3.3
(52)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی رنو فلوئنس و مزایا و معایب آن می پردازیم. رنو فلوئنس (Renault Fluence) یک خودروی خانوادگی سدان است که از سال ۲۰۰۹ توسط شرکت رنو طراحی و تولید شده است. رنو این خودرو را تا سال ۲۰۱۶ در سایت تولیدی اویاک رنو در شهر بورسه ترکیه تولید می کرد.

1535894868 renault fluence mp43 pic 985981111 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای
نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

معرفی و بررسی رنو فلوئنس

e53cdbf575894da4a3d103488cfb46a3 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

این خودرو فرانسوی از محصولات شرکت رنو است. فلوئنس یکی از سدان‌های متناسب و یا به اصطلاح متوسطی است که در دو نوع مختلف تا به امروز تولید شده است؛

رنو فلوئنس توسط نگین خودرو به بازار خودرویی کشورمان نیز وارد شد و از زمان ورود توانست توجه مشتریان را به خود جلب کند. رنو فلوئنس، سدان محبوب رنو در ایران با مدل های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و در سه تیپ دستی، اتوماتیک نیمه فول و اتوماتیک فول عرضه شد که همه آن‌ها از موتور ۲ لیتری ۱۴۳ اسب بخاری بهره می‌بردند

این خودرو در دو نوع E2 و E4 در بازارهای جهانی از جلمه بازار خودرو ایران عرضه می‌شود و از طرفداران بسیاری برخوردار است. این اتومبیل چه از لحاظ فنی و زیبایی و چه از نظر فناوری خودروهای جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 تفاوت فلوئنس e2 و e4

76049 Renault Fluence 2013 1280 03 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

البته گفتنی است که فاصله امکانات و فنی این دو مدل آن چنان از هم دور نیست و به اختلاف بسیاری کمی، حکم برادری را در میان محصولات دیگر رنو ایفا می‌کنند. خودرو رنو فلوئنس مانند دیگر خودروهایی که در بازار ایران خرید و فروش می‌شوند شناخته شده نیست و هنوز مهجور مانده است اما با توجه به توانایی و زیبایی که دارد و البته قیمت مناسب‌اش به زودی به یکی از گزینه‌های به صرفه در صف خرید خودرو قرار می‌گیرد. این خودرو در سال 2014 وارد خط تولید شد و به سرعت وارد بازار شد.

فیلم تست و بررسی رنو فلوئنس 2017 دنده ای

ویدئوی زیر خودروی رنو فلوئنس 2017 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی رنو فلوئنس

رنو فلوئنس یک خودروی موتور جلوی تک دیفرانسیل است که بر پایه پلتفرم C که به صورت مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده تولید می شود. این خودرو ۴۶۱۸ میلیمتر طول، ۱۸۰۹ میلیمتر عرض و ۱۴۷۸ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محور آن از یکدیگر نیز ۲۷۰۲ میلیمتر است. این خودرو چندی پس از معرفی نسل دوم رنو مگان به بازار معرفی شد.

مشخصات فنی موتور رنو فلوئنس در ایران

Renault Fluence 4 scaled 1 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

این خودرو در ابتدا با دو موتور بنزینی به خریداران پیشنهاد شد:

– موتور بنزینی ۱۶۰۰ سی سی با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت

– موتور بنزینی ۲۰۰۰ سی سی با توان توالید ۱۴۰ اسب بار قدرت که جعبه دنده CVT به صورت انتخابی با آن قابل عرضه بود.

شرکت رنو این محصول خودرو را با موتور دیزلی هم به بازار ارائه داد. این خودرو از یک موتور ۱.۵ لیتری dCi بهره می برد که بسته به مدل خریداری شده توان تولید ۸۵، ۹۰، ۱۰۵ و ۱۱۰ اسب بخار قدرت را داشتند. این نکته هم شایان ذکر است که مدل ۱۱۰ اسب بخاری به سیستم انتقال قدرت کلاچ دوگانه رنو موسوم به EDC مجهز شده بود.

جدول مشخصات فنی رنو فلوئنس اتوماتیک

نام خودرورنو فلوئنس E4
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)2010
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2000 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور195 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه
جعبه دندهخودکار CVT
شتاب 0 تا 10010.4 ثانیه
حداکثر سرعت195 کیلومتر در ساعت
وزن1288 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4620 طول – 2037 عرض – 1479 ارتفاع
فاصله بین دو محور2700 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک56 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4
میزان تولید CO2185 گرم در هر کیلومتر

 مشخصات رنو فلوئنس دنده ای

مدل دنده ای رنو فلوئنس عرضه شده در ایران نیز به دلیل کیفیت بالای قطعات و استهلاک پایین مورد استقبال خریداران قرار گرفت. هماهنگی بالای گیربکس شش سرعته دستی این خودرو با موتور دو لیتری ۱۴۳ اسب بخاری آن قدرت و شتاب خوبی را در اختیار راننده قرار می داد.

فلوئنس دنده ای به امکاناتی چون فرمان برقی متغیر، صفحه آمپر دیجیتال، تودوزی پارچه، سیستم صوتی CD، USB، AUX و MP3، بلوتوث، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه ها و آینه های برقی، سیستم تهویه دستی، مانیتور و نویگیشن (آپشن)، دو کیسه هوا، ترمز ABS، EBD، EBA و… مجهز است.

باتری رنو فلوئنس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی رنو  فلوئنس e4

research 636734933249201614 thumb 620 350 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

لازم به ذکر است که مدل فلوئنس e4 به عنوان گران‌ترین و فول آپشن‌ترین نسخه این خودرو به حساب می‌آید. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم کروز کنترل، سامانه کنترل توقف در سربالایی، سامانه‌های کنترل هرزگردی و کنترل پایداری، حسگر پارک عقب، سنسور باران، سیستم هشدار فشار باد تایرها، ترمز پارک برقی، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، دی لایت، اتولایت، فرمان برقی به همراه روکش چرمی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی bose، دوربین عقب، بلوتوث، یو اس بی، شش عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، تهویه اتوماتیک دوگانه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، درب صندوق برقی با جک، سانروف، آینه‌های کناری با تنظیم و قابلیت تاشوندگی برقی.

 دانلود دفترچه راهنمای رنو فلوئنس

    بررسی طراحی ظاهری رنو فلوئنس

    Fluence a10d1232 c914 4f99 b4fe 021dc46ca639 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    برخلاف تصوری که از خودروهای کره‌ای با وجود خطوط تند و تیز با حجم فانتزی داریم در خودروهای فرانسوی می توان ظاهری ساده را دید به همین دلیل به ارائه ظاهری ساده شهرت دارد. فلوئنس نیز در هر دو نسخه قبل از فیس لیفت و پس از فیس لیفت چنین رویه را دنبال کرده است نسخه های اولیه این خودرو از طراحی رنو در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ پیروی می‌کردند.

    بررسی طراحی بدنه رنو فلوئنس

    research 636734936906716525 thumb 620 350 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    در طراحی ظاهری با یک طراحی خشن یا خطوط تیز مواجه نیستیم اما می توان طراحی فلوئنس را با توجه به سادگی آن جزٔ آن دسته از طراحی هایی که قدیمی نمی شوند در نظر گرفت مخصوصا با جلو پنجره طرح جدید از قسمت جلویی خودرو که نگاه می کنیم چراغ ها با شیب کمی متمایل به پایین هستند که دو خط بالای چراغ نیز همینطور به سمت پایین شیب دارند که هماهنگی خوبی با خطوط جلو پنجره دارند و این خطوط به آرم بزرگ رنو ختم میشوند و میتوان گفت از جلو کمی خشن به نظر می رسد.

    finds 15285321484 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    حال از کنار خودرو میتوان به گلگیر های بزرگ و شیب ملایم طراحی که در طول خودرو کشیده شده است و نشان دهنده آیرودینامیک بودن خودرو هست اشاره کرد نکته دیگر که میتوان اشاره کرد زه های کنار درها است که در پایین ترین قسمت در نصب شده است که در مدل های فول همرنگ بدنه هستند اما در مدل دنده ای مشکی هستند از عقب که به فلوئنس نگاه می کنیم چراغ های ساده اما زیبا خودرو را می بینیم و نوشته FLUENCE که بالای نوار کروم و پایین آرم رنو قرار گرفته اند میتوان اشاره کرد همچنین سر اگزوز استیل زیبایی خاصی به فلوئنس داده است.

    طراحی داخل کابین رنو Fluence

    202177 113 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    طراحی کابین رنو فلوئنس را می‌توان خوب ارزیابی کرد و باوجود سادگی، بهتر از نمای بیرونی جلوه می‌کند. یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا در مرکز داشبورد قرار گرفته. کنسول وسط از بخش‌های مجزایی تشکیل شده و کلیدهای مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه و ورودی‌های هوا کاملا جذا از یکدیگر به نظر می‌رسند.

    زمانی که وارد خودرو می شویم ابتدا صفحه کیلومتر که دیجیتال و آنالوگ ترکیب شده است توجه شما را به خود جلب می کند به گونه ای که دور موتور به صورت عقربه ای و سرعت به صورت دیجیتالی نمایش داده می شود در قسمت وسط داشبورد به ترتیب از بالا به پایین مانیتور، دریچه های تهویه، تنظیمات تهویه، پنل سیستم پخش و در پایین یک جا لیوانی سپس دسته دنده خوش دست قرار دارد که ۶ دنده برای جلو و یک دنده عقب کمی عقب تر جالیوانی دیگر و ترمز دستی سپس  کنسول قرار دارد و در کل میتوان فضای داخلی فلوئنس را بسیار ساده و زیبا در نظر بگیریم.

     مزایا و معایب رنو فلوئنس

    1535894928 2016 renault fluence gt line3 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    چرا رنو فلوئنس بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که رنو داستر دارد عبارتند از:

    • ایمنی بالا
    • کیفیت ساخت خوب
    • عملکرد فنی قوی
    • فضای جادار کابین
    • ترمزهای مطمئن
    • تعلیقی نرم‌تر از النترا
    • اشتراک برخی قطعات فنی با مگان
    • اضافه‌شدن مدل دنده‌ای (نسبت به قبل فیس‌لیفت)

    1200px Renault Fluence front 20100918 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

     معایب رنو فلوئنس

    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از رقبای آسیایی
    • کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی رنو فلوئنس

    11637859803233667592 نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    با توجه به آزمایشاتی که توسط موسسات ایمنی در مورد رنوفلوینس انجام گرفت توانست در موسساتی از جمله لاتین انکپکه و یوراانکپ، مورد بررسی ایمنی قرار بگیرد که در هر دو مورد نتایج قابل قبولی را به دست آورد به طور مثال نسخه الکتریکی در فلورانس در سال ۲۰۱۱ توسط موسسه یورو انکپ مورد آزمایش و بررسی ایمنی قرار گرفت که حاصل نتیجه آن چیزی جز کسب ۴ ستاره ایمنی نبود امکانات ایمنی را نیز به عنوان سدان اقتصادی در بازار جهانی قابل قبول هستند.

    از جمله تجهیزات ایمنی آن می‌توان به وجود ۶ کیسه هوا در نسخه اتوماتیک و دو کیسه هوا در نسخه دنده ای سیستم های ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز سیستم کنترل پایداری و سنسور عقب را نام برد.

    ارزش خرید رنو فلوئنس

    رنو فلوئنس نقد و بررسی رنو فلوئنس اتوماتیک و دنده ای

    علت ورود فلوئنس به ایران در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ می توان گفت که این خودرو همچنان تازگی خود را در بین علاقمندان و خریداران شهر حفظ کرده است. نسخه دنده رنو فلوئنس در مقایسه بانسخه اتوماتیک آن از ارزش خرید بالاتری برخوردار است بر خلاف خودروی همچون کیا سراتو سایپا تفاوت در قوای فنی این دو مدل وجود ندارد.

    میتوان گفت نسخه دنده ای آن لذت بیشتری را به راننده ارائه می دهد و همچنین از مصرف سوخت کمتری برخوردار است. علاوه بر آن استهلاک اندک این خودرو نیز از دیگر مزایای مدل دنده ای آن نسبت به مدل اتوماتیک می باشد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش