3.9
(45)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو سیمبل و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو سیمبل همچون تندر 90 روی خصلت‌های اقتصادی تاکید ویژه‌ای داشته و اولویت کار خویش را بر پایه نکاتی نظیر کیفیت فنی بالا و پایین نگاه داشتن استهلاک و هزینه‌های نگهداری در کنار کارآیی مناسب استوار ساخته است.

86f1d2f1 55b7 449d 96a2 5a2f9cb4d629 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل
نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

معرفی و بررسی رنو سیمبل

renolt 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

سیمبل (Symbol) یک سدان کوچک از شرکت رنو است که برای اولین بار در سال 1999 با نام کلیو سیمبل و به عنوان نسخه سدان رنو کلیو معرفی شد. این خودرو در برخی بازارها با نام Thalia نیز شناخته می‌شود.

بازار هدف رنو سیمبل کشورهای در حال توسعه یا کشورهای شرق اروپا است. نسل سوم این خودرو در سال 2012 و به عنوان جایگزین تندر 90 معرفی شد. نگین خودرو به عنوان نماینده رنو در ایران، این سدان فرانسوی را در کشور عرضه کرده است، اما سیمبل به دلیل قیمت گذاری نامناسب و نداشتن برتری خاص نسبت به تندر 90 نتوانست در بازار ایران به موفقیت برسد. هم اکنون رنو سیمبل در سه تیپ مختلف در بازار ایران به فروش می‌رسد.

فیلم تست و بررسی رنو اسکالا

ویدئوی زیر خودروی رنو اسکالا را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو سیمبل

رنو سیمبل در بازار جهانی با طیف گسترده‌ای از پیشرانه و گیربکس عرضه شد. تولیدکنندگان رنو سیمبل می‌توانستند از بین پنج نوع جعبه دنده و نه مدل پیشرانه، نسخه‌ای را برای تولید انتخاب کنند. این خودرو در بازار ایران با پیشرانه 1.6 لیتری و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک موجود است.

از دیگر مشخصات فنی سیمبل می‌توان به مواردی نظیر سیستم تعلیق مک فرسون جلو و میله پیچشی (Torsion Beam) عقب، فرمان هیدرولیک (که البته مقداری سفت است) و ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب اشاره نمود.

مشخصات فنی موتور رنو سیمبول

vpk3xzmt57z3zga4qj4g نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

نسل سوم این خودرو دارای سه مدل موتور متفاوت شامل ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بنزینی، ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بنزینی و ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر دیزلی می باشد که هم اکنون در بازار خودروهای ایران نسخه ی ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ی بنزینی با حجم موتور دقیق ۱۵۹۸ سی سی موجود می باشد و دارای نیرویی معادل ۱۰۵ اسب بخار است که می تواند حداکثر گشتاوری برابر با ۱۴۵ نیوتون متر تولید نماید.

جدول مشخصات فنی رنو سیمبل

نام خودرورنو سیمبل
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)2013
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1598 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور145 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دنده4 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 10010.1 ثانیه
حداکثر سرعت175 کیلومتر در ساعت
وزن1081 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4348 طول – 1733 عرض – 2634 ارتفاع
فاصله بین دو محور2634 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک50 لیتر

باتری رنو سیمبل در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو سیمبل

Renault Symbol 18 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

رنو سیمبل از لحاظ سطح امکانات در چند تیپ به بازار عرضه شده که نسخه‌های لوآپشن آن در این پارامتر اوضاع اسفناکی دارند اما مدل‌های فول LE و SE با ارائه گزینه‌هایی نظیر: کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور و دوربین دنده عقب، رینگ‌های آلومینیومی، سنسور فشار باد تایرها، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی مجهز به رهیاب و بلوتوث، قادر هستند شما را راضی نگاه دارند.

از دیگر امکانات استاندارد سیمبل می‌توان به مواردی مثل ترمزهای مجهز به ABS و EBA، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری و مه‌شکن‌های جلو و عقب اشاره نمود.

البته سیمبل همچنان در برابر رقبای چینی خود کمبودهای زیادی در لیست آپشن‌های خود مشاهده میکند اما حداقل در نسخه‌های فول این کمبودها خیلی آزاردهنده نیستند و با مزیت‌هایی نظیر کیفیت ساخت و دوام بالاتر، قابل چشم‌پوشی خواهند بود.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو سیمبل

    بررسی طراحی ظاهری رنو سیمبل

     

    renault symbol 2022 price نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    با وجود سود بردن از پلتفرمی متفاوت با تندر 90، سیمبل مقداری از طراحی جعبه ای آشنای جدش، تندر 90 را به ارث برده. سبک محافظه کارانه رنو در طراحی سیمبل کاملاً متناسب با فلسفه یک خودروی اقتصادی است، به این ترتیب چهره این بچه رنو در طول زمان با سرعت کمتری رنگ و بوی کهنگی خواهد گرفت که با توجه به قیمتش در بازار خارجی کاملا قابل توجیه است.

    بررسی طراحی بدنه رنو سیمبول

    r0 e914 72769 22208 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    چراغ‌های جلو ظاهر پیچیده‌ای نداشته و از حالتی نسبتا ساده و فرم هندسی چهارضلعی برخوردار هستند. جلوپنجره سیمبل از محصولات مدرن‌تر رنو نظیر تلیسمان و کولیوس برگرفته شده و فضای خالی میان چراغ‌ها را به طرز مناسبی پوشش داده است. دریچه تهویه بزرگ در قسمت پایینی سپر و قاب‌های مه‌شکن در دو طرف آن که به رنگ مشکی در قسمت پایین سپر حضور یافته‌اند نیز جلوه‌ای متناسب و تا حدودی اسپرت را برای چهره سیمبل پدید آورده‌اند.

    نمای جانبی این خودرو شباهت زیادی به نسل اول آن یعنی رنو ال ۹۰ دارد با این تفاوت که از خطوط و زوایای نرم‌تری در ترسیم آن استفاده شده است. یک خط شانه‌ای نه چندان واضح نیز در پروفیل این بخش به خدمت گرفته شده تا ضمن کاستن از سادگی نمای کناری سیمبل، ظاهر آن را از حالت پفکی و حجیم تا حدودی خارج سازد. ناحیه پشت نیز چندان مدرن و پرجزئیات طراحی نشده است.

    43485 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    چراغ‌های یک تکه در دو طرف درب صندوق با حالت ساده و بی‌آلایش جای گرفته‌اند. فرم سه بعدی و حجیم سپر عقب نیز هیبت این بخش را کمی جسورانه‌تر به رخ می‌کشد. قوس و برآمدگی لبه درب صندوق عقب هم به خوش‌فرم‌تر جلوه کردن ناحیه پشت سیمبل کمک کرده است. به طور کل طراحی ظاهری رنو سیمبل گرچه چندان مدرن و شکیل به نظر نمی‌رسد اما درمیان سدان‌های جمع‌وجور اقتصادی، به ویژه انواع موجود در بازار ایران، حرف‌های بسیار بیشتری برای گفتن خواهد داشت

    طراحی داخل کابین رنو Symbol

    3 12 620x349 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    با ورود به داخل کابین با فضایی ساده، مملو از پلاستیک‌های خشک و خصلت‌های اقتصادی روبرو میشویم که شاید در نگاه اول برای خودرویی در این رده قیمتی چندان جالب نباشد. اما اگر قصد مقایسه با نسل قبلی لوگان (تندر 90) یا حتی رنو ساندرو را داشته باشیم متوجه پیشرفت قابل تحسین محصول خواهیم شد.

    خطوط جدید داشبورد فرم مدرن‌تری بدست آورده‌اند و ترکیب این نکته با آپشن‌های بیشتر و دقت به ریزه‌کاری‌ها (نظیر طراحی جذاب کلیدهای کنترل سیستم تهویه) حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌نماید.
    به لطف شیشه‌های بزرگ و طراحی جعبه‌ای شکل اتاق، میزان دید و تسلط بر اطراف هم عالی است و مشکلی از این بابت احساس نمی‌شود. همچنین بازطراحی صندلی‌ها به بهبود کیفیت سواری خودرو منتهی شده است، هرچند همانطور که گفتیم این مورد بیشتر روی صندلی‌های جلو احساس می‌شود و در قسمت عقبی همچنان ضعف ارگونومی مشهود است.

    همچنین سیمبل با بهبود فاصله میان محورها به فضای مناسبی در داخل کابین دست یافته که قادر است به راحتی از یک خانواده 4 نفره (با یک کودک) میزبانی نماید. هرچند نباید این محصول را با خودروهایی از سگمنت بالاتر مقایسه نمود.

     مزایا و معایب رنو سیمبل

    enault Symbol rear نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    از جمله مهم‌ترین مزایای رنو ‌سیمبل می‌توان به طراحی ظاهری جذاب‌تر آن نسبت به نسل اول، طراحی داخلی دلنشین، هزینه نگهداری و استهلاک نسبتا پایین، کیفیت ساخت بالا دوام مطلوب، پیشرانه مشترک با رنو ال ۹۰ و در نتیجه گستردگی خدمات پس از فروش و لوازم یدکی اشاره کرد. از سوی دیگر واردات محدود این خودرو می‌تواند مشکلاتی را در زمینه تامین لوازم بدنه آن برای مالکان به وجود آورد. همچنین انتقاداتی نسبت به فرمان‌پذیری خودرو نیز وارد شده است.

    چرا رنو سیمبل بخریم؟مزایا

    4 11 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    مهم ترین مزیت هایی که رنو سیمبل دارد عبارتند از:

    • خودروی شهری کوچک
    • طراحی ساده و قابل قبول
    • خودروی اقتصادی
    • اصالت فرانسوی
    • فضای داخلی مناسب و متوسط از نظر جا دار بودن
    • فضای کافی در صندوق خودرو

     معایب رنو سیمبل

    از جمله چیزهایی که ممکن است برای شما مهم تلقی شود و مانع خرید خودرو رنو سیمبل شود، به صورت زیر است:

    • نفوذ صدای بیرون به داخل کابین
    • شتاب اولیه غیر قابل قبول
    • کیفیت پایین در مواد داخلی خودرو
    • قیمت نسبتا بالا
    • سادگی از نظر طراحی داخلی و خارجی
    • عدم وجود کیسه هوا در خودرو

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو سیمبل

    رنوسیمبل نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    ایمنی رنو سیمبل بسیار قابل قبول است. از جمله امکانات ایمنی رنو سیمبل میتوان به کیسه های هوای جلو و جانبی، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و امکان نصب سیستم کنترل پایداری ESP همه مواردی که هستند که قدم به قدم برای اصلاح کمبود های نسل اول لوگان در سیمبل مورد توجه قرار گرفته اند.

    نسخه سدان رنو سیمبل در آزمون تصادفات ENCAP تاکنون شرکت داده نشده است. سیمب توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه Euro Ncap اخذ کند تا خیال سرنشینان از بابت ایمنی خودرو راحت باشد.

    رقبای خودروی رنو سیمبل

    در آشفته بازار خودرو ایران، محصولاتی مانند رنو ساندرو، دنا پلاس، بسترن B30 و ام‌جی 360 اتوماتیک رقبایی هستند که رنو سیمبل باید با آن‌ها رقابت کند. اگر بخواهیم بین این خودروهای ذکر شده یک گزینه مناسب را انتخاب کنیم، رنو ساندرو با تکیه بر مزایایی مانند کیفیت بالا، استهلاک کم و بازار دست دوم پر رونق مناسب‌ترین گزینه است. اما اگر طراحی جذاب‌تر، آپشن‌های زیادتر و فضای سرنشین و بار بیشتر می‌خواهید، بهتر است به سراغ دنا پلاس بروید.

    آیا رنو سیمبل بخریم؟ (ارزش خرید)

    579961 488 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سیمبل

    در پایان سیمبل را می توان با توجه به مشخصات اقتصادی، فضای داخلی نسبتا مناسب، خودرویی قابل قبول توصیف کرد با کمی تبلیغ گسترده تر از پتانسیل زیادی برای دستیابی به فروش بالا برخوردار است.اما باید این حقیقت را بپذیریم در بازار ایران رنو سیمیل با چنین قیمتی ارزش خرید ندارد. بنابراین پیشنهاد ما این است که خرید سیمیل را از ذهنتان بیرون کنید و به سراغ سایز گزینه‌های موجود در بازار بروید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    2 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    نجاح
    نجاح
    10 ماه پیش

    داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم دیدم یجا نوشته تنفس موتور خواستم بپرسم تنفس موتور ینی چی

    قیطان
    قیطان
    10 ماه پیش

    فابریک باتری این ماشین 74 آمپره میشه آمپر بالاتر نصب کرد

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش