3.9
(41)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو سفران و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو سفران یک سدان فرانسوی است که در واقع یک نسخه تغییریافته از لتیتیود به شمار می‌رود. سفران در بازار ایران هم توسط نگین خودرو عرضه شد تا جایگزین رنو لتیتیود شود. البته سفران در مقایسه با لتیتیود در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد و با دو موتور مختلف در بازار کشورمان عرضه می‌شود.

vbv8fpLKmii9ouCfEBLfYoVbZcVj62WxMdhpgnhn34k4DR1I3omySxwCuFUI نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران
نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

معرفی و بررسی رنو سفران

%name نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

رنو سفران محصولی کمتر شناخته شده محسوب می‌شود. در حد فاصل سال‌های 2011 تا 2013 این خودرو با نام لتیتود در بازار عرضه می‌شد اما از سال 2014 با نام سفران و در قالب تیپ‌های LE و PE به کشورمان آمد. سفران‌های وارداتی هرچند با پیشرانه‌های 2 لیتری (مشترک با مگان و فلوئنس) و پیشرانه 2.5 لیتری (مشترک به نیسان تی‌ینا) به ایران آمدند اما در مقابل فروش عالی رقبای کره‌ای خود، حرفی برای گفتن نداشتند و نهایتا از سال 2016 نیز وارداتش متوقف شد.

رنو سفران در ایران

r0 bbbe 74868 22920 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

در ایران نیز شرکت نگین‌خودرو ابتدا برای سهم خواهی از بازار سدان‌های لوکس، از سال 2011 رنو لتیتود را به بازار آورد. اما قیمت‌گذاری نامناسب و همچنین تنوع فراوان در بازار باعث شد تا خریداران روی خوشی به این مخصول نشان ندهند و به محصولی شکست خورده در بازار تبدیل شود. نگین‌خودرو برای جبران این شکست تصمیم گرفت از سال 2014 سفران را جایگزین لتیتود کند. اما این اقدام هم چندان موفق نبود و بار دیگر تجربه‌ای نه چندان شیرین برای این شرکت رقم خورد.

واردات و عرضه سفران تنها تا سال 2016 ادامه یافت. اکنون این سدان نیمه لوکس فرانسوی در بازار خودروهای کارکرده می‌تواند گزینه‌ای با امکانات رفاهی فراوان باشد که نظر خریداران را به خود جلب کند.

فیلم تست و بررسی رنو لتیتود

ویدئوی زیر خودروی رنو لتیتود را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو سفران

طول این خودرو ۴۸۹۷ میلیمتر، عرض آن ۲۰۷۲ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۸۳ میلیمتر است. وزن خالص این خودرو ۱۶۰۰ کیلوگرم بوده و فاصله دو محور آن ۲۷۶۲ میلیمتر است. سیستم تعلیق جلو در این خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است. ترمزهای جلو وعقب هم هر دو دیسکی پرده‌ای خنک شونده هستند.

سفران در کشورمان با دو موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر و 2.5 لیتری 6 سیلندر عرضه شد که به ترتیب 140 و 177 اسب بخار قدرت دارند.

مشخصات فنی موتور رنو سفران

RENAULT LATITUDE 0041 1 Easy Resize.com  نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

سفران به یک موتور شش سیلندر خطی و ۲۴ سوپاپه با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی مجهز است که حداکثر ۱۷۴ اسب بخار را در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر را در دور ۳۷۵۰ تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا گیربکس CVT بهره‌مند است.

جدول مشخصات فنی رنو سفران

حجم موتور1998 سی سی
نوع موتورتنفس طبیعی
محل قرارگیری موتورجلو
محور محرکدیفرانسیل جلو
گیربکساتوماتیک CVT
تعداد سیلندر4
نوع سیلندرخطی
تعداد سوپاپ16
قدرت141 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه
گشتاور196 نيوتن متر در 3700 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت186 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-10011.9 ثانيه
نوع سوختبنزین
سیستم سوخت رسانیتزریق غیرمستقیم چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقباتصال چندگانه
نوع فرمانبرقی/ حساس به سرعت

 

باتری رنو لتیتود در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو سفران

79763 Renault Latitude 2011 1024 1e نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، سفران با تیپ‌های گوناگونی به بازار عرضه شده است که علاوه‌بر تنوع در مشخصات فنی، تفاوت‌هایی در آپشن‌ها و امکانات رفاهی با یکدیگر دارند. خودروی موردنظر در این مقاله نیز از نمونه‌های فول آپشن بوده که از جمله امکانات آن می‌توان به مواردی از قبیل 6 عدد کیسه هوای ایمنی شامل راننده و سرنشین جلو، پرده‌ای و جانبی سرنشین جلو، سنسور نور و باران، نمایش میزان باد چرخ‌ها، کارت هوشمند رنو، سیستم کروز کنترل با محدود کننده سرعت، چراغ‌های زنون Dual، دی‌لایت LED، چرخش چراغ‌ها سر پیچ‌ها، سیستم چراغ‌شور، سقف پانوراما به هماره سانروف، شیشه بالابر اتوماتیک جلو و عقب دارای سیستم ایمنی کودک، سیستم تشخیص نقطه کور روی آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی برقی تاشو دارای حافظه و قابلیت خم شدن در هنگام دنده عقب، آینه وسط با قابلیت الکتروکرومیک، گرمکن صندلی‌های جلو، ایزوفیکس، تودوزی چرمی، سیستم نویگیشن به همراه مولتی مدیا و نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی حرفه‌ای Bose به همراه 10 بلندگو و آمپلی‌فایر، دوربین عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه منطقه‌ای، سیستم تصفیه هوا به همراه خوشبو کننده، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به همراه سیستم ضد لغزش، ترمز دستی برقی، سیستم هشدار موانع جلو و عقب کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، سیستم فرمان الکترو هیدرولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی و سیستم حساس به سرعت اشاره کرد.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو سفران

    بررسی طراحی ظاهری رنو سفران

    safrane gallery 12 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنو سفران، طراحی ظاهری شیک و باوقاری است که می‌تواند توجه را در خیابان به سوی خود جلب کند. در واقع با نگاه کلی به این خودرو می‌توان به خوبی DNA اروپایی را در سراسر قسمت‌های آن مشاهده کرد. سادگی در طراحی ظاهری این خودرو بارزترین ویژگی است که سبب شده شخصیتی با وقار در آن شکل بگیرد.

    بررسی طراحی بدنه رنو سفران

    در نمای جلو شاهد چراغ‌های بزرگ و کشیده‌ای هستیم که در طرفین جلوپنجره ذوزنقه‌ای کرومی تعبیه شده‌اند. این چراغ‌ها که از تکنولوژی نسبتا به‌روزی برخوردار هستند، دارای گرافیک داخلی کرومی هستند. در قسمت پایین آن‌ها چراغ‌های روشنایی در روز LED جا گرفته که ظاهری مدرن به آن بخشیده است.

    ادوات کرومی نصب شده در برخی از قسمت‌ها از جمله قاب دور مه‌شکن سبب شده ظاهری نسبتا لوکس ایجاد شود و توجه مخاطب را به خود جلب کند. به طور کلی طراحی سپر جلو به دور از هرگونه خط و خطوط تند و تیز شکل گرفته است.

    در نمای جانبی نیز با سدانی نسبتا بزرگ سروکار داریم که دارای پانل‌های بدنه بسیار ساده‌ای است. در این قسمت خبری از خطوط حجم‌دهنده و اغراق‌آمیز نیست. بلکه درها و گلگیرهای در نهایت سادگی کنار هم قرار گرفته‌اند و ظاهری شکیل برای این سدان فرانسوی رقم زده‌اند. اما وجود رینگ‌‌های آلومینیومی با طرح دایموندکات در این خودرو سبب شده تا ظاهری به‌روزتر و حتی جوان‌پسندتر ایجاد شود. با نگاه کلی به نمای جانبی سفران، شمایی از رنو فلوئنس نیز در ذهن تداعی می‌شود که این موضوع می‌تواند ردپایی از اصالت در طراحی آن به جا بگذارد.

    در عقب رنو سفران شاهد استفاده از چراغ‌های بزرگ و کشیده و همچنین دستگیره کرومی صندوق که چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کرده است، هستیم. این ترکسب سبب شده سفران ظاهری نسبتا مستقل داشته باشد. همچنین دو خروجی اگزوز در طرفین، تاحدودی توانسته سادگی در طراحی را خنثی کند و روحیه اسپرت بودن را به این سدان خانوادگی تزریق کند.

    طراحی داخل کابین رنو Safrane

    75595 Renault Latitude 2011 1024 21 1 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

    داخل خودرو طراحی نسبتا زیبایی را به نمایش می گذارد. صفحه نمایش این خودرو مانند محصولات بنز و لکسوس بالای هواکش ها و زیر سایه بانی که به سایه بان آمپرها متصل است قرار دارد. این نمایشگر لمسی اندازه نسبتا کوچکی دارد و در محلی (نسبتا) دور از دسترس سرنشینان گنجانده شده است اما برای کنترل آن یک ماوس را در اختیار شما قرار داده اند.

    یکی از ویژگی های سفران که شاید برای برخی ناخوشایند باشد این است که رنگ روکش های صندلی و تودوزی سفران سفید است که معمولا زودتر و بیشتر از سایر رنگ ها کثیف شده و در نتیجه نیاز به صرف وقت و هزینه بیشتری برای تمیز نگه داشتن این خودرو دارد و یا باید قید خودروی با سلیقه و تمیز را بزنید.

     مزایا و معایب رنو سفران

    17049 Renault Latitude 2011 1024 15 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

    چرا رنو سفران بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که رنو سفران دارد عبارتند از:

    • فضای جادار کابین
    • مصرف سوخت
    • پیشرانه 2.0 لیتری مشترک با مگان و فلوئنس
    • پیشرانه 2.5 لیتری مشترک با تی‌ینا

     معایب رنو سفران

    • واردات محدود

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو سفران

    1498111330504.jpg  نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

    اگر بخواهیم به امکانات ایمنی این خودرو اشاره کنیم، باید از سیستم های ترمز مانندABS / EBA / ESP نام ببریم. همچنین در این خودرو در قسمت های جلو، جانبی و پرده ای 6 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین قرار داده شده است. کمربند ایمنی راننده و سرنشین کناری پیش کشنده بوده و به نسبت ضربه وارد شده هنگام تصادف، فشار وارد آمده را محدود می کنند.

    به علاوه کمربندهای سرنشینان عقب نیز 3 نقطه ای در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات ایمنی این خودروی فرانسوی می توان به پشت سری هایی که برای پیشگیری از صدمه دیدن سر و گردن در زمان تصادف طراحی شده اند، اشاره کرد. همچنین فلاشرها به شکل اتوماتیک حین تصادف فعال می گردند. و جالب است بدانید که سانروف این خودرو نیز در هنگام تصادف و برخورد به حالت ایمنی مبدل می شود. لازم به ذکر است که این خودرو از استاندارد ایمنی اروپا EuroNCAP موفق به دریافت بالاترین امتیاز یعنی 5 ستاره شده است.

    آیا رنو سفران بخریم؟ (ارزش خرید)

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب رنو سفران

    رنو سفران در ابتدای ورودش به بازار ایران قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان داشت. این در حالی است که در این رده قیمتی گزینه‌های بسیار زیادی از جمله خودروهای کره‌ای، ژاپنی و بعضا اروپایی وجود داشت که رقابت با آن‌ها را برای سفران دشوار کرده بود.

    رنو سفران از آن دسته خودروهایی است که تا پشت فرمان آن ننشینید نمی‌توانید برداشت درستی از خوبی و بدی‌های آن داشته باشید. به عقیده برخی، سفران خودرویی بسیار نرم و راحت است که برای کاربری‌های روزانه و شهری ایده‌آل است. اما برخی دیگر معتقدند که موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی نصب شده روی آن، توانایی تولید نیرویی مناسب با ابعاد خودرو را ندارد. از طرفی امکانات نه چندان کاربردی آن باعث می‌شود نظر خریداران به آن جلب شود و توجهی به مشخصات فنی نه چندان مطلوب آن نداشته باشند.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش