4.4
(104)

در این مقاله از کیان باتری با دستگاه ups خانگی بیشتر آشنا می شوید و در انتخاب بهترین سیستم یو پی اس خانگی با برق اضطراری خانگی شما را کمک خواهد کرد. و در نهایت فیلم نحوه ساخت UPS خانگی را در اختیار همراهان عزیز گذاشته ایم.

سیستم برق اضطراری خانگی

برق اضطراری در خیلی از خانه ها، آپارتمان ها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین سیستم های برق اضطراری خانگی یو پی اس می باشد. UPS از جمله سیستم هایی می باشد که افزون بر افزایش ایمنی لوازم برقی در مقابل اختلالات برق ورودی شهری در هنگام قطع و گسستگی برق همچون پشتیبان از خاموشی دستگاه های متصله پیشگیری خواهد کرد.

دستگاه یو پی اس خانگی

یو پی اس خانگی7 300x189 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی

UPS خانگی امروزه یکی از پر طرفدار ترین یو پی اس ها می باشد، که اکثر مردم برای مصارف خانگی و کوچک از آن استفاده می کنند. نوسانات و قطعی برق شهر باعث اختلال در کار مردم می شود. همچنین باعث آسیب رسیدن به لوازم الکتریکی و الکترونیکی می شود.

یو پی اس ها دستگاه محافظ برق نیست بلکه دستگاهی است که در زمان قطعی برق، برق مورد نیاز را تامین می کند. عمر این یو پی اس ها بالا می باشد همچنین دارای قیمت پایین و کیفیت بالا می باشد. UPS خانگی معمولا بین 1000تا 2000ولت/آمپر ظرفیت و توان دارند.

یو پی اس چیست ؟ نقش سیستم ups

کار سیستم یو پی اس خانگی چیست؟

یو پی اس خانگی 2 300x200 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
بهترین دستگاه یو پی اس خانگی

برق مصرفی ساختمان ها و خانه ها که به برق شهری معروف می باشد دارای نوساناتی میباشد که در مواقعی می تواند به مصرف کننده ها آسیب جدی برساند. مصرف کننده های خانگی از جمله یخچال، تلویزیون، مودم خانگی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، فریزر، کولر و …  حساس به نوسانات برق بوده و بعد از مدتی دچار مشکل می شوند که راه حل این کار استفاده از محافظ برق می باشد.

دستگاه ups یا برق ابدون وقفه سیستمی می باشد که در موقع قطع و گسستگی برق شهری و یا زمان افت ولتاژ، بصورت خودکار جریان برق ذخیره شده در باتری یوپی اس را به تجهیزات می رساند. این دستگاه توانایی آن را دارد محدود به مقدار ظرفیت خود به هر لوازم الکتریکی که به جهت محافظت از جان افراد در خانه، اداره جات و بیمارستانها نصب شده را پشتیبانی کند.

بیش از نیمی از یو پی اس ها برای مصارف خانگی و اداری ساخته می شود و معمولا تا حدود 5000 آمپر می باشد.

وظایف UPS خانگی چیست؟

یوپی اس ها در زمان وجود برق شهر وظیفه اصلاح ولتاژ و حذف نویز و نوسانات برق شهر را داشته و از دستگاههای خانگی در برابر مشکلات برقی محافظت می نماید و در زمان قطع برق شهر، خلاء نبود برق را جبران می نماید. بطور مثال در صورت نبود برق شهر درب اتوماتیک پارکینگ منزل باز و بسته نمی گردد که با استفاده از UPS میتوان در این زمان از وسیله نقلیه استفاده نمود.

یو پی اس دستگاهی است که بین منبع برق شهری و دستگاه مصرف کننده برق قرار گرفته و کار تثبیت برق ورودی را انجام می‌دهد، علاوه بر این از نفوذ نویز و اختلالات ناشی بر تجهیزات جلوگیری می‌کند.

یو پی اس برق ورودی را در باتری خود ذخیره کرده و حتی در مواقع قطعی برق بلافاصله در فاصله کمتر از میلی ثانیه برق باتری خود را وارد مدار می کند. از سوی دیگر امکان مدیریت مصرف برق خانوار نیز امری قابل توجه است که با یو پی اس قابل کنترل است. بدین صورت که در زمان افت مصرف برق باتری یو پی اس تامین می شود و در زمان پیک مصرف از باتری یو پی اس برای یرق رسانی استفاده شود.

ضرورت خرید و استفاده از یو پی اس خانگی

نیاز به یو پی اس در خانه آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
آیا به دستگاه یو پی اس خانگی نیاز داریم؟

دستگاه های الکترونیکی که هر روز برای برقراری ارتباط، امنیت و سرگرمی در منزل مورد استفاده قرار می گیرند در معرض خطر آسیب و خرابی ناشی از قطعی برق، نوسانات ولتاژ یا سایر اختلالات برق هستند. یک یو پی اس منبع قدرت پشتیبان و حفاظت از باتری را برای دستگاه های الکترونیکی فراهم می کند. از جمله دستگاه هایی که در منزل نیاز به یو پی اس دارند شامل:

  • تجهیزات شبکه بی سیم (روتر، مودم)
  • کامپیوترها
  • تلویزیون ها
  • سیستم های امنیتی
  • کنسول های بازی
    دربهای اتوماتیک پارکینگ

مزایای خرید ups خانگی

یو پی اس ها امروزه در همه زمینه های کاری مشاهده میشوند و در تمام کاربردها از جمله یو پی اس خانگی، اداری و سازمانی دیده می شوند. بسیاری از یو پی اس ها سالانه فقط به منظور مصارف خانگی و شخصی خریداری میشوند. حدود نیمی از محصولات یو پی اس اساسا برای مصارف خانگی و اداری تا توان 5000 ولت آمپر ساخته میشوند. مزایای زیاد یو پی اس در خانه ها این امر را موجب میشود.

وجود یک یو پی اس در خانه موجب حفاظت وسایل اغلب گران قیمت خانگی مانند سیستم تصویری گران قیمت در برای نوسانات برق میشود. به این روش عمر وسایل خانه افزایش می یابد. ارزش چنین لوازمی در یک خانه معمولی بالغ بر 20 میلیون تومان است. از سوی دیگر امکان مدیریت مصرف برق خانوار نیز امری قابل توجه است.

دستگاه های ارتباطی خانگی و کامپیوترهای شخصی خود را در برابر آسیب و خرابی فایل ها از تغییرات غیرمنتظره شبکه برق، از جمله افزایش ولتاژ و حتی رعد و برق محافظت کنید. یو پی اس این اطمینان را به شما خواهد داد که مهمترین دستگاه های الکترونیکی درامنیت کامل خواهند بود.

راهنمای انتخاب یو پی اس خانگی

یو پی اس خانگی 5 300x194 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
راهنمای خرید ups خانگی

توان یو پی اس مناسب مصارف خانگی

توان های UPS های مخصوص مصارف خانگی کم بوده و به همان نسبت قیمت پایینی دارد. این یو پی اس ها اکثراً ups های خانگی ۱kva و ۲kva و ۳kva و یو پی اس ۵۰۰v می باشند. شما با قیمتی بسیار کم نسب به وسایل و تجهیزات خانگی خود می توانید یک یو پی اس مناسب با طول عمر بالا تهیه کنید.

یو پی اس های خانگی معمولا  بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر توان دارند و برخی انواع بسیار کوچک آن کمتر از ۱۰۰۰ ولت آمپر توان دارند. بطور معمول با یک یو پی اس حدود ۱۰۰۰ ولت آمپر از نوع با مدار آنلاین می توان همه نیازهای خانه را برای مدت ۲ تا ۴ ساعت تامین کرد.

البته قیمت یو پی اس خانگی با توجه به توان یو پی اس و مدت زمان ذخیره گوناگون می باشد. بطور معمول کوچکترین یو پی اس 12 ولت با قیمت 50 هزار تومان جریان 7. 5 ولت آمپر ساعت را تامین میکند و بر این اساس حدود 2 تا 3 ساعت برق را ذخیره میکند. یو پی اس های با قیمت های بالاتر تا 1 میلیون تومان نیز وجود دارد که انواع یو پی اس های تک فاز و از انواع ایرانی و خارجی در این دامنه قرار دارد.

انواع یو پی اس خانگی

انواع یو پی اس خانگی 300x160 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
راهنمای خرید انواع یو پی اس خانگی

با توجه به نوع مصرف کننده شما نوع یو پی اس که استفاده می کنید باید متفاوت می باشد 

    • یو پی اس خانگی آفلاین

کامپیوترهای خانگی، لب تاپ، مانیتور و تلویزیون های هوشمند

    • یو پی اس لاین اینتراکتیو

دوربین های مداربسته، انواع کارت خوان، مودم

    • یو پی اس آنلاین

کامپیوتر های حرفه ای که به عنوان سرور استفاده می شوند. اگر سیستم ups خانگی شما از تکنولوژی آنلاین استفاده کند می تواند  برق مورد نیاز خانه را تا 4ساعت تامین کند. همچنین از این نوع یو پی اس ها برای وسایلی مانند کامپیوتر، پکیج، لوازم برقی آشپزخانه و … استفاده کرد.

میزان صرفه جویی در مصرف برق

برخی از دستگاه های یو پی اس  دارای ویژگی های “سبز” یا سازگار با محیط زیست هستند مانند پریزهای کم مصرف که به طور خودکار دستگاه های جانبی که کار نمی کنند را خاموش می کند. یک سیستم شارژ با کارایی بالا و یک تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک در برخی از دستگاه های UPS نیز به کاهش مصرف برق کمک می کند، که برای متخصصانی که در خانه و با هزینه کم کار می کنند ایده آل است.

مدیریت مصرف و کاهش هزینه برق امروزه حتی در خانوارهای مرفه تر نیز دیده میشود و فرهنگی فراگیر می باشد. در نهایت یک یو پی اس با توان 2000 ولت آمپر برای یک خانه 80 متری ایده آل است. این یو پی اس قادر است برای مدت حداقل 3 ساعت قطعی برق را جبران کند. شما اصلا متوجه قطعی برق نمی شوید.

مدت زمان بک آپ UPS خانگی

این به میزان زمانی که یو پی اس دستگاه های متصل را درطی قطع برق پشتیبانی می کند بستگی دارد. در صورتی که برق برود، چه مدت زمانی UPS ها می توانند برای تجهیزات متصل، برق تامین کنند؟ برای برخی زمان لازم برای تضمین خاموش کردن امن یک سیستم کامپیوتری متصل به طوری که هیچ داده ای از بین نرود کافی است.

برای بقیه، شاید برای یک سیستم امنیتی نیاز باشد که چندین ساعت در حال کار باشد (مانند “پل” عمل کند) تا زمانی که برق اصلی برگردد. مثل سیستم های امنیتی و یو پی اس دوربین مداربسته که در آن خاموش نشدن سیستم در زمان برق رفتگی بسیار اهمیت دارد.  

بار مصرفی ups خانگی

“بار” به تعداد دستگاه هایی (و نسبت استفاده آنها از برق) که به یو پی اس متصل می شوند مربوط است. اگر کاربر قصد اتصال یو پی اس به دستگاه های زیادی را داشته باشد، توصیه می شود که یو پی اس با ظرفیت ذخیره سازی بیشتری در نظر گرفته شود.

اندازه و وزن یو پی اس

برخی از طرح های UPS که برای بازار داخلی طراحی شده اند، برای بارگذاری های بزرگتر بهینه می شوند و در هنگام قطع شدن برق، ابزاری مانند مودم، روتر یا یک شارژر تلفن را روشن نگه می دارند. انتخاب آنچه به نیازهای خاص شما نزدیک تر است شما را مطمئن خواهد کرد که سرمایه گذاری شما با انتظارات منطبق است.

باتری یو پی اس خانگی

باتری یو پی تاس 300x174 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
باتری ups خانگی

باتری های داخل یو پی اس قطعاتی هستند که هنگام قطعی برق جریان را تامین می کنند. امروزه مصرف کنندگان می توانند اندازه باتری یو یی اس و نوع آن را انتخاب کنند. اکثر یو پی اس های موجود در خانه ها و دفاتر کوچک امروز دارای باتری سیلد اسید هستند.  با این حال، استفاده از باتری یو پی اس لیتیوم یونی به سرعت در حال افزایش است.  

قیمت باتری UPS خانگی

اتصال به شبکه

 یو پی اس های خانگی همچنین می توانند به عنوان ابزار مهم مدیریت شبکه و در دسترس بودن شبکه های محلی  عمل کنند. در واقع، برخی از UPS های خانگی قادر به نظارت بر آنلاین بودن شبکه هستند و به طور خودکار برق را به یک خروجی هوشمند به منظور راه اندازی مجدد مودم و یا روتر می فرستند. کاربران دیگر لازم نیست دستگاه را از برق جدا کرده و مجددا راه اندازی کنند.

قابل حمل بودن یو پی اس

بعضی از یو پی اس ها دارای ابعاد قابل حمل می باشند، بنابراین میتوان آنها را با خود جا به جا کرد. می توانید آن را در جیب خود، کیف حمل کند و تلفن همراه خود را شارژ کنید. باتری های موجود در این نوع یو پی اس، لیتیوم یونی هستند که در انتخاب یو پی اس نقش داشته و همچنین باعث سبکی آنها می شود و به راحتی شارژ می شوند.

طوفان و قطع برق اتفاق می افتد، اما کاربران خانگی و کسب و کارها می توانند با یک یو پی اس اطمینان لازم را به دست آورند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب آسان و بدون استرس UPS، با کارشناسان یو پی اس کاران تماس بگیرید.  

قیمت انواع ups خانگی

یو پی اس خانگی 3 300x200 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
قیمت دستگاه ups خانگی

قیمت یو پی اس های خانگی تاثیر مهمی در انتخاب محصول دارند. چه برای آندسته که بدنبال یو پی اس با کیفیت بالا هستند و چه آنها که بر اساس یک بودجه مشخص قصد خرید دارند. یو پی اس ها برای خانه ها و دفاتر کوچک می تواند از کمتر از یک میلیون تومان تا چند میلیون تومان بسته به نوع و تعداد و مشخصات مصرف کننده های شما هزینه داشته باشد.

انواع برند های داخلی و خارجی یو پی اس در بازار ایران وجود دارند و خریداران باید ترکیب قیمت / کیفیت را در نظر بگیرند. تصمیم گیری صرفا بر مبنای قیمت می تواند خطرناک باشد زیرا اجزای داخلی با کیفیت پایین می تواند به عدم حفاظت از مصرف کننده ها منجر شود. هنگام انتخاب یو پی اس، ایمنی و قابلیت اطمینان باید ملاحظات کلیدی باشد. یو پی اس های با کیفیت بالا اغلب با گارانتی مادام العمر یا تضمین چند ساله عرضه می شوند.

ولی بیشتر انواع در رنج ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار توان قرار میگیرند و  برای انواع با توان بیشتر قیمت تا ۲ میلیون تومان هم وجود دارد.   هم اکنون انواع یو پی اسهای چینی EAST و StAR و انواع اروپایی و آمریکایی و ایرانی وجود دارد. یو پی اسهای چینی EAST از همتای دیگر خود کیفیت بمراتب بهتری دارد.

برای مصارف معمولی با عمر ۳ سال یو پی اس چینی  با رنج قیمت زیر ۵۰۰ تومان وجود دارد. قیمت یو پی اس خانگی در تمام رنجها در تمام مارک ها وجود دارد. برای کیفیت برق خروجی بالاتر باید بهای بیشتری نیز بپردازید. در این مورد بهتر است از انواع اروپایی بویژه آلمانی و یا  محصولات معتبر ایرانی استفاده کنید.

ژنراتور برق اضطراری خانگی یا ups

یو پی اس خانگی 300x200 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
سیستم برق اضطراری خانگی

ژنراتور هم همچون دستگاه یوپی اس وظیفه فراهم نمودن برق لوازم متصله به آن را در هنگام نبود برق شهری به عهده دارد که استفاده فراوانی هم از آن در موقع قطعی برق شهری می شود. اما این دو فرق هایی با همدیگر دارند که در زیر به بررسی آنها می پردازیم :

اساسی ترین این تفاوت ها توانایی محافظت از تجهیزات در مقابل اغتشاشات و نوسانات برق شهری می باشد که همانا ژنراتور این توانایی را ندارد. از دیگر امتیازات UPS این می باشد که سری های آنلاین آن توانایی آن را دارند که بدون خاموشی تجهیزات در موقع قطعی برق اجازه دهند لوازم برقی به کار خود ادامه دهند.

ولی در ژنراتور دستگاه بعد از قطع شدن برق شهری خاموش و دوباره روشن می شود و این مسئله امکان دارد باعث اختلالاتی در کار شما بوجود آورد. قیمت دستگاه برق اضطراری خانگی نسبت به ژنراتور زیاد می باشد.

نکته: بکارگیری همزمان از ژنراتور و یوپی اس برای تامین برق هم امکان پذیر می باشد. در این شرایط یوپی اس حفاظت دستگاهها را برعهده داشته و بعد از قطعی برق و تا زمان روشن شدن ژنراتور، برق مورد احتیاج لوازم را فراهم خواهد کرد.

فروش یو پی اس خانگی در ایران

یو پی اس انگی 8 300x84 آشنایی با سیستم یو پی اس خانگی
فروش UPS خانگی

در ایرن استفاده از یو پی اس در خانه ها در حال گسترش است. مدیریت مصرف برق، مدیریت زمان برای کودکان و نوجوانان برای بازی های رایانه ای، امکان استفاده مطمئن برق برای کارهای خانگی و دور کاری ها و رفع عادات نامطلوب مصرف برق از جمله مزایای بیشمار آن است.

یک یو پی اس باعث حفظ سلامت و طول عمر وسایل برقی می شود و مصرف برق خانوار را بهبود می بخشد. همچنین باعث افایش سطح آسایش و رفاه در مواقع قطع برق میشود. بهترین یو پی اس خانگی در صورت استفاده صحیح میتواند موجب صرفه جویی ۲۰ تا ۵۰ درصدی در مصرف برق شود. در این مورد و دریافت برنامه مصرف برق میتوان به کارشناسان مربوطه مراجعه کرد.

ساخت ups خانگی

در فیلم زیر، نحوه ساخت برق اضطراری خانگی را آموزش داده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
بهمنی
بهمنی
3 سال پیش

سلام برای مصارف خانگی چه یو پی اسی مناسبه ؟

کیان باتری
در جواب  بهمنی
3 سال پیش

با سلام
با توجه به نیاز شما یو پی اس مصرفی متفاوت است.
یو پی اس آفلاین
کامپیوترهای خانگی ، لب تاپ ، مانیتور و تلویزیون های هوشمند
یو پی اس لاین اینتراکتیو
دوربین های مداربسته ، انواع کارت خوان ، مودم
یو پی اس آنلاین
کامپیوتر های حرفه ای که به عنوان سرور استفاده می شوند

مشاوره رایگان و ثبت سفارش