4.7
(185)

حتما نام برند عقاب افشان را بسیار شنیده اید، در این مقاله از کیان باتری قصد داریم شما را بیشتر با شرکت اتوبوس عقاب افشان آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

آشنایی با شرکت عقاب افشان

22513541 xl معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
شرکت خودروسازی عقاب افشان

شرکت عقاب افشان، یک شرکت خودروسازی ایرانی است، که نمایندگی فروش موتورهای دیزلی و تولید اتوبوس‌های شرکت اسکانیا در ایران را دارا می‌باشد. کارخانهٔ تولیدی این شرکت، در شهر سمنان قرار دارد و دفتر مرکزی آن، در تهران مستقر می‌باشد.

شرکت عقاب افشان در سال ۱۳۷۸ توسط هادی اکبری راد، در شهر سمنان، به‌عنوان یک شرکت سهامی خاص ثبت گردید. در سال ۱۳۹۹ شمار کارکنان این شرکت و شرکتهای تابعه ۲۰۰۰ نفر اعلام شد. هم‌اکنون ظرفیت تولید اتوبوس و مینی بوس شرکت عقاب افشان، در حدود ۵۰۰۰ دستگاه در سال برآورد می‌شود. در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹ در نشستی با مدیران ایران خودرو دیزل برای طراحی و ساخت قطعات، شاسی، موتور و قوای محرکه، بدنه و تزیینات و غیره دوازده قرارداد امضا شد.

طی بازدید دکتر غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد، ایشان بر این نکته که اتوبوسها و مینی بوس‌های تولید شده در گروه عقاب افشان دارای استانداردهای فراملی هستند، تأکید کرد.

کارخانه های شرکت عقاب

گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان دارای ۸ کارخانه قطعه سازی است که تأمین قطعات برای شرکت اصلی و سایر تولیدکنندگان خودروهای تجاری در ایران را انجام می‌دهد. از میان شرکتهای تابعه، ۴ شرکت دانش بنیان هستند که نشان دهنده عمق دانش ساخت خودروهای تجاری و قطعات در این شرکت است.

کارخانه اين شرکت روبهروي شهرک صنعتـــي سمنان در زميني به مساحت 50 هکتار و فضاي سرپوشيده بيش از 65000 مترمربع قرار دارد

تاریخچه شرکت عقاب

N3157718 5125165 معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
کارخانه عقاب افشان

شرکت گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان در سال ۱۳۷۸ توسط هادی اکبری‌راد راه‌اندازی شد، که در ابتدا به عنوان نمایندگی فروش قطعات اتوبوس‌های اسکانیا فعالیت می‌کرد، که با دریافت حق امتیاز تولید اتوبوس‌های اسکانیا در ایران، فعالیت‌هایش گسترش یافت و هم‌اکنون به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سازندهٔ اتوبوس در ایران شناخته می‌شود.

از سال ۱۳۸۱ فروش و خط مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران به عهده شرکت عقاب افشان بوده‌است.

در بهمن ۱۳۹۵ اسکانیا با عقاب افشان قراردادی برای تحویل ۱۳۵۰ دستگاه اتوبوس با عقاب افشان توافق همکاری امضا کرد. نخستین سری اتوبوس‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی در ناوگان ترابری ایران به کار گرفته شده‌اند.

گروه صنایع خودردسازی عقاب افشان که یک شرکت خصوصی می‌باشد، در زمینهٔ تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و موتورهای دیزلی نیز فعالیت می‌کند. کارخانهٔ اصلی این شرکت نیز در زمینی به وسعت ۵۰۰٬۰۰۰ متر مربع و سالن‌هایی با ۷۵۰۰۰ متر مربع در ضلع شمالی شهرک صنعتی شرق سمنان و کیلومتر ۷ جاده سمنان به دامغان بنا شده‌است. در حال حاضر ظرفیت تولید سالانهٔ اتوبوس‌های عقاب افشان ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و مینی بوس در سال می‌رسد.

محصولات این شرکت دارای استانداردهای روز اتحادیه اروپا هستند و اخیراً شرکت فعالیت خود را در زمینهٔ صادرات اتوبوس به کشورهای دیگر آغاز و تاکنون به کشورهای الجزایر، مصر، سوریه، عراق، عربستان و ترکمنستان صادرات داشته؛ قراردادهایی نیز با کشورهای اروپایی نظیر اوکراین منعقد نموده‌است. این شرکت در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان بزرگترین تولیدکنندهٔ اتوبوس در ایران شناخته شد.

وضعیت استاندارد

IMG16485729 معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
کارخانه اتوبوس عقاب افشان

پس از حوادث مختلف و بحث‌های گسترده پیرامون وضعیت ایمنی این خودرو که عدم شماره‌گزاری یک تیپ آن توسط پلیس را در پی داشت در اسفند ۱۳۹۲ مؤسسهٔ استاندارد اعلام کرد که این خودرو ۱۹ مورد از استانداردها را پاس نکرده‌است. روشن نیست که مجوز شماره‌گزاری این خودرو با این وضعیت چگونه صادر شده بوده. مسئولان این شرکت پیش از این مدعی بودند که تحت نظر مؤسسهٔ استاندارد اقدام به تولید محصول می‌کنند.

انجمن خودروسازان در پاسخی نوشت که این استانداردها برای این خودرو الزامی نبوده‌است.

در بازدید غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد و معاونانش از شرکت عقاب افشان، ایشان بر دارا بودن استانداردهای ملی و فراملی برای محصولات شرکت تأکید کردند و همچنین شرکت عقاب افشان را به عنوان مرکز تستهای استاندارد و آزمایش خودروهای تجاری معرفی کردند.

اتوبوس‌های عقاب، نخستین اتوبوس‌های ساخت ایران هستند که دارای ۴ ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می‌باشند.

کسب گواهينامـــه مديريت کيفيت 9001:2008 ISO در کنــار کيفيت ممتاز محصـولات، سبب گسترش بازار محصولات اين شرکت به خارج از مرزهاي کشور شده است و

محصولات این شرکت به کشورهای مختلفی صادر شده‌اند و عقاب افشان در دو سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بعنوان بزرگترین شریک تجاری اسکانیا در زمینه اتوبوس در جهان معرفی شد.

خرید باتری اتوبوس از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. همین حالا جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

 محصولات شرکت عقاب افشان

nRila6zr14408 معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
محصولات شرکت عقاب افشان

اين شرکت هماکنـــون محصولات خود را در دو نوع اتوبوس شهري و بين شهـري با مدل‏هاي مختلف توليد ميکند و به منظور پاسخگويي به نيازهاي مختلف مشتريان، يکي از سياستهاي اصلي خود را توسعه سبد محصولات معرفي کرده است.

توبوس‌های شهری

  • پارسا
  • آرین
  • پارسین (CNG)
  • پارسین

اتوبوسهای بین شهری

  • مینی بوس
  • مارال ۴۲۱۲
  • درسا

موتورهای دیزلی

اتوبوس برقی افشان عقاب

گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان با ایجاد یک جوینت ونچر با گروه مپنا، نخستین اتوبوس برقی ایرانی را تولید و در ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ در شهر مشهد رونمایی کرد. این محصول در راستای سیاست این شرکت برای حمایت از محیط زیست و توسعه حمل و نقل پاک و پایدار است. این محصول نخستین خودرویی است که بر بستر نرم‌افزار مدیریت چرخه عمر محصول PLM ساخته شده‌است.

 اتوبوس های اسکانیا عقاب

Scania Dorsa معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
اتوبوس های اسکانیا عقاب

اتوبوس‌های اسکانیا را همه در ایران با شرکت عقاب افشان می‌شناسند. این شرکت سابقه‌ای شصت ساله در تولید خودروهای تجاری سنگین دارد و از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی فعالیت خود را در زمینه ساخت و عرضه انواع مختلف اتوبوس اسکانیا گسترش داد. اسکانیا کلاسیک، اسکانیا مارال و اسکانیا درسا از شناخته شده‌ترین محصولات این شرکت در بازار داخلی هستند.

محصولات اسکانیا را در حال حاضر می‌توان ستون فقرات ناوگان مسافربری کشور توصیف کرد، چرا که با گذر از هر پایانه مسافربری انبوهی از مدل‌های مختلف این خودروها را خواهید دید. اتوبوس اسکانیا کلاسیک یا اسکانیا C12‌ نخستین محصول عمده این شرکت بود که از اوایل دهه هشتاد تا اوایل دهه نود خورشیدی به تولید می‌رسید. این اتوبوس از موتوری به حجم تقریبی 12 لیتر با قدرت 420 اسب‌بخار برخوردار است و در دو نسخه با استاندارد آلایندگی یورو 3 و یورو 4 به تولید رسیده است.

همچنین بخوانید: استاندارد یورو 5 در خودرو ها

اسکانیا مارال را می‌توان عمده‌ترین محصول این شرکت در حال حاضر دانست. این اتاق از اواخر دهه هشتاد روی خط تولید عقاب افشان قرار گرفت و تاکنون نیز تولید آن ادامه یافته است. از این خودرو نسخه‌ای به نام مارال LX نیز موجود است که سه محور دارد و در تعداد محدودی به تولید رسیده است.

مارال سه محور

ک معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
اتوبوس مارال سه محور

در حال حاضر با هر سطح بودجه‌ای قادر به یافتن نسخه‌های مختلفی از اسکانیا مارال در بازار خواهید بود. از این خودرو نمونه‌های 44 نفره و 25 نفره به تولید رسیده است و برخی نمونه‌های 25 نفره یا VIP از اسکانیا مارال، مجهز به مانیتور نیز هستند. پیشرانه اسکانیا مارال با اسکانیا کلاسیک یکسان است و تنها در مدت اخیر شاهد عرضه نمونه‌های یورو 5 آن به بازار بوده‌ایم.

در نهایت به آخرین محصول این شرکت یعنی اسکانیا درسا می‌رسیم که جدیدترین اتاق ساخته عقاب افشان تاکنون است. اسکانیا درسا گران‌ترین محصول این شرکت نیز لقب گرفته و برای خرید آن ناچار به پرداخت ارقام گزافی هستید.

اتوبوس های درسا

933810 908 معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
اتوبوس های بین شهری درسا

یکی از اصلی ترین نمونه های تولید شده توسط شرکت  عقاب افشان که یکی از نمایندگی های شرکت اسکانیا در ایران می‌باشد سخت اتوبوس مسافری درون شهری درسا می‌باشد، به همین دلیل استفاده از این اتوبوس به عنوان اتوبوس بین شهری بسیار مورد استفاده قرارر می‌گیرد، داشتن صندلی های راحت و همچنین داشتن سیستم تهویه هوشمند یکی از بزرگ ترین مزیت های این اتوبوس می‌‍باشد، به داشتن مانیتور ها در انتهای هر صندلی سبب شده است تا در حین سفر مسافران سرگرم شوند. صندلی های بسیار راحت با قابلیت تغییر جهت یکی از بزرگ ترین مزیت های آن می‌باشد.

صندلی راننده به صورت پنوماتیکی و کاملا بادی حس خوبی را به راننده در حین رانندگی می‌دهد. استفاده از  سیستم های تعلیق هوشمند و سیستم ترمز هوشمند در ساخت این اتوبوس سبب شده است تا از ایمنی بسیار بالایی برخوردار باشد به همین جهت شما می‌توانید به راحتی و با اطمینان به رانندگی خود ادامه دهید، سیستم ضد واژگونی در این اتوبوس مدل درسا رعایت شده است و شما می‌توانید در جاده های لغزنده با خیالی آسوده سفر کنید.

مشابهت فنی این خودرو با اسکانیا مارال به همراه عدم وجود تمایزات ملموس، سبب شده تا اسکانیا درسا در سایه اسکانیا مارال قرار بگیرد و فروش چندان موفقی نداشته باشد. البته اسکانیا درسا مجهزترین و لوکس‌ترین ساخته عقاب افشان تاکنون است و بسیاری از شرکت‌های مسافربری، این خودرو را برای ارتقای وجهه خود به کار گرفته‌اند.

اتوبوس بین شهری آرین

NzgzYTgApqSM معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
اتوبوس بین شهری آرین

اتوبوس بین شهری آرین یکی از مدل های جدید در بازار داخل می‌باشد، که توسط شرکت عقاب اسکانیا طراحی و ساخته شده است این شرکت به دلیل داشتن جدید ترین تکنولوژی ها و به کار گیری آن در ساخت این اتوبوس سبب شده است تا مسافران زیادی را بتواند در طول روز جا به جا کند این در حالی است که سیستم تهویه دستگاه به نحو احسن به فعالیت خود می‌پردازد. استفاده از بهترین متریال در ساخت صندلی های این اتوبوس درون شهری بسیار موثر بوده و توانسته است نظر رانندگان را به خود جلب کند.

موتور قدرت مند که با استاندارد های آلایندگی روز دنیا طراحی و ساخته شده است یکی از مزیت های این اتوبوس محسوب می‌شود، در حالت های کلی اگر بخواهیم این محصول را بررسی کنیم خواهیم دید که یکی از بهترین های بازار از هر نظر می‌باشد، استفاده از گیربکس قدرتمند و بسیار قوی در این اتوبوس قدرت بسیار بالایی به آن داده است که سبب شده است نسبت به دیگر رقبای خود متمایز شود. تست های ایمنی انجام شده برای این اتوبوس درون شهری، سبب شده است تا ایمنی آن در شهر بسیار بالا باشد.

 اسکانیا مدل پارسین

scania models parsyn f معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
اسکانیا مدل پارسین

اتوبوس بین شهری آرین یکی از مدل های جدید در بازار داخل می‌باشد، که توسط شرکت عقاب اسکانیا طراحی و ساخته شده است این شرکت به دلیل داشتن جدید ترین تکنولوژی ها و به کار گیری آن در ساخت این اتوبوس سبب شده است تا مسافران زیادی را بتواند در طول روز جا به جا کند این در حالی است که سیستم تهویه دستگاه به نحو احسن به فعالیت خود می‌پردازد. استفاده از بهترین متریال در ساخت صندلی های این اتوبوس درون شهری بسیار موثر بوده و توانسته است نظر رانندگان را به خود جلب کند.

موتور قدرت مند که با استاندارد های آلایندگی روز دنیا طراحی و ساخته شده است یکی از مزیت های این اتوبوس محسوب می‌شود، در حالت های کلی اگر بخواهیم این محصول را بررسی کنیم خواهیم دید که یکی از بهترین های بازار از هر نظر می‌باشد، استفاده از گیربکس قدرتمند و بسیار قوی در این اتوبوس قدرت بسیار بالایی به آن داده است که سبب شده است نسبت به دیگر رقبای خود متمایز شود. تست های ایمنی انجام شده برای این اتوبوس درون شهری، سبب شده است تا ایمنی آن در شهر بسیار بالا باشد.

بیشتر بدانید: شرکت های اتوبوس سازی جهان

مینی بوس بین شهری OTOKAR

57403233 معرفی شرکت اتوبوس عقاب افشان
مینی بوس بین شهری OTOKAR

یکی از مدل های تولید شده توسط شرکت عقاب افشان تولید مینی بوس دیزلی نویگو می‌باشد این مینی‌بوس به دلیل داشتن جدیدترین تکنولوژی ها توانسته است به خوبی نظر مشتریان خود را جلب کند این مینی‌بوس به دلیل داشتن بهترین صندلی و همچنین سیستم تهویه بسیار خوب جزءی از بهترین محصولات بازار محسوب می‌شود به همین دلیل فروش بسیار بالایی داشته است یکی از بزرگ ترین مشکلات این مینی‌بوس نداشتن استاندارد آلایندگی مورد قبول می‌باشد، که برای رانندگان دچار مشکل می‌شود.

استفاده از به روز ترین تکنولوژی برای راحتی مسافران سبب شده است تا به استفاده از آن بتوان محصولی بسیار خوب و با کیفیت را وارد بازار کرد هرچند هر محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود دارای مشکلاتی نیز می‌باشد، اما این محصول تنها در قسمت آلایندگی و استاندارد مشکل دارد. مینی‌بوس ها اصولا طراحی دارند که پس از مدتی دچار مشکل می‌شوند اما به راحتی می‌تون مشکلات آن را حل نمود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
بهرامی
بهرامی
2 سال پیش

درود بر شما، علت خرابی باتری در دماهای غیر متعارف چیست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهرامی
1 سال پیش

با سلام اگرچه در فصل زمستان بیشتر شاهد استارت نخوردن ماشین و خرابی باتری آن هستیم ولی در بسیاری از مواقع نیز شاهد خرابی باتری ها در فصل تابستان هستیم، چراکه گرمای بیش از حد باعث خرابی صفحات و شبکه‌های داخل باتری و همچنین کاهش رسانایی الکتریکی می‌شود که در نتیجه باعث ضعیف شدن باتری و در نهایت فرسودگی زودرس آن می‌شود. پس از آنجایی که هوای بسیار گرم همچون هوای بسیار سرد در طول عمر و عملکرد باتری ماشین تاثیر منفی دارند، نگهداری باتری در تابستان، درست به اندازه نگهداری آن در فصول سرد، ضروری می باشد. باتری‌های سرب… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش