4.8
(2173)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه ال 90 و کیا ریو مونتاژ و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  ال 90 بهتره یا کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

مقایسه ال 90 و کیا ریو مونتاژ e1678781799901 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

مقایسه کلی ال 90 و کیا ریو مونتاژ

مقایسه کیا ریو مونتاژ و ال 90 1024x650 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

مقایسه کیا ریو مونتاژ با ال 90 می‌تواند برای افرادی که علاقه‌مند به خرید یکی از این دو خودرو هستند مفید باشد. در صورتی که در خرید اتومبیل، دچار تردید شده‌اید یا دوست دارید با این دو خودرو بهتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید. کیا ریو محصول کارخانه سایپا یدک بوده و از سال 84 تا 91 در ایران تولید شده است. ال 90 توسط ایساکو تولید شده و از 87 تاکنون عرضه آن ادامه داشته است. این دو اتومبیل هر کدام 4 سیلندر داشته و از نوع 16 سوپاپه محسوب می‌شوند یعنی در هر سیلندر 2 سوپاپ هوا و 2 سوپاپ دود دارند. 

رنو لوگان ال ۹۰ یا تندر ۹۰ خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و مگان تشکیل شده‌است تولید می‌شود. تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخت شرکت داچیای رومانی است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود.

کیا ریو یک خودرو کامپکت کوچک، محصول شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال ۲۰۰۰ آغاز شده و اکنون نسل سوم آن در حال تولید است. از لحاظ کلاس‌بندی خودروها دارای دو نوع پنج‌در هاچ‌بک و چهاردر سدان است و دارای موتور چهار سیلندر بنزین‌سوز و دیزل و محورجلو می‌باشد. ریو در ایران توسط شرکت سایپا از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. این خودرو دارای موتور ۱۵۰۰سی سی ۱۶ سوپاپ به قدرت ۹۷ اسب بخار می‌باشد که شتاب صفر تا صدی برابر ۱۱ ثانیه بیشینهٔ سرعتی برابر ۱۷۵ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی برابر ۶٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب رنو ال 90 

فیلم مقایسه رنو تندر 90 و کیا ریو مونتاژ

در ویدیو زیر اطلاعات کاملی در مورد خودرو کیا ریو مونتاژ گفته شده است. قبل از انتخاب خودرو بین تندر ۹۰ و کیا ریو می توانید ویدیو زیر را مشاهده کرده و با ویژگی های این خودرو بیشتر آشنا شوید.

مقایسه فنی ال ۹۰ و کیا ریو مونتاژ

حجم موتور تندر 90، 1600 سی‌سی و ریو 1500 سی‌سی بوده و موتور آن در جلوی خودرو قرار دارد. هر دو موتور بنزین سوز بوده و طرز قرارگیری سوپاپ در آن‌ها به صورت خطی مستقیم است. ال 90 از سیستم پاشش چند نقطه‌ای برای سوخت‌رسانی به سیلندرها بهره می‌برد و سیستم سوخت‌رسانی ریو انژکتوری است. باک ریو با ظرفیت 45 لیتر و ال 90 با 50 ساخته شده است. مصرف سوخت ترکیبی ریو 7 لیتر در صد کیلومتر و تندر 90، 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. ریو استاندارد آلایندگی یورو 3 و ال 90 یورو 4 دارد.

درباره سرعت در مقایسه مشخصات فنی ریو با ال 90 – تندر 90 باید گفت که حداکثر سرعت دو خودرو یکسان بوده و 175 کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد این دو خودرو نزدیک به هم بوده که ریو در 12 ثانیه و ال 90 در 11.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مقایسه گشتاور تولیدی کیا ریو با ال 90 در دور موتور مشخصی انجام می‌شود. شرکت کیا در سرعت 4500 دور در دقیقه گشتاور موتور بنزینی ریو را اندازه گرفته و 135 نیوتن بر متر اعلام کرده است. این‌کار برای تندر 90 در سرعت 3750 انجام شده و مقدار گشتاور 140 نیوتن بر متر اندازه‌گیری شده است.

تفاوت مشخصات فنی موتور ال ۹۰ و کیا ریو

تفاوت مشخصات فنی موتور ال ۹۰ و کیا ریو مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

ریو از موتوری ۱/۵ لیتری ۱۶ سوپاپ نیرو می گیرد که این موتور قادر است ۹۷ اسب بخار قدرت تولید کند از سوی دیگر تندر ۹۰ با موتوری ۱/۶ لیتری ۱۶ سوپاپ توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را دارد. هر دو خودرو از شتاب اولیه خوبی برخوردارند اما این تندر ۹۰ است که در شتاب صفر تا ۱۰۰ ریو را پشت سر می گذارد این در حالی است که رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای ریو کار ساده ای بوده اما تندر ۹۰ در مدت زمان طولانی به این سرعت دست خواهد یافت. گیربکس هر دو خودرو هم پنج سرعته دستی است که عملکرد خوبی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ال ۹۰ و کیا ریو مونتاژ جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی ال ۹۰ و کیا ریو

رنو ال 90کیا ریو مونتاژ
سال طراحی خودرو20032000
کلاس خودروسدانسدان
حجم موتور1598 سی سی1493 سی سی
موقعیت موتورجلوجلو
گیربکس5 دنده دستي5 دنده دستی (4 دنده اتوماتیک)
سیلندر44
طول4247 ميلي‌متر4240 ميلي‌متر
عرض1740 ميلي‌متر1675 ميلي‌متر
ارتفاع1534 ميلي‌متر1440 ميلي‌متر
حداکثر قدرت105@575098@5500
حداکثر گشتاور148@3750132@4500
سوپاپ1616
دیفرانسیل
شتاب 0 تا 10010.211.8
حداکثر سرعت183175
وزن1250 کیلوگرم1025 کیلوگرم
فاصله بین دو محور2630 میلیمتر2410 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر9 لیتر7.8 لیتر
مصرف سوخت خارج از شهر5.6 لیتر5.7 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر7.6 لیتر
حجم باک50 لیتر45 لیتر
سیستم های ترمز و پایداری“سیستم ترمز ضد قفل (ABS ) و سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز ۴ کاناله (EBD) ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای”سيستم ترمز ضد قفل (ABS), ترمز جلو ديسكي, ترمز عقب کاسه اي
کیسه هواكيسه هواي راننده و سرنشين
سایز تایر (لاستیک ها)۱۵ اینچ آلومینیومی13 اينچ آلومینیومی
استاندارد محیط زیستيورو4يورو5
تهویه مطبوعدستیدستي
سانروف
نسبت تراكم 9.89.5
سیستم فرمانهیدرولیکهيدروليک

باتری ال نود و باتری کیا ریو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های ال ۹۰ و کیا ریو

مقایسه امکانات رفاهی ال ۹۰ و کیا ریو 788x1024 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

در زمان مقایسه کیا ریو با ال 90 از نظر امکانات باید بدانید که ریو کیسه هوا ندارد و تندر 90 مجهز به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است. ریو سیستم قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر دارد. سیستم فرمان این دو ماشین از نیروی هیدرولیک برای حرکت چرخ‌ها به طرفین استفاده می‌کند.

ال 90 مجهز به سیستم‌هایی برای پخش سی‌دی، یواس‌بی و ام‌پی‌3 است و ریو 4 باند صدا، رادیو و سی‌دی خوان دارد. شیشه‌های عقب و جلوی هر دو وسیله بالابر برقی دارند و شیشه‌ عقبشان مجهز به گرم‌کن است. از ویژگی‌های ریو می‌توان به سانروف، سنسور پارک، سنسور باران و کروز کنترل اشاره کرد. رنو مجهز به مه شکن جلو و عقب است. رنو ایربگ صندلی راننده دارد و ایربگ سرنشین آن سفارشی است. در مقابل ریو برای سرنشین‌ها نیز به صورت پیش فرض ایربگ طراحی کرده است.

جدول امکانات رفاهی رنو ال نود و کیا ریو مونتاژ

سیستم های ترمز و پایداری“سیستم ترمز ضد قفل (ABS ) و سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز ۴ کاناله (EBD) ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای”سيستم ترمز ضد قفل (ABS), ترمز جلو ديسكي, ترمز عقب کاسه اي
کیسه هواكيسه هواي راننده و سرنشين
مالتی مدیا4 اسپیکر- سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، USB و CD، (نمایشگر دنده عقب در آینه: سفارشی) – (گیرنده تلویزیون: سفارشی) – (دی وی دی پلیر با دسته گیم: سفارشی)رادیو، CD با 4 باند
سایز تایر (لاستیک ها)185/65R15175/70 R 13
صندلیصندلی‌های جلو با تنظیم 6 حالته دستی، روکش پارچه‌ای – پشت سری جلو و عقب با قابليت تنظيم ارتفاعدارای روکش پارچه ای / با تنظیم دستی
تهویه مطبوعدستیدستي
شیشه ها و آینه هاآینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن‌دار + شیشه بالابر برقی جلو و عقبتنظیم دستی آینه ها + شیشه بالابر های جلو و عقب برقی دارای قفل / دارای گرمکن شیشه ی عقب
چراغ هاچراغ جلو هالوژن- مه‌شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوانی، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل کابینچراغ ها هالوژنی – دارای مه شکن عقب
تجهیزات ایمنیايموبيلايزر- قفل مركزی با ريموت راديويی- كمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع- كمربندهای ايمنی عقب سه نقطه‌ای و بوق هشدار روشن ماندن چراغ‌های جلوقفل مرکزی / سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
ویژگی ها و امکاناتنمايشگر اطلاعات سفر (مسافت و مصرف سوخت)، ريموت كنترل سوييچ، جای ليوانی صندلی جلو، بلندگوی طاقچه عقب، جای نقشه برای صندلی جلو ، آفتاب‌گير سمت شاگرد با آينه

مقایسه طراحی ظاهری ال 90 و کیا ریو مونتاژ

بررسی ظاهری ریو و ال 90 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

نمی توان هیچ کدام از این دو خودرو را زیبا دانست. ضعف های طراحی در هر دو خودرو مشهود است ولی شاید تعجب کنید اگر بشنوید که تندر در تاریخ طراحی صنعتی جایگاهی در خور و در حد خودروهایی همچون بیتل، مینی و … دارد. دانستن این موضوع شاید بتواند چهره قوطی کبریتی آن را برایتان تحمل پذیرتر کند.

هدف گذاری طراحان تندر خودرویی با قیمت زیر 8000 یورو بوده که در ضمن، جا دار و امن هم باشد. این رویه بیشترین تاثیر منفی را در ظاهرخودرو داشته است. طراحان برای کاهش هزینه تولید از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند، کاهش انحنای قالبها باعث کاهش مستقیم هزینه تولید قالب ها شده، اما ظاهر خودرو را قوطی کبریتی کرده است. دلیل بدون انحنا بودن شیشه ها و در های جانبی هم همین صرفه جویی است نه کج سلیقگی طراح. از طرف دیگر تولید قرینه قطعاتی چون آیینه جانبی و زه های خودرو نیاز به ساخت قالب های مجزا را منتفی کرده اما ماحصل همه ی این نوآوری ها  کاهش ارزش­های زیبایی شناختی این خودرو بوده است.با این که این داستان برای طراحان خودرو جالب است ولی نمی تواند خریداران را درباره­ی ظاهر نامعقول این خودرو مجاب کند.

ظاهر ریو نیز اگرچه بی نقص نیست اما این نقایص را میتوان در بسیاری از خودروهای این رده پیدا کرد که بی تردید حساسیت زیادی را در مصرف کننده عام بر نمی انگیزد.

از لحاظ طراحی داخلی:

طراحی داخلی ال 90 و ریو مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

با باز کردن درب دو خودرو، ورق کاملا بر می گردد. راننده در دو خودرو با دو فضای متفاوت مواجه است. صندلی های تندر طراحی به مراتب بهتری از ریو دارند ،تنظیم صندلی ها راحت است و به خاطر ارتفاع زیاد سقف افراد بلند قد را به راحتی در خود جای می­دهند. جنس داشبورد حس کیفیت یک خودروی اروپایی را به شما منتقل می­کند اما در این بین قطعات نقره ای وصله هایی نا همخوان هستند. استفاده از نشانگر های الکترونیکی بنزین و دمای آب در نوع خود و در خودروهای داخلی بی نظیر است ولی من شخصا به گِیج های مکانیکی اعتماد بیشتری دارم و مطمئنا هزینه تعمیر احتمالی آنها بسیار ارزان تر هم خواهد بود.  اما نکته  اعجاب برانگیز نبود منطقه قرمز دور موتور در تندر است که جای تعجب دارد.

در نقطه مقابل جنس داشبورد ریو بسیار ضعیف تر می باشد صندلی ها خشک ترند، اگرچه سقفش از تندر کوتاه تر است، با این حال ارتفاع سقف برای جامعه ایرانی قابل قبول است. به مدد حذف کیسه هوا ، ریو فضای بیشتری در داشبورد برای گذاشتن اشیاء دارد. در هر دو این خودروها در هنگام گرفتن فرمان فاصله دستگیره های درب از شما آنقدر زیاد است که نمی توانید از آن به عنوان تکیه گاه آرنجتان استفاده کنید و این موضوع در مسافرت های طولانی بسیار دردناک خواهد بود. وجود تنظیمات دما و کولر در هر دو این خودروها در پشت دسته دنده در جای خود توجیه ناپذیر است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی ال 90 بهتر است یا کیا ریو مونتاژ؟

تجربه رانندگی ریو بهتر است یا ال 90 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

دو خودرو از نظر قابلیت های موتوری به هم بسیار نزدیک اند. نفوذ صدا به داخل کابین ریو بیشتر است و سواری خشک تری را برای راننده به ارمغان می آورد که البته به لطف همین سیستم تعلیق ایمنی بالا تری را در پیچ­ها و تغییر مسیرهای ناگهانی دارا است. ترمزها عملکرد خوبی دارند ولی در ترمزهای شدید یک جور واپس زنی را از خود نشان میدهند که مطمئنا به دلیل عدم نصب سیستم ضد قفل ترمزهاست. اما آزار دهنده ترین ویژگی ریو تیزی بیش از حد پدال گاز است به طوری که اگر در سطح کفی گاز را برای چند ثانیه رها و دوباره بگیرید خودرو به اصطلاح لگد می زند. ابتدا فکر کردم مشکل با کمی تنظیم سیم گاز حل خواهد شد ولی در عمل این طور نبود و همچنان گرفتن یک سواری نرم از این ماشین چموش غیر ممکن بود. ریو علی الظاهر شتاب و سرعت بیشتری از تندر دارد ولی این تفاوت آن قدر زیاد نیست که بتوانید از قابلیت های راننده در یک مصاف رو در رو چشم پوشی کنید.

در مقابل، تندر سواری نرمتری دارد. واکنش ترمزها به لطف سیستم ضد قفل بسیار دقیق و قابل اعتماد است به شرط آنکه در پیچ ها به ارتفاع غیر عادی خودرو توجه داشته باشید و از تغییر مسیرهای ناگهانی بپرهیزید. وجود یک کیسه هوا در مدل مورد آزمایش و نتایج آزمایش های اروپایی همگی بیانگر ایمنی بیشتر تندر نسبت به ریو هستند.

مقایسه ایمنی در رنو ال نود و کیا ریو

تست ایمنی ال 90 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

آن طور که از کاتولوگ‌های آنها برمی‌آید، از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز، برتری با مهمان فرانسوی ماست، چراکه تندر-۹۰، علاوه بر ترمز ضدقفل(ABS)، به ایربگ (کیسه هوا) نیز مجهز است، اما ریو فعلا از وجود کیسه هوا محروم مانده این سیستم ایمنی را ندارد. البته جای نگرانی نیست، چون طبق قانون، همه خودروهای داخلی باید به کیسه هوا مجهز شوند و ریو هم از این قائده مستثنی نیست. یادتان باشد که در حالت کلی، تندر-۹۰ خودرو ایمن تری نسبت به ریو محسوب می‌شود و در سطح بازارهای جهانی نیز شناخته شده تر است.

کیا ریو بخریم یا ال 90 کدام بهتر است؟

بررسی ظاهری ریو و ال 90 مقایسه ال نود و کیا ریو مونتاژ کدام را بخریم؟

تا قبل از این تست در نظر اکثر خریداران تندر شانسی در مقابل ریو نداشت ولی زمانی که قابلیت های این خودروها نسبت به یکدیگر مقایسه می شوند، تندر نشان می دهد که چه حرف هایی برای گفتن دارد.

نکات مثبت ریو قدرت بالاتر موتور و شتابگیریه بهتر نسبت به تندر است و صد البته ظاهر بهترش.

تندر خودرویی با استانداردهای به مراتب بالاتر از ریو است. سواری نرمتری از ریو دارد و اتاق ( نه صندوق بار ) جا داری را برای مصرف کننده فراهم کرده. اما تمام اینها و حتی ایمنی آن باعث نمی شود که خریدار ظاهرش را با اکراه نپذیرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کریمی
کریمی
11 ماه پیش

وقتتون بخیر یک سوالی داشتم اینکه حجم مخزن هم جزء آپشن ماشین حساب میشه؟ هرچی حجم مخزن بیشتر باشه ینی ماشین خوبی هست؟

قنبری
قنبری
11 ماه پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

یاسری
یاسری
11 ماه پیش

تجهیزات ال 90 خیلی بهتر از ریو هست من پیشنهاد میکنم ال 90 بخرید

همتی
همتی
10 ماه پیش

آقا خسته نباشید منظورتون از پیشرانه خودرو چیه ؟

دزفولی
دزفولی
10 ماه پیش

وقتتون بخیر یک سوالی داشتم اینکه حجم مخزن هم جزء آپشن ماشین حساب میشه؟ هرچی حجم مخزن بیشتر باشه ینی ماشین خوبی

سامانی
سامانی
10 ماه پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

کیان باتری
در جواب  سامانی
10 ماه پیش

با سلام
مصرف ترکیبی سوخت شامل میانگین مصرف سوخت جاده ای و شهری یک خودرو می شود.
خودروهای با میزان مصرف سوخت کمتر دارای صرفه اقتصادی بیشتری برای خرید هستند.

شهروند
شهروند
1 ماه پیش

سلام توضیحاتتون خوبه ولی کدوم مدل از ریو ها سنسور باران کیسه هوای سرنشین سنسور پارک و کروز کنترل دارن؟؟؟یانکنه کیا ریو مونتاژ رو با خودروی دیگه ای اشتباه گرفتید؟؟؟؟!

کیان باتری
در جواب  شهروند
1 ماه پیش

با سلام
درود بر شما
ممنون که ما را در غنی سازی مقالات این مجموعه یاری می کنید. اما هیچ کدام از این آپشن هایی که بیان کردید داخل مقاله بیان نشده است و نیاز هست که یک مرتبه دیگر این مقاله را با دقت مطالعه بفرمایید. خودروی کیا ریو دارای هیچ از این آپشن ها نیست.

قاسم حسینی
قاسم حسینی
1 ماه پیش

سلام ی رنو لوگان دارم مدل 1386، وقتی میخوام توی سر بالایی استارت بزنم گیر داره و باید توی همون وضعیت خلاص کنم ک کمی ماشین خود ب خود راه بره بعدش ی حالتی مثل هل دادن میشه ک روشن بشه و ب لطف سراشیبی خیابونا این اتفاق میفته و ماشین روشن میشه، چند نفر ک گاها دیدن ک این مشکلو دارم گفتن ک این مشکل از باتری ماشیه، در صورتی ک 2 سالم نمیشه باتریشو عوض کردم و از اونجایی ک اطلاع دارم ی باتری خوب تا 3 سال ب بالا کار میکنه و باتری ماشین اونقدی کار نکرده… خواندن ادامه ...

کیان باتری
در جواب  قاسم حسینی
1 ماه پیش

با سلام درود بر شما دلایل استارت نخوردن خودرو شامل موارد مهمی از جمله خرابی باتری یا تمام شدن عمر مفید آن، خرابی استارت و لوازم داخلی آن، خرابی سوئیچ و متعلقات آن، فرسودگی سیم‌کشی و اتصالات باتری، اتصالات استارت و اتصالات دینام می باشد. مسأله بعدی که سوال نمودید عمرمفید باتری خودرو است. در این مورد نیز عوامل بسیار زیادی بر عمر مفید باتری خودروها تأثیرگذار هستند که مهمترین آنها شامل (دمای محیط، سولفاته شدن، ریزش مواد صفحات داخلی باتری، استفاده صحیح از باتری، عملکرد دینام و …) می شود. اما میانگین طول عمر باتری خودرو با توجه کیفیت… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش