4.5
(163)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید و مزایا و معایب آن می پردازیم. تویوتا کمری یک سدان مشهور ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1982 معرفی و عرضه شد و تاکنون چندین نسل متفاوت از آن عرضه شده است. کمری یکی از معدود خودروهای دنیا است که تاریخ بسیار غنی دارد و تقریبا در سراسر دنیا شناخته شده و به فروش می‌رسد. 

Toyota Camry Hybrid نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب
نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

معرفی و بررسی تویوتا کمری هیبریدی

11143 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

تویوتا کمری هیبریدی 2015-2016 یکی از معدود سدان‌های هیبریدی حاضر در بازار ایران است که به واسطه نام و نشان بسیار معتبر برند سازنده و نیز حضور گسترده مراکز شرکت ایرتویا به‌عنوان نماینده رسمی تویوتا در سطح کشورمان، موفق شد نامی نیکو در میان دورگه‌های بازار داخلی برای خود دست‌وپا کند.

تویوتا کمری هیبریدی از مدل 2015 در قالب تیپ‌های SE، LE و XLE مهمان جاده‌های کشورمان شد و فروش آن تا مدل 2016 تداوم داشت. در مطلب پیش رو بر آن شده‌ایم تا تویوتا کمری هیبریدی نسل پنجم را در بوته نقد قرار داده و از جنبه‌های مختلفی همچون طراحی ظاهری و داخلی، توان فنی، تجربه رانندگی، ایمنی و ارزش خرید مورد بررسی قرار دهیم؛ لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

تیپ های مختلف تویوتا کمری هیبریدی

finds ir 2016071887044328 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

هیبریدی LE

تریم هیبریدی LE تریم پایه تویوتا کمری هیبرید است که دارای ویژگی هایی مانند صندلی های پارچه ای، چرخ های 16 اینچی، هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، اندروید اتو و اپل کارپلی، صفحه نمایش هفت اینچی است. اگر به دنبال خرید یک خودروی هیبریدی سطح ابتدایی هستید این خودرو مناسب شماست.

هیبریدی SE

تریم SE تویوتا کمری هیبریدی شامل همه چیزهایی است که در تریم LE است. همچنین چندین ویژگی اضافی هیجان انگیز وجود دارد که شامل صندلی‌های جلو با چرم مصنوعی، پخش صدای بلوتوث، و سیستم صوتی ارتقا یافته است.

هیبرید XLE

تریم هیبریدی XLE بالاترین پیکربندی موجود در تویوتا کمری هیبرید است. این تریم لوکس شامل همه چیزهایی است که در تریم SE و همچنین صندلی‌های جلو با روکش چرمی، رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های LED بیرونی، نظارت استاندارد نقاط کور وجود دارد. اگر به دنبال یک خودروی هیبریدی با امکانات هستید تریم هیبریدی XLE گزینه مناسبی است.

فیلم تست و بررسی تویوتا هیبرید

ویدئوی زیر به بررسی کامل خودروی تویوتا کمری هیبرید و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی تویوتا کمری هیبرید

تویوتا کمری هیبرید همان‌طور که از نامش مشخص است از پیشرانه‌های ترکیبی برای قوای محرکه خود استفاده می‌کند، که شامل یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس‌طبیعی 2.5 لیتری بنزینی و موتور 650 ولتی برقی می‌شود.

جعبه‌دنده تویوتا کمری هیبرید از نوع ضریب پیوسته یا همان CVT است که البته تویوتا یک سری اصلاحات روی آن انجام داده و نامش را E-CVT گذاشته است.

مصرف سوخت ترکیبی هم چیزی در حدود 5.7 الی 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده که برای سدانی با این شتاب و وزن قابل قبول است؛

مشخصات فنی موتور تویوتا کمری هیبریدی

%name نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

موتور بنزینی تویوتا کمری یک موتور 4 سیلندر 5. 2 لیتری است که 160 اسب بخار قدرت تولید می کند. موتور برقی آن نیز 650 ولت است و 140 اسب بخار نیرو تولید می کند.

اما در مجموع حداکثر توان تولیدی کل موتور تواند 205 اسب بخار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5.2 لیتر در 100 کیلومتر است. شتاب 0 تا 100 این خودرو 9.43 ثانیه است.

جدول مشخصات فنی تویوتا کمری هیبریدی

مدلتویوتا کمری هیبریدی
پیشرانه4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی
حجم موتور2494 سی سی
حداکثر قدرت205 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور213 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
شتاب رسمی7.6 ثانیه
وزن1635 کیلوگرم

باتری تویوتا کمری هیبرید در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های تویوتا کمری هیبرید

%name نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

از امکانات این خودرو می توان قسمت شارژ بی سیم برای تلفن همراه که به گونه ای طراحی شده که اکثر خودرو در آن جا نمی شود، صفحه  نمایش 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به 10 بلندگو، صندلی برقی، گرم کن صندلی برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، گرم کن شیشه های عقب مجهز شده به تایمر و کلی امکانات دیگر که شما می توانید از این خودروی نیمه برقی طلب کنید.

 دانلود دفترچه راهنمای تویوتا کمری هیبرید

    بررسی طراحی ظاهری تویوتا هیبرید

    2016 Toyota Camry hybrid review photos AutoNation 016 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    تویوتا کمری هیبریدی با تمام افتخاراتی که در بحث کیفیت دارد اما در طراحی از رقبای خود ضعیف تر عمل کرده است. چراغ‌های تیز، خطوط برجسته روی کاپوت، فرورفتگی روی درب‌ها تا حدی باعث جذابیت این خودرو ژاپنی شده است. جلوپنجره برجسته است و باعث جذابیت بصری خودرو شده است درب خودرو مجهز به آینه های برقی و دستگیره درهای با رنگ خودرو همسان است.

    طراحی بیرون تویوتا کمری هیبریدی

    research 3519434e 61ed 460c b066 fedfe9126f8f thumb 620 350 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    طراحی خارجی خودرو بسیار عالی است. یک طراحی سنگین در عین حال دل نشین. کلیت طراحی نسل جدید کمری بر اساس نسل های قبلی بوده. اگر کمی دقت کنید به مطمئنا متوجه این موضوع خواهید شد. چراغ جلو های یک تیکه و یک جلو پنجره ی ساده که در وسط آن لوگوی شرکت تویوتا با یک پس زمینه ی آبی، نشان گر خودروهای هیبرید، به چشم می خورد.

    طراحی خیلی عمیقی ندارد اما بعضی از طراحی ها به دلیل سادگی زیاد دل نشین هستند. در عقب خودرو نیز چراغ های LED دیده می شود که یک قسمت آن برروی صندوق عقب و قسمتی دیگر بر روی خودرو قرار دارد که تا کناره های خودرو جلو آمده است.

    طراحی داخل تویوتا کمری هیبرید

    finds 14841260388 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    در طراحی داخل خودرو نیز تویوتا سعی کرده تا سبک خاص طراحی ساده ی خود را ندارد. در طراحی داخل خودرو بر عکس ظاهرش هیچ جذابیتی دیده نمی شود. اول که به ظاهر خودرو نگاه می کنید توقع یک کابین نسبتا شیک را دارید. اما وقتی درب خودرو را باز می کنید تمام افکارتان نقش برآب می شود.

    البته این شکل اکثر خودروهای آسیایی بوده و این سادگی دلیلی بر بی-کیفتی نمی شود. کیفیت مواد به کار رفته در ساخت کمری جدید نسبت به نسل قبل پیشرفت های بسیاری داشته است. صندلی-های و داشبورد خودرو از چرم مرغوبی ساخته شده است. می توان گفت که استفاده از چرم به زیبایی کابین ساده ی کمری کمک-های فراوانی کرده است.

    در هر حال کلید ها به خوبی در محل مناسب قرار داده  شده بودند تا راحت ترین سطح دسترسی را برای راننده فراهم کنند.وقتی پشت فرمان این خودرو قرار می گیرد، اولین موردی که حواس شما را به خود جلب خواهد کرد قسمت صفحه کیلومتر خودرو است.

    صفحه کیلومتر تویوتا هیبریدی

    شما طبق معمول دو دایره را مشاهده می کنید که یکی تا عدد 220 کیلومتر شماره گذاری شده و دیگری موردی است که شما را گیج خواهد کرد. خودروهای هیبرید دیگر دور موتور ندارند. بلکه جای دور موتور یک قست دارد که با کلمات  CHG، ECO و PWR تکمیل شده است.

    زمانی که شما خودرو را روشن می کنید اگر باطری خودروی شما پر باشد عقربه بالای قسمت آبی رنگ ( CHG ) و در ابتدای قمست سبز رنگ (ECO) قرار می گیرد. CHG یعنی باطری خودرو در حال شارژ شدن است.

     ECO یعنی خودروی شما دارد از پیشرانه ی برقی خود برای حرکت کردن کمک می گیرد و PWR یعنی خودرو دارد از حداکثر توان خود توسط پیشرانه ی بنزینی استفاده می کند. تا زمانی که به سرعت 60 کیلو-متر در ساعت برسید، خودرو از پیشرانه ی برقی خود استفاده می کند، اما زمانی که از مرز 60 کیلومتر در ساعت عبور کنید خودرو از پیشرانه ی بنزینی خود برای حرکت کمک می گیرد.

    مزایا و معایب تویوتا کمری هیبرید

    %name نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    مزایای تویوتا کمری هیبریدی

    • عملکرد فنی خوب

    مدل هیبریدی تویوتا کمری سفارش آمریکا، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هیبریدی موجود در جهان است. این مجموعه هیبریدی از یک موتور بنزینی کم‌مصرف ۲.۵ لیتری در کنار دو الکتروموتور بهره می‌برد.

    انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از گیربکس الکترونیکی CVT به چرخ‌های جلو انجام می‌شود و می‌تواند تویوتا کمری را در ۷.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. چنین شتابی، تویوتا کمری هیبریدی نیوفیس را تبدیل به سریع‌ترین خودروی سگمنت خود در بازار کشور کرده‏است، زیرا نزدیک‌ترین رقبای آن یعنی هیوندای سوناتا هیبریدی و کیا اپتیما هیبرید دارای شتاب صفر تا صد بالای ۸ ثانیه هستند.

    تویوتا کمری در مدل‌های غیرهیبریدی نیز خودروی دست‌وپا بسته‌ای نیست و موتور ۲.۵ لیتری 4 سیلندر آن می‌تواند در عرض ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

    • هزینه های نگهداری پایین

    1642877189 Screenshot 20220122 2214482 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    محصولات تویوتا همیشه به‌عنوان خودروهای کم‌هزینه و کم‌استهلاک شناخته می‌شوند و آمارهای مربوط به بازخوردهای مشتریان(Consumer Reports) نیز گواهی می‌دهند که محصولات این خودروساز ژاپنی به‌ندرت مالک خود را به تعمیرگاه می‌کشاند.

    مدل بنزینی تویوتا کمری از موتور 2AR-FE استفاده می‌کند که یکی از کم‎استهلاک‌ترین و مطمئن‌ترین موتورهای ۴ سیلندر در این کلاس خودرویی محسوب می‌شود. در این موتور از فناوری‌هایی استفاده شده‎است که همگی در عمر بالای موتور موثر هستند؛ برای مثال می‌توان به کوتینگ مخصوص پیستون‌ها اشاره کرد.

    در مدل‌های هیبریدی، استهلاک خودرو بسیار کمتر از نمونه‌های بنزینی است؛ چون در سرعت‌های پایین خودرو تنها با موتور الکتریکی حرکت می‌کند و موتور احتراقی نقش ژنراتور باتری را ایفا می‌کند. چنین قابلیتی سبب می‌شود که فشار کمتری به موتور وارد شود و عمر مفید آن افزایش یابد.

    از سوی دیگر در هنگام شارژ بودن باتری خودرو، تنها موتور برقی به چرخ‌ها نیرو می‌دهد و موتور بنزینی خاموش می‌ماند. به‌این‌ترتیب موتور احتراق داخلی در یک خودروی هیبریدی نسبت به خودروی غیرهیبریدی، ساعات کم‌تری فعال خواهد بود. به این موارد کیفیت مثال‌زدنی تویوتا در ساخت پیشرانه‌هایش را هم اضافه کنید تا دیگر خیالتان از بابت استهلاک کم کمری نیوفیس کاملا راحت شود.

    2016 Toyota Camry Hybrid 02 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    • مصرف سوخت کم

    مصرف سوخت تویوتا کمری بنزینی به‌طور میانگین ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای سدانی با این ابعاد خیلی خوب به‌نظر می‌رسد؛ در مدل هیبریدی نیز ۵.۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر سوزانده می‌شود. با این حساب تویوتا کمری نه‌تنها به‌ندرت صاحب خود را به تعمیرگاه می‌برد، بلکه تعداد مراجعه این خودرو به پمپ‌بنزین نیز کم‌تر از سایر رقبا خواهد بود.

    • امنیت بالا

    از تجهیزات ایمنی تویوتا کمری باید به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، دوربین دنده‌عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی ترمز و ۱۰ عدد ایربگ شامل ایربگ زانویی برای راننده اشاره کرد.

    این خودرو به‌واسطه بدنه مستحکم و چنین لیستی از تجهیزات ایمنی، در سال 2015 موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی کامل از موسسه NHTSA آمریکا شده‎است.

    موسسه IIHS آمریکا نیز در تست تصادف کمری ۲۰۱۵ رتبهTop Safety Pick Plus را به این خودرو داده‎است. این رتبه بالاترین امتیاز ایمنی IIHS است که تنها به خودروهای بسیار امن اهدا می‌شود.

    معایب تویوتا کمری هیبرید

    750x393 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

    • امکانات رفاهی کم نسبت به رقبا

    کمری از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی، وضعیت چندان مطلوبی ندارد. البته در تیپ فول تویوتا کمری، امکانات رفاهی بهتری به کار گرفته شده است. اما در مدل‌های پایه، بسیاری از این تجهیزات حذف شد‌ه‌اند.

    در حالت کلی با این که کمری از لحاظ ایمنی از ویژگی‌های بسیار ارزشمندی برخوردار است. اما به دلیل سیاسی بازی‌های کمپانی تویوتا، در بخش امکانات رفاهی، چندان جذاب ظاهر نشد.

    • قیمت بالای قطعات و تعمیرات

    مشکل در ارائه‌ی خدمات مناسب و تامین قطعات مورد نیاز خوردو هنگام تعمیر ماشین، یکی از معایب این سدان ژاپنی است. هزینه‌ی تعمیرات هم به نسبت بالاست. در حقیقت، طراحی پیچیده‌ی مدل‌های هیبریدی باعث شده است که تعمیرات خودرو به دانش و تخصص بالا احتیاج داشته باشد.

    • کیفیت سواری ضعیف

    از دیگر معایب تویوتا کمری می‌توان به هندلینگ و سواری معمولی خودرو اشاره کرد. همین موضوع باعث شده است که خودرو در پیچ‌ها پایداری کافی را نداشته باشد. این خودرو حتی در مقایسه با رقبای قدیمی‌تر خود هم، راحتی مناسبی ندارد.

    • کیفیت پایین متریال کابین

    کابین خودرو در مدل‌های 2019، بسیار جادار است و فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌‌دهد. طوری که می‌توان از این خودرو برای یک سفر طولانی مدت و خانوادگی، بهره برد. اما در فضای داخل اتاقک، مواد مرغوب و باکیفیتی استفاده نشده است. طراحی داخلی کابین جذابیت زیادی ندارد و بسیار ساده طراحی شده است.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      وضعیت ایمنی تویوتا کمری هیبرید

      4d81592f e05a 45a8 837f 7daaccaf100f نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

      کمری هیبریدی دارای جوایز و افتخارات برتر ایمنی را به خود اختصاص داده است. این خودرو دارای سیستم های ترمز ABS، EBD، BAS است. همچنین از سیستم کنترل لغزش خودرو، سیستم کنترل پایداری خودرو، قفل محافظ کوک، نور بالای خودکار و سنسور پارک برخوردار است. در مجموع 7 کیسه هوا از جمله کیسه هوای جلو و جانبی در های خورو وجود دارد.

      ارزش خرید خودرو تویوتا کمری هیبرید و بنزینی

      20180415134035 2018 toyota camry hybrid sedan xle rq oem 1 1280 نقد و بررسی تویوتا کمری هیبرید | مزایا و معایب

      تویوتا کمری در کلاس خود رقبای قدرتمندی دارد. از نظر آپشن، طراحی و فراوانی قطعات، کره‌ای‌ها در این بازار حرف اول را می‌زنند. همچنین تویوتا خوش‌شانس است که رقبای قدری مانند نیسان آلتیما یا مزدا ۶ در بازار ایران حضور ندارند و نزدیک‌ترین رقیب ژاپنی یعنی هوندا آکورد نیز با وجود همه شایستگی‌هایی که دارد، از مشکل بازار دست‌دوم و نبود خدمات رنج می‌برد.

      تویوتا کمری دراین‌بین یک نقطه تعادل حساب می‌شود و خرید آن برای استفاده طولانی‌مدت کاملا عقلانی است. با خرید تویوتا کمری 2016، یک سدان خانوادگی، باکیفیت، کم‌مصرف و پرشتاب خواهید داشت که البته آپشن‌های چندانی ندارد!.

      متأسفانه تویوتا کمری هیبریدی به دلیل این‎که آخرین مدل کمری در بازار ایران محسوب می‌شود، دارای قیمت بسیار بالایی است. همین قیمت بالا باعث می‌شود در این رنج قیمت بتوان به خرید خودروهای آلمانی دست‌دوم و حتی خودروهای بزرگ‌تری نیز فکر کرد و این مسئله بازار کمری را تحت شعاع خود قرار داده‎است.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش