3.3
(637)

امکان باز و بسته‌کردن شیشه‌های جانبی، قابلیتی بدیهی در هر خودرویی است که انتظار داریم در هر لحظه‌ای به آن دسترسی داشته باشیم. شیشه بالابر ماشین ها با توجه به حجم استفاده بالا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان سال‌ها کارکرد بدون مشکل را داشته باشند. اما بروز هر مشکلی در عملکرد آنها می‌تواند ناخوشایند و حتی خطرساز باشد.

آیا تابحال پیش آمده که نتوانید پنجره خودرو خود را بالا ببرید؟ این مسئله میتواند روز شما را خراب کنید. با کیان باتری همراه شوید تا بدانید چرا شیشه بالابر خودرو کار نمی کند؟

شیشه بالابر ماشین چگونه کار میکند؟

اجزای شیشه بالابر عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
مکانیزم شیشه بالابر خودرو

موتور شیشه بالابر در خودروها به قطعه ای گفته می شود که باعث بالا رفتن و پایین آمدن شیشه خودرو در هر چهار طرف درب ها می شود. این سیستم بر اساس اتصال برق و جریان از طریق یک مدار الکتریکی عمل می کند. با فشار دادن دکمه، برق از باتری ماشین وارد مدار می شود و سیگنال به موتور بالابر شیشه ارسال می گردد. این کار یعنی شیشه بالا می رود یا پایین می آید.

سیم کشی شیشه بالابر عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
طرز کار و اجزای تشکیل دهنده شیشه بالابر پراید

موتورهای بالابر برقی شیشه های خودرو یک سیستم ساده اما کارآمد هستند که در داخل درب ماشین نصب شده اند و عملکرد شیشه پنجره را کنترل می کنند. وقتی موتور شیشه بالابر برقی خراب شود یا به هر دلیلی درست کار نکند، پنجره در هر موقعیتی که قبل از خرابی موتور پنجره قرار داشته است، در همان حالت متوقف می شود.

اگر پنجره هنگام خرابی موتور برقی بالابر شیشه باز بماند، می تواند یک خطر امنیتی برای خودرو ایجاد کند. در این حالت نمی توان اتومبیل را به همان حالت رها کرد!

موتور شیشه بالابر عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
موتور شیشه بالابر ماشین

موتور شیشه بالابر برقی دارای چهار سوراخ در موقعیت های مختلف است که برای نصب تعبیه گشته است. این قطعه عموماً با ولتاژ 12 ولت و جریان DC کار می کند. این قطعه دارای قابلیت ضد آب بوده و بر اساس استاندارد ایزو با کد ISO 9001 تولید می شود.

عیب یابی مشکلات سیستم شیشه بالابر برقی

Car Window Wonu2019t Go Up 5 عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
چرا شیشه بالابر ماشین کار نمی کند؟

شیشه بالابر برقی به صورت کلی می‌تواند دارای 2 گروه مشکل شود؛

1- مشکلات ناشی از خرابی اجزای ریل و موتور

2- مشکلات ناشی از مدار الکتریکی.

  • هیچ کدام از شیشه بالابرها کار نمی‌کند

طبیعتا سوختن یا گیرکردن همزمان هر 4 موتور و ریل غیرممکن است. اگر در حالت سوئیچ باز هیچ شیشه‌ای حرکت نمی‌کند، باید به سراغ بخش‌های تغذیه رفت. در عموم خودروها تغذیه مدارهای جلو و عقب مجزاست و طبیعتا امکان خرابی و سوختن همزمان رله‌ها و فیوزهای جلو و عقب احتمال کمی دارد.

این ایراد را می‌توان به حساب مغزی سوئیچ گذاشت. اگر خودرو تنها یک رله برای تمامی شیشه بالابرها داشته باشد، طبیعتا ایراد از همان تک رله است اما اگر کلا خودرو فاقد رله شیشه بالابر باشد و یا رله‌های جلو و عقب مجزا باشند، این ایراد به احتمال زیاد از مغزی سوئیچ یا پنل کلیدهای راننده است. در خودروهای مالتی پلکس، این ایراد نرم‌افزاری بوده و به احتمال زیاد ناشی از بروز مشکل در عملکرد واحد کنترل مرکزی (BCM) است.

  • شیشه‌های ردیف عقب حرکت نمی‌کنند

اگر فیوز و رله بالابرهای عقب سالم باشد، ایراد از کلید قفل‌کن ردیف عقب است که یا گیر کرده یا کنتاکت داخلی آن خراب شده است. برای تست سلامت رله می‌توان کلید قفل‌کن را خارج کرده و پایه‌های ورودی و خروجی سوکت آن را با یک تکه سیم به هم متصل کرد، در این حالت صدای تیک‌تیک رله باید شنیده شود و چراغ‌ کلیدهای ردیف عقب روشن شود در غیر این صورت رله معیوب است.

  • یکی از شیشه‌ها حرکت نمی‌کند

از آنجایی که تغذیه بالابرها به صورت جفتی انجام می‌شود، این ایراد ناشی از موتور و یا کلید همان سمت است. اگر کلید خراب باشد، با کشیدن سوکت آن و قرار دادن کلیدی دیگر، شیشه باید حرکت کند در غیر این صورت مجموعه موتور و ریل معیوب است که باید به بررسی دقیق آن پرداخت.

  • حالت اتوماتیک شیشه عمل نمی‌کند

اگر به‌تازگی سر باتری خودرو باز شده باشد، یونیت شیشه بالابر نیاز به تجدید حافظه خواهد داشت که روش آن در دفترچه راهنمای خودرو به صورت مفصل توضیح داده شده است.

اگر کلا حالت اتوماتیک و تشخیص مانع کار نمی‌کند، ایراد از یونیت شیشه بالابر است اما اگر تنها حالت اتوماتیک کار نمی‌کند، ممکن است ایراد از خود کلید شیشه بالابر باشد که کنتاکت دوم آن برای صدور فرمان حالت اتوماتیک عمل نمی‌کند.

گاهی ممکن است کابل ریل شیشه بالابر در جای خود شل شده باشد و باعث شود که شیشه با رسیدن به انتهای کورس حرکت خود، جای لقی داشته باشد که در این حالت تشخیص انتهای کورس برای یونیت شیشه بالابر دشوار خواهد شد و ممکن است جریان‌دهی برای یک لحظه به صورت اضافه به موتور ادامه داشته باشد که در بلند‌مدت یا منجر به خرابی موتور شده یا کابل را پاره می‌کند.

  • شیشه بالابر به کندی حرکت می‌کند

کند‌بودن یک شیشه دو دلیل اصلی دارد؛ یا مجموعه گیربکس ریل، پولی‌ها و نوارهای نگهدارنده شیشه خیلی خشک هستند یا مشکل تغذیه‌ای وجود دارد. در صورت خشکی سیستم، مجموعه ریل باید باز شده و سرویس شود یا از ضعیف‌شدن و داغ‌کردن موتور جلوگیری شود.

ضعف تغذیه می‌تواند به خاطر ضعف اتصال بدنه‌ها باشد. در خودروهایی که فاقد رله شیشه بالابر هستند، این ایراد بیشتر قابل مشاهده است (نظیر خانواده پراید) که می‌توان با اضافه‌کردن رله تغذیه تا حد زیادی شرایط آن را بهبود داد.

دلایل خرابی شیشه بالابر خودرو

  • فیوز سوخته
  • سوئیچ خراب
  • موتور پنجره معیوب
  • رگلاتور پنجره معیوب

اگر زمانی که دکمه‌ها را می‌فشارید، صدای وزوز موتور بالابر را می‌شنوید، احتمالا مشکل از موتور یا رگلاتور است. اما اگر با فشار دادن کلید‌ها صدایی نمی‌شنوید، وقت آن است که به سراغ فیوز‌ها بروید.

فیوز سوخته

اگر تمام پنجره‌ها کار نمی‌کنند، به احتمال خیلی زیاد مشکل از فیوز است. جعبه فیوز را پیدا کنید و با استفاده از یک پیچ گوشتی دوسو، درب آن را باز کنید. در اکثرخودروها، می‌توانید با توجه به دیاگرام موجود بفهمید که هرفیوز مربوط به کدام بخش است. خوب است که تعدادی فیوز زاپاس همواره داشته باشید چرا که تقریبا برای همه‌ی قسمت‌های خودرو مورد نیازهستند و قیمت زیادی نیز ندارند.

فیوز پنجره عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
فیوز شیشه بالابر خودرو

فیوز مربوط به شیشه بالابر را بکشید. مراقب باشید که به فیوز یا سوکت آسیبی وارد نکنید. برای این کار می‌توانید از یک دم باریک استفاده کنید. وقتی فیوز را بیرون کشیدید، نوار داخلی آن را چک کنید.

بیشتر بدانید: تست و علت سوختن فیوز ماشین چیست؟

توصیه: اتصالات شل یا سیم‌های اطراف جعبه فیوز را بررسی کنید. آن‌ها را محکم کنید و ببینید آیا پنجره‌ها کار می‌کنند یا خیر.

توصیه ۲: کلید‌های پنجره را بابت هرگونه آلودگی و یا فرسودگی سیم‌ها چک کنید. اگر مشکل از فیوز نباشد لازم است چیز‌های دیگر را بررسی کنید. پنل در را بردارید. حال کاملا اتصالات، سیم ها، قسمت‌های پلاستیکی و هر بخشی که مربوط به شیشه بالابر است را بررسی کنید که قطعی یا پوسیدگی نداشته باشد.

موتور معیوب بالابر شیشه

با استفاده از یک ولت سنج، اتصالی که به موتور بالابر می‌رسد را چک کنید. موتور‌هایی با دو سیم، دارای سیستم آنالوگ هستند و تست کردن آن‌ها ایمن است. موتور‌هایی که بیش دو سیم دارند، سیستم دیجیتال نامیده می‌شوند و توصیه می‌کنیم از یک متخصص درخواست کمک کنید.

تست بالابر شیشه عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
تست موتور شیشه بالابر خودرو

برای تست موتور، هنگامی که دکمه‌ها را فشارداده اید، ولتاژ را بسنجید و ببینید جریان برق وجود دارد یا خیر. باید به دنبال ولتاژ ۱۲ یا ۱۲- باشید. اگر ولت سنج جریان کامل را نشان می‌دهد، و موتور کار نمی‌کند، به این معناست که موتور شیشه بالابر دچار مشکل است. این به آن معناست که جریان کافی به موتور نمی‌رسد و مدار دچار مشکل شده است.

مشکل در سیم کشی

اگر با فشار دادن سوئیچ بالابر موفق به بالا پایین بردن شیشه نشدید احتمالا مشکل برقی است. سیم کشی فرسوده یا خراب شده می تواند باعث توقف عملکرد شیشه شود. این مورد بیشتر در وسایل نقلیه قدیمی رخ می دهد و تعمیر آن ممکن است به تنهایی دشوار باشد.

خرابی بالابر عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
علت کج بالا رفتن شیشه پراید

عدم جریان برق

برای این که پنجره برقی خودرو به درستی کار کند، باید برق کافی به آن برسد. این نیروی الکتریکی از باتری اتومبیل گرفته می شود. اگر برق این مدار قطع شود، دیگر نمیتوان با فشار دادن سوئیچ بالابر شیشه خودرو آن را پایین یا بالا برد. قبل از هر چیزی باید کاری کرد که این به این سوئیچ برق برسد.

خرابی سوئیچ پنجره

Car Window Wonu2019t Go Up 3 عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
نحوه تعویض شیشه بالابر پراید

یکی دیگر از دلایل کار نکردن بالا بر شیشه خودرو، مربوط به سوئیچ پنجره می باشد. با گذشت زمان، بخش های داخلی کلید بالابر پنجره ماشین فرسوده می شود و باعث می شود نتوانید با استفاده از سوئیچ شیشه، آن را بالا و پایین کنید. تعویض سوئیچ بالابر به هیچ عنوان توصیه نمی شود، تا زمانی که ساییده شود و از کار بیفتد.

نگاهی به سوئیچ شیشه بالابر بیاندازید، برای یافتن این مشکل از یک ولت سنج کمک بگیرید. اگر ولتاژکمی در حال جهش بود پس ممکن است سوئیچ خراب باشد.

شیشه بالابر آسیب دیده

دقیقا مثل موتور پنجره، واحدهای رگولاتور یا بالابر، با گذشت زمان فرسوده و خراب می شوند. در واقع با گذر زمان، اجزای مکانیکی بالابر شیشه شروع به خرابی می کنند و در نهایت منجر به آسیب های جبران ناپذیری می شود.

نحوه تعمیر شیشه بالابر خودرو

هنگام مواجه شدن با گیرکردن شیشه خودرو، بهترین توصیه این است که با یک متخصص مشورت کنید اما با این حال، اگر با شیشه ای پایین در موقعیتی بارانی و طوفانی روبرو هستید می توانید راهکار های ذیل را امتحان کنید:

  • محکم بستن درب خودرو
  • خودرو را روشن کنید – اطمینان حاصل کنید که جرقه زن ( اشتعال) خودرو در وضعیت روشن قرار گرفته است.
  • هنگام عیب یابی، هر دو سوئیچ سمت راننده و سوئیچ سمت خراب را آزمایش کنید و به جهت مورد نظر فشار دهید.
  • درب خودرو را محکم ببندید و در صورت عدم موفقیت در اولین تلاش، این کار را تکرار کنید. شیشه خودرو برای بالا و پایین رفتن به غلتک هایی متکی است. اگر شیشه هنگام پایین آمدن از مسیر خط خود خارج شود، می توان با اعمال فشار و محکم بستن درب، شیشه را به طور موقت درست کرد. اگر شیشه خودرو بالارفت، آن را پایین نیاورید تا زمانی که توسط یک متخصص ارزیابی شود.
  • از دست تان کمک بگیرید. اگر محکم بستن درب ماشین یا فشار دادن دکمه بی تاثیر بود، سعی کنید با مشت یا یک شی به درب ضربه بزنید فقط مراقب باشید که به دست یا درب خودرو آسیب نرسانید.
  • خودرو را روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که جرقه زن خودرو در حالت روشن قرار گرفته است.
  • از یک دوست بخواهید تا دکمه شیشه بالابر را فشار داده و نگه دارد.
  • شیشه ماشین را به آرامی به کمک دست هایتان بالاببرید. اگر برای بالا بردن شیشه نیروی بیشتری را به کار گرفته اید، مراقب باشید با بسته شدن آن، دست و انگشتانتان گیر نکند.
Car Window Wonu2019t Go Up 1 عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
بالابر شیشه ماشین

 

این روش های عیب یابی فقط به عنوان رفع موقتی مشکل موثر هستند. اگر موفق به بالابردن شیشه خودرو شدید، دیگر آن را دستکاری نکنید تا توسط یک متخصص ارزیابی گردد.

به احتمال زیاد خرابی شیشه بالا بر نتیجه برخی از خرابی های مکانیکی داخل آن باشد که می تواند ناشی از یک موتور معیوب، تنظیم کننده، سیم کشی یا خود کلید بالابر باشد.   یک تعمیرکار می داند که به چه علت شیشه گیر کرده و برای رفع آن چه کارهایی باید انجام دهد.

تقویت شیشه بالابر

جهت محافظت از کلیدها و جلوگیری از افت توان در مدار شیشه بالابر از مدار تقویت شیشه بالابر استفاده می شود. این مدار تقویت کننده ی جریان یا ولتاژ نیست اما کنتاکت های رله های داخلی آن یک مسیر کم مقاومت برای عبور جریان فراهم می کنند و از خرابی کلید و افت توان جلوگیری می کنند بنابراین مدار تقویت با برقراری ارتباط مستقیم بین قطب مثبت باتری خودرو و موتور شیشه بالابر موجب تقویت عملکرد مدار می شود. مدار تقویت از دوعدد رله ی تک پل دو ترمینال (SPDT) تشکیل شده است.

تقویت شیشه بالابر پراید دستگاه ساده ایست که با قرار گرفتن دربین مسیر برق دستگاه شیشه بالابر و کلید شیشه بالابر پراید و گرفتن برق مستقیم از باطری اتومبیل باعث تقویت عملکرد شیشه بالابر میشود.

مدار تقویت شیشه بالابر 1024x576 1 عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
مدار تقویت شیشه بالابر خودرو

محل نصب تقویت کننده شیشه بالابر

این محصول که فقط رو باید داخل درب و پشت موتور شیشه‌بالابر نصب کنید. کافیه سوکتی که از موتور شیشه‌بالابر به کلیدهای شیشه‌بالابر متصل شده رو باز کنید. سپس سوکت‌های تقویت شیشه‌بالابر رو به سوکت‌های مربوطه متصل کنید. امکان اتصال اشتباه وجود نداره. پس با خیال راحت سوکت‌ها رو جا بزنید. یک سیم که به رنگ مشکی هست رو باید به بدنه متصل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم اون رو به یکی از پیچ‌های موتور شیشه‌بالابر وصل کنید. حالا فقط یک سیم میمونه، برق با سوئیچ. میشه برق با سوئیچ رو از دسته سیم کلیدهای شیشه‌بالابر توی همون درب بگیرید.

ولی اگه میخواین نتیجه بهتری بگیرید، بهتره که سیم برق با سوئیچ رو از پشت خود سوئیچ (که جریان خیلی قوی‌تری داره) بگیرید. باید یه سیم بلند از پشت سوئیچ تا داخل درب بکشید. فقط اگر این کار رو کردید، حتما حتما باید یه دونه فیوز ۲۰ آمپر اول راه سیم (همون پشت سوئیچ) قرار بدید.

سیستم بالابر عملکرد شیشه بالابر ماشین و عیب یابی و تعمیر آن
روانکاری شیشه بالابر خودرو

افزایش عمر شیشه بالابر

برای طول عمر شیشه بالابر خودرو رعایت چند نکته لازم است؛ به محض آنکه شیشه به بالا یا پایین رسید، دکمه‌ها را رها کنید. نگه داشتن دکمه‌ها در حالی که شیشه به حد نهایی خود رسیده است، باعث ایجاد فشار به موتور و رگولاتور می‌شود.

پلاستیک‌های شیشه بالابر را مدام چک کنید و همواره آن‌ها را چرب نگه داید تا از شکستگی یا خشکی آن‌ها جلوگیری شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
117 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
پوریا
پوریا
2 سال پیش

سلام لطفا به سوال من پاسخ بدین ممنون میشم.. من یه ساینا مدل ۱۴۰۰ برج ۳ دارم یعنی صفر صفر .. شیشه بالابر سمت راننده من خراب شد یهو الان بردم عوض کردم اما چند تا مشکل داره..ممنون میشم راهنماییم کنید ۱ : صدای خیلی زیادی میده وقتی بالا پایین میکنم یعنی موتورش صدا میده بدجور ۲: کج میاد پایین و میره بالا انگار لق شده ۳:سرعتش خیلی کمتر از قبل شده نن شیشه سمت شاگرد رو که فابریکه بالا پایین میکنم نه صدای موتورش میاد نه کج و کوله بالا پایین میشه .. لطفا راهنمایی کنید به کجا باید… خواندن ادامه ...

Moein
Moein
در جواب  پوریا
1 سال پیش

سلام مال منم اینجوری بود کلیدشو عوض کردم درست شد شمام تست کنید

ماشاالله شجاعی
ماشاالله شجاعی
در جواب  پوریا
6 ماه پیش

از ریل خارج شده

امیر سرداری
امیر سرداری
2 سال پیش

بسیار عالی اگر میشود در مورد اینکه شیشه بالا میرود ولی پایین نمی‌رود یک ویدیو بگذارید با تشکر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیر سرداری
2 سال پیش

با سلام
به احتمال زیاد یکی از قطعات داخلی بالابر فرسوده شده است که با مراجعه به متخصص باتری ساز این مشکل بررسی و مرتفع خواهد شد.

مصطفی
مصطفی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام ،بنظرم مشکل از کلید بالا و پایینه شیشه هست ،یه کلید دیگه بذار روش تست کن

Moein
Moein
در جواب  امیر سرداری
1 سال پیش

مال منم اینجوری بود کلیدشو عوض کردم درست شد شمام تست کنید

سارینا
سارینا
2 سال پیش

سلام وقت بخیر
شیشه ماشین من در فصل تابستان و بهار و درکل وقتی هنوز هوا سرد نشده بدون مشکل کار میکند اما به محض سرد شدن هوا به هیچ عنوان بالا یا پایین نمیرود. علت چیست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سارینا
2 سال پیش

سلام. به خاطر انقباظ و انبساط هست. می بایستی لاستیک های شیشه تعویض شود. ج.ع

امیرحسین
امیرحسین
در جواب  کیان باتری
11 ماه پیش

سلام خسته نباشید من یک پژو پارس 1401 دارم
فقط زمان تابستان که گرم هست . میخام شیشه سمت راننده رو از پاین بدم بالا زعوار لاستیکی میزنه بیرون و شیشه رو از جا درمیاره جیگرم خون کردن هرچی میبرم نمایندگی کار دورست انجام نمیدن لطفاً یک راه نمایی کنید …………………

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیرحسین
11 ماه پیش

با سلام
برای بررسی این مشکل و برطرف کردن آن حتما بایستی به صورت حضوری به یک متخصص برق خودرو و یا خدمات فنی شیشه و آیینه مراجعه نمائید. مشکلی که بیان نمودید نیاز به بررسی و چکاپ دارد.

سینا شکوهی
سینا شکوهی
در جواب  سارینا
1 سال پیش

داخل شیار لاستیک شیشه را صابون بمال بهتر میشه

مهدی
مهدی
2 سال پیش

سلام . شیشه بالابر سمت راننده یه برد داره دوتا رله روی‌ برد نصبه . وقتی کلید بالابر را میزنم این رله ها به سرعت قطع و وصل میشه و صدای تق تق میده . ممنون میشم اگه راهنمایی کنید مشکل از کجای برد هست . آیا نیاز هست که چیزی از برد تعویض بشه ؟

مصطفی
مصطفی
در جواب  مهدی
1 سال پیش

سلام رله سوخته

Majid
Majid
2 سال پیش

سلام خسته نباشید. بالا بر کار میکنه و بالا می‌برد ولی پایین نمی‌آورد فقط یک درب هست که اینجوریه ممنون میشم کمکم کنید

مصطفی
مصطفی
در جواب  Majid
1 سال پیش

مشکل میتونه از کلید باشه

Reza
Reza
در جواب  مصطفی
1 سال پیش

مشکل صد در صد از کلید دو طرف رو چک کن

حمید
حمید
1 سال پیش

سلام:هنگام ضربه زدم روی دکمه طرف راننده شیشه خودکار پایین نمی یاد اما بالا میره مشکل چیست اگر راهنمایی کنید مچکر می شوم پژو پارس یک سال کار کرده

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حمید
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید حتما نیاز به بررسی توسط کارشناس دارد. احتمال اتصالی یا قطعی اهرم بالابر شیشه وجود دارد.

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام ممنون از اطلاعات عالی شما
من باید به در ضربه بزنم تا شیشه بالا بر کار کنه به نظرتون موتور ضعیف شده و باید سرویس شه یا اتصالی برقی داره؟

محمد
محمد
در جواب  رضا
9 ماه پیش

زغال موتور ومحل قرار گرفتن روی آرمیچر رو سمباده نرم بکش درست می شه.محل اتصال کثیف شده وبرق رو رد نمیکنه.

مجید حداد
مجید حداد
1 سال پیش

سلام، ببخشید موتور برقی بالابر شیشه پراید شهاب شمس ، چند امپر برق لازم دارد؟

محمدرضا
محمدرضا
1 سال پیش

سلام ممنون از مطالب خوب شما مشکل من شیشه را پایین میدم خود به خود بالا میره مشکل از چی میتونه باشه
ممنون از زحمات شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمدرضا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما
احتمال ایجاد اتصال کوتاه در سیستم بالابر شیشه خودروی شما وجود دارد و توصیه می شود به یک متخصص مراجعه نمائید تا آن را بررسی و عیب یابی نماید.

حمیدرضا پازوکی
حمیدرضا پازوکی
1 سال پیش

ماشین ۲۰۶ وقتی روشن هست بالابر کار نمیکنه ولی وقتی خاموش هست و سویچ بازهست کار می‌کنه علت چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حمیدرضا پازوکی
1 سال پیش

با سلام
برای رفع این مشکل حتما باید به کارشناس یا باتری ساز مراجعه نمائید. سیستم الکتریکی خودروی شما حتما باید بررسی و عیب یابی گردد.

Ali
Ali
1 سال پیش

سلام شیشه سمت شاکرده میدم بالا ، تا بالا میره و باز بر میگرده پایین .ایراد از موتور هست آیا؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Ali
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که عمده آن مربوط به خرابی نگهدارنده شیشه و یا آسانسوری آن است. اما برای رفع آن حتما باید به یک کارشناس مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نموده و این مورد را برطرف کند.

یاسین رضایی
یاسین رضایی
1 سال پیش

سلام خسته نباشین . بنده یه سمند دارم هنگامی که سوییچ باز میشود شیشه ها درست عمل میکنند ولی هنگامی که ماشین روشن می شود جفت شیشه های جلو برق شیشه بالابر قطع میشود ولی جفت شیشه های غقب درست عمل میکنند .علت چیست؟؟

Abbass
1 سال پیش

سلام شیشه بال بر درهای عقب سمندفقطباکلیددرراننده حرکت میکند چرا

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Abbass
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمال قطعی یا اتصالی در سیستم الکتریکی و یا وجود مشکل در فیوزهای خودرو وجود دارد و توصیه می گردد برای رفع این مشکل حتما به یک کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید.

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام خدمت پاسخگوی سایت کیان باتری، جناب من تیبا ۲ دارم، وقتی ماشین در حالت درجا یعنی روشن است و حرکت نمیکند. کلید بالا پایین کردن شیشه رو که میگیرم انگار ماشین جون میزنه و میخواد خاموش بشه، به محض ول کردن کلید بالابر پنجره موتور ماشین انگار به جون میاد. شما می دونید مشکل از کجاست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رضا
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید خودروی شما دچار افت جریان برق می شود که این موضوع نتیجه اتصالی در سیستم الکتریکی خودرو می باشد.
توصیه می شود به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا سیستم الکتریکی و سیم کشی خودروی شما را بررسی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

مریم
مریم
1 سال پیش

سلام برای تعمیر شیشه بالابر پیش کی باید برم؟ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مریم
1 سال پیش

با سلام
برای تعمیر شیشه بالابر می بایست یا به یک متخصص باتری ساز و یا کارشناسان شیشه و آیینه خودرو مراجعه نمائید.

مریم
مریم
1 سال پیش

سلام برای تعمیر شیشه بالبر پیش چه متخصصی برم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مریم
1 سال پیش

با سلام
برای رفع مشکل مورد نظر خودروی خود می بایست به یک باتری ساز یا خدمات شیشه خودرو مراجعه نمائید.

افشین
افشین
1 سال پیش

سلام. روی موتور- گیربکس کدام یک از شیشه بالابر های خودروهای ایرانی شفت دارد که بیرون زده است؟
سوال دوم: آیا کسی از گشتاور موتور-گیربکس ، شیشه بالابر های خودروهای ایرانی باخبر است؟

علی
علی
1 سال پیش

۴۰۵ دارم شیشه های هر دودرب راننده و شاگرد بالا ووپایین نمیروند اما برخی اوقات که در حال رانندگی هستم چراغ کلید ها روشن میشود و بعد بالا و پایین میروند یونیت تقویت عوض کردم اثری نداشت مشکل چیه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
اتصالات شیشه بالابر خودرو را چک نمائید، چون بیان نمودید که گاهی به حالت عادی بازمی گردند.
در غیر این صورت کلیه سیستم بالابر و موتور آن نیاز به بازبینی توسط یک متخصص را دارد.

فرهاد
فرهاد
1 سال پیش

سلام و ارادت.چرخ دنده شیشه بالابر من خراب شده و گفتن چرخ دنده اتحاد باشه ولی در بازار موجود نیست.راه حل لطف کنید.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرهاد
1 سال پیش

با سلام
چون نام خودروی خود را ذکر نکرده اید نمی توانیم شما را راهنمایی کامل کنیم.
اما به نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش خودروی خود مراجعه نمائید تا از اصالت قطعات مورد استفاده مطمئن باشید.
در غیر این صورت از قطعات مشابه و با کیفیت دیگر موجود در سطح بازار استفاده کنید.

بهروز ایرانی
بهروز ایرانی
1 سال پیش

اقا سلام من اومدم ستاره بزنم لولی رو زدم یدونه روشن شد به رنگ نارنجی دیگه باقی روشن نشد میخوام 5تا کمه 5000تا ستاره بدم به حوصله و نگارش خوب شما ممنونم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهروز ایرانی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و موجبات رضایت شما را فراهم نموده است.

شرفی
شرفی
1 سال پیش

با سلام شیشه سمت راننده سوزوکی ویتارا بعضی وقتها بالا و پایین نمیره و شیشه های دربهای دیگر با کلید سمت راننده پایین میروند ولی بالا نمیان اما شیشه های دربهای دیگر با کلید خودشون مشکلی ندارن ،علت چی می‌تونه باشه ؟البته کیت کلید سمت راننده را یکبار عوض کردم ولی باز مشکل حل نشد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  شرفی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید حتما باید توسط کارشناس مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیرد احتمال قطعی اتصالات یا خرابی اهرم های بالابر وجود دارد.

علی
علی
1 سال پیش

باسلام چند وقتی هست که بالابر سمت شاگرد ازسمت راننده وقتی بالا و پایین میشود به صورت ناگهانی قاطی کرده و همین طور بالا و پایین میشود وباید سوکت زیر بالابر راجدا کنم که اینطوری شیشه بالابر سمت راننده هم قطع میشود ولی ایراد رفع میشودتا ثابت شود ولی از طرف شاگرد به صورت تکی خوب کار میکند ،علت چیست؟ضمن اینکه ازطرف راننده کلید بالابر شاگرد قطع است وکار نمیکندهمان ایراد که گفتم بعضی مواقع یک دفعه شروع به بالا و پایین کردن شیشه شاگرد میکند

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا به دلیل اتصالی در سیستم شیشه بالابر خودرو است و برای حل این مشکل حتما می بایست کلیه سیستم الکتریکی و سیم کشی خودروی شما بررسی و عیب یابی گردد. توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه نمائید.

قدیر
قدیر
1 سال پیش

اگر چنانچه شیشه بالا نرفت سیم اتصال را به بدنه و برق مستقیم را به دو سیم موتور بزنید

پارسا
پارسا
1 سال پیش

سلام عرض ادب بزرگوار ماشین من سمند شیشه درب سمت شاگرد را وقتی بالا و پایین میکنم از جای خودش در میاد از شیار میاد بیرون کلید و موتور بالا بر سالم هست و خوب کار میکنه اما شیشه ار از جای خودش درمیاد العان داخل جاده هستم وجسارتا دسترسی به متخصص ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  پارسا
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا مربوط به خرابی آسانسوری بالابر شیشه خودرو است و برای رفع مشکل آن حتما می بایست به یک متخصص مراجعه نمائید.
در صورت عدم دسترسی به متخصص از امدادخودروهای بین جاده ای نیز می توانید برای رفع مشکل خودروی خود کمک بگیرید

پارسا
پارسا
1 سال پیش

سلام مجدد بر مهندسان عزیز هرکاری میکنم که 5 ستاره کامل بدم و ثبت کنم نمیشه چکار کنم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  پارسا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.
در صورتی که مشکلی برای ثبت نظر شما به وجود آمده است مرورگر خود را تغییر داده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمائید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام
سمند ef7 بالا بر دو شیشه جلو کار نمیکند
فیوز سالم و اتصالات هم سالم مشکل از کجاست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
برای رفع این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از بررسی مشکل آن را مرتفع نماید.
این ایراد میتواند مربوط به خرابی کلیدهای بالابر شیشه و یا ایراد در سیم کشی و اتصالات سیستم بالابر باشد.

احمد
احمد
1 سال پیش

باسلام وعرض ارادت
بنده 206 تیپ 5 دارم و چند روزی ست هنگامیکه شیشه جلو سمت راننده را بالا می دهم در حین بالا رفتن شروع به تق تق می کند لطفا راهنمایی فرمائید.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احمد
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا به دلیل فرسودگی قطعات شیشه بالابر خودروی شما است. توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما به یک متخصص برق و شیشه خودرو مراجعه نمائید تا کل سیستم بالابر شیشه خودروی شما را بررسی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
نهایت آمپری که موتور شیشه بالابر در حین فشار دادن کلید مصرف میکنه ، یا آمپر مجاز برای ورودی به موتور بالابر چقدر هستش؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
این میزان مصرف در خودروهای مختلف متفاوت خواهد بود، اما به صورت کلی میزان برق مصرفی بالابر شیشه خودرو به طور میانگین در خودروهای مختلف بین 15 الی 25 آمپر می باشد.

Mojtaba
Mojtaba
1 سال پیش

چراغ داخل دکمه های بالابر خاموشه مشکل از چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mojtaba
1 سال پیش

با سلام
اگر با خاموش شدن این کلیدها، ارتباط آن نیز قطع شده است یعنی اصطلاحا عملکرد آن از کار افتاده است، به احتمال زیاد مربوط به اتصالی و یا جدا شدن اتصالات سیم کشی آن است.
اما اگر فقط چراغ های آن خاموش شده اند و عملکرد آن تحت تاثیر قرار نگرفته است مربوط به سوختن چراغ های داخلی آن است.
برای بررسی و رفع این مشکل توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل، مشکل آن را مرتفع نماید.

محمدرضا حسین زاده
محمدرضا حسین زاده
1 سال پیش

سلام
شیشه سمت راست ماشین ما هوای گرم کار می کند ولی هوای خیلی سرد به سختی و ضعیف کار میکنه علت چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمدرضا حسین زاده
1 سال پیش

با سلام
این مشکل معمولا به دلیل فرسودگی در قطعات و لوازم شیشه بالابر خودرو اتفاق می افتد و بسیار طبیعی است.
برای بررسی و رفع این مشکل توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

محمدرضا حسین زاده
محمدرضا حسین زاده
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

خیلی ممنون🙏🙏🙏

محمود
محمود
1 سال پیش

سلام و عرض ادب.شیشه بالابر سمند جلو سمت شاگرد بعضی مواقع با زدن ضربه کار میکنه.دلیلش چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمود
1 سال پیش

با سلام
با توجه به اینکه مشکل خودرو را بیان نکردید اگر فکر میکنید که کلید یا اهرم بالابر خراب است و یا احتمال وجود ایراد در اتصالات آن می باشد، حتما می بایست به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

مخمد
مخمد
1 سال پیش

سلام شيشه راننده سمند وقتي كليد بالا رفتن ميزنم حين بالا رفتن متوقف ميشه و نه بالا ميره نه پايين مياد و بايد ٥ ديقه صبر كني تا درست بشه علتش چيه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مخمد
1 سال پیش

با سلام
برخی از قطعات و لواز شیشه بالابر به مرور زمان نیاز به نگهداری یا تعویض پیدا می کنند، از آن جمله می توان پمپ بالابر، موتور، ذغال، آسانسوری، اهرم و … را نام برد.
برای رفع این مشکل توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از بررسی و عیب یابی مشکل آن را مرتفع نماید.

فرشید
فرشید
1 سال پیش

من ماشین رنو مگان دارم شیشه بالابر بالا میره نصفه و خودش دوباره برمیگرده پایین.
ولی من تو نستم با کم کم بالابردن شیشه.
شیشه رو تا بالا ببرم تا بسته بشه.
آیا ایراد از موتور میباشد.یا از بالا بر.
ضمنا ایا هواسرد شده این مشکل به وجود اومده.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرشید
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید حتما بایستی توسط یک متخصص برق خودرو بررسی و عیب یابی گردد.
اما احتمال می رود قطعات بالابر شیشه و یا اصطلاحا آسانسوری بالابر آسیب دیده و یا مصطحلک شده باشند.
با توجه به تغییر فصل، هیچ کدام از قطعات خودرو از سرمای شدید و انقباض در امان نخواهند بود و عملکرد آنها را دچار مشکل خواهد نمود.

حسین
حسین
1 سال پیش

با عرض سلام مشکلی در ماشین پرایدم پیش امده وقتی که سویچ را باز می کنم شیشه ها بالا و پایین می روند ولی بعد روشن کردن ماشین دیگر شیشه ها حرکت نمی کنند با خاموش کردن و باز گذاشتن سویج دوباره بالابر شیشه کار می کند مشکل از کجاست؟

هادی
هادی
1 سال پیش

سلام. سمندelx مولتی پلکس. فقط شیشه بالابر سمت شاگرد کار میکنه و هیچکدوم شیشه های دیگه چه از سمت کلیدهای درب راننده چه سمت خود درها عمل نمیکنن. (فقط شیشه سمت شاگرد بالا پایین میشه. با کلید درب خودش هم بالا هم پایین. با کلید درب راننده فقط پایین میاد. بالا نمیره)
ایراد از چه میتونه باشه؟

علی
علی
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
هنگامی کهچراغ جلو را روشن می کنم شیشه سمت راننده عقب خود به خود پایین میره علت چیست؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و عیب یابی بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

مهران
مهران
1 سال پیش

سلام اول می‌خوام تشکر کنم از شما بابت دو موضوع ۱.اینکه حتی روز تعطیل هم خدمات میدین من پارسال روز تعطیل ماشینم تو پارکینگ روشن نشد همکاراتون خیلی سریع اومدن و باطری رو عوض کردن. ۲.بخاطر مطالب خوب و حوصله شما در پاسخگویی. حالا یک سوال هم دارم من یه رانا صفر تحویل گرفتم شیشه بالابر های جلو هر دو سمت به شدت کند بود یه ماه که گذشت سرعت سمت راننده بهتر شد بخاطر استفاده بیشتر ولی سمت شاگرد چون کمتر استفاده میشه هنوز کنده و نمایندگی هم زیر بار تعمیر نمیره میگه داره کار می‌کنه هر وقت خراب… خواندن ادامه ...

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهران
1 سال پیش

با سلام درود بر شما و سپاسگذاریم. بسیار خرسندیم که از خدمات مجموعه کیان باتری رضایت کامل داشته اید، هرگونه انتقاد یا پیشنهاد سازنده ای در جهت پیشبرد اهداف و افزایش کیفیت خدمات این مجموعه را با کمال میل پذیرا خواهیم بود. مشکل بیان شده در خودروی شما، در بسیاری از خودروها به دلیل ضعف در موتور بالابر شیشه خودرو اتفاق می افتد اما با توجه به این که خودروی شما صفر کیلومتر هست باید دلیل آن را در جایی دیگر جستجو نمود. توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه… خواندن ادامه ...

سینا
سینا
1 سال پیش

با سلام و خسته نباشید من سمند مدل ۹۰ سیستم مولتی پلکس دارم چند روزی هست که شیشه ها خود به خود با روشن کردن خودرو به پایین می‌روند و دیگر بالا نمی‌رود مشکل از چی میتونه باشه ماشین رو تازه صفر شویی و موتور شویی کردم

حلیم علی
حلیم علی
1 سال پیش

تخصصی بود. بهتر بود کاملتر و شامل جزئیات هم می بود.
باتشکر فراوان

مسعود
مسعود
1 سال پیش

سلام، ماشینم شیشه سمت راننده بعضی وقتا تا نصفه بالا میاد و وسط راه می ایسته بعد دوباره که دکمه را بسمت بالا یا پایین فشار میدم به اندازه دو سانت حرکت میکنه و دوباره متوقف میشه،.و باید چند دقیقه صبر کنم تا دوباره بسته یا باز بشه. لازم به ذکر است که درهمین حالت همه شیشه های دیگه صحیح کار میکند.
لطفا راهنمایی بفرمایید.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مسعود
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید. احتمال فرسودگی یا خرابی موتور بالابر شیشه برقی و یا آسانسوری بالابر آن وجود دارد.

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام ممنون از راهنمایی هاتون .. من تیگو 5 دارمدل 95 بعضی مواقع کلید روی درب رو که میزنم باز نمیشه با ریموت باز میکنم و داخل ماشین که میرم باز روشن نمیشه به تازگی اینجور شد بست باتری رو برداشتم و دوباره گذاشتم کلا خوب شد ولی اتومات شیشه ها از کار افتاده یعنی باید کلید شیشه بالابر رو همینجور بگیری که بالا بره اتومات نیست هر چهار شیشه در ضمن …. چکار کنم لطفا راهنمایی کنین

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسن
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و چکاپ مشکل خودروی خود حتما بایستی به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش مدیران خودرو مراجعه نمائید.
به دلیل نوسان برق خودرو و یا ضعف باتری این مشکل به وجود آمده که با دستگاه دیاگ و ریکاوری این مشکل موقتا برطرف خواهد شد.
اگر دوسال یا چهل هزار کیلومتر از تعویض باتری خودروی شما گذشته است، توصیه می شود نسبت به تعویض آن اقدام نمائید.

محسن
محسن
1 سال پیش

با سلام ماشینx33 شیشه سمت راننده پایین میاد ولی بالا نمیره صدای رله از پشت داشبورد میده ولی عمل نمیکنه و بقیه کلیه ها اکی هستن ماشین پاور داره وقتی هم با ریموت قفل میکنی شیشه سمت راننده هم بالا نمیره میشه راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محسن
1 سال پیش

با سلام
احتمال فرسودگی و یا خرابی موتور بالابر شیشه خودروی شما وجود دارد و توصیه می شود که حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا مشکل را بررسی و عیب یابی نماید.

نگار
نگار
1 سال پیش

سلام، خودرو سمند شیشه سمت راننده مشکل داره، دو بار بردیم تعمیر هر بار حدود 200 گرفتن اما باز خراب شده، مشکلش اینجوریه که مثلا زمانی که شما یک شیشه سالم ماشین رو دکمه اش روبه سمت بالا میزنی، وقتی به بالا برسه، دیگه متوقف میشه، اما این شیشه اگر چند ثانیه دستت رو اضافه نگه داری رو دکمش، با یک صدای تقه و پارگی، میفته پایین و دیگه بالا نمیره، انگار سیم نگه دارند‌ پاره میشه، هر کی درستش کرده هی این سیم رو عوض کرده، اما مشکل اصلیش که اضافه تر از آستانه اش حرکت میکنه رو به… خواندن ادامه ...

سالار
سالار
1 سال پیش

سلام وقت بخیر شیشه سمت شاگرد ضعیف بالا می‌رفت ولی پایین سریع بود با نصب تقویتی و تعویض ماهوتی بالا و پایین همون ماهوتی که شیشه بالا پایین میکنه مشگل حل شد ولی مشگلی که آزار دهنده است در سرعت ۸۰ تا ۹۵ صدای جیر جیر وحشتناکی میده که انگار یه جایی شله حتما باید صبط روشن کنی احتمال از چی میدید استاد ماشینم روای سال هستش یه ماهوتی دیگه هم هست که به رودری وصل میشه از اون میشه

ایلا
ایلا
1 سال پیش

واقعا ممنون
خیلی ممنون از سایت خوبه تون خیلی کمک کرد بهم خیلی خیلی ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ایلا
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم
بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

Peyman
Peyman
1 سال پیش

سلام
علت شل شدن شیشه ماشین چیه؟ماشین تیبا۲ صفر،صدای شل بودن شیشه واقعا آدمو عصبی میکنه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Peyman
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید نیاز به بازبینی و بررسی توسط یک متخصص دارد و توصیه می شود برای این موضوع حتما با مراجعه به صورت حضوری از یک کارشناس کمک و راهنمایی بگیرید.
این موضوع می تواند مربوط به ضعف آسانسوری و قطعات بالابر و نگهدارنده شیشه خودرو باشد.

نگار
نگار
11 ماه پیش

سلام لطفا سوال من رو جواب بدین 😢سه بار تا حالا این شیشه تعمییر شده، باز همون آش و کاسه، شیشه سمند سمت راننده که حالت اتومات هم داره، یعنی باز زدن لحظه ای کلید باید کامل بره بالا، این شیشه تا به حال سه بار از جاش در رفته افتاده پایین هر بار هم تعمییر کار ها، موتور و تسمه و کابل عوض کردن، اما باز هم میفته! اینجوریه که وقتی کلیدش رو میزنی، اگر حواست نباشه در حد یک ثانیه اضافه نگه داری، فشار میاد بهش و با صدای تق میفته پایین، در صورتی بقیه شیشه ها اینجوری… خواندن ادامه ...

محسن
محسن
11 ماه پیش

سلام
کلید شیشه بالابر عقب سوزوکی ویتارا قطعه بالا میبره پایین نمیاد
روشی برای وصل کلید هست
یا دکمه ای بگیریم ریست بشه

کیان باتری
در جواب  محسن
11 ماه پیش

با سلام
برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمایید. خودروی شما نیاز به چکاپ کامل دارد.

حسن
حسن
10 ماه پیش

با سلام.روز بخیر و تشکر از وقتی که می گذارید.
در خودروی ریو، تا زمانی که هوا سرد است و زیاد گرم نشده با کلید سمت راننده شیشه عقب سمت شاگرد را بخوبی بالا و پایین می کنم، اما با گرم شدن هوا فقط با کلید خودش یعنی شاگرد کار می کند و از سمت راننده کار نمی کند. این اتفاق برای همین در پیش آمده. پیشاپیش سپاسگزارم از راهنمایی شما.

کیان باتری
در جواب  حسن
10 ماه پیش

با سلام
بالابر شیشه خودروی شما فرسوده شده است. زیر نظر یک متخصص نسبت به تعمیر، تعویض و یا تقویت آن اقدام نمائید.

جمشید
جمشید
10 ماه پیش

سلام خسته نباشید، من یه مزدا ۳ مدل ۲۰۰۴ دارم یه دو ماهی ماشین خواب بود باطری شو که گذاشتم از سمت راننده شیشه سمت شاگردو عقبو نمیتونم بالا پایین کنم ولی از سمت خودشون شیشه درست عمل میکنه تمام فیوزای ماشینو عوض کردم ولی درست نشد ممنون میشم راهنماییم کنید

مشاوره رایگان و ثبت سفارش