4.6
(145)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه پژو 206 صندوقدار با رانا پلاس تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. رانا پلاس بهتره یا پژو SD کدام را بخریم؟

%name مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس
مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

مقایسه کلی پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

Compare مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس
رانا پلاس بهتره یا 206 صندوق دار؟

خودروی 206 (SD) یا صندوقدار در اوایل سال 1385 به بازار عرضه شد. این خودرو با توجه به طرفداران بسیار زیاد 206 توانست نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. پس از سپری شدن 4 سال و با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از 206 صندوقدار، ایران خودرو تصمیم گرفت که خودروی دیگری در همان سبک بسازد و به بازار عرضه کند که این خودرو در نهایت رانا نام گرفت.

پس از سپری شدن 10 سال از عرضه رانا، ایران خودرو تغییرات بسیاری را روی این خودرو اعمال کرد و رانا پلاس به بازار معرفی شد. قیمت رانا پلاس و 206 صندوقدار را باید در یک رنج دانست و همین امر باعث شده تا انتخاب میان این دو خودرو سخت‌تر شود.

همچنین بخوانید:  بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

فیلم مقایسه رانا پلاس و 206 SD

ویدئوی زیر از پدال خودرو های رانا پلاس و پژو 206 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

باید بدانید که این دو محصول ایران خودرو در واقع بر اساس یک پلتفرم یا بن‌سازه مشترک ساخته شده‌اند؛ درنتیجه پیشرانه و اکثر مشخصات فنی آنها تقریبا مشابه یکدیگر است.

تفاوت مشخات فنی موتور رانا پلاس و 206 تیپ 5

index5 مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

هر دو این خودروها به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 مجهز هستند. با وجود این که قرار بود خانواده رانا به پیشرانه EF7 مجهز شوند، اما شاهد بودیم که هیچ گاه چنین قوای محرکه ای بر روی این سدان اقتصادی تجاری‌سازی نشد و رانا و رانا پلاس مانند خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷i از پیشرانه TU5 ایرانیزه بهره بردند.

این پیشرانه توان ۱۰۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۵ سرعته دستی، این قدرت را به چرخ های جلوی ۲۰۶ سدان و رانا پلاس می رساند. به گفته مهندسان ایران خودرو رانا پلاس به دلیل وزن بیش تر و تغییر برخی پارامترها شتاب ضعیف تری را نسبت به پژو ۲۰۶ صندوق دار دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای رانا پلاس ۱۲ ثانیه اعلام می شود و این در حالی است که ۲۰۶ اس دی این رکورد را در ۱۱٫۴ ثانیه ثبت کرده است.

تفاوت مصرف سوخت رانا پلاس و 206 SD

همچنین در بحث مصرف سوخت، رانا پلاس به ازای هر صد کیلومتر و در شرایط ترکیبی حدود ۶٫۹ لیتر بنزین مصرف می کند و ۲۰۶ SD هم مصرف سوخت ۶٫۶۱ لیتری را در بازه مشابه دارد. در مورد کیفیت قطعات فنی نیز باید گفت این دو خودرو بسیار شبیه به هم هستند و تقریباً از تجهیزات فنی مشابهی بهره مند شده اند.

بنابراین در مقوله استهلاک فنی نمی توان برتری را به یکی از خودروها اختصاص داد، اما با توجه به اطلاعات منتشرشده از سوی ایران خودرو، می توان گفت در بحث بررسی معیارهای فنی، پژو ۲۰۶ صندوق دار عملکرد به نسبت بهتری را به نمایش گذاشته است.

مقایسه ابعاد 206 اس دی و رانا پلاس

در مقایسه ابعاد این دو خودرو با استناد به سایت ایران خودرو، به حدود 10 سانتی متر طول بیشتر رانا پلاس در مقایسه با 206 صندوقدار پی می‌بریم که حاصل از طراحی جدید سپر جلو و کشیده تر شدن دماغه خودروست. 3 سانتی متر عرض بیشتر رانا نیز به طراحی جدید آیینه های جانبی مرتبط است. ارتفاع دو خودرو در سطح یکسانی قرار دارد. 

از کاتالوگ مشخصات فنی این خودرو‌ها می توان دریافت 206 اس دی با 450 لیتر فضای بار، نسبت به رانا پلاس با 400 لیتر حجم صندوق عقب برتری را ازآن خود می‌کند.

جدول مشخصات فنی رانا پلاس و پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار V8رانا پلاس
کلاس فنیسدان Bسدان B
حجم پیشرانه (لیتر)۱٫۶۱٫۶
قدرت (اسب بخار)۱۰۵۱۰۵
گشتاور (نیوتن متر)۱۴۲۱۴۲
جعبه دنده۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی
جرم (کیلوگرم)۱۰۸۶۱۱۳۴
حجم باک (لیتر)۵۰۵۰
حجم صندوق عقب (لیتر)۴۵۰۴۰۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر)۶٫۶۱۶٫۹
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه)۱۱٫۴۱۲
فاصله محوری (میلی متر)۲۴۴۳۲۴۴۵
طول (میلی متر)۴۱۸۸۴۲۹۲
عرض (میلی متر)۱۶۵۵۱۶۸۴
ارتفاع (میلی متر)۱۴۵۶۱۴۵۳
تعداد کیسه هوا۲۲
رینگ (اینچ)۱۴ فولادی۱۴ فولادی
فرمانهیدرولیکهیدرولیک
ترمز جلو و عقبدیسکی-کاسه ایدیسکی-کاسه ای
سامانه مدیریت ترمزABS-EBD-BAABS-EBD-BA
صندلی های عقب۶۰:۴۰ با ۳ پشت سری۶۰:۴۰ با ۳ پشت سری

باتری پژو 206 و باتری رانا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

امکانات و آپشن های رانا پلاس بهتر از 206 SD

نرسی کو مقایسه 206 با رانا پلاس مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

از نظر آپشن‌ها رانا پلاس حرف بیشتری برای گفتن دارد و از آپشن‌های بیشتری در آن استفاده شده است. در رانا پلاس آپشن‌هایی نظیر دی لایت، کروز کنترل، چراغ‌های راهنمای روی آینه، کلید کنترل سیستم صوتی روی فرمان و درگاه بلوتوث وجود دارد که اثری از آن‌ها در 206 صندوقدار نیست. البته سیستم تهویه 206 صندوقدار را باید آپشنی دانست که رانا پلاس از آن بی‌بهره است.

جدول مقایسه امکانات رفاهی رانا پلاس و 206 اس دی

تجهیزاتپژو 206 SDرانا پلاس
چراغقابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا درب منزلمجموعه چراغ‌های جلو و عقب جدید، مه‌شکن جلو و عقب، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل سیستم روشنایی موقت
سیستم‌های مولتی‌مدیارادیو پخش CD تیوتر جلو، بلندگوی درب‌های عقبپخش ‏MP3 بلندگوهای جلو توییتردار، بلندگوهای عقب، رادیو پخش بلوتوث‌دار بدون CD خوان
صفحه نمایشنمایش ساعت و دمانمایش ساعت و دما
رینگ‌ها۱۴ اینچ فولادی۱۴ اینچ فولادی
آینهبا قابلیت تنظیم برقیبا قابلیت تنظیم برقی
تهویه مطبوعتهویه مطبوع با تنظیم اتوماتیکتهویه مطبوع با تنظیم دستی
صندلیبا قابلیت تنظیم سه حالتهبا قابلیت تنظیم سه حالته
شیشهجلو و عقب برقیجلو و عقب برقی
سیستم‌های هشداردهندهسیستم کنترل بخار بنزین، سنسور دنده عقب ایموبلایزرایموبلایزر هشداردهنده ورود غیرمجاز، مالتی پلکس یا عیب‌یابی هوشمند
سایر امکاناتتریم خاکستری دماسنج روی داشبوردمجموعه داشبورد، مجموعه رودری‌ها جلو، آمپر دیجیتالی با هشدار، کمربند آنتن اکتیو، عایق صداگیر درب موتور، نمایشگر دمای محیط، باز کردن قفل در صندوق عقب از داخل صفحه نمایشگر روی داشبورد

مقایسه طراحی ظاهری پژو 206 SD و رانا پلاس

IKCO Runna Plus VS Peugeot 206 sd مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

ظاهر خودرو را باید کاملاً امری سلیقه‌ای دانست. سلیقه هر فرد می‌تواند با فرد دیگر متفاوت باشد. با توجه به این که ساختار این دو خودرو بسیار شبیه به هم است و به نوعی باید رانا پلاس را یک فیس‌لیفت از 206 (SD) دانست نمی‌توان تفاوت عمده و عجیبی را مشاهده کرد. چراغ‌ها، آینه‌ها و سپرها را باید مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری این دو خودرو با یکدیگر دانست.

رانا پلاس با تغییراتی در چراغ‌ها، آیینه‌ها و سپرها راهی بازار شده است. گفتنی است که طراحی و ظاهر پژو ۲۰۶ صندوقدار به قدری محبوب و ماندگار است که پس از گذشت تقریبا دو دهه از ساخت آن همچنان پرطرفدار محسوب می‌شود. البته عده‌ای که تعدادشان هم کم نیست معتقدند که صندوق عقب این خودرو چندان مورد پسند نیست و انتقادات فراوانی به آن شده است

از لحاظ طراحی داخلی:

%name مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

در مورد مقایسه 206 صندوقدار با رانا پلاس از نظر طراحی کابین می‌توان گفت که پژو 206 همچنان جذابیت بیشتر به‌ویژه در بخش داشبورد ارائه می‌دهد، اما رانا پلاس به دلیل بهره‌مندی از فرمان جدید مشابه پژو ۲۰۷ و صفحه آمپر متفاوت، از لحاظ طراحی داخلی نسبت به گذشته دلنوازتر احساس می‌شود.

کیفیت متریال رانا پلاس مقداری ارتقا پیدا کرده اما در مجموع شاید بتوان گفت که متریال ۲۰۶ اس دی حس بهتری به کاربر انتقال می‌دهد. کابین هر دو خودرو به‌ویژه در ردیف عقب بسیار تنگ احساس می‌شود و سرنشینان حاضر در آن چندان دم از رضایت نخواهند زد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

مقایسه پژو 206 با رانا پلاس از لحاظ امنیت

اما در بحث ایمنی، در مقایسه پژو ۲۰۶ اس دی با رانا پلاس این دو محصول ایران خودرو به دلیل بهره‌مندی از پلتفرم و شاسی یکسان به علاوه تجهیزات ایمنی مشابه در بحث حفاظت از جان سرنشینان خود عملکرد تقریباً یکسانی را ارائه می‌دهند و با توجه به آنکه مدل مرجع این دو خودرو، یعنی ۲۰۶ هاچ‌بک در سال ۲۰۰۰، موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی در بخش امنیت سرنشینان بزرگسال از مؤسسه یورو انکپ اروپا شده است، می‌توان ایمنی نسبتاً قابل قبولی را برای هر دو محصول حاضر در این رقابت در نظر گرفت.

جدول تجهیزات ایمنی 206 و رانا پلاس

تجهیزاتپژو ۲۰۶ اس دیرانا پلاس
تجهیزات ایمنی و حفاظتیایموبلایزر سنسور پارک عقبایموبلایزر سنسور پارک عقب
کیسه هواراننده و سرنشینراننده و سرنشین
سیستم ترمزترمز ضد قفل ABS  و EBS  سیستم خنک‌کننده ترمز عقب دیسکیترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده، ترمز عقب کاسه‌ای

رانا پلاس بخریم یا پژو 206 صندوقدار کدام بهتر است؟

%name مقایسه پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به سلیقه مشتری برمی‌گردد؛ چراکه تفاوت پژو 206 صندوقدار و رانا پلاس از لحاظ فنی، پلتفرم و عملکرد خیلی زیاد نیست و اختلافات میان آنها از این جهات اندک به نظر می‌رسد.

بنابراین اگر به طراحی جدیدتر رانا پلاس در کنار برخی امکانات بیشتر از جمله کروز کنترل و غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی علاقه‌مند هستید، این خودرو می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

نکته مهم دیگری که شاید برخی از مشتریان را به سمت خرید رانا پلاس سوق بدهد، قیمت پایین‌ترین آن در مقایسه با  قیمت پژو 206 صندوقدار است. بنابراین اگر می‌خواهید بودجه کمتری صرف خرید یکی از این دو محصول ایران خودرو کنید، قطعا رانا پلاس انتخاب اول شما خواهد بود.

در سوی دیگر پژو ۲۰۶ صندوقدار از اصالت بیشتری برخوردار است، تهویه مطبوع اتوماتیک را به شما ارائه می‌دهد و رونق خریدوفروش آن در بازار نسبت به رانا پلاس بیشتر است.

این موارد می‌توانند دلایلی منطقی برای افزایش طرفداران پژو ۲۰۶ صندوقدار در مقایسه با رانا پلاس به حساب بیایند. در هر صورت با توجه به قیمت رانا تیپ پلاس که از 206 صندوقدار پایین تر است، انتخاب نهایی با شماست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
معین پور
معین پور
9 ماه پیش

رانا پلاس ماشین با کیفیت تریه و آپشناشم بیشتره

کاشانی
کاشانی
9 ماه پیش

سلام بنظرتون ماشین اگه حجم سوخت کمتری داره مورد خوبی برای خرید هست یا اینکه گزینه های دیگه ای هم هست که ترجیح داده میشه به حجم سوخت کم؟

ارغند
ارغند
9 ماه پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

محسن پورنصیری
محسن پورنصیری
8 ماه پیش

یعنی ۲۰۶ صندوقدار قدیمی از رانا پلاس جدید مدرن‌تره ؟
چرا اینقدر مزخرف مینویسین

طاهر
طاهر
8 ماه پیش

کاش همون داشبورد 206 اس دی منتقل کنن تو رانا پلاس میشه تاج ماشینها واقعا چون قراره جایگزین اس دی حساب میشه

مشاوره رایگان و ثبت سفارش