4.4
(1489)

دلایل نیامدن برق پشت آمپر ماشین، می تواند متفاوت باشد. در این نوشته سعی کرده ایم تا برخی از مهم ترین این دلایل را توضیح دهیم و در حد امکان نیز راهکاری برای رفع این مشکل و عیب یابی برق خودرو ارائه دهیم.

آمپر کامیون 300x225 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین

هر چند برق خودرو از تخصص ها و گرایش های تخصصی رشته برق به حساب می آید اما به هر حال تمام راننده ها باید حداقل اطلاعات پایه در این زمینه را داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند مشکل ایجاد شده را تا حدی حل کنند و به قول معروف از پس نیاز خود و ماشینشان بر بیایند.

آشنایی با سیستم برقی خودرو

مدار شارژ 300x157 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
دلیل قطع شدن برق پشت صفحه کیلومتر خودرو

سیستم برق خودرو پیچیده‌ترین قسمت این وسیله نقلیه می باشد. از موقعی که در خودرو را باز می‌کنیم تا زمانی که موتور خودرو را خاموش می‌کنیم، پیاده می‌شویم و در خودرو را قفل می‌کنیم، به نوعی در حال استفاده از سیستم برق خودرو هستیم. سیستم های برق خودروهای قدیمی آنچنان پیچیده نبود اما با پیشرفت تکنولوژی این سیستم ها نیز دچار تغییرات وسیعی شدند و بسیار پیچیده تر گردیدند.

سیستم برق خودرو به طور کلی از پنج قسمت اصلی تشکیل شده است که در ادامه قصد داریم طرز کار هر کدام را توضیح ‌دهیم. پنج قسمت اصلی سیستم برق‌ رسانی خودرو، از قدیمی‌ترین خودروها تا مدرن ترین و پیشرفته ترین آن‌ها وجود دارد، اگرچه نوع و عملکرد و مدل آنها متفاوت است.

اجزای اصلی برق خودرو 300x166 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
علت نیامدن برق پشت آمپر کدام است؟

علاوه بر اجزای اصلی، قطعات و قسمت های دیگری هم هستند که در غیاب آن‌ها سیستم برق خودرو بطور صحیح کار نمی‌کند. که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

  1. تولید کننده برق

در خودروهای قدیمی دینام و در خودروهای جدید آلترناتور وظیفه تولید برق را به عهده دارد. اما در واقع کارکرد هر دو یکی است. دینام یا آلترناتور خودرو نیروی مکانیکی را که از گردش موتور حاصل می‌شود، به واسطه یک تسمه دریافت می‌کند.

سپس طی فرایندی آن را به برق 12 ولت تبدیل می‌کند و به ذخیره‌کننده برق تحویل می‌دهد. در واقع وظیفه دینام یا آلترناتور این است که ذخیره‌کننده برق یا باتری را در زمان روشن بودن خودرو شارژ کند.

  1. ذخیره ‌کننده برق

باتری و بوق 300x200 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
علت قطع شدن برق پشت آمپر خودرو

ذخیره برق در خودرو توسط باتری انجام می‌شود. عملکرد باتری ماشین این است که در زمان خاموش بودن موتور، برق خودرو را تامین کند. یعنی برقی را که در زمان روشن بودن موتور از دینام یا آلترناتیو تحویل گرفته، در خود ذخیره می‌کند تا در غیاب موتور به مصرف‌کننده‌ها از جمله بالابر شیشه، رادیو، چراغ‌ها، فلاشر، برف‌پاک‌کن، استارت و… برساند. باتری خودرو یک قطب مثبت و یک قطب منفی دارد و مواد تشکیل‌ دهنده آن‌ها بسته به مدل خودرو متفاوت است، اما کارکرد اصلی آن‌ها همانند یکدیگر است.

  1. توزیع‌کننده برق

توزیع ‌کننده برق خودرو، وظیفه رساندن برق به مصرف‌کننده‌ها از تولیدکننده یا ذخیره کننده را به عهده دارد. سیم‌های روکش‌دار توزیع‌کننده برق بسته به نوع مصرف‌کننده متفاوت هستند و انواع متفاوتی دارند.

برای جلوگیری از بی‌نظمی در سیستم برق خودرو، سیم‌های هم‌مسیر را داخل یک لوله پلاستیکی قرار می‌دهند و یا با چسب برق به هم می‌چسبانند. در نتیجه به جای سیم‌های بیشمار، دسته سیم‌هایی داریم که شناسایی آن‌ها هم آسان تر است.

  1. کنترل‌کننده برق

کنترل‌کننده به دکمه‌ها و کلیدهایی گفته می‌شود که در مسیر توزیع‌کننده برق قرار می‌گیرند. با استفاده از این کنترل‌کننده‌ها، سرنشینان می‌توانند روشن یا خاموش بودن مصرف‌کننده، سرعت و شدت مصرف برق و یا حالت و یا جهت آن را کنترل کنند.

به عنوان مثال دکمه روشن و یا خاموش رادیو یک کنترل‌کننده است که با استفاده از آن می‌توان فعال یا غیر فعال بودن مصرف‌کننده را کنترل کرد. کلید فن خودرو هم کنترل‌کننده دیگری است که با استفاده از آن می‌توان شدت مصرف برق را کنترل کرد.

  1. مصرف‌کننده برق

لوازم برقی موجود در خودرو، مصرف‌کننده برق هستند. چراغ‌های داخل و خارج خوردو، فن، کولر، استارت، شیشه‌ها، رادیو و ضبط و… همه از مصرف‌کننده‌های برق خودرو هستند.

علت برق نیامدن پشت آمپر پراید

آمپر پراید 300x169 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
علت برق نیامدن پشت امپر پراید

خودرو پراید که پر مصرف ترین خودرو در کشور ما می باشد، سیستم برق پیچیده ای ندارد. رانندگان این خودرو می توانند با داشتن اطلاعات کمی از پس عیب یابی برق خودرو خود بر بیایند. چنان چه هیچ آشنایی و اطلاعاتی با سیستم برق خودرو نداشته باشید، احتمال روبرو شدن با مشکلات مربوط به عیب یابی و رفع مشکلات برق خودرو برای شما زیاد است.

در این نوشته سعی شده است تا به طور مختصر به آموزش موارد مربوط به سیستم برق خودرو پراید و دلایل برق نداشتن پشت آمپر پراید بپردازیم و در این زمینه تا حدی راهنمای شما باشیم.

  1. ممکن است اشکال از مغزی سوئیچ باشد. خراب شدن مغزی سوئیچ سبب می شود تا برق به پشت پنل و چراغ های نشان دهنده نرسد.
  2. ممکن است مشکل از سر باطری پراید و اتصال به بدنه باشد.
  3. ممکن است  فیش ورودی دزدگیر کشیده شده باشد و به علت این کشیدگی برق آن قطع شده باشد.
  4. سوخته شدن یکی از فیوزها نیز می تواند علت این ایجاد این مشکل باشد.

علت قطع شدن و خرابی برق ماشین

عیب یابی مشکل قطع شدن برق پشت آمپر

حال که اجزای اصلی سیستم برق خودرو را شناختیم به سراغ مشکلات احتمالی آن می رویم وعلل قطعی برق خودرو و راه کارهای برطرف کردن آن را توضیح دهیم.

  1. بررسی جعبه فیوز

UFI TDC 300x167 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
دلیل نیامدن برق پشت صفحه کیلومتر

تمامی فیوزها در جعبه ای به نام جعبه فیوز قرار دارند. جعبه فیوز خودرو تمامی تجهیزات الکتریکی ماشین را تغذیه می کند. جعبه فیوز پراید در سمت راست ماشین بالای سر باتری قرار دارد که با باز کردن در کابوت می توانید آن را ببینید.

برق کلی ماشین توسط جعبه فیوز قطع و وصل می شود. با آشنا بودن با نقشه جعبه فیوز می توانید در صورت بروز اشکال در قطعه مربوطه، سریعا فیوز آن را یافته و در صورت خرابی، آن را تعویض نمایید.

ممکن است سیستم برق خودرو سالم باشد و اشکال در کارکرد فیوزها باشد که در این حال تنها با عوض کردن یک فیوز مشکل برطرف شود.

  1. بررسی دینام و باتری

اتصالات باتری 300x202 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
چرا برق پشت آمپر نمیاد؟

غالبا زمانی که برق خودرو به طور ناگهانی قطع و مجدد وصل می شود بدون شک مشکل از دینام و باتری خودرو است. به عنوان مثال زمانی که سر باتری ها و یا محل اتصال سیم ها شل شده باشد می تواند منجر به قطع و وصل شدن برق خودرو گردد.

  1. مشکل برق رسانی لحظه ای

اگر در زمان رانندگی متوجه شوید که سیستم هایی که از برق تغذیه می کنند به یکباره خاموش شدند مانند چراغ سقفی، رادیو و …، بدان معنی است که به هیچ یک از این ادوات برق نمی رسد. در صورتی که موتور خودرو هم خاموش شود، پس سیستم جرقه زنی موتور هم برق دریافت نمی کند. وقتی که همه چیز مجدداً شروع به کار می کند، یعنی مشکل لحظه ای به وجود آمده و مرتفع شده است و انرژی الکتریکی به مدار بازگشته است.

سیستم برق در یک خودرو همچنین بر اجزایی همچون شمع، دلکو، پلاتین، خازن و…متکی است که با آشنایی هرچه بیشتر با این اجزا بهتر می توانیم اشکال سیستم برق رسانی را پیدا کنیم.

مواردی که در صورت نیامدن برق پشت آمپر پراید باید چک شود:

همان طور که گفته شد، برق خودرو یک رشته تخصصی می باشد. پس به یاد داشته باشید که سرویس، عیب یابی و رفع مشکلات مربوط به برق خودرو باید به دست تکنسین و متخصص مربوط به این کار انجام شود.

اما در مواقعی که به صورت اضطراری پیش می آید، خوب است که حداقل اطلاعات را داشته باشید تا بتوانید مشکل خود را به طور سطحی حل کنید و این امکان را داشته باشید که خود را نزد متخصص این کار برسانید.

1- اولین کاری که در هنگام برخورد با هر مشکلی در خودرو باید انجام دهید، حفظ خونسردی است.

2- چک کردن اطلاعات صفحه پشت آمپر

3- بررسی جعبه فیوز

4- بررسی فیش ورودی دزدگیر

5- بررسی سر باطری و اتصال بدنه

6- بررسی مغزی سوئیچ

این موارد را با دقت بررسی کنید تا علت و ریشه نیامدن برق پشت آمپر پراید را بیابید و در صورت توان آن مشکل را بر طرف کنید.

برخی از مشکلات قطع برق خودرو پراید

برق نداشتن پشت آمپر پراید یکی از مشکلات جدی و رایج است که برای خودرو پیش می آید. سیستم برق تقریبا مهم ترین بخش خودرو به حساب می آید، چرا که خودرو به وسیله سیستم برق روشن می شود و هم چنین اشتعال سوخت در قسمت های مختلف خودرو نیز توسط برق حاصل از باطری ماشین اتفاق می افتد.

1- خالی شدن باتری و شارژ نشدن آن 

اگر با این مشکل در خودروی خود مواجه شدید، محکم بودن تسمه دینام را چک کنید، چرا که اگر تسمه دینام شل باشد ممکن است این مشکل ایجاد شود. البته سولفاته شدن قطب های باطری نیز منجر به ایجاد این مشکل خواهد شد. پس در صورتی که از محکم بودن تسمه دینام مطمئن شدید، قطب های باطری را چک کنید. به یاد داشته باشید که کم بودن آب باطری و هم چنین مشکل داشتن خود باطری نیز ممکن است از علت های ایجاد این مشکل باشد.

2- نشست آب باطری

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، نشست آب باطری است. ایجاد ایرادی در دینام شارژ ممکن است علت این مشکل باشد.

3- استارت نخوردن ماشین

ولتاژ پایین باطری ها و یا ایجاد مشکل در اتصالات قطب های باطری ممکن است علت استارت نخوردن پراید باشد.

4- رد شدن استارت

 در صورتی که با مشکل رد شدن استارت خودرو پراید خود مواجه شدید می توانید اتصلات سوییچ را چک کنید. البته ممکن است مشکلی در دنده استارت نیز علت ایجاد این اشکال باشد.

5- گیر کردن استارت

شل شدن یا خراب شدن اتصالات مربوط به استارت ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. البته به یاد داشته باشید که ایجاد چسبندگی یا مشکلات دیگر در دنده فلایول، بوش استارت و یا صفحه اتصال اتوماتیک استارت نیز می توانند علت به وجود آمدن این مشکل باشند.

6- دیر روشن شدن موتور

علت ایجاد این مشکل ممکن است، کاهش ظرفیت باطری، اشکال در اتصالات برق و بدنه و یا اشکالی در ولتاژ کویل ها باشد.

7- بالا رفتن درجه آب

شل شدن تسمه دینام ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. کم بودن و یا نا مناسب بودن آب باطری نیز می تواند یکی از دلایل ایجاد این مشکل باشد.

علائم خرابی برق خودرو

1- ایجاد نوسانات یا قطع شدن در سیستم روشنایی خودرو و سایر قسمت های برقی

2- قطع و وصل شدن ناگهانی برق خودرو

3- از کار افتادن یکباره رادیو، چراغ سقف و …

4- خاموش شدن موتور خودرو

هر کدام از این علائم که رخ دهد ممکن است نشان دهنده ایجاد ایراد و اشکالی در سیستم برق خودرو باشد. البته مشکل می تواند مسأله دیگری هم باشد. به عنوان مثال، زمانی که بروز نواسان و قطعی در قسمت های برقی مشاهده می شود بهتر است ابتدا جعبه فیوز را چک کنید تا مطمئن شوید که فیوزها سالم هستند یا نه، چرا که ممکن است برق خودرو اشکالی نداشته باشد و مشکل از فیوز باشد.

خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو، نشان دهنده این موضوع است که برق به سیستم جرقه زنی موتور نمی رسد.

اگر برق پشت آمپر نیامد مشکل چیست؟

سوئیچ 300x169 علت نیامدن برق پشت آمپر ماشین
علت نداشتن برق پشت آمپر خودرو

گاهی اوقات وقتی سوئیچ را برای روشن کردن می‌چرخانید متوجه می‌شوید هیچ جریان برقی پشت آمپر شما نمی‌آید و به همین دلیل هم ماشین روشن نمی‌شود. اگر با این مشکل نیامدن برق پشت آمپر خودرو روبه‌رو می‌شوید باید اول احتمال بدهید که سیم فیوزتان سوخته است.

یک وقت‌هایی ممکن است این سیم‌های سه‌گانه نیم دایره‌ای از جای خودشان خارج شده باشند یا قطع شوند. این 3 سیم هر یک برای چراغ، انژکتور و باتری است. اگر سیم‌های نیم دایره‌ای که در سمت راننده و راست موتور قرار دارند مشکلی نداشته باشند باید احتمال خراب شدن باتری را بدهید.

وقوع چنین مشکلی در برخی از خودروها مثل ۲۰۶ به‌احتمال فراوان تنها یک علت دارد و آن هم خراب شدن باتری است. اگر خودروی‌تان اصلا برق ندارد، از باتری کمکی کمک بگیرید.

با مطالعه ی مقاله فوق می توانید اطلاعات اندکی در زمینه سیستم برق خودرو به دست آورید و در صورت بروز مشکل قادر باشید مشکل خود را برطرف سازید و تا رسیدن به فرد متخصص از پیش آمدن مشکلات احتمالی در امان بمانید.

لطفا در صورت داشتن تجربه و یا سوال در این زمینه از فرم تعبیه شده در ادمه استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88200200 تماس بگیرید!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
54 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
احمد
احمد
2 سال پیش

سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیار همه قرار دادید.استادپراید من گاهی برقش قطع میشه از پشت آمپر بعد بدونه اینکه کاری انجام بدم مثلا بعد از 1ساعت یا کمتر یا بیشتر یهو خودش خود بخود وصل میشه شما می تونی کمکم کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احمد
2 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به احتمال زیاد به علت قطعی در سیم کشی خودرو یا فیوزهای آن می باشد ولی برای عیب یابی خودوری خود حتما باید به کارشناس مراجعه نموده تا آن را بررسی نموده و مشکل آن را برطرف نماید.

محمود
محمود
2 سال پیش

سلام واقعا ممنونم من یکی اول صبح گیر این بودم که برق پشت امپر نمیاد ولی به لطف این مقاله رفتم عیب یابی کردم دیدم از سه فیوز داخل موتور هست و ماشینمو روشن‌کردم

محمد
محمد
در جواب  محمود
2 سال پیش

کدوم فیوز رو میگید منظورت سر فیوزها هستن که ۳تا هستن میباشد

شفیع
شفیع
2 سال پیش

سلام خسته نباشید
من دیشب در حال رانندگی چراغ چکم روشن شد ایستادم ماشینو خاموش کردم
خواستم روشن کنم برق پشت آمپر نیامد
چراغای جلو روشن میشن ولی برق پشت آمپرنیامد

مشکل کجاست تقریبا
ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  شفیع
2 سال پیش

در این مقاله سعی شده به تمام سوالات شما پاسخ داده شود. لذا با دقت مطالعه نمایید.
ممکن است اشکال از مغزی سوئیچ باشد. خراب شدن مغزی سوئیچ سبب می شود تا برق به پشت پنل و چراغ های نشان دهنده نرسد.
ممکن است مشکل از سر باتری پراید و اتصال به بدنه باشد.
ممکن است  فیش ورودی دزدگیر کشیده شده باشد و به علت این کشیدگی برق آن قطع شده باشد.
سوخته شدن یکی از فیوزها نیز می تواند علت این ایجاد این مشکل باشد.

ایرج فروز
ایرج فروز
در جواب  کیان باتری
2 سال پیش

سلام
ممنون از برادر عزیز
داداش شما باید ۳تا فیش روکش دار داخل موتور رو عوض کنی
….

برات
برات
در جواب  شفیع
4 ماه پیش

ماشین چیه؟

هادی
هادی
در جواب  شفیع
2 ماه پیش

فیوز مربوطه میتونه باشه
یا فیوز سوخته یا سیم هایی که به پایه فیوز میرسن جابجا یا لق شدن

میر محمد صادق موسوی
میر محمد صادق موسوی
2 سال پیش

سلام چرا ماشین استار میخوره ولی روشن نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  میر محمد صادق موسوی
2 سال پیش

با سلام علت روشن نشدن ماشین به یک مورد بسنده نمی‌کند. این مشکل به دو صورت پیش می‌آید. ممکن است هنگامی‌که سوئیچ را می‌چرخانید و یا دکمه‌ استارت را می‌زنید، هیچ واکنشی از سوی استارت دیده نشود و نهایتا یک‌ صدای تق مانند به گوش برسد.دلیل این اتفاق می‌تواند مسائلی مانند مشکلات مربوط به باتری، برق‌رسانی ضعیف خودرو مخصوصا پمپ‌بنزین، مشکلات امنیتی کیت سوییچ و… باشد.حالت دیگری از روشن نشدن خودرو وجود دارد که پس از چرخاندن سوئیچ و یا فشردن دکمه‌ استارت، ماشین استارت می‌خورد اما موتور روشن نمی‌شود. در ادامه پیش از آنکه بخواهیم علت روشن نشدن ماشین… خواندن ادامه ...

Hamid
2 سال پیش

با عرض سلام من ماشین پژو ۴۰۵ دارم چراغ های کیلومتر و چراغ های جلو روشن نمیشه میشه راهنمایم کنین

رحمانی
رحمانی
2 سال پیش

سلام من پراید دارم و زمانی که سوییچ رو دوپله باز میکنم برای استارت یه لحظه برق پشت آمپر میاد بعد میره استارت میخوره ولی روشن نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رحمانی
2 سال پیش

با سلام
استارت خوردن و روشن نشدن خودرو به چند دلیل اتفاق می افتد که حتما باید توسط کارشناس بررسی و عیب یابی گردد.

رحمانی
رحمانی
2 سال پیش

ممنون میشم کمک کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رحمانی
2 سال پیش

با سلام
اگر برق پشت آمپر ندارید این مشکل دلایل بسیاری می تواند داشته باشد، برای بررسی آن حتما به کارشناس یا متخصص مراجعه کنید.
برای درخواست امداد و دریافت مشاوره نیز می توانید با شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نمائید.

رضا
رضا
1 سال پیش

با سلام علت روشن نشدن چراغ. چراغ ها روی کیلومتر پراید چیست چراغ ها رو میخواستم روشن کنم روشن شد یک مرتبه خاموش شد چراغ های عقبم خاموش شد فقد چراغ سقف و چراغ جلو روشن میشه اگه میشه میخواستم کمک کنید

بهاره
بهاره
در جواب  رضا
7 ماه پیش

دقیقا این مشکلیه که برای پراید منم پیش اومده صفحه کیلومترم خاموشه فقط نشادهنده ها روشن میشن وچراغای عقبم جز چراغ خطر از کار افتادن با تعویض فیوزم فیوز هربار میترکه

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام یه پراید 132 مدل 88 دارم در حین حرکت همه امپرها صفر میشن و بلافاصله برمیگردن سرجای خودشون
این مشکل از کجاس و چجوری حلش کنم؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به احتمال زیاد مربوط به خرابی سنسور دور موتور خودروی شما است.
توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی دقیق خودرو حتما به یک کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید.
برای تمیز کردن سنسور دور موتور آن را خارج کرده و نوک ان را از ذرات براده آهن و کربن و روغن تمیز کنید در صورتی که مشکل برطرف نشد نسبت به تعویض آن اقدام نمائید.

محسن
محسن
در جواب  محمد
1 سال پیش

سلام.مشکلت حل شد؟منم همین مشکل رو دارم

Hamidrezashahroudi
Hamidrezashahroudi
در جواب  محمد
1 سال پیش

یکی از وایرهات داره جرقه میزنه …یه دست وایر بخر حله …

Morteza
Morteza
1 سال پیش

سلام.
ماشینم پرایده ‌.تو حرکت یهو چراغ باطریم چراغ ترمز دستی و چراغ پمپ بنزین روشن میموند ولی ضعیف بود بعد چراغهای ماشینو روشن میکنم روشن میشن ولی چراغهای کیلومتر روشن نمیشن بعد فن ماشین یسره کار میکنه خاموش نمیشه درجه آمپر همینجوری وسط ثابت میمونه تکون نمیخوره.مرسی از کمکتون

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Morteza
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Morteza
1 سال پیش

با سلام معمولاً در صفحة کیلومترشمار خودروهای قدیمی یک چراغ وجود دارد که عمدتاً به شکل باتری است. روشن بودن این چراغ یک معنی دارد و آن هم اینکه دینام نمی‌تواند برق مورد نیاز برای بخش‌های مختلف خودرو را تأمین کند. این چراغ که به نام چراغ دینام یا چراغ باتری شناخته می‌شود گاهی حتی با روشن شدن چراغ‌های خودرو، برف‌پاکن، سیستم برودتی یا سیستم صوتی اتومبیل، روشن می‌شود که همه اینها نشان دهندة اختلال در عملکرد دینام است. اما توصیه می شود برای اطمینان از عملکرد سیستم الکتریکی خودروی خود حتما به یک کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید تا… خواندن ادامه ...

مهدی فراز
مهدی فراز
1 سال پیش

ضمن عرض سلام و وقت بخیر حضور زحمتکشین در خصوص اینکه علت نیامدن برق پشت آمپر و عدم روشن شدن قسمت های مربوطه در صفحه کیلومتر با چرخاندن سوئیچ ولی با اشاره روشن میشود ولی کماکان آمپرها بدون کار روشن شدن هستند ایراد از چیست

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی فراز
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به احتمال بسیار زیاد مربوط به خرابی فیوزهای اصلی خودرو است که صفحه کیلومتر خودروی شما را روشن نمی کند. در صورت نیاز به کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید که خودروی شما را بررسی و مشکل آن را مرتفع نماید.

مجید
مجید
1 سال پیش

وقتی چراغ ماشین روشن میکنم صفحه کیلومتر روشن نمیشود اوایل قطع وصل میشد این اواخر دیگر روشن نمیشود مشکلش چیه ممنون میشوم راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مجید
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحات مختصری که بیان نمودید مشکل برای ما واضح نشد، اگر نوع خودرو را بیان می نومدید لااقل به روشن شدن مسأله کمک می کرد.
اما احتمال اینکه فیوز ورودی اصلی برق پشت صفحه کیلومتر سوخته و یا آسیب دیده باشد بسیار زیاد است.
برای رفع این مشکل توصیه می شود به کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

پرویز شیردل
پرویز شیردل
1 سال پیش

سلام خودروی پراید دارم امروزدر یک منطقه دور افتاده وبه دور از هر تعمیرکار وکمکی وتنها بودم.. تا کولر روشن کردم ماشین خاموش شد وبرق پشت آمپر قطع شد….فیوز های داخل وفیورهای سه گانه هم چک کردم اوکی بود سوییچ رو باز میکردم برق نداشت.بعداز چند ساعت سرچ کردن با اینترنت بسیار ضعیف .. بلاخره با تلاش فراوان عیب رو پیدا کردم. دسته سیمی که از کنار چراغ سمت راننده که وصل میشه به یه قطعه مثل آفتامات ولی کمی بزرگتر واز اونجا به سر باطری میرسه یکی از سیم‌های اون قطع شده بود که وصل کردم برق پشت آمپر… خواندن ادامه ...

بهزاد
بهزاد
1 سال پیش

با سلام خودرو بنده پژو پارس هستش امروز تا جایی رفتم ماشینو خاموش کردم کارمو انجام دادم اومدم خواستم ماشینو روشن کنم اصلا برق پشت امپرنمیومد در نهایت دو سه بار سوئیچ رو بازو بسته کردم یهو برق اومد استارت زد علت خرابیش چیه ممنون میشم راهنماییم کنین

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهزاد
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که حتما می بایست توسط کارشناس یا متخصص بررسی و عیب یابی گردد.
خرابی سوئیچ و متعلقات
قطعی و سولفاته شدن اتصالات باتری و یا دینام
خرابی یا اتصالی سیستم الکترونیکی خودرو

حسینی
حسینی
1 سال پیش

ماشینم پژو پارس xu7 مدل ۹۴ مالتی پلکس

ماشین وقتی سویچ باز می کنم فنای پیش رادیاتور روشن میشن ولی چراغای داشبورد خاموشن ماشین استارت میخوره ولی روشن نمیشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسینی
1 سال پیش

با سلام این مشکل دلایل فراوانی می‌تواند داشته باشد که برخی از آنها به اختصار بیان شده است: 1. ساده‌ترین دلیل ممکن برای روشن نشدن ماشین، می‌تواند نبود سوخت کافی در باک خودرو باشد. اگر باک خودروی شما خالی از بنزین باشد سوختی برای ترکیب، تراکم و در نهایت اشتعال وجود ندارد؛ پس خودرو هم روشن نخواهد شد. 2. اگر پمپ بنزین خودرو به هر دلیلی درست کار نکند، بنزین به موتور نرسیده و خودرو روشن نخواهد شد. 3. خرابی استارت و لوازم داخلی آن می‌تواند برای باعث این موضوع شود. اگر مجموعه استارتر خودروی شما درست کار نکند، خودرو… خواندن ادامه ...

محمدخدادادی
محمدخدادادی
1 سال پیش

سلام خسته نباشیداستادبزرگ.من یه پرایدهاچبک۸۹دارم .ساعت باضبطش برق دارن ولی استارت میزنم ن روشن میشه ن هم برق میادتوصفحه کیلومتر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمدخدادادی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا چند دلیل عمده دارد که مهمترین آن سوختن یکی از سه عدد فیوز اصلی آن است، پس از آن خرابی باتری و ایراد در اتصالات باتری و دینام نیز بسیار محتمل است.
توصیه می شود در صورت نیاز به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

حسین
حسین
1 سال پیش

همه ی موارد ذکر شد فقط حرفی از رله دوبل نزدید
رله دوبل هم ممکن است سوخته باشد.
با تشکر

علیرضا
علیرضا
1 سال پیش

درود بر شما
پراید ۸۱ دارم امروز بعد از ظهر برق پشت آمپر قطع بود ولی خودبخود وصل شد ولی شب که گذاشتم داخل خونه دوباره برق پشت آمپر قطع شده ولی چراغ جلوها با چراغ سلام روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علیرضا
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید مربوط به جعبه فیوز اصلی خودروی شما می باشد که داخل کاپوت است، احتمال می رود فیوزهای اصلی خودروی شما که کنار باتری تعبیه شده اند لق شده و یا آسیب دیده باشند.
توصیه می شود برای بررسی و چکاپ این مشکل حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را عیب یابی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

کاربر سایت
کاربر سایت
1 سال پیش

سلام خسته نباشید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
خودرو پراید مدل ۸۸
عقربه های مربوط به دور موتور، سرعت ، بنزین
در روی صفحه کیلومتر به یکباره پایین میاد و صفر میشن و خود به خود برمی‌گردن
ممنونم از محبت شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کاربر سایت
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید در خودروهای پراید به دلیل وجود خرابی یا ضعف در دینام اتفاق می افتد. توصیه می شود در اولین فرصت به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از بررسی کامل خودروی شما مشکل آن را مرتفع نماید.

کاربر سایت
کاربر سایت
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

با سلام و عرض ادب و تشکر از محبت شما
تست باطری و دینام توسط باطریساز انجام شد و مشکلی در دینام وجود نداشت و در حالت طبیعی کار میکرد

تا حالا با توصیه های دوستانی چون شما چندین مورد را بررسی و انجام دادیم. اما متاسفانه علت مشکل فوق رو نتونستیم پیدا بکنیم
چنانچه با اطلاعات ارزشمند خودتون بتونید بنده رو راهنمایی بکنید بی نهایت ممنون شما خواهم بود.

حسام
حسام
1 سال پیش

سلام من خودروی پراید دارم وقتی میخوام روشن کنم برق میاد پشت امپر بعد یهو قطع میشه و فلاشر دزدگیر شروع میکنه به کار مجبور شدم فیوز قفل مرکزی رو دربیارم بعد اینکار برق میاد پشت امپر و وشن میشه ولی تا فیوز قفل مرکزی رو میزنم برق قطع میشه و فلاشر شروع به زدن میکنه.مشکلش چیه بنظرتون

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام.من ماشنمو که خاموش کرم یهو برقش رفت و پشت آمپر برق نیومد.ایرادش از همون سه سیم بود.واقعا یه دنیا تشکر

پیمان
1 سال پیش

سلام . بابت مطالب کاربردی ای که روی سایت میذارید ممنونم . چند روز پیش یه تصادف نه چندان شدید داشتم . یه ماشین از پشت به ماشین من زد و باعث شد ماشین من با ماشین جلویی بر خورد کنه (در حالت توقف) . بعد از این تصادف ماشین استارت نمیخوره و حتی برق پشت آمپر هم نمیاد . در واقع باز کردن سوئیچ نه تنها ماشینو روشن نمیکنه حتی برق رو هم وصل نمی کنه . دلیل این اتفاق چی می تونه باشه ؟ سوییچ اینرسی رو هم چک کردم . مشکل از اون نبود . و سوییچ… خواندن ادامه ...

رضامحمودی
رضامحمودی
در جواب  پیمان
1 سال پیش

برق خودرو داخل پشت آمپرقطع شده و دزگیر تصویری هم با علامت بازبودن درب خودرو قفل شده است و کارکردی بابت بستن یا بازبودن دربها را عمل نمیکنه

رضامحمودی
رضامحمودی
1 سال پیش

برق پشت آمپر سینه خودرو نیست و دزدگیرخودرو درحالت بازقفل شده وبازوبسته نمی شود . درضمن با سوئیج هم درها باز وبسته نمی شود و جراغ جلو روشن وخاموش میشود ولی بوق کارنمیکنه

هادی
هادی
1 سال پیش

سلام، خسته نباشید،، ماشین پیکان وانت چند روز پیش پمپ بنزینم سوخته بود فیوز پمپ بنزین اب شده بود اینو عوض کرده بودم، خیلی به سیم کشی فشار اومده بودو همه چیز به هم ریخته بود،راهنماها خطر دنده عقب فلاشر همه ریخده بود به هم،، کم کم درست کردیم اینارو،، تنها چیزی که نتونستم درست کنم، امپر اب و بنزین موقعی که ماشینو خاموش میکنم همون بالا میونه و پایین نمیاد،،، باطری ماشینو کلن قطع کردم ماشین اصلن برقی نداشت ولی امپرها همون بالا مونده نمیاد پایین،، موقعی کخ سویچ باز میکنم میاد پایین و دوباره میره همون بالا موقع… خواندن ادامه ...

Bhzad
Bhzad
1 سال پیش

با سلام و خسته نباشید.
میخواستم بدونم چرا چراغ پشت کیلومتر و راهنماهام کلا از کار افتادن؟؟ پیش هرکسیم رفتم نتونست درستش کنه. تا آخر یکی رو پیدا کردم یه سیم نازک آورد داخل جعبه فیوز زیر فرمون، اونو که وصل میکنم چراغ پشت کیلومترم روشن میشه ولی هنوز راهنمام و فلاشر کار نمیکنن.
فلاشرهام هم فقط برای آلارم دزگیر کار میکنند به صورت دستی و کلیدی کار نمیکنن.
لطفا اگه میشه راهنماییم کنید با تشکر.

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Bhzad
دوست شما حبیب
دوست شما حبیب
1 سال پیش

سلام
من دوروزه با مشکل خالی بودن باطری مواجه شدم ولی موفق به رساندن ماشین به تعمیرگاه نشدم که امروز با مطالعه مقاله شما هرچند که هنوز فرصت امتحان دانسته های این مقاله نکردم ولی از توضیحات شیوای شما لدت برده و حس ارامش اعتماد به نفس به جهت امتحان بیاناتون رو پیدا کردم که امید وارم فرصتش رو پیدا کنم😘

ایمان
ایمان
1 سال پیش

سلام ودرود ،،،،من چتد روز پیش باتری خریداری کردم ونصب کردم و ماشینو رو شن کردم ام متاسفانه ۸ساعت بعد که اومدم استارت بزنم باطری اصلا ولتاژی نداشت وبوسیله سیم جرقه ای نزد لطف راهنمایی کنید

مستر
مستر
10 ماه پیش

سلام و خسته نباشید
نور پشت پنل و آمپر پژو پارس یهو بعضی اوقات تو‌ حرکت خاموش و روشن میشه.ولی همچنان ماشین‌روشنه و چراغهای ماشین کار می‌کنه مشکل از کجاست؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

احسان
احسان
7 ماه پیش

سلام و عرض ادب یه روا داریم تو حین اینکه ماشین سرده برای روشن شدن مشکلی نیست ولی اگه گرم کرد دیگه روشن نمیشه باید منتظر بمونیم خنک بشه تا روشنش کنیم گاهی وقت ها برق پشت امپر هم قطع میشه

علی
علی
2 ماه پیش

سلام عرض ادب
ماشینم ۲۰۷ مدل ۹۶ هستش
مشکلی که داره اینه که در حرکت یهو برق پشت آمپر میره، تمام عقربه ها صفر میشن و کیلومتر Trip هم صفر میشه و باز مجدد برق پشت آمپر میاد(کل این فرآیند در عرض ۰.۵ثانیه اتفاق می افته)
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجاست

فرشاد شیری
فرشاد شیری
1 ماه پیش

با سلام من دیشب ماشینم سیم کلاچ پاره کرد و از قم تا تهران بدون سیم کلاچ اومدم یعنی ماشینو زدم دنده ۲ و با استارت روشن کردم راه افتاد و الان سیم کلاچ رو عوض کردم ولی کلاً برق ماشین پریده یعنی حتی قفل مرکزی درهای ماشین هم کار نمی‌کنه ایراد از چیست

مشاوره رایگان و ثبت سفارش