4.1
(235)

وظیفه اصلی باتری ماشین روشن کردن موتور است. اگر باتری خراب باشد، ممکن است نتواند این عملکرد را بدرستی انجام دهد. به این ترتیب عملکرد موتور را تحت تأثیر قرار می دهد.

نحوه جلوگیری از عملکرد ضعیف موتور

از آنجایی که باتری ضعیف بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد، مهم است که باتری خود را در بهترین حالت نگه دارید. به خاطر داشته باشید که باتری خودرو معمولاً سه تا پنج سال عمر می کند. اگر عمر باتری شما نزدیک به پایان است، قبل از اینکه بر سایر اجزای خودرو تأثیر منفی بگذارد، آن را تعویض کنید.

مراقب علائمی باشید که نشان می دهد زمان تعویض باتری فرا رسیده است. اگر ماشین شما دیر روشن می شود، این ممکن است نشانه ای از نیاز به باتری جدید باشد. اگر لوازم جانبی شما به درستی کار نمی کنند، این نیز می تواند نشانه ای باشد که زمان آن رسیده است که باتری جدیدی جایگزین کنید. روشن شدن و بررسی چراغ های موتور نیز هشدارهایی هستند که ممکن است به باتری جدید نیاز داشته باشید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، فوراً با مکانیک تماس بگیرید تا باتری شما را آزمایش کند و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

رانندگی با باتری خراب: خطرات، پیامدها و نکات ایمنی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رانندگی با باتری ضعیف چگونه خواهد بود؟ بیشتر رانندگان اهمیت باتری سالم خودرو را نادیده می گیرند. درک خطرات، عواقب و نکات ایمنی ضروری نه تنها هزینه ها، بلکه استرس های غیرضروری و خطرات احتمالی در جاده را نیز کاهش می دهد.

در حالی که عملکرد موتور خودرو تحت تأثیر باتری ضعیف قرار نمی گیرد، سایر قسمت های خودرو از باتری ضعیف رنج می برند. هنگامی که این قطعات آسیب ببینند، عملکرد کلی خودرو آسیب می بیند. رانندگی با باتری خراب مانند راه رفتن روی طناب بدون توری ایمنی است که می تواند منجر به:

1. خرابی های غیرمنتظره

  • استارت نزدن: بدیهی ترین و فوری ترین خطر این است که باتری خراب ممکن است از چرخاندن موتور جلوگیری کند
  • توقف ناگهانی: حتی اگر ماشین استارت بزند، خرابی باتری می‌تواند باعث از بین رفتن آن در ترافیک شود و به طور بالقوه شما را در نقطه‌ای خطرناک سرگردان کند.
%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
رانندگی با باتری ضعیف می تواند باعث خرابی های غیرمنتظره شود

2. خرابی های الکتریکی

  • کم نور شدن چراغ‌های جلو: باتری ضعیف می‌تواند باعث کم‌نور شدن چراغ‌های جلو شود و دید و ایمنی را به‌ویژه در شب کاهش دهد.
  • سوسو زدن چراغ های داشبورد: این امر می تواند باعث سردرگمی و پرت شدن حواس راننده شود و خطر تصادف را نیز افزایش دهد.
  • نرسیدن برق به لوازم جانبی: لوازم ضروری مانند تهویه مطبوع، شیشه های برقی و رادیو ممکن است برق را از دست بدهند و بنابراین راحتی سرنشینان خودرو را کاهش دهند.

3. آسیب احتمالی به سایر اجزای خودرو

دینام:

باتری ضعیف می تواند عمر دینام را کاهش دهد. اگر باتری برق کافی را تامین نکند، دینام باید سخت‌تر از حد معمول کار کند. همین موضوع باعث فرسودگی دینام می شود، بنابراین دوام دینام کم می شود.

هنگامی که باتری ضعیف است، شارژ مجدد آن سخت تر می شود. دینام برای شارژ مجدد باتری باید نیروی بیشتری از موتور بگیرد و ممکن است در طول رانندگی بدون توقف کار کند. این امر می تواند باعث شود موتور سوخت بیشتری مصرف کند.

بنزین مصرفی:

وقتی دینام بیشتر کار می کند، موتور بیشتر از حد معمول بنزین مصرف می کند. این به دلیل تلاش مضاعفی است که مورد نیاز می باشد، زیرا قطعات سخت تر از آنچه باید کار می کنند.

باتری خودرو با سایر قطعات مانند دینام و موتور برای تامین انرژی خودرو کار می کند. اما اگر باتری خودرو ضعیف باشد، به سایر قطعات نیاز بیشتری دارد که منجر به تخلیه بیشتر سوخت می شود.

%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
وقتی دینام بیشتر کار می کند، موتور بیشتر از حد معمول بنزین مصرف می کند

اجزای داخلی:

باتری ضعیف با آسیب رساندن به قطعات داخلی موتور بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد. ولتاژ پایین باعث افزایش دما و گرم شدن بیش از حد می شود که باعث آسیب به قطعات موتور می شود.

لوازم جانبی:

ویژگی هایی مانند شیشه های برقی، بخاری، چراغ های داشبورد و سایر لوازم جانبی برقی در هنگام ضعیف شدن باتری عملکرد خوبی ندارند.

سیلندرها:

اگر باتری شما به درستی کار نکند، انژکتورهای سوخت ممکن است سوخت کافی را به سیلندرها نرسانند. این کار می تواند باعث کاهش عملکرد خودرو شود.

کامپیوتر:

باتری ضعیف فشار بیشتری بر سیستم های الکتریکی و مکانیکی خودرو وارد می کند. این امر می تواند باعث عملکرد ضعیف کامپیوتر خودرو شود که منجر به کاهش عملکرد کلی خودرو یا برخی از عملکردهای آن می شود.

سیستم جرقه زنی مختل:

باتری ضعیف ممکن است برق متناقض را برای سیستم جرقه زنی فراهم کند که منجر به کارکرد نادرست یا احتراق ناقص شود.

فشار بر سیستم الکتریکی:

کل سیستم الکتریکی ممکن است تحت فشار قرار گیرد که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات طولانی مدت در حسگرهای مختلف و قطعات الکتریکی می شود.

4. افزایش هزینه های تعمیر

  • تعمیرات گران قیمت احتمالی: اثرات ضربه ای رانندگی با باتری خراب می تواند منجر به یک سری تعمیرات شود که ممکن است با تعویض به موقع باتری از آنها جلوگیری شود.
  • هزینه های یدک کشی: اگر وسیله نقلیه در جاده خراب شود، ممکن است با هزینه های غیرمنتظره بکسل مواجه شوید.

5. نگرانی های بالقوه ایمنی

  • افزایش خطر تصادف: کاهش دید به دلیل چراغ های کم نور و توقف غیرمنتظره می تواند منجر به تصادف شود.
  • خطر ایمنی شخصی: گیر افتادن در یک منطقه دورافتاده یا ناامن به دلیل خرابی خودرو می تواند خطرناک باشد، به ویژه در شرایط آب و هوایی نامساعد.

به طور کلی، رانندگی با باتری خراب یک ریسک است که به ندرت جواب می دهد. سرمایه گذاری در وارسی های منظم و تعویض به موقع بمنظور آرامش خاطر و ایمنی در جاده هزینه کمتری دربر دارد.

ایمنی تحت تاثیر: خطرات مرتبط با باتری خودرو

خطرات ذاتی هنگام رانندگی با باتری معیوب چیست؟ این خطرات بیشتر از آنچه فکر می کنید نگران کننده هستند. خطرات تصادف را نباید ساده گرفت. از کار افتادن موتور یا از دست دادن چراغ ها می تواند منجر به تصادف شود و به طور بالقوه به راننده، مسافران و سایر افراد در جاده آسیب برساند. سرگردان شدن در جاده ها نگرانی دیگری است. گیر افتادن در یک مکان دورافتاده یا خطرناک به دلیل باتری فرسوده می تواند یک ناراحتی جزئی را به یک وضعیت تهدید کننده در جاده تبدیل کند. خطرات آتش سوزی نیز خطرات بالقوه دیگری هستند. در موارد شدیدتر، باتری معیوب حتی می‌تواند باعث آتش‌سوزی شود که منجر به آسیب فاجعه‌بار به خودرو و مجروح شدن افراد داخل آن می‌شود.

%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
تاثیر باتری خراب بر عملکرد موتور ماشین یا سایر قطعات خودرو

علاوه بر این خطرات، تأثیر طولانی‌مدت رانندگی با باتری ضعیف یا معیوب نیز می‌تواند منجر به ساییدگی و فرسودگی سایر اجزای خودرو شود. فشار اضافی روی دینام برای جبران خرابی باتری، همراه با آسیب احتمالی به سیستم های الکترونیکی، می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود. همه این عوامل بر اهمیت حیاتی حفظ باتری خودرو سالم و آگاهی از علائم خرابی تاکید می کند.

محافظت در برابر خطرات: نکات ایمنی کلیدی برای تعمیر و نگهداری باتری خودرو

اجازه ندهید باتری خراب شما را غافلگیر کند. علائم را بشناسید و مراقب حرکت کند، چراغ‌های کم‌نور و چراغ‌های هشدار روی داشبورد باشید – اینها اغلب نشانه‌هایی از باتری معیوب هستند. وسایل ضروری مانند کابل های جامپر و کیت اضطراری را در ماشین خود حمل کنید. آماده بودن می تواند تفاوت بزرگی در یک موقعیت چالش برانگیز ایجاد کند.

همچنین، یک مولتی متر به همراه خود داشته باشید تا ولتاژ باتری خودرو را به طور منظم بررسی کنید. درک سطوح ولتاژ مناسب برای باتری می تواند به شما کمک کند تا مشکلات را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر تشخیص دهید. کمی هوشیاری، همراه با مراقبت حرفه ای، می تواند عمر باتری شما را افزایش دهد و به شما برای داشتن رانندگی ایمن تر کمک کند.

چه مدت می توانید با باتری معیوب رانندگی کنید

چقدر می توانید با باتری فرسوده و معیوب رانندگی کنید؟ این امر به وسیله نقلیه و شرایط دیگر بستگی دارد، اما به طور کلی، پاسخ اینست: “خیلی طولانی نیست”. باتری معیوب فشار زیادی به دینام وارد می کند که می تواند منجر به مشکلات بیشتر شود. اگر دینام مجبور باشد باتری ای که قادر به نگه داشتن شارژ نیست را دائماً باتری پر کند، ممکن است بیش از حد گرم شود و از کار بیفتد و منجر به خرابی کامل آن شود.

علاوه بر این، تکیه بر دینام برای تامین انرژی تمام سیستم‌های الکترونیکی خودرو بدون پشتیبانی باتری می‌تواند باعث نوسانات ولتاژ شود که منجر به رفتار نامنظم در همه چیز از چراغ‌های جلو گرفته تا گیربکس می‌شود. در برخی وسایل نقلیه، ممکن است بتوانید چند مایل رانندگی کنید. در برخی دیگر، ممکن است خودرو تقریباً بلافاصله متوقف شود.

آیا باتری ضعیف می تواند باعث از کار افتادن موتور شما شود؟

در واقع، باتری ضعیف یا خراب می تواند منجر به از کار افتادن موتور شود. وقتی باتری نیروی کافی برای سیستم جرقه زنی تامین نمی کند، ممکن است باعث خاموش شدن غیرمنتظره موتور شود. این وقفه در برق می تواند فراتر از یک ناراحتی باشد. اگر در حین رانندگی به خصوص در سرعت های بالا این اتفاق بیفتد می تواند موقعیت های خطرناکی ایجاد کند. تشخیص علائم ضعیف بودن باتری و درک اینکه چگونه می تواند بر موتور شما تأثیر بگذارد می تواند از توقف ناگهانی و حوادث احتمالی جلوگیری کند.

باتری علاوه بر سیستم جرقه زنی، انرژی حسگرها و قطعات الکترونیکی مختلف را نیز تامین می کند بطوریکه عملکرد روان موتور را تضمین می کند. باتری ضعیف ممکن است ولتاژ ثابتی را ایجاد نکند که منجر به خوانش نامنظم سنسور و عملکرد ناقص موتور شود. این ناهماهنگی نه تنها ممکن است منجر به توقف خودرو شود، بلکه می تواند باعث کاهش راندمان سوخت، افزایش آلاینده ها و سایش سایر اجزای موتور شود. نتیجه نهایی نادیده گرفتن باتری ضعیف می تواند تأثیرات گسترده ای بر عملکرد و ایمنی خودرو شما داشته باشد.

%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
نتیجه نهایی نادیده گرفتن باتری ضعیف می تواند تأثیرات گسترده ای بر عملکرد و ایمنی خودرو شما داشته باشد.

بررسی تأثیر بالقوه یک باتری خراب بر گیربکس خودرو

ارتباط بین باتری خراب و گیربکس همیشه آشکار نیست، اما می‌توانند مرتبط باشند. خرابی باتری ممکن است منجر به برق ناکافی سیستم کامپیوتری خودرو شود و بر عملکرد گیربکس تأثیر بگذارد. وسایل نقلیه مدرن برای مدیریت همه چیز از تزریق سوخت گرفته تا تعویض دنده، به شدت به سیستم های کنترل شده توسط کامپیوتر متکی هستند. هنگامی که ولتاژ باتری کاهش می یابد، می تواند باعث عملکرد نامنظم این سیستم ها شود، که منجر به جابجایی نامناسب یا نادرست می شود، که می تواند در طول زمان به گیربکس آسیب برساند.

علاوه بر این، ارتباط بین باتری و گیربکس فقط مربوط به الکترونیک نیست. باتری خراب می تواند دینام را تحت فشار قرار دهد، که ممکن است منجر به نوسانات برق در سراسر خودرو شود. این نوسانات می تواند بر روی شیر برقی انتقال که مسئول کنترل جریان سیال درون گیربکس است، تاثیر بگذارد. اگر این شیر برقی ها سیگنال های نادرست را به دلیل ولتاژ ناپایدار دریافت کنند، می توانند باعث شوند که گیربکس در زمان های نامناسب جابجا شود و منجر به تعویض شدید یا ناموفق شود. این یک روش پنهان اما واقعی است که باتری می تواند بیش از راه اندازی وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارد و بنابراین نقش مهمی در عملکرد کلی و طول عمر گیربکس خودروی شما دارد.

کاهش خطرات و عواقب خرابی باتری خودرو

باتری ماشین شما چیزی بیش از یک منبع انرژی ساده است. باتری قلب سیستم الکتریکی وسیله نقلیه شماست. رانندگی با باتری ضعیف نه تنها خطرناک است، بلکه می تواند عواقب شدیدی را به همراه داشته باشد.

تشخیص اینکه چه زمانی باتری ماشین شما در حال اتمام است کار سختی نیست. ممکن است خودرو به سرعت قبل روشن نشود، یا ممکن است متوجه شوید که چراغ‌های جلو و چراغ‌های داخلی تیره‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند. بسیاری از باتری‌های خودرو فقط چند سال عمر می‌کنند، به این معنی که اگر مدتی آن را تعویض نکرده باشید، ممکن است با باتری ضعیفی روبرو شوید. خودروهایی که مکررا مورد استفاده قرار نمی گیرند نیز ممکن است دچار خرابی زودرس باتری شوند.

آیا باتری خودرو بر بنزین مصرفی تأثیر می گذارد؟

بله تاثیر می گذارد، باتری رو به اتمام نیاز دارد که انرژی بیشتری از ماشین شما بگیرد، سوخت بیشتری مصرف کند و احتمالاً سایر قطعات ماشین را سریع‌تر فرسوده کند.

در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید که چگونه باتری خودرو بر مصرف بنزین تأثیر می گذارد و چگونه یک باتری را آزمایش کنید تا مشخص شود آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر آورده شده است.

احتمالاً حداقل هر چند روز یک بار سوخت ماشین خود را تامین می کنید، به خصوص اگر رفت و آمد طولانی داشته باشید. اما بیشتر رانندگان زمان بسیار کمتری را صرف فکر کردن به باتری خودرو می کنند. با این حال، این دو مؤلفه بیشتر از آن چیزی که ممکن است فکر کنید به هم مرتبط هستند.

باتری خودرو با سایر قطعات مانند دینام و موتور برای تامین انرژی خودرو کار می کند. اما اگر باتری خودرو ضعیف باشد، به سایر قطعات نیاز بیشتری دارد که منجر به تخلیه بیشتر سوخت می شود.

چگونه یک باتری بد بر راندمان سوخت تأثیر می گذارد

هنگامی که یک ماشین زمان بیشتری برای روشن شدن صرف می کند ممکن است این مشکل را نادیده بگیرید و به فکر تعویض باتری نباشید. اما باتری فرسوده می‌تواند باعث شود قطعات اتصال سخت‌تر کار کنند و برای تامین انرژی خودرو به سوخت بیشتری نیاز داشته باشند. وقتی این اتفاق می‌افتد، راندمان سوخت کاهش می‌یابد.

با این حال، این تنها راهی نیست که باتری خودرو می تواند بر بنزین مصرفی تأثیر بگذارد. هنگامی که باتری آنطور که باید شارژ نمی شود، می تواند باعث شود انژکتورهای سوخت، سوخت را با کارایی کمتری به داخل سیلندرها فشار دهند و مسافت پیموده شده گاز را کاهش دهند.

%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
باتری فرسوده می‌تواند باعث شود قطعات برای تامین انرژی خودرو به سوخت بیشتری نیاز داشته باشند

باتری ضعیف یا در حال مرگ نیز می تواند تأثیر مستقیم کمتری بر بازده سوخت داشته باشد. باتری می تواند سیستم کامپیوتری خودرو و لوازم جانبی آن را تحت تاثیر قرار دهد، که ممکن است از شناسایی مشکلات مصرف سوخت جلوگیری کند. با گذشت زمان، خودروی شما ممکن است بدون اینکه به شما هشدار دهد بیش از حد لازم سوخت مصرف کند، زیرا باتری ضعیف‌ شده است.

باتری چگونه کار می کند؟

باتری ماشین از طریق واکنش های شیمیایی که الکتریسیته تولید می کند کار می کند. باتری شامل شش سلول است که هر کدام با دی اکسید سرب و صفحات سربی غوطه ور در یک الکترولیت (اسید سولفوریک) هستند.

واکنش اسید سولفوریک با صفحات باعث ایجاد سولفات سرب و یون می شود. یون ها از طریق باتری جریان می یابند و با صفحات سربی واکنش می دهند و سولفات سرب و هیدروژن بیشتری تولید می کنند. همانطور که یون ها به سمت کاتد (الکترود با بار منفی) و آند (الکترود با بار مثبت) باتری حرکت می کنند، برق تولید می کنند. این الکتریسیته انرژی کافی برای راه اندازی موتور تولید می کند. الکتریسیته به یک سیم پیچ القایی می رود و سپس شمع های موتور را مشتعل می کند.

هنگامی که باتری الکتریسیته کافی برای راه‌اندازی موتور را فراهم کرد، نیروی مداوم از دینام تامین می‌شود. با حرکت تسمه های موتور، توان کافی برای حرکت روتور داخل دینام فراهم می شود. آهنرباهای داخل روتور روی سیم مسی در بخشی از دینام به نام استاتور حرکت می کنند و برق تولید می کنند که برای شارژ مجدد به باتری باز می گردد.

سوخت از کجا وارد بازی می شود؟ باتری، دینام و موتور برای کارکردن خودرو با هم کار می کنند، اما سوخت جزء مهمی از فرآیند خودروهای غیر الکتریکی است. سوخت با هوای داخل کاربراتور خودرو ترکیب می شود و مخلوطی قابل احتراق ایجاد می کند. این ترکیب سوخت و هوا از طریق سیلندرهای خودرو حرکت می کند و یک سیم پیچ احتراق شمع را مشتعل می کند و به موتور نیرو می دهد.

تست باتری خودرو

مهم است که باتری خودروی خود را حداقل دو بار در سال، معمولا در پاییز و بهار آزمایش کنید. با انجام این کار، می توانید علائم اولیه ضعیف شدن باتری ماشین خود را مشاهده کنید. این کار به شما زمان می‌دهد تا باتری را شارژ کنید، الکترولیت آن را دوباره پر کنید یا در صورت لزوم به فکر جایگزین آن باشید. به یاد داشته باشید، هر چه مدت زمان بیشتری باتری رو به اتمام را در ماشین بگذارید، تاثیر بیشتری بر کارایی سوخت و کیف پول شما خواهد داشت.

برای تست باتری ماشین خود به چیز زیادی نیاز ندارید. یک ولت متر یا مولتی متر این کار را انجام می دهد. در اینجا چند راه برای آزمایش باتری ماشین آورده شده است.

آزمایش با مولتی متر

مولتی متر ابزاری است که می توانید از آن برای تست باتری ماشین استفاده کنید. این ابزار در اکثر فروشگاه‌های خودرو، خرده‌فروشی‌های لوازم خانگی یا خرده‌فروشی‌های آنلاین با قیمت های متفاوت در دسترس است. برای تست باتری با مولتی متر:

  • قبل از شروع آزمایش مطمئن شوید که ماشین خاموش است.
  • قبل از بررسی باتری آن را تمیز کنید. اگر باتری آسیب دیده باشد، باید تعویض شود. اگر متوجه خوردگی شدید، باید آن را با کاغذ سنباده ریز یا برس سیمی و خمیر جوش شیرین پاک کنید.
  • تنظیمات مولتی متر را انجام دهید. روی صفحه تنظیمات مولتی متر 20 ولت را انتخاب کنید.
%name آیا باتری خراب می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر بگذارد؟
استفاده از مولتی متر برای تشخیص خرابی باتری ماشین
  • پروب ها را وصل کنید. پروب قرمز را به ترمینال مثبت باتری و پروب مشکی را به ترمینال منفی باتری وصل کنید.
  • صفحه را ارزیابی کنید. یک عدد روی صفحه مولتی متر ظاهر می شود. این عدد ولتاژ استراحت باتری را نشان می دهد. یک عدد ایده آل باید بین 12.2 تا 12.6 ولت باشد. اگر ولتاژ کمتر از 12.2 ولت باشد، باتری ضعیف است یا ممکن است در حال از بین رفتن باشد. در اینصورت ممکن است فقط نیاز به شارژ مجدد داشته باشد یا اینکه نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

تست راه اندازی سرد

تست راه اندازی سرد همچنین از مولتی متر برای تعیین ولتاژ باتری در زمانی که بیشترین انرژی را هنگام روشن کردن موتور می گیرد، استفاده می کند. بهتر است برای انجام این آزمایش از یک نفر کمک بگیرید.

  • مولتی متر را تنظیم کنید با اتصال مولتی متر با استفاده از دستورالعمل های تست مولتی متر شروع کنید. مطمئن شوید که پروب ها به درستی وصل شده اند و مولتی متر روی 20 ولت تنظیم شده است.
  • ماشین را روشن کنید. می توانید از شخصی بخواهید ماشین را روشن کند.
  • صفحه را تماشا کنید. هنگام روشن شدن خودرو و زمانی که خودرو در حالت بیکار است، به خوانش مولتی متر دقت کنید.
  • اعداد را ارزیابی کنید. هنگام استارت زدن خودرو، ضریب خواندن نباید کمتر از 10 ولت باشد. در غیر این صورت، می تواند نشانه ای از خاموش شدن باتری باشد. در حالت بیکار، ولتاژ باید بین 14 تا 14.5 ولت باقی بماند. ولتاژ کمتر از 14 ولت می تواند نشان دهنده خراب شدن باتری یا بد کار کردن دینام باشد.

تست بارگذاری

اگر تجهیزاتی در دست ندارید، می‌توانید یک آزمایش بارگذاری سریع انجام دهید تا یک ایده کلی از سلامت باتری به دست آورید.

  • چراغ ها را بزنید کلید را روی لوازم جانبی بچرخانید تا چراغ‌های جلو روشن شود، اما آنقدر آن را نچرخانید تا موتور روشن شود.
  • چراغ ها را حدود 15 دقیقه روشن نگه دارید.
  • پس از 15 دقیقه، کلید را به طور کامل بچرخانید تا موتور روشن شود.
  • کم نور شدن را بررسی کنید. اگر زمانی که موتور را روشن می کنید چراغ ها کم رنگ می شوند، می تواند نشان دهنده ضعیف بودن باتری باشد.

نتایج آزمون

اگر میزان خوانش کم است، احتمالاً زمان تعویض باتری فرا رسیده است. اگر خوانش صحیح است یا باتری جدید هنوز مشکل خودروی شما را برطرف نکرده است، فراموش نکنید که دینام و شمع ها را بررسی کنید، زیرا همه این قطعات باید در شرایط خوبی باشند تا بهترین بازده سوخت ممکن را به خودروی شما بدهند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
پرویز ظهیرالدینی
پرویز ظهیرالدینی
1 ماه پیش

مطالبی که گفتین درست! اما اگر باتری یه جایی خراب شد که دسترسی به باتری ساز برای تعویض باتری نداشتیم چیکار کنیم؟ آیا موقتا می شه با باتری به باتری کار خودمون رو راه بندازیم؟

کیان باتری
در جواب  پرویز ظهیرالدینی
1 ماه پیش

با سلام بله در صورت مواجهه با هرگونه مشکل و در موارد خاص می توانید از باتری به باتری استفاده نمایید اما به دلیل اینکه انجام باتری به باتری یکی از حرفه‌های تخصصی و بسیار حساس در زمینه خدمات خودرویی و امدادی است و از یک اصول و روش خاص پیروی می‌کند، توصیه می شود انجام آن را بر عهده یک متخصص بگذارید یا موارد ایمنی را به صورت کامل رعایت نمایید. زیرا در صورت اشتباه در نصب کابل های باتری یا اتصال کوتاه می تواند عوارضی از جمله خرابی دینام، خرابی قطعات الکتریکی و الکترونیکی، و در نهایت آتش… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش