3.8
(29)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو اسکالا و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو اسکالا که در واقع همان نسل سوم رنو مگان هاچ بک میباشد از سال ۲۰۱۳ با این نام توسط نگین خودرو وارد بازار ایران شد و رنو اسکالا نسخه اصلی که در بازار جهانی عرضه شد خودرویی سدان است طراحی این خودرو  در مدل های 2013 و 2014 کمی خاص میباشد و شاید باب سلیقه هر کسی نباشد.

Renault Scala 2 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4
نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

معرفی و بررسی رنو اسکالا

yMr6zP0WHtimp1wFBY1Nr3RkdkEwdIyIBjdKZA52Pyt0Ni7wxayA22IWHgBO نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

رنو اسکالا در حقیقت نسل سوم رنو مگان می باشد که از سال ۲۰۰۸ روی خط تولید کمپانی فرانسوی رنو جای گرفت. البته این خودرو در ترکیه و اسپانیا نیز تحت تولید می باشد. اما در ایران به خاطر مونتاژ نسل دوم مگان توسط پارس خودرو نسخه وارداتی نسل سوم مگان با نام متفاوت اسکالا در سال ۲۰۱۳ در دو مدل E2 و E4 از طریق شرکت نگین خودرو به بازار کشور ارائه شد. البته نسخه های اولیه در تعداد کمی فروخته شد و بعد از دو سال نسخه فیس لیفت این هاچ بک فرانسوی در ۲۰۱۵ روانه بازار شد.

رنو اسکالا در ایران

اسکالا2 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

دو سال بعد از اولین عرضه اسکالا در ایران، فیس‌لیفت آن در مدل 2015 به کشورمان آمد. چهره اسکالا نیوفیس، هیجان‌انگیزتر از قبل بود اما نمای عقبی آن تغییری نداشت و حتی در لیست تجهیزات خودرو نیز چیزی اضافه یا کم نشده بود. از عجایب اسکالا نیوفیس این است که تعداد اندکی از نسخه‌های وارداتی‌اش، پیشرانه 1.6 لیتری داشتند و به لحاظ تجهیزاتی نیز مهم‌ترین تفاوتشان با اسکالا 2.0 لیتری E2 (تیپ کم‌آپشن) در تعداد ایربگ‌هایش خلاصه می‌شد.

به همین دلیل، اسکالا 1.6 لیتری، خیلی زود از ایران خداحافظی کرد. کسادی بازار اسکالا نیوفیس تنها مختص نسخه 1.6 لیتری‌اش نبود بلکه مدل 2.0 لیتری و حتی نمونه کروکی اسکالا نیز موفقیت چشمگیری در ایران نداشتند و این روزها نیز یکی از کم‌یاب‌ترین مدل‌های وارداتی رنو محسوب می‌شوند.

تفاوت رنو اسکالا e2 و e4

رنو اسکالا هاچ بک 1 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

تفاوت اسکالا E2 و E4 در میزان تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی آن‌هاست. E2 به عنوان تیپ پایه، تنها دو ایربگ دارد و E4 دارای ۶ ایربگ است. تیپ E2 همچنین نسبت به برادرش E4 فاقد سیستم‌های کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، سنسور جلو، گرم‌کن صندلی جلو، روکش چرمی صندلی و سان‌روف است.

البته E2 دو امکان گرم‌کن آینه‌های جانبی و تنظیم ارتفاع برقی فرمان را از E4 بیشتر دارد. بررسی کارشناسان نشان داده که این 2 خودرو از نظر عملکرد فنی و بازده و هماهنگی موتور و گیربکس شرایط خوبی دارند و در موارد دیگر هم در سطح قابل قبولی به سر می‌برند. اما واردات محدود این خودرو باعث شده که بازار خرید و فروش کارکرده‌های آن چندان گرم نباشد و همین مشکل روی قیمت‌ها نیز تاثیر داشته است.

فیلم تست و بررسی رنو اسکالا 2013-2014

ویدئوی زیر خودروی رنو اسکالا را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو اسکالا

هر 2 تیپ با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندره خطی و گیربکس CVT عرضه می‌شوند. سقف توان تولیدی‌شان ۱۴۰ اسب بخار و حداکثر گشتاورشان ۱۹۵نیوتن‌متر است. صفر تا 100 این 2 تیپ از اسکالا ۱۱.۵ ثانیه و سقف سرعت‌شان ۱۹۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

همچنین مصرف سوخت این مدل ۷.۵ لیتر در هر 100 کیلومتر است. با مقایسه مشخصات فنی این خودرو و رنو اسکالا کوپه متوجه می‌شویم که هر 2 در یک سطح و کیفیت هستند و شرایط مشابهی دارند.

مشخصات فنی موتور رنو اسکالا

Renault Scala 17 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

خودرو رنو اسکالا مجهز به یک پیشرانه دو لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه 10.4 ثانیه زمان لازم دارد تا به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر بر ساعت می رسد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری و ترکیبی به ترتیب 10.4 و 7.7 لیتر اعلام شده است. همچنین این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می برد.

جدول مشخصات فنی رنو اسکالا

کشور تولید کنندهفرانسه
نام برندرنو
مدلاسکالا
سال ساخت2008-
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور1998 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی195 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه
ظرفیت باک60 لیتر
کلاس بدنههاچ بک
کلاس اتومبیلC Segment
وزن1283 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان4
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4295*2037*1491
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)10.4 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)7.7 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی

باتری رنو اسکالا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو اسکالا

14520433 400 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

رنو اسکالا در دو تیپ E2 و E4 روانه بازار شده است که تیپ 4 آن به عنوان نسخه فول آپشن از امکانات رفاهی ایمنی زیر بهره می‌برد:

خودرو رنو اسکالا از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، روشنایی جلو زنون با شیشه شور چراغ، سیستم روشنایی ال ای دی اتوماتیک در روز، چراغ مه شکن، سیستم شیشه بالا بر برقی، آینه های جانبی برقی با گرمکن، سیستم کمکی پارک، سیستم استارت دکمه ای، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، صندلی های عقب با سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص ایزو فیکس، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه، صندلی چرمی، صندلی های جلو با پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع با سیستم تنظیم گودی کمر، صندلی چرمی، تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه، اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو اسکالا

    بررسی طراحی ظاهری رنو اسکالا

    research 39278943 f4dc 4432 925a d28ed981fd08 thumb 620 350 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    رنو اسکالا فیس قدیم در قالب مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به بازار ایران راه پیدا کرده است که مهم‌ترین شاخصه چهره آن به چراغ‌های بزرگ جلو بازمی‌گردد. نوع طراحی این چراغ‌ها چندان مهیج و جذاب به نظر نمی‌رسد و همان حالت خاص و متفاوت طراحی‌های فرانسوی را در ذهن متبادر می‌سازد. طراحی سپر و مجرای هوای بزرگ میانه آن نیز حالتی لبخندمانند به چهره رنو اسکالا فیس قدیم بخشیده است. ضعف‌های طرح چهره این مدل در نمونه فیس لیفت تا حدود زیادی جبران شده و شاخصه‌های مدرن‌تری به نمای روبروی اسکالا ۲۰۱۵ افزوده شده است.

    بررسی طراحی بدنه رنو اسکالا

    research 636734782470665070 thumb 620 350 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    سایز چراغ‌های اسکالا نیوفیس کوچکتر شده و گرافیک داخلی جذاب‌تری برای آنها در نظر گرفته شده است. جلو پنجره کشیده حاوی لوگوی بزرگ رنو بعلاوه طرح به‌روزتر قاب‌های مه شکن و چراغ‌های دی لایت درون آن نیز جاذبه‌های بصری بیشتری به نمای روبرو رنو اسکالا نیوفیس بخشیده است.

    نمای کناری رنو اسکالا به شیوه‌ای نسبتا اسپرت همراه با شیب سقف آیرودینامیک و دلپسند طراحی شده است. طرح فریم پنجره‌ها نیز در نوع خود ساده اما خوشایند به نظر می‌رسد. نمای جانبی مدل نیوفیس با نسخه قبل تفاوت چندانی نداشته و تنها اختلاف آن‌ها به استفاده از رینگ‌های جذاب‌تر در مدل فیس لیفت بازمی‌گردد.

    در نمای عقب نیز تفاوت چندانی میان مدل‌های رنو اسکالا مشاهده نمی‌شود. چراغ‌های دوتکه پشت سایز نسبتا بزرگی داشته و بخشی از آنها تا ستون سی انحنا یافته است. فرم شیشه عقب، نوع طراحی سپر و درب صندوق نیز حالتی تقریبا حجیم را برای بخش پشتی این هاچبک فرانسوی به ارمغان آورده است.

    در یک جمع‌بندی می‌توان چنین اظهار داشت که طراحی ظاهری رنو اسکالا در نسخه فیس قدیم به ویژه زمانی که آن را با محصولات هم‌رده کره‌ای یا چینی مقایسه می‌کنیم، چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و نمی‌توان نکته بسیار هیجان برانگیزی را در آن پیدا کرد. با این حال رنو اسکالا نیو‌فیس جلوه‌های جذاب‌تری در بخش چهره به نمایش گذاشته و تا حد زیادی می‌تواند رضایت خاطر مشتریان این نوع هاچبک‌های خانوادگی را در پی داشته باشد.

    طراحی داخل کابین رنو Scala

    research 636734782498999073 thumb 620 350 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    کابین خودرو رنو اسکالا از طراحی خوبی مانند ظاهر بیرونی آن برخوردار است. تریم دو رنگ به کار رفته در داخل کابین حس خوبی را به سرنشین القا می کند. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که برای ارائه اطلاعات و کنترل تجهیزات می باشد. متریال به کار رفته داخل کابین باکیفیت بوده و صندلی ها از جنس چرم می باشند. فضای داخل کابین نیز برای چهار سرنشین مناسب می باشد، صندوق بار نیز به اندازه 372 لیتر فضا ارائه می دهد.

     مزایا و معایب رنو اسکالا

    Renult نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    از جمله مزیت‌های رنو اسکالا می‌توان به چهره جذاب‌تر نسخه نیوفیس، طراحی آرامش‌بخش کابین، قوای فنی متقاعدکننده در نسخه ۲ لیتری و اشتراکات برخی قطعات فنی با رنو مگان از جمله نقاط قوت این خودرو به حساب می‌آید. از طرف دیگر واردات بسیار محدود و عدم تفاوت میان سطح امکانات نسخه نیوفیس با مدل قبلی از جمله نقاط ضعف رنو اسکالا در ایران به شمار می‌آید.

    چرا رنو اسکالا بخریم؟مزایا

    2013 renault megane 01 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    مهم ترین مزیت هایی که رنو اسکالا دارد عبارتند از:

    • کیفیت بالای ساخت
    • فضای خوب کابین
    • ایمنی مناسب
    • کیفیت سواری مطلوب
    • طراحی خوب
    • طراحی بسیار زیبا

    این ماشین از طراحی زیبایی برخوردار می باشد که باعث جذب مشتری می شود. این ماشین بدنه بسیار قوی دارد و در برابر حوادث مقاوم می باد. این ماشین بخاطر طراحی زیبایی که دارد باعث جذب مشتری می شود و همچنین فروش خوبی نیز دارد.

    • عملکرد خوب پیشرانه

    این ماشین از پیشرانه خیلی خوب و بالایی برخوردار می باشد. این ماشین از سرعت و موتور و همچنین باک بسیار خوبی برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد و خسته نمی شوید.

    • امکانات رفاهی بالا

    این ماشین از بهترین و عالی ترین امکانات رفاهی برخوردار می باشد. یکی از ویژگی های خوب این ماشین همین امکانات رفاهی می باشد.

    • فضای مناسب داخل کابین

    این ماشین فضای خوبی دارد و سر نشینانی که در پشت هستند، احساس خستگی نخواهند کرد. این ماشین صندلی هایش جمع می شود و فضای زیادی را برای شما باز می کند. در صندلی عقب این ماشین، فضای برای پاها زیاد می باشد.

    • کیفیت ساخت بالا

    این ماشین بدنه بسیار مقاوم و محکم در برابر حوادث و تصادف ها دارد و از سر نشینان خود محافظت می کند. این ماشین از بدنه بسیار زیبا درست شده و در بدنه این ماشین از بهترین آهن و آلومینیوم استفاده شده است.

    • کیفیت سواری مطلوب

    این ماشین از بهترین و عالی ترین سوار کیفیت برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد. در داخل این ماشین برای صندلی هایش از متریال خیلی عالی استفاده شده است که باعث اذیت شدن راننده و سر نشینان نخواهد شد.

    این ماشین از ویژگی های بالا و بسیار خوبی برخوردار می باشد و همچنین این ماشین ویژگی های مثبتش بیشتر از ویژگی ها منفی این ماشین می باشد. پس به شما توصیه می شود اگر قصد خرید ماشین از کمپانی رنو را دارید این ماشین را به شما توصیه می کنیم.

     معایب رنو اسکالا

    1498046111229 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    • بازار خرید و فروش محدود
    • قیمت بالا
    • قطعات کم یاب
    • سرر و صدای کابین

    این ماشین یک نکته منفی دارد که آن هم این موضوع است که ماشین در زمان رانندگی باعث به صدا در آمدن موتورش می شود که تا داخل کابین نیز می آید که باعث اذیت شدن راننده و سرنشینان می شود.

    • قیمت بالا

    این ماشین از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار است و بخاطر همین موضوع و ویژگی ها دیگر قیمت بالایی دارد. این ماشین امکانات بسیار خوبی دارد ولی قیمت بالایی دارد که بودن قیمت بالا این ماشین یکی از نکات منفی این ماشین می باشد.

    • خدمات پس از فروش ضعیف

    اگر ماشین شما دچار مشکلی شود، زمان زیادی می برد تا آن مشکل را بر طرف کنند که این موضوع یکی از ویژگی های منفی این ماشین که باعث می شود مشتری های خود را از دست دهد.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو اسکالا

    scala1 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    خودرو رنو اسکالا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی در بخش بزرگسال و 4 ستاره ایمنی در بخش خردسال به دست آورد.

    امکانات ایمنی این خودرو مجهز به رادار نقطه کور، رادار خطی، تشخیص سرعت مجاز جاده ها، اعلام زمان عکس العمل راننده، سنسور باد لاستیک ها و تنظیم باد لاستیک ها، سنسور پارک جلو، دوربین و سنسور دنده عقب، سیستم کمکی پارک و اتو پارک، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سامانه کنترل کشش و پایدار می باشد.

    آیا رنو اسکالا بخریم؟ (ارزش خرید)

    164966 586 نقد و بررسی رنو اسکالا e2 و e4

    رنو اسکالا با توجه به ویژگی های مثبتی که در این رنج قیمتی و سگمنت ارائه میدهد که پیش تر نیز به آن اشاره شد ارزش خرید خوبی در قبال بهای پرداختی دارد. فقط باید این نکته را توجه داشته باشید اگر قصد دارید برای حداقل 2 سال یک خودرو را نگه دارید سمت اسکالا بروید چرا که بازار خرید و فروش ضعیفی دارد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش