3.8
(325)

پنجره‌های اتوماتیک بالا و پایین کردن شیشه را آسان می‌کنند، اما به راحتی می‌توانند هنگام تعویض باتری خودرو، آن‌ها را از بین ببرند یا دوباره تنظیم کنند. عملکرد پنجره اتوماتیک به حسگر و اجزای الکتریکی برای مشخص کردن باز یا بسته بودن پنجره متکی است، بنابراین تعویض منبع برق خودرو می تواند این تنظیمات را به هم بزند. برای بازنشانی تنظیمات حافظه پنجره، دکمه هر پنجره را پایین فشار دهید و آن را برای 2-5 ثانیه نگه دارید. سپس همان پنجره را بالا بیاورید و دکمه را برای 2-5 ثانیه نگه دارید. اگر اتفاقی نیفتاد، ممکن است لازم باشد پنجره‌های خود را با اسپری سیلیکون روغن کاری کنید، فیوز پنجره‌ها را تعویض کنید، یا قرقره داخل پانل در را تمیز کنید.

نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری

روش اول : تنظیمات مجدد حافظه

1. کلید را در حالت احتراق در وضعیت “اجرا” قرار دهید.

کلید را بچرخانید اما ماشین را روشن نکنید تا اجزای الکتریکی وسیله نقلیه خود را روشن کنید. در برخی خودروها، برای روشن کردن قطعات الکتریکی، باید کلید را به عقب بچرخانید. در سایر خودروها، موقعیت اجرا “run” شیار درست قبل از ناحیه ای است که کلید را برای احتراق موتور می چرخانید. وقتی ماشین در حال کار است، نمی‌توانید با استفاده از کنترل‌ها، پنجره‌ها را بازنشانی کنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
کلید را در حالت احتراق در وضعیت “اجرا” قرار دهید
  • اگر باتری را مجددا تنظیم کرده اید ولی پنجره اتوماتیک هنوز کار نمی کند، احتمالاً رایانه خودروی شما حافظه تنظیمات پنجره را پاک کرده است.

نکته: این قابلیت اغلب در اتومبیل های آلمانی و ژاپنی کار می کند، اگرچه در برخی از وسایل نقلیه آمریکایی نیز کار می کند.

2. کلید پنجره را فشار دهید تا پنجره تا انتها پایین بیاید.

اگر می‌خواهید این کار را در یک پنجره انجام دهید، یک دکمه را برای شروع انتخاب کنید. دکمه را تا آخر فشار دهید و نگه دارید تا پنجره تا آخر پایین بیاید. پس از پایین آمدن پنجره، دکمه را رها نکنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
کلید پنجره را فشار دهید تا پنجره تا انتها پایین بیاید

3. پس از پایین آمدن پنجره، کلید را برای 2 تا 5 ثانیه نگه دارید.

هنگامی که پنجره شما کاملاً پایین است، دکمه را برای 2 تا 5 ثانیه نگه دارید. پس از اینکه دکمه را برای مدت کوتاهی نگه داشتید، آن را رها کنید.

در برخی خودروها، زمان لازم برای تنظیم مجدد پنجره 2 ثانیه است. در برخی دیگر، 5 ثانیه است. اگر بار اول در 2 ثانیه کار نکرد، بار دیگر با نگه داشتن دکمه به مدت 5 ثانیه دوباره آن را امتحان کنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
پس از پایین آمدن پنجره، کلید را برای 2 تا 5 ثانیه نگه دارید

4. همان کلید پنجره را بلند کنید تا پنجره تا انتها بالا بیاید.

همان پنجره ای که پایین کشیدید، کلیدش را به سمت بالا بکشید تا پنجره بالا بیاید. با انگشت خود دکمه را تا انتها به سمت بالا بکشید تا پنجره تا انتها بالا بیاید. انگشت خود را رها نکنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
همان کلید پنجره را بلند کنید تا پنجره تا انتها بالا بیاید

5. پس از بسته شدن پنجره کلید را برای 2 تا 5 ثانیه نگه دارید.

هنگامی که پنجره تا انتها بالا آمد، دکمه را به مدت 2 تا 5 ثانیه در موقعیت بالا نگه دارید. پس از انجام این کار، انگشت خود را رها کنید. تنظیمات برق خودکار برای آن پنجره باید بازنشانی شود.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
پس از بسته شدن پنجره کلید را برای 2 تا 5 ثانیه نگه دارید

6. این فرآیند را با سایر کلیدهای پنجره تکرار کنید.

از فاصله زمانی یکسانی روی هر یک از دکمه های پنجره دیگر استفاده کنید تا آنها را به طور جداگانه ریست کنید. اگر در حین انجام این کار به طور تصادفی دکمه دیگری را فشار دادید، به سادگی این فرآیند را برای دکمه ای که فشار دادید تکرار کنید. با تنظیم مجدد فواصل زمانی از طریق رایانه ماشین شما، عملکرد پنجره اتوماتیک تنظیم می شود.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
این فرآیند را با سایر کلیدهای پنجره تکرار کنید

روش دوم : حل مشکلات مکانیکی پنجره ماشین

1. اگر پنجره ها ثابت مانده اند، روی لاستیک را با اسپری سیلیکون ضد آب اسپری کنید.

اگر پس از تعویض باتری، شیشه‌های خودروی شما با سرعت ناهمگونی بالا و پایین می‌شوند، احتمالا سنسور موجود در شیشه‌های خودروی شما در زمان نامناسبی شیشه را متوقف می‌کند. یک اسپری روان کننده ضد آب تهیه کنید و پنجره خود را تا انتها بالا ببرید. داخل و خارج لاستیک اطراف کل پنجره را اسپری کنید. پنجره را پایین بیاورید و به لاستیک اطراف پنجره اسپری کنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
اگر پنجره ها ثابت مانده اند، روی لاستیک را با اسپری سیلیکون ضد آب اسپری کنید
  • اسپری اضافی را با یک پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید.
  • یک پنجره اتوماتیک برای فهمیدن زمانی که پنجره در موقعیت بسته است به حسگر متکی است. استفاده از اسپری روان کننده اصطکاک را کاهش می دهد، که تفسیر بسته بودن پنجره را برای سنسور آسان تر می کند.
  • این کار موتور و قرقره پنجره خودرو را نیز روغن کاری می کند که عملکرد نرم تری را برای کل سیستم ایجاد می کند.
  • می توانید اسپری سیلیکون ضد آب را از فروشگاه قطعات خودرو خریداری کنید.

2. فیوز را با یک مولتی متر تست کنید و اگر پنجره ها حرکت نمی کنند آن را تعویض کنید.

ماشین را خاموش کنید. برای تعیین اینکه جعبه فیوز کجاست و چگونه باید آن را جدا کنید، به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. به لیست فیوزهای موجود در دفترچه راهنمای خود نگاه کنید تا مشخص کنید کدام یک با پنجره های برقی شما مطابقت دارد. یا فیوز را بیرون بکشید یا اینکه با انبردست آن را بردارید. با چرخاندن صفحه کلید، مولتی متر خود را روی Ω یا اهم تنظیم کنید. 2 سوزن فلزی را به هر ترمینال فیوز خود متصل کنید. اگر خوانش کمتر از 1 باشد، فیوز شما مشکلی ندارد.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
فیوز را با یک مولتی متر تست کنید و اگر پنجره ها حرکت نمی کنند آن را تعویض کنید
  • قبل از درآوردن فیوز ماشین خود را خاموش کنید.
  • اگر نیاز به تعویض فیوز دارید، می توانید به شرکت سازنده سفارش دهید و سپس آن را داخل شیار فیوز خودروی خود فشار دهید.
  • اگر دفترچه راهنمای وسیله نقلیه خود را ندارید، می توانید نسخه ای از آن را به صورت آنلاین از وب سایت سازنده خودروی خود دانلود کنید.
  • در بسیاری از خودروها، جعبه فیوز در زیر پانل بین صندلی راننده و سرنشین جلو، یا پشت پانل روی داشبورد سمت راننده قرار دارد. اگر آنجا نباشد، معمولاً در جعبه دستکش است.

3. قرقره موتور پنجره خود را بررسی کنید تا ببینید آیا زنگ زده یا مسدود شده است یا نه.

با پیروی از دستورالعمل های سازنده، پانل درب خودروی خود را بردارید. با برداشتن پیچ و مهره وسط موتور با آچار، درپوش را از روی موتور جدا کنید. با این کار قرقره را که به نظر می رسد یک چرخ با پره است، نمایان می شود. قرقره را برای زنگ زدگی یا انسداد بررسی کنید. هر گونه زباله ای که ممکن است به پره ها راه پیدا کرده باشد را بردارید و در صورت زنگ زدگی قرقره را با روان کننده سیلیکونی ضد آب اسپری کنید.

%name نحوه ریست کردن پنجره اتوماتیک خودرو پس از تعویض باتری
قرقره موتور پنجره خود را بررسی کنید تا ببینید آیا زنگ زده یا مسدود شده است یا نه
  • قرقره قطعه ای است که برای بالا و پایین بردن پنجره شما استفاده می شود. اگر زنگ زده باشد یا پر از کثیفی باشد، قرقره به درستی نمی چرخد.

هشدار: فقط در صورتی باید پانل در را بردارید که به کار روی ماشین آشنایی دارید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده باشید، این کار می تواند برای شما دردسر ساز باشد. ماشین خود را خاموش کنید و از انبردست برای پاک کردن زباله استفاده کنید. اگر انگشتان خود را به قرقره بچسبانید و به طور تصادفی روشن شود، ممکن است به دست خود آسیب جدی وارد کنید.

سوالات متداول ریست کردن پنجره اتوماتیک

اگر ریموت باز و بسته شدن پنجره ها کار نکند چه کاری باید انجام دهیم؟

ابتدا باتری ریموت را چک کنید. سپس بسته به نوع ماشین، ممکن است مجبور شوید تنظیمات روی داشبورد را چک کنید. گاهی اوقات کلیدها حافظه خود را از دست می دهند. بنابراین باید کلید را دوباره با ماشین همگام کنید. کتابچه راهنمای خودروی خود را بررسی کنید (بیشتر به صورت آنلاین در دسترس هستند) تا این روش را بررسی کنید.

اگر شیشه اتوماتیک ماشین پایین نیاید چه کار کنیم؟

دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید، فیوز را که احتمالا باید در داشبورد یا زیر کاپوت قرار داشته باشد بررسی کنید. برای ادامه کار می توانید سوئیچ را با یک مولتی متر بررسی کنید. هنگامی که سوئیچ را فشار می دهید باید یک بوق ایجاد کند (سیم های سیاه و قرمز را روی دو کنتاکت روی سوئیچ قرار دهید). در برخی موارد ممکن است اشکال از ماژول کنترل بدنه باشد، اما زمانی که سایر موارد نیز کار نمی کنند، می توانید پانل در را بردارید و سیمی را از باتری خود به موتور شیشه برقی بگذارید تا عیب یابی کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش