4.5
(139)

با وجود تحریم ها، ممنوعیت های واردات خودرو و وضعیت اقتصادی کشور، در بازار ایران هم مانند سایر کشور های دیگر خرید و فروش انواع خودرو های لاکچری و لوکس انجام می شود. اما خودرو های لاکچری در ایران چه قیمتی دارند و بازار خرید و فروش آن ها چگونه است؟

در این سری از مقالات کیان باتری قصد داریم تا کمی درباره خودرو های لاکچری در ایران صحبت کنیم، تا انتها همراه ما باشید.

خودرو های لاکچری خودرو های لاکچری در ایران
خودرو های لاکچری در ایران

به چه نوع خودرو هایی لاکچری گفته می شود؟

اگر از افرادی که به خودرو سازی علاقه مند هستند سوال کنیم که نظرشان درباره خودرو های لوکس و لاکچری چیست، به خودرو هایی همانند بنز و بی ام و اشاره می کنند، حتی برخی معتقد هستند خودرو های چینی برای ما حکم خودرو لاکچری دارد.

اما واقعا به چه خودرو هایی لاکچری گفته می شود؟ آیا اگر یک خودرو دارای قیمت میلیاردی باشد جزو ماشین های لوکس به حساب می آید؟ و یا اگر برند سازنده خودرو معروف باشد کافیست تا در دسته ماشین های لاکچری و لوکس قرار بگیرد؟

اما به صورت کلی بهترین تعریفی که برای خودرو لوکس می توان ارائه داد این است که: ماشینی که قیمت، راحتی، امکانات رفاهی، کیفیت، تجهیزات و طراحی داخلی و خارجی آن بیشتر و بهتر از ماشین ها معمولی باشد.

این تعریف را هم می توان مخصوص خودرو بیان کرد و هم مخصوص برند های خودرو، زیرا برخی از برند های معروف دنیا ماشین هایشان را تنها بر این اصل تولید می کنند.

البته که باید دقت کرد که بین خودرو های لوکس و خودرو های رده بالا پرچم دار مرزی وجود دارد که نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت.

برند هایی مثل: بی ام و، مرسدس بنز، فراری، ولوو، کرایسلر، میباخ، کادیلاک، آکورا، جنسیس، تسلا، لکسوس، بوگاتی، آئودی، پورشه، لامبورگینی، جگوار و مازراتی جزو شرکت هایی هستند که خودرو های لوکس تولید می کنند.

ویژگی خودرو های لوکس در ایران

خودرو های لوکس خودرو های لاکچری در ایران
بهترین ماشین های خارجی در داخل ایران

اولین ویژگی که خودرو های لوکس در ایران دارند مربوط به قیمت میلیاردی آن هاست، اگر خودرویی در ایران وجود داشته باشد که با تعریفی که در بالا بیان کردیم مطابقت داشته باشد معمولا قیمتی بیشتر از 3 یا 4 میلیارد دارد.

البته برخی از خودرو ها هم وجود دارد که در سایر کشور ها قیمت مناسبی دارد اما وارد بازار ایران که می شود با قیمتی نجومی عرضه می شود، توجه کنید که این خودرو ها در دسته خودرو های لوکس قرار نمیگیرد زیرا تعریف گفته شده در آن ها قرار ندارد.

خودرو های لاکچری دارای آپشن های بسیاری برای حفظ ایمنی افراد و فراهم کردن رفاه و آسایش دارند و به عبارتی همه چی تمام هستند، باز هم باید ذکر کنیم که خودرو هایی که آپشن های جدید مثل ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، جعبه دنده اتومات و … دارند جزو خودرو های لاکچری یا لوکس به حساب نمی آیند؛ شاید این آپشن ها برای ایران جدید باشد اما برای سایر جهان آپشنی طبیعی و لازم است که در تمامی خودرو ها وجود دارد.

نام برند، کیفیت مواد ساخت و تعدادی از عوامل دیگر روشی برای تشخیص خودرو های لوکس می باشد.

البته در این جا باید دقت کرد که هر خودرویی که مثلا برند های بنز و بی ام و تولید کنند جزو خودرو های لاکچری نیست، زیرا ممکن است آن ها بخواهند یک خودرو اقتصادی تولید کنند…

خودرو های لاکچری در ایران

ماشین لوکس خودرو های لاکچری در ایران
قیمت خودرو های لوکس در ایران

در ایران خودرو های لاکچری تنها مربوط به ماشین های وارداتی است، درست است که ورود خودرو نزدیک 3 سال است که در ایران ممنوع شده است و آخرین مدل ها مربوط به سال 2018 است، اما باز هم در میان آن ها خودرو های لاکچری وجود دارد.

بی ام و سری 7

بی ام و 730li جزو لوکس ترین خودرو های آلمانی هستند که در بازار ایران قرار دارد، زمانی که بی ام و سری 7 وارد بازار ایران شد با فروش بسیار خوبی روبرو شد و طرفداران بسیاری پیدا کرد، این خودرو آلمانی دارای مشخصات پیشرانه 2 لیتری، 4 سیلندر توربوشارژ، 258 اسب بخار، 400 نیوتن متر گشتاور و گیربکس 8 سرعته اتومات می باشد.

برخی دیگر از آپشن هایی که در این خودرو وجود دارد و سبب لوکس یا لاکچری شدن آن شده است به شرح زیر است:

رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلو خوان، دوربین 360 درجه، استفاده کردن از 10 عدد ایربگ برای ایمنی، پدال شیفتر، اتولایت، کنترل سرعت در سربالایی و سرازیری و …

همچنین توصیه میشود مقاله ” معرفی نحوه نام گذاری سری های بی ام و BMW ” را بخوانید

مرسدس بنز کلاس اس

همیشه نام این خودرو در تمام جهان جزو خودرو های لاکری است، کلاس اس مرسدس بنز در اواسط دهه 90 بازار بازار ایران شد، این خودرو دارای موتور 8 سیلندر با 4.7 لیتر است که این توانایی را دارد که 455 اسب بخار و 700 نیوتن گشتاور را در مدت زمان 7.8 ثانیه در سرعت صد کیلومتر بر ساعت تولید نماید.

هر نوع آپشنی که شما تصور کنید در این خودرو وجود دارد و یک خودرو کامل به حساب می آید، تنها بخشی که در آن قرار ندارد ایربگ زانویی است.

پورشه پانامرا

پورشه خودرو های لاکچری در ایران
پورشه در ایران

این خودرو مربوط سال 2009 می باشد و در همان سال ها وارد بازار ایران شد، این خودرو در سه تیپ توربو، 4S و ۶ سیلندر زیر پای مشتریان ایرانی قرار گرفت. دو مدل توربو و 4S دارای پیشرانه ۸ سیلندر و دو دیفرانسیل هستند. حجم پیشرانه پورشه پانامرا ۴.۸ لیتر است و ۵۲۰ اسب بخار قدرت دارد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۴.۲ ثانیه زمان نیاز دارد.

با توجه به امکانات متنوع و جذابی که در این خودرو وجود دارد و طراحی زیبایی که در ساخت آن استفاده شده است می توان گفت با این که چند سال از تولید آن گذشته است اما همچنان جزو خودرو های لاکچری در ایران می باشد.

لکسوس RX

مدل های 2017 و 2018 این خودرو در بازار ایران موجود است، نسل جدید این خودرو از نظر موتوری دارای پیشرانه 2 لیتری، گیربکس 6سرعته اتومات، 238 اسب بخار و 9.5 ثانیه برای شتاب صفر تا صد مجهر است.

از نظر تجهیزات و امکانات هم لکسوس دارای رادار تغیر لاین، رادار تابلو خوان، اتولایت، ترمز اضطراری، پدال شیفتر، سقف پانوراما، کروز کنترل هوشمند، رادار تصادف جلو وعقب، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی و شارژر بی سیم می باشد.

ولوو  XC90

ولوو خودرو های لاکچری در ایران
ولوو در بازار ایران

این خودرو از نظر موتوری کمی پیچده است و هم از پیشرانه های توربو شارژ و هم سوپر شارژ استفاده می کند؛ قدرت پیشرانه 2 لیتری خودرو 320 اسب بخار است که به کمک جعبه دنده 8 سرعه اتومات و دو کلاچ به دو دیفرانسل انتفال داده می شود.

شتاب صفر تا صد خودرو 6.9 ثانیه است که دارای حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت می باشد.

از نظر امکانات و تجهیزات این خودرو کاملا ترکیب است و تنها چند چیز ساده مثل ایربگ زانویی برای راننده و کول باکس و چراغ های مه شکن در آن قرار ندارد.

مازراتی کواتروپورته

این خودرو در ابتدا با مدل 2011 وارد ایران شد و توجهات بسیاری از افراد لاکچری پسند را به خود جذب کرد، اما آخرین مدلی که از این سری از خودرو های مازراتی در ایران قرار دارد مربوط به مدل 2014 است و پس از به دلیل ممنوعیت هایی که ایجاد شد نسل های جدید آن به ایران نرسید.

در این خودرو از موتور ۸ سلیندر تویین توربوشارژ با حجم ۳.۸ لیتر، قدرت ۵۲۳ اسب بخار، گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر زیر کاپوت کواتروپورته قرار گرفته و باعث می‌شود این سدان لوکس ۱۹۰۰ کیلوگرمی، ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد

خودرو های لاکچری در ایران با چه قیمتی به فروش می رسد؟

لاکچری خودرو خودرو های لاکچری در ایران
لاکچری ترین ماشین های ایران

می دانید که بازار خودرو ایران دارای نوسانات بسیاری است و قیمت های خودرو روزانه در حال تغییر است، به همین جهت نمی توان به صورت دقیق قیمت این خودرو ها را مشخص کرد.

اما مطمئنا زمانی که خودرو های داخلی و تولید ملی صعود قیمتی بسیاری داشته اند، در مورد خودرو های وارداتی با وجود بالا رفتن ارز باید شاهد قیمت های باور نکردنی باشیم.

خودرو های وارداتی و لاکچری در داخل ایران به حدی رسیده اند که دیگر کمتر کسی می تواند به سراغ آن ها برود و تنها تعداد کمی از افراد مرفه جامعه امکان خرید این خودرو ها دارند.

در این میان کیان باتری تلاش کرده است تا قیمت برخی از خودرو ها را به دست بیاورد تا شما کمی با آن ها تلاش کنید. البته باز هم ذکر می کنیم که این جدل و قیمت ها ثایت نمی باشند و هر روزه امکان تغیر دارند.

مدل خودروقیمت (تومان)
رنو کولئوس ۲۰۱۸۲.۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تلیسمان ۲۰۱۸۱.۸۹۰.۰۰۰.۰۰۰
میتسوبیشی ASX فول ۲۰۱۸۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا CH-R تمام چرخ متحرک لانچ  ۲۰۱۸۲.۰۳۰.۰۰۰.۰۰۰
تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ (الفطیم)۲.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اپتیما ۲۰۱۷۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سورنتو ۲۰۱۸۳.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا اسپورتیج ۲۰۱۸۲.۴۳۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید +GLS۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای النترا ۲۰۱۸۱.۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
هیوندای سانتافه . فول . ۶ رادار۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰
لکسوس NX۳۰۰ H هفت کلید ۲۰۱۷۳.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰
نیسان جوک (اسپورت)۱.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

 

قیمت پورشه در ایران

طی بررسی هایی که انجام شده است متوجه شدیم که قیمت پورشه در این سال های اخیر روند صعودی بسیاری داشته است، به این صورا که در سال 99 پورشه مدل 2012 که در حد نو بود با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می رسید و امروزه در سال 1400 شاهد آن هستیم این خودرو لاکچری در ایران به قیمتی نزدیک به 4 میلیارد تومام رسیده است.

البته این قیمت ها دارای نوسانات بسیاری در حدی که در بازه ای از زمان فروش پورشه به 5 میلیارد تومان هم رسیده بود.

این موضوع در حالی که است که در همین دو سه سال پیش این خودرو تنها 500 میلیون تومان قیمت داشت.

تمام این صحبت ها نشان از این است که بازار خودرو ما اصول درستی ندارد و قیمت ها به صورت سلیقه ای شده است!

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و کمی با خودرو های لاکچری در ایران آشنا شده باشید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
میلاد
میلاد
2 سال پیش

سلام عرض ادب
میخوام ماشین وارد کنم چه ماشینی وارد کنم خوبه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  میلاد
2 سال پیش

با سلام
اگر مشکل مالی ندارید خودرو های اروپایی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و اگر می خواهید کم تر هزینه کنید خودرو های کره ای

مشاوره رایگان و ثبت سفارش