4.6
(39)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی بورگوارد BX7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. بورگوارد BX7 یک کراس‌اوور میان سایز لوکس چینی – آلمانی است، با اندازه‌هایی مشابه با هیوندای سانتافه و کیا سورنتو که توسط شرکت بورگوارد عرضه می‌شود.

borgward bx7 2018 1 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7
نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

معرفی و بررسی بورگوارد BX7

Borgward BX7 China 2017 03 23 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

این خودرو در عین حال، نخستین ساخته بورگوارد در قرن حاضر، پس از 54 سال غیبت آن در بازار خودرو به شمار می‌آید. بورگوارد BX7، اولین بار، در سال 2015 میلادی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان رونمایی شد. فروش بورگوارد BX7 چند ماه بعد و در جولای سال 2016 میلادی استارت خورد. 

بورگوارد BX7 از جمله محصولات شرکت آلمانی-چینی بورگوارد است که در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم کمی در مورد این شرکت اتومبیل سازی برایتان توضیح دهیم باید گفت که بورگوارد یک شرکت آلمانی الاصل است که در گذشته‌های دور خودروهای لوکس و جذابی را به بازار اروپا عرضه می‌نمود، اما پس از آسیب‌های وارد آمده در جنگ جهانی دوم، فعالیت‌های این شرکت به‌طور کامل متوقف شد.

بورگوارد آلمان بعد از یک وقفه‌ 54 ساله، در سال 2008 و با کمک‌های مالی شرکت فوتون چین مجددا احیا شد و اولین محصول جدید آن نیز با نام BX7 در سال 2015 رونمایی گردید. شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده رسمی بورگوارد در ایران، در نمایشگاه خودرو تهران سال 1396 از این مدل به همراه مدل BX5 رونمایی کرد.

BX7 در مقایسه با سایر خودروهای چینی موجود در بازار کشور در سطح کاملا متفاوتی قرار دارد، به همین دلیل می‌توان این خودرو را در رده شاسی بلندهای لوکس بازار داخلی طبقه بندی کرد.

فیلم تست و بررسی بورگوارد BX7

ویدئوی زیر خودروی بورگوارد BX7 را معرفی و مورد بررسی قرار داده است. و مشخصات و عملکرد فنی آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی بورگوارد BX7

خودرو بورگوارد BX7 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری، 4 سیلندر است که قادر است 224 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر در 1500 تا 4500 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده تیپ ترونیک اتوماتیک 6 سرعته به هر چهار چرخ بورگوارد BX7 منتقل نماید.

شتاب صفر تا صد این خودرو 9.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 206 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

مشخصات فنی موتور بورگوارد bx7

5150 WH 181011 Borgward Stefan14  Read Only  medium نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

موتور این خودرو در داخل خود کمپانی و با مشارکت یکی از بزرگترین سازندگان موتور دنیا یعنی بورگ‌وارنر آمریکا ساخته شده است.

این پیشرانه دارای 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ دوگانه است و قدرتی معادل 225 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

جعبه دنده تعبیه شده روی این خودرو 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچ است. این خودرو از حالت سکون در عرض 9.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جدول مشخصات فنی بورگوارد BX7

کشور تولید کنندهچین
نام برندبورگوارد
مدلBX7
سال ساخت2017
نوع موتوربنزینی دارای توربو
حجم موتور2000 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی224 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی300 نیوتن متر در 1500 تا 4500 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی112 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک60 لیتر
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1830 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4715*1911*1690
حداکثر سرعت206 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)9.4 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)8 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6

 

باتری بورگوارد BX7 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های رفاهی بورگوارد BX7

research 636620055981179557 thumb 620 350 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

خودرو بورگوارد BX7 تجهیزات و امکانات فراوانی را ارائه می کند که برخی از آنها شامل سیستم روشنایی جلو مجهز به زنون و روشن شدن اتوماتیک، چراغ روشنایی در روز، چراغ کمکی در پیچ ها، مه شکن جلو و سیستم چراغ بدرقه، سقف شیشه ای پاناروما، سیستم شیشه ها، چهار شیشه برقی اتوماتیک، مجهز به سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف پاک کن، کنترل شیشه ها و سقف با ریموت، آینه های جانبی برقی تاشو مجهز به حافظه، مجهز به سیستم ضد بازتاب نور اتوماتیک، آینه داخلی ضد بازتاب نور، صندلی های عقب با چرم تارتان، دارای گرمکن با قابلیت تاشدن صندلی های ردیف دوم و سوم برای افزایش فضای پا، صندلی های جلو چرمی تارتان با تنظیم برقی 12 جهته صندلی راننده، تنظیم برقی 8 جهته صندلی سرنشین، صندلی راننده مجهز به حافظه، دارای گرمکن، مجهز به ماساژور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو، تنظیمات جداگانه تهویه برای ردیف دوم و سوم، دریچه هوا برای ردیف دوم همراه با تهویه ردیف سوم می باشند.

 دانلود دفترچه راهنمای بورگوارد BX7

    بررسی طراحی ظاهری بورگوارد BX7

    17565679 3960 49f5 8902 27d27dae1314 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    با نگاهی به بوگوارد BX7 می‌توان به خوبی رگه‌هایی از یک محصول اروپایی را مشاهده کرد، چراکه ترکیب اجزای تشکیل‌دهنده این خودرو بی‌شباهت با کراس‌اوورهای آلمانی نبوده و می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود بکشاند. طراح مشهور نروژی، «اینار هارید»، نیز تمام تلاش خود را کرده تا محصولی مستقل و به دور از کپی‌کاری طراحی کند.

    بررسی طراحی بدنه بورگارد بی ایکس 7

    88c24405 9d38 4f3c b166 ff4cfa74568e نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    در نمای جلو چراغ‌های منحصربه فردی، که تاکنون در هیچ خودروی دیگری مشاهده نشده، در دو سوی جلوپنجره هشت ضلعی بزرگ جای گرفته‌اند که ظاهری تهاجمی و باابهت را برای BX7 پدید آورده‌اند. سپر حجیم و کاپوت کشیده به همراه خطوط حجیم نقش بسته روی کاپوت و گلگیرها تصویر یک شاسی‌بلند تنومند و لوکس را در ذهن تداعی می‌کند. در واقع، سادگی به‌کار رفته در طراحی ظاهری این خودرو ذهن را از خودروهای چینی دور می‌کند و اصالت اروپایی بورگوارد را بار دیگر به بیننده گوشزد می‌کند.

    2018 Borgward BX7 rear scaled نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    در نمای کناری نیز شاهد طراحی ساده و کلاسیکی هستیم که با حجیم‌تر شدن پروفیل‌های بدنه همراه است. همچنین رینگ‌های پنج بازوی تراش خورده تأثیر دوچندانی در زیبایی ظاهری این خودرو دارد.

    borgward bx7 2018 3 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    طراحی نمای عقب نیز با همان شیوه و اسلوب پیگیری شده که می‌توان از ویژگی‌های بارز آن به دو خروجی اگزوز، دیفیوزر، زه کرومی و بالچه عقب اشاره کرد که در کنار سادگی و شیک بودن، حس و حال یک کراس‌اوور اسپرت را القا می‌کند.

    طراحی داخل کابین بورگارد BX7

    bx7 40 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    با وارد شدن به کابین بورگوارد BX7 ناخودآگاه با فضایی آشنا روبه‌رو خواهید شد که بی شباهت با محصولات «ب‌ام‌و» نیست. از این رو، می‌توان گفت که رگه‌هایی از طراحی آلمانی درون کابین BX7 نیز نفوذ کرده است. از سویی، کیفیت قابل قبول متریال مصرفی از دیگر نکاتی است که باید به آن اشاره داشت.

    از سویی دیگر، طراحی فضای کابین و خصوصاً داشبورد و کنسول میانی به صورت کلاسیک رقم خورده که همین موضوع باعث شده رابط کاربری آسان‌تری در آن ایجاد شود. البته استفاده از نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی تمام لمسی در قسمت بالایی داشبورد باعث شده تا حدی طراحی ساده و کلاسیک خنثی شود و چهره‌ای مدرن‌تر به نمایش درآید.

     مزایا و معایب بورگوارد BX7

    bca6b52e 369e 4de2 873f 7d57424d3f07 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    چرا بورگوارد BX7 بخریم؟مزایا

    مهم ترین مزیت هایی که بورگوارد بی ایکس 5 دارد عبارتند از:

    • پیشرانه کارآمد
    • کیفیت عالی ساخت
    • طراحی زیبا
    • تجهیزات و امکانات زیاد

    Borgward BX7 China 2017 03 23 1 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

     معایب بورگوارد BX7

    • مصرف سوخت بالا
    • هزینه زیاد نگهداری
    • خدمات پشتیبانی ضعیف
    • کمبود قطعات یدکی
    • بازار دست دوم نچندان خوب
    • پیچیدگی مشخصات فنی

    در قسمتی از مزایای بورگوارد BX7 ذکر شد که این خودرو به قوای فنی قدرتمندی مجهز است. پیشرانه دو لیتری توربوشارژ این خودرو از سیستم تزریق مستقیم سوخت یا GDi بهره می برد که تأثیر مثبتی بر ارائه قدرت و گشتاور این خودرو دارد.

    با این وجود سیستم GDi نسبت به سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi از پیچیدگی بیشتری برخوردار بوده و نسبت به کیفیت بنزین حساس تر است. علاوه بر آن پیشرانه بورگوارد BX7 از توربوشارژر استفاده می کند؛ درنتیجه استهلاک به مراتب بیشتری در مقایسه با پیشرانه های تنفس طبیعی دارد که این مورد نیز یکی از معایب بورگوارد BX7 به حساب می آید.

    • خدمات پس از فروش محدود

    دشواری دسترسی به خدمات و قطعات یدکی از اصلی ترین معایب بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 است که از روز نخست حضور این خودروها در ایران تا به امروز ادامه یافته است. محدودیت خدمات پس از فروش موجب شده تا استقبال از بورگوارد BX7 چندان پررنگ نباشد و مشتریان ترجیح دهند همان شاسی بلندهای کره ای سابق را خریداری کنند.

    حضور بورگوارد BX7 در ایران با ممنوعیت واردات خودرو مقارن شد و به همین دلیل شرکت ارائه دهنده یعنی کیان موتور وارنا با دشواری های متعددی خودروهای ثبت نامی را به دست خریداران رساند. برنامه های تولید بورگوارد BX7 نیز تاکنون به جایی نرسیده و هم اکنون حضور این کراس اوور دورگه در بازار داخلی کم رنگ تر از گذشته به نظر می رسد.

    • بازار خرید و فروش راکد

    همان طور که در پاراگراف قبلی نیز گفته شد، حضور کم رنگ یکی از معایب بورگوارد BX7 در ایران است. این حضور کم رنگ موجب شده تا بازار خریدوفروش این خودرو دچار کسادی شود و مشتریان تمایل چندانی به خرید بورگوارد BX7 نشان ندهند. از سوی دیگر حضور بورگوارد BX7 در ایران چندان طولانی مدت نیست و مصرف کنندگان نگران هستند تا مبادا دچار معضلاتی همچون کمبود قطعات یا نبود مرکز ارائه خدمات پس از فروش شوند.

        ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی بورگوارد BX7

    Borgward BX7 5 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    از آنجایی که محصولات بورگوارد فعلا در بازار اروپا عرضه نمی‌شوند، ایمنی آن‌ها توسط موسسه‌ معتبری مانند یوروانکپ مورد بررسی قرار نگرفته است، اما بر اساس اعلام شرکت سازنده، موسسه تست تصادف آلمانی TÜV Rheinland پنج ستاره ایمنی را به BX7 اعطا کرده است؛ همچنین موسسه چینی C-NCAP نیز مطابق انتظارات با 5 ستاره، ایمنی بورگوارد BX7 را تائید می‌کند.

    از جمله امکانات ایمنی در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌توان به 4 کیسه هوا، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کلید هوشمند (ورود بدون کلید)، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESC/VSC، سیستم تقسیم نیروی ترمز و هشدار نقطه کور اشاره کرد.

    بررسی رقبای بورگوارد بی ایکس 7

    Auto sales statistics China Borgward BX7 SUV نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    در بازار ایران‌خودروهایی مانند DS6، هیوندای سانتافه، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس رقبای بورگوارد BX7 محسوب می‌شوند. مدت زمان حضور این محصولات در بازار ایران از BX7 بیشتر است و هرکدام از آن‌ها توسط شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها در سرتاسر کشور پشتیبانی می‌شوند؛ بنابراین مالکان آن‌ها برای دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، دردسر زیادی را متحمل نمی‌شوند.

    برخلاف خودروهای نام‌برده شده، اگر خریدار BX7 بتواند با قیمت بسیار بالا یا حتی چینی بودن این خودرو کنار بیاید، باید با مشکلات مربوط به عدم وجود خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بسیار ضعیف آن نیز دست‌وپنجه نرم کند. از میان خودروهای نام‌برده اگر به دنبال شاسی‌بلندی کم‌مصرف، چالاک، جادار و امن هستید مطمئنا رنو کولئوس می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد البته ازلحاظ بازار خرید و فروش دست دوم هیچ یک از این خودروها به پای هیوندای سانتافه نخواهند رسید!

    ارزش خرید بورگوارد بی ایکس 7

    11 ns borgward 330 نقد و بررسی مزایا و معایب بورگوارد BX7

    قیمت بورگوارد BX7 بسیار بالا هست که کمی مشتری را به فکر وا می ­دارد. این خودرو کمی پول آلمانی بودنش را نیز می ­خورد و در بین رقبای کره ­ای خود، از قیمت بیشتری بهره ­مند هست. اما ظاهر بورگوارد به­ قدری جذاب هست که مشتری را مجاب به صرف هزینه زیاد کند اما اگر ظاهر از اولیت­ های شما نیست، بهتر هست از رقبای کره ­ای بورگوارد خرید کنید تا با صرف هزینه پائین­تر، انتظارات خود را برآورده­ شده ببینید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش