4.5
(44)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بی وای دی S6 و مزایا و معایب آن می پردازیم. بی وای دی اس 6 / BYD S6، خودروی شاسی بلند چینی است که توسط خودروسازی کارمانیا در ایران عرضه می شود. این خودرو براساس پلت فرم لکسوس RX350 توسعه داده شده و به علاوه در طراحی آن می توان شباهت هایی را به نسخه قدیمی تر این خودرو مشاهده کرد. بی وای دی S6 از پرفروش ترین کراس اوور ها در کشور چین بوده است.

1508670613919 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6
نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

معرفی و بررسی بی وای دی S6

2 95PR9HLRDACC byd s6 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

بی وای دی S6 نخستین محصول کمپانی چینی BYD است که توسط شرکت کارمانیا به بازار ایران راه پیدا کرد. مدل اولیه این محصول در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۱۰ برای نخستین مرتبه به نمایش درآمد. BYD S6 این افتخار را دارد که به عنوان نخستین کراس اوور چینی، پنج ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و امنیت جاده‌های چین C-NCAP کسب کند.

این خودروی کراس اوور که شباهت فراوانی به نسل دوم لکسوس RX نیز دارد، موفق شد در سال ۲۰۱۲ عنوان پرفروش‌ترین شاسی بلند شهری چینی را به خود اختصاص دهد. شرکت خودروسازی کارمانیا بی وای دی اس ۶ را به عنوان اولین محصول خود از پاییز ۱۳۹۵ به دست مشتریان ایرانی رساند و در حال حاضر نمونه‌های دست دوم این محصول در قالب مدل‌های ۹۵ تا ۹۸ در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد. در ادامه این مطلب نگاهی به شاخصه‌های فنی، ظاهری، وضعیت فروش و… بی وای دی اس ۶ خواهیم انداخت.

فیلم تست و بررسی بی وای دی S6

ویدئوی زیر خودروی BYD S6 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

 مشخصات بی وای دی s6

ابعاد BYD S6 هم شامل ۴۸۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۲۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۲۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور است؛ بنابراین از نظر حجمی با خودرویی میان سایز مواجهیم. شعاع دایره گردش خودرو هم ۵,۹ متر می‌باشد. فاصله کف خودرو از زمین هم ۱۹ سانتی‌متر است.

شتاب گیری از سرعت صفر تا صد کیلومتر، 12 ثانیه طول خواهد کشید، و نهایت سرعت BYD S6 نیز 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مصرف سوخت به طور ترکیبی : 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر

مشخصات فنی موتور BYD S6

 

byd s6 engine نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

کراس اوور چینی بی وای دی اس 6 در بازار چین با دو نوع موتور 2 لیتری و 2.4 لیتری عرضه می‌شود، اما شرکت کارمانیا موتور 2.4 لیتری آن را در نظر گرفته است. این موتور قادر به تولید قدرت 160 اسب بخار در دور موتور 5800 و گشتاور 229 نیوتن‌متر در دور موتور 4000 است.

قدرت تولید شده از این موتور به کمک گیربکس 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک که از سیستم دبل کلاچ (DCT) بهره می‌برد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این گیربکس از عملکرد نسبتا دقیقی بهره می‌برد، اما در حالت نرمال سعی می‌کند سریعا دنده‌ها را سبک کند. هرچند رانندگان این خودرو می‌توانند یکی از حالت‌های اکو، نرمال یا اسپرت را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنند.

جدول مشخصات فنی BYD S6

کشور تولید کنندهایران
نام برندبی وای دی
مدلS6
سال ساخت1396
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور2400 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی160 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلSegment J
وزن1770 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4810*1855*1725
حداکثر سرعت185 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)9.8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4

باتری بی وای دی اس 6 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی BYD S6

byd s6 dashboard نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

بی وای دی اس ۶ موجود در بازار ایران به تجهیزات زیر مجهز شده است: کروز کنترل، حالت رانندگی اکو، سنسورهای پارک در جلو و عقب، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل، چراغ روشنایی در روز، اتولایت، فرمان هیدرولیک دو حالته با روکش چرم و دکمه‌های کنترل، سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو به علاوه هندزفری، نمایشگر لمسی هفت اینچی، دوربین عقب، دوربین جانبی بلوتوث، USB، نمایشگر صفحه کیلومتر با دوربین جانبی راست، قطب نما، شش عدد کیسه هوا (برای راننده و سرنشین به علاوه ایربگ پرده‌ای و جانبی)، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی برقی راننده ۸ حالته، صندلی سرنشین جلو ۴ حالته، صندلی عقب تاشونده دوتکه، روکش صندلی چرمی، برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف، ریموت شیشه بالابر.

 دانلود دفترچه راهنمای بی وای دی S6

    بررسی طراحی ظاهری بی وای دی اس 6

    S6——Exterior 16 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    طراحی BYD S6 بسیار شبیه به لکسوس RX دو نسل قبل می باشد البته گفتنی است که شرکت BYD  پلت فرم خودرو مذکور را از شرکت ژاپنی لکسوس خریداری کرده است. در مجموع باید گفت که طراحی به نظر زیبایی دارد اما با توجه به تست های انجام شده BYD S6 نمره در بخش هندلینگ نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

    بررسی طراحی بدنه بی وای دی S6

    1508670620570 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    چراغ‌های جلو با لنزهای دوتایی و از نوع زنون و LED و با طراحی اسپرت بوده و یک جلوپنجره ساده با قابی کرومی را دربر گرفته‌اند. هرچند این طراحی کمی محتاطانه به نظر می‌رسد اما از زیبایی آن کم نمی کند.

    قسمت انتهایی خودرو دارای شیب تندی است که به یک شیشه زاویه‌دار و درب مستطیلی شکل عقب ختم می‌شود. در این قسمت طراحان از خطوط صاف و مستقیم استفاده کرده‌اند که با روحیه اسپرت ناشی از فرم سقف کوپه مانند در تضاد است و به طراحی خودروهای مینی‌ون بیشتر شباهت دارد. در عوض نمای کناری با گلگیرهای برجسته و خطوط روی درها و گلگیرها و فرم کشیده سقف، پویا و اسپرت به نظر می‌رسد.

    طراحی داخل کابین BYD S6

    seats 63 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    طراحی داخلی بی وای دی S6 را تا حد زیادی می توان قابل قبول تر از ظاهر خارجی آن دانست. شاید مهم ترین المان این کابین، قرارگیری دسته دنده در امتداد کنسول وسط باشد که از لکسوس RX به این خودرو، به ارث رسیده است.

    بر روی کنسول به جز دریچه های تهویه و نمایشگر، تعداد زیادی دکمه هم به چشم می خورد که در نگاه اول گیج کننده است. داشبورد مقابل سرنشین جلو، یک سطح صاف کاملاً بی روح است و جذابیتی ندارد. صفحه نشانگرهای پشت آمپر، شبیه به خودروهای الکتریکی و هیبریدی طراحی شده است که این موضوع از علاقه بی وای دی به ساخت خودروهای پاک ریشه می گیرد.

    افزون بر کنسول، بر روی غربیلک فرمان S6 هم تعداد زیادی کلید وجود دارد. با این حال، فرمان به طور کلی خوش دست و ارگونومیک است. فضای کابین بی وای دی S6 بدون شک، از نظر جاداری، یکی از بهترین های این کلاس است. به خصوص، این بزرگی فضا در ردیف دوم صندلی ها و فضای صندوق عقب نمود می یابد.

    البته یک نقطه ضعف در این قسمت وجود دارد و آن، نبود دریچه تهویه مستقل برای سرنشینان عقب است. آن هم در خودرویی با این کابین بزرگ که رسیدن هوای سیستم تهویه از جلو به سرنشینان عقب زمان زیادی می برد. از نظر کیفیت مواد مورد استفاده، S6 وضعیت بهتری در مقایسه با سایر چینی های بازار دارد. حداقل می توان گفت که در بلندمدت، افت کیفیت کمی در متریال پلاستیکی و چرمی کابین S6 رخ می دهد.

     مزایا و معایب بی وای دی S6

    REAR BYD S6 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    چرا بی وای دی S6 بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که خودروی BYD S6 دارد عبارتند از:

    • کیفیت ساخت خوب
    • فضای مناسب کابین
    • گیربکس دو کلاچه تیپ ترونیک 6 سرعته

    578ab0c7 2686 433b bcc4 40ae2631cf05 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

     معایب بی وای دی S6

    • شتاب کم
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • خدمات پس از فروش مبهم
    • برند ناشناخته
    • طراحی قدیمی
    • فاقد توانایی آفرود
    • طراحی قدیمی

    یکی از بارزترین نقاط ضعف S6، نمای ظاهری آن است. همان طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره شد، بی وای دی S6 بر روی پلتفرم لکسوس RX نسل دوم شکل گرفته است که با نام Toyota K platform شناخته می شود. برای کاهش هرچه بیشتر هزینه های تولید و همچنین افزایش اعتبار S6، مهندسین شرکت بی وای دی ترجیح دادند تا نمای ظاهری این خودرو تا حد ممکن به لکسوس RX شباهت داشته باشد.

    در این میان نکته حائز اهمیت این است که نمای ظاهری RX نسل دوم در سال های ابتدایی قرن بیست و یکم شکل گرفته است و با معیارهای طراحی حال حاضر به هیچ وجه هماهنگی ندارد؛ از همین رو چهره این کراس اوور چینی نسبت به سایر خودروهای هم رده کمی بیش ازحد ساده و قدیمی به نظر می رسد و نمی تواند در جذب مخاطبین جوان موفق عمل کند. همانند نمای بیرونی، در فضای داخلی BYD S6 نیز از همان سبک طراحی مشابه لکسوس RX350 استفاده شده است که برای خودرویی در این رنج قیمتی کمی زمخت و خسته کننده جلوه می کند.

    BYD S6 China 2012 04 12 scaled نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    • پیشرانه ضعیف

    یکی از نقایص مشترک خودروهای چینی به پیشرانه های ضعیف و کم توان آن ها مربوط می شود. با توجه به سلیقه مشتریان چینی که تمایل به خودروهای کم مصرف دارد، خودروسازان این کشور از پیشرانه های کوچک و ضعیف در محصولات خود استفاده می کنند که این پیشرانه ها معمولا با وزن خودرو هم خوانی ندارند. در کمال تأسف باید گفت این مورد یکی از معایب بی وای دی S6 نیز به شمار می رود و شاید بتوان آن را یکی از دلایل عدم فروش گسترده این محصول در بازار ایران عنوان کرد.

    در زیر کاپوت BYD S6 یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که قادر است تا حداکثر 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای سیستم انتقال قدرت نیز، بی وای دی از گیربکس شش سرعته دوکلاچه استفاده کرده است. مطابق رسم همیشگی کراس اوورهای چینی، بی وای دی S6 تک دیفرانسیل بوده و قادر به انجام مانورهای آفرودی نیست.

    با توجه به چنین مشخصاتی نمی توان انتظار عملکرد جالبی را از بی وای دی S6 داشت. گیربکس دوکلاچه به همراه مواردی همچون مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر در هر صد کیلومتر، بی وای دی S6 را به خودرو نامناسبی برای استفاده های روزمره تبدیل کرده است.

    از سوی دیگر نبود سیستم کنترل پایداری و همچنین فنربندی فوق العاده نرم این خودرو، رانندگی با سرعت های بالا را برای بی وای دی S6 تقریبا ناممکن کرده است و حتی در جاده نیز نمی توانید از تمام قدرت و کشش پیشرانه 2.4 لیتری این خودرو لذت ببرید.

    BYD S6 In Kalut Shahdad نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    • عرضه کم و خدمات پس از فروش محدود

    وجود رقبای قدرتمندی همچون چری تیگو 5 و جک S5 که از فروش گسترده ای برخوردار بودند و به گستردگی شبکه فروش و خدمات پس از فروش خود افتخار می کردند، موجب شد تا بی وای دی S6 به سرعت حاشیه نشین بازار شود و حتی تبلیغات رسانه های مختلف نیز تأثیر چندانی بر فروش این خودرو نداشت. درنتیجه عرضه محدود امروزه یکی از معایب بی وای دی S6 است و شما به سختی می توانید این خودرو را در خیابان ببینید.

    علاوه بر آن کارمانیا نیز شبکه گسترده ای را در سراسر کشور ندارد و مراکز خدمات این شرکت محدود هستند؛ بنابراین بسیاری از مشتریان ایرانی قادر نخواهند بود از محصولات بی وای دی بهره بگیرند، چراکه برای انجام امور ساده ای همچون سرویس های دوره ای به مشکل برخورد می کنند. چنین مواردی تأثیر منفی قابل توجهی بر فروش یک خودرو می گذارد و متأسفانه یکی از مهم ترین معایب بی وای دی S6 نیز محسوب می شود.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی بی وای دی S6

    511e140ca4445e e3693106 a5523204026455 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    BYD S6 پنج ستاره ایمنی از موسسه ایمنی چین C-NCAP گرفته است. البته این نکته گفتنی است که موسسه ایمنی اروپا EURO_NCAP تست بسیار دقیق تری از خودرو می گیرد. BYD S6 پنج ستاره از موسه ایمنی چین گرفته است و در موسسه ایمنی اروپا مورد بررسی قرار نگرفته است.

    سیستم ترمز این شاسی بلند، ساخت بوش آلمان، عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم هوشمند BOS می باشد.

    S6 دارنده 6 کیسه هوای ایمنی، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو می باشد.

    بررسی رقبای بی وای دی S6

    BYD S6 3 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    بی وای دی اس 6 در بازار ایران رقبایی چون جک S5، چری تیگو 5، تیگو 7، هایما S7 توربو و هاوال H2 را در مقابل دارد که باتوجه به خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف،  بی وای دی S6 شرایط خوبی را در بازار تجربه نکرد.

    ارزش خرید BYD اس 6

    BYD S6 2.0 GLX 2013 10193584214 نقد و بررسی تخصصی بی وای دی BYD S6

    امروزه بی وای دی S6 یکی از حاشیه‌نشینان بازار خودرو ایران است و به‌واسطه توقف تولید و قطع همکاری‌ کمپانی بی وای دی با همکار ایرانی خود، رقابت را به دو حریف خود یعنی چری تیگو 5 و جک S5 واگذار کرده است. با این حال همچنان BYD S6 در بازار خودروهای کارکرده حرف‌هایی برای گفتن دارد و با تکیه‌بر قیمت کمتر و ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا، مصرف‌کنندگان را برای خرید وسوسه می‌کند.

    اگر متقاضی خرید خودرویی همچون بی وای دی S6 هستید، باید به این نکته توجه کنید که تیراژ تولید این خودرو در سال‌هایی که توسط کارمانیا به بازار عرضه می‌شد، چندان بالا نبود؛ ازاین‌رو ممکن است برای دسترسی به خدمات یا قطعات این خودرو با مشکلات فراوانی مواجه شوید

    . از سوی دیگر با توجه به نبود شناخت کافی از بی وای دی S6 در بازار، فروش این خودرو به‌سرعت امکان‌پذیر نخواهد بود و باید مدتی صبر کنید تا بتوانید اتومبیل خود را با قیمتی معقول و منصفانه به فروش برسانید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش