2.9
(8)

هنگام ذخیره باتری خود چه نکاتی را باید توجه کنید:

محل صحیح نگهداری

شرایط ضعیف ذخیره سازی در طی مدت طولانی می تواند منجر به تخلیه عمیق شود ، که می تواند باعث آسیب جدی به باطری شده و حتی با باتری به باتری نیز احیا نشود. بنابراین باید توجه ویژه ای شود که باتری در کجا و در چه دما ذخیره می شود.

اگر یک گاراژ از شرایط مناسبی برای ذخیره باتری برخوردار باشد ، یک باتری چرخ یا موتور نیز می تواند در وسیله نقلیه باقی بماند. درجه حرارت مناسب برای انتخاب محل نگهداری مهم است.

باتری های اتومبیل بهتر است در جای خنک و خشک نگه داشته شوند. دمای مطلوب ذخیره سازی برای باتری خودرو به طور متوسط ​​سالانه 15 درجه سانتیگراد است.

در حالی که فرآیندهای الکتروشیمیایی موجود در باتری در دماهای بسیار پایین کندتر است ، اما در دماهای بالا همه فرایندها خیلی سریعتر انجام می شوند. این بدان معنی است که خوردگی و سولفات نیز می توانند سریعتر اتفاق بیفتند و بنابراین به طور قابل توجهی عمر باتری را کاهش می دهند. از این رو باید از نگهداری باتری در دمای بسیار بالا اجتناب شود.

رطوبت هوا نیز می تواند در میزان شارژ تأثیر بگذارد و باعث شود جریان های نشتی کوچکی بین پایانه های مثبت و منفی ایجاد شود و این باعث تخلیه سریع تر شود.

بنابراین اتاق باید خشک باشد. راه حل بهینه یک اتاق در خانه است که در آن یک فضای خشک و دمای ثابت حتی در زمستان وجود دارد.

در فواصل منظم شارژ کنید.

قبل از ذخیره سازی ، باتری باید به طور کامل بین 12.7 ولت تا 12.8 ولت شارژ شود. برای جلوگیری از تخلیه عمیق ، در صورت زمان ایست طولانی و توقف وسیله نقلیه ، باید یک بار تعمیر و نگهداری از 12.5 ولت اطمینان حاصل شود. برای حفظ شارژ باید ولتاژ هر دو ماه یکبار بررسی شود. اگر 12.5 ولت یا کمتر است ، توصیه می شود باتری را با شارژر شارژ کنید. برای این کار باید از یک شارژر مخصوص استفاده کرد که شامل حالت شارژ نگهدارنده نیز می شود زیرا در غیر این صورت خطر شارژ زیاد وجود دارد.

آسیب دائمی ظرفیت باتری که در اثر تخلیه عمیق ایجاد می شود ، در بهترین حالت فقط توسط یک شارژر با عملکرد بازیابی قابل رفع است.

battery charge level موارد ضروری در انبار کردن باتری

مراقب باتری باشید و از خوردگی جلوگیری کنید.

در پاییز و زمستان ، وسیله نقلیه مستعد زنگ زدگی است. این در مورد باتری نیز صدق می کند. خوردگی دوره استفاده را کاهش می دهد و ایمنی را به خطر می اندازد. بنابراین ، تمام آثار زنگ زدگی باید قبل از نصب از پایانه های باتری برداشته شود. پایانه های اتصال خورده و بست ها را می توان با قلم مو و مخلوطی از آب و بی کربنات سدیم کاملاً تمیز کرد. درمان اضافی با گریس ترمینال از خوردگی جدید جلوگیری می کند.

نگاهی اجمالی به انبار کردن صحیح باتری: موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • باتری باید به صورت عمودی انبار شود.
  • اتاق باید امکانات لازم را برای شارژ باتری را داشته باشد.
  • محل نگهداری باید به اندازه کافی تهویه داشته باشد.
  • دمای اتاق باید به طور متوسط 15 درجه سانتیگراد باشد.
  • فضای اتاق را خشک نگهداری نمایید.
  • برای جلوگیری از جریان نشتی ، باتری را تمیز نگه دارید.
  • باتری باید قبل از ذخیره به طور کامل شارژ شود و در صورت افت ولتاژ زیر 12.5 ولت باید به 100٪ شارژ شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش