4.8
(193)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه هاوال H2 و هایما S5 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. هایما S5 بهتره یا هاوال H2 کدام را بخریم؟

H2 5 1 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هاوال H2

برند هاوال بخشی از گروه گریت وال است که یکی از بهترین شرکت های چینی با تجربه در تولید کراس اوورهای باکیفیت و خوش ساخت محسوب می شود، محصولات این شرکت علاوه بر بازار داخلی چین، موفقیت های زیادی در بازار کشورهای دیگر به خصوص استرالیا به دست آورده است.

متاسفانه این خودروساز بدشانسی های زیادی را در کشور ما تجربه کرد و هرگز نتوانست به جایگاهی که شایسته آن بود برسد. به عنوان مثال هاوال H2 در ابتدا توسط عظیم خودرو به بازار ما معرفی شد، اما گریت وال پس از شکست خوردن در عرضه این محصول توسط عظیم خودرو، قرارداد امیدوارکننده ای را با گروه بهمن منعقد کرد.

اما متاسفانه هنگامی که تصور می کردیم زمان اوج محصولات هاوال فرا رسیده و یک خودروساز سرشناس در کشورمان فعالیت خود را آغاز کرده است، به یکباره تحریم های یک جانبه و ظالمانه اعمال شد، گروه بهمن نیز مجبور شد خیلی زود با این برند معروف خداحافظی کند.

اکنون تنها مدل های 2017 و 2018 هاوال H2 در بازار موجود است که متاسفانه به دلیل این که بسیاری از مردم و مشتریان شناخت کافی از این خودرو ندارند و با توجه مجهول بودن شرایط خدمات پس از فروش این خودرو در آینده به آن مراجعه نمی کنند.

5 f مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

شرکت خودروسازی هایما یکی از شرکت‌های تابعه گروه فاو است که دفتر مرکزی آن در هایکو، هاینان قرار دارد و خودروهای سواری و مینیاتوری را با برند هایما به بازار عرضه می‌کند. شرکت ایران خودرو پس از عرضه هایما S7 توانست در سال 1396 دومین نماینده خانواده هایما با نام S5 را توسط سایت ایران خودرو خراسان به بازار ما معرفی کند.

هایما S5 خودرویی با ابعاد جمع و جور و زبان طراحی خاص و متفاوت است که با تکیه بر موتور توربوی نسبتا قوی، ظاهری اسپرت و همچنین سطح قابل قبولی از آپشن ها، توانسته جایگاه خوبی میان مشتریان به خصوص جوانان به دست آورد و رقبای خود را به چالش بکشاند.

البته هایما S5 به دلیل قیمت نسبتاً بالا و عدم تبلیغات و معرفی مناسب نتوانست جایگاه مناسبی را به دست آورد، اما با وجود این حضور بی سر و صدا، نباید از این نکته غافل شد که هایما S5 دارای چندین نکته منفی نیز هست.

این خودرو در اکثر پارامترها قابل احترام و قابل اعتماد بود و در آن سال ها توانست رضایت اکثر صاحبان خود را جلب کند. اما عدم سرویس دهی محصولات هایما در بسیاری از نمایندگی های ایران خودرو (به جز شعب منتخب) و لذت نبردن از رانندگی با گیربکس CVT باعث شد از این رضایت نسبی کاسته شود.

مقایسه کلی HAVAL H2 و هایما S5

H2 4 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هاوال H2

هاوال H2 یک کراس اوور جمع و جور دیفرانسیل جلو با ویژگی هایی چون: طراحی ساده و شیک، فضای نسبتاً جادار کابین، آپشن های زیاد و کیفیت ساخت قابل قبول و همچنین راحتی و ایمنی بالا در سفرهای طولانی مدت است.

البته معایبی مانند هندلینگ نسبتاً متوسط، تأخیر قابل توجه توربوی اولیه و مصرف سوخت نه چندان اقتصادی نیز در این خودرو وجود دارد که خریداران می بایست با آن دست و پنجه نرم کنند.

اما به نظر ما بیشترین مشکل آن محدودیت در عرضه خودرو بود که باعث تضعیف خدمات پس از فروش و بازار دست دوم نسبت به رقبا شده و همچنین باعث ایجاد تردید در میان مشتریان شده است. به خصوص که هاوال H2 یک خودروی توربو است و با وجود کیفیت ساخت خوب، همچنان نیاز به نگهداری دقیق تری نسبت به خودروهای تنفس طبیعی دارد.

با این توضیحاتی که بیان گردید، اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید که به بنزین سوپر و قطعات یدکی این محصول دسترسی دارید، می توانید هاوال H2 را جزو گزینه های خرید خود در نظر بگیرید، زیرا مزایای این خودرو بسیار بیشتر از معایب آن است.

به عنوان مثال، در حالی که اکثر رقبا به ستاره های ایمنی CNCAP چین می بالند، هاوال H2 پنج ستاره ایمنی از موسسه معتبر ANCAP استرالیا را به ارمغان آورده و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، نسبت به انواع CVT معمول در این رده، رانندگی لذت بخش تری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

5.5 l مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

کراس اوورهای کامپکت شهری در حال حاضر یکی از محبوب ترین سگمنت های خودرویی هستند. به خصوص در شهرهای شلوغ که محدودیت های زیادی برای استفاده از خودروهای فول سایز وجود دارد، این خودروهای جمع و جور و نسبتا ارزان می توانند نقش یک جایگزین مناسب را ایفا کنند.

در مقایسه کلی هاوال H2 و هایما S5 که جزو همین سگمنت هستند به بررسی هایما خواهیم پرداخت. خودرویی که در کشورمان توسط ایران خودرو زیر مجموعه خراسان به فروش می رسد اما با وجود ویژگی های قابل قبول آنچنان که می بایست محبوبیت ندارد.

این کراس اوور دیفرانسیل جلو با موتور توربوشارژ و سیستم تعلیق مناسب می تواند هم برای رانندگی در شهر و هم برای گشت و گذار مناسب باشد. هایما همچنین توانسته تعادل قابل قبولی بین کیفیت سواری و پایداری برقرار کند، به طوری که سیستم تعلیق آن نه آنقدر نرم است که در پیچ ها لرزش زیادی داشته باشد و نه آنقدر خشک و اسپرت که آزاردهنده باشد.

این محصول از نظر دقت فرمان نقاط ضعفی دارد، شتاب اولیه S5 نیز به دلیل تاخیر گیربکس و تاخیر اولیه توربو، کمی ضعیف تر از حد انتظار است، اما همچنان قدرت و گشتاور زیادی در اختیار داریم، بنابراین پس از تاخیر شتاب اولیه، نگران این موضوع نیستیم زیرا به سرعت جبران خواهد شد.

از دیگر ویژگی های هایما S5 می توان به آپشن های مناسب، ایمنی خوب و فضای نسبتا بزرگ کابین اشاره کرد. همچنین در سال 2015، هایما S5 برنده جایزه بهترین خودروی شاسی بلند شهری سال در نمایشگاه خودروی گوانگژو چین شده است.

 

همچنین بخوانید: مقایسه هایما S7 و هایما S5

فیلم مقایسه هاوال H2 و HAIMA S5

ویدئوی زیر خودرو های هاوال H2 و هایما S5 را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

 

 

مقایسه فنی HAVAL H2 با HAIMA S5

اما هایما S5 و هاوال H2 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی هایما S5 و هاوال H2 مشابه همدیگر است.

تفاوت مشخصات فنی موتور هاوال H2 و هایما S5

7e16816bd9bf455da6a7a253d5d075e2 678x380 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس پیشرانه هاوال H2

زیر کاپوت هاوال H2 یک پیشرانه کوچک 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر جای گرفته است. مسلماً توربوی این پیشرانه، بوست چندان بالایی ندارد و نسبت به اکثر رقبای مشابه قدرت کمتری تولید می کند.

پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ هاوال H2 در بهترین حالت قادر به تولید 141 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و گشتاور 202 نیوتن متر از دور 2200 تا 4500 دور در دقیقه است که حدود 20 اسب بخار و 21 نیوتن متر کمتر از هایما S5 است.

با مشخصاتی که بیان گردید هاوال H2 می تواند در عرض 11.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و علیرغم اینکه در شتاب اولیه چندان عالی به نظر نمی رسد در شتاب‌گیری ثانویه و کشش عملکرد مناسبی از خود نشان داده است.

گیربکس هم از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که هرچند از نظر سرعت تعویض‌ دنده‌ها و ویزگی های اسپرتی ضعف‌هایی دارد اما حداقل در مقایسه با انواع گیربکس های CVT رایج در این کلاس خودرویی، لذت رانندگی بیشتری برای راننده به ارمغان خواهد آورد.

مصرف سوخت اعلام شده در رانندگی ترکیبی این خودرو حدود 9 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که برای خودرویی با این اندازه زیاد به نظر می رسد، و نهایتا اینکه با توجه به حساسیت موتورهای توربو برای هاوال H2 بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.

HAIMA BIGTEST 12 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس پیشرانه هایما S5

زیر کاپوت هایما S5 یک پیشرانه کوچک 4 سیلندر 1.5 لیتری قرار دارد که از نظر حجمی معادل یک خودروی هم سطح ساینا است. اما وجود 4 سوپاپ برای هر سیلندر و مهمتر از آن استفاده از توربوشارژ باعث شده تا این پیشرانه کوچک قدرت بسیار خوب 161 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور عالی 223 نیوتن متر در 1800 دور در دقیقه را در اختیار شما قرار دهد.

برای درک بهتر کارکرد موتور بد نیست اشاره کنیم که موتور توربو خودرویی مثل شاهین با همین حجم حدود 50 اسب بخار قدرت کمتر و 45 نیوتن متر گشتاور ضعیف تر تولید می کند. در مجموع، با وجود مشکل شتاب گیری اولیه ، هایما S5 همچنان شتاب مناسبی دارد و به خصوص در هنگام دور گرفتن و سبقت گیری اصلاً شما را ناامید نمی کند.

با مشخصات بیان شده هاوال H2 می تواند در عرض 12.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس آن هم از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT6 است و مصرف سوخت ترکیبی اعلام شده این خودرو حدود 8 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی هایما S5 و هاوال H2 جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مقایسه مشخصات فنی هاوال H2 و هایما S5
مدل خودروهاوال H2هایما S5
حجم موتور1497 CC1497 CC
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه161 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور202 نیوتون متر در 2200 دور در دقیقه223 نیوتون متر در 1800 دور دقیقه
گیربکس6 سرعته خودکار تیپ ترونیک6 سرعته اتوماتیک AT6
مصرف سوخت (ترکیبی)9 لیتر در صد کیلومتر8 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 10011.6 ثانیه12.9 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت170 کیلومتر در ساعت
وزن خالص1525 کیلوگرم1435 کیلوگرم
حجم باک55 لیتر60 لیتر

 

باتری هاوال اچ 2 و باتری هایما S5 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های هاوال اچ 2 با هایما S5

haval h2 5 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس داشبورد هاوال H2

هاوال H2 از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی شرایط تقریبا خوبی دارد و گزینه‌هایی به شرح زیر ارائه می دهد:

  • کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای جمعا 6 عدد
  • ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS – EBD – BA – ESC
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم‌های کنترل کشش و پایداری الکترونیکی
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی
  • ترمزدستی برقی
  • آینه وسط الکتروکرومیک
  • آینه‌های جانبی برقی تاشونده
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سانروف برقی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک دومنطقه‌ای
  • روکش‌های چرمی برای صندلی‌ها و فرمان
  • چراغهای روشنایی در روز
  • بلوتوث
  • نمایشگر لمسی مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و سیستم ناوبری
  • کروز کنترل
  • سامانه پایش فشار باد تایرها
  • فرمان برقی
  • نمایشگر 8 اینچی لمسی
  • ورودی USB و AUX
  • دارای 2 عدد اسپیکر High Tone و 4 عدد اسپیکر Low Tone
  • فرمان الکتریکی EPS – DSR (سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز هنگام حرکت خودرو در سراشیبی به منظور حرکت با سرعت کمتر از 35 کیلومتر در ساعت)
  • سیستم Auto-hold (فعال شدن-غیر فعال شدن خودکار سیستم ترمز پارک برقی به محض توقف-حرکت خودرو)
  • سانروف
  • سیستم تهویه دوگانه
  • روکش چرمی صندلی ها
  • تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت
  • سنسور نور و باران
  • رینگ 18 اینچی آلومینیومی
  • نمایش فشار باد لاستیک ها TPMS
  • سنسور پارک عقب
  • HHC (سیستمی جهت عدم حرکت خودرو به عقب در سر بالایی از لحظه رها کردن ترمز تا فشردن پدال گاز)

 

aa2e2477b8c7420cb4a8c007c2777a70 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس داشبورد هایما S5

در مقایسه امکانات و آپشن های هاوال H2 و هایما S5 می دانیم که هایما S5 کامل‌ترین گزینه این رده قیمتی محسوب نمی شود اما در عین حال تجهیزات بسیار خوبی به شرح زیر دارد:

  • صفحه نمايش لمسي 7 اينچي داراي پورت USB و GPS، كارت SD و بلوتوث
  • 4 عدد بلندگو و 2 عدد تيوتر
  • آنتن طرح باله كوسه
  • سیستم تنظیم صدا حساس به سرعت
  • سامانه نمایش 360 درجه محیط پیرامونی
  • چراغ‌های روشنایی در روز
  • تنظيم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل
  • آینه‌های تاشونده برقی جانبی
  • صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی
  • تودوزی چرم
  • سانروف برقی
  • سیستم ورود و استارت بدون کلید
  • کروزکنترل
  • کیسه هوای راننده، سرنشين، جانبي و پرده اي جمعا 6 عدد
  • سيستم ترمز ضد قفل(ABS)
  • سيستم كمك ترمز (BAS)
  • سيستم توزيع متعادل نيروي ترمز(EBD)
  • سيستم كمك در سربالايي (HSA)
  • سيستم كنترل پايداري الكتريكي(ESP)
  • سيستم كنترل كشش(TCS)
  • سنسور دنده عقب
  • دوربين 360 درجه
  • قفل كودك درب هاي عقب
  • كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع
  • كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي
  • ايموبلايزر
  • چراغ ترمز سوم بالا
  • ايزوفيكس
  • قفل مركزي
  • قطع خودكار سوخت هنگام تصادف
  • باز شدن خودكار قفل درب ها هنگام تصادف
  • اخطار سرعت بالا
  • اخطار باز بودن درب ها
  • اخطار باز بودن كمربند
  • امكان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراري
  • نمايش ميزان باد لاستيك (TPMS)
  • دكمه روشن و خاموش و ورود بدون كليد
  • چراغ نقشه خوان جلو و عقب
  • كامپيوتر سفري
  • برف پاك كن شيشه عقب
  • كنسول مياني جلو و عقب
  • جا ليواني جلو و عقب
  • داراي خروجي برق 12 ولت

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

مقایسه طراحی ظاهری هایما اس 5 و هاوال H2

H2 2 2 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هاوال H2

در ادامه به مقایسه طراحی هاوال H2 و هایما S5 رسیدیم. هاوال H2 طراحی ظاهری ساده اما جذابی دارد که با تناسب کامل بین اجزا و هماهنگی خطوط بسیار زیبا به نظر می رسند. شکل کلی کابین مربع (جعبه ای شکل) است، اما چراغ های زیبا، جلو پنجره بزرگ و خطوط برجسته بدنه اجازه نمی دهد این ساختار ساده، خسته کننده و زشت به نظر برسند.

از جمله موارد جالب توجه در بدنه هاوال H2 می توان به ترکیب عناصر جوان پسند (مانند بال عقب، سپرهای اسپرت و اگزوزهای دوبل) با ویژگی های خانوادگی (مانند خطوط صاف بدنه) اشاره کرد که باعث شده است طیف گسترده ای از مشتریان با سلیقه های مختلف با این خودرو ارتباط برقرار کنند.

البته با تمام توضیحاتی که بیان شد نمی توان هاوال H2 را جذاب ترین خودرو در این کلاس و رنج قیمتی نامید، اما باید پذیرفت که خودروی هاوال دارای توانایی های بسیاری در جلب توجه مشتریان خواهد بود.

5.1 f مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

بسیار واضح است که مهندسان هایما محافظه کاری را برای طراحی S5 کاملاً کنار گذاشتند و جسورانه مسیری جدید در پیش گرفته اند. برخلاف هایما S7 که استفاده از خطوط ساده و منطقی الگوبرداری از خودروهای معروف دنیا را در اولویت قرار داده بود، در هایما S5 همه چیز متفاوت است، این بار خطوط شلوغ و حجم های اغراق آمیز و منحنی های عجیب مورد توجه قرار گرفته اند.

همانطور که می بینید، نتیجه یک چهره خشن، پویا و تا حدودی جذاب است که شاید به اندازه هاوال H2 محبوب نباشد، اما برای جوانان یا طرفداران طراحی خاص و منحصر به فرد جذاب خواهد بود.

نمای جلوی هایما S5 آنقدر حجیم و خشن است که فراموش می کنید با یک کراس اوور کامپکت روبه رو هستید. موضوعی که به عقیده برخی نشان از عدم دقت در اصول هماهنگی و به عقیده برخی دیگر شجاعت برنامه ریزان دارد. در نهایت با توجه به اینکه زیبایی یک امر سلیقه ای است، قضاوت در مورد ظاهر هایما S5 را باید به خود شما واگذار کرد.

از لحاظ طراحی داخلی:

havalH2Interior مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس کابین هاوال H2

با ورود به کابین هاوال H2 با فضایی بسیار زیبا و هماهنگ مواجه خواهید شد. از حجم های اغراق آمیز و خطوط هیجان انگیز خبری نیست اما همین چیدمان ساده و اصولی حس خوبی را برای مسافران ایجاد می کند.

همچنین کیفیت متریال استفاده شده رضایت بخش بوده و اصول ارگونومی در قسمت های مختلف به خوبی رعایت شده است. خطوط موازی داشبورد، نشانگرهای بزرگ روی صفحه کیلومتر، نمایشگر مرکزی بزرگ و قرارگیری راحت دریچه های تهویه مرکزی از جمله قابل توجه ترین ویژگی های طراحی داخلی هاوال H2 هستند.

همچنین امکانات و آپشن های متعدد باعث می شوند فضای کلی کابین از سادگی کامل فاصله بگیرد و کمی مدرن به نظر بیاید. به علاوه بدنه جعبه ای شکل در کنار مهندسی خوب کابین آن را به گونه ای ساخته است که نماینده جمع و جور هاوال با وجود ابعاد نه چندان بزرگ بدنه از فضای داخلی قابل قبولی بهره مند شود.

فضای بار برای این کراس اوور جادار و کاربردی به نظر می رسد و همچنین با تاکردن صندلی های ردیف عقب می توان ظرفیت حمل بار ویژه ای را در اختیار داشت.

1506702619665 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس کابین هایما S5

با ورود به کابین هایما S5 با طراحی عجیب و غیرعادی روبرو خواهید شد! تم کلی داشبورد و ابزارها از خطوط V شکل پیروی می کنند و این چیدمان کلی با یک سری منحنی های خاص ترکیب شده است که هم شلوغ و هم گیج کننده به نظر می رسند و هم اینکه علاوه بر زشتی و پیچیدگی، جذابیت خاص خود را نیز دارند.

در واقع، اینطور می توان گفت که اتاق هایما S5 بسته به سلیقه شخصی‌ شما دارد و از آن‌ دسته خودروهایی است که ممکن است کاملا آن را دوست داشته باشید یا کاملا از آن متنفر باشید.

اما با تمام آنچه گفته شد، باید اعتراف کرد که داشبورد هایما S5 در نوع خود جذاب  و جالب است، حتی زمانی که فضای داخلی بسیاری از خودروها شبیه، متفاوت و جسورانه طراحی شده است. از همه مهمتر کیفیت مواد و متریال مورد استفاده در داشبورد و کابین است که در سطح بسیار خوبی قرار دارد و حس خوبی به سرنشینان منتقل می کند.

با این تعاریف نباید انتظارات شما را از این کراس اوور معمولی بالا برود. از نظر فضا باید گفت که فضای کافی برای پاهای همه سرنشینان وجود دارد اما شیب لبه سقف صندلی عقب تا حدودی افراد قد بلند را محدود می کند. فضای بار نیز 320 لیتر است که برای استفاده معمولی کافی بوده و در صورت نیاز به فضای بیشتری می توانید صندلی های عقب را تا کنید.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در هایما اس 5 بهتر است یا هاوال اچ 2؟

haval h2 min مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هاوال H2

با نشستن پشت فرمان هاوال H2 متوجه خواهید شد که از نظر پارامترهای ارگونومیک با خودرویی خوش طراحی روبرو هستید. همچنین ارتفاع خودرو از سطح زمین مناسب است و برای ورود به کابین مشکل زیادی نخواهید داشت.

دید در آینه های مرکزی و جانبی خوب به نظر می رسد و نقاط کور زیادی در اطراف خودرو وجود ندارد و به لطف سنسورها و دوربین دنده عقب و زیر آینه، هیچ گونه کم و کاستی وجود ندارد.

همانطور که بیان گردید، ارگونومی کلی داشبورد و کابین چندان بد نیست، در این زمینه فقط باید گفت که صندلی ها به خصوص در ردیف عقب بسیار نرم هستند و شاید مسافران را در سفرهای طولانی خسته کنند. صدای پیشرانه نیز چندان بلند نیست و آرامش داخل کابین قابل قبول به نظر می رسد.

برخلاف بسیاری از خودروهای چینی، فرمان نیز دقیق است و خیلی نرم به نظر نمی رسد. علاوه بر این، فرمان هاوال H2 مانند بسیاری از خودروهای مدرن دیگر به سرعت حساس است و به طور خودکار در سرعت های بالا کمی سفت می شود تا میزان تسلط را افزایش دهد. این آپشن در واقع برای محافظت از خودرو در برابر تغییر جهت ناگهانی و از دست دادن کنترل در سرعت های بالا طراحی شده است.

روشن بودن سیستم تهویه مطبوع و کولر واکنش پیشرانه را نسبت به پدال گاز کاهش می دهد و می تواند لذت رانندگی را نیز کاهش دهد، اما احتمالا در طولانی مدت به آن عادت خواهید کرد.

اصولاً اکثر مشکلات شتاب گیری هاوال مربوط به شروع حرکت است و این مشکل زمانی که کولر روشن است یا بار زیاد می شود بیشتر می شود. اما وقتی برای مدتی با خودرو رانندگی می کنید، وضعیت شتاب به طور محسوسی بهبود می یابد و می توانید از روند شتاب گیری لذت ببرید.

ضمناً عملکرد گیربکس نیز قابل قبول ارزیابی می شود و می‌توان گفت که از دقت مناسبی برخوردار است. در مورد عملکرد سیستم تعلیق و فرمان پذیری نیز می توان گفت که مهندسان هاوال نرم بودن سواری آن را در اولویت خود قرار داده اند و با وجود دست اندازهای موجود در جاده های کشورمان، این موضوع به نفع مصرف کنندگان تمام شده است.

اما این نرمی بالا روی پایداری خودرو تاثیر منفی گذاشته و در نتیجه زمانی که با پیچ های تند و یا بازی های سریع فرمان مواجه می شویم با حرکات جانبی و تکان های زیادی مواجه می شویم که باعث کاهش اعتماد به نفس راننده خواهد شد. به همین دلیل هاوال H2 هر چقدر که برای رانندگی خانوادگی ایده‌آل است برای رانندگی اسپرت و لایی کشیدن نامناسب به نظر می‌رسد.

haima s5 i offroad 5d 1 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

نخستین ویژگی هایما S5 راحتی و سهولت استفاده از فرمان برقی است. قابلیت تنظیم فرمان خودرو به ما این امکان را می دهد که آن را با توجه به اندازه و ارتفاع خود تنظیم کنیم.

صندلی های این خودرو کاملا با ارگونومی بدنه هماهنگی کامل دارد. شیارها و برآمدگی های طراحی شده به شکل صندلی های این خودرو باعث می شود سرنشین حرکت نکند و در پیچ های تند و جاده های ناهموار، صندلی راحتی داشته باشد.

هر کدام از صندلی ها با روکش های چرمی دو رنگ که ضد تعریق نیز هستند پوشیده شده است. دوربین 360 درجه تعبیه شده در این خودرو اجازه هیچ نقطه کوری را نمی دهد. داشبورد هایما S5 با طراحی جادارتر به خوبی از فضای جلوی خودرو استفاده کرده و توانسته نیاز سرنشین جلو و راننده را برطرف نماید.

مقایسه ایمنی در HAVAL H2 و هایما اس 5

haval seguridad h2 2 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هاوال H2

هاوال H2 نخستین کراس‌اوور کامپکتی از چین است که توانست 5 ستاره را از ANCAP استرالیا دریافت نماید. تجهیزات ایمنی هاوال H2 شامل موارد زیر می باشد: سیستم کمکی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم توزیع الکتریکی نیروی ترمز و 6 عدد کیسه هوا در قسمت راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای می باشد.

همچنین مشخصه ایمنی قابل توجه در آن باز شدن درب ها به شکل اتوماتیک در هنگام حادثه و باک بنزینی که در حالتی تقویت شده قرار می گیرد. علاوه بر این هاوال H2 توانست با کسب 34.88 امتیاز از 37 امتیاز، موفق به دریافت 5 ستاره ی ایمنی از موسسه ایمنی چین CNCAP شود.

haima s5 turbo 27 e1706882580349 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

در ادامه مقایسه ایمنی هاوال H2 و هایما S5 به بررسی ایمنی هایما S5 رسیدیم که این خودرو توسط موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) مورد آزمایش قرار گرفته و توانسته هر 5 ستاره این موسسه را بدست آورد که یکی از نقاط قوت و مزایای خرید این خودرو به شمار می رود.

این امتیاز مثبت به دلیل وجود آپشن‌های ایمنی نظیر 6 عدد کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم‌های تکمیلی ترمز و پایداری شامل ABS، EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، پایداری الکترونیکی ESP و کنترل کشش TCS است که خیالمان را از بابت امنیت تا حد مناسبی آسوده نموده‌ است.

هاوال اچ 2 بخریم یا HAIMA S5 کدام بهتر است؟

H2 3 مقایسه هاوال H2 و هایما S5
خرید هاوال H2

هایما S5 را می توان یکی از نزدیک ترین رقبای هاوال H2 نامید. خودرویی که از نظر قدرت و گشتاور برتری هایی نسبت به هاوال H2 دارد، با هندلینگ نسبتاً بهتر و قیمت اندکی کمتر (در نمونه مشابه)، رقیبی شایسته به نظر می رسد. به خصوص که تحویل این محصول برخلاف هاوال هنوز ادامه دارد و در نتیجه شرایط خدمات پس از فروش هایما S5 در آینده بهتر پیش بینی می شود.

با این حال هاوال از نظر شهرت جهانی برند شناخته شده تری محسوب می شود و نماینده آن H2 را می توان با سواری کمی نرم تر، گیربکس کمی بهتر و چند آپشن اضافه انتخاب خوبی دانست همچنین از نظر فضای سر برای سرنشینان عقب و کیفیت ساخت نیز برتری با هاوال H2 خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت هاوال H2 در این کلاس می تواند رضایت اکثر خریداران را جلب کند و به عنوان یک کراس اوور تک دیفرانسیل چینی به عنوان خودرویی بدون عیب و نقص عرضه شود. در این میان تنها ابهام ادامه حضور یا عدم حضور هاوال H2 در بازار کشورمان است زیرا این شرکت پس از آخرین تحریم ها موضع روشنی مبنی بر حضور این خودرو اعلام نکرده است.

5.2 l مقایسه هاوال H2 و هایما S5
عکس هایما S5

در پایان مقایسه هاوال H2 و هایما S5 می توان این طور بیان کرد که هاوال H2 با طراحی ساده و قابل قبول، امکانات و آپشن های فراوان، امنیت بالا و کابین جادار توانسته فروش بسیار خوبی را در کشورهایی از جمله استرالیا تجربه کند.

همین مورد نیز برای تایید خرید این خودرو در بازار داخلی کشورمان کفایت می کند اما مواردی مانند عرضه محدود، دسترسی نه چندان آسان به خدمات و قطعات این خودرو در کنار ناشناخته بودن برند سازنده برای خریداران ایرانی باعث شد هاوال H2 نتواند به فروش موفقی در بازار داخلی ما برسد.

از طرفی هایما S5 از نظر کیفیت ساخت و تنوع امکانات رفاهی به هاوال H2 نمی رسد، اما به دلیل حضور کمرنگ در بازار کشورمان، این خودرو از نظر رونق بازار با هاوال H2 تفاوت آنچنانی ندارد.

در پایان به این نتیجه رسیدیم که اگر در این بازه قیمتی قصد خرید یک کراس اوور با ظاهر زیبا، مجهز و باکیفیت را دارید، هاوال H2 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود، اما اگر مواردی مانند مصرف بهینه سوخت، طراحی زیبا و چالاکی در اولویت شما هستند پیشنهاد ما به شما هایما S5 است.

گالری تصاویر

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش