4.5
(173)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا آریون و مزایا و معایب آن می پردازیم. تویوتا آریون از با کیفیت‌ترین محصولات تویوتا و از محبوب ترین خودروهای وارد شده به ایران است که با وجود امکانات رفاهی کم هنوز طرفداران زیادی دارد.

تاکنون دو نسل از تویوتا آریون به بازار جهانی عرضه شده که خوشبختانه هر دو نسخه این خودرو به بازار کشورمان راه پیدا کرده‌اند. نسل دوم تویوتا آریون را می‌توان یکی از آخرین خودروهای شش سیلندر راه یافته به کشورمان قلمداد کرد که در مدل‌های 2012 و 2013 به‌دست مشتریان ایرانی رسید.

نسل دوم تویوتا آریون تا سال 2017 روی خط تولید قرار داشت، اما محدودیت‌های واردات سبب شد که مشتریان ایرانی نتوانند بهره مناسبی از این تویوتا سریع و قدرتمند ببرند.

thumbnail aurion1 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران
نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

معرفی و بررسی تویوتا آریون

articleLeadwide pragmatic 2009 toyota aurion at xzw4jn نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

تویوتا آریون یک خودرو اسپرت و لوکس ژاپنی است که به عنوان نسخه مجهزتر و قوی‌تر تویوتا کمری شناخته می‌شود. نسل اول این خودرو در فاصله سال‌های 2006 تا 2011 به تولید رسید و از سال 2009 وارد بازار کشورمان شد. نسل اول تویوتا کمری براساس پلتفرم مشترکی با نسل چهارم تویوتا کمری یا همان اتاق XV40‌ ساخته شده است.

نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جاده‌های ایران بود که به‌غیر از تغییر طراحی، تفاوت فنی یا حتی آپشنی خاصی نسبت به نسل گذشته‌اش نداشت. آریون‌های نسل دوم، در دو تیپ «گرند» و «اسپرت» به ایران آمدند که تیپ اسپرت آن با فرمان سه‌شاخه، چراغ‌های زنون، جلوپنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکاب‌های جدید) به‌راحتی از تیپ گرند قابل تفکیک است. آریون هم‌اکنون به‌عنوان میانگین تویوتا کمری و سدان‌های گران‌قیمت لکسوس مطرح است و محبوبیت بالایی در کشورمان دارد.

تفاوت تویوتا آریون گرند و آریون اسپرت

5aVi نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

تیپ اسپرت آن با فرمان سه ‌شاخه، چراغ‌ های زنون، جلو پنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکاب ‌های جدید) به ‌راحتی از تیپ گرند قابل تشخیص است.

از نظر فنی نمی توانید تفاوتی بین آریون SE و گرند بیابید. بلکه هر چه تفاوت است در بحث ظاهر و آپشن های خودرو وجود دارد. کمری SE در ظاهر به کیت سپر اسپرت و بال عقب اسپرت مجهز است. در عوض نسخه گرند با کروم کاری دور چراغ مه شکن، دست گیره ها و رکاب خودرو تزیین شده است. رینگ های هر دو مدل ۱۸ اینچی بوده و تنها تفاوت آن ها در تعداد پره ها است.

نسخه SE رینگ پنج پره دارد و مدل گرند با رینگ ۱۰ پره عرضه می شود. کاسه چراغ SE داری عدسی بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ را از داخل کابین دارند. آریون گرند چراغ های پیشرفته تری را دارد و به چرخش چراغ در سر پیچ، زنون و چراغشور مجهز است.

فیلم تست و بررسی تویوتا اریون

ویدئوی زیر به بررسی کامل خودروی تویوتا آریون و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا آریون

سیستم جعبه دنده ی تویوتا آریون، به صورت اتوماتیک و 6 سرعته است. شتاب صفر تا صد آن، ۷.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش، ۲۲۸کیلومتر در ساعت است.

ترمزهای آریون بسیار فوق العاده است. با کمترین فشار به پدال آن، عکس العمل نشان میدهدکه از این حیث قابل ستایش است. چرا که مشکل بسیاری از خودروهای این رده، عکس العمل با تاخیر ترمز یا به قول معروف پایین گرفتن ترمز، است.

از نکات مثبت آریون میتوان به کیفیت بالای ساخت، سیستم فرمان با دقت چسبندگی خوب، هماهنگی خوب موتور و گیربکس، فضای داخلی بزرگ و صندلی های راحت آن اشاره کرد.

مشخصات فنی موتور تویوتا آریون

آریون موتور نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

تویوتا آریون از یک موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری به حجم دقیق، ۳۴۵۶ سی سی بهره میبرد. این موتور حجیم و قدرتمند توانایی تولید ۲۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۳۴۳ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه را داراست. که موتور بسیار قدرتمندی به حساب می آید و به سادگی از پس رقبا بر می آید.

جدول مشخصات فنی آریون

ویژگیتویوتا آریون 2009-2011تویوتا آریون اسپرت 2012-2013
حجم موتور3456 سی سی3456 سی سی
تعداد سیلندر و سوپاپ6 سیلندر 24 سوپاپ6 سیلندر 24 سوپاپ
قدرت موتور268 اسب بخار268 اسب بخار
گشتاور موتور336 نیوتون متر336 نیوتون متر
جعبه دنده6 دنده اتوماتیک6 دنده اتوماتیک
محور متحرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
حداکثر سرعت230  کیلومتر در ساعت230  کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 کیلومتر7.4 ثانیه7.4 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی9.3 لیتر در 100 کیلومتر9.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد الایندگییورو 4یورو 4
طول/عرض/ارتفاع1470/1825/4835 میلیمتر1470/1820/4825 میلیمتر
وزن خالص1525 کیلوگرم 1605کیلوگرم

باتری تویوتا آریوندر کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های تویوتا آریون

research 636794330151700656 thumb 620 350 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

از تجهیزات و امکانات آریون، باید به ۶ کیسه ی هوا برای سرنشینان جلو و عقب و جانبی، سیستم های ترمز (ABS, EBD, VCS, ABI, BA TRC)، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و باران، سنسور پارک، سنسور پر شدن باک، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه های مخصوص سرنشینان عقب، آنتن مخفی در شیشه عقب، سیستم کنترل خودکار روشن و خاموش شدن چراغها، و چراغ مه شکن اشاره کرد.

دیگر آپشن های آن، کروز کنترل، صفحه ی نمایشگر چند منظوره، پرده عقب برقی، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک تاشو، سقف پانوراما، چراغهای جلو با لامپ زنون، سنسور جلو و عقب و کولر اتوماتیک است. پس باید متوجه شده باشید که آریون به هیچ وجه خودروی کم آپشنی نیست و لیست معقولی از تجهیزات را برای علاقه مندان خود ارائه میدهد.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا آریون

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا اریون

    2007 Toyota Aurion Prodigy 06 edit 5 scaled نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

    خودرو تویوتا آریون اسپرت از طراحی آیرودینامکی و اسپرتی برخوردار است که حس قدرتمندی را القا می کند.

    طراحی بیرون تویوتا اریون

    Toyota Aurion 1 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

    در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای شکل نچندان بزرگ با ورودی های هوای مشکی رنگ و لوگوی تویوتا در مرکز، دیده می شود. چراغ های اصلی نوک تیز کشیده، چهره ای مرموز به تویوتا آریون بخشیده است. سپر در قسمت پایین با ورودی های مشکی رنگ، حالتی قرینه با جلو پنجره ای دارد.

    چراغ های مه شکن دایره ای شکل در یک قاب همرنگ بدنه در دو طرف سپر تعبیه شده است و چهره تویوتا آریون را تهاجمی تر کرده است. در نمای عقب چراغ های اصلی زاویه دار دو تکه که قسمتی بر روی صندوق و قسمتی از آن بر روی بدنه قرار دارد، دیده می شود. اسپویلر بر روی صندوق عقب، دو خروجی اگزوز، قاب چراغ های مه شکن نمایی اسپرت به این قسمت داده است.

    طراحی داخل تویوتا آریون

    2016toyotacamry7 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

    داخل کابین خودرو تویوتا آریون طراحی ساده ای را مشاهده می کنیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6.1 اینچی در پایین دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در اجزای کابین کیفیت قابل قبولی دارد. صندلی ها و فرمان از جنس چرم بوده و در برخی از قسمت ها قطعات فلزی دیده می شود. که حس اسپرت بودن را القا می کند.

    مزایا و معایب تویوتا آریون

    88552 Toyota Aurion 2009 1024 04 e1663056011498 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

    مزایای تویوتا آریون

    • سواری نرم لذت بخش
    • قدرت و شتاب بالا
    • فضا داخلی جا دار
    • ایمنی بالا
    • تعادل و پایداری در پیچ
    • فراوان بودن لوازم یدکی استوک
    • کیفیت ساخت خوب

    معایب تویوتا آریون

    • قیمت بالا نمونه کارکرده
    • مصرف سوخت بالا
    • آپشن رفاهی کم

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی تویوتا آریون

      1128076587 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

      تویوتا آریون در سال 2013 توسط موسسه ایمنی انکپ استرالیا یا ANCAP مورد آزمون ایمنی قرار گرفته که حاصل آن کسب پنج ستاره ایمنی برای این خودرو بوده است. در زمینه امکانات ایمنی نیز تویوتا آریون نسل دوم خودرویی مجهز است و انتظارات را برآورده می‌کند.

      از جمله تجهیزات ایمنی تویوتا آریون می‌توان به شش کیسه هوا، ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیرو ترمز و ترمز کمکی، سنسور جلو و عقب، کنترل کشش و کنترل پایداری اشاره کرد.

      رقبای تویوتا آریون در ایران

      Toyota Aurion 10 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

      هیوندای آزرا کالیفرنیا، کیا کادنزا و رنو لتیتود از جمله رقبای تویوتا آریون در بازار ایران هستند. بهره‌مندی از پیشرانه شش سیلندر به همراه سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، موجب شده که تویوتا آریون بتواند شتابی در حدود 7 ثانیه را به نام خود ثبت کند که در بین خودروهای موجود در بازار ایران یک رکورد محسوب می‌شود.

      ارزش خرید خودرو تویوتا آریون

      Toyota Aurion 3 نقد و بررسی تویوتا آریون 2013 در ایران

      نسل دوم تویوتا آریون به عنوان یک سدان خانوادگی سریع دارای موتوری قدرتمند، کابینی جادار و ایمنی مناسب از جمله مواردی هستند که برای چنین خودرویی امتیاز محسوب می‌شوند. در سوی مقابل کمبود امکانات رفاهی، طراحی ساده و محافظه‌کارانه و مصرف سوخت بالا از جمله معایب تویوتا آریون محسوب می‌شوند که مصرف‌کننده را به سمت خرید خودروهای کره‌ای جایگزین سوق می‌دهند.

      خرید تویوتا آریون در زمان حال اندکی چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. تولید این خودرو در سطح جهان متوقف‌شده و علاوه‌بر آن سال‌ها است که واردات چنین خودرویی به کشورمان صورت نمی‌پذیرد؛ از این‌رو طبیعی است که در مدت آتی شاهد کمبود برخی قطعات ظاهری تویوتا آریون باشیم. قطعات فنی این خودرو نیز گران‌قیمت هستند و درصورتی‌که آریون شما دچار مشکل فنی شود، هزینه‌های گزافی را برای تعمیر این خودرو متحمل خواهید شد؛

      بنابراین بهتر است قبل از اخذ تصمیم نهایی برای خرید تویوتا آریون نسل دوم، نگاهی به خودروهای هم‌رده آن نظیر تویوتا کمری نسل پنجم، هیوندای آزرا و کیا کادنزا داشته باشید.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش