4.1
(616)

ضبط ماشین دیر یا زود ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شود، اما برخی از این ایرادات عمومی‌تر هستند، در این نوشته به بررسی ایرادات متداول در پخش خودرو و مشکلات ضبط ماشین مانند: علت روشن نشدن ضبط ماشین، خاموش شدن صفحه ضبط، علت قطع شدن صدای ضبط، علت داغ شدن ضبط و ریست شدن تنظیمات ضبط ماشین می‌پردازیم در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

Why Your Car Stereo Only Works Sometimes 1 600x334 1 عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین
عیب یابی مشکلات ضبط ماشین

خرابي هاي رایج ضبط خودرو

ضبط هاي خودرو چه از نوع با کيفيت آن باشند چه از انواع متوسط ممکن است در طول مدت استفاده دچار مشکلات و خرابي هايي بشوند. اين خرابي ها به دلايل متعددي به وجود مي آيند اما نبايد در هنگام به وجود آمدن ايراد براي ضبط خود نگران شويد چرا که اين ايرادها قابل تعمير مي باشند. در زير عمده ترين اين مشکلات را معرفي مي کنيم:

  • خاموش شدن ناگهاني ضبط خودرو در حين کار
  • روشن نشدن ضبط خودرو
  • ضبط خودرو روشن مي شود اما صفحه نمايش آن خاموش است
  • عدم کارکرد تاچ ضبط خودرو
  • اختلال در کارکرد سيستم عامل ضبط خودرو
  • عدم کارکرد راديوي ضبط خودرو
  • ضبط خودرو سي دي يا دي وي دي را نمي خواند
  • ضبط خودرو صداي خروجي را ارائه نمي دهد
  • دکمه هاي ضبط خودرو کار نمي کنند
  • ضبط خودرو دستگاه يو اس بي USB را نمي شناسد
  • ضبط خودرو کارت حافظه را نمي شناسد.
تعمیر ضبط عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین
علت قطع شدن برق ضبط ماشین پراید

علل رایج بروز مشکلات در ضبط ماشین

  • استفاده از قطعات بی‌کیفیت

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی پخش خودرو به دلیل خرید قطعات بی‌کیفیت و چینی است که پس از مدتی از استفاده دچار نقص و خرابی می‌شوند. راهکار این است که از قطعات با کیفیت بالا برای ضبط ماشین استفاده کنیم تا این مشکل برایمان رخ ندهد.

  • عدم هماهنگی بخش‌های مختلف سیستم

مورد دیگر استفاده از قطعاتی است که به طور کامل با سیستم ماشین هماهنگی ندارند، و این می‌تواند باعث تولید صدای بی کیفیت شود.

  • نصب اشتباه سیستم

این دلیل خیلی امکان رخ دادن آن وجود دارد و کامل طبیعی است، نصب اشتباه سیستم است.

همچنین بخوانید: آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

علائم خرابی و رفع مشکلات ضبط ماشین

خرید قطعات با کیفیت بالا، برای ضبط ماشین، راه خوبی برای جلوگیری از مشکلات پخش صدای ضبط خودرو است، با این حال هر سیستم استریو ماشین دیر یا زود، مشکلات را تجربه می‌کنند.

به طور کلی سه عامل اصلی باعث بروز مشکل درسیستم صوتی خودرو وجود دارد. البته یکی از آن‌ها استهلاک است و مسائل مربوط به آن اجتناب ‌ناپذیر است، علت دوم، اجزایی هستند که به طور کامل با تولید صدا با کیفیت بالا همخوانی ندارند، دلیل دیگر، که کاملاً متداول است، نصب نادرست است.

هنگامی که هر یک از علل فوق رخ می‌دهد، بسیاری از مشکلات صوتی خودرو  نمایان می شود. برخی مشکلات مربوط به رادیو هستند در حالی که برخی دیگر با هم مرتبط هستند.

1- ضبط ماشین کار نمی کند

دلیل این که ضبط ماشین از کار می افتد و دیگر کار نمی کند این است که منابع قدرت یا بخش هایی که جریان از آن عبور می کند دچار اختلال و مشکل شده اند.

 Wiring یکی از مسائلی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود، ضبط به منبع قدرت و بلنگو که از طریق سیستم ها، (اغلب زیر داشبورد پیدا می شوند) متصل می شود، اگر در سیستم سیم کشی قطعی یا مشکلی وجود داشته باشد، سیستم صوتی ماشین قطعا کارایی مناسب خود را از دست می دهد.

نکته دوم این که، در سیستم ضبط ماشین برای جلوگیری از آسیب ناشی از Upsurges از فیوز استفاده میشود و اگر فیوز  پریده باشد مدار صوتی ماشین به اصطلاح شکسته می شود و ضبط روشن نمی شود

دلیل دیگر کار نکردن ضبط خودرو، مشکل یا مشکلات اتصال به زمین باشد که در این حالت، ضبط نمی تواند از فیوز برای روشن شدن استفاده کند و یا رادیو در فواصل زمانی، نامنظم کار می کند و قطع و وصل می شود، گاهی مشاهده شده در چنین حالتی، به طور عادی ضبط خاموش یا روشن نمی شود و لی به محض عبور از یک برامدگی خیابان، ناگهان ضبط شروع به فعالیت می کند.

خاموش روشن شدن ماشین عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین
علت قطع شدن برق ضبط ماشین

دلایل عدم کارکرد صحیح رادیو

  • رادیو روشن نمی‌شود؟ امکان دارد مشکل سیم پیچی یا فیوزِ سوخته باشد.
  • رادیو مرتب خاموش می‌شود؟ می‌تواند مشکل از پاور یا مشکل در رابط اتصال به زمین آن باشد.
  • صدا و نمایشگر پخش ماشین با هم روشن و خاموش می‌شود؟ امکان دارد دستگاه پاور کافی نداشته باشد.
  • رادیو در هنگام رانندگی زمان‌هایی که در دست انداز می‌افتیم خاموش می‌شود؟ ممکن است یک رابط در پشت دستگاه قطع شده باشد.

اما شاید بپرسید زمانی که رادیو اتومبیل کار نمی‌کند چکار باید کرد؟

ابتدا صحت عملکرد فیوز را با یک مولتی متر بررسی کنید، جهت بررسی از خاموش بودن سیستم مطمئن شوید سپس قسمت فلزی فیوز را با مولتی متر لمس کنید و ببینید روی مولتی متر اطلاعاتی ثبت می شود یا خیر، اگز مولتی متر اطلاعاتی را به شما نشان دهد یعنی فیوز سالم است در غیر این صورت باید به فکر تعویض فیوز باشید، همچنین برای مشکلات سیم کشی و مسائل مربوط به اتصالات زمین (Eart) از مولتی متر استفاده کنید تااز ثابت بودن وضعیت آگاه شوید.

2- خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

  • اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.
  • اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.
  • هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.
  • سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.
  • آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید بهترین سیستم صوتی ماشین

3- قطعی در دستگاه هایی که به تازگی نصب شده اند

اگر به تازگی ضبط ماشین را نصب کرده اید ولی به درستی کار نمی کند و هر چند وقت یک بار قطع و وصل می شود، به احتمال زیاد ممکن است آمپلی فایر دستگاه شما به حالت Protection سوئیچ شده باشد که در چنین حالتی، ضبط خودرو شما، قادر به دریافت برق 12 ولت نیست.

از دلایلی که آمپلی فایر به به حالت Protection (حفاظت)  می رود این است که

  • قدرت تولید شده توسط نوسان ساز برای آمپلی فایر بیش از حد توان آن است.
  • باطری ماشین توان تهیه سیستم صوتی با ولتاژ ثابت را ندارد و به همین دلیل با مشکل قطع و وصل شدن هر چند وقت یکبار مواجه می شود.
اما برای حل این مشکل راه حل چیست؟

راه حل این است که پاور را توسط ولت متر چک و بررسی کنید تا از ولتاژ دستگاه مطمئن شوید، چنانچه ولت متر عدد 12 را به شما نشان دهد یعنی سیستم مشکلی ندارد و در غیر این صورت، تعویض قطعه حتمی است چون ممکن است فیوز سوخته باشد البته قبل از این که فیوز را تعویض کنید، آب باطری  ماشین را هم چک کنید ممکن است به دلیل اتمام آب باتری ماشین، سیستم عملکرد صحیح خود را از دست داده باشد.

تعمیر ضبط 2 عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین
از کار افتادن دکمه های ضبط ماشین

4- عملکرد نا مناسب کنترل تعادل صدای بم (باس)

در هنگام نصب کاملا حرفه ای ضبط ماشین این که قدرت باس ضبط  شما بخصوص در زمان استفاده از تنها یک ساب بیشتر باشد وسوسه برانگیز است، برای این که سیستم صوتی بتواند صدا های زیر و بم را به راحتی کنترل کند و لرزش مورد نیاز را ایجاد کند، باید بخش کنترل تعادل، سیستم صوتی را به یک طرف هدایت کند و بعد تعادل را به مرکز بر گرداند. اگر این اتفاق صحیح انجام نشود، بلند گوهای شما تنظیم نمی شوند و صدای مناسبی نخواهید شنید.

برای رفع این مشکل می توانید قطب های مثبت و منفی بلندگو های نصب شده در قسمت جلو و عقب ماشین را جابجا کنید  و برای داشتن باس مناسب، اکولایز استریوی ضبط خودرو  را مسطح کنید و تمام خطوط نمودار EQ را صفر کنید  و به آرامی نسبت به تنظیم خروجی ساب ووفر اقدام کنید تا به نقطه اوج و جذاب صدای مورد علاقه خود برسید. یک راه دیگر برای بالا بردن کیفیت باس، استفاده از تقویت کننده های خارجی است

اگر صدای باس از پشت سر شما شنیده می شود باید نقطه محلی آمپر ساب را کم تر کنید تا باس محدود به آن قسمت کمتر شود.

5- صداهای ناخواسته در سیستم صوتی ماشین

شنیدن صداهای مرموزی از سیستم صوتی ماشین تجربه بسیار نا امید کننده است. تقریباً هر راننده در یک زمان با صدای استریو اتومبیل مواجه شده‌است. منابع متعددی از صداهای ناخواسته وجود دارد اما برخی از رایج‌ترین این منابع، موارد زیر هستند:

آلترناتور :  این شایع‌ترین سر و صدای ضبط ماشین است، شرایط ضعیف سیستم شارژ و نیز ارتباط بین اجزای سیستم صوتی و باتری می‌تواند منجر به  صدای ممتدآلترناتور شود.

Symptom  آلترناتور: در این حالت شما صدای سر و صدایی را می‌شنوید که با ضربان آلترناتور خودرو نوسان می‌کند.

Accessory pop : این صدا معمولاً با یک رویداد الکتریکی خاص مرتبط است. معمولاً، لوازم جانبی مثل چراغ ماشین‌ها، wipers  شیشه جلو، سیگنال روشن و ترمزها جریان بالایی را ایجاد می‌کنند و باعث افزایش ولتاژ می‌شوند و سپس به سیستم صدا راه می‌یابند.

 Symptom : یک صدای پاپ تیز زمانی به گوش می‌رسد که در حال تعویض لوازم جانبی ماشین با سرعت بالا مانند آن‌هایی که در بالا لیست شده‌اند، می‌باشد.

جهت رهایی از این صداهای ناخواسته بهتر است از عملکرد صحیح  سیستم شارژ، پست های باتری ماشین، اتصالات آلترناتور، تقویت کننده های سیگنال و Eart  اطمینان حاصل کنید.

برای از بین بردن نویز ناشی از لوازم جانبی، خازن دو قطبی کوچک را بین سیم برق تولید کننده لوازم جانبی و زمین آن اضافه کنید. خازن موج قدرت را جذب خواهد کرد و در نتیجه از انتقال آن‌ها به سیستم صوتی خودرو جلوگیری خواهد کرد.

اگر صدای ترق و تروق به گوش می‌رسد، کانال را عوض کرده و چک کنید که آیا سر و صداها از بین می‌رود یا نه. در غیر این صورت، ترق و تروق که در تمام طول زمان رخ می‌دهد، باید تعمیر یا تعویض شود.

قیمت باتری ماشین در کیان باتری با توجه به ارسال و نصب رایگان در شهر تهران بسیار مناسب است.

6- علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

برای توضیح علت صدا نداشتن ضبط ماشین میتوانیم به این مورد اشاره داشته باشیم که صدا زمانی قطع می‌شود که آمپلی فایر بسیار گرم شده باشد یا اینکه سیم اسپیکر قطع شده باشد.

اکثراً وقتی موسیقی با صدای بلند به مدت طولانی روشن باشد آمپلی فایر ها داغ می‌شود و برای اینکه این گرما را مدیریت کند باید آمپلی فایر در جریان هوای کافی باشد. بهتر از برندهای معتبر استفاده کنید.

این مشکل زمانی مشخص می‌شود که صدای پخش و باند به طور ناگهانی قطع شود و بعد از مدت کوتاهی بر می‌گردد.

برای رفع این مشکل باید مطمئن شوید که در جایی که آمپلی فایر نصب شده جریان هوا به اندازه کافی وجود داشته باشد و همیشه خنک باشد و همچنین باید سیم‌های اسپیکر را چک کنید تا مطمئن شوید آنها به طور کامل وصل باشد.

7- علت داغ شدن ضبط ماشین

Audio Systems Installation Repair عیب یابی و رفع مشکلات و خرابی ضبط ماشین
علت خرابی ضبط ماشین

از مهم‌ترین دلایل این مشکل سیم کشی اشتباه است؛ سیم‌های اسپیکرها ممکن است به صورت اشتباه نصب شده باشد یا اینکه سیم‌هایی که باید به‌طور جداگانه وصل می‌شدند باهم وصل شده‌اند.

تا وقتی که چند دستگاه الکتریکی مختلف در هنگام استفاده داغ نشود هیچ مشکلی درباره گرم شدن دستگاه وجود ندارد، تولید گرمای بسیار زیاد نشانه‌ای از نقص در کارکرد درست دستگاه است.

تست و تعمیر ضبط ماشین

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
226 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جاوید
جاوید
2 سال پیش

با سلام ضبط ۲۰۶ خودش کار میکند ولی گاه گاهی از روی مانیتور جلو قطع میشود و حتی وقتی دنده عقب میزنی صدای ضبط که باید قطع شود قطع نمیشود علت چیست

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جاوید
2 سال پیش

با سلام
احتمالا اتصالی دارد به یک متخصص باتری ساز مراجعه بفرمائید

سپیده
سپیده
2 سال پیش

سلام وقت بخیر، پخش ماشین تویوتا پریوس ۲۰۱۷ در حین کار، مرتبا خاموش و روشن میشه. به نظرتون مشکلش چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سپیده
2 سال پیش

با سلام
به احتمال زیاد از رله دوبل ان می باشد حتما به یک تعمیر کار ماهر مراجعه بفرمائید

مجيد
مجيد
در جواب  کیان باتری
2 سال پیش

من 405دارم بعداز 5الا10دقيقه بلندگو جلوعقب ازكار مي افتد ولي ظبط داره كار ميكنه ديگه صدا نداره تا سه ساعت بعد از خاموش كردن ماشين دوباره همين آش و همين كاسه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مجيد
2 سال پیش

با سلام
فیوز ها چک شود

کامبیز
کامبیز
2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید
بنده با بلوتوث به ضبط یاریس ۲۰۱۲ متصل بودم و در حال پخش آهنگ، صدای اهنگ رو با گوشی در عرض یک ثانیه تا آخر زیاد کردم و همون لحظه مانیتور خاموش شد و دیگه روشن نشد و نمیشه
زمانی هم که دنده عقب میخوام برم، مانیتور روشن نمیشه که دوربین بالا بیاد
همچنین کلیدهای تنظیم برقی آینه های جانبی هم کار نمیکنه دیگه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کامبیز
2 سال پیش

با سلام
به یک متخصص باتری ساز مراجعه بفرمائید

عرشیا
عرشیا
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام چرا هنگام روشن کردن ضبط باید یک سیم باند به برق وصل کرد تا صفحه نمایش بالا بیاید بعد از ان باند وصل می کنم نمی خواند البته ظبط به طور مستقیم وصل میکنم ممنونم.

سعید
سعید
در جواب  کامبیز
1 سال پیش

سلام فیوز هات سوخته

سعید
سعید
در جواب  کامبیز
1 سال پیش

سلام فیوزت سوخته اگه اینجور که میگی چون برق آینه ها و ظبط یکیه

کامبیز
کامبیز
2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید
بنده با بلوتوث به ضبط یاریس ۲۰۱۲ متصل بودم و در حال پخش آهنگ، صدای اهنگ رو با گوشی در عرض یک ثانیه تا آخر زیاد کردم و همون لحظه مانیتور خاموش شد و دیگه روشن نشد و نمیشه
زمانی هم که دنده عقب میخوام برم، مانیتور روشن نمیشه که دوربین بالا بیاد
همچنین کلیدهای تنظیم برقی آینه های جانبی هم کار نمیکنه دیگه
مشکل از چی هست؟ ممکنه قطعات مربوط به ضبط و مانیتور سوخته باشه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کامبیز
2 سال پیش

با سلام
به احتمال زیاد فیوز های خودرو شما سوخته است وباید تعویض شود

Morteza
Morteza
2 سال پیش

اقا سلام عرض شد جناب همه رو گفتید جز اینکه زمانی ک باطری تعویض میشه همه ی فیوزها سالم ولی ضبط روشن نمیشه مشکل چیه …برق داخل ضبط هست مانیتور چشمک میزنه ولی ضبط روشن نمیشه ک پسورد وارد بشه

حسین
حسین
2 سال پیش

سلام
خسته نباشید
رادیو و ضبط ماشین (پژو۴۰۵) صفحه ال ای دی روشن میشه ولی صدا نداره نوار هم میزاریم داخل ضبط کار میکنه ولی صدا نداره
مشکلش چیه؟

سعید
سعید
در جواب  حسین
1 سال پیش

سلام اگه مشکل از باندات نباشه ایسی صدای ظبط خراب شده

علی موسوی
علی موسوی
2 سال پیش

سلامم
خسته نباشید
ببخشید ضبط ماشین ما که تیبا هست مشکلش اینه که چراغ های دکمه های ضبط روشن میشه اما صفحه نمایشش خاموشه و کار نمیکنه
یه راهنمایی میکنید؟!!

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی موسوی
2 سال پیش

با سلام
این مورد دلایل متعددی می تواند داشته باشد که حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید تا سیستم خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

ساناز
ساناز
در جواب  علی موسوی
4 ماه پیش

سلام ماشین منم تیباست قبلا ضبط بدون مشکل کار میکرد ولی از وقتی رفت مکانیکی دیگه روشن نمیشه با روشن کردن چراغ کوچیک ماشین چراغ های ظبط روشن میشه ولی صفحه نمایشش روشن نمیشه شما دلیلشو پیدا کردین؟

کسی دلیلشو میدونهههههه؟😣

مصطفی
مصطفی
2 سال پیش

سلام ‌با بلوتوث گوشی وصل بودم به ضبط وقتی ولوم ضبط و تا آخر باز کردم ضبط بعد یکی دقیقه دقیقه خاموش شد .اوایل وقتی خاموش میشد مجدد بعد چند دقیقه یا چند ساعت روشن میشد ولی الان دیگه نه خاموش میشه دیگه روشن نمیشه ‌.دو بار دادم تعمیر ولی بازم نتونستن درست کنن .همش میگن برد جی پی اس مشکل داره ‌چی کار کنم .ماشینم ام وی ام ۵۵۰ و ضبط تصویری داره

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط مصطفی
علی
علی
2 سال پیش

ماشین من پرایده وقتی ترمز میگیرم صدا ظبط قطع میشه دلیلش چیه

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط علی
جفر
جفر
در جواب  علی
2 سال پیش

خب داداش بین ترمز و ضبط یکیو انتخاب بکن

fyfh
fyfh
در جواب  علی
1 سال پیش

ماشین 206 منم دقیقا همین مشکل داره کسی سر در نمیاره

محمدرضا
محمدرضا
در جواب  fyfh
1 سال پیش

سلام چراغ عقب یا بردش اتصال بدنه داره یا لامپ یا داخل چراغ آب داره یا اگر چراغ خطر گپشت شیشه عقب خراب

طاها
طاها
در جواب  fyfh
1 سال پیش

داداش علتش ماشینت میل لینگش باید بره تراشکاری بشه

حامد
حامد
در جواب  علی
12 روز پیش

خب ترمز نگیر آهنگ گوش بده حالشو ببر

محمد حسین
محمد حسین
2 سال پیش

با سلام. من ضبط جی وی سی دارم با باند سونی 6951.از امروز تا الان بیس باند خیلی بد جور شد . از ضبط بیس رو کم و زیاد میکنم تاثیری نداره .ممکنه مشکل از اکو لایزر ضبط باشه یا مشکل از بانده . باند چه نوع خرابی هایی داره .

Mohsen
Mohsen
2 سال پیش

باسلام
من یک پراید دارم و مدتی هست که باند ماشین هم خر خر میکنه روی صدای باس ،، ومشکل دیگه هم این که زمانی که استارت میزنم باند ها یک صدای بلند و تیزی تولید میکنن ، و فقط زمانی که استارت زده میشه این صدا میاد. …
اگه امکانش هست راهنمایی کنید ؟؟؟
با تشکر .

سعید
سعید
در جواب  Mohsen
1 سال پیش

سلام تو دستگاه نویز افتاده

مهدی
مهدی
2 سال پیش

سلام وقتی ماشین را خاموش و روشن میکنم صدای ظبط خودکتر بر روی ۴۸ میرود ولی اهنگ ثابت است ولی صدا زیاد میشود چرا؟؟

مهدی
مهدی
2 سال پیش

سلام ، ضبط فابریک پراید دارم میام صداشو کم کنم زیاد میشه زیاذ هم میکنم بازم زیاد میشه ، مشکل چیه؟

سعید
سعید
در جواب  مهدی
1 سال پیش

سلام دکمه ای ولوم هرزگرد داره خراب شده

Shayan
Shayan
2 سال پیش

سلام وقت بخیر
من یک پراید دارم ضبط روشن میشود ولی صفحه نمایش آن کم نور است و گاهی خاموش ، میشه راهنمایی کنید

مجید
مجید
2 سال پیش

سلام وقت بخیر
من خودرو 405 دارم که روش پخش جی وی سی داره الان دو روزه که با خاموش و روشن کردن خودرو اهنگ در حال پخش به اهنگ اول از فولدر اول میرود هر چقدر هم که اهنگ ها رو جلو میزنم بعد از خاموش و روشن کردن خودرو دوباره به اهنگ اول میرود لطفا راهنمایی کنید چطور میتونم درستش کنم

قبلا حتی بعد از چند روز هم وقتی دوباره ماشین رو روشن میکردم از همونجایی شروع به پخش میکرد که خودرو رو خاموش کرده بودم.

علی
علی
در جواب  مجید
2 سال پیش

سلام با یک فلش نو امتحان کن ممکنه مشکلش برطرف بشه

سعید
سعید
در جواب  مجید
1 سال پیش

سلام مشکل از حافظه اس تو تنظیماتت میتونی اوکی کنی .اگه ظبطت هم جایی سیم سویچ رو اشتباه زده باشی هم این مشکل پیش میاد چون مدام بعد از خاموش روشن کردن ماشین ظبط ریست میشه

امید
امید
2 سال پیش

سلام خسته نباشید
در ماشین پژوپارس ضبط ماشین در سرعت بالا اخطار too hot میده و صدا رو خود به خود کم میکنه و دیگه هم امکان زیاد کردن صدای ضبط نیست …
اینو چطوری برطرف کنم ؟؟؟!!!

حسین
حسین
در جواب  امید
1 سال پیش

اگر با عوض کردن خمیر سیلیکون مشکلت حل شد که هیچی نشد ضبط جدید بگیر بنداز جاش

رضا
رضا
2 سال پیش

سلام ماشین 206 ظبط فابریکش و پنل ساعت و تاریخش اوایل باید ماشین یه یک ربعی کار میکرد تا روشن بشه و پنلش تا قبل یک ربع هنگی کار میکنه زمان رو فیریز میکنه ولی بعد یه ربع درست می‌شد الان دو ساعت طول می‌کشه درست بشه، میتونه مشکل از کامپیوتر یا از فیوز هاش باشه؟ ممنون بابت راهنمایی تون

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط رضا
Ali Lotf
Ali Lotf
در جواب  رضا
1 سال پیش

مشکلشو حل کردی؟

مجید
مجید
در جواب  Ali Lotf
11 ماه پیش

سلام منم ای مشکل رو دارم چطور حل میشه؟؟؟

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام
من ضبط بهش برق می رسه ولی صفحه نمایش روشن نمی شه بعد وقتی همون برقم بهش می رسه بعد دو سه ثانیه قعطی می زنه

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام ضبط ماشین بعد از مدتی کار کردن در صدای بالا کیفیت صدا را ضعیف میکند و صدا رو قطع و وصل میکند دلیلش چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
2 سال پیش

سلام. به احتمال زیاد مشکل ار باندها می باشد و کیفیت خود را از دست داده اند.ج.ع

علی
علی
در جواب  کیان باتری
2 سال پیش

سلام ممکنه از ای سی صدا پخش باشه.
وقتی که صدای پخش زیاد میشه ای سی پخش میره زیر فشار زیاد و ممکنه که بسوزه

عرشیا
عرشیا
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام چرا هنگام روشن کردن ضبط باید یک سیم باند به برق وصل کرد تا صفحه نمایش بالا بیاید بعد از ان باند وصل می کنم نمی خواند البته ظبط به طور مستقیم وصل میکنم ممنونم.

حامد
حامد
2 سال پیش

باطری به باطری کردم پخش‌ دو دین‌خاموش شد باز کردم دیدم یک دیود sad موازی با تغذیه داخل پخش سوخته عوض کردم کار کزد مشخصات این دیود چی میتونه باشه آیا میتونه زنر باشه ؟

Azdh
Azdh
2 سال پیش

سلام خسته نباشید امروز تعویض ضبط داشتم و وقتی چراغ کوچیک هارو روشن میکنم صدای سیستم قطع میشه و چراغای پشت کیلومتر با نور کمی روشنه حتی وقتی چراغ کوچیکا خاموشه مشکلش چیه؟

Mmd
Mmd
در جواب  Azdh
1 سال پیش

اتصال بدنه ماشین ک تو کاپوت قرار داره ضعیفه یا شل شده

علیرضا
علیرضا
2 سال پیش

سلام من 206 دارم بلوتوث ظبط هم 20ثانیه کار میکنه بعد قطع میشه میره روی رادیو, بعد 30ثانیه خوش وصل میشه و باز هم قطع میشه

علی
علی
2 سال پیش

سلام ضبط فابریک پژو پارس صدای رادیو ندارد و بلوتوث هم روشن نمی شود مشکل چیست؟!
ممنونم از لطف شما سپاسگزارم

حسین
حسین
2 سال پیش

با سلام.ورودی audio خود به خود از کار افتاده.کلا منوی audio روی صفحه ظاهر نمیشه.کابلهای مختلف رو هم امتحان کردم.درگاهusb کار میکنه ولی audio کلا رفته

Parsa
Parsa
2 سال پیش

سلام ضبط من خروجی ارسی صدا داره اما های لول نه مشکل از کجاست

Z. Gh
Z. Gh
2 سال پیش

سلام. بلوتوث گوشی رو که به ماشین(پارس) وصل می کنم، صدای رادیو از بین نمیره، گوشی وصله ولی انگاری که اتصالی نیست و مدام صدای رادیو هستش. اهنگ پخش میشه ولی نه از گوشی صدایی میاد ونه از ماشین.
ممنون

رضا قاسمی
رضا قاسمی
در جواب  Z. Gh
1 سال پیش

سلام ، چی شد درستش کردی؟
برا منم همش عین صدای رادیو خش خش یکسره میاد قطع نمیشه وقتی هم بلوتوث وصل میکنم نویز داره ، ولی آهنگ پخش میشه

حسین
حسین
2 سال پیش

سلام ماشین من ایس ۳۳ هست و ضبطش فابریکه .موقع خاموش روشن کردن ماشین یا ضبط اهنگ از اول پخش میشه راهکاری هست براش .ممنون میشم راهنمایی کنید

نیما
نیما
در جواب  حسین
1 سال پیش

به غیر از ضبط و چراغ ها چه لوازمی توی ماشین برق مصرف می کنه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نیما
1 سال پیش

با سلام
استارت خودرو مهم‌ترین مصرف کننده برق خودرو است زیرا عملاً تا زمانی‌که خودرو استارت نزند، ماشین روشن نشده و آمادة حرکت نخواهد بود. پس از این مصارف برقی خودرو شامل: سیستم روشنایی، سیستم صوتی، سیستم برودتی و مصارف متفرقه می‌باشد.

Amir
2 سال پیش

سلام من ظبط ماشینم سناتور هست پراید ..
ظبط نویز و پارازیت شدید دارد نور پنل کم شده
بعد وقتی کابل پشت ظبط رو در میارم و دوباره میزارم اوکی اوکی میشه نور پنل زیاد میشه صاف صاف میخونه بدون مشکل بعد از مدتی دوباره قطع میشه و پارازیت میگیره و نور پنل کم میشه باز دوباره کابل برق و باند ظبط رو در میارم و میزارم اوکی میشه مشکل چیه آیا سوکت داخلی ظبطه؟؟

مبیت
مبیت
در جواب  Amir
2 سال پیش

اتصالات سوکت رو بررسی کنید و ماژول آمپلی فایرم شاید بعد از اینکه کار میکند گرم میشود برقربیشتر میبرد و صفحه ضعیف و بعد از اون کلا قطع بشه

پارسا
پارسا
2 سال پیش

ماشین من کیا سراتو 2000 هست مدل 2010، در اثر نصب غلط باطری و جابجا زدن قطب های باطری مولتی فیوز جعبه فیوز سوخت و ماشین روشن نشد با تست کامپیوتر خودرو از طریق یکسره کردن آن فیوز الان کل سیستم پشت داشبرد روشن و ماشین راحت استارت و روشن میشه فقط ضبط ماشین و دوربین دنده عقب کار نمیکنه و روشن نمیشه، فیوز مربوط به ضبط رو چک کردم سالم بود. به نظرتون مشکل از کجاست؟ آیا کلا ضبط ماشین سوخته یا فیوز پشت ضبط سوخته ممنون از راهنمایی شما

علی پورمحمد
علی پورمحمد
2 سال پیش

سلام من خودرو ۲۰۶ دارم و امروز بعد از رد شدن از دست انداز کلا ضبط خاموش شد چکار باید بکنم

علی
علی
2 سال پیش

سلام با تشکر از راهنمایی خوبتون..ضبط ماشین من سونی هست وقتی روشن میکنیم چراغ صفحه بعد از چند ثانیه خاموش میشود علتش چیه ..ممنون از راهنمایی تون

امیر
امیر
2 سال پیش

سلام ما بااستفاده از پاور خواستیم صبح ماشینو تست کنیم اینم بگم صبح پایونر ۹۴۵۰ بود که یهو از پشتش دود بلند شد بعدش رو ماشین نصب کردیم روشن شد اراده پیدا نکرد ممکن هست قطعه از اون آسیب دیده باشد فیوز ضبط نپردید

Reza
Reza
2 سال پیش

ضبط و تازه عوض کردم
وقتی گاز میدم به ماشین صدای گاز دادن یه هور.هور کردن میاد از باند

حسین
حسین
در جواب  Reza
1 سال پیش

یه اتصال بدنه به ضبط بده

PaAT
PaAT
2 سال پیش

وقت بخیر. لطف میکنید بگید مشکل ضبط بنده از چیست.فلش ک قبلا روی ضبط بود متاسفانه گم شده. و فلش های جدید را ضبط پخش نمیکند همه فلش ها با هر فرمتی روی ارم usb play میماند.

Hamid
Hamid
در جواب  PaAT
1 سال پیش

سلام وقتی ماشین رو روشن میکنم صفحه ظبط روشنه ولی هیچی رو نشون نمی ده هیچم کار نمیکنه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Hamid
1 سال پیش

با سلام
حتما به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید. باید حضوراً بررسی و عیب یابی گردد.

حسین
حسین
در جواب  PaAT
1 سال پیش

سلام ماشینم پز پارسه ظبت ماشینم فابریک کمی آب ریخت روش صفحه بهم ریخت خاموش کردم ولی العان روشن نمیشه

حسین
حسین
در جواب  PaAT
1 سال پیش

سلام ماشینم پژو پارس ظبتش فابریکه کمی آب ریخت روش صفحش ریخت بهم خاموش کردم ولی حالا روشن نمیشه

نیما
نیما
در جواب  PaAT
1 سال پیش

جا فلشی ظبطت خراب شده

حسین علیزاده
حسین علیزاده
1 سال پیش

تازه به ۲۰۶ اس دی ضبط صوت وصل کردم کلید های فیزیکی ضبط صوت لمسی از کارافتاده ولی صفحه کارمی‌کند وسالم است خواهشاً راهنمایی بفرمایید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین علیزاده
1 سال پیش

با سلام
حتما باید به متخصص مراجعه نمائید تا سیستم صوتی شما بررسی و عیب یابی گردد، چون این مشکل دلایل فراوانی می تواند داشته باشد. در غیر اینصورت تمام پیش بینی ها در حد حدس و گمان باقی خواهد ماند.

فرهاد پورابراهیم
فرهاد پورابراهیم
1 سال پیش

با سلام ببخشید ماشین من ام وی ام ایکس 33 نیو هست با پخش اندروید مدل bc8 هیچ مشکلی باهاش ندارم، میخوام جی پی اس نصب کنم و میخوام بدونم چه مزایا و معایبی داره؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرهاد پورابراهیم
1 سال پیش

با سلام مزایای GPS خودرو از مزایای GPS خودرو می‌توان به موارد بسیاری اشاره نمود یکی از این موارد موقعیت ‌یابی خودرو به صورت آنلاین به صورت دقیق و در کم‌ترین زمان ممکن می‌باشد که از طریق تلفن همراه و در مواردی کامپیوتر ممکن می‌ باشد و همچنین از بسیاری از وضعیت‌ های خودرو و هشدارها می‌توانید از فاصله دور از آن ها مطلع شوید. اگر شرایط صحیح استفاده از یک GPS خودرو ارزان و با کیفیت رعایت شود، می ‌توانید از آن تا مدت زمان زیادی بدون هیچ مشکلی استفاده نمایید. این دستگاه مزیت ‌های بسیاری دارد که باعث… خواندن ادامه ...

فرهاد پورابراهیم
فرهاد پورابراهیم
1 سال پیش

یه توضیحی هم بدم فقط کلید های مربوط به پخش خودرو کار نمیکنه کلید های کروزکنترل مشکلی نداره.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرهاد پورابراهیم
1 سال پیش

با سلام
توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه نمائید تا مشکل شما را بررسی و عیب یابی نمایند زیرا موارد مشابه اینچنین حتما باید حضورا بررسی گردد.

Mohad
1 سال پیش

سلام ماشین من پارس هستش بلند گویی سمت چپ با بلند گویی سمت راست کار نمیکنه باید چیکتر کنم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mohad
1 سال پیش

با سلام
به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی کند. زیرا این مشکل دلایل فراوانی می تواند داشته باشد که فقط با چکاپ کردن کامل آن، قابل برطرف شدن است.

امیرسام
امیرسام
1 سال پیش

سلام ضبط ماشین من صداش خیلی کمه چیکار کنم تا مشکلش حل بشه میشه بگید مشکل از چیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیرسام
1 سال پیش

با سلام برای عیب یابی این مشکل لطفا مراحل زیر را بررسی کنید. ابتدا بررسی نمائید که هم دستگاه متصل و هم بلندگو روشن باشد و میزان صدای باند خودرو هم زیاد باشد. مطمئن شوید که آیا دستگاه متصل در حال پخش یک فایل موسیقی است یا خیر. اگر دستگاه متصل عملکردها یا حالت های متفاوت دارد، آنها را روی موارد مناسب تنظیم کنید. هنگامی که فایل های موسیقی در رایانه شما در حال پخش هستند، بررسی کنید که تنظیمات خروجی صدای رایانه، مانند تنظیمات Bluetooth و غیره، به درستی تنظیم شده باشد. اگر دستگاه شما به دستگاه بلوتوث متصل… خواندن ادامه ...

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام تیبا 1 دارم فلش به ظبط وصل بود ومیخوندولی یه دفعه قطع شد الان وصل میشه ولی صدا نداره صدای سی دی هم قطع شد ولی رادیو صدا داره ممنون میشم راهنمایی کنین

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین
1 سال پیش

با سلام
سیستم صوتی خودروی شما حتما باید توسط کارشناس بررسی و عیب یابی گردد. ایرادی که بیان نمودید می تواند دلایل مختلفی از جمله اتصال کوتاه یا سوختن فیوز را در پی داشته باشد.

مهدی عبداللهی
مهدی عبداللهی
1 سال پیش

سلام استاد وقت بخیر من لیفان ۸۲۰ دارم که ضبط و باند جدید براش انداختم ولی چند وقته وقتی میزنم رو اهنگ که پخش کنه اسپیکرهاش خود به خود داغ میشه و این مشکل زیاد که میشه دیگه مجبور میشم خاموش کنم سیستم رو، به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی عبداللهی
1 سال پیش

با سلام
مهم‌ترین دلیل این مشکل به احتمال بسیار زیاد سیم کشی اشتباه است؛ سیم‌های اسپیکرها ممکن است به صورت اشتباه نصب شده باشند یا اینکه سیم‌هایی که باید به‌طور جداگانه وصل می‌شدند با هم وصل شده‌اند.
تا وقتی که چند دستگاه الکتریکی مختلف در هنگام استفاده داغ نشوند هیچ مشکلی درباره گرم شدن دستگاه وجود ندارد، تولید گرمای بسیار زیاد نشانه‌ای از نقص در کارکرد درست دستگاه است.

محسن
محسن
1 سال پیش

سلام. وقتی فلش رو در پورت usb ضبط 207 پانوراما می ذارم . آهنگ ها دیر لود میشه. طول میکشه تا بیاد بالا علتش چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محسن
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل متعددی می تواند داشته باشد از جمله حجم زیاد اطلاعات داخل فلش، یا قطعی و اتصالی پورت USB سیستم صوتی خودروی شما و بسیاری احتمالات دیگر.
برای رفع این مشکل می بایست به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید تا سیستم صوتی خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

محمدرضا
محمدرضا
1 سال پیش

باسلام…
آقا من دو ماه پیش دوتا باند کنوود ۷۱۸ معمولی خریدم و نصبشون کردم و کاملا عادی هم باندها کار میکردن و هم ظبط ماشین اما بعداز یک مدت ظبط ماشین کار میکنه اما صدایی از باندها نمیآد و پشت ظبط هم خیلی داغ میکنه و فقط در صورتی صدا پخش میشه دوباره که سوکت باندهارو از پشت ظبط جدا کنیم و دوباره وصلش کنیم و با خاموش کردن ظبط یا ماشین دوباره میشه همون آش و همون کاسه و صدای ظبط قطع میشه…
این مشکلش چیه میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟؟؟
ممنون و سپاسگذارم.

کاظم
کاظم
1 سال پیش

سلام ام جی ۳۵۰ دارم ضبط ماشین هرازگاهی ارور می دهد و یک دفعه خاموش می شود در واقع تصویر مانیتور برای چند دقیقه محو می شود و بعد دوباره همان ارور دوباره رویت می شود همزمان استارت هم نمی خوره ، لطفا آهنگایی فرمایید، متشکرم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کاظم
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید ریشه در سیستم الکتریکی خودروی شما دارد و می بایست به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نموده و آن را بر طرف نماید.

آرش
آرش
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
ببخشید میخاستم بپرسم یک تریلی وقتی یک ظبط چینی فلش خور که از بازار خریداری شده(فابریکی نیست)روش نصب هست و هیچ مشکلی نداره،ولی وقتی یه ظبط پایونییر به ماشین وصل میشه پایونییر روشن میشه آهنگ پلی میشه هیچ مشکلی تو کار کردش نیست ولی صدای خروجی نداره سوکت و آی سی صدا و همه چی سالمه حتی این پخش پایونییر رو ماشین سواری تست شده هیچ مشکلی نداره فقط روی این تریلی همه چيش اوکیه فقط صدا بیرون نمیده ممنون میشم جواب بدین.

Ramtin
Ramtin
1 سال پیش

سلام من بیشتر وقت ها ضبط ماشین داغ هست و فیوز پشت ضبط آب میشه ضبط هم موقعی که به مدت طولانی صدای آن زیاد باشد چند دقیقه از کار میفته مشکل چیه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Ramtin
1 سال پیش

با سلام
شما حتما می بایست به یک متخصص مراجعه نمائید تا سیستم صوتی خودروی شما و اتصالات آن را بررسی نماید. احتمالا ایراد در اتصالات و سیم کشی سیستم خودروی شما باشد.

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام باتری ماشینم خراب شد ضبطم دیگه وصل نمیشه چیکار کنم؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسن
1 سال پیش

با سلام
اگر مطمئن هستید که مشکل به وجود آمده مرتبط با خرابی باتری خودروی شما است آن را تعویض نمائید.
در غیر اینصورت باید به متخصص و یا کارشناس مراجعه نمائید تا خودرو و سیستم الکتریکی و اتصالات مربوطه را بررسی و عیب یابی نماید.

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام تیبا دارم وقتی فلش رو داخل ضبط می کنم علامت usb میاد ولی آهنگ ها پلی نمیشن و بعد از یکی دو دقیقه فلش انقدر داغ میشه که میسوزه تا حالا چند تا فلش امتحان کردم همشون در حدی داغ میشن که بسوزند مشکل از چیه و نمایشگر هم ایراد پیدا کرده و همه علایم ها روشن میمونه و فقط رادیو کار می‌کنه ممنون میشم جواب بدین

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط محمد
محمدرضا دهفولی
محمدرضا دهفولی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر.ضبط ماشین من سیستم عامل آنروید هست الان سه ساله رو ماشین نصبه و مشکلی نداشته.اخیرا وقتی ماشین رو روشن میکنم بعد گذشت چند دقیقه صدا کم و زیاد میشه و صدا خیلی بی کیفیت هست.ولی ماشین خاموشه کاملا سالم هست.علت چی میتونه باشه؟

ناصر
ناصر
1 سال پیش

با سلام ، سال گذشته مانیتور مدل هلیکس تی ۴۴۰ بروی تیبا نصب کردم ولی مدتی صدا را یهویی کم میکنه و بعضی مواقع خاموش میشه و چند دقیقه بعد خودش دوباره روشن میشه.
مشکل از کجاست؟

ابوالفضل
ابوالفضل
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

باسلام
ما ضبط ویکتور تصویری تو ماشین ریو نصب کردیم با ی جفت بانو و امپلی و ساب
قشنگ ی مدت بود کار میکرد الان چند روزیه که ساب کار نمیکنه
بردیم تعمیر کار گفت فیش هاش قطع هس تعویض کرد بعد ۲ ساعت اینا دوباره ساب قطع شده
و فقط باند ها کار میکنن
به نظرتون ایراد از ضبط هست ؟؟؟؟
ضبط ویکتور تصویری بلوتوث و …… داره

مشاوره رایگان و ثبت سفارش