4.8
(152)

آیا تا کنون این سوال برایتان ایجاد شده است که گران ترین خودرو های جهان چه نام دارند؟ آیا تنها کمپانی های معروف خودروهای خاص تولید می کنند؟ همراه کیان باتری باشید تا با هم به دنیای گران ترین ماشین های جهان سفر کنیم.

گران ترین ماشین گران ترین خودرو های جهان
گران ترین خودروهای جهان

گران ترین خودرو های جهان چه نام دارند؟

در این لیست به معرفی 15 تا از گران ترین خودرو ها جهان می پردازیم.

فراری لافاری، یاوقتی سرخ و قیمتی

Ferrari LaFerrari 8 گران ترین خودرو های جهان
فراری لافاری

جالب است که این خودرو در سال 2013 تولید شده است و با اینکه چندین سال از تولید آن گذشته است بازهم جزو این لیست قرار گرفته است. قدرت این خودرو 708 کیلووات است که تمام دنیا از آن شگفت زده اند.

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که این خودرو که در اول این لیست قرار دارد جزو ماشین های مقرون به صرفه و به نوعی اقتصادی می باشد که با قیمت 1.4 میلیون دلار به فروش می رسد. تا کنون تنها 499 دستگاه از این خودرو ساخته شده است و به نوعی تولید آن سفارشی است.

پاگانی هوایرا، عروسک ایتالیایی

این خودرو توسط خود شخص هوراچیو پاگانی طراحی شده است که دارای جذابیت بسیار چشمگیری است، این خودرو ایتالیایی دارای قیمت 1.4 میلیون دلاری است که به صورت کاملا محدود و در سال های 2012 تا 2018 تولید می شد. ظاهرا در طی این سال ها تنها 100 دستگاه خودرو از این مدل طراحی شده است که تمامی آن ها به صورت دست ساز بوده اند. همچنین یکی از قابلیت های جذاب این خودرو مربوط به قدرت است که به  لطف موتور Mercedes-AMG V12 ۷۱۰ اسب بخار نیرو تولید می کند.

بیشتر بخوانید: خودرو های لاکچری در ایران

مک لارن الوا، خودرویی خاص و فوق العاده

الوا یک خودرو شاهکار از کمپانی بریتانیایی مک لارن است که به عنوان یکی از گران ترین خودرو های جهان شناخته می شود. نحوه طراحی این خودرو به شکلی است که دارای شیشه جلو نمی باشد و همین موضوع آن را نسبت به دیگر خودرو های هم رده خود متمایز کرده است.

 الوا به یک موتور تویین توربوشارژ ۴.۰ لیتری V8 مجهز است که بدون هیچ زحمتی ۸۰۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. قیمتی که برای فروش این خودرو استفاده می شود 1.7 میلیون دلار است که نسبت به ویژگی های جذاب آن طبیعی است.

فراری مونرا

این خودرو جذاب از مدل فراری همانند خودرو قبل دارای شیشه جلو نمی باشد. این ماشین در دو مدل طراحی می شود که مدل SP1 تنها برای یک سرنشین و مدل SP2 برای دو سرنشین فضا و صندلی دارد.

تنها تفاوتی که بین این دو مدل وجود دارد مربوط به بخش های ظاهری می باشد و از نظر فنی یا مشخصات با یکدیگر برابر و هر دو از یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با ۸۰۹ اسب بخار نیرو بهره می‌برند. قیمت فروش این خودرو 1.7 میلیون دلار می باشد.

باکالار، خودرویی از طلای ناب

بنتلی گران ترین خودرو های جهان
بنتلی باکالار از گران ترین خودرو های جهان

بنتلی باکالار جزو خودرو های خاص از صنعت خودروسازی بریتانیا می باشد که تاکنون تنها 12 دستگاه از آن تولید شده است. اولین ویژگی ای که در این خودرو توجه همگان را به خود جذب می کند مربوط به طراحی و رنگ خاص آن می باشد که بیننده به را به یاد طلا خاص می اندازد.  این مدل با یک موتور توربوشارژ ۶.۰ لیتری W12 ارائه شده و ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید می ‌کند. زمانی که این خودرو به فروش می رسید قیمت آن 1.9 میلیون دلار اعلام شده بود.

ویکتور، شاهکاری مشکی پوش

برخی از ماشین های کمپانی آستن مارتین به دلیل این که در فیلم های جیمز باند حضور داشتند به محبوبیت بالایی رسیدند، اما در مورد خودرو ویکتور این طور نیست و داستان فرق دارد.

آستن مارتین ویکتور جزو خاص ترین تولیدات این خودروساز بریتانیایی می باشد که ظاهر آن هر بیننده را مجذوب خود می کند. قیمت مشخص شده برای این خودرو 3 میلیون دلار است که نشان از لاکچری بودن آن می دهد.

قیمت باطری ماشین در کیان باتری با دریافت باتری فرسوده و ارسال و نصب رایگان در تهران بسیار مناسب است!

والکایری، خودرویی خاص بریتانیایی

والکایری یکی دیگر از تولیدات خاص آستن مارتین است که البته هنوز به مرحله عرضه نرسیده است. قیمت این خودرو 3.2 میلیون دلار تخمین زده شده است که البته هنوز رسمی نیست اما مطمئنا قیمت نهایی از این مبلغ کمتر نخواهد شد.

ظاهرا این خودرو هیبرید بریتانیایی به یک موتور ۶.۵ لیتری V12 مجهز است که هزار و ۱۶۰ اسب بخار نیرو تولید می‌ کند. کمپانی این خودرو یعنی آستن مارتین اعلام کرده است که تنها 150 دستگاه از این خودرو وارد خط تولید شده است و احتمالا خرید آن باید به صورت سفارشی انجام شود.

لامبورگینی سیان، خودرویی از آینده

لامبورگینی سیان گران ترین خودرو های جهان
لامبورگینی سیان

اگر یک نگاه به ظاهر این خودرو داشته باشید متوجه طراحی خاص و فوق العاده آن می شوید که چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. طراحی این خودرو باعث شده است که به عنوان پل ارتباطی بین صنعت خودروسازی آینده شناخته شود.

این خودرو یکی از گران ترین خودروهای جهان می باشد که بر پلتفرم سوار آونتادور SVJ می‌شود. سیستم قدرت هیبرید این خودرو با کمک گرفتن از یک پیشرانه ۶.۵ لیتری V12، ۸۱۹ اسب بخار نیرو تولید می ‌کند. تاکنون تنها 63 دستگاه از این خودرو به بازار عرضه شده است که مبلغ آن معادل 3.6 میلیون دلار می باشد.

مایباخ اکسلرو، شاهکاری از مرسدس

مرسدس مایباخ یکی از شاهکارها در صنعت خودروسازی جهان می باشد که طراحی فوق العاده خاص و متفاوتی دارد. در این خودرو در حین سادگی از طرح هایی استفاده شده است که ابهت آن را به نمایش می گذار و با نگاه اول به آن متوجه می شوید که حتما قیمت میلیون دلاری دارد.

در قسمت جلویی این خودرو از جلو پنجره ای استفاده شده است که حسابی جلب توجه می کند، جالب است که این خودرو چندان هم جدید نمی باشد و تولید آن مربوط به سال 2004 است، اما با این وجود در لیست گران ترین خودرو های جهان قرار گرفته است.

از نظر فنی این خودرو با بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، موتور تویین-توربو V12 این خودرو آلمانی ۶۹۰ اسب بخار نیرو تولید می‌ کند.

رولز رویس بوت تیل

رولز رویس بوت تیل گران ترین خودرو های جهان
عکس گران ترین خودرو جهان

اگر می خواهید بدانید گران ترین خودرو جهان در این لیست چه نام دارد باید بگوییم این خودرو همین جاست! بوت تین با رنگ آبی بدنه خود و طراحی خاص و امکانات پیشرفته ای که دارد، محبوب ترین خودرو افراد ثروت مند می باشد که با قیمت 28 میلیون دلار به فروش می رسد!

قطعا خرید این خودرو کار هر کسی نمی باشد و تنها افراد فوق پولدار و لاکچری پسند به سمت این ماشین می روند.

شیرون پور اسپرت، خودرویی جذاب و گران

اگر نگاهی به تاریخچه تولید خودرو بوگاتی بیندازید متوجه می شوید که این کمپانی تاکنون خودروهای جذاب و گران بسیاری ساخته است و به نوعی در این زمینه شهرت دارد. در حال حاضر نیز این کمپانی با یک محصول به اصطلاح قدیمی خود توانسته است توجهات بسیاری را به خود جلب خود.

شیرون که رکورد سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت را شکسته است به عنوان یک نسخه جاده ای از بوگاتی است که در طراحی آن از سلیقه بسیاری استفاده شده است. بدنه این خودرو به صورت راه راه می باشد که تولید آن از امسال با قیمت 18.86 میلیون دلار آغاز شده است.

لیکان هایپر اسپرت، خودرویی با آپشن های جذاب

لیکان هایپر اسپرت گران ترین خودرو های جهان
خودرو لیکان هایپر اسپرت

این خودرو برای اولین بار در سال 2013 رونمایی شد و در همان سال صنعت خودروسازی جهان با شوک بسیاری روبرو شد. دلیل آن هم مربوط به آپشن هایی بود که در خودرو لیکان هایپراسپرت استفاده شده بود. خودرویی با چراغ‌های LED تیتانیومی که ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی در آن به کار رفته بود و یک صفحه نمایش هولوگرافیک برای ایجاد تصاویر سه بعدی در کنسول مرکزی، خودنمایی می‌کرد.

با توجه با اینکه هایپر اسپرت توسط W Motors ساخته شده است، بنابراین این که در لیست گران ترین خودروهای جهان سومین ماشین باشد اصلا جای تعجب نیست. البته محبویت این خودرو بیشتر به خاطر قدرت موتور و آپشن های درون آن است وگرنه از نظر ظاهر چندان طراحی ظریفی ندارد و به نوعی خشن و تهاجمی است.

موتور ۳.۷ لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژر که ۷۸۰ اسب بخار معادل ۵۸۱ کیلووات قدرت دارد، می‌تواند ۹۶۰ نیوتن در متر، گشتاور تولید کند. در نهایت این خودرو با قیمت 3.4 میلون دلار به دست مخاطبان می رسد.

مقاله پیشنهادی: مراحل اسپرت کردن ماشین

باتیستا، خودرویی پر افتخار

پینینفارینا باتیستا خودرویی است که نام خود را از کمپانی شرکت یعنی باتیستا فارینا گرفته است، همان طور که می دانید این برند تاکنون افتخارهای بسیاری داشته است و اکثر افراد با آن آشنا هستند. باتیستا برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 به عنوان خودرویی کاملا برقی با قدرت 1827 اسب بخار معرفی شد.

اگر زمان ۰ تا ۶۰ ثانیه یک سوپراسپرت معمولی برای شما خیلی آرام به نظر می ‌رسد، پینینفارینا می‌ گوید که باتیستا شتاب را در کمتر از ۲.۰ ثانیه پر می ‌کند! که این موضوع برای یک خودرو الکتریکی بسیار هیجان انگیر است.

ظاهرا این کمپانی قصد دارد تنها 150 محصول از خودرو را به خط تولید برساند و قیمتی که برای آن اعلام شده است 2.5 مییلون دلار است.

بوگاتی بولاید

بوگاتی بولاید گران ترین خودرو های جهان
خودرو بوگاتی

قطعا خشن ترین ظاهر خودرویی که وجود دارد مربوط به بولاید است، البته با توجه به امکاناتی که در این خودرو قرار دارد هزینه آن بسیار معقول است و ارزش خرید آن را بالا می برد. بوگاتی بولاید با توان فنی ۱۴۷۹ اسب بخاری (معادل ۱۱۰۲ کیلووات) و ظرفیت موتور ۸.۰ لیتر به قیمت 3 میلون دلار به فروش می رسد.

مرسدس Project One

چند وقتی است که کمپانی مرسدس وعده ساخت این خودرو را به علاقه مندان خود داده است و در سال 2017 برای اولین بار مشخصات آن را معرفی کرد. در نهایت پس از گذشت پنج سال از اولین معرفی، این خودرو در بازار خودرو با قیمت 2.7 میلیون دلار عرضه شد.

بیشتر بدانید: باتری مناسب خودروهای مرسدس بنز

لاکچری ترین ماشین های دنیا

برای آشنایی با لاکچری ترین ماشین های دنیا ویدیو زیر را تماشا کنید.

سریع ترین ماشین جهان چه نام دارد؟

خودرو تواتارا گران ترین خودرو های جهان
سریع ترین خودرو جهان

در پایان بیایید اشاره ای داشته باشیم به سریع ترین ماشین جهان که ممکن است برای خیلیا سوال باشد.

همان طور که می دانید تمامی خودروسازان جهان در تلاشند تا بتوانند رکورد سریع ترین خودرو جهان را به دست بیاورند، بر این اساس شرکت خودروسازی <اس اس سی نورث امریکا> توانست با خودرو تواتارا رکورد جدیدی به دست بیاورد.

این خودرو توانست با سرعت 508 کیلومتر بر ساعت، بالاترین میزان سرعت ثبت شده در خودروهای سواری را از آن خود کند.

با این کار این خودرو موفق رکورد قبلی که مربوط به خودرو شرکت بوگاتی با سرعت 500 کیلومتر بر ساعت بود را بشکند.

خودروی تواتارا جزو خودروهای خاصی می باشد که تاکنون تنها 100 دستگاه از آن تولید شده است.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با گران ترین خودروهای جهان آشنا نماییم؛ اما نظر شما در مورد این لیست و قیمت های آن ها چه می باشد؟ به نظر شما یک خودرو ارزش این حجم از قیمت های باورنکردنی را دارد؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمد
محمد
2 سال پیش

گران ترین خودرو چینی در ایران چیه؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش