3.7
(89)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی لیفان x70 و مزایا و معایب آن می پردازیم. یکی از خودرو های کراس اوور چینی خودور لیفان X70 می باشد، تولید و عرضه این خودور توسط خودروسازان بم است، که بعد از خودورهای لیفان x60، لیفان X50 به بازار عرضه شد. این خودرو زیبا و جذاب چینی می توان گفت که در صنعت خودورسازی رقبای بسیار زیادی از جمله ام وی ام X33s، جک S3 و ام وی ام X55 را دارد.

1 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب
نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

معرفی و بررسی لیفان x70

Screenshot 202 1 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

عرضه لیفان X70 به بازار جهانی از حدود دو سال پیش آغاز شده و مدت‌زمان زیادی از حضور این خودرو در کشورمان نمی‌گذرد؛ به همین دلیل، مزایا و معایب لیفان X70 چندان شناخته‌شده نیستند و باید مدتی صبر کرد تا این خودرو به دست مشتریان رسیده و عملکرد آن در بلندمدت ارزیابی شود.

برخلاف سایر خودروهای لیفان که تاکنون به دست مشتریان ایرانی رسیده‌اند، لیفان X70 توسط خودروسازان بم به تولید می‌رسد. خودروسازان بم پیش از لیفان X70 به تولید و عرضه جیلی GC6 الیت و اکسلنت می‌پرداخت و لیفان X70‌ نخستین محصول این شرکت است که با برند لیفان وارد بازار کشور می‌شود. ام وی ام X33s‌ و جک S3 دو رقیب اصلی لیفان X70‌ هستند هر چند می‌توان ام وی ام X55‌ و بیسو T3 را نیز به‌عنوان رقبای لیفان X70 ذکر کرد.

lifan x70 large 3 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

فیلم تست و بررسی لیفان ایکس 70

ویدئوی زیر از خودروبانک به بررسی خودروی لیفان x70 پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی تخصصی مشخصات فنی Lifan x70

لیفان X70 طول ۴۳۹۰ میلی متر، عرض ۱۸۲۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۱۵ میلی متر را دارد. فاصله محوری این خودرو ۲۶۱۰ میلی متر است. با این ابعاد این خودرو در ردیف کراس اوورهای متوسط قرار می گیرد.

برخلاف بسیاری زا خودروهای چینی که طی چند سال اخیر وارد بازار کشورمان شده‌اند، لیفان X70 از پیشرانه تنفس طبیعی بهره می‌برد. این موتور در ترکیب با گیربکس اتوماتیک CVT، کراس‌اووری اقتصادی را تشکیل داده‌اند که برای شکستن رکوردهای مصرف سوخت بهینه شده است.

مشخصات فنی موتور لیفان x70 اتومات

article 636764346731638288 thumb 960 542 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

در بخش فنی، لیفان X70 یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر دارد که هوای مورد نیاز خود را به صورت تنفس طبیعی به داخل سیلندرها مکش کرده و همین موضوع باعث شده تا خروجی قدرت این موتور به حداکثر 140 اسب بخار در دور 6000 رسیده و خروجی گشتاور آن در محدوده 4200 الی 4400 دور بر دقیقه، به چیزی حدود 178 نیوتن‌متر برسد.

برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی پیشرانه، تنها از یک جعبه دنده اتوماتیک انتقال متداول CVT استفاده شده که نیروی دریافتی موتور را تنها به چرخ‌های جلو ارسال کرده و می‌توان به حداکثر سرعت 175 کیلومتر برساعتی دست پیدا کرد.

پیشرانه مورد استفاده بر روی لیفان X70 استانداردهای آلایندگی یورو 5 را با موفقیت دریافت کرده و می‌تواند با مکش 8.7 لیتر سوخت از باک خودرو در شرایط استاندارد جاده‌ای، به صورت ترکیبی مسافت 100 کیلومتری را پشت سر بگذارد.

جدول مشخصات فنی ماشین لیفان x70

محور محرکدیفرانسیل جلو
حجم موتور۲۰۰۰ سی سی
نوع موتورLF483Q بنزینی
تنفس موتورطبیعی
حداکثر قدرت۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۷۸ نیوتن متر در ۴۲۰۰ – ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب۱۴.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
انتقال قدرتاتوماتیک CVT
مصرف سوخت ترکیبی۸.۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۵
سیستم فرمانهیدرولیکی
سیستم تعلیق جلومک فرسون
سیستم تعلیق عقبمولتی لینک
نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور (کراس اوور)
نوع رینگآلومینیومی
نوع شاسییکپارچه
ترمز جلودیسکی
ترمز عقبدیسکی

 باتری لیفان ایکس 60 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های لیفان x70

799733 359 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

خودروهای چینی طی سال‌های اخیر موجب ارتقای سلیقه مشتریان بازار ایران شده‌اند و همواره با عرضه طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی، سعی در جلب رضایت خریداران دارند. ایکس ۷۰ به‌عنوان یک کراس‌اوور اقتصادی، با امکانات رفاهی قابل‌قبولی به بازار عرضه شده است؛

از جمله امکانات رفاهی این خودرو، می‌توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایش‌گر ۹ اینچی با سیستم عامل اندروید، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تریم چرمی کابین، سانروف برقی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی و دی‌لایت اشاره کرد.

جدول امکانات رفاهی لیفان ایکس 70

سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیانمایشگر 9 اینچ و شش بلندگو
غربیلک فرمانقابلیت تنظیم ارتفاع
سیستم صندلی های جلوچرمی – گرمکن صندلی‌های جلو
سیستم صندلی های عقبچرمی
سیستم روشنایی جلوچراغ‌های هالوژنی-سیستم روشنایی در روز
سنسورهای پیش فعالسیستم فشار باد تایر TPMS
سیستمهای کمکی رانندهرادار جلو و عقب و دوربین دنده عقب
سیستم شیشه هاپاور ویندوز
سیستهای سقفآنتن کوسه‌ای-سانروف
سایر موارداستارت دکمه‌ای-خروجی 12 ولتی

 دانلود دفترچه راهنمای لیفان x70

    بررسی طراحی ظاهری لیفان x70

    02 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    لیفان ایکس 7 از جدیدترین زبان طراحی این خودروساز چینی بهره می برد و خوشبختانه لوگوی شبه شبکه 3 این خودروساز چینی از جلو و عقب X70 حذف شده و به جای آن نام انگلیسی LIFAN روی جلوپنجره و همچنین درب فضای بار نصب شده است.

    لیفان همواره طراحی های محافظه کارانه ای داشته و سعی کرده در طراحی های خود از اغراق و حجم پردازی های عجیب و فضایی به دور باشد. خودروهای لیفان همواره طراحی های منطقی تری به نسبت برخی از رقبا داشته اند که این موضوع در لیفان X70 نیز کاملا مشهود است.

    لیفان ایکس 70 کراس اووری پنج نفره و شهری بوده که ابعاد کامپکت و به نسبت کوچکی دارد. ولی کابین برای پنج سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و در ردیف عقب فضای پا بسیار خوبی برای سرنشینان تعبیه شده است.

    طراحی بیرونی لیفان ایکس x70

    research 637506434040834780 thumb 620 350 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    لیفان x70 برخلاف دیگر برادرش یعنی لیفان X60 که انحناهای بیشتری در طراحی آن به چشم می‌خورد، از خطوط صاف و اشکال هندسی ستیزه‌جویانه‌تر در قسمت چهره بهره گرفته تا نمایی نسبتا خشن و اسپرت را برای خود رقم بزنند. جلو پنجره شش‌ضلعی با خطوط کرومی افقی که از گوشه‌ها با چراغ‌های کشیده جلو مرز مشترک دارد، فرمی قابل قبول را برای چهره لیفان X70 رقم زده است.

    %name نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    طراحی سپر، قاب‌های مه شکن، دیفیوزر و مجرای هواکش سیستم خنک کننده نیز کاملا هماهنگ و مطلوب به نظر می‌رسند. یک خط برجسته به حالت چین خوردگی دستگیره درها را به نحوی جالب به یکدیگر پیوند داده و در کنار حجم منفی قسمت رکاب، نمایی قابل قبول و خوش‌فرم را برای ناحیه کناری لیفان ایکس۷۰ رقم زده است. ستون سی مشکی رنگ از جمله نکات جالب توجه نمای جانبی لیفان ایکس۷۰ است که بر جنبه‌های اسپرت طراحی بدنه خودرو تاثیر مثبت گذاشته است.

    چراغ‌های عقب به فرم دو تکه چند ضلعی با زوایای شکسته به همراه طرح مناسب سپر و سراگزوزهای کروم رنگ، جلوه‌ای هماهنگ با سایر قسمت‌ها برای بخش عقب این خودرو پدید آورده‌اند.

    طراحی داخل لیفان X70

    x70s2 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    کابین لیفان X70 ایکس 70 هم طراحی ساده ای دارد. اما به نسبت برخی از رقبا زیباتر است. تمام قسمت های داشبورد و رودری ها از پلاستیک خشک ساخته شده اند که حس خوبی به سرنشین و راننده القا نمی کند. رویه داشبورد تریم پلاستیکی با طرح دوخت چرم دارد. قسمت میانی داشبورد هم دارای تریم پلاستیکی نقره ای رنگ طرحدار بوده که استایل داشبورد این خودرو را از سادگی خارج کرده است.

    در قسمت میانی داشبورد یک نمایشگر 9 اینچی لمسی اندروید برای سیستم مالتی مدیا و رهیاب نصب شده که از دو طرف با دریچه های سیستم تهویه احاطه شده است.

    در کنسول میانی هم شیفتر گیربکس اتوماتیک به همراه کلید مد رانندگی برف به سادگی هرچه تمام طراحی شده اند. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان دایره ای شکل قرار دارد و روی این غربیلک فرمان کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم صوتی و همچنین کروز کنترل قرار دارند. در پشت فرمان هم دو نشانگر آنالوگ برای سرعت و دور موتور به همراه نمایشگر مربوط به کامپیوتر سفری قرار دارند.

    در مقابل زانوی راننده هم کلیدهای مربوط به تنظیم آینه هاف تنظیم ارتفاع چراغ ها و فعال و غیر فعال کردن سیستم کنترل پایداری جانمایی شده اند. صندلی ها دارای تودوزی چرمی مشکی رنگ بودن که قسمت میانی آنها سوراخ دار بوده که مقداری از تعریق در فصل تابستان جلوگیری می کند.

    مزایا و معایب لیفان X70

    %name نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    مزایای لیفان ایکس 70

    • طراحی مدرن و زیبا

    لیفان سبک یکسانی را در طراحی خودروهای خود دنبال نمی‌کند و هرکدام از محصولات خود را با ظاهری متفاوت به بازار می‌فرستد. آزادی عملی که لیفان برای طراحان خود ایجاد کرده، سبب شده است تا در پاره‌ای از اوقات، محصولات زیبایی را از این خودروساز خصوصی چین شاهد باشیم. این مسئله یکی از مزایای لیفان X70 نیز محسوب می‌شود و می‌توان این کراس‌اوور را خودرویی خوش‌چهره لقب داد.

    با وجود آن‌که لیفان X70 یکی از محصولات میان‌رده چینی محسوب می‌شود، اما ظرافت‌های خاصی در طراحی این خودرو به کار رفته است. از سوی دیگر، لیفان X70 خودرویی متعلق به سال 2018 میلادی است و زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. طراحی لیفان X70‌ به گونه‌ای است که بیننده احساس می‌کند با خودرویی بزرگ‌تر از ابعاد و اندازه یک کراس‌اوور جمع‌وجور روبه‌رو شده است و این مسئله را می‌توان نکته‌ای مثبت برای محصول لیفان قلمداد کرد.

    lifan x70 11 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    • تجهیزات رفاهی متنوع

    یکی از نکات مثبت خودروهای چینی از سال‌های گذشته تاکنون، انبوه امکانات رفاهی نصب‌شده در آن‌ها بوده است. خوشبختانه می‌توان این مورد را جزو مزایای لیفان X70‌ نیز برشمرد و از آن‌جایی‌که شرکت سازنده تغییری در امکانات خودرو ایجاد نکرده است، مشتریان ایرانی می‌توانند از وفور امکانات رفاهی لیفان X70 بهره‌مند شوند.

    از جمله امکانات رفاهی لیفان X70‌ می‌توان به مواردی هم‌چون سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، چراغ‌های هالوژنی، سانروف، آنتن کوسه‌ای، تریم چرمی کابین، گرمکن‌ صندلی‌های جلو، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایش‌گر 9 اینچی، خروجی 12 ولتی برق و دوربین عقب اشاره کرد که برای یک کراس‌اوور اقتصادی، کاملا مطلوب به نظر می‌رسند.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    معایب لیفان X70

    Lifan نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    • موتور ضعیف و شتاب نه چندان خوب

    استفاده از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربوشارژر، به رویه مرسوم خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر تبدیل شده است و کمتر خودروی چینی را می‌توان یافت که از چنین پیشرانه‌ای استفاده نکند. با این وجود، لیفان ترجیح داده است تا برای X70 از پیشرانه تنفس طبیعی دو لیتری استفاده کند.

    با وجود آن‌که استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی سبب شده است تا میزان استهلاک و پیچیدگی خودرو کاهش پیدا کند، اما این مسئله به ضرر شتاب و کشش خودرو تمام شده است؛ چراکه ترکیب این پیشرانه با گیربکس CVT منجر به ثبت شتاب و کشش متوسط برای این خودرو شده است. در بازاری که توسط کراس‌اوورهایی با پیشرانه‌های کم‌حجم توربوشارژر اشباع شده است، حضور لیفان X70 با پیشرانه تنفس طبیعی چندان جذاب نخواهد بود.

    %name نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    • خدمات پس از فروش و آینده نامعلوم

    لیفان X70‌ در شرایطی به بازار ایران آمد که حدود دو سال از توقف تولید آخرین محصولات این شرکت در کرمان موتور می‌گذشت. اکنون لیفان شریکی جدید پیدا کرده است و تنها محصول جدید این شرکت توسط خودروسازان بم به بازار عرضه می‌شود؛ شرکتی که به‌اندازه کرمان موتور شناخته‌شده نیست و تنها فعالیت آن طی سال‌های اخیر، عرضه نه‌چندان موفقیت‌آمیز جیلی GC6 بوده است. همین مسئله سبب شده است تا در مورد وضعیت خدمات پس‌ازفروش لیفان X70 ابهامات فراوانی وجود داشته باشد.

    تولید لیفان X70 در خودروسازان بم به‌تازگی آغاز شده است و هنوز مشخص نیست برنامه تولید این خودرو تا چه زمانی ادامه داشته باشد. از سوی دیگر، لازم است تا نیروهای خدمت‌رسان خودروسازان بم برای ارائه خدمات مناسب به مالکان لیفان X70، دوره‌های آموزشی متفاوتی را سپری کنند؛ بنابراین در مقایسه با خودروهای شناخته‌شده‌ای همچون ام وی ام X33s‌ یا جک S3، ‌ وضعیت ابهام‌آمیز خدمات پس‌ازفروش را باید یکی از معایب لیفان X70 ذکر کنیم.

    وضعیت ایمنی لیفان ایکس 70

    Lifan X70 by Bam Khodro 3 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    ترمزهای لیفان X70 هر چهار چرخ دیسکی هستند و مجهز هم به سیستمهای امنیتی ABS – EBD – BOS – ESP می باشد. در لیفان X70 تنها از 2 ایربگ مخصوص سرنشینان جلو استفاده شده است.

    رقبای خودروی لیفان ایکس 70

    Lifan X70 2 نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    از جمله رقبای آن می توان به ام وی ام X33 ایکس 33، هایما S5 اس 5 و فردا FMC SX5 اشاره کرد. طراحی محافظه کارانه، پیشرانه کم استهلاک، امکانات رفاهی و ایمنی خوب، فضای داخلی جادار و همچنین طراحی به نسبت زیبای کابین باعث شده لیفان X70 ایکس 70 یک انتخاب منطقی در بین کراس اوورهای هم رده خود باشد.

    ارزش خرید لیفان X70

    eeca348660096e711cd17c1f61fb2519 XL نقد و بررسی فنی لیفان x70 | مزایا و معایب

    تولید لیفان X70 یکی دوسالی است در چین متوقف شده است و حالا خودروسازان بم این خودرو را به بازار ایران آورده اند. به صورت کلی با توجه به بازه قیمتی که لیفان X70 در آن قرار میگیرد و امکاناتی که دارد نمیتوان ارزش خرید پایینی را برای آن متصور بود.

    بنابراین اگر قصد خرید یک کراس‌اوور اقتصادی را دارید، بهتر است تا لیفان X70‌ و تمامی رقبای آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و اگر صرفا به لیفان X70 علاقه‌مند شده‌اید، توصیه می‌شود مدتی صبر پیشه کنید تا ادامه عرضه و خدمات پس از فروش این خودرو در بازار وضعیت شفافی پیدا کند.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    2 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    احمدرضایی
    احمدرضایی
    1 سال پیش

    من سه چهار ماهه که این ماشینو دارم و واقعا راضیم و یه سر گردن بیشتر از خودرو های چینی انتظاراتم رو بر آورده کرده

    عباس
    عباس
    4 ماه پیش

    منم راضی هستم ۴ سال ایکس ۶۰ داشتم یکبار تعمیرگاه نرفتم
    الان ایکس 70 گرفتم انشالله اینم اینجوری باشه

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش