4.8
(2148)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو ترافیک و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو ترافیک در سال ۱۹۸۰ توسط گروه خودروسازی رنوی فرانسه معرفی شد و تاکنون به عنوان یک خودروی تجاری سبک با همان LCV در خطوط تولید این شرکت باقی مانده است. رنو ترافیک را می توان یکی از اولین خودروهای تجاری سبک نامید که دارای طراحی متفاوت با دیگر خودروهای همکلاس نسل خود بود و از طراحی مربعی شکل بدنه مرسوم آن زمان خارج شد.

نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک 1024x683 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک
نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

معرفی و بررسی رنو ترافیک

معرفی و بررسی رنو ترافیک نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک
معرفی و بررسی رنو ترافیک

نسخه اصلی رنو ترافیک از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ به فروش رسیده است و البته که این خودرو در تمام طول این مدت بهبودها و بازطراحی نیز شده است.

این محصول رنو جزو اولین وسایل نقلیه بود که رادیاتور خودرو پشت جلو پنجره آن قرار گرفت و در اوایل دهه ۱۹۸۰ نیز با قرار گرفتن چراغ ها نمایی کامل تر پیدا کرد. این بهبود های ظاهری تا اوایل دهه ۱۹۹۰ ادامه داشت تا رنو ترافیک جذابیت ظاهری خود را حفظ کند. در سال ۲۰۰۱ بود که جانشین جدید برای این محصول پر طرفدار رنو معرفی شد.

نسل دوم رنو ترافیک از همکاری مشترک میان اوپل آلمان، نیسان ژاپن به عنوان شریک تجاری رنو و شرکت خودروسازی رنو فرانسه به وجود آمد. این خودرو با برند اوپل / واکسال ویوارو (Opel/Vauxhall Vivaro) و همچنین نیسان پریمستر (Nissan Primastar) نیز به فروش رسید. این خودرو توسط تیم بخش طراحی شرکت رنو طراحی شد. همچنین تیم مهندسی واحد خودروهای تجاری سبک این شرکت مسئولیت توسعه رنو ترافیک را بر عهده گرفت. بخش ساخت نیز توسط کمپانی جنرال موتورز اروپا در سایت تولیدی لوتان انجام گرفت. به علاوه اینکه طی توافقی که میان رنو و نیسان منعقد شد تعدادی از این خودرو در سایت تولید نیسان در شهر باسلونای اسپانیا تولید شدند.

فیلم تست و بررسی رنو ترافیک

ویدئوی زیر خودروی رنو ترافیک را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو ترافیک

متاسفانه رنو ترافیک همانند رقبای خود دارای جعبه دنده اتوماتیک نیست، ولی در عوض این شرکت فرانسوی برای آن از یک جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده کرده است. موتورهای در نظر گرفته شده برای آن شامل موتورهای دیزل تک و دو توربوشارژی است. 

مشخصات فنی موتور رنو ترافیک

مشخصات فنی موتور رنو سیمبول نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

موتور ۱.۶ لیتری دیزل تک توربوشارژ با ۸۹ اسب بخار قدرت در دور موتور ۳۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه مناسب مدل کوتاه‌تر است. در حالی که موتور ۱.۶ لیتری دیزل با ۱۳۸ اسب بخار قدرت در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه کاملا مناسب مدل بلند‌تر بوده و کسی از این خودرو انتظار شتاب را ندارد، ولی شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه آن واقعا خیره کننده است.

همچنین کشش بالای این ون کاری بخاطر در دسترس بودن قدرت و گشتاور موتور در دورهای پایین است، که با توجه به ۶ سرعته بودن جعبه دنده بازه کاملی از هماهنگی قدرت و گشتاور را برای راننده در طول فراز و نشیب جاده فراهم می‌کند.

جدول مشخصات فنی رنو ترافیک

نام خودرورنو ترافیک
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)1980
موتور

Blue dCi 110

جعبه دنده دستی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
تعداد دنده جلو 6 دنده
حداکثر قدرت110 اسب بخار
حداکثر گشتاور320 نیوتن متر
حجم باک 1997 سی سی
تعداد سیلند4
استاندارد کنترل آلایندگی

Euro 6D-Full

وزن1081 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)5182 طول – 1904 عرض – 2464 ارتفاع
نوع سوختدیزل

باتری رنو ترافیک در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو ترافیک

امکانات و آپشن های رفاهی رنو ترافیک 1024x683 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

در داخل ترافیک مدل ۲۰۲۱ داشبورد به‌طور کامل از نو طراحی شده ولی بااین‌حال فضای کلی کابین همچنان برای مالکین کنونی ترافیک آشنا خواهد بود زیرا داشبورد هنوز هم طرحی دولایه دارد که یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو در میانهٔ آن قرار گرفته است. پد شارژ بی‌سیم، کنترل‌های جدید سیستم تهویه و غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این ون هستند. در کابین ترافیک همچنین فضاهای زیادی هم برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده که حجم همهٔ آن‌ها به ۸۶ لیتر می‌رسد. این ماشین در نسخهٔ باری از ۱.۸ مترمکعب فضای بار برخوردار بوده و در نسخهٔ مسافری می‌تواند تا ۹ نفر را حمل کند.

ترافیک مدل ۲۰۲۱ به جدیدترین نسل از سیستم‌های کمک‌رانندهٔ رنو هم مجهز شده که شامل ترمز اضطراری شهری، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی و ایربگ جدید جلو که دو سرنشین را پوشش می‌دهد می‌شود.

این خودرو در داخل خود دارای فضاهای زیادی برای قرار گرفتن وسایل شخصی سرنشینان است؛ همچنین فضایی در داخل آن برای قرار گرفتن لپ تاپ و تبلت در نظر گرفته شده است. رنو ترافیک دارای سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی است. همچنین در کنار این موارد رنو این محصول خود را به سیستم R-Link رنو مجهز کرده است که از طریق یک صفحه نمایش لمسی و کنترل کننده های روی فرمان دسترسی آسانی را به امکانات رنو ترافیک فراهم کند. از جمله این امکانات می توان به نرم افزار مسیریابی TomTom، اتصال تلفن به خودرو، دسترسی به موسیقی، اطلاعات سفر و همجنین دسترسی به فروشگاه نرم افزاری رنو را برشمرد.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو ترافیک

بررسی طراحی ظاهری رنو ترافیک

بررسی طراحی ظاهری رنو ترافیک نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

طراحی نسل سوم این خودرو دارای ظاهری تهاجمی است که با استفاده از خطوط بر روی بدنه کاملاً این حس را منتقل می کند. همچنین استفاده از چراغ های بزرگ در کنار جلو پنجره و نوارهای کرومی که به لوگوی بزرگ رنو در مرکز ختم می شود القا کننده زبان طراحی محصولات رنو به رهبری لارن ون دن آکر که خالق خودروهایی همچون رنو تلیسمان و رنو کولیوس است.

بررسی طراحی بدنه رنو ترافیک

بررسی طراحی بدنه رنو ترافیک نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

طراحی خارجی مناسب و زیبا بوده و تنوع ده رنگ مختلف در حالتهای روغنی و متالیک چهره‌های متنوعی به آن می‌بخشد و باعث می‌شود تا از داشتن این ون کاری لذت ببرید. لاستیک ها هم در حالت استاندارد سایز ۱۶ اینچی بوده و با ابعاد ۲۰۵/۶۵ ارائه می‌شود. البته رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی نیز قابل انتخاب است که چهره اسپرت و زیبایی به آن می‌بخشد. درهای عقب هم به صورت ۱۸۰ درجه‌ای باز می‌شوند تا دسترسی به فضای داخلی بار راحت‌تر انجام پذیرد.

طراحی داخل کابین رنو ترافیک

طراحی داخل کابین رنو ترافیک نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

طراحی داخلی رنو ترافیک از آنجا که قرار نیست خودروی خانواده و یا اسپرت باشد کمی متفاوت به نظر می‌آید، اما برای یک وانت مسقف همه کاره زیادی خوب است! رانندگی با آن بخاطر جای پای فراخ و فضای بزرگ سرنشین جلو بسیار لذت بخش بوده و در کلاس خود، خودروی لوکس و مرفهی محسوب می‌شود. البته با توجه به تصویر پایین می‌بینید که چقدر جا برای قرار دادن قوطی نوشیدنی و وسایل مختلف برای راننده در نظر گرفته شده تا همیشه همه چیز در دسترسش او باشند.

طراحان رنو در ایجاد فضای داخلی بزرگ و مفید بسیار ماهرند و این مهارت را پیشتر نیز بارها به اثبات رسانده‌اند. آمپرهای پشت فرمان با سرعت سنج کاملا دیجیتالی حس اسپرت و جوان پسندی به این رنوی کاری و زحمتکش می‌دهد. دسته دنده در حداقل فضای ممکن جای گرفته و بسیار نزدیک کنسول وسط داشبورد تعبیه شده است تا همه چیز در کنترل راننده باشد. خب مسلما که ما توقع آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی از این خودرو نداریم، اما سیستم‌های کمک پایداری الکترونیکی و ترمز ABS برای بالا بردن ایمنی خودرو حضور فعال دارند.

مزایا و معایب رنو ترافیک

مزایا و معایب رنو ترافیک نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

مهمترین مزایای رنو ترافیک عبارتند از:

  • افزایش ایمنی در فیست لیفت 2021
  • طولانی ترین طول بارگیری ون متوسط
  • رانندگی راحت و خوب
  • مقرون به صرفه بودن مصرف سوخت
  • ویژگی های داخلی هوشمندانه و طراحی منظم

 معایب رنو ترافیک

از جمله چیزهایی که ممکن است برای شما مهم تلقی شود و مانع خرید خودرو رنو ترافیک شود، به صورت زیر است:

  • رقبا بار بیشتری را ارائه می دهند
  • تعداد زیادی بدنه نقاشی شده
  • نسخه های قدیمی فاقد وسایل کمکی ایمنی هستند
  • موتور کند
  • آ\شن های سرگرمی بیهوده

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

وضعیت ایمنی رنو ترافیک

وضعیت ایمنی رنو ترافیک 1 1024x576 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ترافیک

نسخه قبلی رنو ترافیک به دلیل نداشتن کیت ایمنی فعال به شدت توسط بدنه ایمنی تصادف Euro NCAP مورد انتقاد قرار گرفت – تا جایی که در واقع «توصیه نمی‌شد».

اما نسخه فیس لیفت 2021 رنو ترافیک گام های جدی برای اصلاح این موضوع برداشته است و اکنون با تعداد قابل توجهی از سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS)، از جمله ترمز اضطراری خودکار (که رنو از آن به عنوان ترمز اضطراری فعال یاد می کند) در دسترس است.

رقبای خودروی رنو ترافیک

حتی اگر رنو را در اکثر کلاس بندی‌های خودروسازی موفق ندانسته و نخواهیم آن را به حساب آوریم؛ ولی در کلاس ون‌های سبک، رنو ترافیک ۳۵ ساله تاجدار و پر افتخارترین عضو این خانواده فرانسوی است. البته در خود فرانسه نیز رقبای رنو ترافیک کم نیستند و سیتروئن دیسپچ Dispatch و پژو اکسپرت، عرصه را بر این رنوی کاربردی تنگ کرده‌اند.

اما راز موفقیت رنو ترافیک در چیست؟ در این کلاس خودروسازان بزرگی همچون فولکس‌واگن، مرسدس بنز و فورد از قدیم بوده و هنوز جزو بهترین‌ها هستند. این ون‌های دوست داشتنی وظیفه سنگینی به دوش دارند و مالکان آنها توقع کسب درآمد و همراهی همیشگی را از آنها دارند. موفقیت رنو ترافیک در طول این سالها سبب شد تا خواهرهای دوقلویی نیز در دیگر کشورها داشته باشد؛ واکسهال ویوارو، نیسان پریماستار و حتی شورلت ترافیک!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
امینی
امینی
10 ماه پیش

باتری این ماشین چند آمپره داداش

امینی
امینی
10 ماه پیش

بنظرتون خدمات پس از فروش این ماشین جایی پیدا میشه؟

محمد علی
محمد علی
10 ماه پیش

با توجه به مسائلی که فرمودید بازار خرید این ماشین چشمگیر نیست و بازار دست دوم خوبی نداغره

مشاوره رایگان و ثبت سفارش