق است. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی فضای داخل داشتن فضایی بزرگ و جادار برای سرنشینان می‌باشد. این عامل سبب می‌شود افراد در فضای داخلی راحتی مناسبی را تجربه کنند.

    • طراحی خارجی اسپرت و جذاب

    کمپانی کیا در نسل جدید سورنتو طراحی بسیار جذاب و دلپذیری ارائه کرده است. رینگ های آلیاژی که ترکیبی از آلومینیوم و کروم هستند ماندگاری و جلوه بسیار خوبی به چرخ های ماشین داده است. چراغ های هدلایت به کار رفته در این ماشین در نسل جدید برای دید بهتر فضای جلو ماشین تقویت شده اند.

    علاوه بر این یکی دیگر از عواملی که طراحی خارجی کیا سورنتو را در نگاه اول جذاب تر می کند، سپر این ماشین است که کیفیت آن در نسل های جدید کیا سورنتو بهتر شده است.

    kia sorento2018 carbalad 1 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    • مصرف سوخت پایین

    یکی از بهترین ویژگی‌هایی که خرید کیا سورنتو را توجیه می‌کند این است که مصرف سوخت این ماشین نسبت به خودروهای هم سطح آن بسیار کمتر است. کیا سورنتو در هر 100 کیلومتر 7. 2 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نسبت به مدل های قبلی آن 0. 6 لیتر کمتر است.

    • کیفیت سواری خوب

    صندلی راننده طوری طراحی شده که راننده بر روی آن احساس راحتی خوبی دارد. داشتن احساس راحتی ایده‌آل در پشت فرمان و نپیچیدن صدا باد به فضای داخل آرامش خاطر مناسبی برای راننده فراهم می‌کند. همچنین فرمان نرم و هدایت راحت آن به کیفیت رانندگی با سورنتو تا حدقابل ‌توجهی می‌افزاید.

    • عملکرد فنی مناسب

    این خودرو به خاطر داشتن یکسری آپشن‌های ایمنی و رفاهی دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای است. وجود موتور استاندارد توربو ۴ سیلندری قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار به این خودرو بخشیده که این ویژگی‌ سبب شده از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار باشد.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    معایب کیا سراتو

    ghVEsUL4Y8im نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    • قابلیت آفرود ضعیف

    هرچند که سورنتو یک خودروی شاسی بلند است. اما برای سفرهای برون شهری و جاده‌ای چندان مناسب نیست. این خودرو توان کافی برای طی جاده‌های بیابانی و جنگلی را ندارد. زاویه‌های عقب و جلو طوری طراحی شده‌اند که بیشتر برای رانندگی داخل شهری قابل استفاده هستند.

    • کمبود آپشن نسبت به رقبا

    امکانات و آپشن‌های این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب بسیار ضعیف‌تر است. درواقع این خودرو در طراحی ظاهری از نسل‌های پیشین تبعیت می‌کند و از لحاظ امکانات و آپشن‌های رفاهی با توجه به قیمتی که دارد بسیار ضعیف است. به طور کلی در مقایسه امکانات رفاهی با قیمت آن در می‌یابیم که از نظر اقتصادی چندان مناسب نیست.

    • هندلینیگ ضعیف

    هندلینگ سورنتو در مقایسه با قیمتی که دارد چندان قوی و جسوری نیست. فرمان به عکس‌العمل‌هایی راننده بسیار کند پاسخ می‌دهد. می‌داند که این عامل می‌تواند تجربه رانندگی نامطلوبی را برای راننده به بار بیاورد. دید عقب نیز به خاطر طراحی پشتی نامناسب بسیار کم است. برای داشتن دقت کافی راننده مجبور است از دوربین عقب استفاده کرده تا دچار سانحه نشود.

    وضعیت ایمنی سورنتو 2018

    40527 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    شاسی‌بلند سایز متوسط کیا سورنتو 2018، جایزه ایمنی +TOP SAFETY PICK را از مؤسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا دریافت کرد.

    جایزه سالانه TOP SAFETY PICK، به خودروهایی با بهترین عملکرد در زمینه ایمنی و تست‌های تصادف داده می‌شود. برای کسب این جایزه، خودروی مورد نظر باید نمره سراسری خوب (چهار مورد از پنج تست را با نمره خوب و تست آخر را با نمره قابل‌ قبول یا خوب) پشت‌ سر بگذارد.

    مدل ۲۰۱۷، سورنتوی جدید هم در همه تست‌های تصادف، استحکام سقف و تست حفاظت از سر و گردن سرنشین‌ها، بالاترین نمره را کسب کرده است. به‌علاوه این خودرو در تست پیشگیری از برخورد جلو، با دوری از اصابت در سرعت‌های ۲۰ و ۴۰ کیلومتر بر ساعت، نمره عالی گرفته است.

    امکانات ایمنی فعال و یاری راننده در قالب بسته پیشرفته الحاقی (Advanced Touring) برای نسخه‌های EX و SX موجود هستند و برای نسخه SXL به‌عنوان گزینه استاندارد در نظر گرفته شده‌اند. این ویژگی‌های ایمنی شامل ترمزهای خودکار اضطراری، هشدار برخورد از جلو، کنترل گشت‌زنی تطبیقی و دستیار کمک به نگهداری خودرو در مسیر و خط مشخص، می‌شوند.

    ارزش خرید خودرو کیا سورنتو

    2625b299 61a5 41a2 84d5 533fd56ee3b2 نقد و بررسی کیا سورنتو 2015 2017 و 2018

    کیا سورنتو می‌تواند یک اتومبیل جادار، مجهز و ایمن برای انجام سفرهای خانوادگی باشد. قطعا این کراس‌اوور هفت‌نفره با لیستی بلندبالا از امکانات، ارزش بالایی در برابر بهای پرداختی دارد و قیمت سورنتو نیز کمی بالاتر از سایر رقیبان است ؛ اما بهتر است پیش از تصمیم نهایی خود برای خرید یک شاسی‌بلند ترکیبی، سری هم به خودروهایی هم‌چون میتسوبیشی اوتلندر، رنو کولئوس و هیوندای سانتافه بزنید.

    خودروهایی که در عین برخورداری از امکانات و توان فنی نسبتا مشابه، از اختلاف قیمت بسیار چشم‌گیری با کیا سورنتو برخوردار هستند؛ علاوه‌براین، باید به این نکته نیز توجه کنید که کیا سورنتو با وجود قیمت بالاتر خود نسبت به سایر رقبا، بازار خریدوفروش ضعیف‌تری هم نسبت به رقیب اصلی خود یعنی هیوندای سانتافه دارد و این یک دلیل مهم برای این است که چرا کیا سورنتو نخریم.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش