4.3
(443)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی خودروی دنا پلاس و مزایا و معایب آن می پردازیم. دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا است و دنا نیز بر روی پلتفرم سمند توسعه یافته که خود سمند هم به نوعی فرزند پژو 405 محسوب میشود؛ اما این هم بی انصافی است که بخواهیم دنا را همان 405 بزک شده بدانیم چراکه این محصول در طول این سالها بارها مورد بازنگری فنی و مهندسی قرار گرفته و از نظر ایمنی و کارایی دست خوش اصلاحات اساسی شده است.

همچنین پیشرفت های زیادی در بدنه و کابین این محصول ایجاد شده و حالا دنا پلاس با داشتن طراحی مدرن‌تر و آپشن‌های اضافه به محصولی امن‌تر و زیباتر از جد بزرگش تبدیل شده است.

اما آیا این تغییرات برای رقابت با خودروهای روز حاضر در کلاس جهانی حتی از نوع اقتصادی و چینی کافی بوده؟! پاسخ قطعاً منفی است؛ برای همین حتی نسخه توربو اتوماتیک دنا پلاس که بهترین و کامل‌ترین نمونه از این محصول به حساب می‌آید هم قادر نیست با یک خودرو معمولی چینی نظیر چری آریزو 5 رقابت نماید.

14379 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)
نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

بررسی تخصصی دنا پلاس

دناپلاس نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

دنا پلاس یکی از محصولات ملی ایران خودرو است که در اصل فیس لیفت جزئی از دنا معمولی است و مثل سمند بر روی ساختار پژو 405 توسعه یافته است. دنا پلاس در پاییز سال 1395 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد و روی آن قرار گرفت.

خط تولید این شرکت از زمستان همان سال. طراحی چهره این خودرو نسبت به دنا معمولی در نمای عقب و جلو دچار تغییرات اساسی نشده است، اما تغییرات بیشتری در نمای جانبی آن دیده می شود که ظاهر هیجان انگیزتری را از این سدان شهری ایرانی به وجود آورده است.

در مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی انواع مدل های دنا پلاس بپردازیم و شما مخاطبان گرامی را از ظاهر، مشخصات فنی، ارزش خرید، تجربه رانندگی و … آگاه کنیم.

انواع مدل های دنا پلاس

دنا توربو نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)
بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنده ای

دانا پلاس با انواع موتورها و گیربکس ها تولید می شود. نسخه پایه همان موتور EF7 معمولی سمند و سورن را دارد. این نسخه دارای گیربکس 5 سرعته دستی است. یک پله بالاتر، نسخه توربو است که با همان موتور اما مجهز به سیستم توربوشارژر مشابه سورن توربو و گیربکس پنج سرعته دستی است.

به تازگی یک گیربکس شش سرعته دستی نیز برای این مدل تولید می شود. نسخه اتوماتیک این خودرو نیز دارای گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

مقایسه تیپ های مختلف دنا پلاس

1097750 247 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

  1. مشخصات فنی اصلی ترین تفاوت بین مدل های دنا پلاس است. هر سه خودرو با موتور معروف EF7 تولید می شوند که روی سمند ال ایکس، سورن و دنا معمولی نیز نصب می شود اما موتور دنا پلاس توربو مجهز به سیستم توربوشارژ است.
  2. همچنین هر دو مدل دنا پلاس دنده ای دارای گیربکس 5 سرعته دستی هستند.
  3. فرمان در مدل های معمولی و توربو دنده ای هیدرولیک است اما فرمان دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی است.
  4. علاوه بر این موارد، در کابین دنا پلاس توربو دنده‌ای و اتوماتیک فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی با طرح توربو و سردنده جدید دیده می‌شود.

فیلم معرفی و بررسی دنا پلاس

ویدئوی زیر از سایت سبقت آزاد توضیحات کاملی درباره خودروی دنا پلاس داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی کامل مشخصات فنی دنا پلاس

مشخصات دنا پلاس2 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)
بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنده ای

 

دنا پلاس در سه تیپ و با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات عرضه می‌شود. مشخصات فنی دنا پلاس دنده‌ای با دنا معمولی یکسان است، اما پیشرانه توربو همخوانی بیشتری با ظاهر این سدان اسپرت دارد.

 باتری دنا پلاس در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مشخصات فنی موتور دنا پلاس  معمولی

دنا پلاس از نظر اجزای فنی تقریبا مشابه سمند EF7 است. این خودرو ملی از پیشرانه ۱.۷ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر نیروی مورد نیاز خود را تامین می‌کند و به‌واسطه گیربکس پنج سرعته دستی، توان حاصل را در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌دهد.

شتاب صفر تا صد این خودرو حدود ۱۳.۵ ثانیه اعلام شده و میانگین مصرف سوخت آن هم برابر ۷.۷۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. دنا پلاس حدود ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند تا ۱۸۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. باک سوخت آن نیز از ظرفیت ۶۰ لیتر بنزین برخوردار است.

مشخصات دنا پلاس نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

مشخصات فنی دنا پلاس توربوشارژ

مشخصات توربو نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

پیشرانه EF۷، به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) مجهز شده که باعث می‌شود دنا پلاس در مقایسه با برخی محصولات مشابه، از مصرف سوخت و آلایندگی کمتری برخوردار باشد. طبق اعلام رسمی سایت ایران‌خودرو، مصرف ترکیبی دنا پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷.۹ لیتر است که این عدد در شهر تهران و با توجه به سبک رانندگی و کیفیت بنزین می‌تواند تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش یابد.

مشخصات دنا پلاس توربو نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

باتری دنا پلاس توربو

مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک به پیشرانه ۱۶۴۵ سی سی توربوشارژر مجهز است و ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه یورو 5 توان خود را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی خودرو می رساند.

در دنا پلاس توربو اتوماتیک ساختار رام، خروجی دود، برخی اجزای فنی دیگر تغییر کرده است. ایران خودرو می گوید که نسخه توربو اتوماتیک این خودرو، تفاوت ۶۳ قطعه ای را نسبت به نسخه دنده ای و تنفس طبیعی دارد.

مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

 

بیشتر بدانید: راهنمای جعبه فیوز و رله خودروهای دنا

.

معرفی امکانات و آپشن های دنا پلاس

research 636632076625876314 thumb 620 350 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

 

دنا از همان ابتدا با آپشن های قابل قبولی عرضه شد که حداقل در آن زمان و در کلاس اقتصادی میان رده کافی به نظر می رسید. اما در مدل پلاس جدای از تغییرات ظاهری، چندین آپشن جذاب مانند ایربگ جانبی، سانروف برقی و چراغ های خوش آمدگویی به خودرو اضافه شده است تا این لیست کاملتر شود.

متاسفانه از سال 1397 برخی آپشن ها مانند سانروف و ایربگ های جانبی از لیست آپشن های استاندارد حذف و به تجهیزات سفارشی اضافه شد تا خریداران نسخه توربو و سپس توربو اتوماتیک تفاوت بیشتری بین خودروی خود و دنا پلاس احساس کنند. بعلاوه و به نوعی قیمت پرداختی سنگین برای مدل های ذکر شده را باید بهتر توجیه کرد!

در جدول زیر میتوانید امکانات رفاهی و امنیتی دنا پلاس را مشاهده نمایید:

جدول امکانات رفاهی در ماشین دنا پلاس

ترمز و پایداریترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي
کیسه هواداراي 4 كيسه هوا (راننده – سرنشين جلو و جانبي)
سیستم صوتیفرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل – داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر
دیگر تجهیزاتفرمان هیدرولیک مجهز به كروز كنترل – تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب – چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ‌ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جديد – چراغ مه شكن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغ‏هاي سقفي جلو و عقب – چراغ روشنايي فضاي پايين داخل كابين – طرح جديد آينه‏ هاي جانبي – آينه هاي جانبي برقي – راهنمادار و تاشونده اتوماتيك – آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد – شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي – سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) – سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز – دوربين ديد عقب – هشداردهنده موانع عقب – سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) – قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي – كمربندهاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت تنظيم ارتفاع – سيستم كنترل بخار بنزين – شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد) – سان روف – كروز كنترل – ستون فرمان تلسكوپي (جمع شونده) – سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك – نمايشگر دماي محيط – آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب – جا عينكي – تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل – تغيير استايل جانبي خودرو (درب‌ها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيره‌ها، گلگيرها و آينه‏ هاي جانبي) – دستگيره‏هاي درب ها به رنگ كروم – تودوزي مخمل – دسترسي به صندوق عقب از داخل – بازكن قفل در صندوق عقب از داخل – قطعات دكوراتيو طرح چوب – سيستم قطع سوخت خودكار – سيستم كنترل بخار بنزين – كارت طلايي چهار ستاره

    دانلود دفترچه راهنمای دنا پلاس

    بررسی طراحی ظاهری دنا پلاس

    MmM0NDZmYthR نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    دنا پلاس نسبت به سایر تولیدات ایران‌ خودرو ظاهری اسپرت‌تر و جسورانه‌تری دارد.

    طراحی بیرونی ماشین دنا پلاس

    2 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    حالت تهاجمی چراغ‌ها و جلوپنجره به همراه طرح‌های روی سپر، چهره‌ای مصمم و قاطع را از خودرو سمند به نمایش گذاشته است.

    در نمای جانبی شاهد امتداد خط شانه‌ای از انتهای چراغ عقب تا برآمدگی گلگیر جلو هستیم که همراه با حجم‌پردازی‌ها، جلوه‌ای عضلانی و مهیج‌تر برای این سدان ایرانی به ارمغان آورده است. البته سایز و طرح فریم پنجره‌ها به ویژه در قسمت عقب کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد.

    نمای عقب دنا پلاس با وجود چراغ‌های یک‌تکه نسبتا بزرگ، شمایلی ساده دارد ‌اما با طرح جلو خودرو چندان هماهنگ نیست.

     

    طراحی داخل دنا پلاس

    IMG 8067 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

     

    طراحی داخلی دنا پلاس در مقایسه با سایر محصولات ایران خودرو بسیار چشم نوازتر و لوکس تر است، اگرچه طراحی داخلی این خودرو در رقابت با محصولات امروزی حرفی برای گفتن ندارد، اما می تواند امتیاز خوبی را در بین محصولات مشابه داخلی و حتی چینی کسب کند. این طراحی داشبورد ما را به یاد برخی از خودروهای قدیمی مانند هیوندای سوناتا YF می اندازد.

    کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده است و فضای نسبتاً بزرگی را برای یک خانواده پنج نفره فراهم می کند. باید اذعان داشت که ظرفیت کابین این خودرو نسبت به برخی از رقبا کمتر و فضای آن تنگ تر است، بنابراین فضای سر نسبت به دانای معمولی کاهش می یابد.

    حجم صندوق عقب 500 لیتری نیز ظرفیت مناسبی برای ابزار و تجهیزات مورد نیاز سفرهای خانوادگی دارد و نگرانی مشتریان ایرانی را در این زمینه کاهش می دهد.

    داخل دنا پلاس توربو

    داخل توربو نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    با وجود طراحی کلی یکسان در بین مدل ها، طراحی داخلی دنا پلاس توربو تفاوت هایی با مدل پایه دارد که شامل فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیرپایی فرش شده با طرح توربو و نوار قرمز و خنک کننده جدید است.

     معایب و فواید دنا پلاس

    1399254 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    دنا پلاس مزایایی همچون آپشن‌های قابل قبول به نسبت قیمت، گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی، بازار دست دوم بهتر از رقبای چینی را در کارنامه خود قرار می دهد.

    اما معایبی چون قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، برخی مشکلات مونتاژی و کیفیتی بخصوص در سیستم برق خودرو را داراست.

    بررسی معایب دنا پلاس

    10531490347947672879 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    پیشرانه دنا پلاس معمولی از نوع EF7 است. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با دنا پلاس نیاز به ۱۳ ثانیه زمان است و خودرو چندان چابک و چالاکی نیست. بعدها با استفاده از موتور توربوشارژ در دنا پلاس توربو این نقص برطرف شد.

    دنا پلاس دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی است که روی خودروهای قدیمی‌تر خانواده سمند نصب شده بود و چندان سنخیتی با شکل و شمایل اسپرت این خودرو ندارد. این نکته منفی هم با عرضه دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک از بین رفت.

    • عایق‌بندی کابین
    • کاهش فضای سر نسبت به دنا (در ردیف جلو)
    • کشش پلاس ساده در سربالایی (نسبت به EF7 معمولی)
    • سفارشی شدن ایربگ جانبی و سانروف (از اواسط 97)
    • نرم بودن فرمان برقی در سرعت‌ بالا
    • موقعیت نامناسب دکمه‌های تنظیم برقی صندلی
    • عدم امکان تنظیم برقی صندلی در زمان خاموش بودن خودرو
    • عدم بهبود آپشن‌های توربو اتومات نسبت به توربو دستی
    • کیفیت پایین مونتاژ

    ز مهم‌ترین معایب دنا و همین‌طور دنا پلاس، کیفیت ساخت پایین این خودروها است. در هر دو خودرو، بی‌دقتی در مونتاژ دیده می‌شود و کیفیت پایین متریال داخلی نیز مزید بر علت شده است تا این نامرغوبی جنس، بیش‌ازپیش احساس شود.

    مطمئنا در صورتی که از مواد باکیفیت‌تری برای ساخت ادوات کابین این خودرو استفاده می‌کردند، طراحی زیبای داشبورد و کنسول میانی این خودرو بیشتر به چشم می‌آمد.

    یکی از این موارد داشبورد و کنسول میانی است که بسیار پلاستیکی و خشک هستند و برای خودرویی در این بازه قیمتی، اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسند. به این موارد، باید سروصدای کابین و عایق‌بندی ضعیف آن را نیز اضافه کرد که همگی نشان از کیفیت پایین این خودرو دارند.

    نکته دیگر هم به قالب‌گیری ضعیف اجزای بدنه و فواصل ایجادشده بین قطعات بدنه دنا مربوط می‌شود که اصلا قابل‌قبول نیست و نشان می‌دهد شرکت سازنده تا چه اندازه نسبت به کیفیت محصول خود بی‌تفاوت بوده است.

    • فضای کم کابین

    یکی دیگر از معایب دنا و دنا پلاس فضاسازی کابین است. بخشی از فضای کابین Dena را داشبورد زیبا و البته پهن این خودرو به خود اختصاص داده است به طوری که اگر کمی درشت‌جثه باشید مدام پای شما به داشبورد برخورد خواهد کرد. فضای سرنشین جلو نیز از نظر عرضی تنگ است و می‌تواند موجبات ناراحتی در سفر را فراهم کند.

    در بخش عقب نیز با وجود فضای سر کافی، اما از نظر فضای پا، وضعیت چندان خوب نیست. در کل، این دو خودرو نمره خوبی را در فضای کابین دریافت نمی‌کنند و تنها می‌توان آن‌ها را از خانواده پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ برتر دانست.

    • سواری خشک و آزار دهنده

    article 636719237525615620 thumb 960 542 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

    سواری بد یکی دیگر از معایب دنا و دنا پلاس است. Dena یکی از خودروهای ناراحت در سفرهای طولانی است. میزان نفوذ صدای باد به داخل خودرو در سرعت بالا به طرز عجیبی زیاد است و گویی سوار خودرویی در سطوح قیمتی بسیار پایین‌تر هستید، هم‌چنین در مواجهه با دست‌اندازها، سیستم تعلیق کوبش‌هایی دارد و نرمی آن به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. در این بخش، دنا حتی نمی‌تواند با خودرویی قدیمی‌تر مانند ام وی ام ۵۳۰ رقابت کند.

    این خشکی سواری اگر به هندلینگ بهتر ختم می‌شد، می‌توانستیم آن را هضم کنیم؛ اما افسوس که Dean از نظر پایداری نیز تنها اندکی از سمند برتر به نظر می‌رسد. تنها نکته مثبت سواری این دو خودرو را باید ترمزهای چهارچرخ دیسکی این خودرو دانست که از ترمزهای دیگر اعضای خانواده سمند بهتر هستند.

    • مشکلات موتور در دنا پلاس معمولی

    پیشرانه این خودرو دارای قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۵۷ است. البته مدعی این نیستیم که موتور EF7، موتوری خوب نیست. اما این خودرو با این موتور نه در بین خودروهای هم کلاس خود سرعت بالاتری دارد و نه مصرف آن بقیه کمتر است.

    اگر خودروساز به‌ جای این پیشرانه از موتور شناخته شده TU5 استفاده می‌کرد، شاید حاصل کار بهتر می‌شد. این مورد را به این علت اشاره کردیم که تعمیر کاران و مکانیک‌ها آشنایی بیشتری با تیوفایو دارند. همچنین، قیمت بسیاری از لوازم یدکی موتور فرانسوی‌ها از پیشرانه EF7پایین‌تر است و مشتریان در صورت خرابی با ضرر و زیان کمتری مواجه خواهند شد.

    دنا پلاس دارای موتور مجهز به توربو شارژ بوده و از مزایای این سیستم افزایش کارایی قوای محرکه است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای دنا پلاس

        37695 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

        اولین نکته مثبتی که در دنا پلاس به چشم می خورد طراحی بدنه این خودرو است. اگرچه طراحی کلی شبیه به سورن است، اما خطوط، حجم ها و بدنه کشیده باعث شده تا این محصول ایران خودرو اسپرت تر از سایر خودروهای داخلی به نظر برسد.

        افزایش ایمنی و سایر امکانات رفاهی از مزایای این خودرو نسبت به نمونه های داخلی خود است. دنا پلاس اولین خودروی داخلی است که به کیسه هوای جانبی مجهز شده تا در کنار ایربگ های اصلی احساس امنیت را به راننده و سرنشینان بدهد. سنسور و دوربین عقب یکی دیگر از گزینه هایی است که سطح ایمنی این خودرو را افزایش می دهد. همچنین در هنگام تصادفات، سیستم سوخت خودرو به طور خودکار برای جلوگیری از آتش سوزی قطع می شود.

        صندلی راننده دنا پلاس دارای قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت است که برای خودرویی در این سطح امتیاز محسوب می شود. سانروف یکی دیگر از گزینه هایی است که مهندسان ایران خودرو برای دنا پلاس در نظر گرفته اند.

        بررسی دنا پلاس از لحاظ امنیت

        در خصوص ایمنی هم ایران خودرو مدعی شده دنا (حداقل در نسخه 4 ایربگ) توانسته 4 ستاره از یکی از موسسات آلمانی بدست آورد که البته از نظر اعتبار نمیشود به اندازه ستاره‌های موسسه Euro-Ncap یا IIHS روی این ادعا حساب باز کرد اما در هر صورت به نظر میرسد که اوضاع ایمنی این محصول مقداری بهتر از اجدادش یعنی 405 و سمند شده است.

        آیا خودروی دنا پلاس ارزش خرید دارد؟

        157639209 نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)

         

        دنا را می‌توان در مقایسه با سایر خودروهای خانواده پژو 405 برتر دانست و نسبت به نسل نخست خودروهای چینی نیز خودرویی مطمئن‌تر و با بازار فروش بهتر است.

        اگر دنا پلاس را بخواهیم با دیگر سدان‌‌های هم‌رده آن مقایسه کنیم، باید بگوییم این خودرو نسبت به آنها از طراحی و امکانات مناسبی بهره می‌برد که همین موضوع ارزش خرید دنا پلاس را نسبت به دنا معمولی افزایش می‌دهد، اما قیمت زیاد از سوی کارخانه، عدم توانایی نمایندگی‌های پس از فروش برای حل مشکلات برقی این خودرو و کیفیت پایین قطعات باعث می‌شود که در این رنج قیمتی، دنا پلاس گزینه آنچنان مناسبی هم محسوب نشود.

        مشتریان در این رنج قیمتی می‌توانند خودروهایی چون پژو ۲۰۷ دستی، تندر ۹۰ E2 و سورن ELX توربو را خریداری کنند که علاوه بر کارآمدی این خودروها، مقداری از بودجه مشتریان نیز حفظ خواهد شد.

         

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        15 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        حسین
        حسین
        1 سال پیش

        عالیه دنا پلاس عاشقشم

        saeed
        saeed
        1 سال پیش

        سلام ، دنده دستی ۶ سرعته بهتره یا اتوماتیک دنا سوارا بگید میخوام تصمیم بگیرم

        reza
        reza
        در جواب  saeed
        1 سال پیش

        بدون شک، 6 دنده دستی،
        اینو بواقع میگم بهت که توی تمام ماشینهای ساخت داخل و حتی خیلی از ماشین خارجیا که ادعاشون میاد، هیچکدوم سواری دناپلاس6دنده توربو رو ندارن،

        باقر
        باقر
        در جواب  reza
        1 سال پیش

        6دنده هاش که ایسیوشون چینیه!!!! ۵دنده ها ایسیوشون بوش هست عزیزم ولی جفت آشغالن

        مهدی
        مهدی
        1 سال پیش

        ماشین بسیار خوبی هست و موتور ای اف سون قدرت خوبی داره مخصوصا توربو نمیدونم چرا میگید اگه موتور تی یو فایو میزاشتند بهتر بود اخه تی یو فایو قدرتش خیلی کمه و جوابگوی این اتاق نیست فقط بدرد همون دویست و شش میخوره حتی رو پارس جواب نمیده و جون نداره تازه دنا اتومات توربو هست و با صدو پنجاه اسب بخار ماشینهای خارجی با قدرت بالاتر رو اذیت میکنه و شتاب خوبی داره مصرف سوخت هم بستگی به رانندگی داره فقط فضای سرنشین یه مقدار کمه که سال اینده تغیراتی قرار هست بدهند و داشبورد عوض بشه و… خواندن ادامه ...

        alireza karimi yazdi
        alireza karimi yazdi
        در جواب  مهدی
        9 ماه پیش

        TU5 قدرتش کم نیست. اون گیربوکسی که تو پارس گذاشتن به درد TU5 نمیخوره

        فرجام
        فرجام
        1 سال پیش

        دوستان دنا پلاس توربو 6 دنده دستی بگیرم یا اتومات؟ لطفا راهنمایی کنید

        عرفان
        عرفان
        در جواب  فرجام
        1 سال پیش

        هیچ کدوم. یک برلیانس اتومات ۳۳۰ بگیر که به همشون شرف داره

        علی
        علی
        1 سال پیش

        منم ۶دنده ثبت نام کردم ولی بخاطر راحتیش میگم کاش اتومات می‌نوشتم

        علی
        علی
        1 سال پیش

        الانم نمیدونم کدومش بهتره

        خودم
        خودم
        در جواب  علی
        1 سال پیش

        منم نمی دونم.

        امیر
        امیر
        1 سال پیش

        مصرف شدید بنزین 14 لیتر در 100 کیلومتر

        امین
        امین
        1 سال پیش

        سلام دوستان من اتومات ۱۴۰۰ گرفتم امسال فروختم به دلیل اینکه ا مصرف شدید بنزین ۲ فضای نامناسب سرنشین ودر کل اتاق ۳خسته کننده برای مسافرت ۴ ازهمه مهمتر باید به این ماشین بنزین سوپر بزنید در عیر این صورت گیربکس در موقع شروع حرکت به صدا میافتدو خدا رو شکر که بنزین سوپر هم دیگه پیدا نمی شه من که فروختم و راحت شدم اگه یه بار تو ترافیک شمال گیرکنی از استرس اتمام بنزین جون به لب میشید

        باقر
        باقر
        1 سال پیش

        کلا خوب نیست، نخرید
        من صفر گرفتم انقدر اریتم کرد ظرف دوماه که با غلط کردن فروختمش، ماشین صفر که صدی ۱۵لیتر مصرفش باشه و از اول بخواد هفته ای نیم لیتر آب کم کنه و روی کیلومتر ۶۰۰ تا سنسور اکسیژن بسوزونه همون بهتر که نخرید

        مهدی
        مهدی
        1 سال پیش

        با سلام. چرند ترین،مزخرف ترین،آشغال ترین،گند ترین ماشینی که در عمرم داشتم دنا پلاس بوده. صد رحمت به پارس و جی ال ایکس بی کیفیت و دویست و شش. بی کیفیت ترین ماشین تولیدی کشور همین دنا پلاس آشغاله. بدنه آشغال و کیفیت مونتاژ نابود و نا امید کننده. فضا پای راننده کم و مزخرف و ……
        خاک بر سر ما که مجبوریم از این آشغالا بخریم چه کنیم که چاره ای نیست.

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش