3.9
(43)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو تالیسمان و مزایا و معایب آن می پردازیم.تالیسمان از سال ۹۵ و توسط کمپانی نگین خودرو به بازار ایران وارد شد، رنوهای وارد شده به ایران همگی ساخت کشور کره جنوبی هستند، رنو تالیسمان روی پلتفرم CMF رنو طراحی شده است. این خودرو خیلی زود توانست بازار خود را در ایران پیدا کرده و در فهرست پرفروش‌ها قرار گیرد. امکانات بی‌نظیر رفاهی و طراحی خارجی و داخلی قابل قبول از جمله مواردی است که این خودرو را از رقبایش متمایز می‌کند.

%name نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان
نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

معرفی و بررسی رنو تالیسمان

image 3b74bceb28840dde185baed6b255a6908605d358 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

رنو تلیسمان (talisman) یک خودرو سالون یا همان سدان خانوادگی است که از سایزی متوسط برخوردار بوده و در بازار کشورمان به عنوان یک اتومبیل لوکس فرانسوی شناخته می‌شود.

این مدل از سال ۲۰۱۵ با بهره‌گیری از زبان طراحی جدید شرکت رنو به لیست محصولات این کمپانی فرانسوی اضافه شد و با توجه به برخورداری از طراحی ظاهری بسیار جذاب‌تر نسبت به محصولات پیشین این شرکت توانست خیلی زود توجهات زیادی را به سوی خود بکشاند.

رنو تلیسمان ابتدا در قالب تیپ E2 و با مدل ۲۰۱۶ راهی بازار ایران شد. این تیپ از لحاظ تجهیزات فاقد برخی امکانات رفاهی و ایمنی بود و به همین دلیل شرکت «نگین خودرو» به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران تصمیم گرفت تا مدل E3 رنو تالیسمان را که از امکانات بیشتری سود می‌برد به محضر خریداران داخلی پیشکش کند. در ادامه مهمترین شاخصه‌های ظاهری، کابین و امکانات، مشخصات فنی، وضعیت فروش و … رنو تالیسمان تشریح شده است.

فیلم تست و بررسی رنو تالیسمان

ویدئوی زیر از خودروبانک خودروی رنو تالیسمان را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو تلیسمان

شتاب این خودرو از 0 تا 100 تنها 7.7 ثانیه می باشد که نشان دهنده شتاب بالای خودرو در این رده قیمتی است. نهایت سرعت تلیسمان 225 کیلومتر بر ساعت است و به ازای هر 100 کیلومتر تنها 6.2 لیتر موخت مصرف می کند.

مصرف سوخت شهری رنو تالیسمان ۷.۵ لیتر، مصرف سوخت بزرگراهی ۴.۶ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵.۶ لیتر بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

مشخصات فنی موتور رنو تالیسمان

97298 2016 Renault Talisman 41 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

در زیر کاپوت تلیسمان یک موتور کوچک پر بازده با قدرت 190 اسب بخار قدرت در دور 5750 حاصل یک پیشرانه چهار سیلند که فقط 1618 سی سی حجم دارد همان طور که ملاحظه می کنید این ارقام برای یک پیشرانه 1.6 لیتری فوق العاده است.

جدول مشخصات فنی رنو تالیسمان

نام خودرورنو تالیسمان
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1618 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده7 سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 1007.6 ثانیه
حداکثر سرعت237 کیلومتر در ساعت
وزن1444 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4848 طول – 2081 عرض – 1463 ارتفاع
فاصله بین دو محور2808 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک51 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
میزان تولید CO2127 گرم در هر کیلومتر

باتری رنو تالیسمان در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو تالیسمان

finds 15828246298 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

رنو ‌تالیسمان در قالب دو تیپ E2 و E3 به دست مشتریان ایرانی رسیده و در این بین مدل E3 به عنوان نسخه فول آپشن از تجهیزات زیر سود می‌برد:

تثبیت کننده سرعت یا کروز کنترل، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، پارک خودکار، سیستم تعلیق الکترونیک، حسگر پارک جلو و پشت، برف پاک کن خودکار، حسگر فشار باد تایر، رادارهای نقطه کور. سنسور تشخیص اشیا متحرک، توزیع نیروی ترمزEBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز پارک برقی، دیلایت، چراغ اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع نور خودکار، چراغ چرخشی، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با 13 اسپیکر بعلاوه سامانه تشخیص صدا، نمایشگر ۸.۷ اینچی، رهیاب، دوربین عقب، هدآپ دیسپلی، بلوتوث، usb، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، شش عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو – پرده‌ای و جانبی جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع خودکار دوگانه، کول باکس، صندلی راننده هشت حالته برقی با تنظیم گودی کمر و حافظه، صندلی سرنشین جلو شش حالته برقی، گرمکن صندلی‌ها، سردکن صندلی جلو، ماساژور صندلی، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، صندوق پران هوشمند، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، پرده عقب، حافظه آینه.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو تالیسمان

    بررسی طراحی ظاهری رنو تالیسمان

    Renualt Talisman نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    تلیسمان بر اساس زبان طراحی جدید محصولات رنو خلق شده و از این رو به نسبت اجدادش چهره بسیار بهتری دارد. در واقع میتوان گفت نقطه ضعف اصلی خودروهای لوکس و نیمه‌لوکس رنو که ظاهر معمولی آنها بود، این بار برطرف شده و با محصولی زیبا و شیک طرف هستیم.

    بررسی طراحی بدنه رنو تالیسمان

    1200px Renault Talisman bei Albert Heijn Kerkrade 03 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    با گذشت ۷ سال از طراحی تالیسمان، هنوز می‌توان ظاهر بیرونی این خودرو را چشم‌نواز و هماهنگ با استاندارد جهانی توصیف کرد. حالت C شکل نوار LED روشنایی روز که زیر کاسه‌ چراغ‌های اصلی نصب شده است، به خوبی زبان طراحی رنو در سال‌های گذشته را نشان می‌دهد. این سبک طراحی برای کولئوس، مگان و کلیو نیز استفاده شد.

    talisman نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    جلوپنجره‌ی بزرگ با خطوط براق کروم، نشان تجاری شرکت سازنده با ابعاد نامتعارف و خودداری شرکت سازنده از نصب سپر پلاستیکی سیاه‌رنگ، نمای اصلی تالیسمان را لوکس و جذاب نشان می‌دهد. کشیدگی کاپوت جلو تا لبه‌ی چراغ‌ها، حجم‌دهی مناسب بدنه با خطوط ملایم و جایگاه مناسب برای مه‌شکن‌ها، دیگر نکات مثبت در طراحی رنو تالیسمان هستند.

    کارشناسی تالیسمان تلیسمان نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    از نمای جانبی، شیب چشم‌نواز سقف تا انتهای بدنه، حس یک سدان فست‌بک مشابه سدان‌های آئودی را برای تالیسمان فراهم می‌کند؛ درحالی‌که محصول ساخت رنو، صندوق عقب معمولی با درپوش جدا از شیشه‌ی پشت دارد. تالیسمان برای رکاب و حاشیه‌ی گلگیرها نیز فاقد ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ است. این خودرو با رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ آلومینیوم، آینه بغل رنگ بدنه‌ی راهنمادار و تزئینات کروم برای قاب پنجره ارائه می‌شود.

    1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    در پشت تالیسمان نیز، حالت چراغ‌ها مشابه کولئوس است و نوعی پیوستگی دارد. برجستگی شبیه اسپویلر در انتهای درپوش صندوق استفاده شده و جایگاه بسیار خوبی برای اگزوزها نصب شده است. زیر سپر عقب، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ وجود دارد که البته جزئی و قابل تحمل به نظر می‌رسد. در مجموع حجم‌دهی بدنه برای نمای عقب تالیسمان به خوبی انجام شده و دارای خمیدگی‌های چشم‌نواز سپر است.

    رنو تالیسمان با طول ۴۸۴۸ میلی‌متر، عرض ۲۰۸۱ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۴۶۳ میلی‌متر با فاصله محورهای ۲۸۰۸ میلی‌متر در ایران فروخته شد. از نظر ابعاد، تالیسمان نسبت به تویوتا کمری نسل XV40 مدل ۲۰۱۳ موجود در ایران، کمی بزرگ‌تر است.

    طراحی داخل کابین رنو Talisman

    finds 14688255480 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    حالا نوبت به داخل کابین است، در ابتدا گفتنی است که جنس و متریال بکار رفته در کابین بسیار مطلوب بوده است.وجود مانیتور بزرگ، نورپردازی داخل کابین و کیلومترشمار دیجیتالی که با انتخاب حالت های رانندگی تغییر رنگ می دهد.اما شاید این طراحی کمی ساده(البته کاربردی) به مزاج برخی از جوانان خوش نیاید. اما این مسئله آن قدر ها هم کسل کننده نیست چرا که کیلومتر شمار دیجیتال و نورپردازی زیبای داخل کابین تا حدودوی این مسئله را حل کرده است.فرمان بسیار خوش دست است و حس خوبی را به راننده القا می کند.

    در کل طراحی چشم نواز بدنه، امکانات و در حین حال سادگی کابین توانسته تلیسمان را خودرویی در خور تمجید در برابر سایر رقبای اروپایی سازد.با کمی ارفاق میتوان گفت تالیسمان پرچمدار کلاس D می باشد.

     مزایا و معایب رنو تالیسمان

    Renault Talisman 64 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    از نقطه نظر نقاط قوت رنو تلیسمان می‌توان به مواردی همچون: کیفیت ساخت بالا، عملکرد فنی نسبتا مطلوب، امکانات رفاهی و ایمنی متعدد به ویژه در تیپ E3 و خدمات پس از فروش قابل قبول اشاره کرد. تعلیق اسپرت و نسبتا خشک و همچنین عدم سازگاری کامل پیشرانه با بنزین کم‌کیفیت را نیز می‌توان در زمره موارد انتقادی پیرامون رنو ‌تالیسمان دسته‌بندی کرد.

    چرا رنو تالیسمان بخریم؟مزایا

    Renault Talisman 55 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    مهم ترین مزیت هایی که رنو تلیسمان دارد عبارتند از:

    • موتور تطبیق داده شده با شرایط بنزین ایران
    •  نرمی مناسب اتاق و صندلی ها
    • گیربکس دو کلاچه بدون تاخیر
    • موتور کم مصرف و پرقدرت
    •  کیفیت ساخت مناسب
    • طراحی بیرونی عامه پسند
    • طراحی داخلی خلوت و بروز
    •  امکانات سطح بالا
    •  فضای کابین و صندوق بزرگ
    • ایمنی خوب و مورد تایید نهادهای رسمی ایمنی

     معایب رنو تالیسمان

    Renault Paris Motor Show 2018 Paris 1Y7A1678 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    از جمله چیزهایی که ممکن است برای شما مهم تلقی شود و مانع خرید خودرو رنو تالیسمان شود، به صورت زیر است:

    • در صورت قیمت گذاری بالای ۲۰۰ میلیون تومان، کار برای تلیسمان سخت می شود
    • فناوری توربو به نسبت پیچیده که شاید بازار ایران کشش آن را نداشته باشد
    • خدمات پس از فروش مبهم
    • دشواری قبول کردن لوکس بودن این خودرو از جانب مشتریان
    • سابقه نه چندان خوب نگین خودرو در تحویل به موعد خودرو
    •  نبود سیستم ۴Control در نسخه های بازار ایران
    • دشواری کار کردن با سیستم RLINK در ابتدای استفاده

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو تلیسمان

    r0 8657 452 126 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    تالیسمان یکی از محصولات پرچمدار شرکت رنو است و با توجه به عرضه در بازارهای اروپایی، امنیت آن قطعا توسط موسسه یورو انکپ مورد بررسی قرار گرفته است. رنو تالیسمان توانسته 5 ستاره ایمنی کامل را از یورو انکپ دریافت کند.

    بنابراین با یک خودروی کاملا ایمن مواجه هستیم. همچنین تجهیزات ایمنی مانند 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، ترمز ABS و سیستم‌های ترمز اضطراری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری، کنترل هرزگردی و کنترل کشش خیال شما را از بابت ایمنی این خودرو راحت می‌کنند.

    بررسی رقبای خودروی رنو تلیسمان

    00105183 1 ig w1500 ig w1500 h843 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    در این رده قیمتی سدان‌های نیمه‌لوکس زیادی وجود دارند که میتوانند تلیسمان را به دردسر بیندازند؛ کره‌ای‌هایی نظیر کیا اپتیما و هیوندای سوناتا تنفس طبیعی، خودروهای بسیار محبوبی در کشورمان به حساب می‌آیند که بواسطه حضور طولانی در بازار شناخته‌شده‌تر از نماینده رنو هستند و با شرایط خدماتی مناسب، استهلاک قابل قبول و بازار دست دوم عالی میتوانند انتخاب‌های منطقی به نظر برسند. هرچند اگر شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر و لذت رانندگی بالاتر برایتان اولویت داشته باشد محبورید دردسرهای پیشرانه توربو تلیسمان را به جان بخرید و گزینه فرانسوی را برگزینید؛

    در این بین یک رقیب هموطن بنام پژو 508 هم برای تلیسمان وجود دارد. خودرویی که همزمان با نماینده رنو به بازارمان راه یافت اما بدلیل عرضه بسیار محدود، فرصتی برای عرض اندام مناسب پیدا نکرد. پژو 508 از نظر شتاب و آپشن‌های جانبی در پس نماینده رنو قرار میگیرد اما در عوض قادر است با قیمت ارزان‌تر، سواری نرم‌تر و اتاق جادارتری در اختیارتان قرار دهد. هرچند تلیسمان از نظر فراوانی قطعات و بازار دست دوم هم وضعیت به نسبت بهتری از محصول پژو دارد. ضمناً اگر طرفدار خودروهای هیبریدی باشید، هیوندای سوناتا هیبرید هم جایگزین مناسبی برای تلیسمان خواهد بود، البته به شرطی که پیچیدگی فنی و خرابی احتمالی باطری‌ها در شرایط تحریمی فعلی شما را به دردسر نیندازد.

    جدول مقایسه رقبای رنو تالیسمان از نظر مشخصات فنی

    رنو تلیسمانپژو ۵۰۸هیوندای سوناتاکیا اپتیماتویوتا کمری
    تعداد سیلندر۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی۴- خطی
    حجم موتور (لیتر)۱.۶۱.۶۲.۴۲.۴۲.۵۲.۴
    حداکثر توان (اسب بخار)۱۹۰۱۶۵۱۸۵۱۷۸۱۸۰۱۸۵
    حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)۲۶۰۲۴۰۲۴۱۲۳۱۲۳۰۲۴۵
    استاندارد آلایندگییورو ۶یورو ۶یورو ۵یورو ۵یورو ۵
    حجم باک (لیتر)۵۱۷۲۷۰۷۰۶۴۶۵
    مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)۵.۶۵.۸۸.۱۱۷.۹۸.۴۷.۸
    جعبه دنده۷ سرعته خودکار۶ سرعته خودکار۶ سرعته خودکار۷ سرعته خودکار۶ سرعته خودکارCVT
    حداکثر سرعت (Km/h)۲۳۷۲۰۹۲۳۶۲۳۹۲۰۲۲۱۰
    زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h۷.۶۸.۹۸.۴۸.۵۸۷.۵
    حجم صندوق بار (لیتر)۶۰۸۴۹۷۴۶۱۴۵۰۴۳۶۴۴۷
    وزن (کیلوگرم)۱۴۴۰۱۴۸۰۱۴۷۴۱۶۳۰۱۴۷۰۱۶۰۲

    آیا رنو تالیسمان بخریم؟ (ارزش خرید)

    c4b6b468 3429 4376 bfaf a9e8ece88be0 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

    در بررسی خودرو مشخص شد که تالیسمان یک خودروی مناسب خانوادگی برای خانواده‌های علاقه‌مند به سفر است. این خودرو به نسبت خدمات، امکانات و ظاهر جذابی که دارد در میان رقبای خود از قیمت نسبتا مناسب‌تری برخوردار است، از نقاط ضعف این خودرو در ایران می‌توان به خدمات پس از فروش ضعیف و مبهم، سابقه نامطلوب نگین خودرو در تحویل به موقع خودرو به مشتریان و نبود سیستم ۴ کنترل در نسخه‌های موجود در بازار ایران اشاره کرد.

    از طرفی با توجه به وضعیت کنونی کشور و بازار نابسامان واردات خودرو و تحریم‌ها به‌نظر نمی‌رسد که مدل‌های جدید رنو تالیسمان به موقع به بازار ایران راه پیدا کنند.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    4 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مولایی
    مولایی
    10 ماه پیش

    تالیسمان واقعا ماشین خوبیه فقط یکمی مصرف انرژیش بالاست

    اسدی
    اسدی
    10 ماه پیش

    قیمت قطعات این ماشین یکم بالاست شما جایی رو میشناسید که هم بشه راحت تهیه کرد و هم قیمت مناسب باشه؟

    همتیان
    همتیان
    10 ماه پیش

    خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

    کیان باتری
    در جواب  همتیان
    10 ماه پیش

    با سلام
    درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش