2.8
(8)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا پریوس و مزایا و معایب آن می پردازیم. پریوس، که یکی از مهمترین خودروهای اقتصادی تویوتا و حتی نماد خودروهای هیبریدی جهان است، به دلایل نامعلومی نسل دومش در کشورمان عرضه نشد ولی از سال 2016 و هم‌زمان با تولید نسل سومش در جهان، دسترسی به این مدل متفاوت تویوتا در کشورمان نیز امکان‌پذیر شد.

8852050 438 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران
نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

معرفی و بررسی تویوتا پریوس

2239b561 4612 4649 9b3f 8422a726159c نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

تویوتا پریوس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی جهان است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی ژاپنی تویوتا آغاز شد و چهار نسل آن تا هنوز هم در بازارهای جهان حضور دارد. بازار خودرو ایران نیز این شانس را داشت که پذیرای نسل چهارم تویوتا پریوس در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باشد.

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی ژاپنی تویوتا این خودرو را دردر سه تیپ متفاوت A، B و C روانه بازار ایران کرد؛ تیپ C پریوس، فول‌آپشن‌ترین نسخه این خودرو هیبریدی به شمار می‌آید که مدل‌های سفارش اروپا، آپشن‌های بیشتری نسبت به دیگر تیپ‌ها دارند.

فیلم تست و بررسی تویوتا پریوس

ویدئوی زیر به بررسی کامل خودروی تویوتا پریوس و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا پریوس

15637578029076270903 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

تویوتا پریوس علاوه بر اینکه ظاهر خاصی دارد، از نظر مشخصات فنی هم خودرو ویژه‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. خودروهای هیبریدی موجود در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند که پریوس یکی از آنها است.

حداکثر قدرت پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس از طریق جعبه دنده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودروها در بازار ایران فقط با محور محرک دیفرانسیل جلو موجود هستند اما در بعضی از کشورها مدل تمام چرخ متحرک پریوس نیز به فروش می‌رسد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ رسمی تویوتا پریوس نیز حدود ۱۰.۷ ثانیه برآورد شده که این رقم در عمل احتمالا به بالای ۱۱ ثانیه خواهد رسید. واضح است که این میزان شتاب و چابکی برای یک سدان خانوادگی کاملا راه‌گشا و مناسب خواهد بود. ناگفته نماند که تویوتا پریوس نسل چهارم حدود ۱۳۹۴ کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن نیز ۴۳ لیتر بنزین درون خود جا می‌دهد.

این خودرو هیبریدی دارای ۴ حالت رانندگی است، معمولی (Normal)، اکو (Eco)، اسپرت (Power) و برقی (EV). هر کدام از این حالت‌ها در شرایط مختلفی قابل استفاده است و عملکرد خودرو را تغییر می‌دهد. البته مصرف سوخت و شتاب پریوس در سه حالت اول، هیچ فرقی با هم ندارد.

مشخصات فنی موتور تویوتا پریوس

IMG 0245 e1662888158563 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

 

پیشرانه این خودرو ژاپنی ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۱.۸ لیتر و یک موتور برقی دو تایی است که به یک باتری با ظرفیت ۱.۲ کیلووات ساعت متصل است.

موتور بنزینی

موتور بنزینی تویوتا پریوس قادر است توانی برابر با ۹۵ اسب بخار به علاوه ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. دو الکتروموتور به کار گرفته شده در پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس نیز به کمک موتور بنزینی آمده‌اند که یکی از آنها وظیفه استارت و همچنین شارژ باتری‌ها را برعهده دارد. الکتروموتور دیگر نیز که از سایز بزرگتری برخوردار است، در کنار موتور بنزینی به تامین نیروی چرخ‌ها مشغول است.

موتور برقی

این موتورهای برقی در مجموع توانی معادل ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن ‌متر گشتاور خلق می‌کنند و به صورت ترکیبی در همکاری با موتور بنزینی، در مجموع توان کلی اتومبیل را با در نظر گرفتن میزان هدر رفت نیرو، به‌ رقم ۱۲۱ اسب بخار قدرت مفید می‌رسانند‌. باتری تویوتا پریوس از نوع هیدرید نیکل متال است که در زیر صندلی عقب جاسازی شده و نیروی موتور نیز از طریق یک گیربکس E-CVT به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

مصرف سوخت تویوتا پریوس

میزان مصرف سوخت تویوتا پریوس یکی از نقاط قوت اصلی آن است و به‌طور میانگین حدود ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. البته در عمل احتمالا این رقم به بالای ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

جدول مشخصات فنی تویوتا پریوس

 

نام خودروتویوتا پریوس
کشور سازنده
ژاپن
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1798 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت121 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دندهe-CVT
شتاب 0 تا 10010.6 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
وزن1450 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4540 طول – 1760 عرض – 1490 ارتفاع
فاصله بین دو محور2700 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر– لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی3.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک43 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
میزان تولید CO276 گرم در هر کیلومتر

باتری تویوتا پریوس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های تویوتا پریوس

article 637578000254048838 thumb 960 542 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

از امکانات فول آپشن ترین تیپ تویوتا پریوس یعنی تیپ C می توان موارد زیر را نام برد:

کروز کنترل تطبیق‌پذیر یا هوشمند، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، پارک خودکار، حسگرهای پارک در هر دو انتها، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف از جلو و عقب، سیستم راداری شناسایی علایم ترافیکی، سامانه تشخیص عابر پیاده، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم صوتی JBL با 10 اسپیکر، هدآپ دیسپلی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دوربین عقب، هفت عدد کیسه‌ هوا، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، تهویه خودکار، گرمکن صندلی جلو، شارژر وایرلس، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف. البته باید تاکید کنیم که بسیاری مدل‌های تویوتا پریوس موجود در بازار فاقد سانروف به صورت استاندارد هستند.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا پریوس

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا پریوس

    f636b6be 79d5 46a6 a91f 6256d49727da نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    زیبایی استایل و طراحی ظاهری هر خودرو با توجه به سلیقه متفاوت خریداران، سنجیده می‌شود. اما طراحی خاص بدنه این خودرو، به‌عنوان یکی از معایب تویوتا پریوس در نظر گرفته می‌شود. زیرا باوجود ظاهر تفرقه‌انگیز در ترکیب بدنه پریوس، می‌توان گفت طراحی ظاهری آن فاقد نشانه‌های شیک و زیبایی‌شناسی می‌باشند.

    طراحی بیرون تویوتا پریوس

    Toyota Prius 2 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    تویوتا پریوس ۲۰۱۷ به طوری طراحی بیرونی خود را ارائه داده است که ما شاهد انعکاس نظرات مختلف در آن هستیم.

    در زیر طراحی ظاهری تویوتا پریوس ۲۰۱۷ را از سه جهت(جلو، عقب و جانبی) مورد بررسی می دهیم:

    نمای جلو

    1200px 2016 Toyota Prius ZVW50R Hybrid liftback 2016 04 02 01 دیجی نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    وقتی با تویوتا پریوس ۲۰۱۷ رخ به رخ می شوید. اولین چیزی که نگاه شما را به خود معطوف خواهد کرد چراغ های جلو آن خواهد بود چراغ هایی که دارای زاویه ی خیلی تیز همراه با برش های شدید می باشد. زوایا و برش های مذکور هم به نوعی ادامه دار است.

    به طوری که از پایین سمت راست و چپ تا به کف کشیده شده است و همین امر یکی از عوامل خاص شدن این خودرو است. نکته جالب دیگر در نمای جلو این است که در بالای هر دو چراغ دو فرورفتگی می بینیم که این دو فرورفتگی ابرو مانند باعث شده که نمای جلو این خودرو چهره یک فرد اخمو را برای ما تداعی کند.

    نمای جانبی

    2239b561 4612 4649 9b3f 8422a726159c 1 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    در نمای جانبی و در نگاه نخست ستون های سقف است که به چشم می آید چرا که مشکی براق است که این سبک طراحی در ستون ها باعث شده تا به چشم بیننده مانند یک خط شناور و مواج دیده شود و جالب اینکه در بالای همین ستون ها و پنجره در سقف رنگ عادی خودرو به کار گرفته شده است که این امر باعث شده تا یک تضاد ایجاد شود، چرا که سقف رنگی(در لبه سقف درست بالای پنجره های بغل) به شکل دو کاما برعکس شده است که همین امر باعث خاص شدن نمای جانبی گردیده است.

    از دیگر نکات مثبت در نمای جانبی وجود دو خط برجسته به حالت قرینه است که یکی از چراغ عقب سرچشمه می گیرد و موجش تا به نزدیکی درب جلو می رود و دومی از کنار لاستیک جلو شروع می شود و پس از عبور از درب جلو تا به اواسط درب عقب ادامه پیدا میکند، در آخر هم باید بگم که رینگ های آلمینیومی تویوتا پریوس ۲۰۱۷ سایز ۱۵ اینچی را داراست و همین سایز کمی از زیبایی نمای بغل کاسته است.

    نمای عقب

    ameg toyota نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    در بخش عقب با چراغ هایی روبرو هستیم که به صورت عمودی طراحی شده است و نکته جالب در آن این است که این چراغ ها دارای دنباله هستند که این دنباله ها مانند یک علامت سوال برعکس تعبیه شده است، این نوع طراحی(در چراغ های عقب) باعث شده تا توجه شما را به ارتفاع پشت ماشین (قصد طراح این است که ارتفاع ماشین از سطح زمین را به بیننده نشان دهد) را نشان دهد ضمن اینکه حضور دو صفحه مشکی رنگ به شکل موازی در زیر سپر و بالای قسمت عقب هم باعث نشان دادن بیشتر ارتفاع ماشین شده است (ارتفاع کلی پریوس نسبت به مدل های قبلش ۲۶ میلی متر افزایش را به خود میبیند) این دو صفحه(قطعه) پلاستیکی باعث کاهش وزن خودرو هم شده است.

    شیشه عقب تویوتا پریوس در فیس لیفت ۲۰۱۷ خود به صورت موجدار و تا حدی محدب طراحی شده است البته محدب بودن زیاد نیست و استانداردها در آن رعایت شده و با قاعده است همچنین یک برش مرکزی مقعر هم در شیشه قرار دارد که حضورش منجر به بالا رفتن مقاومت شیشه عقب گردیده است(ایرودینامیک هم رعایت شده) در آخر هم بد نیست از محل قرار گیری پلاک بگوییم که در یک قالب زیبا در عقب خودرو طراحی شده است.

    طراحی داخل تویوتا پریوس

    Prius Interio 1 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    با ورود به کابین تویوتا پریوس متوجه می‌شوید که طراحی ادوات و متعلقات فضای داخلی این خودرو نیز کاملا منحصربه‌فرد و متفاوت از خودروهای دوران خود است و عنصر خلاقیت در جای جای داشبورد این ماشین ژاپنی مشاهده می‌شود.

    از جمله ویژگی‌های بارز طرح داشبورد این خودرو می‌توان به عدم وجود صفحه جلو آمپر در پشت غربیلک فرمان اشاره کرد. این گزینه به صورت نمایشگرهای دیجیتال به قسمت میانی بالای داشبورد منتقل شده و اطلاعات مورد نیاز نظیر: داده‌های مرتبط با سیستم شارژ باتری، میزان مصرف سوخت و. .. را به اطلاع راننده می‌رساند.

    مزایا و معایب تویوتا پریوس

    1561360077299 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    مزایای تویوتا پریوس

    • مصرف سوخت اقتصادی
    • کابین بی صدا (حتی هنگام استفاده از موتور بنزینی)
    • دید مناسب راننده و قدرت مانور بالا
    • ست جدید رانندگی با سیستم چهار چرخ متحرک

    معایب تویوتا پریوس

    از معایب تویوتا پریوس می‌توان به طراحی ظاهری عجیب و غریب، متریال بی کفیت داخل کابین، شتاب کند، کیفیت سواری نامطلوب، هزینه نگهداری بالا، ناسازگاری با محیط‌ زیست و حداقل امکانات رفاهی اشاره کرد.

    • طراحی ظاهری غیر عادی

    article 636925698700425085 thumb 960 542 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    از جمله معایب تویوتا پریوس طراحی ظاهری غیرمتعارف آن است. طراحان نسل چهارم این خودرو، احتمالا قوه زیبایی شناختی خود را پشت درب دفتر شرکت جا گذاشته اند و صرفا تحلیل های هندسی و فرمول های آئرودینامیک را به روی میز مرتبط با پروژه طراحی Prius نسل چهارم برده اند؛ چراکه شمایل ظاهری مدل ۲۰۱۷ سرشار از المان های هندسی با خطوط شکسته است که بیشتر از هر چیز، رعایت اصول علم آئرودینامیک در آن احساس می شود و کمتر توجهی به سلیقه زیبایی شناختی عموم جامعه شده است.

    گرچه این طراحی بسیار خلاقانه است، اما با این حال و به دور از تعارف باید گفت که Prius خودروی زیبایی نیست و به همین دلیل نیز سبک خاص طراحی ظاهری آن در زمره معایب این خودرو جای خواهد گرفت.

    • هرینه نگهداری بالا

    8rwaj261vlepb9bkgm3f نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    ازآنجایی‌که خودروهای هیبریدی در مقایسه با خودروهای معمولی پیچیدگی‌های فنی بیشتری دارند، تعمیرات آن‌ها پرهزینه‌تراست و نیاز به تعمیرکاران متخصص خود را دارد. از سویی دیگر، باتری خودروهای برقی-هیبریدی در طول زمان استهلاک بالایی دارند و هزینه تعویض قطعات آن نیز بسیار بالا است.

    • شتاب کم

    سایر وسایل نقلیه هم‌رده این خودرو با مشخصات فنی یکسان، قادر به دریافت شتاب نسبتاً خوبی هستند. اما شتاب، بلکه یکی از معایب تویوتا پریوس به شمار می‌آید. در واقع می‌توان گفت پریوس برای مصرف سوخت کمتر ساخته‌شده است، نه برای افزایش سرعت در بزرگراه. بنابراین به خریداران توصیه می‌شود اگر به دنبال خودرویی با قدرت و شتاب بالا هستند، باید به فکر خرید یک وسیله نقلیه کاملاً متفاوت باشند.

    زیرا پریوس بیش از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای کسانی که به دنبال یک هیبریدی با واکنش بالا هستند، پریوس مناسب نیست. مسلماً حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بسیار مناسب است، اما باز هم برای کسانی که به سرعت نیاز دارند، کافی نیست.

    • سواری خشک

    متأسفانه یکی از بزرگ‌ترین معایب تویوتا پریوس این است که کیفیت سواری نسبتاً سختی دارد. لاستیک‌ها قطعاً برای پیمودن مسافت طولانی خوب طراحی‌شده‌اند، اما برای جذب هر ضربه‌ای در جاده مناسب نیستند. به‌علاوه، این خودرو با داشتن پیشرانه هیبریدی نیز عملکرد مشابه موتورهای بنزینی ندارند. فرمان و هندلینگ تویوتا پریوس آنقدرها پاسخگو نمی‌باشد. از آنجایی که فرمان این خودرو سنگین‌ است، روی لاستیک‌ها و ترمزها سخت‌تر نیز می‌شود.

    البته ناگفته نماند که طراحان این خودرو در تلاش هستند که در تیپ C این خودرو با کاهش مرکز ثقل خودرو، هندلینگ و کیفیت سواری آن را بهبود دهند. اما در تیپ‌های پایه، رینگ‌های کوچک بر پایداری و هندلینگ خودرو به‌خصوص در سرعت بالا و هنگام عبور از پیچ‌های تند، تأثیر منفی دارند.

    • آپشن های رفاهی ضعیف

    همان‌طور که گفته شد، خودروی تویوتا پریوس در تیپ‌های مختلفی در بازار خودروی ایران موجود می‌باشد. اگرچه تیپ C این خودرو به‌عنوان نسخه فول آپشن در نظر گرفته‌شده است، اما در مقایسه با خودروهای هم قیمت خود فاقد برخی از امکانات رفاهی و تجهیزاتی همچون سانروف، صندلی‌های جلوی برقی و یا حتی روکش چرمی صندلی‌ها می‌باشد.

    این مورد از معایب تویوتا پریوس در نظر گرفته می‌شوند. البته جای تعجب نیست که دیگر تیپ‌های این خودرو خیلی از امکانات رفاهی اولیه را هم ندارند.

    • خودروی نه چندان سبز

    رانندگی با تویوتا پریوس ردپای کربن را در جهان کاهش می‌دهد و بهترین مصرف سوخت را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. اما این خودرو واقعاً برای محیط‌زیست خوب نیست و این امر یکی از معایب تویوتا پریوس در نظر گرفته می‌شود. به نظر می‌رسد که تولید باتری‌های هیبریدی برای محیط‌زیست بسیار سمی است و در طول ساخت هر باتری آلودگی زیادی تولید می‌شود.

    به این دلیل که رانندگان پریوس فقط ماهی یک‌بار باک ‌بنزین خودروی خود را پر می‌کنند، این‌گونه تصور می‌شود که خودروی آن‌ها سازگار با محیط‌زیست است، زیرا خودرو آن‌ها اغلب به بنزین نیاز ندارد.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی تویوتا پریوس

    Prius 798x466 1 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    یکی از علل محبوبیت جهانی شرکت تویوتا، خودرو های کاملاً ایمن و استاندارد این شرکت می باشد. پریوس 2017 نیز به خوبی در بخش امنیت تویوتا را سربلند کرده و توانسته 5 ستاره کامل امنیت را از سازمان مطرح EuroNcap دریافت کند.

    این خودرو از سیستم معروف ستاره ایمنی تویوتا بهره می برد که شامل : کنترل پایداری خودرو (VSC)، کنترل کشش (TRAC)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA) و توقف هوشمند (Technology® SST)  می شود.

    از دیگر ویژگی های امنیتی این سامورایی هیبریدی می توان به : سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی HAC، سیستم ایموبلایزر، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر ها نیز اشاره کرد. ( البته ممکن است برخی از این قابلیت ها در همه نسخه های پریوس موجود نباشد).

    فیلم تست تصادف تویوتا پریوس

     تست رانندگی با تویوتا پریوس

    2 نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    در ابتدای استارت صدایی از موتور بنزینی به گوش نمی‌رسد؛ زیرا در این حالت تنها موتور الکتریکی به کار می افتد و تا سرعت 45 کیلومتر برساعت خودرو را به پیش می‌برد. بعد از آن و در سرعت‌های بالاتر موتور احتراقی نیز وارد مدار می‌شود و شتاب خودرو را ارتقا می‌بخشد.

    سیستم تعلیق پریوس سواری نرمی را ارایه می‌دهد و هندلینگ و پایداری اتومبیل نیز با توجه به مرکز ثقل پایین و طراحی آیرودینامیک مناسب، کاملا متناسب با کاربردهای یک سدان خانوادگی خواهد بود.

    شما می توانید چهار حالت رانندگی را با توجه به شرایط، انتخاب کرده و از سواری آرام تا رانندگی نسبتا تهاجمی را در این حالت‌ها تجربه کنید. ضمنا ترمزها نیز در همه حالت از قدرت کافی برای متوقف کردن این ماشین هیبریدی ژاپنی برخوردار هستند.

    ارزش خرید خودرو تویوتا پریوس

    2020 toyota prius نقد و بررسی تویوتا پریوس در ایران

    تویوتا پریوس خودرویی کم‌مصرف و بهینه است که می‌تواند برای رانندگی در شهرهای پرازدحام و آلوده گزینه بسیار مناسبی باشد. تویوتا پریوس افتخارات فراوانی همچون پرفروش‌ترین خودرو هیبرید دنیا، قابل‌اعتمادترین خودرو طبق تحقیقات موسسه Consumer Report را در کارنامه خود به ثبت برساند.

    به جرات می‌توان گفت که تویوتا پریوس در رنج قیمتی خود امکانات مناسبی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد، اما نمی‌توان فراموش کرد که در این رنج قیمتی خودروهای دیگری همچون کیا سراتو ۲۰۱۷ نیوفیس و هیوندای النترا ۲۰۱۷  نیز وجود دارند که شاید مصرف سوخت بیشتر و کیفیت ساخت پایین تری نسبت به پریوس داشته باشند.

    و به پیشرانه هیبریدی مجهز نباشند اما گزینه مناسب‌تری برای کسانی خواهند بود که در خرید یک خودرو طراحی زیبا، چالاکی و توان پیشرانه جز اولویت‌های اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    5 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    رضا مرادی
    رضا مرادی
    1 سال پیش

    اولین و تنها نقد و بررسی که انقدر نظرات ضد و نقیض داشت، یه جا گفتین سواری نرمی داری ، یجا گفتین رانندگیش خشک و نامطلوبه !!!

    کیان باتری
    کیان باتری
    در جواب  رضا مرادی
    1 سال پیش

    با سلام
    مطالب ارائه شده بررسی گردید و مشکلی که بیان نمودید مشاهده نشد. سواری خشک و نامطلوب در هنگام رانندگی خودروهای پریوس در معایب این خودرو به آن اشاره است.

    جمشید
    جمشید
    1 سال پیش

    یکسال و نیم است که پریوس مدل A را دارم . رانندگی ایده آل و بدور از دغدغه ، صدای صفر در کابین ، هندلینگ خوب بخصوص درسر پیچها، مصرف سوخت 4/8 لیتر در 100 کیلومتر درطی 20000 کیلومتر رانندگی ، ترمزهای عالی ، نورچراغها مناسب ، سه مدل نحوه رانندگی (echo- normal-power) دارد که شتاب اولیه خودرو درحالت (power) عالی است . درشهر از حالت نرمال استفاده میکنم و درمسافرت حالت اکو . درحالت اکو بخصوص دربیابان مصرف بنزین بشدت پایین میاید . و به 3/9لیتردر100 کیلومتر میرسد . کولر این ماشین بی صدا و قوی است . از… خواندن ادامه ...

    فایق
    فایق
    1 سال پیش

    سلام خدمت همه دوستا
    بنده خدمت تان به عرض برسانم مدت سه ماه می‌شود که یکی ازین ماشین های پریوس را خریدم (البته در افغانستان ازش استفاده می‌کنیم) بااینکه جاده ها درست نیستن اما با این ماشین منحصر ب فرد رضایت کامل دارم باید اینم بگم در جای که ما هستیم قیمت بنزین هر لتر ۳۵ تومن هست درین صورت سواری پریوس هابرید عشقه

    امید
    امید
    11 ماه پیش

    باطری ۱۲ ولت توی صندوق عقب نیست توی محوطه موتوره. فرمون برقیش با اشاره یک انگشت حرکت میکنه نمیدونم شما منظورتون از فرمون سنگین چیه. احتمالا در حالتی که ماشین خاموش بوده خواستید فرمونشو بچرخونید. که احتمالا فرمون را شکوندی. شتاب فوق العاده‌ای که به خاطر موتور برقی داره هیچ ماشین بنزینی نمیتونه بهش برسه. گفتید متریال بی کیفیت داخل: دریچه های کولرش فلزیه، سیستم صوتی jbl، دستگیره های داخل کروم، و.. اینها بی کیفیتند؟ کدوم ماشینی را سراغ دارید که دریچه های کولرش فلزی باشه؟ شما میگید ناسازگار با محیط زیست؟ این خودرو برای حفاظت از محیط زیست ساخته… خواندن ادامه ...

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش