4.6
(308)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تیبا و پراید و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تیبا بهتر است یا پراید؟ پراید و تیبا دو خودروی پرفروش بازار داخلی ایران هستند که به دلیل قیمت پایین و صرفه اقتصادی، محبوبیت بسیاری در نزد خریداران خودرو دارند. تیبا نسبت پراید از موتوری قدرتمند و امکانات بهتری برخوردار است و در مقابل پراید از نظر ارزانی قیمت حرف اول را می زند. پراید بخریم یا تیبا، این سوالی است که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید.

alefbakhabar 9271 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟
مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

مقایسه کلی پراید و تیبا

41681 Pride vs Tiba 40 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

تیبا و پراید هر دو از محصولات شرکت خودرو سازی سایپا هستند با ورود تیبا به بازار قرار بود پراید از دور خارج شود که این اتفاق به دلایلی نیفتاد و حالا با گذشتن سال ها از این ماجرا هنوز هم شاهد رقابت این دو با هم هستیم اگرچه تیبا ۱ با چندین خودرو همکلاس خود مقایسه شده است اما ین بار قصد داریم تفاوت بین تیبا با پراید ۱۳۱ را بیان کنیم همراه ما باشید با مقایسه تیبا و پراید.

تیبا یا پراید؟

f042b7e3795f898b70cc0703a0b65b23 min مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

بیایید برای پاسخ به سوال پراید بهتره یا تیبا، ابتدا دو خودرو پراید و تیبا را معرفی کنیم. پراید یکی از پرفروش ترین و ارزانترین خودروهای موجود در بازار است که علیرغم ایمنی و کیفیت ضعیف محبوبیت بسیاری دارد. شرکت سایپا، پراید را در مدل و تیپ های مختلف به بازار وارد کرده است و اگرچه همه ی آنها در گروه پر فروش ترین خودروهای کشور قرار می گیرند ولی پراید 131 که مدل فیس لیفت صبا می باشد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در سال 1388 شرکت خودروسازی سایپا از خودرویی به نام تیبا رونمایی کرد که به‌دلیل برخورداری از مزایایی همچون قیمت مناسب، پیشرانه قوی‌تر و طراحی به‌روزتر نسبت به پراید، مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. مهمترین تفاوت تیبا با پراید، ایمنی بهتر این خودرو می باشد که می تواند احتمال مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات را تا اندازه هرچند کم پایین بیاورد. هرچند که با وجود این مزیت، تیبا به اندازه پراید پر فروش نیست. در ادامه با همراه شوید تا به بررسی جواب « تیبا یا پراید » بپردازیم.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف تیبا 2 + دفترچه راهنما

فیلم تست و بررسی تیبا

ویدئوی زیر خودروی تیبا را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی تیبا با پراید

حال نوبت به مقایسه پراید و تیبا از نظر فنی می‌رسد. در بین خانواده پراید، پراید وانت یا سایپا ۱۵۱، سیکل ترکیبی ۶.۶ لیتر دارد. ظرفیت باک همه انواع پراید ۴۰ لیتری است به جز پراید وانت، که باک ۴۹ لیتری دارد. ظرفیت باک تیبا، ۴۱ لیتر است. وزن خالص سایپا ۱۵۱، ۹۰۰ کیلوگرم، سایپا ۱۱۱، ۹۰۵ کیلوگرم، سایپا ۱۳۱ یا صبا ۹۱۵ کیلوگرم، سایپا ۱۳۲، ۹۲۰، و سایپا ۱۴۱، ۹۴۰ کیلوگرم است. میزان باری که پراید وانت می‌تواند تحمل کند، به همراه سرنشینان، ۱۵۱۰ کیلوگرم است. وزن تیبا صندوق دار، ۱۰۱۵ کیلوگرم است و بی‌صندوق آن، ۱۰۴۰ کیلوگرم وزن دارد.

تفاوت مشخات فنی موتور این دو خودرو

Rear rubber string of Pride 132 engine door مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

موتور خودرو پراید از نوع ۱۳۰۰ سی سی است این درحالی است که تیبا از موتوری با حجم ۱۵۰۰ سی سی برخوردار است به این نتیجه می رسیم که موتور پراید سرعت و قدرت کمتری دارد و به برتری تیبا اشاره می کنیم اما دلیل کاهش قدرت در تیبا وزن بالای خودرو نیز می باشد خودرو تیبا با برخورداری از پیشرانه ۱.۵ لیتری می تواند ۸۷ اسب بخار قدرت را در ۵۸۰۰ دور در دقیقه بدست آورد این در حالی است که خودرو پراید از موتور ۱.۳ لیتری برخوردار بوده که قادر به تولید ۷۱ اسب بخار قدرت در۵۲۵۰ دوردر دقیقه خواهد بود باز هم به برتری تیبا در مقابل پراید می رسیم که از نظر قدرت، حجم موتور، اسب بخار و دور موتور می رسیم

مقایسه ابعاد پراید و تیبا

Tiba2orPride111 2 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

پراید و تیبا هر دو جزو کلاس سدان کوچک به شمار می‌روند بااین‌حال خودروی تیبا مقداری از پراید بزرگ‌تر است و داخل کابین آن برخلاف پراید بسیار راحت‌تر است. همچنین صندوق عقب تیبا جادار‌تر از پراید است و حتی با نصب کپسول CNG می‌توانید لوازم زیادی را درون آن قرار دهید.

طول خودروی تیبا ۴۱۰۵ سانتی‌متر است که حدوداً ۱۷۰ میلی‌متر از پراید بزرگ‌تر است و عرض این خودرو ۱۶۳۵ میلی‌متر است که حدود ۳۰ میلی‌متر از پراید بزرگ‌تر است. با اینکه از نظر ابعاد این دو خودرو تفاوت چندانی ندارند، اما داخل کابین تیبا جوری طراحی شده است که بسیار جادارتر و راحت‌تر از کابین پراید است و به‌راحتی می‌توان با ۵ سرنشین مسافت‌های طولانی بین‌شهری را طی کرد.

مصرف سوخت در پراید و تیبا چگونه است؟

741434 624 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

باک بنزین موجود در پراید دارای ظرفیت 40 لیتر بنزین است که به اندازه هر صد کیلومتر رانندگی کردن هفت لیتر بنزین از آن کم می‌شود. در حقیقت خودروی پراید در داخل شهر، به میزان 9.5 لیتر بنزین می سوزاند که این عدد در اتوبان ها به 5.3 لیتر می‌رسد.

باک بنزین تیبا دارای ظرفیت 40 لیتر است. میزان به کاربردن سوخت در شهر آن  به 5.6 لیتر به اندازه هر صد کیلومتر که رانندگی می‌کند، می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن هم 6.95 لیتر است.

 مقایسه هزینه نگهداری تیبا و پراید

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم هدف شرکت سایپا از طراحی خودروی تیبا یک خودروی اقتصادی کم‌خرج بوده است و قطعات یدکی این خودرو نیز مانند پراید در پایین‌ترین رنج قیمت موجود است. اما قیمت قطعات تیبا نسبت به قطعات پراید حدود ۱۵ تا ۳۵ درصد گران‌تر است که به دلیل جدیدتر بودن این قطعات کاملاً طبیعی است. اما به‌طورکلی قیمت قطعات خودروی تیبا نسبت به هم‌رده‌های خود بسیار مناسب‌تر است.

جدول مشخصات فنی تیبا و پراید

خودروسایپا 131تیبا
کشور سازندهایرانایران
سال (طراحی)13671389
موتور4 سیلندر 8 سوپاپه4 سیلندر 8 سوپاپه
حجم موتور1323سی سی1503سی سی
حداکثر قدرت71 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه87 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور108 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده5 سرعته دستی5 دنده دستی
شتاب 0 تا 10014.5 ثانیه13.5 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت200 کیلومتر در ساعت
وزن915 کیلوگرم1027 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)3935 طول، 1605 عرض، 1455 ارتفاع4105 طول، 1641 عرض، 1484 ارتفاع
مصرف سوخت ترکیبی6.4 لیتر در هر صد کیلومتر6.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک40 لیتر41 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4یورو 4
استاندارد امنیت نداردندارد
ترمز و پایداریABSABS، جلو دیسکی، عقب کاسه ای
کیسه هواكيسه هواي راننده و سرنشين جلوکیسه هوای راننده (در مدل‌های LX، SX و EX)، کیسه هوای سرنشین جلو (در مدل‌های SX و EX)
سیستم صوتیراديو CD با قابليت پخش MP3 + پورت USBسیستم صوتی با فابلیت پخش CD و پورت

باتری پراید در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های پراید و تیبا

%name مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

اگر بتوان اسم تجهیزات را روی موارد زیر گذاشت، مقایسه پراید و تیبا از لحاظ امکانات این دو خانواده خودرو بدین شرح است:

مدل خودروپراید (سایپا ۱۱۱، ۱۳۱ یا صبا، ۱۳۲، ۱۴۱)تیبا ۱ و تیبا ۲ (صندوق دار و بی‌صندوق آپشنال)تیبا ۱ و تیبا ۲ (صندوق دار و بی‌صندوق-معمولی)
             چراغچراغ عقب مجهز به مه شكن، چراغ جلو با قابليت تنظيم زاويه نور(levelling switch)چراغ جلو با قابليت تنظيم زاويه نور(levelling switch)چراغ عقب و جلو مجهز به مه شكنچراغ جلو با قابليت تنظيم زاويه نور(levelling switch)چراغ عقب و جلو مجهز به مه شكن

 

سیستم‌های مولتی مدیانداردمولتی مدیا و دوربین دید عقبندارد
صفحه نمایشنداردداردندارد
رینگ‌ها4/5j13 فولادی برای سایپا 131 یا صبا و برای بقیه انواع: j1354/ فولادیفولادی و آلومینیومیفولادی و آلومینیومی
آینهآينه‌هاي جانبي تاشو با قابليت تنظيم از داخلآینه‌های جانبی برقیآينه‌هاي جانبي تاشو با قابليت تنظيم از داخل
تهویه مطبوعدارددارددارد
صندلیصندلي‌هاي ارگونوميك جديد، صندلی عقب با قابلیت تا شدنصندلی چرم و تریم داخلی مشکی، نگهدارنده صندلی کودک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاعصندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع
شیشهشيشه بالابر جلو برقی، گرمكن شيشه عقب، برف پاك كن شيشه جلو با دور قابل تنظيم و برف پاک کن عقبشیشه دودی عقب، جلو پنجره آب کروم و استیکر، شیشه بالابر جلو برقی، شیشه بالابر عقب برقیشیشه بالابر جلو برقی
سیستم‌های هشدار دهندهسيستم ضد سرقت با كد متغير (Immobilizer)، چراغ هشدار دهنده عيب موتور، چراغ خطر سومسیستم هشدار دهنده ضد سرقت و  (Immobilizer)، سنسور پارک خودرو، چراغ خطر سوم، چراغ هشدار دهنده عيب موتورسیستم ضد سرقت (Immobilizer)، چراغ خطر سوم، چراغ هشدار دهنده عيب موتور
سایر امکاناتقفل مركزي، فرمان با قابليت تنظيم ارتفاع، درب بازكن باك و صندوق عقب از داخل، راديو CD با قابليت پخش MP3+ پورت USBفرمان هیدرولیک، کفی صندوق عقب و زیرپایی سه بعدیفرمان هیدرولیک، رادیو پخش با پورت USB، روف رک

پراید همانند تیبا از دارای سیستم تهویه مناسب است. سیستم پخش موزیک در  پراید هم برای سی دی و هم USB مناسب است که دارای  توانایی به اجرا درآوردن  فایل های MP3 است. در قسمت جلو و عقب پراید به قابلیت مه شکن تچهیز شده است.

یکی از آپشن‌های متفاوت تیبا و پراید در سیستم تهویه متناسب است. سیستم پخش تیبا قابلیت این را دارد که فایل های MP3 از روی USB یا سی دی اجرا کند. تیبا چراغ جلوی پرنوری دارد که هنگام رانندگی در شب دیگر دردسر آفرین نیست. به علاوه زمان‌های ضروری در جلو و عقب تیبا مه شکن تجهیز شده است. مهم‌تر از همه این که تیبا دارای چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور است. شیشه های برقی در تیبا نیز فقط مخصوص درهای جلو است.

    مقایسه طراحی ظاهری پراید و تیبا

    پراید 111 و ساینا 2 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

    در ابتدای مقاله این دو خودرو را از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی بررسی خواهیم کرد.

    از لحاظ طراحی خارجی

    ابتدا به تفاوت تیبا با پراید از نظر طراحی خارجی می‌پردازیم. تیبا یک سدان کوچک شهری محسوب می‌شود که برروی پلتفرم ارتقایافته پراید (X200) شکل گرفته‌است. استفاده از این پلتفرم جدید این امکان را برای سایپا مهیا کرد تا بتواند محصولی به‌مراتب به‌روزتر و جوان‌پسندتر از پراید را به بازار عرضه کند. در نمای ظاهری این خودرو می‌توان حداکثر تلاش سایپا برای خلق یک اثر هنری یا اصطلاحا مینیاتور را مشاهده کرد، اما درواقعیت استفاده از خطوط حجم‌دهنده برروی گلگیرها و کاپوت در کنار طراحی ناموزون جلوپنجره و چراغ‌های جلو چهره‌ای نامانوس و ناهماهنگ را برای تیبا پدید آورده است که چندان عامه‌پسند به‌نظر نمی‌رسد.
    در آن سوی میدان، پراید 131 قرار دارد؛ خودرویی که طراحی ظاهری آن بر پایه اصول طراحی چند دهه قبل شکل گرفته‌است و در حال حاضر به‌هیچ‌وجه خودروی جذاب و به‌روزی محسوب نمی‌شود. در ساختار بدنه مکعبی این خودرو هیچ اثری از خطوط سیال و روان به‌چشم نمی‌خورد و نمای ظاهری آن تنها به‌عنوان ارزان‌ترین سدان بازار کشور قابل‌قبول خواهد بود. چنین مواردی باعث می‌شود که باوجود تمامی ضعف‌هایی که در نمای ظاهری تیبا به‌چشم می‌خورد بتوانیم این سدان ایرانیزه را برنده این بخش از مقایسه تیبا با پراید بدانیم و جواب بخش ظاهری سوال « تیبا یا پراید » تیبا باشد.

    از لحاظ طراحی داخلی

    Tiba2orPride111 3 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

    زمانی‌که وارد کابین پراید می‌شوید، اولین نکته‌ای که توجه شما را جلب خواهد کرد، کمبود فضا در این خودرو است. پراید یک خودرو کوچک با فضای اندک است و اصلاً احساس راحتی را برای سرنشینان فراهم نمی‌کند. به‌خصوص اگر سه نفر در ردیف عقب خودرو بنشینند، کمبود فضا کاملاً احساس خواهد شد، اما چند سالی است که در داشبورد پراید تغییراتی به‌وجود آمده و شاهد استفاده از یک طرح جدید در این قسمت هستیم.
    طراحی داخلی تیبا هم حرف خاصی برای گفتن ندارد، اما می‌توان گفت که مقایسه تیبا با پراید از نظر طراحی داخلی حاکی از برتری تیبا دارد و باید گفت که دست‌کم با طراحی قدیمی کابین پراید روبرو نیستید. این خودرو از نظر ابعاد داخلی نیز فضای نسبتاً بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ بنابراین، به‌خصوص سرنشینان عقب با کمبود مضاعف فضا روبرو نخواهند شد. ناگفته نماند که متریال استفاده شده در کابین هر دو خودرو از پلاستیک خشک و بی‌کیفیت بوده که برای خودرویی در این رنج قیمت عجیب به‌نظر نمی‌رسد!

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

     مقایسه ایمنی پراید و تیبا

    654775 814 مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

    حال به مقایسه پراید و تیبا از نظر ایمنی می‌رسیم. اگر قصد خرید پراید دارید، توجه کنید که تجهیزاتی مانند کیسه هوای سرنشینان جلو و ترمز ABS، چند سالی است که به پراید اضافه شده و این امکانات در مدل‌های قدیمی‌تر وجود ندارد. ستاره استاندارد برای پراید، دو ستاره از پنج ستاره ثبت شده است. نتیجه تست ایمنی پراید در آمریکا، آن را به عنوان بدترین خودروی سواری که خطر مرگ در تصادفات آن زیاد است، نشان داد. هنگام تصادف پراید، قسمت‌های زیادی از آن جمع ‌شد.

    خوشبختانه، تیبا سه ستاره استاندارد گرفت. از نظر امنیت‌، قطعا تیبا نسبت به پراید برتری دارد و ستون‌های خیلی محکمی نسبت به پراید دارد. همین بیشتر بودن وزن تیبا نسبت به پراید، یک عامل بالاتر بودن امنیت آن است که هنگام تصادف یا سرعت بالا، برعکس نشود.

     جدول تجهیزات ایمنی پراید و تیبا

       مدل خودروپراید (سایپا ۱۱۱، ۱۳۱یا صبا، ۱۳۲، ۱۴۱)تیبا ۱ و تیبا ۲ (صندوق دار و بی‌صندوق)-هر ۴ مدل)
    تجهیزات ایمنی و حفاظتیكمربند ايمني جلو و عقبسپر دو رنگ جلو در نوع آپشنال
    کیسه هوابرای سرنشینان جلوبرای سرنشینان جلو
    سیستم ترمزABS- ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ایABS – ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای

    بازار فروش پراید بهتر است یا تیبا؟

    بازارخودروپرایدتیبا مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

    در مقایسه پراید و تیبا از نظر شرایط بازار می‌توان گفت که بازار دست دوم پراید فوق‌العاده و از تیبا بهتر است. دلیل آن می‌تواند شناخته‌تر و قدیمی‌تر بودن پراید و صد البته، قیمت کمتر آن باشد. شرکت تولید کننده پراید و تیبا، سایپا است، پس می‌توان خدمات پس از فروش یکسانی از آن‌ها انتظارداشت.

    از آن جا که پراید دیگر تولید نمی‌شود، خدمات پس از فروش خاصی ندارد؛ اما قطعاتش به آسانی و با قیمت کم، در دسترس است. می‌دانیم که اگر دو خودرو با سال تولید مشابه و کاملا سالم از نظر فنی و صافکاری، ضربه‌ای مشابه به آن‌ها وارد شود، خودرویی که قیمت بالاتری دارد، افت قیمت بیشتری پیدا می‌کند؛ پس در مقایسه افت قیمت پراید و تیبا، باید گفت که افت قیمت تیبا بیشتر است.

    تیبا بخریم یا پراید کدام بهتر است؟

    قیمتخودرو مقایسه کامل پراید با تیبا کدام بهتر است؟

    درست است که تیبا قیمت نسبتاً بالاتری نسبت به پراید دارد و به‌طورکلی حرفی برای گفتن ندارد، اما در مقایسه آن با پراید از لحاظ خودروی بهتری است. تیبا از نظر ظاهر و برخی امکانات نسبت به پراید برتری دارد و این برتری‌ها می‌تواند اختلاف قیمت آن را تا حدی توجیه کند. اگر شما قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که با کمی صرف هزینه بیشتر خودروی تیبا را انتخاب کنید.

    پراید 111 بهتر است یا تیبا 2؟

    همان‌طور که در بالا گفتیم تیبا به‌عنوان یک جایگزین برای خودروی پراید توسط سایپا طراحی و تولید شده است و مانند پراید در دو مدل هاچبک و صندوقدار وارد بازار شده است. در واقع تیبا صندوقدار به‌عنوان جایگزینی برای پراید ۱۳۱ و تیبا ۲ جایگزینی برای پراید ۱۱۱ به شمار می‌رود.

    خودروی تیبا ۲ از نظر فنی، ظاهری و ایمنی دارای برتری‌هایی نسبت به پراید ۱۱ است و از طراحی به‌روزتری بهره‌مند است. اگر به دنبال یک خودروی ایمن‌تر با امکانات بیشتر هستید، خودروی تیبا ۲ می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد. البته این خودرو از نظر قیمتی مقداری گران‌تر از پراید ۱۱ است، اما امکانات و کیفیت تیبا ۲ این هزینه اضافی را توجیه می‌کند.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    8 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    m56
    m56
    1 سال پیش

    تیبا با داشتن قدرت موتوری بیشتر، گزینه مناسبتر برای جاده های بین شهری است.

    iman
    iman
    1 سال پیش

    تیبا ماشین بدی نیست به شرطی که با صدای موتور آن مشکلی نداشته باشید.

    آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط iman
    عارف
    عارف
    11 ماه پیش

    سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

    هادوی
    هادوی
    11 ماه پیش

    خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

    کوروش
    کوروش
    4 ماه پیش

    تیبا خیلی بهتره نسبت به پراید

    modaber
    modaber
    2 ماه پیش

    معمولا بخاطر داشتن دید وسیع ترنسبت ب پشت ماشین، پراید هاچ بک بهتره و سوالم اینجاست ک آیا میشه ک برای بهتر کردن دید نسبت ب پارک کردنا و حالا عوامل دیگه دوربین نصب بشه روی ماشین! و آیا این دوربین باعث صدمه دیدن باتری ماشین و عملکرد اون نسبت ب قبل نمیشه؟ و برق هم استفاده میبره این دوربین، این باعث ضعیف شدن دینام نمیشه؟

    کیان باتری
    در جواب  modaber
    2 ماه پیش

    با سلام درود بر شما بله شما می توانید روی این خودروها به راحتی دوربین نصب کرده و در هنگام پارک یا دنده عقب از آن استفاده نمایید. دوربین و مانیتوری که به سیستم الکتریکی این خودرو اضافه می شود مصرف آنچنان زیادی نخواهد داشت که به سیستم الکتریکی یا باتری خودروی شما آسیب برساند. اما اگر حساس هستید می توانید بین 5 الی 10 آمپر ظرفیت باتری خود را ارتقاء بدهید. زیرا ظرفیت استاندارد باتری هر دوی این خودروها 50 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و تا ظرفیت 55 یا 60 آمپر نیز قابلیت ارتقاء… خواندن ادامه ...

    ثریا کریمی علویجه
    ثریا کریمی علویجه
    2 ماه پیش

    آیا درست میگن که پیشرانه تیبا تو تمام ماشینای سایپا مشترک هستش مثل ساینا، کوییک و شاهین؟

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش