4.3
(124)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی خودروی رنو کپچر و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو کپچر کراس اووری کامپکت است که بر مبنای نسل چهارم رنو کلیو توسعه یافته است. این محصول، که براساس پلت فرم B کلیو ساخته شده است، با بهره گیری از زبان طراحی جدید رنو در سال ۲۰۱۳ چهره ای متفاوت از تولیدات این نشان تجاری را به نمایش درآورد.

به همین منظور توانست به سرعت در بازار وسیع اروپا به محصولی پرتقاضا تبدیل شود. یکی از ویژگی های فرآیند طراحی این محصول، به کارگیری بانوان در تیم طراحی بود که باعث شد نتیجه کار با ظرافت و دقتی که بیش تر مورد پسند بانوان است، روانه بازار شود. از همین رو کپچر را می توان کراس اووری محبوب بانوان دانست که با رنگ بندی های جذاب و متنوع نظر هر بیننده ای را جلب می کند.

260770 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017
نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

بررسی تخصصی رنو کپچر

finds 15801113335 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017
بررسی کیفیت رنو کپچر

رنو کپچر یکی از محصولات کمپانی فرانسوی رنو در بازار کشور است که به واسطه فعالیت های شرکت ایران‌خودرو، در سال 2016 مهمان جاده های کشورمان شد و مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفت. در ابتدای ورود رنو کپچر به بازار داخلی قیمت مناسب و ظاهر متفاوت این خودرو سبب شد تا مشتریان بازار کم‌تنوع ایران، به‌سوی این کراس‌اوور جذاب تمایل فراوانی پیدا کنند.

در سال 2017 ایران‌خودرو سری دوم رنو کپچر را هم به بازار ایران وارد کرد که از تفاوت‌هایی نظیر روکش چرمی صندلی، شیشه‌های دودی عقب، گرمکن صندلی‌ها و برخی امکانات دیگر برخوردار بود.

ایرا خودرو با واردات رسمی این محصول توانست سهمی از بازار کراس اوورهای کوچک شهری را از آن خود کند. در ابتدا به دلیل بهره مندی کپچر از پیشرانه ای کم حجم اما مجهز به توربوشارژ، استقبال چندانی از آن نشد، زیرا سلیقه عمومی مصرف کنندگان ایرانی به گونه ای است که تمایل فراوانی به داشتن خودروهایی بزرگ با پیشرانه های حجیم دارند. با گذشت زمان و نمایان شدن قابلیت های این فرانسوی خوش چهره، رفته رفته کپچر به گزینه ای جاافتاده در بازار خودروی کشور تبدیل شد.

در ادامه این مبحث قصد داریم تا به بررسی رنو کپچر 2016-2017 بپردازیم که هم‌اکنون در بازار ایران موجود است و یکی از کراس‌اوورهای ریزنقش محبوب مشتریان داخلی به شمار می‌آید؛ بنابراین اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر نسبت به رنو کپچر دارید، لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم بررسی رنو کپچر در ایران

ویدئوی زیر از کانال پدال توضیحات کاملی درباره خودروی رنو کپچر و مزایا و معایب آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی کامل مشخصات فنی رنو کپچر

engine نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

این کراس اوور کوچک فرانسوی با داشتن ابعادی برابر با ۴۱۲۲ میلی‌متر طول، ۱۷۷۸ میلی‌متر عرض، ۱۵۶۶ میلی‌متر ارتفاع و ۲۶۰۶ میلی‌متر طول بین دو محور، همان‌طور که قبلاً هم ذکر کردیم جزو سگمنت کراس اوورهای کامپکت دسته‌بندی می‌شود.

کلیه رنو کپچرهایی که در بازار ایران وجود دارند(وارداتی و ایران‌خودرویی) همگی از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی برخوردارند و این مسئله یکی از بزرگترین نقاط قوت این خودرو به‌شمار می‌رود.

مشخصات فنی موتور رنو کپچر 2017

زیر کاپوت رنو کپچر یک پیشرانه بسیار کوچک 1.2 لیتری قرار دارد که به کمک پورخوران توربو قادر است 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور تولید نماید. وظیفه انتقال قدرت هم بر عهده یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار گرفته که حاصل تمامی اینها به شتاب صفر تا صد رسمی 10.9 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 192 کیلومتر بر ساعت منتهی شده است.

ضمناً رنو کپچر به لطف حجم کم پیشرانه و تکنولوژی قابل قبول موتور، اشتهای کمی برای مصرف سوخت از خود نشان میدهد، به شکلی که مصرف ترکیبی آن به ندرت از 6.5 لیتر (عدد رسمی 5.9 لیتر) در هر صد کیلومتر فراتر خواهد رفت.

جدول مشخصات فنی رنو کپچر

مشخصات تولیدکشور تولید کنندهفرانسه
نام برندرنو
مدلکپچر 1200 توربو
سال ساخت2013
مشخصات فنی موتورنوع موتوربنزینی دارای توربو
حجم موتور1200 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی190 نیوتون متر در 2000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی10 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک45 لیتر
مشخصات فنی بدنهکلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلSegment  B
وزن1180
تعداد ظرفیت سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4122*1778*1566
عملکرد خودروحداکثر سرعت192 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)10.9 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)5.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ایمنیکیسه هواراننده، سرنشین جلو و جانبی (مجموعاً 4 عدد)
سیستم امنیتی و حفاظتیسیستم استارت دکمه ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، 3 عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی های جلو، کنسول میانی صندلی های جلو و شیشه های کوچک عقب و شیشه عقب تیره
سیستم ترمزABS، EBD، EBA، ESP، HSA، ترمز جلو دیسکی
امکانات و تجهیزاتسیستم صوتی  و تصویریمولتی مدیا با صفحه 7 اینچی
سایر تجهیزاتروشنایی جلو: چراغ های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم فرمان برقی، سنسور اتوماتیک نور، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن، رينگ آلومينيومي 17 اينچ غربيلك فرمان چرمي، تودوزي چرم،  و …

باتری رنو کپچر در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

.

معرفی امکانات و آپشن های رنو کپچر

184137b75db94d9e8b05769979347a36 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

برخی از تجهیزاتی که خودرو رنو کپچر در اختیار مشتریان قرار می دهد شامل: سیستم مولتی مدیا 7 اینچی، چهار ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، دیلایت، گرم کن صندلی های جلو، آینه های تا شونده برقی به همراه گرم کن، فرمان برقی، اتولایت، سنسور و دوربین عقب، کیلس (استارت دکمه‌ای)، کروز کنترل و… می باشد.

از نظر ایمنی خودرو رنو کپچر مجهز به 6 کیسه هوا است و در تست تصادف موسسه یورو ان کپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

    دانلود دفترچه راهنمای رنو کپچر

    دانلود دفترچه راهنمای سیستم صوتی رنو کپچر

    بررسی طراحی ظاهری رنو کپچر

    749866 438 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    خودرو رنو کپچر همان گونه که در قسمت بالا ذکر شد، دارای ابعاد متوسطی می باشد که بدون شک یک طراحی جامع و کامل برای زندگی شهری می باشد. رنگی که در بدنه خودرو رنو کپچر استفاده است، شامل 2 رنگ می باشد که از نظر طراحی بیشتر به رنو کلیو شباهت دارد که این شباهت هم در تمام نقاط خودرو رنو کپچر وجود دارد. با این وجود خودرو رنو کپچر یک طراحی اسپرت و همچنین جوان پسندانه ای دارد که می تواند بسیار جذاب واقع شود.

    طراحی بیرونی رنو کپچر

    Renault Captur 2014 1024 32 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    چراغهای خشن و سپر اسپرت جلو در تلفیق با رینگ‌های بزرگ آلومینیومی و خطوط مواج و سیال بدنه، حالتی پویا و هیجان‌انگیز به ماشین بخشیده‌اند و استفاده از نوارهای کرومی در قسمت‌های مختلف بدنه اندکی به حال و هوای لاکچری ماشین افزوده‌اند.

    در این بین فرم خاص سقف و آینه‌های جانبی در کنار رنگ‌بندی جذاب بدنه از دیگر ویژگی‌های مثبت طراحی کپچر به حساب می‌آیند. البته کپچر در رده قیمتی دشواری قرار گرفته که در آن رقبای زیباروی بسیاری حضور دارند و به همین دلیل کار فرزند رنو برای جلب توجه مقداری سخت شده، ضمن اینکه طراحی نسبتاً ساده قسمت انتهایی (که در نسل دوم اصلاح شده) مقداری از جذابیت‌های ظاهری فرزند رنو را کاهش داده است.

    طراحی داخل ماشین رنو کپچر

    73840 e1658316600802 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    قسمت کابین خودرو رنو کپچر، یک طراحی ساده و مینیاتوری و البته بسیار کاربردی دارد که هر چیزی که به ساده ترین و بهترین شیوه ممکن در جای خود قرار گرفته اند.

    با نشستن داخل خودرو رنو کپچر، در اولین نگاه یک طراحی ساده و البته غیر تکراری و شکیل می تواند شما را مجذوب خود کند که در وسط کابین یک مالتی مدیا قرار گرفته است که در قسمت پایینی آن نیز گزینه های مربوط به سیستم تهویه اتوماتیک قرار گرفت اند.

    جدای گزینه های گفته شده، مهم ترین آپشنی که در کابین رنو کپچر قرار دارد، فرمان برقی و مجهز آن است که در این رینج قیمتی بدون شک یک خودرو با ارزشی می باشد.

    مزایا و معایب رنو کپچر

    8788339 926 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    رنو کپچر مزایایی همچون طراحی زیبا و اصولی، مصرف سوخت مناسب، 5 ستاره ایمنی اروپا، شتاب ثانویه کافی، فرمان‌پذیری قابل قبول را در کارنامه خود قرار می دهد.

    اما معایبی چون دردسرهای نگهداری از پیشرانه توربو و گیربکس دوکلاچه، لگ توربو و تاخیر گیربکس در آغاز حرکت، ترمزهای عقب کاسه‌ای، کمبود برخی آپشن‌ها نظیر سانروف را داراست.

    بررسی معایب رنو کپچر

    رنو کپچر دارای برخی معایب است که در این مقاله تلاش داریم بیشتر آن‌ها را بررسی کنیم. معایبی که با دانستن آنها مشخص می‌شود این خودرو فرانسوی نسبت به قیمت بالایی که دارد، چندان چنگی به دل نمی‌زند. ویدیوی زیر از همراه مکانیک معایب این خودرو را به تصویر کشیده است.

     

    • فقدان دیفرانسیل عقب

    رنو کپچر نیز مثل پژو ۲۰۰۸ که یکی از رقبای مستقیم کپچر محسوب می‌شود، فاقد قابلیت چهارچرخ محرک (AWD/ 4WD) است. ازآنجایی‌که طراحی و ساخت خودروهای دیفرانسیل جلو، به دلیل حذف برخی قطعات مانند گاردان ارزان‌تر تمام می‌شود، اغلب شرکت‌های خودروسازی علاقه‌ای ندارند که روی کراس‌اوورهای میان رده خود از این تجهیزات استفاده نمایند.

    یکی از معایب اصلی شاسی‌بلندهای دیفرانسیل جلو، سنگین بودن قسمت جلویی این خودروها است که تأثیر منفی روی هندلینگ آن‌ها می‌گذارد و کپچر هم از این قاعده مستثنی نیست.

    research 636745170753751571 thumb 620 350 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    • سیستم تعلیق خشک

    سیستم تعلیق رنو کپچر در محور جلو مک فرسون و در محور عقب از نوع نیمه‌مستقل با فنرهای پیچشی است. سیستم تعلیق این خودرو به‌طورکلی در سرعت‌های پایین عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد، اما وقتی سرعت خودرو افزایش می‌یابد، شاهد افت کیفیت سواری و انتقال ضربه‌های ناشی از دست‌اندازهای جاده به داخل کابین هستیم.

    این موضوع در ردیف عقب صندلی‌ها بسیار بیشتر نمود پیدا می‌کند، درنتیجه این تکان‌های پیاپی برای افرادی که در بخش عقب خودرو نشسته‌اند بسیار بیشتر آزاردهنده خواهد بود.

    ZGIxZmUKPIp0 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    • ترمز کاسه ای عقب

    مطمئنا از یک خودرو فرانسوی با این رده قیمتی انتظارات بیشتری می رود. استفاده از ترمزهای عقب کاسه‌ای به دلیل کاهش هزینه‌های نهایی خودروسازان، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ترمز در بین آنان است، ولی به دلیل ضعف‌ها و ایرادهایی که این نوع ترمز در مقایسه با ترمزهای دیسکی دارند معمولاً شرکت‌های بنامی همچون رنو به‌ندرت روی خودروهای مدرن خود از این سیستم استفاده می‌کنند.

    ظاهراً کپچر چون در بازارهای اروپایی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود، شرکت رنو ترمزهای عقب آن را به‌صورت کاسه‌ای طراحی کرده تا بتواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند که با توجه به قیمت  این خودرو در بازار ایران، ترمزهای کاسه‌ای به هیچ وجه قابل قبول نیستند؛ مخصوصا زمانی که خودروهای چینی ارزان قیمت بازار از ترمزهای دیسکی برخوردارند.

    sdg Copy نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

    •  متریال بی کیفیت در کابین

    یک مورد منفی در کابین کپچر وجود دارد که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت؛ متاسفانه کمپانی سازنده در طراحی بخش‌های مختلف کابین مانند داشبورد و رویه درب‌ها از پلاستیک خشک استفاده کرده که باعث بوجود آمدن حس و حال خودروهای ارزان‌قیمت، در این خودرو شده است.

    اگر این مورد جزو خط قرمزهای شما در خرید خودرویی در این قیمت است، بهتر است به‌طورکلی اسم رنو کپچر را از لیست خودروهای موردعلاقه خود خط بزنید.

    • کابین خودرو ارتفاع کمی دارد

    کم بودن ارتفاع کابین خودرو، از دیگر معایب رنو کپچر به حساب می‌آید. برای درک ارتفاع کم کابین خودرو، کافیست یکبار سوار آن شوید. هنگامی که سوار رنو کپچر می‌شوید، احساس این که سوار یک خودرو شاسی بلند شده‌اید را ندارید.

    این موضوع به نوع طراحی و مدل صندلی‌ها و ارتفاع کم کابین و صندلی‌ها ارتباط دارد. این در حالی است که وقتی از بیرون به خودرو نگاه می‌کنید، یک شاسی بلند زیبا را مشاهده می‌کنید، اما در داخل خودرو این حس کاملا متفاوت است.

    • کمبود برخی تجهیزات نسبت به رده قیمتی

    خودروهایی که همرده و هم قیمت با خودروی رنو کپچر هستند، معمولا دارای تجهیزات بیشتری نسبت به رنو کپچر هستند. از جمله این تجهیزات می‌توان به قابلیت تنظیم برقی صندلی‌ها و حضور سانروف اشاره کرد که رنو کپچر از آن‌ها بهره‌‌ای نبرده است.

    بسیاری معتقدند عدم حضور سانروف در خودرو، بسیار بیشتر از نبود صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی در رنو کپچر، به چشم می‌آید. علاوه بر موارد گفته شده، کیسه هوای پرده‌‌ای نیز از دیگر آپشن‌هایی است که در این خودرو وجود ندارد.

    • معایب ساختاری رنو کپچر

     

    هنگامی که در یک نگاه خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهید، متوجه کوچک بودن بیش از حد شیشه‌های عقب آن خواهید شد. این عیب نه تنها از نظر ظاهری بلکه از نظر ایمنی نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند. زیرا راننده در هنگام رانندگی دید کاملی نخواهد داشت. علاوه بر این عیب؛ بسیاری از خریداران رنو کپچر معتقدند چراغ‌های هالوژنی جلو خودرو نیز نور کافی را تامین نمی‌کنند.

    از سویی دیگر نبود خطوط اضافه و نمای ساده پنجره‌ها و چراغ‌های خودرو باعث شده تا ظاهر خودرو اسپرت و شیک نباشد. با این وجود طراحی ظاهری خودرو در مقایسه با طراحی داخلی آن اوضاع بهتری دارد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای رنو کپچر

        %name نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

        • ظاهر بیرونی خاص و جذاب

        خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ یک هماهنگی کامل را برای بیننده به ارمغان آورده است و شما هیچ وقت از ظاهر خودرو خود دلسرد نمی شوید، ظاهر این شاسی بلند انقدر قشنگ هست که نگاه ها را به سمت شما معطوف می کند. رنو کپچر به عنوان یک خودرو زیبا و فریبنده قابل تحسین است و خیابان های ایرانمان را نیز زیبا خواهد کرد.

        • طراحی داخلی شیک

        1541768927 renault captur facelift 2017 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

        وقتی به سراغ رنو سواران جهان برویم و از آنان از طراحی داخلی رنو سوال کنیم اغلب دوستداران این خودروساز، سبک طراحی داخلی خودرو های این گروه صنعتی را خاص و انحصاری می دانند بر همین استناد هم به کابین(طراحی داخلی) رنو کپچر به عنوان یک طرح تکراری نگاه نمی کنند، نکته قابل ذکر این است که کابین رنو کپچر با طراحی ظاهری این محصول هم سو است و از رنگبندی هم جهت بهره برده است طراحی کلید و ابزار های داخلی هم از جهت زیبایی و دسترسی قابل قبول است.

          بررسی رنو کپچر از لحاظ امنیت

          رنو نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

          حسن بعدی این محصول ایمنی مناسب و خوب این شاسی بلند است و نمره قبولی در تست تصادفات مهر تایید بر گفته ماست، هرچند نمونه فول این خودرو از شش کیسه هوا بهره می برد اما نمونه عرضه شده در ایران دارای چهار کیسه هوا می باشد، رنو کپچر فرانسوی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است.

          وجود سیستم های هوشمند مانند: سيستم ترمز ضدقفل ABS، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD، سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)، سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP، سيستم كمكي حركت در سربالايي HSA، سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراريEBA، به شما در انجام یک رانندگی ایمن کمک به سزایی خواهد کرد.

          وضعیت مصرف سوخت رنو کپچر

          خودرو کراس اور رنو کپچر علیرغم قابلیت هایی که دارد، بیشتر به عنوان یک خودرو مقرون به صرفه و کم مصرف می باشد که میزان مصرف سوخت ترکیبی آن 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد و این در حالی است که میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو پژو 206 در هر 100 کیلومتر، 6.4 لیتر و همچنین مصرف سوخت ترکیبی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک نیز در هر 100 کیلومتر، 8 لیتر می باشد. با این وجود رنو کپچر یک خودرو کاملا به صرفه و با ارزشی است که شما می توانید اقدام به خرید آن نمایید.

          تجربه رانندگی با رنو کپچر

          captur نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

          در حین عبور از مسیرهای کفی و مستقیم رنو کپچر پایداری خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و صدای پیشرانه به مقدار بسیار اندک وارد کابین می‌شود.

          در سرعت‌های بالاتر از 120 کیلومتر بر ساعت اثری از صدای نفوذ باد به کابین وجود نخواهد داشت. با رسیدن به جاده های کوهستانی نیاز به انجام معکوسهای پیاپی به وضوح احساس می‌شود تا دور موتور خودرو در محدوده مناسب قرار بگیرد.

          گیربکس دوکلاچه وظیفه خود را بسیار نرم و با دقت بالا انجام می‌دهد اما در هنگام معکوس کشیدن چندان سریع و خوب عمل نمی‌کند. توصیه می کنیم در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی از حالت تیپ ترونیک گیربکس استفاده نمایید تا عملکرد بهتری از آن را شاهد باشید.

          با وجود عبور پرسرعت از پیچ‌های جاده‌های کوهستانی، کپچر به خوبی پایداری خود را حفظ می‌نماید و هندلینگ نسبتا مناسبی را ارائه می‌دهد به طوری که در کمتر جایی احساس ناامنی به ذهن سرنشینان متبادر خواهد شد.

          در کل سیستم تعلیق و فرمان خودرو از دقت کافی برخوردار بوده و کارایی مناسبی دارند. هرچند که نرمی و آسایش سواری آن چندان در حد انتظار نیست. قدرت ترمزگیری این خودرو نیز به ویژه در مسیرهای سرپایینی قابل قبول است.

          در سفرهای درون شهری کپچر گزینه‌ی معقولی به نظر می‌رسد البته به این شرط که نحوه صحیح کارکردن با گیربکس دوکلاچه را آموخته باشید و مانند برخی افراد نسبت به شروع حرکت یا دنده عقب رفتن با خودروهای مجهز به گیربکس دو کلاچه، گلایه نداشته باشید.

          بازار خرید و فروش رنو کپچر

          Renault Captur 1.5 dCi Zen 2018 45819908642 scaled نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

          ین خودرو دارای قیمت بالایی برای مشتریان ایرانی است.این در حالی است که بسیاری از مشتریان ایرانی به علت فشارهای اقتصادی طی یکی دو سال اخیر، شاید توان خرید چنین خودرویی را نداشته باشند.

          می‌توان با صرف هزینه کمتر به فکر خودروهای هم‌رده رنو کپچر بود. اما فارغ از این موضوع، برای اینگونه خودروها بحث خدمات پس از فروش نیز حائز اهمیت است که طی یکی دو سال اخیر برخی از مالکان از عدم ارائه خدمات مناسب از طرف شرکت‌های سازنده گلایه داشتند.

           به دنبال بازگشت تحریم‌ها در یک سال گذشته بسیاری از مالکان رنو کپچر و خودروهای هم‌رده آن از کمبود قطعات خودروهای خود در بازار گلایه داشتند.

          کمبود قطعات این خودروها در بازار باعث افزایش بیش از اندازه قیمت آنها در بازار شد. به نحوی که قطعات برخی از آنها حتی با وجود پرداخت هزینه‌های زیاد باز هم در دسترس نبودند و مالکان خودرو را به دردسر می‌انداختند.

          این موضوع می‌تواند بر روی آینده این خودرو در بازار کشور نیز تاثیر منفی داشته باشد. چرا که کمیاب شدن قطعات باعث می‌شود تا کمتر کسی چنین خودروهایی را از فروشندگان خریداری نماید.

          آیا خودروی رنو کپچر ارزش خرید دارد؟

          Renault Captur 6 نقد و بررسی تخصصی و معایب رنو کپچر 2016 و 2017

          رنو کپچر اگرچه در تعداد نسبتاً محدودی نسبت به برخی از رقبا وارد بازار داخلی شد، اما با تکیه بر برند بسیار قابل اعتماد و کیفیت قابل قبول خود توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان خودروهای کوچک و کراس اوورها را به خود جلب کند.

          دوام و کیفیت فنی مناسب، طراحی جذاب، ایمنی خوب و تجهیزات رفاهی قابل قبول از دیگر نکات مثبت این خودرو است که مشتریان را راضی کرده است. در نتیجه باید گفت رنو کپچر نیز مانند دیگر محصولات این برند فرانسوی در ایران از محبوبیت نسبی برخوردار است و بازار خرید و فروش تقریباً پررونقی دارد.

          اما قابلیت های فنی بالای پژو 2008 و امکانات رفاهی مطلوب سانگ یانگ تیوولی باعث شد تا رقابت برای این هاچ بک فرانسوی در بازار ایران تا حدودی تنگ شود و مشتریان زیادی جذب دو کراس اوور فوق الذکر شوند.

          نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

          بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

          عضو شوید
          آگاه شوید
          guest
          0 نظرات
          فید بک نظرسنجی داخل متن
          مشاهده تمام نظرات
          مشاوره رایگان و ثبت سفارش