4.6
(180)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه سراتو و رنو فلوئنس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. رنو فلوئنس بهتره یا کیا سراتو آپشنال کدام را بخریم؟

کیا سراتو e1707758410635 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کیا سراتو

کیا سراتو یک سدان محبوب متعلق به کشور کره جنوبی است که نخستین نسل آن در سال 2004 به بازار عرضه شد. از آن زمان تاکنون چهار نسل از این سدان فوق العاده در بازارهای جهانی به فروش رسیده است. اما متاسفانه به دلیل محدودیت های مربوط به واردات خودرو به کشور تنها سه نسل از کیا سراتو به بازار کشورمان وارد شدند و نسل چهارم این خودرو در انتظار عرضه به بازار داخلی ما است.

کیا سراتو نسل اول (LD) در سال 2004 با کلاس سدان خانوادگی جمع و جور به بازارهای جهانی عرض شد و در برخی کشورها با نام کیا اسپکترا (Kia Spectra) شناخته می‌شود، در اواخر سال 2007 و به عنوان مدل 2008 توسط شرکت «اطلس خودرو» به بازار کشورمان راه یافت.

کیا سراتو نسل دوم (TD) در سال 2008 با عنوان کیا فورته (kia forte) در سه کلاس هاچبک، کوپه و سدان وارد بازارهای جهانی گردید. در سال 2010 اطلس خودرو دو کلاس کوپه سدان آن را به کشورمان وارد کرد.

استقبال بی نظیر خریداران از نسل دوم کیا سراتو، سایپا را بر آن داشت تا مذاکراتی را با کیا برای مونتاژ نسل دوم کیا سراتو در ایران آغاز نماید. پس از تلاش های فراوان سرانجام در سال 1393 توانست مونتاژ کیا سراتو را در 4 تیپ مختلف آغاز کند. البته در ابتدا تنها مدل 1.6 لیتری کیا سراتو در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شد و بعدها مدل 2 لیتری نیز به خط تولید سایپا اضافه شد.

کیا سراتو نسل سوم (YD) در سال 2012 با کلاس سدان رونمایی شد و در سال 2013 وارد بازارهای جهانی شد همچنین در سال 2016 یک فیس لیفت جزئی را تجربه نمود و در سال 2017 به طور رسمی با دو پیشرانه 1.8 لیتری و 2 لیتری در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت و به یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سدان‌های خانوادگی کشور تبدیل گردید.

کیا سراتو نسل چهارم در سال 2018 با کلاس سدان در سه تیپ S، EX، LX رونمایی شد و در سال 2019 روانه بازارهای جهانی گردید. این خودرو تا کنون وارد بازار کشورمان نشده است اما انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور با برطرف شدن مشکلات واردات این خودرو به بازار کشورمان وارد شود.

gallery8 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

گروه رنو یک شرکت خودروسازی فرانسوی است که در سال 1899 تاسیس شد. این شرکت در زمینه طراحی , ساخت خودرو، کامیون، تراکتور، اتوبوس و خودروهای برقی و همچنین طراحی و تولید موتورهای هواپیما فعالیت می کند. این خودروساز در رتبه نهم خودروساز بزرگ جهان قرار دارد.

رنو بیشترین سهام داچیا رومانی، اویاک رنو ترکیه، رنو سامسونگ موتورز کره و رنو پارس ایران است. همچنین 43 درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و 25 درصد از سهام شرکت روسی آوتوواز متعلق به رنو است. رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت این دو شرکت است، به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان فعالیت می کند.

رنو فلوئنس یک خودروی خانوادگی سدان است که در نمایشگاه خودروی سئول در سال 2009 توسط گروه رنو رونمایی شد. رنو فلوئنس توسط رنو سامسونگ موتورز با نام رنو سامسونگ SM3 در بازار کره جنوبی عرضه می شود. همچنین این خودرو دو مرتبه در سال های 2012 و 2015 فیس لیفت های جزئی را نیز تجربه کرده است.

رنو این خودرو را تا سال 2016 در کارخانه اویاک رنو در بورسه ترکیه تولید می کرد. همچنین تولید این محصول برای بازار آرژانتین در کارخانه سانتا ایزابل در آن کشور و برای بازار آسیا و اقیانوسیه در پایگاه تولید رنو در بوسان کره جنوبی ادامه دارد. این خودرو در مراکز تولید رنو در هند، مالزی و روسیه نیز مونتاژ می شود.

رنو فلوئنس یک خودروی دیفرانسیل جلو است که بر پایه پلتفرم C به طور مشترک توسط رنو و نیسان توسعه یافته است. این خودرو 4618 میلی متر طول، 1809 میلی متر عرض و 1478 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2702 میلی متر است. این خودرو مدت کوتاهی پس از معرفی نسل دوم رنو مگان به بازار معرفی شد.

رنو فلوئنس توسط نگین خودرو به بازار داخلی کشورمان وارد شد و در بدو ورود توانست توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند. رنو فلوئنس، سدان محبوب رنو در ایران با مدل های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و در سه نسخه دنده‌ای، نسخه اتوماتیک E2 و مدل اتوماتیک فول آپشن E4 عرضه شد که تمام آنها از موتور ۲ لیتری ۱۴۳ اسب بخاری استفاده می کردند و تولید کره جنوبی هستند.

مقایسه کلی سراتو و رنو فلوئنس

kia cerato 2009 262875 e1707760007963 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کیا سراتو

همانطور که اشاره کردیم، کیا سراتویی که هم اکنون در کارخانه سایپا مونتاژ می شود، نسل دوم با کد شناسایی TD است که تولید جهانی آن در سال 2013 متوقف شد و نسل سوم جایگزین آن گردید. سراتو که در گروه صنعتی سایپا مونتاژ می شود، یک سدان شهری جمع و جور است که در بین سگمنت های C جهان قرار می گیرد.

سرانجام دو شرکت تصمیم گرفتند نسل دوم خودروی کیا سراتو را در ایران مونتاژ کنند و بدین ترتیب پس از حذف آپشن های فراوان نسبت به نمونه وارداتی، قیمت این محصول کره ای را تا حد امکان برای مشتری ایرانی کاهش دادند اما خذمات گسترده شرکت سایپا را برای این محصول در نظر گرفتند.

کیا سراتو از سوی شرکت سایپا و در چهار تیپ مختلف، دو تیپ ۱.۶ لیتر و ۲ لیتر ساده و دو تیپ مشابه با پسوند آپشنال به تولید رسید که بر همین اساس در ایران به سراتو سایپایی آپشنال و کیا سراتو آپشنال مشهور است.

adios al renault fluence مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

رنو فلوئنس یک سدان سایز متوسط شرکت خودروسازی ​​رنو است که جایگزینی برای نسل دوم رنو مگان در کشورمان به شمار می رود. این خودرو با دو چهره قبل و بعد از فیس لیفت در کشورمان حضور دارد.

واردات رنو فلوئنس به بازار داخلی کشورمان طی سال‌های 2012 تا 2017 و از مبدا ترکیه صورت می گرفت. نسخه فیس لیفت رنو فلوئنس در سال 2014 به ایران آمد و چهره ای نسبتاً جذاب و به روز نسبت به مدل قبلی ارائه کرد. این امر به نوعی باعث شد تا مشتریان بیشتری جذب این خودروی فرانسوی شوند و تمایل به خرید آن داشته باشند.

بسیاری از تجهیزات فنی رنو فلوئنس با نسل دوم رنو مگان اشتراک دارند و بنابراین تعمیر و نگهداری این خودرو چندان پر هزینه نخواهد بود. فضای جادار کابین و سواری نرم و راحت نیز از دیگر مزایای رنو فلوئنس در مقابل رقبایش هستند.

متاسفانه باید اذعان داشت که این محصول در ایران فروش کمتری نسبت به سایر محصولات رنو مانند مگان داشت و در تیراژ کمتری در داخل کشور به فروش رسید. با این حال نسخه های موجود تا حدودی مورد استقبال قرار گرفتند و فیس لیفت نسخه جدید رنو فلوئنس توانست رضایت نسبی مشتریان را جلب کند.

این خودرو در دو نوع E2 (دستی) و E4 (اتوماتیک) در بازارهای جهانی از جلمه بازار داخلی کشورمان عرضه شد که به لحاظ فنی مشابه یکدیگر بودند اما از لحاظ امکانات و آپشن ها تفاوت های اندکی با یکدیگر داشتند. رنو فلوئنس E4 نسخه فول آپشن این خودرو است که ما نیز در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید: مقایسه رنو سیمبل و ساندرو

 

فیلم بررسی سراتو

ویدئوی زیر خودروی سراتو ساده و آپشنال را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی سراتو با رنو فلوئنس

اما رنو فلوئنس و سراتو از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی رنو فلوئنس و سراتو مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور سراتو و فلوئنس

kia cerato 2009 262883 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس پیشرانه سراتو

کیا سراتو 2 لیتری آپشنال از یک پیشرانه تنفس طبیعی از خانواده موتورهای هیوندای/کیا Theta II استفاده می کند. اما قدرت فنی و گشتاور تولیدی این پیشرانه مناسب و بسیار بهتر از نسخه 1.6 لیتری است.

پیشرانه کیا سراتو آپشنال می تواند 156 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و 194 نیوتن متر گشتاور در 4300 دور در دقیقه تولید کند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند که با ضرایب تقسیم بسیار خوب، قدرت رانندگی و قدرت مانور بسیار خوبی را به ارمغان می آورد.

همچنین کیا سراتو آپشنال 2 لیتری در حدود 10.5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که برای یک سدان مونتاژ شده با وزن 1293 کیلوگرم قابل قبول است. مصرف ترکیبی این خودرو نیز حدود 7.7 لیتر در صد کیلومتر است که مصرف سوخت نسبتا خوبی به حساب می آید.

RENAULT Fluence 4689 43 scaled مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس پیشرانه رنو فلوئنس

رنو فلوئنس با پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به همراه دو نسخه گیربکس دستی 7 سرعته و گیربکس اتوماتیک CVT در بازار کشورمان حضور پیدا کرد. پیشرانه رنو فلوئنس E4 توانایی تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه را دارد.

همچنین این خودرو شتاب صفر تا صد خود را در مدت زمان 10.4 ثانیه طی می کند و نهایتا می تواند تا سرعت 195 کیلومتر بر ساعت پیش برود و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.

به گفته کاربران، عملکرد سیستم تعلیق رنو فلوئنس در جاده نسبتا نرم بوده و رانندگی آن برای اکثر مشتریان ایرانی خوشایند است. از نظر هندلینگ نیز این خودرو عملکرد خوبی داشته و به ویژه در سرعت های بالا، پایداری اطمینان بخشی را به نمایش بگذارد. با این حال، برخی از مشتریان احساس می کنند که هندلینگ و پایداری رنو فلوئنس از کیا سراتو کمتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی رنو فلوئنس و سراتو جدول زیر را مطالعه کنید.

مقایسه فنی سراتو آپشنال و رنو فلوئنس E4
مدل خودرورنو فلوئنس E4کیا سراتو آپشنال 
پیشرانه۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور1997 CC1998 CC
حداکثر قدرت143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه156 اسب بخار در 6200 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور195 اسب بخار در 3750 دور در دقیقه194 نیوتن متر در 4300 دور بر دقیقه
گیربکساتوماتیک CVT6 سرعته خودکار
مصرف سوخت (ترکیبی)7.8 لیتر در  100 کیلومتر7.7 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰10.4 ثانیه10.5 ثانیه
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت190 کیلومتر بر ساعت
حجم باک56 لیتر52 لیتر

 

باتری کیا سراتو و باتری رنو فلوئنس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های کیا سراتو با رنو فلوئنس

kia cerato 2009 262884 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس داشبورد کیا سراتو

نخستین سری مونتاژی کیا سراتو با حداقل امکانات توسط سایپا به بازار عرضه شد که این موضوع انتقادات زیادی را به همراه داشت. تا جایی که خیلی ها ریسک خرید نمونه های وارداتی دست دوم با قیمتی حتی بالاتر را برای بهره مندی از آپشن های بیشتر و البته رنگ و کیفیت کابین به جای خرید نمونه های صفر کیلومتر ترجیح می دادند.

این مورد باعث شد سایپایی ها دست به کار شده و نمونه آپشنال این خودرو را روانه بازار کنند. کاری که با واکنش مثبت مشتریان روبرو شد و کیا سراتو آپشنال با وجود قیمت بالاتر با استقبال خوبی روبرو شد.

از جمله امکانات خودروی سراتو آپشنال می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین
  • ترمزهای مجهز به ABS و EBD
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • کروز کنترل
  • سانروف
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • سیستم مولتی مدیا به همراه رهیاب ماهواره‌ای
  • سیستم پخش سی دی و ورودی AUX و درگاه ارتباطی USB
  • سنسورها و دوربین دنده عقب
  • شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان
  • روکش‌های چرمی صندلی
  • نمایشگر لمسی 7 اینچ
  • دوربین دنده عقب
  • موقعیت یاب ماهواره ای
  • نور پس زمینه قرمز برای پشت عقربه ها
  • روشنایی اتوماتیک چراغ ها در شب
  • رینگ اسپرت 16 اینچ با لاستیک های سایز 205
  • ایموبلایزر
  • گرمکن شیشه عقب
  • چراغ های مه شکن جلو و عقب

 

gallery3 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس داشبورد رنو فلوئنس

در ادامه مقایسه سراتو و رنو فلوئنس به بررسی تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو خواهیم پرداخت. تیپ E4 رنو فلوئنس به عنوان فول آپشن و گران ترین نسخه این خودرو تجهیزات مناسبی را ارائه می دهد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

  • سامانه کنترل توقف در سربالایی
  • سامانه‌های کنترل هرزگردی و کنترل پایداری
  • سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBA – ESP
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور باران
  • سیستم هشدار فشار باد تایرها
  • ترمز پارک برقی
  • تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک
  • دیلایت و اتولایت
  • فرمان برقی با روکش چرمی
  • سیستم صوتی Arkamys
  • ورودی CD، USB، AUX و MP3 و iPod
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • دوربین عقب
  • بلوتوث
  • مجموعا شش عدد کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده‌ای
  • ورود بدون کلید
  • درب صندوق برقی با جک
  • سانروف
  • آینه‌های جانبی برقی با تنظیم و قابلیت تاشوندگی
  • فعال شدن خودکار فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی
  • سیستم شیشه بالابر عقب برقی
  • پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن
  • پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • قفل مرکزی خودکار درب ها هنگام حرکت
  • برف پاک‌کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • فرمان برقی به همراه کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • سیستم هشدار دهنده موانع عقب
  • صندلی‌های چرمی
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس
  • سیستم استارت دکمه‌ای
  • سیستم مدیریت پیمایش
  • سیستم کروز کنترل
  • سیستم محدود کننده سرعت
  • سیستم نمایش میزان باد لاستیک
  • سانروف
  • چراغ چشمک زن (راهنما) بر روی آینه‌های جانبی
  • چراغ‌های زنون همراه با شیشه شور چراغ
  • استاندارد آلایندگی Euro4

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

مقایسه طراحی ظاهری رنو فلوئنس و سراتو مونتاژ

2017 10 fb02e966 6cbe 45f5 a233 1af9dde63ce3 638ba21fc078cd552de61d94 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کیا سراتو

نسل دوم کیا سراتو در مقایسه با نسل قبلی خود ظاهری اسپرت و جسورانه دارد و در زمان عرضه اولیه خودرویی زیبا و هیجان انگیز به حساب می آمد. در نمای جلوی سراتو سایپا، چراغ های کشیده با طراحی اسپرت را می بینید که برخی از قسمت های آن دارای زوایایی تند و شکسته هستند و حالت اسپرت آنها با خط کم عمق سپر در پایین چراغ ها کامل شده است.

فضای بین دو چراغ جلو توسط یک جلوپنجره کشیده مشکی با طراحی مشبک و شکل بیرونی چهارضلعی کامل شده است. مانند دیگر خودروهای کیا موتور، قسمت مرکزی جلوپنجره نیز با آرم کیا تزئین شده است.
در قسمت پایین سپر یک محافظ توری برای ورودی هوا تعبیه شده است که هوای مورد نیاز برای خنک کردن موتور و سایر اجزا را تامین می کند. همچنین چراغ های مه شکن به شکل جدیدتر از نمونه وارداتی در انتهای پایین سپر جانمایی شده اند.

به طور کلی با وجود اینکه مدت زمان زیادی از طراحی نمای جلویی کیا سراتو آپشنال می گذرد اما به راحتی نسبت به بسیاری از محصولات چینی برتری دارد. سایز چرخ های 16 اینچی نمای جانبی این خودرو را دو چندان زیبا نموده است. در مجموع نمای جانبی خودرو ساده اما شیک و اسپرت به نظر می رسد و می تواند تا حدودی پاسخگوی نیاز جوانان باشد.

نمای عقب سراتو آپشنال ظاهری ساده دارد اما در عین حال زیبایی نسبی را پشت چهره خود پنهان کرده است. چراغ های عقب نسبتا بزرگ به صورت دوتکه طراحی شده اند که یک قسمت روی درب عقب و یک قسمت روی گلگیر می باشد. در قسمت پایین سپر عقب نیز یک دیفیوزر دیده می شود که به زیبایی نمای عقب افزوده است.

در کل طراحی ظاهری کیا سراتو آپشنال با وجود طراحی قدیمی، همچنان از اصالت و زیبایی نسبی برخوردار است و با تفاوت قیمت نسبت به خودروهای وارداتی، به راحتی خود را دل بسیاری از مشتریان ایرانی جا کرده است.

gallery5 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

شرکت رنو در طراحی بیرونی رنو فلوئنس به زبان طراحی قدیمی خود وفادار مانده است و در بدنه نیز شاهد طراحی با خطوط تیز و خشن نیستیم. اما به جرات می توان گفت که برخلاف بسیاری از مدل های این کمپانی فرانسوی، ظاهر این خودرو قدیمی نیست و سال ها از آن لذت خواهید برد. همچنین شیب رو به پایین چراغ ها و هماهنگی خطوط بدنه این خودرو علاوه بر زیبایی آن را کمی خشن جلوه می دهد.

در نمای جلوی رنو فلوئنس، لوگوی بزرگ رنو را می بینیم که در مرکز جلوپنجره قرار گرفته و چراغ های بزرگ بیضی شکل را به هم متصل می کند. کروم کاری های اطراف چراغ های مه شکن و شبکه ورودی هوا متناسب نمای جلو هستند. علاوه بر این خطوط روی کاپوت ظاهر خودرو را تهاجمی تر کرده است به طوری که در نگاه اول چهره ای عصبانی را می بینیم.

وقتی از نمای جانبی به رنو فلوئنس نگاه می کنید، کاپوت و دماغه بیرون زده خودرو جلب توجه می کند. علاوه بر این، خط کشیده شده از گلگیر جلو تا چراغ عقب و خطوط اطراف گلگیر باعث شده تا خودرو عضلانی تر نمایان شود به طوری که نسبت به رقبای خود حجیم تر به نظر می رسد.

در طراحی نمای عقب رنو فلوئنس مانند جلوی خودرو از چراغ های نسبتا کشیده و بیضی شکل استفاده شده است. همچنین قسمت پلاستیکی پایین سپر در کنار خروجی اگزوز ظاهری جذاب و معقول برای خودرو ایجاد کرده است.

از لحاظ طراحی داخلی:

52568c24e240b502dc9c33c846cdefde XL مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کابین کیا سراتو

از نظر متریال کابین سراتو آپشنال به دلیل ارزان بودن از کیفیت پایین تری نسبت به نمونه های وارداتی همین خودرو برخوردار است. تفاوت کابین مدل آپشنال با نسخه غیر آپشنال استفاده از روکش چرمی برای صندلی ها و فرمان و وجود سانروف و صفحه نمایش لمسی در مدل آپشنال است.

قسمت کنسول داشبورد، طراحی قدیمی دارد که با انواع و اقسام کلیدها و دکمه‌های مستطیل شکل پوشانده شده اما استفاده از تریم مشکی رنگ در پنهان نمودن قدمت طراحی داشبورد تاثیر بسزایی داشته و نسبت به نمونه مشکی-نقره‌ای، جلوه بصری زیباتری را به نمای جلوی کابین سراتو آپشنال به ویژه در بخش غربیلک فرمان داده است.

فرمان و دسته دنده با چرم تزئین شده و دکمه های کروز کنترل و سیستم صوتی بر روی فرمان مدل آپشنال قرار گرفته اند که جذابیت آن را افزایش می دهد. استفاده از نور پس زمینه قرمز در کیلومتر این خودرو ظاهر اسپرت آن را افزایش داده است. وجود شیفتر پشت فرمان نسخه آپشنال نیز می تواند نوید رانندگی هیجان انگیز را به ویژه برای جوانان بدهد.

صندلی ها خوش فرم هستند و بدن سرنشین را کاملا در بر می گیرند. سراتو برخلاف ظاهر جمع و جور خود، فضای داخلی نسبتاً جادار و راحتی دارد. فضای بار آن نیز برای یک سدان سایز متوسط ​​کافی به نظر می رسد. صندلی های عقب در سراتو سایپا قابلیت تا شدن به جلو را دارند که باعث افزایش حجم فضای بار می شود.

202177 113 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کابین رنو فلوئنس

با ورود به کابین شاهد طراحی نسبتا آشنایی هستیم که قبلا در خودروهایی مانند اسکالا دیده بودیم. در طراحی داخلی و کابین رنو فلوئنس، گروه رنو نتیجه می گیرد که زیبایی در سادگی است. در واقع حتی می توان گفت که طراحی داخلی این خودرو بهتر از نمای بیرونی آن است.

یک صفحه نمایش جمع و جور در مرکز داشبورد که توسط سوئیچ های مختلف احاطه شده است، سیستم تهویه مطبوع با ورودی هوای مجزا، کیلومتر شمار ترکیبی دیجیتال و آنالوگ، پنل سیستم رادیویی، جا لیوانی، ترمز دستی و کنسول سایر قسمت های طراحی داخلی این خودرو را تشکیل می دهند.

در وسط داشبورد بر خلاف رقبای کره ای خود با طراحی متفاوتی روبرو هستیم به طوری که از بالا به پایین بین اجزای تعبیه شده فضایی ایجاد شده است به عنوان مثال فاصله بین مانیتور و دریچه ها یا دریچه های دستگاه های داخلی این طرح همانند رقبای خود است نه هیجان انگیز بلکه مجلل تر و خانواده پسندتر!

کیفیت متریال استفاده شده در داشبورد و کابین رنو فلوئنس رضایت بخش است و می توان گفت که یک پله بالاتر از رقبا است و بعید است که شاهد افت کیفیت زیادی در طولانی مدت باشیم. به لطف ارتفاع و طول خودرو، فضای داخل و صندوق عقب برای یک خانواده 4 نفره مناسب و کافی است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در Renault فلوئنس بهتر است یا سراتو؟

Kia Forte 2010 1024 16 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کیا سراتو

با نشستن درون کابین کیا سراتو متوجه می شوید که چرم استفاده شده برای صندلی ها کیفیت بالایی دارد، اما در کمال تعجب، فرمان و تودوزی آن کیفیت بالایی ندارند که کمی آزاردهنده به نظر می رسد.

هنگام رانندگی در فضای شهری دنده‌ها چنان نرم و بی‌صدا تعویض می‌شوند که تشخیص زمان تعویض آن‌ها کار سختی خواهد بود. عایق بندی صدای کابین نیز مناسب است و آزاردهنده به نظر نمی رسد.

هندلینگ دلپذیر خودرو در کنار کشش مناسب پیشرانه، رانندگی تقریبا لذت بخشی را برای شما فراهم خواهد کرد. موقعیت قرارگیری ستون‌ها نیز بسیار مناسب بوده و دید بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

با سیستم تعلیق سراتو سایپایی نباید انتظار سواری نرم و راحتی را از این خودرو داشته باشید. به دلیل برخی خطاها در مونتاژ کابین، گاهی صداهایی از داخل کابین شنیده می شود که از خودرویی در این رنج قیمتی انتظار نمی رود. دید خارج از کابین کافی در نظر گرفته شده و قابل افزایش نیست. کمبود سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب در برخی نسخه ها بسیار مشهود است.

عملکرد ترمزها نسبت به مدل وارداتی ضعیف‌تر است که با توجه به کاسه‌ای بودن ترمزهای عقب انتظاری جز این نمی رود. در مجموع باید گفت که کیا سراتو آپشنال یک خودروی کارآمد و دوست‌داشتنی است که رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش بوده و با تکیه‌ بر امکانات و قابلیت‌های خود به‌ راحتی می‌تواند نیازهای یک خانواده کوچک را برآورده نماید.

%name مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

رنو فلوئنس از آن دسته خودروهایی است که کیفیت ساخت بسیار خوبی به‌ویژه در بخش فنی ارائه می‌دهد. استهلاکش در طول زمان نسبتا پایین بوده و دوام فنی نسبتا قابل توجهی دارد. رنو فلوئنس از شاسی خوبی بهره می برد که تعادل عالی و هندلینگ دلپذیری به آن می بخشد.

پیشرانه آن نیز کاملاً با گیربکس اتوماتیک CVT مطابقت دارد. فرمان پذیری دقیق و کاملا نرم و راحتی دارد. صدای ورودی به کابین زیاد نیست یعنی عایق بندی مناسبی دارد. رانندگی در جاده های کوهستانی به لطف کشش خوب موتور و هندلینگ خوب خودرو لذت بخش است. ترمزهای رنو فلوئنس عملکردی معمولی دارند و کمتر از حد انتظار هستند.

هندلینگ این خودرو از نظر شتاب و قدرت شباهت زیادی به سراتو دارد. به لطف عایق بندی خوب کابین، متوجه صداهای بلند نمی شوید، اما گیربکس CVT صدای آزاردهنده ای را از اتاق در دورهای بالا منتقل می کند.

مقایسه ایمنی در Cerato و رنو فلوئنس

کیا طی چند سال گذشته با تولید محصولات ایمن و محکم به همه ثابت کرده است که ایمنی برای هموطنانش بسیار مهم است. در این راستا کیا سراتو نسل دوم 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی و بیمه بزرگراه های آمریکا (IIHS) دریافت کرد.

همچنین در سال 2010 این خودرو به دلیل استحکام و ایمنی بالا به عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای اقتصادی جهان شناخته شد.

این خودرو از نظر ایمنی به امکاناتی نظیر 2 ایربگ، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمکی ترمز (EBD) مجهز شده است.

Renault Fluence India 13 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

رنو فلوئنس در تست تصادف سال Euro NCAP ،2011 با 4 ستاره ایمنی عملکرد خوبی داشت. این خودرو در تست های ضربه از جلو و بغل امتیاز کامل 10 از 10 را کسب کرده و در تست حفاظت از سر و گردن سرنشینان کودک نیز امتیاز بالایی کسب کرده است. با این حال، این خودرو در تست حفاظت از پای سرنشین کودک نمره متوسط ​​را کسب نمود.

نتایج تست تصادف رنو فلوئنس در Euro NCAP به شرح زیر است:

  • محافظت از سرنشینان بزرگسال: ۹۰%
  • محافظت از سرنشینان کودک: ۸۴%
  • محافظت از عابر پیاده: ۶۴%
  • تجهیزات ایمنی: ۷۱%

از دیگر امکانات ایمنی رنو فلوئنس نیز باید به وجود 6 و 2 کیسه هوا در ورژن‌های اتوماتیک و دنده‌ای، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع نیروی کنترل پایداری و سنسور عقب نیز اشاره کرد.

سراتو بخریم یا رنو Fluence کدام بهتر است؟

%name مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس کیا سراتو

در پایان پس از بررسی و تست کامل کیا سراتو آپشنال باید بگوییم که این خودرو به دلیل سطح تجهیزات مناسب، موتور قدرتمند، کابین جادار، خدمات پس از فروش خوب و فضای بار مناسب یکی از بهترین گزینه ها در این کلاس است.

اما تجربه ثابت کرده است که هر بار تولیدکنندگان داخلی ما اقدام به مونتاژ و معرفی یک خودروی خارجی به بازار می کنند، پس از مدت کوتاهی کیفیت این محصول به میزان قابل توجهی افت می کند و این بار کیا سراتو نیز از این قاعده مستثنی نبود. شرکت خودروسازی سایپا نیز با حذف برخی از ویژگی های اصلی سراتو وارداتی و تبدیل آن به مدل های مختلف سعی در کسب درآمد بیشتر داشت.

renault fluence 2017 مقایسه سراتو و رنو فلوئنس
عکس رنو فلوئنس

ظاهر متعادل رنو فلوئنس E4، صندوق عقب بزرگ، کابین جادار، امکانات رفاهی متنوع، عملکرد فنی متقاعد کننده از مهم ترین مزیت های بازار ایران است که باعث شد برخی از مشتریان از خرید سدان های کره ای و این خودروی پرفروش خودداری کنند. محصول باکیفیت. فرانسوی جایگزین آن خواهد شد.

رنو فلوئنس یک سدان خانوادگی با مصرف سوخت کم، عملکرد خوب، کابین جادار و بسیار ایمن است که می تواند به عنوان یک گزینه اقتصادی عالی در سراسر جهان مطرح شود. اما قیمت سرسام آور خودرو در ایران و بازار دست دوم که چندان مناسب نیست، شاید این خودروی فرانسوی برای همه مناسب نباشد.

اما اگر به کیفیت سواری و ویژگی های فنی خودرو بیشتر از ظاهر و نقدینگی آن اهمیت می دهید، به دنبال لذت بردن از یک خودروی خانوادگی مقرون به صرفه و یک گزینه قابل اعتماد هستید. رنو فلوئنس برای شما طراحی و ساخته شده است.

گالری تصاویر

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش