4.9
(198)

در مقاله های قبلی کیان باتری درباره کاربرد و استفاده یو پی اس در بسیاری از دستگاه ها، شرکت ها و سازمان های مختلف صحبت کرده ایم در این مقاله نیز میخواهیم به یو پی اس در سیستم مخابراتی بپردازیم.

گستردگی سیستم های مخابراتی در دوران امروزی بسیار وسیع شده بطوری که زندگی امروزی بشر بدون این سیستم ها قطعاً با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

یو پی اس مخابراتی2 300x88 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
یو پی اس برای سیستم های مخابراتی

منظور از سیستم های مخابراتی چیست؟

سیستم های مخابراتی مجموعه ای از سیستم ها و دستگاه ها و انتقال دهنده های الکترونیکی می باشند که برای انتقال انواع مختلف سیگنال ها به کار گرفته میشوند.

شبکه های مخابراتی با به صورت دیجیتال می باشند یا آنالوگ اما به طور کامل هر دو از تجهیزاتی تشکیل شده اند که به نوسانات و اختلالات برق شهری از خود حساسیت بسیار زیادی نشان می دهند. عدم حفاظت از این تجهیزات در صحت عملکرد آنها بسیار تاثیر دارد.

به همین خاطر برای بهره برداری بیشتر و بهتر از تجهیزات سیستم مخابراتی نیاز است که آن ها را مجهز به یک سیستم و دستگاهی کنیم که بتواند برق بدون وقفه ای را برای آن ها ایجاد نماید. یو پی اس در سیستم های مخابراتی دقیقا همان سیستمی است که میتواند برق بدون وقفه را برای آنها فراهم آورده و تامین نماید.

کاربرد یو پی اس در سیستم های مخابراتی

حال به معرفی یو پی اس که وظیفه اصلی ان محافظت در برابر نوسانات و اختلالات در برق ورودی می باشد و همچنین تامین برق در مواقع قطعی برق میباشد می پردازیم.

به طور کلی در سیستم های مخابراتی، از یو پی اسر می توان جهت مصارف زیر استفاده نمود :

  1. یو پی اس جهت شبکه های مخابراتی
  2. یو پی اس تجهیزات مخابراتی
  3. یو پی اس سیستم های VSAT : مخفف  Very Small Aperture Terminal  می باشد. همانگونه که از نام آن پیداست ترمینالهای بسیار کوجک ماهواره ای که در سایتهای پراکنده از لحاظ جغرافیایی واقع می باشند و از طریق یک لینک ماهواره با یک هاب ارتباط دارند.لذا با توجه به اعمال فشارهای قانونی بانك مركزی در خصوص جریمه نمودن بانك ها در هنگام عملكرد نامناسب این گونه دستگاهها علاوه بر تامین برق مورد نیاز این دستگاهها ؛ موفق به طراحی نرم افزار مخصوص این تجهیزات گردیده است كه بر همین اساس یوپی اس های خانواده DSS,SDC جهت اتصال دستگاههای مورد اشاره پیشنهاد می گردد.
  4. یو پی اس جهت مراکز تلفن: سیستم های ارتباطی تلفنی و مراکز و تجهیزات مدیریت برقراری این تماس ها که از آنها به مراکز تلفن نام برده می شود، از مهمترین ابزارهای مورد نیاز در مراكز تجاری و ادارای محسوب می گردند كه نبود آنها باعث مختل شدن كار و امور شركتها می گردد.به همین لحاظ، می بایستی جهت اطمینان از صحت عملکرد آنها و همچنین جلوگیری از آسیب های احتمالی ناشی از اختلالات و نوسانات برق شهر برای آنها، از سیستم های برق اضطراری بدون وقفه و یا همان یو پی اس بهره برد.
مخابرات 300x193 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
یو پی اس برای تجهیزات مخابراتی

مقاله پیشنهادی: یو پی اس دیتا سنتر (UPS برای مراکز داده)

ضرورت یو پی اس برای سیستم های مخابراتی

سازمان مخابرات از جمله سازمان ها و شرکت های بزرگ می باشد که در هر شهر و شهرستانی خدمات بسیار زیادی را به ساکنین آن شهر ارائه می دهد.

همانطور که از نام این سازمان و شرکت مشخص است کار آن در زمینه ارتباط رسانی از طریق تلفن و سایر تجهیزات مخابراتی است. این شرکت از سیستم های بسیار حساسی برخوردار است که در صورت به وجود آمدن مشکلاتی همچون قطعی برق و نوسانات مبنی بر قطعی برق ممکن است کارایی خود را از دست داده و نیاز به تعمیر یا جایگزینی داشته باشند.

اما از آنجایی که تهیه و خرید مجدد دستگاه های مخابراتی نیاز به زمان و هزینه بسیار بالایی دارد بنابراین باید سیستم های مخابراتی را هم مانند تجهیزات پزشکی بیمارستانی به دستگاهی مجهز کرد که در صورت ایجاد مشکلات قطعی برق دچار آسیب نشوند و مجدد بتوانند برق مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

پس استفاده از دستگاه یو پی اس در سیستم مخابراتی یک امر لازم و ضروری می باشد. که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت کرده ایم.

برق اضطراری شبکه های مخابراتی

یو پی اس مخابراتی 300x175 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
کاربرد یو پی اس در سیستم مخابراتی

مجموعه‌ای از فرستنده‌ها، گیرنده‌ها یا ترانسپورترها(انتقال دهنده های) سیگنالهای مخابراتی که با هم ارتباط دارند را یک شبکه مخابراتی می‌نامند. طیف شبکه های مخابراتی که خود یک مجموعه کامل از یک سیستم مخابراتی را تشکیل می دهند بسیار گسترده است.

از یک شبکه بی سیم کوچک محلی تا یک سیستم مخابراتی موبایل گسترده و یا یک سیستم مخابراتی ماهواره ای و.. . . همگی مثال هایی از شبکه های مخابراتی هستند. شبکه های مخابراتی می توانند دیجیتال و یا آنالوگ باشند اما عموماً از تجهیزات بسیار حساس نسبت به نوسانات و یا اختلالات برق تشکیل شده اند که عدم تامین تجهیزات حفاظتی برای آنها در مقابل این نوسانات، می تواند در صحت عملکرد آنها بسیار تاثیرگذار باشد.

ضمن آنکه به منظور بهره برداری همیشگی از این شبکه ها، می بایستی تامین برق اضطراری قابل اطمینان برای هریک از آنها را مد نظر قرار داد.

از آنجایی که کاربری ها، مشخصات خاص فنی تجهیزات، گستردگی و شرایط استفاده هریک از شبکه های مخابراتی می تواند با شبکه های مخابراتی دیگر متفاوت باشد، لذا جهت حفاظت آنها در مقابل نوسانات و اختلالات شبکه برق و یا تامین برق اضطراری مورد نیاز آنها نیز نیازمند کارشناسی خاص فنی است.

یو پی اس شبکه های مخابراتی

یو پی اس شبکه مخابراتی 300x105 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
مزایای ups در شبکه های مخابراتی

سیستم های مخابراتی را مجموعه ای از دستگاه ها و انتقال دهنده های الکترونیکی تشکیل میدهند که از آنها به منظور ارسال اطلاعات از طریق سیگنال ها استفاده میشود. در واقع سیستم های مخابراتی از سه قسمت و بخش اصلی به نام های فرستنده، کانال مخابراتی و گیرنده تشکیل شده اند.

سیستم مخابراتی به طور بسیار گسترده ای در زندگی روزانه ما نقش دارد تا جایی که ممکن است در نبود این سیستم ها مشکلاتی برای ما به وجود آید. اگر سیستم های مخابراتی دچار مشکل شوند دیگر به آسانی نمیتوانیم با دوستان و آشنایان خود در ارتباط بوده و از فاصله های دور جویای حال آن ها باشیم و دقیقا باز خواهیم گشت به دوران و سال های قبل از ایجاد سیستم های مخابراتی.

برای اینکه سیستم های مخابراتی دچار مشکل نشوند نیاز است که برای آن ها برق اضطراری در نظر گرفته شود. اما این برق اضطراری چطور و چگونه باید تامین شود تا بتوانند همانند برق شهری جوابگوی سیستم های مخابراتی باشد.

یو پی اس های مخصوص برای سیستم های مخابراتی با ماهیت عملکردی که دارا می باشند می توانند از سیستم های الکترونیکی مخابرات در برابر نوسانات برق شهری محافظت کرده و میزان برق مورد نیاز آن ها را تامین نماید.

یو پی اس برای شبکه های مخابراتی

شبکه های مخابراتی انواع مختلفی دارند برخی دیجیتال و برخی دیگر انالوگ میباشند که در هر صورت همگی انها نسبت به نوسانات و اختلالات شبکه برق حساس می باشد و اینکه در عملکرد انها تاثیر منفی میگذارد و باعث میشود سیستم کار خود را به درستی انجام ندهند و اطلاعات نادرستی را ارسال کنند.

برای جلوگیری از این اتفاقات و همچنین استفاده از سیستم در بلند مدت استفاده از یو پی اس توصیه می شود.

یو پی اس برای تجهیزات مخابراتی

یو پی اس های تجهیزات مخابراتی جزو لا ینفک سیستم های مخابراتی به حساب می آیند. دستگاه های مخابراتی شامل دستگاه های فرستنده، گیزنده، ترنسپوندر و کانال های مخابراتی می‌شوند.

این دستگاه ها شامل قطعات الکترونیکی ای هستند که به نوسانات برق شهری حساسیت بالایی دارند و عملکردشان را تحت تاثیر قرار میدهد.

همچنین لزوم کارکرد دستگاه های مخابراتی به صورت متداوم در مدت طولانی جهت خدمت رسانی امری حیاتی است. یو پی اس ها برای محافظت از این قطعات حساس در مقابل نوسانات و تامین برق اضطراری استفاده میشوند.

مزایای ups سیستم مخابراتی

یو پی اس مخابراتی2 1 300x225 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
کاربرد یو پی اس در سیستم های مخابراتی

مخابرات به دلیل داشتن سیستم های بسیار حساس از مهمترین سیستم های استفاده کننده از یو پی اس می باشند. از انجایی که این سیستم ها بسیار حساس به نوسانات و اختلالات موجود در شبکه برق می باشند، استفاده از یو پی اس برای انها الزامی می شود. زیرا از سرور های گران قیمت استفاده می کنند و همچنین اطلاعات داخل انها چند برابر ارزشمند تر از خود سرور ها می باشد.

معمولا برای محافظت بیشتر از چند یو پی اس استفاده می شود تا ضریب اطمینان بالاتری برخوردار شود.

یو پی اس ها در سیستم مخابراتی علاوه بر تثبیت و کنترل ولتاژ ورودی در مقابل موارد حاد و خاص مانند برخورد رعد و برق به سیستم های مخابراتی هم به صورت کامل از سیستم محافظت میکند حتی با وجود اسیب دیدن خود یو پی اس اجازه اسیب رسیدن به سیستم مخابراتی را نمیدهد.

کاربرد UPS در تجهیزات مخابراتی

روند کلی فعالیت های مخابراتی وابسته به کارکرد همزمان تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بوده و عدم کارکرد صحیح هرکدام از این تجهیزات اخلالاتی را در پی خواهد داشت و تجهیزات سخت افزاری با توجه به قیمت بالایشان نیاز به مراقبت های ویژه ای داشته و باید از تمامی موارد احتمالی آسیب رسان به این تجهیزات جلوگیری نمود.

یو پی اس ها با تولید برق متناوب بدون نوسان از احتمال آسیب جلوگیری نموده همچنین می توانند در مواقع قطع برق شهری برق مورد نیاز این دستگاه ها را تامین نمایند.

یو پی اس مناسب سیستم مخابراتی

یو پی اس در سیستم های مخابراتی 300x180 یو پی اس برای سیستم های مخابراتی
یو پی اس مخصوص سیستم های مخابراتی

یو پی اس هایی که برای سیستم های مخابراتی از آن ها استفاده می شود کاملا جمع وجور می باشند  و از شارژهای داخلی برخوردار می باشند. یو پی اس هایی که برای سیستم مخابراتی در نظر گرفته میشود دارای باتری های داخلی و خارجی می باشند که هر یک از آن ها ترانسفورماتور دارند.

در سیستم های مخابراتی برای اجرای صحیح راه اندازی ارتباط از راه دور و شبکه بی سیم، حتما  باید یک زیر ساخت که دارای قدرت مطمئن می باشد استفاده شود زیرا مدیریت کردن سایت های مخابراتی که در فضاهای باز و سر پوشیده قرار دارند بسیار مهم بوده و از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و برای خرید یو پی اس آن ها باید دقت بسیاری زیادی کرد.

برای خرید یو پی اس در سیستم های مخابراتی باید به دسته بندی آن ها توجه کنید که از نوع فعال هستند یا غیر فعال.

پیشنهادی که برای تهیه یو پی اس مخابراتی برای شما داریم استفاده از یو پی اس های آنلاین می باشد زیرا که مناسب ترین گزینه انتخابی برای حفاظت از سیستم های مخابراتی می باشد.

در برج های مخابراتی که برای ارتباطات تلفنهای همراه”موبایل” می باشد نگرانی اپراتور صرفه جویی در مصرف انرژی است که با استفاده از یو پی اس آنلاین این نگرانی هم برای اپراتور برطرف خواهد  شد.

مقاله پیشنهادی: کابینت یا رک باتری چیست؟

باتری ups مخابراتی

با توجه به وجود باتری خانه در مراکز مخابراتی، شرکت کیان باتری آمادگی خود را جهت تامین انواع باتری های مخابراتی شامل باتری های دو ولتی صنعتی سیلد، باتری های ۲ ولت سرب اسیدی  را اعلام می دارد و جهت مشاوره برای خرید باتری های مخابراتی و نیروگاهی دارای تیم مجرب پشتیبانی می باشد.

نمونه محصولات باتری های یو پی اس مخابراتی

برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
برای استعلام قیمت تماس بگیرید

سخن پایانی در خرید ups مخابراتی

برای خرید یو پی اس سیستم مخابراتی جنبه های صرفه جویی در مصرف انرژی را باید با دقت بسیار زیادی مورد بررسی قرار دهید زیرا که عملکرد و کارکردهای مهم ارائه خدمات که در سیستم های مخابراتی انجام می شود همچون خدمات تلفن همراه که توسط TRAI کنترل می شوند مرتبط است. مانند افت تماس، کیفیت صدا و غیره.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
امینی
امینی
3 سال پیش

سلام برای سیستمهای مخابراتی چه مقدار آمپر یو پی اس مناسبه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امینی
3 سال پیش

با سلام
از آنجایی که کاربری ها، مشخصات خاص فنی تجهیزات، گستردگی و شرایط استفاده هریک از شبکه های مخابراتی می تواند با شبکه های مخابراتی دیگر متفاوت باشد . لذا میزان امپر یو پی اس هر کدام نیز متفاوت خواهد بود .

مشاوره رایگان و ثبت سفارش