4.6
(170)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه پژو 206 با سمند تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. سمند LX بهتره یا پژو SD کدام را بخریم؟

SAMAND.206S مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟
مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

مقایسه کلی پژو 206 صندوقدار و سمند LX

samand and 206 مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

طراحی هر دو خودرو توسط شرکت ایران خودرو صورت گرفته با این تفاوت که یکی با آرم ایران‌خودرو و دیگری با آرم پژو در بازار عرضه می‌شود. منظورمان دو خودروی سمند LX و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۲۰ است. این دو خودرو علاوه بر آن که توسط ایران‌خودرو طراحی شده‌اند از لحاظ قیمتی نیز در یک محدوده قرار دارند با این حال از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

همچنین بخوانید:  بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

فیلم مقایسه رانا پلاس و 206 SD

ویدئوی زیر از پدال خودرو های رانا پلاس و پژو 206 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی پژو 206 صندوقدار و سمند

گفتنی‌است که هر دو خودرو نام‌برده از لحاظ مشخصات فنی تقریبا در یک سطح قراردارند. تفاوتی‌هایی اما از نظر خروجی موتور خودرو و نیروی گشتاوری که در اختیار راننده قرارمی‌گیرد، وجود دارد. گفتنی است که با توجه به وجود انواع مختلف سمند، مقایسه اصلی در باب مشخات فنی میان سمند LX با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8 خواهد بود.

تفاوت مشخات فنی موتور سمند LX و 206 صندوقدار V8

SAMAND 560x420 1 مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

دلیل این امر نیز آن است که این دو خودرو جزو خودروهای هم‌رده محسوب می‌شوند. موتور به کاررفته در طراحی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، از تکنولوژی بالاتری به نسبت سمند LX برخورداراست. خودرو سمند از موتوری ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۰۰ اسب بخار و همچنین نیروی گشتاوری معادل ۱۵۳ نیوتون بر متر را دارا است.

در طرف مقابل هم پژو ۲۰۶ صندوق‌دار از موتور ۱۶ سوپاپه بهره‌می‌برد که قادر به تولید نیرویی معادل ۱۰۵ اسب بخار بوده که از این حیث بر رقیب خود برتری دارد. درحالی که در مبحث قدرت گشتاور به دلیل تولید نیرویی معادل ۱۴۲ نیوتون برمتر نتواسنته برتری خاصی بر حریف خود بیابد.

مقایسه هزینه نگهداری 206 و سمند

finds ir 2016101588114833 مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

از آن‌جایی که هر دو خودرو مربوط به یک خودروسازی هستند، از نظر کیفیت و متریال بکار رفته تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. میزان افت کیفی در خودروها به پارامترهای زیادی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن‌ را نوع کاربری و مصرف خودرو می‌توان نام برد. هر دو خودرو در کلاس سدان قرار دارند که همین موضوع باعث می‌شود کاربری‌های شهری مانند استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی از آن‌ها انتظار رود که سمند کاملاً برای این کار مناسب است. زیرا از استهلاک کمتری نسبت به پژو 206 برخوردار است.

از طرفی یکی از مخارج دوره‌ای شایع در پژو 206، هزینه‌های مربوط به تعمیر و تعویض بخش جلوبندی است که ممکن است مصرف کننده در طول یک‌سال حداقل یکبار با این موضوع دست و پنجه نرم کنند که با وجود شرایط اقتصادی حاکم، هزینه‌ای حدود 650 تا 700 هزار تومان را در پی خواهد داشت.

اما این موضوع در سمند ممکن است بازه زمانی بیشتری را شامل شود. از طرفی اگر بخواهیم هزینه‌های مرتبط با میزان مصرف سوخت را در نظر بگیریم، باید بگوییم که 206 صندوقدار از سمند LX مقرون به صرفه‌تر است.

مقایسه مشخصات فنی دو خودرو به روایت جدول عبارتنداز:

جدول مشخصات فنی سمندو پژو 206

مدل خودرو/ مشخصات فنیسمند LXپژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8
محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی
پیشرانه ۴ سیلندر XU7۴ سیلندر TU5
حجم موتور۱.۸ لیتر۱.۶ لیتر
حداکثر قدرت۱۰۰ اسب بخار۱۰۵ اسب بخار
نهایت گشتاور۱۵۳ نیوتن‌متر۱۴۲ نیتون‌متر
شتاب صفر تا صد۱۳.۱ ثانیه۱۱.۴ ثانیه
نهایت سرعت۱۸۵ کیلومتر بر ساعت۱۹۳ کیلومتر بر ساعت
میزان مصرف ترکیبی سوخت۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن خودرو۱۲۲۰ کیلوگرم۱۰۸۶ کیلوگرم

باتری پژو 206 و باتری سمند در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

امکانات و آپشن های سمند بهتره یا 206 SD

PEOGAUT 206 560x184 1 مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

از جمله امکانات رفاهی و آپشن‌های موجود در این خودرو ها نیز باید گفت که هر دو خودو از اقل امکانات بهره می‌برند، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه هوای دستی و شیشه‌ بالابر برقی برای هر چهار پنجره از جمله امکانات سمند LX محسوب می‌شوند. اما برتری پژو 206 صندوقدار V8 را می‌توان در سیستم تهویه اتوماتیک آن دید که در کنار تنظیم برقی آینه‌های جانبی، گرمکن آینه و بالابر برقی هر چهار شیشه، امکانات رفاهی بیشتری مهیا شده است.

جدول امکانات رفاهی سمند و پژو 206 اس دی

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )۲ عدد راننده و سرنشین کناریراننده و سرنشین
سیستم های پایداری و کمک رانندهABS , EBD , EBAABS دارای ۴ کاناله به همراه EBD
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور ، سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراریسامانه ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلکسه شاخه اسپرت با قابلیت تنظیم ارتفاع۴ شاخه طراحی جدید
سیستمهای تهویه مطبوعکنترل دستیکنترل دستی
سیستم صوتی و تصویریرادیو پخش CD به همراه پخش MP3 و کنترل از پشت فرمانرادیو CD به همراه MP3 به همراه ۴ بلند گو
سیستمهای مولتی مدیادارای تنظیم دستی ، پشت سریهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاعساعت دیجیتال
سیستم صندلیهای جلودارای تنظیم دستی ، پشت سری صندلیهای جلو با تنظیم برقی ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلیهای عقبمحل دسترسی به صندق عقب
سیستم آیینه هاقابلیت تا شوندگی و تنظیم دستی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو برقیبالابر شیشه های جلو و عقب برقی
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلوقابلیت تنظیم زاویه نور دهی و دارای مه شکنچراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکنچراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
سنسورهای پیش فعالسنسور دنده عقب به همراه سیستم گویا

مقایسه طراحی ظاهری پژو 206 SD و سمند

42987 Peugeot 206sd vs Samand header مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت فرست اتوموتیو که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت.

اما 206 از سال 2001 در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که 206 ماشین زشتی است. با اینکه 206 پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

سمند خودروی ست خانوادگی، اما 206 خودرویی اسپرت و خشک می باشد. 206 یک هاچبک کوچیک و سمند یک سدان متوسط می باشد.

در مقایسه طراحی بدنه خودروی سمند با پژو 206 هاچ بک شاهد برتری در این بخش در پژو 206 بوده و همین طور در مدل 206 اس دی نیز این برتری با وجود روش های نوین طراحی در خودرو 206 با افزایش آیرودینامیکی، ایمنی، جذابیت و زیبائی بر قرارست، استفاده از طراحی نمیه عضلانی 206 با حداقل خطوط، شیب تند در قسمت جلو و استفاده از چراغ هائی متناسب با طرح بدنه و با ابعاد بزرگ و کشیده و دید از سه زاویه امتیاز این بخش را متعلق به گروه پژو 206 می کند.

از لحاظ طراحی داخلی:

از نظر راحتی سمند در صندلی های عقب فوم های محکمی کار گذاشته شده است که سرنشینان احساس راحتی تری نسبت به 206 دارند.

می توان پژو 206 را صاحب سالنی با فضائی از هر جهت برتر از سمند دانست، دید بیشتر، ایمنی برتر که ناشی از روش های نوین طراحی در ادوات داخل سالن از جمله داشبرد و فرمان می باشد و همین طور آسایش و زیبائی بیشتر در مجموع پژو 206 را برتر و صاحب امتیاز این بخش می کند.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

مقایسه پژو 206 صندوقدار با سمند LX از لحاظ امنیت

57667 Peugeot 206sd vs Samand 20 مقایسه پژو 206 و سمند کدام بهتره؟

بدون شک این دو خودرو از جمله پرفروش‌های شرکت ایران خودرو هستند. پژو ۲۰۶ برخلاف سمند LX  به دلیل فرانسوی بودن از تست تصادف مشخص برخوردار است. حدودا دوسال بعد از رونمایی پژو ۲۰۶ بود که برای نخستین مرتبه و در سال ۲۰۰۰ میلادی موسسه EURO NCAP تست تصادف این خودرو را انجام‌داد. براساس معیارهای آن زمان موسسه اروپایی، خودرو پژو ۲۰۶ توانست امتیاز ۴ از ۵ را برای بخش بزرگسالان و امتیاز ۲ از ۴  را در بخش عابر پیاد به دست آورد.

با قراردادن همین نکته در کنار این حقیقت که پژو ۲۰۶ صندوق‌دار همان پژو ۲۰۶  با صندوق عقب است، می‌توان نتیجه گرفت که این مدل صندوق‌دار از چه سطحی از ایمنی برخوردار است. گفتنی‌است که معیارهای سنجش موسسات مربوطه به مرور زمان تغییرکرده، و به همین دلیل نمی‌توان براساس معیارهای امروزی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار را یک خودرو ایمن طلقی‌کرد.

در مقابل سمند اما اصلا تست ایمنی مشخصی نداشته و تنها راه اظهار نظر بررسی پژو ۴۰۵ است. نتایج تست ایمنی پژو ۴۰۵ نشان می‌دهد که این خودرو موفق به اخذ ۳ ستاره از ۵ ستاره شده‌است. با توجه به اینکه سمند براساس پلتفرم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است، می‌توان حدس‌زد که این خودرو نیز احتمالا، موفق به اخذ امتیاز مشابه با پژو ۴۰۵ خواهدشد.

مقایسه تجهیزات فنی دو خودروهای سمند LX و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار عبارتنداز:

مقایسه تجهیزات ایمنی پزو 206 صندوقدار و سمند

مدل خودرو/ امکانات امنیتیسمند LXپژو ۲۰۶ صندوق‌دار V8
تعداد کیسه هوا۲ عدد۲ عدد
ترمز اضطرارینداردندارد
سیستم ترمزترمز جلو و عقب دیسکی به همراه ABSترمز جلو و عقب دیسکی به همراه ABS
کمربند ایمنی پیش کشندهنداردندارد
ترمز ضد قفلدارددارد
سیستم ترمز کمکینداردندارد
توزیع نیروی ترمزدارددارد
کنترل کششنداردندارد
کنترل ایستایی در سربالانداردندارد
کنترل سرعت در سرازیرنداردندارد
سنسور فشار باد تایرنداردندارد

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
دانا
دانا
10 ماه پیش

سمند بگیرید حداقل بدنه محکم و قوی تری داره تو تصادفات جاده ای خسارت کمتری داده

امیر رضا
امیر رضا
در جواب  دانا
7 ماه پیش

سلام
۲۰۶بدنه محکم‌تری نسبت به سمند دارد

ذولفقاری
ذولفقاری
10 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر ی سوال داشتم اگر در مقایسه دوتا ماشین یکی از ماشین ها حجم باکش بیشتر بود آیا ماشینئ خوبیه یا اینکه باید حجم باکش کمتر باشه تا بگیم ماشین قابل قبولیه؟

معینی
معینی
10 ماه پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشین 206 بالاتر از ماشین سمند هست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

سامان
سامان
10 ماه پیش

متاسفانه نویسنده این مقاله کوچکترین اطلاعاتی رو نداشته و یکی از مواردش میتونم بگم که سمند lx از موتور ۱۶ سوپاپه با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر قدرت بهره میبرد

سمند
سمند
در جواب  سامان
7 ماه پیش

در اصل تو اطلاع نداری که نمیدونی این تقویتی هست و این مخشصاتی که تو دادی تهش مال ef7 هست

مشاوره رایگان و ثبت سفارش