4.2
(76)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی کیا کارنز و مزایا و معایب آن می پردازیم. Carens یک ماشین ام پی وی متوسط در محصولات کیا بوده که در حال حاضر نسل جدید آن در بازار‏های جهانی معرفی شده است و تولید این ماشین به سال 1999 برمیگردد که نسل اول کیا کارنز به بازار عرضه شد و سال های 2008 و 2009 هم تعداد محدودی از این ماشین وارد کشور ما شد.

کیا کارنز که در بازار های دیگر با نام کیا روندو عرضه می شود در واقع مدل جمع و جور تر ماشین کیا کارنیوال می باشد.

carens1 نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016
نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013-2016

معرفی و بررسی کیا کارنز

23454 Kia Carens 2007 1280 24 نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

کیا کارنز یک خودروی کامپکت MPV و یا مینی‌ون سگمنت M است و در قالب دو نسل در بازار ایران حضور دارد؛ نسل دوم کارنز (2008 – 2013) طی سال‌های قبل، در تعداد قابل توجهی به خیابان‌های ایران راه یافت اما از آنجایی که در کلاس ون‌ها جای داشت، محبوبیت چشمگیری در بازار ایران نصیبش نشد.

نسل سوم نیز، که از سال 2013 روی خط تولید کیا قرار دارد، در تعداد اندکی و طی سال‌های 2016 و 2017 به ایران آمد و از نظر مشخصات فنی نیز با کیا سراتو YD تشابه دارد. در این مطلب به بررسی همه جانبه کیا کارنز می پردازیم.

خودرو کیا کارنز با ظرفیت 7 سرنشین محصول خوبی برای بازار‏های اروپا و آمریکا به شمار می‏ رود اما در ایران، ام پی وی‏ ها جایگاه خود را پیدا نکرده‏اند و این ماشین هم درگیر این مشکل شده است که فرهنگ استفاده از ماشین های مینی ون برای خانواده ها رواج داده نشده است.

فیلم تست و بررسی کیا کارنز

ویدئوی زیر به بررسی خودروی کیا کارنز و مزایا و معایب آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی کیا کارنز 2017

این خودرو یک نمونه 7 سرنشینه بزرگ بوده که گزینه‌ای مناسب برای سفرهای خانوادگی به شمار می‌آید. این خودرو ابعادی برابر با 4.525 میلیمتر طول، 1.805 میلیمتر پهنا و 1.610 میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با 2.750 میلیمتر است. این خودرو در بازارهای جهانی رقبایی مانند سیتروئن C4 و فورد C-Max را پیش رو دارد.

Kia Carens 4 نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۲ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۰ لیتر است.

مشخصات فنی موتور کیا کارنز نسل سوم

%name نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

در این خودروی کره ای از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۵۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۹ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

جدول مشخصات فنی کیا کارنز

نوع موتوربنزینی تزریق مستقیم
حجم موتور۲.۰ لیتر
سیلندر / سوپاپ۴ / ۱۶
تنفس موتورطبیعی
قدرت۱۶۵ اسب بخار
گشتاور۲۱۳ نیوتن.متر
گیربکس۶ سرعت اتوماتیک
محور محرکدیفرانسیل جلو
شتاب۱۰.۸ ثانیه
سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۸.۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۵
فرمانبرقی
نوع بدنهون سایز کوچک
نوع رینگآلومینیومی

باتری کیا کارنز در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های کیا کارنز

%name نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

خودرو کیا کارنز از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور پارک، چراغ های ال ای دی طیفی عقب به همراه مه شکن، چراغ روشنایی جلو مجهز به سیستم کنترل اتوماتیک نور، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی، مه شکن، تنظیم برقی تمام پنجره ها، تنظیم برقی به همراه گرمکن، صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، صندلی های جلو سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، دریچه برای سرنشینان عقب، قابلیت تنظیم در جهت عمودی، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان می باشد.

 دانلود دفترچه راهنمای کیا کارنز

    بررسی طراحی ظاهری کیا کارنز

    34745 Kia Carens 2007 1280 2b نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

    در نمای رو به روی کیا کارنز، یک جلوپنجره ای چندضلعی مشبک مشکی رنگ با قاب نقره ای که در سایر محصولات کیا دیده می شود، قرار دارد. چراغ های بزرگ و کشیده مجهز به ال ای دی به شکلی عمودی در کناره های کاپوت قرار گرفته و چهره ای جسور به آن بخشیده است.

    در نمای کنار، شیب ردیف دوم، نوار کرومی قاب شیشه ها، روف ریل نمای خوبی را به وجود آورده است. همچنین در پایین درب ها، یک حجم دهی به شکل ال وجود دارد و یک خط صاف از چراغ عقب به گلگیر جلو کشیده شده است.

    در نمای پشت، چراغ های دو تکه با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و یک اسپویلر روی شیشه عقب حالت آیرودینامیکی خوبی را به وجود آورده است. همچنین سپر مشکی رنگ نیز کمی حالتی اسپرت به نمای عقب بخشیده است.

    طراحی داخل کیا کارنز 2017

    ee4c28e8 4570 4726 852f 2aadaa6c2a5c نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

    با وارد شدن به داخل کابین خودرو کیا کارنز با فضای بزرگی رو به رو هستیم و با وجود سه ردیف، ظرفیت برای هفت نفر در کابین محیا می باشد. البته باید یادآور شد که ردیف آخر بیشتر مناسب کودکان می باشد تا بزرگسالان!

    در مرکز داشبورد یک نمایشگر میان دو دریچه هوا قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کاررفته داخل کابین نیز کیفیت متوسطی داشته و داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده است.

    104 f نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

    البته با جمع شدن صندلی‌های ردیف سوم فضایی در حدود 492 لیتر برای محفظه بار در اختیار سرنشیان قرار خواهد گرفت که رقمی قابل قبول به شمار می‌آید.

    مزایا و معایب کیا کارنز

    kia carens 2022 2 نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

    مزایای کیا کارنز

    نقاط قوتی که کیا کارنز دارد عبارتند از: فضای داخلی جادار و زاحت و مناسب برای سفرهای طولانی، موقعیت خوب راننده و تسلط بر محیط اطراف و بدنه ماشین که حتی با رانندگی پیاپی هم از رانندگی با کیا کارنز خسته نمی شوید، قیمت مناسب با توجه به کلاس ماشین، مصرف سوخت مناسب با توجه به حجم موتور و قدرت کیا کارنز می باشد.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    معایب کیا کارنز

    از جمله نقاط ضعفی که میتوان برای این خودرو بر شمرد شامل: میدان دور زدن بسیار زیاد لازم دارد که این ضعف فرمان پذیری ماشین را نشان میدهد، طراحی ترمز دستی کیا کارنز بسیار قدیمی است، فاصله بسیار نزدیک پدالهای گاز و ترمز به یکدیگر که در ترافیک باعث خستگی مچ پا می شود، انتقال قدرت به چرخ های جلو ماشین که برای این کلاس مناسب نمی باشد و یک نقطه ضعف بزرگ است، وزن سنگین ماشین که باعث شده است تا در شتابگیری اولیه کیا کارنز کمی تنبل عمل کند، بازار خرید و فروش ضعیف درایران می شود.

    وضعیت ایمنی کیا کارنز

    92608c0ac1e44040829ad19bee0d2d01 نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

     

    کیا کارنز در تست تصادفی که توسط موسسه EURONCAP انجام شده است موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی گردیده است و این امر حاکی از آن است که با خودرویی ایمنی سروکار داریم. این مهم از یک سو به دلیل استحکام بالا و طراحی مناسب بدنه و از سویی دیگر به دلیل استفاده از تکنولوژی ایمنی روز حاصل شده است.

    از تجهیزات ایمنی این خودرو می ‌توان به سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو ( ESC )، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ( HAC )، دکمه پارک الکترونیک (EPB )، سیستم ایمنی بالابر شیشه اشاره کرد. شایان ذکر است کیا کارنز مجهز به کیسه هوا است که ایمنی راننده و سرنشینان را افزایش می‌ دهد.

    تست رانندگی با کیا کارنز

    kia carens g3 min نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

    میدان دید جلوی راننده به دلیل استفاده از پنجره بزرگ و ستون‌های کوچک در وضعیت مناسبی به سر می‌ برد ولیکن در مورد دید عقب، اوضاع آن چنان که باید مناسب نیست که این مشکل با استفاده از سنسور های دید عقب، مرتفع شده است.

    چیدمان داخلی تجهیزات به خوبی انجام شده و راننده تسلط خوبی بر آن‌ ها دارد. صندلی‌های خودرو به اندازه کافی راحت بوده و سفری دلچسب را برای سرنشینان فراهم می ‌آورند.

    فرمان پذیری خودرو کند بوده و نسبت به ورودی‌ های، عکس‌العمل سریعی ندارد. با وجود آن که هندلینگ خودرو تقریبا قابل قبول است ولیکن سرعت ‌های بالا در پیچ‌ ها می‌ تواند خطرساز باشد و نباید خیلی روی هندلینگ خودرو حساب باز کرد.

    نکته دیگری که نباید فراموش کرد ؛ نفوذ صدای موتور به داخل کابین است که در سرعت‌ های بالا رخ می دهد. شتاب اولیه خودرو به دلیل وزن بالای کارنز، کند است.

    ارزش خرید خودرو کیا کارنز

    CarImage نقد و بررسی خودرو کیا کارنز 2013 2016

     با توجه به این که در این سگمنت خودروهای زیادی موجود نمی باشند پس بی تردید کارنزجدید شرکت کیا به تنهایی میتواند سهم خود را در این بازار تشنه افزایش دهد ولی بازار ایران استقبال بالایی از کارنز جدید نداشت وقیمت مناسب و امکانات قابل قبول کارنز 2016 نتواسته آن را به عنوان ماشینی خوش فروش معرفی کند. 

    اگر شما یک خانواده پرجمعیت و عاشق سفر هستید، بدون شک کیا کارنز گزینه خوبی برای شماست چراکه ظرفیت حمل 7 مسافر را دارد و خودرو راحتی برای مسیرهای جاده‌ای است. اصولا خودروهای MPV یا ون‌ها، در میان خانواده‌های اروپایی و آمریکایی محبوبیت بالایی دارند اما این مورد در کشور ما به دلایل مختلفی دیده نمی‌شود. 

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش