4
(36)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو لتیتود و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو لتیتود یک سدان نیمه لوکس فرانسوی است که معرفی آن به سال 2010 بازمی‌گردد. لتیتیود به عنوان لوکس‌ترین محصول کمپانی رنو شناخته می‌شد و هدف از عرضه آن، رقابت با خودروهایی نظیر تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، مزدا 6 و کیا اپتیما بود. لتیتیود با استفاده از پلتفرم D گروه رنو نیسان ساخته شده و در کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM5 شناخته می‌شود. 

%name نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود
نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

معرفی و بررسی رنو لتیتود

cover r4x3w1200 579c1e50cc843 renault latitude dci 150 et v6 dci 240 ceci n est pas une نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

رنو لتیتود یک سدان نیمه لوکس فرانسوی است که در سال 2010 معرفی شد و از سال 2012 به تعداد محدود در بازار کشورمان عرضه شد. لتیتیود از پلتفرم D گروه رنو نیسان بهره می‌برد و در سال 2015 تحت فیس لیفت قرار گرفت که البته تغییر زیادی در آن رخ نداد و این مدل وارد بازار ایران نشده.

لتیتیود در زمان خود به عنوان لوکس‌ترین محصول رنو شناخته می‌شد و بالاتر از سایر محصولات رنو قرار می‌گرفت. این سدان اکنون جای خود را به تلیسمان داده و از خط تولید خارج شده است. البته لتیتیود در بازار کره جنوبی با نام رنو سامسونگ SM5 شناخته و عرضه می‌شد. 

هدف نگین خودرو از عرضه رنو لتیتیود در ایران، رقابت با سدان‌های سایز متوسط کره‌ای و ژاپنی بود که البته در این زمینه موفق عمل نکرد و به رقیب قدرتمندی تبدیل نشد. رنو لتیتیود باوجود آپش‌های فراوان و موتور قدرتمند، چندان مورد توجه خریداران ایرانی قرار نگرفت و نتوانست ذائقه مشتریان ایرانی را تغییر دهد.

فیلم تست و بررسی رنو لتیتود

ویدئوی زیر خودروی رنو لتیتود را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو لتیتود

در لتیتود 2012 از کارخانه خودروسازی فرانسوی، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک قرار داده شده است. حداکثر سرعت در این اتومبیل از 187 کیلومتر بر ساعت تا 235 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همین طور شتاب از صفر تا صد نیز طی 6.4 تا 11.9 ثانیه طی می شود. این خودرو به باک بنزین 70 لیتری مجهز و حد آلایندگی آن یورو 4 است. مصرف سوخت داخلی آن 15.7 لیتر بر 100 کیلومتر بوده و مصرف سوخت خارجی آن به 7.5 لیتر بر 100 کیلومتر می رسد. همین طور مصرف سوخت ترکیبی این محصول خانواده ی رنو نیز 10.5 لیتر بر 100 کیلومتر است.

مشخصات فنی موتور رنو لتیتود

RENAULT LATITUDE 0041 1 Easy Resize.com  نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

لتیتود در بازارهای جهانی با نسخه‌ها و موتورهای مختلفی در دسترس است و نسخه در نظر گرفته شده برای بازار ایران، از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که قدرتی معادل 233 اسب بخار و گشتاوری برابر با 330 نیوتن متر تولید می‌کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به زمانی کمتر از 8.5 ثانیه نیاز دارد. 

جدول مشخصات فنی رنو لتیتیود

نام خودرورنو لتیتیود
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)2011
موتور6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور3498 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت233 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور329 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه
جعبه دنده6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 1008.4 ثانیه
حداکثر سرعت234 کیلومتر در ساعت
وزن1615 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4897 طول – 1832 عرض – 1483 ارتفاع
فاصله بین دو محور2762 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر15.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی10.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک70 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
میزان تولید CO2250 گرم در هر کیلومتر

باتری رنو لتیتود در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو لتیتود

84935 Renault Latitude 2011 1024 1e نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای لتیتیود می‌توانیم به 6 کیسه هوا، نمایشگر با قابلیت اتصال USB و ipod و بلوتوث و مجهز به مسیریابی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن، ماساژور صندلی راننده، سانروف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، سیستم Easyseat که صندلی را به هنگام پیاده شدن به عقب می‌برد تا پیاده شده راحت‌تر باشد، کروز کنترل، چراغ‌های اتوماتیک جلو با چرخش اتوماتیک در هنگام پیچیدن، خم شدن خودکار آینه‌های جانبی به هنگام انتخاب دنده عقب، آینه‌های جانبی برقی تاشو با حافظه، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه با خوشبو کننده هوا و یونایزر اشاره کنیم.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو لتیتود

    بررسی طراحی ظاهری رنو لیتیود

    RENAULT LATITUDE 169 Easy Resize.com  نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    رنو لتیتود ( Latitude ) سدان فرانسوی از سگمنت E است که در سال 2010 توسط رنو معرفی شد. این خودروی زیبا اگر چه محافظه‌ کاری فرانسوی را در طراحی ‌اش نشان می‌ دهد اما توسط کمپانی کره ‌ای سامسونگ موتورز ساخته شده‌ است. حس اروپایی شما را از لحظه سوار شدن در برخواهد گرفت.
    طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4897، 1823 و 1493 میلی متر است. حجم کابین 4771 لیتر است و با صندلی های تا شده، عدد ذکر شده به 5111 لیتر می رسد. 2726 میلی متر فاصله ی بین دو محور را می سازد. این سدان دارای شیشه جلویی عریض با دید کاملا مناسب است و آینه های جانبی نیز برای رانندگی طولانی مدت عالی به نظر می رسند.

    بررسی طراحی بدنه رنو لتیتود

    Renault Latitude Initiale dCi 175 FAP Automatik – Frontansicht 25. Februar 2012 Dusseldorf نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    در اولین نگاه به رنو لتیتود چراغ های آن بیشتر از هر چیزی به چشم شما خواهد آمد؛ چراغ هایی بزرگ با طراحی زیبا و مدرن که لامپ های زنون در داخل آن قرار گرفته اند. بین دو چراغ جلوی خودرو نیز یک جلو پنجره کرومی مستقر شده است که لوگوی رنو در وسط آن چشم نوازی می کند. مه شکن های خودرو نیز در پایین سپر همرنگ بدنه خودرو قرار گرفته اند.

    در نمای جانبی رنو لتیتود نیز خطوطی که از کنار چراغ های جلو آغاز شده اند به زیبای تا انتهای بدنه ادامه پیدا کرده اند تا حس یک خودروی لوکس کاملاً به بیننده منتقل شود. نکته دیگر این است که چراغ های راهنما نیز بر روی آینه های جانبی دیده می شود. استفاده از دستگیره های همرنگ بدنه و فرم طراحی شیشه های خودرو نیز به زیبایی های این طراحی افزوده است.

    در نمای عقب رنو لتیتود نیز دو چراغ بزرگ قرار گرفته اند که با یک نوار کرومی که مدل خودرو روی آن درج شده است به هم متصل شده اند. دو چراغ شبرنگ نیز بر روی سپر خودرو تعبیه شده است. به علاوه یکی از نکاتی که به زیبایی رنو لتیتود افزوده است سقف پانورامای آن است.

    طراحی داخل کابین رنو Latitude

    %name نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    طراحی کابین رنو لتیتیود هم امیدوار کننده است و سوار شدن در آن حس خوبی به شما خواهد داد. البته توجه طراحان رنو برای کابین لتیتیود بیشتر به سمت راننده معطوف بوده و ادوات داخلی به راحتی در اختیار راننده قرار می‌گیرند. با وجود اینکه داشبورد به صورت یکپارچه از پلاستیک ساخته شده اما باید بگوییم کیفیت مواد به کار رفته در کابین مطلوب است. به علاوه رنو لتیتیود از نظر آپشن‌ها یک خودرو تمام عیار محسوب می‌شود.

     مزایا و معایب رنو لتیتود

    Renault Latitude V6 dCi 240 FAP 003 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    رنو لتیتود از مزایایی همچون سواری نرم و راحت، کابین با کیفیت و جادار، طراحی ظاهری شیک، عملکرد فنی مناسب، شتاب خوب و کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان به عرضه محدود و بازار دست‌دوم نه چندان پررونق این محصول اشاره کرد.

    چرا رنو لتیتود بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که رنو لتیتود دارد عبارتند از:

    • آپشن های زیاد
    • فرمان نرم
    • سیستم تعلیق کارآمد
    • پیشرانه شش سیلندر قدرتمند

     معایب رنو لتیتود

    3oUk9kpTURBXy9iMzk1NTMyOWYwNzZiOTExYmI0ZDk0OTAxMjAyZjkzNy5qcGeSlQM2AM0EAM0CP5MFzQSwzQKk3gACoTABoTEA نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    • استهلاک بالای خودرو
    • مصرف سوخت چندان ایده آل نیست
    • بازار دست دوم خیلی ضعیف

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو لتیتود

    mfpl latitude008 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    اگر بخواهیم به امکانات ایمنی این خودرو اشاره کنیم، باید از سیستم های ترمز مانندABS / EBA / ESP نام ببریم. همچنین در این خودرو در قسمت های جلو، جانبی و پرده ای 6 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین قرار داده شده است. کمربند ایمنی راننده و سرنشین کناری پیش کشنده بوده و به نسبت ضربه وارد شده هنگام تصادف، فشار وارد آمده را محدود می کنند.

    به علاوه کمربندهای سرنشینان عقب نیز 3 نقطه ای در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات ایمنی این خودروی فرانسوی می توان به پشت سری هایی که برای پیشگیری از صدمه دیدن سر و گردن در زمان تصادف طراحی شده اند، اشاره کرد. همچنین فلاشرها به شکل اتوماتیک حین تصادف فعال می گردند. و جالب است بدانید که سانروف این خودرو نیز در هنگام تصادف و برخورد به حالت ایمنی مبدل می شود. لازم به ذکر است که این خودرو از استاندارد ایمنی اروپا EuroNCAP موفق به دریافت بالاترین امتیاز یعنی 5 ستاره شده است.

    تجربه رانندگی با رنو لتیتود

    Renault Latitude e1669813303865 نقد و بررسی مزایا و معایب رنو لتیتود

    سواری و هندلینگ لتیتود نیز خوب و مناسب است. حتی در جاده‌های نسبتا ناهموار هم سواری نرم و راحتی را در این خودرو خواهید داشت. در مورد تعلیق این خودرو هم باید گفت که خیلی نرم اما به اندازه کافی محکم است تا هر جایی که بخواهید با لتیتود دنبال کنید. لتیتود به عنوان یک سدان اسپورت طراحی نشده اما کمی حس اسپورت بودن را ذاتا به شما منتقل می‌کند، در جاده نیز از بسیاری از رقبای کره‌ای و ژاپنی نیز بهتر عمل می‌کند.

    فرمان هیدرولیک مدل بنزینی هم قابل توجه است؛ این فرمان سریعا واکنش نشان می‌دهد، دقیق است و به همان‌جایی که شما فرمان می‌دهید می‌رود. از حس ابهامی هم که امروزه در بسیاری از خودروها می‌بینید خبری نیست.

    ترمزهای لتیتود هم جالب و قابل اطمینان هستند. ترمزهایی که به خوبی عمل می‌کنند و به همراه سیستم‌های معمول ایمنی مانند ‌ABS، EBD، دستیار ترمز اضطراری و فعال شدن خودکار چراغ‌های فلاشر (جفت راهنما) آسودگی و آرامش بیشتری را برایتان به هنگام رانندگی به وجود می‌آورند.

    صندلی‌های چرمی به خوبی شما را در بر می‌گیرند اما جنسشان از نوع سخت‌تری است. (در مقایسه با یک طراحی مجلل)

    گیربکس شش سرعته تغییر دنده نرمی را برایتان فراهم می‌کند اما اگر به فکر سبقت گرفتن و یا درگ هستید بهتر است از حالت دستی استفاده کنید تا دورهای بالاتر موتور در اختیارتان قرار گیرد.

    با وجود چنین لوازم لوکس در داخل لتیتود، سفرهای داخل شهر در ساعات شلوغی و یا تردد در اتوبان‌‌ها همه چیز را در اختیار خواهید داشت اما باز هم شاید داخل خودرو کسل کننده باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش