4.4
(346)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی خودروی سمند LX و مزایا و معایب آن می پردازیم. سمند ال ایکس با موتور EF7، که پس از پیکان و سمند معمولی به عنوان سومین خودرو ملی شناخته می‌شود در حال حاضر یکی از ارزان‌ترین محصولات شرکت ایران خودرو است که به بازار کشور عرضه می‌گردد.

این یک سدان خانوادگی سایز متوسط ایران خودرو و یکی از تولیدات پرفروش کمپانی ایران خودرو است. که یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این ماشین که با افزایش قیمت بنزین، امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان خود فراهم می‌کند؛ تولید آن در دو نوع بنزین‌سوز و دوگانه سوز است.

%name نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

 همه چیز درباره سمند ال ایکس

%name نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
معرفی کامل سمند ef7

سمند LX اولین فیس لیفت از سمند معمولی (X7) است که از سال 83 شمسی در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفته است. ایران خودرو طی سال های گذشته بارها تغییرات جزئی در ظاهر و قوای محرکه این خودرو ایجاد کرده است تا سهم بیشتری از بازار خرید و فروش سدان های کامپکت اقتصادی را به خود اختصاص دهد.

سال ۱۳۸۸ نیز سری جدید از مدل LX مجهز به پیشرانه دوگانه‌سوز EF۷ تحویل مشتریان شد و در سال ۱۳۹۰ شاهد عرضه نسخه بنزین‌سوز EF۷ به بازار بودیم.

سمند LX بر پایه پلت فرم پژو 405 ساخته شده و حتی برخی از مدل های آن در قسمت فنی هیچ تفاوتی با این پیرمرد فرانسوی ندارند. در مقاله زیر به سمند LX از زوایای مختلف مانند طراحی، تجربه رانندگی، قدرت فنی، ایمنی و ارزش خرید می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

انواع مدل های سمند

slkسمند نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
کدام مدل سمند بهتر است

سمند معمولی (X7) اولین بار در سال ۱۳۸۱ و به عنوان خودرو ملی در سبد محصولات شرکت ایران خودرو قرار گرفت.

این خودرو به لطف مهندسین شرکت ایران خودرو تاکنون به پیشرانه‌های متفاوتی مجهز شده و در تیپ‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سمند EF7، سمند SE، سمند سورن، سمند سورن توربو و. . . اشاره کرد.

مطمئنا همان‌طور که می‌دانید تمامی مدل‌های نام برده شده از خاندان سمند، بر روی پلتفرم مشترکی شکل گرفته‌اند که در واقع همان پلتفرم کهن‌سال پژو ۴۰۵ است

فیلم بررسی سمند ال ایکس

ویدئوی زیر از کانال امیر ریچ توضیحات کاملی درباره خودروی سمند lx و مزایا و معایب آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی کامل مشخصات فنی سمند LX

موتور ملی ای اف7 در سمند ال ایکس نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
مشخصات سمند ef7

ال ایکس با دو نوع موتور متفاوت XU7 JP/L3 و EF7 در ایران خودرو تولید می‌شود. از آنجایی که پیشرانه سمند LX EF7 از محبوبیت و آمار فروش بالاتری برخوردار است؛ ما در این متن به بررسی ماشین تولیدی با این موتور می‌پردازیم.

پیشرانه مذکور نسبت به XU7 امکانات و مزایای بیشتری همچون قدرت بالا، تعداد بیشتر سوپاپ و گشتاور بالایی دارد. همچنین یکی از تکنولوژی‌های کاربردی سمند LX با موتور EF7، فناوری VVTi است که منجر به کاهش آلایندگی‌ها و کنترل مصرف بنزین می‌شود.

نکته مهم: ال ایکس به عنوان یکی از کم سر و صداترین محصولات تولید داخلی شناخته می‌شود.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع جعبه فیوز سمند

مشخصات فنی موتور سمند ال ایکس EF7

حجم موتور سمند lx حجم 7. 1 لیتر و تنفس طبیعی با ۱۰۰ سی سی است. پیشرانه مدل سمند lx موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ با حجم موتور ۱۷۶۱ سی‌سی است. آرایش قرارگیری سیلندرها در خودرو به صورت خطی مستقیم است. این پیشرانه lx مجهز به حداکثر توان خروجی ۱۱۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور خروجی ۱۵۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۱۰ دقیقه است.

وزن این مدل خودرو 1240 کیلوگرم است که می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲. 5 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. ظرفیت باک سمند lx 70 لیتر است. مصرف سوخت‌ این خودرو در داخل شهر حدود ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و همچنین در خارج از شهر و جاده به میزان ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. به همین ترتیب سیکل ترکیبی مصرف سوخت را می‌توان 7. 8 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بیان کرد.

همچنین توجه به محیط‌ زیست و حفظ آن در صنعت خودروسازی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین منظور خودرو سمند lx مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

ef7 بنزینی نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
مشخصات فنی سمند ال ایکس ef7 بنزینی
گازسوز ef7 نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
مشخصات فنی سمند ال ایکس ef7 گازسوز

باتری سمند در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

.

معرفی امکانات و آپشن های سمند LX

IN SAMAND نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

سمند LX در طول این سالها از تکنولوژی‌های روز جا مانده است. در واقع سمند نه تنها به آپشن‌های عادی خودروهای امروزی تجهیز نشده بلکه حتی برخی از گزینه‌های استاندارد قدیمی خود نظیر رینگ‌های آلومینیومی را هم از دست داده است و حال باید آنها را در لیست آپشن‌های سفارشی جستجو کنیم.

در حال حاضر امکانات رفاهی و ایمنی سمند LX به گزینه‌های عادی نظیر: ترمزهای جلو دیسک و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم تهویه مطبوع دستی دارای دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، تنظيم پشتي صندلي‏ راننده و سرنشين جلوبرقي (آپشن) محدود میشود که هرچند از نسخه SE بهتر است اما هنوز هم کمبودهای زیادی دارد.

    دانلود دفترچه راهنمای سمند ال ایکس

    بررسی طراحی ظاهری سمند LX

     

    1629032177    ef7 1 نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    کابین خودرو سمند ال ایکس EF7 بسیار ساده و در عین حال هماهنگ طراحی شده است. نمای ظاهری این سدان، چندان تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر سمند ندارد؛ البته به صورت کلی، مدل‌های مختلف ماشین‌های تولید داخل دارای تغییرات زیادی در ظاهر یا حتی داخل آن نیستند.

    طراحی ظاهری EF7 در مقایسه با خودروهای خارجی نمره خوبی نمی‌گیرد؛ اما در برابر انواع وسایل نقلیه داخلی، این سدان خانوادگی امتیاز به نسبت بالایی دارد.

     نمای داخلی سمند ال ایکس سال

    %name نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    با ورود به داخل کابین با فضایی قدیمی مواجه میشویم که بدلیل حالت ساده و دموده خود، حس هیجان خاصی به بیننده منتقل نمیکند. البته فرم کلاسیک استفاده شده در کابین به نوعی با ظاهر بیرونی سمند همخوانی دارد و خطوط کلی داشبورد و رودری‌ها از طرحی منطقی بهره میبرند، اما در هر صورت فضای داخلی ماشین نمیتواند اقتصادی بودن خودرو را مخفی نماید و چیزی فراتر از انتظار به شما ارائه نماید.

    حتی سمندهای مجهز به داشبورد جدید هم از این حیث شرایط ایده‌آلی ندارند اما این مدل دیگر جدای از بحث قدیمی بودن، تکراری و خسته کنند هم شده است.

    صندلی‌های سمند نشیمن قابل قبولی دارند و فضای کلی اتاق هم برای استفاده‌های خانوادگی کافی به نظر میرسد. همچنین به علت حالت حجیم داشبورد و ستون‌های بزرگ ماشین، در داخل سمند احساس امنیت بیشتری در قیاس با 405 خواهید داشت، هرچند همین موارد به کاهش دید نسبی در قیاس با محصولات پژو منتهی شده است. صندوق عقب LX سال هم فضای مناسبی در اختیار قرار میدهد که برای مسافرت‌های خانوادگی عالی است.

     مزایا و معایب سمند ef7

    1629032177    ef7 1 نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    سمند ال ایکس مزایایی همچون گستردگی مراکز خدماتی و دسترسی آسان به قطعات یدکی، فضای جادار کابین و صندوق، کیفیت سواری قابل قبول، بازار دست دوم مناسب را در کارنامه خود قرار می دهد.

    اما معایبی چون قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، طراحی از مد افتاده، نامشخص بودن سطح ایمنی، کیفیت پایین متریال کابین، مصرف سوخت را داراست.

     معایب سمند ال ایکس

    • طراحی قدیمی و خسته کننده

    سمندLX نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    با نگاهی کوتاه به نمای ظاهری سمند LX به راحتی می‌توان دریافت که این خودرو از طراحی بیش از حد ساده و قدیمی برخوردار است که با استانداردهای روز طراحی خودرو فاصله بسیاری دارد. از نظر طراحی، سمند LX نسبت به سمند معمولی تغییرات چندانی را تجربه نکرده و از این میان تنها می‌توان به تفاوت‌های کوچکی که در بخش جلو پنجره و چراغ‌های ال ایکس ایجاد شده اشاره کنیم.

    به طور کلی باید گفت با توجه به این که سمند LX در حدود ۱۷ سال پیش طراحی و تولید شده و از آن زمان تاکنون هیچ به‌روزرسانی چشمگیری در طراحی آن صورت نگرفته است، در نمای ظاهری ال ایکس نقص‌های فراوانی به چشم می‌خورد و در واقع چهره این خودرو به هیچ وجه نمی‌تواند برای جوانان جذاب باشد.

    • وزن زیاد سمند ال ایکس

    Iran Khodro Samand LX 2006 Photo 04 نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    سمند LX نسبت به سایر خودروهای هم‌رده خود، از وزن بیشتری برخوردار است و این وزن زیاد علاوه بر کاهش چالاکی و افزایش نسبی مصرف سوخت این خودرو، باعث شده تا اغلب قطعات سیستم تعلیق سمند LX از استهلاک بالایی برخوردار باشند.

    طبق اعلام سایت رسمی ایران خودرو سمند LX برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد، به زمانی حدود ۱۲ ثانیه نیا دارد؛ البته در بررسی‌های میدانی شتاب صفر تا صد این سدان ۱۲۲۰ کیلوگرمی در حدود ۱۳. ۵ ثانیه به ثبت رسیده که به هیچ وجه رضایت بخش به نظر نمی‌رسد.

    • هزینه نگهداری و مصرف سوخت بالا

    %name نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

    پیشرانه ۴ سیلندر ۱۷۶۱ سی‌سی به کار رفته در سمند LX که با کد XU7JP/L3 شناخته می‌شود، از استهلاک و مصرف بسیار بالایی برخوردار است. این پیشرانه به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر ۹. ۵ لیتر سوخت مصرف می‌نماید که برای یک سدان شهری عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

    این مشکل زمانی به اوج خود می‌رسد که قصد داشته باشید با خودرو ملی خود در ترافیک‌های شهری رانندگی کنید؛ مطمئنا در چنین مواقعی مصرف خودرو شما به عدد ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید.

    مصرف سوخت غیر اقتصادی سمند ال ایکس در کنار استهلاک بالای قطعات موتور و سیستم تعلیق این خودرو، بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین ویژگی منفی سمند LX بوده که به راحتی می‌تواند اغلب افراد را از خرید این خودرو منصرف کند.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

         مزیت های سمند lx

        • کابین و صندوق جادار

        %name نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

        سمند و البته سمند LX یکی از خودرو‌های جادار داخلی است که برای خانواده‌های ایرانی مناسب به نظر می‌رسد و در بین مردم چنین رایج شده است که سمند خودرویی مناسب برای مسافرت است. دلیل این لقب نیز به همین جادار و مطمئن بودن آن باز می‌گردد که شاهد فضای زیادی درون کابین و البته صندوق عقب خودرو هستیم.

        • تعمیرات و خدمات پس از فروش خوب

        این خودرو از آن جایی که تقریبا محصول تولیدی ایران خودرو به حساب می‌آید از خدمات پس از فروش مناسب این شرکت نیز بهره می‌برد و به همین دلیل قیمت قطعات و پشتیبانی آن نیز مناسب و در حد قابل قبولی است.

        • هندلینگ قابل قبول

        samand ef7 car battery نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7
        رانندگی با سمند lx

        اگر حتی یک‌بار هم پشت فرمان سمند lx نشسته باشید، متوجه سواری نرم و راحت این خودرو شده‌اید. وجود سیستم تعلیق سمند lx باعث جذب ناهمواری‌های جاده و خیابان شده و هندلینگ راحتی را برای شما فراهم خواهد کرد. چسبندگی لاستیک‌ها به سطح جاده، تعادل مناسبی را در سرعت‌های بالا ایجاد می‌کند؛به‌طوری‌که شما حتی در سرعت ۱۸۰ کیلومتر نیز لرزش و عدم تعادل خودرو را تجربه نخواهید کرد.

         قابل‌ذکر است که خودروی سمند lx در نظرسنجی انجمن خودرویی کشور، در میان 9 خودروی مختلف داخلی، توانست با کسب ۴۰ درصد آرا، به عنوان بهترین خودرو در زمینه هندلینگ عالی انتخاب شود.

          ایمنی بالای سمند ال ایکس

          ویدئوی زیر یک تست تصادف از این خودروی ملی مطمئن را نمایش میدهد آن را تماشا کنید:

          در بحث ایمنی سمند یکی از بهترین ها در میان خودروهای داخلی است، افزایش قطر ورق و بدنه سمند، افزایش تعداد ستون ها در درب ها از نقاط قوت این خودرو است سمند یکی از ایمن‌ترین خودرو‌های داخلی است.

          اما چرا مطمئن؟ شکی نیست که خودرو‌های داخلی از لحاظ ایمنی در سطح پایین‌تری نسبت به خودرو‌های خارجی قرار دارند اما در مقابل سمند یکی از مطمئن‌ترین خودر‌و‌های داخلی است که حتی می‌توان به این مسئله از ظاهر خودرو نیز پی برد.

          سمند LX از تجهیزات ایمنی‌ نظیر دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS و. . . بهره می‌برد که متناسب با استاندارد‌های روز ایران است. بدنه این محصول نیز در برابر تصادفات مقاومت خوبی دارد و همان طور که گفته شد یک محصول شهری و البته خوب به حساب می‌آید.

          سمند lx بخریم یا نه؟

          Samand LX 311 1 نقد و بررسی کامل سمند ال ایکس lx با موتور ef7

          سمند ال ایکس EF7 در میان خودروهای ملی محصولی خوب و پرفروش است. این محصول در مقایسه با محصولات خارجی امکانات و تجهیزات کمتر، موتور ضعیف‌تر و ظاهری بسیار ساده‌تر دارد؛ اما به عنوان یک محصول ایرانی که دوگانه‌سوز هم هست، انتخاب مناسبی برای خریداران ماشین‌ ملی است.

          لوازم یدکی خودرو در دسترس بوده و با قیمت مناسبی عرضه می‌شود؛ همچنین سمند ال ایکس EF7 گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال خرید سدان خانوادگی راحت و جادار هستند.

          نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

          بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

          عضو شوید
          آگاه شوید
          guest
          0 نظرات
          فید بک نظرسنجی داخل متن
          مشاهده تمام نظرات
          مشاوره رایگان و ثبت سفارش