3.7
(511)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی تندر 90 و مزایا و معایب آن می پردازیم. تندر ۹۰، که در بازار ایران برخی آن را با نام L90 هم می‌شناسند، با نام اصلی داچیا لوگان خودرویی است که از تقریباً ۱۰ سال پیش، با نام رنو تندر ۹۰ در کشور ما توسط شرکت رنو پارس که یک شرکت مشارکتی ایران خودرو و رنو می‌باشد تولید می‌شود.

در واقع می توانیم بگوییم که ال ۹۰ حاصل مونتاژ از شرکت رنو و ایران خودرو بوده است. تندر 90 در دسته خودروهای کلاس B قرار می گیرد. شرکت رنو اعلام کرده که هدف از طراحی و تولید این خودرو، کم مصرف بودن و در عین حال مقرون به صرفه بودن آن است.

tondar90 8 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود
نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

بررسی تخصصی تندر 90

104 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

تندر 90 یا همان داچیا لوگان در سال 2004 توسط کمپانی رومانیایی داچیا (Dacia) که زیرمجموعه رنو فرانسه است به بازار جهانی عرضه شد. این سدان اقتصادی و ارزان‌قیمت در همان سال‌های ورود خود از استقبال خوبی برخوردار شد و توانست فروش خوبی را تجربه کند. رنو سیمبل که نسل دوم تندر 90 به‌حساب می‌آید، در سال 2013 عرضه شد و همچون نسل اول توجه خریداران را جلب کرد.

در سال 1386 خودروسازی ایران تصمیم گرفت خودرویی مناسب خانواده برای جایگزینی با پراید به بازار عرضه کند. این خودرو که در ابتدا قرار بود با قیمتی نزدیک به قیمت پراید به بازار عرضه شود، پس از مدت‌ها کشمکش با یک رده قیمتی بالاتر در اختیار خریداران قرار گرفت. خودرویی که در ابتدا بانام L90 معرفی و بعدها بانام تندر ۹۰ شناخته شد. تندر 90 در سه تیپ E0، E1 و E2 مهمان جاده‌های کشورمان شد؛ همچنین در سال 1396 نمونه دنده اتوماتیک تندر 90 به بازار آمد.

مدل های ال 90

تندرفیسلیفت نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

سری تندر 90 از سال 86 در 6 مدل متنوع به بازار عرضه شده اند که این 6 مدل عبارتند از؛

  1. تندر 90 E0
  2. تندر 90 E1
  3. تندر 90 E2
  4. تندر 90 اتومات
  5. تندر 90 پلاس
  6. تندر 90 پلاس اتومات

تندر پلاس

%name نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

تندر پلاس نیز نسخه فیس لیفت ال ۹۰ است که تغییرات جزیی در ظاهر آن صورت گرفته و توسط شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شده است. چراغ‌ها، جلوپنجره، درب صندوق و برخی بخش‌های جزیی دیگر این خودرو دستخوش تغییر شده‌اند.

پارس تندر با تندر 90 چه فرقی دارد؟

3l90 e1658037679578 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

در سال ۱۳۹۱ نسخه‌ای با تغییرات ظاهری زیاد و ایرانی شده ال ۹۰ و تماماً ساخت داخل با اسم پارس تندر توسط گروه سایپا معرفی شد.

نمای پشتی در مقایسه با تندر ۹۰ به‌ویژه در چراغ‌ها و سپر دچار تغییراتی شده و چراغ‌های عقب دو تکه شده‌اند. مه‌شکن عقب به مرکز آمده و جای پلاک به روی درب جدید صندوق عقب رفته است. نمای جلویی آن نیز ترکیبی از تندر ۹۰ و تندر ۹۰ پلاس است.

اگر به دنبال تفاوت تندر ۹۰ با پارس تندر از لحاظ مشخصات فنی هستید باید بگوییم که در مشخصات فنی تندر ۹۰ تیپ E2 با این ماشین هیچ تفاوتی نیست و حتی جعبه‌دندهٔ خودرو همان JHQ بوده و تمامی اعداد در راندمان این خودرو مثل تولید مشابه همکارش است.

در بخش امکانات و تجهیزات رفاهی نیز هیچ فرقی بین پارس تندر و تندر ۹۰ وجود ندارد و قیمت پارس تندر با تندر۹۰ E2 نزدیک به هم است.

باتری پارس تندر

فیلم معرفی و بررسی تیپ های مختلف ال 90

ویدئوی زیر از سایت z4car توضیحات کاملی درباره مدل های مختلف تندر 90 داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی کامل مشخصات فنی تندر 90

pars tondar 90.6 f نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

 تندر 90 یک سدان سایز متوسط است که از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور با کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات یا ۵ دنده دستی خروجی‌های خود را به محور جلو ارسال می‌نماید. با توجه به ابعاد بدنه ای برابر با ۴۲۴۷ میلی متر طول، ۱۷۴۰ میلی متر عرض و ۱۵۳۴ میلی متر ارتفاع، می‌توان گفت رنو تندر ۹۰ از موتوری با قدرت خوب استفاده می‌کند و همین یکی از مزایای اصلی آن به شمار می‌رود.

مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی، در مدل دستی ۶. ۹ لیتر و در مدل مجهز به جعبه دنده اتومات برابر با ۸. ۳ لیتر است و شتاب صفر تا صدی برابر با 10/2 و 11/7 ثانیه، به ترتیب در مدل‌های دستی و اتومات دارد. گفتنی است رنو تندر ۹۰ از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره می‌برد.

در دنده‌عقب و دکمه‌های کنترلی روی فرمان از مدل ۹۳ به بعد با تغییر داشبورد به این خودرو اضافه شد.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع جعبه فیوز تندر 90

جدول مشخصات فنی مدل های تندر 90

مشخصات فنیE2تندر پلاس دنده ایتندر پلاس اتومات
وزن (Kg)11151115 1115
طول (mm)425042504250
عرض (mm)174017401740
ارتفاع (mm)152515251525
پیشرانه4 سیلندر4 سیلندر4 سیلندر
حجم موتور1. 6 لیتر1. 6 لیتر1. 6 لیتر
گشتاور (نیوتن متر)140140140
گیربکس5 دنده دستی JH35 دنده دستی JHQ4 دنده اتوماتیک
قدرت (اسب بخار)105105 105
شتاب 0 تا 100 KM10. 210. 2 11. 7
سرعت Km/h175175175
مصرف ترکیبی در 100 KM6. 96. 98. 3
حجم باک505050
سنسور عقبنداردنداردندارد
ترمز ضد قفل ABSدارددارد دارد
ترمز پارک برقینداردنداردندارد
چراغ مه شکن جلودارددارددارد
چراغ مه شکن عقبدارددارددارد
نوع فرمانهیدرولیکیهیدرولیکیهیدرولیکی
تعداد ایربگ222
سیستم تهویهدستیدستی دستی

 

باتری تندر 90 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

.

معرفی امکانات و آپشن های L90

IMG14140765 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

نسخه‌های E0 و E1 تندر 90 از نظر سطح امکانات در فقر مطلق به سر میبردند و حتی از مواردی نظیر چراغ داخل داشبورد و آینه آفتابگیر هم محروم بودند و به همین دلیل خیلی قبل، از خط تولید خارج شدند؛

اما حتی نمونه E2 که به نوعی مدل آپشنال این محصول به حساب می‌آید هم تجهیزات شگفت‌انگیزی ندارد و با ارائه گزینه‌های ساده و ابتدایی نظیر: ایربگ‌های جلو، ترمزهای ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، چراغهای مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم چراغهای جلو از داخل، کامپیوتر سفری، آینه‌ها و شیشه‌های برقی و مواردی از این دست، نمیتواند در برابر رقبای این سطح از بازار خودنمایی کند

    دانلود دفترچه راهنمای تندر 90

    بررسی طراحی ظاهری تندر 90

    New Project 511 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود
    ال ۹۰

    اگر به دنبال یک خودرو زیبا و چشم نواز هستید، باید از همین ابتدا دور تندر 90 را یک خط قرمز بکشید چرا که ظرافت و زیبایی هیچ جایگاهی در اولویت‌های تیم طراحی پروژه لوگان نداشته و برعکس تمامی تلاش طراحان در جهت کاهش هزینه تولید و بهبود کارایی بکار گرفته شده است.

    طراحی بیرونی تندر 90

    قیمتتندر90 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

    نمای بیرونی تندر ۹۰ حالتی جعبه‌ای، ساده و عاری از خطوط سیال داشته و کاملا از مد افتاده به نظر می‌رسد. البته دلیل این سادگی طراحی بدنه رنو ال ۹۰ پایین آوردن هزینه تولید آن و در نتیجه کمتر شدن قیمت نهایی این خودرو مربوط می‌شود؛

    چرا که هدف رنو از ساخت این خودرو تولید محصولی ویژه اقشار ضعیف جامعه بوده تا آنها نیز بتوانند از یک اتومبیل ارزان‌قیمت و نسبتا باکیفیت برخوردار شوند.

    المان طراحی قابل توجهی در بدنه این خودرو به چشم نمی‌خورد به جز آنکه اشکال هندسی چند ضلعی کنار یکدیگر قرار داده شده و نماهای مختلف بدنه ال ۹۰ را تشکیل داده‌اند. چراغ‌های جلو، سپر، فریم پنجره‌ها و چراغ‌های عقب و سایر قسمت‌ها به صورت کاملا ابتدایی و بی‌آلایش ترسیم شده‌اند.

    در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری رنو ال۹۰ در مقایسه با بسیاری از محصولات تولید داخل نظیر پژو پارس، سمند یا حتی پژو ۴۰۵ چندان دلچسب نبوده و نمی‌تواند احساسی مهیج را به بینندگان منتقل کند.

    طراحی داخلی کابین ال 90

    06637694809309729588 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

    داخل کابین تندر 90 با فضایی مملو از پلاستیک‌های خشک و ادوات زمخت مواجه میشویم که در برابر رقبای چینی (مثل جک J4) یا حتی داخلی (نظیر دنا پلاس)، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. بخصوص که کمبود آپشن‌های رفاهی باعث شده قدیمی بودن کابین بیشتر هم به چشم آید. صندلی‌ها نیز بویژه در قسمت عقبی حالتی نمیکت‌مانند دارند و با ارگونومی بدن انسان چندان سازگار نیستند. اما در کنار این نکات منفی، اینجا ویژگی‌های مثبت زیادی هم دیده میشود.

    مثلاً برای تمامی سرنشینان فضای پا و سر کافی در نظر گرفته شده که این ویژگی در کنار صندوق عقب بزرگ اتومبیل، تندر را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌های خانوادگی تبدیل نموده در یک جمله خلاصه میتوان گفت که کابین تندر، زیبایی خاصی ندارد اما کاربردی طراحی شده است.

    مزایا و معایب تندر 90

    Safety Cars IR LuxeCars نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

    از جمله مهمترین مزیت‌های رنو ال ۹۰ می‌توان از عملکرد فنی مناسب پیشرانه، کیفیت بالاتر قطعات موتور و گیربکس نسبت به تولیدات داخل، دوام فنی مطلوب، بازار دست دوم بسیار مناسب، استهلاک و هزینه نگهداری پایین و استفاده از گیربکس جی اچ کیو در مدل های ۹۶ به بعد نام برد.

    از سوی دیگر مواردی همچون عدم فرمان پذیری مطلوب، کمبود امکانات رفاهی، طراحی ظاهری نامناسب، کیفیت پایین کابین و مشکل گردگیر پلوس در مدل‌های مجهز به گیربکس JH3 که موجب تخلیه ناگهانی روغن می‌شود را می‌توان به عنوان نقطه ضعف ال ۹۰ در نظر گرفت.

    بررسی معایب ال 90

     

    93339 iran khodro l90 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

    اگرچه تندر 90 خودرویی است که در صورت مراقبت و انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای، چندین سال بدون آزار و مراجعه به تعمیرگاه به شما سرویس خواهد داد، اما باید گفت برخی از موارد فنی این خودرو دارای مشکلاتی هستند که ممکن است شما را به‌شدت گرفتار کند.

    • مشکل گیربکس ال 90

    بزرگ‌ترین ایراد فنی تندر 90 را می‌توان در قسمت پلوس و مربوط به گردگیر پلوس دانست. گردگیر پلوس در تندر ۹۰ به‌طوری طراحی ‌شده است که امکان دارد براثر استهلاک یا برخورد سنگ و اجسام دیگر دچار پارگی شده و واسکازین گیربکس تخلیه‌ و به گیربکس آسیب‌های جدی وارد شود.

    این نکته یکی از مسائلی است که بسیاری از دارندگان تندر نودهای مجهز به گیربکس JH3 با آن آشنا نبوده و خطر جدی آن‌ها را تهدید می‌کند.

    در مقایسه گردگیر پلوس تندر ۹۰ با خودروهای پژو می‌توان گفت که خودروهای پژو دارای بست‌ها و لایه دومی برای نگهداری واسکازین در صورت پاره شدن گردگیر پلوس بوده و احتمال پیش‌آمدن چنین مشکلی در خودروهای پژو بسیار کمتر خواهد بود.

    • قطعات یدکی گران قیمت

    یک خودرو، هر چقدر هم که کیفیت ساخت خوبی داشته باشد، بالاخره روزی خراب می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. از سویی دیگر، تصادفات خودرویی امری است که حتی ماهرترین راننده‌ها هم نمی‌توانند از آن فرار کنند. خودروی تندر ۹۰، خودرویی با کیفیت و با استهلاک کم است، ولی یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای آن، قیمت بسیار بالای لوازم یدکی، قطعات و لوازم بدنه آن می‌باشد.

    برای این که بهتر بتوانید این گران بودن قطعات تندر ۹۰ را درک کنید، یک مثال دیگر برای شما مطرح می‌کنیم. قیمت سرسیلندر کامل تندر ۹۰ در بازار بالای ۳ میلیون تومان است و این قیمت برای ۴۰۵، چیزی حول و حوش ۱ میلیون تومان می‌باشد.

    • طراحی ساده و زمخت

    طراحی بدنه شاید مهم‌ترین موردی باشد که در یک خودرو به چشم می زند.   تندر ۹۰ با این که خودرویی با بحث فنی فوق العاده و سواری خوب، ولی با ظاهری زشت دارد که البته، توانسته فروش خوبی برای خود دست و پا کند. شاید علت این امر کم بودن تنوع خودرو در بازار و ترجیح مردم به داشتن خودرویی با کیفیت فنی بهتر تا یک ظاهر زیباتر باشد.

    به طور کلی بخواهیم بگوییم، رنو تندر ۹۰ از یک طراحی بسیار قدیمی و بی روح بهره می‌برد و به هیچ وجه، خودروی زیبایی نیست. البته خیلی‌ها با این مشکل به راحتی کنار می‌آیند و همان طور که گفتیم، کیفیت فنی و سواری بالا بسیار اهمیت بیشتری در مقایسه با زیبایی ظاهری برای آن‌ها دارد.

    • تجهیزات رفاهی خیلی محدود

    متاسفانه، رنو تندر ۹۰ حتی در مدل فول آپشن E2 خود، امکانات خوبی در اختیار شما قرار نمی‌دهد و اگر مثلاً آن را با یک مدل هم رده از نظر قیمت مثل دنا مقایسه کنید، تندر ۹۰ امکانات، تجهیزات و آپشن هایی مانند صفحه نمایش، کروز کنترل، نویگیشن و بسیاری موارد دیگر را ندارد.

    عمق فاجعه وقتی مشخص می‌شود که بدانید در کاتالوگ تندر ۹۰، شرکت مواردی مانند سایبان با آینه، جا لیوانی، سپر هم رنگ با بدنه، کفپوش، گرمکن شیشه عقب و بسیاری موارد دیگر را به عنوان تجهیزات و امکانات خودرو معرفی کرده است.

    • سواری خشک و بی کیفیت

    413 1 e1658038842969 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

    یکی دیگر از معایب تندر 90 که برای برخی از رانندگان تا حدودی آزار دهنده، تجربه رانندگی با این سدان است. در بررسی تجربه سواری تندر ۹۰ باید گفت که کم بودن آپشن‌ها و امکانات رفاهی داخل خودرو مانند عدم وجود سیستم صوتی و تصویری مناسب یکی از معایب بزرگی است که تجربه‌ سواری در تندر ۹۰ را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    همچنین درصورتی‌که به‌عنوان سرنشین ردیف عقب در مسیرهای طولانی در تندر ۹۰ حضور داشته باشید، به راحت نبودن نشیمن صندلی‌های عقب اذعان خواهید داشت.

    تجربه رانندگی با ال 90

    در مورد تجربه رانندگی نیز می‌توان گفت که خودروی تندر ۹۰ به دلیل طراحی بدنه و همچنین فاصله محوری کم، در مانورهای ناگهانی خودرو فعالیت‌های عرضی بیش از حد انتظار از خود نشان می‌دهد. چنین مواردی در سرعت‌های بالا می‌تواند حادثه‌آفرین باشد. همچنین به علت صرفه‌جویی‌های صورت گرفته، سیستم‌های ترمز چرخ‌های عقب نیز دیسکی نبوده که تا حدود زیادی از قدرت ترمز این خودرو کاسته است.

    در قسمت تجربه رانندگی خودروی تندر ۹۰ می‌توان گفت فقط درصورتی‌که شما از خودروی خود انتظارات بسیار کمی را داشته باشید این خودرو می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب شما باشد.

     

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای ال 90

        tondar 90 1 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

        با وجود تمامی کاستی‌ها و نواقص صنعت و بازار خودرو در ایران، نمی‌توان انکار کرد که مزایا ال 90 یکی از عوامل محبوبیت این خودرو در بین مشتریان و فعالان بازار بوده‌اند. تندر 90 به عنوان یک سدان خانوادگی با کیفیت بالای ساخت، عملکرد فنی مناسب پیشرانه، قابلیت دسترسی آسان به قطعات یدکی، خود را اثبات کرده است. در ادامه به مزایا تندر 90 خواهیم پرداخت.

        • کیفیت فنی بالا و استهلاک پایین قطعات
        • فضای جادار کابین و صندوق
        • بازار دست دوم خوب
        • دسترسی مناسب به شبکه خدماتی و قطعات یدکی
        • 3 ستاره ایمنی موسسه تست تصادف اروپا
        • شتاب قابل قبول
        • استهلاک کم و کیفیت بالای ساخت

        اگر تجربه سواری با تندر ۹۰ را داشته باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که این خودرو از کیفیت ساخت بالایی به نسبت قیمتی که دارد برخوردار است. به طور کلی، تندر ۹۰ خودرویی است که خیلی مالک خود را اذیت نمی‌کند و اگر سرویس‌های آن را به موقع انجام دهید و رانندگی غیر عادی با آن نکنید، احتمال این که خودروی شما به تعمیر اساسی پیدا کند خیلی کم خواهد بود.

        به عنوان مثال، برخی مدل‌های خانواده پژو که از رقبای اصلی تندر ۹۰ هستند، به وفور واشر سرسیلندر آن‌ها به مشکل می‌خورد، ولی در تندر ۹۰ خبری از این ایرادهای عجیب و غریب نیست. برخی قیمت بالای قطعات این خودرو را ایرادی برای آن می‌دانند که از نظر ما، استهلاک کم تندر ۹۰ آن مورد را به راحتی خنثی می‌کند.

        • موتور قدرتمند

        یکی دیگر از مزایای مهم این خودرو، قدرت خوب موتور و شتاب بالایی است که این خودرو دارد. همان طور که در بخش معرفی خودرو گفتیم، تندر ۹۰ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱. ۶ لیتری مجهز شده است. این موتور حداکثر نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۳۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

        همان طور که قبلاً گفته شد، تندر ۹۰ در دو نسخه دستی و اتومات به فروش می‌رسد که گیربکس اتومات به دلیل ۴ دنده بودن، علاوه بر کاهش شتاب خودرو، مصرف سوخت آن را هم بالاتر برده است. از این رو توصیه ما به شما این است که اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که خبری از ترافیک زیاد نیست و قصد خرید تندر ۹۰ دارید، مدل دستی آن را خریداری کنید.

        • کابین و صندوق جادار

        برای کسانی که اهل مسافرت با خودرو هستند، داشتن یک صندوق عقب بزرگ و جادار یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید یک خودروی سدان به آن اهمیت می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، قطعاً با شنیدن این که تندر ۹۰ بیشترین فضای بار را در میان رقبای هم سطح خود ارائه می‌کند خوشحال خواهید شد.

        به عنوان مثال، حجم صندوق عقب در رانا ۴۰۰ لیتر، ۲۰۶ اس دی ۳۲۵ لیتر، پژو پارس ۴۷۰ لیتر، سمند ال ایکس ۵۰۰ لیتر و نهایتاً در تندر ۹۰ برابر با ۵۱۰ لیتر است. از این رو اگر این مورد برای شما مهم است، در خرید تندر ۹۰ شک نکنید.

        مصرف سوخت ال 90

        تمام مالکان ال 90 در مورد مصرف کم بنزین این خودرو اتفاق نظر دارند. با این وجود در ادامه به بررسی میزان مصرف سوخت داخل و خارج شهر و همچنین مصرف ترکیبی این خانواده پرداخته ایم؛

        نام خودروداخل شهرخارج شهرمصرف ترکیبی
        E295. 66. 9
        تندر پلاس دنده ای95. 66. 9
        تندر پلاس اتومات11. 16. 68. 3

        بررسی ال 90 از لحاظ امنیت

        61fa797ee4b81 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

        تندر ۹۰، توسط موسسه بسیار معتبری مانند یورو انکپ آزمایش ایمنی شده و موفق شده سه ستاره ایمنی از این موسسه کسب کند. که علت آن طراحی و ساخت اصولی است. این در حالی است که در رقبای این خودرو در بازار، خبری از نتیجه تست ایمنی یورو انکپ نیست و همین، قطعاً باعث می‌شود مردم اعتماد بیشتری به این خودرو داشته باشند.

        فیلم تست تصادف و ایمنی تندر 90

        تندر ۹۰ در تست‌های تصادف یورو انکپ، به خوبی ثابت کرد که بدنه‌ای قوی دارد. در تست تصادف از جلو فشار زیادی به سینه راننده وارد می‌شود و همچنین در تست تصادف از کنار، این فشار به سینه راننده بیش‌تر از همیشه است. در دیگر بخش‌ها عملکرد خودرو خوب ذکر شده است.

        از مهم‌ترین امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز ABS چهار کاناله با EBD و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

        وضعیت بازار خرید و فروش تندر 90

        %name نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

        ال ۹۰ به عنوان یک خودروی اقتصادی وارد بازار ایران شد و به دلیل آن که از لحاظ کیفی و فنی نسبت به محصولات مشابه تولید داخل یک سر و گردن بالاتر قرار گرفت، توانست نظر مثبت بسیاری از مشتریان داخلی را به سوی خود جلب کرده و به عنوان یک محصول پرفروش در دسترس مشتریان ایرانی قرار گیرد.

        بنابراین به راحتی می‌توان عنوان داشت که وضعیت خرید و فروش رنو ال ۹۰ در ایران بسیار مطلوب بوده و معاملات آن با رونق بسیار بالا همچنان در حال پیگیری و انجام است.

        رقبای تندر ۹۰

        ال ۹۰ هم همانند دیگر خودرو های دیگر تعداد رقبایی دارد که از نظر قیمتی و کیفیتی در یک رده قرار می‌گیرند. مهم ترین این رقبا عبارتند از:

        • دنا
        • رانا
        • پژو پارس
        • ۲۰۶ صندوق دار

        آیا تندر 90 ارزش خرید دارد؟

        009 نقد و بررسی مزایا و معایب تندر 90 ال نود

        شاید اگر کمپانی رنو کمی روی کابین تندر ۹۰ کار می‌کرد و برخی آپشن های روز را روی آن ارائه می‌داد، این خودرو به مدلی بسیار خوب و یک پکیج کامل می‌توانست تبدیل شود. به طور کلی بخواهیم بگوییم، اگر در بازار به دنبال یک خودروی خانوادگی با کابین نسبتاً جادار، فضای بار زیاد، موتور قوی و مصرف سوخت مناسبی هستید که هر لحظه اراده کردید مشتری بالا سرش حاضر باشد، ما خرید تندر ۹۰ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        6 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        عطاالله
        عطاالله
        1 سال پیش

        من حدود هشت ساله که یک مدل 92رو‌دغرم وتا امروز فقط جهت تعویض لنت ترمز به تعمیرگاه مراجعه کردم و بسیار از کیفیتش راضیم اگر الان هم صفرش تولید بشه بدون شک میخرم خودرویی که بعد از ده سال هنوزم به تعمیرکار نیاز نداشته باشه با توجه به وضع بد اقتصادی ارزش خریدن داره

        حسین
        حسین
        1 سال پیش

        من تا بحال ۳ تا ال ۹۰ خریدم ، الان متاسفانه دیگه هیچ ماشین داخلی نمیتونم سوار بشم ،
        ماشین کم مصرف و خوب و عااالی است ،
        درسته قطعاتش کمی گرونتره ، ولی دیرتر هم خراب میشه.
        از بین ماشینای داخلی بنظرم ماشین خوبیه.

        مسعود کرمی
        مسعود کرمی
        1 سال پیش

        ایکاش رنو برگرده بهترین ماشینه ال۹۰ رانا و دنا رو ایرانخودرو زد که رقیبش بشن ولی نمیتونن .واقعا ایمن و قوی هست ایکاش مسئولین رنو رو برگردونن ایران

        Arvin
        Arvin
        1 سال پیش

        با سلام . ما تقریبا ۲ ماه پیش ال نود داشتیم بخاطر امکانات کم و طراحیش فروختیم دنا پلاس گرفتیم اما پشیمانیم مصرف سوخت کم ، کم استهلاک ، سواری عالی نرم، کابین جادار ، شتاب بسیار عالی و…. در کل خیلی راضی بودیم تازه متوجه شدیم که خیلی هم طراحی اقتصادی داشت اما این دنا کابین کوچک و شدیدا پر سر صدا ، موتور پر خرج و صدای زیادی هم دارد ، دید نسبت به تندر کم ، و…. فقط امکانات دنا از تندر بهتره اما اگه میخواهید ماشین مقبول و کم خرج اقتصادی بگیرید شک نکنید تندر نود… خواندن ادامه ...

        ال 90 سلطان
        ال 90 سلطان
        5 ماه پیش

        ال 99 کجاش خشکه؟ نرمه سیستم تعلیقش چرا چرت مبگه؟ من مدل 90 دارم نرمه حتی از دنا و دنا پلاس هم نرم تره در حد 405 هست هندلینگش هم خوبه من رینگ 16 و 205 گذاشتم عالی شده اونم با استرس بار اگر سر پیچ ال 90 تهش در رفت ترمز یا گاز و نکنین فقط گاز تا ته فشار بدید تا زمانی ک ماشین سر جاش برگرده اگر غیر این صورت ترمز بزنید ماشین چپ میکنه

        ال 90
        ال 90
        2 ماه پیش

        سیستم صوتی خوبی هم داره با بیس خوب! واقعا کیفیت سیستم صوتیش از بقیه ایرانی ها بهتره در حد 206 و دنا پلاس هم هست! تا ولوم 50 صداش خوب میمونه و بیس لذت بخش! میگین این بدبخت آپشن نداره کل ایرانی ها هم آپشن ندارن! این فقط صندوق پرون نداره همین وگرنه اون پارس 405 هم هیچی ندارن هندلینگش هم خیلی خوبه میگین ته پیج در میره 👏 باشه درست اما سر پیچ در بره گاز ول نکن تا ته گاز بده و فرمون رو ب سمت ک ماشبن در رفته بچرخونید بعد درست میشه! حالا اگر پارس 405… خواندن ادامه ...

        آخرین ویرایش 2 ماه پیش توسط ال 90
        مشاوره رایگان و ثبت سفارش