4.7
(181)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  کیا اپتیما بهتره یا رنو تالیسمان کدام را بخریم؟

سال هاست که بازار سدان های نیمه لوکس ایران در اختیار کره ای ها است و به جز برخی برندهای ژاپنی (مانند تویوتا) هیچ شرکتی نتوانسته خللی برای محصولات این کشور ایجاد نماید.

در واقع بسیاری از خودروسازان معتبر که رقیب مستقیم هیوندای و یا کیا در بازارهای جهانی به شمار می روند، با اختلال در واردات و خدمات نامشخص از چرخه رقابت خارج شده اند. اما از زمانی که خودروساز فرانسوی (یا بهتر است بیان شود محصول مشترک ژاپن و فرانسه) وارد بازار ایران شده، محاسبات و پیش بینی ها را به هم زده است.

با تولید رنو تالیسمان می توان شرکت رنو را به دو قسمت قبل و بعد از تالیسمان تقسیم بندی نمود. به هر حال رنو تالیسمان را یک پدیده جدید و فوق العاده شگفت انگیز می بینیم. رنو تالیسمان یا با تلفظ فرانسوی رنو تلیسمان بر اساس زبان طراحی جدید شرکت رنو ساخته شده است که مانند یک الماس خوش تراش به چشم می آید.

به نوعی می توان رنو تالیسمان را زیباترین خودرو در کلاس خود دانست چرا که مهندسان طراحی رنو با استفاده از خطوط و برجستگی های مناسب ترکیبی خاص، بدیع و نفیس را ایجاد کرده اند که تماشای آن کاملاً جذاب است.

اما طبق آمار جدی ترین رقیب رنو تالیسمان در بازار ایران، کیا اپتیما است. این سدان کره ای حداقل یک دهه است که در بازار ایران حضور دارد و پیشرفت خیره کننده آن قابل مشاهده است. در مقابل، رنو تالیسمان از اوج شروع کرد و راه کیا اپتیما را برای یک دهه در چند سال کوتاه طی نمود.

%name مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

خرید رنو تالیسمان احترام به خود و ترجیح مدرنیته اروپایی است. از طرفی خرید کیا اپتیما با نگاه جزئی به بازار و بحث اهمیت و سابقه آن انجام می شود. خودرویی با حاشیه و البته مشکلات کمتر.

این دو خودرو دقیقاً همان چیزی را که هستند نشان می دهند. نخست خودرویی اروپایی و با وقار اما با تجهیزات کمتر. سپس خودرویی آسیایی و پرحرف و البته با طیف وسیعی از تجهیزات.

مقایسه کلی رنو تالیسمان و کیا اپتیما

خودرویی که بتواند همراه هیوندای سوناتای پرافتخار حرکت کرده و گاه از آن پیشی بگیرد، قطعا خودرویی موفق در بازار است. کیا اپتیما می داند چگونه در بین مشتریان ایرانی جای خود را محکم کند. این کره ای تمام معیارهای محبوبیت را دارد. نخستین ویژگی چهره خاص اوست که آن را در خیابان متمایز می کند.

دلیل دیگر اعتماد به این برند است که به نظر می رسد KIA به خوبی در ذهن ایرانی ها جا افتاده است. اما در نهایت به گستره خدمات پس از فروش این خودروساز می پردازیم که کیا پس از ایران خودرو، تعداد نمایندگی های معقولی درون کشور دارد. البته در سال های اخیر کیا اپتیما نیز مانند بسیاری از هموطنان خود درگیر بحران کمبود و گرانی برخی قطعات بوده است.

اما نگین خودرو که حساب ویژ‌ه‌ای روی این خودرو در بازار داخلی کشور باز کرده بود و هنگامی که درگیر پیداکردن جایگاه خود درون بازار بود به ممنوعیت واردات خودرو و افزایش قیمت های پی در پی برخورد کرد و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از مشتریان این خودروی لوکس گردید.

البته بدیهی است که هیچ یک از مشتریان و مالکان این خودرو از خرید خود نارضایتی ندارند اما گاهی اوقات در سفرهای راه دور به شهرستان های مختلف، استرس کمبود قطعات و خرابی احتمالی خودرو، سفر را برایشان کمی ناگوار می کند.

خروج رنو از بازار ایران به دلیل تحریم ها، قبل از ممنوعیت واردات به اعتبار این برند لطمه بسیاری زد. به همین دلیل تعداد محدود این خودرو در خیابان ها، بازار دست دوم آن را زیر سوال برده و دچار مشکل نمود.

article 637065829265980244 thumb 960 542 300x169 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه کلی رنو تالیسمان و کیا اپتیما

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب رنو تالیسمان

فیلم مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

ویدئوی زیر خودرو های رنو تالیسمان و کیا اپتیما را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.

مقایسه فنی رنو تالیسمان با کیا اپتیما

اما کیا اپتیما و رنو تالیسمان از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی کیا اپتیما و رنو تالیسمان مشابه همدیگر است.

تا به این قسمت از مقاله شاهد یک رقابت شانه به شانه و نزدیک در دو خودروی رنو تالیسمان و کیا اپتیما بوده ایم اما نوبت به بررسی بزرگ ترین مقیاس تفاوت این دو خودرو که در زیر کاپوت آنها جای گرفته است می رسیم.

تفاوت مشخصات فنی موتور رنو تالیسمان و Kia Optima

saudi arabia talisman 020 ig w1500 h843 300x169 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه مشخصات فنی رنو تالیسمان با کیا اپتیما

شتاب 0 تا 100 این خودرو تنها 7.7 ثانیه است که نشان از شتاب بالای خودرو در این رده قیمتی دارد. حداکثر سرعت تالیسمان 225 کیلومتر بر ساعت است و در هر 100 کیلومتر تنها 6.2 لیتر سوخت مصرف می کند.

مصرف سوخت شهری رنو تالیسمان 7.5 لیتر، مصرف سوخت بزرگراهی 4.6 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 5.6 لیتر و دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است.

جدول مشخصات فنی رنو تالیسمان
نام خودرورنو تالیسمان
کشور سازنده
فرانسه
سال (طراحی)2016
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1618 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت190 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه
جعبه دنده7 سرعته دو کلاچه
شتاب 0 تا 1007.6 ثانیه
حداکثر سرعت237 کیلومتر در ساعت
وزن1444 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4848 طول – 2081 عرض – 1463 ارتفاع
فاصله بین دو محور2808 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر7.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر4.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی5.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک51 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 6
میزان تولید CO2127 گرم در هر کیلومتر
optima 2017 300x199 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه مشخصات فنی رنو تالیسمان با کیا اپتیما

کیا اپتیما 172 اسب بخار قدرت و 222 نیوتن متر گشتاور را از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر GDi تنفس طبیعی با تزریق مستقیم دریافت می کند. این مقدار نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود.

استفاده از چنین سیستم فنی به کیا اپتیما اجازه می دهد تا در 10.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. به علاوه حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت این سدان 1475 کیلوگرمی به ترتیب 210 کیلومتر بر ساعت و 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

جدول مشخصات فنی کیا اپتیما
کشور تولید کنندهکره جنوبی
نام برندکیا
مدل اپتیما 2400 جی تی لاین
سال ساخت2016
نوع موتوربنزین سوز
حجم موتور2400 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی172 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی222 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی71.66 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک70 لیتر
کلاس بدنهسدان
کلاس اتومبیلSegment D
وزن1580 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4855*1860*1455
حداکثر سرعت225 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)10.2 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)8.1 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو

همان طور که مشاهده می نمایید رنو تالیسمان از موتور توربوشارژ بهره می برد که قطعاً عملکرد بهتری نسبت به کیا اپتیما با موتور معمولی خواهد داشت، اما برای مقایسه دقیق باید موتور توربوشارژ را نیز در نظر گرفت.

کیا اپتیما در مقابل رقیب 190 اسب بخاری خود هیچ شانسی ندارد. البته نباید بی انصافی کنیم، شاید انتخاب این موتور از سوی واردکنندگان تحمیل شده باشد، اما بد نیست بدانید در برخی بازارها همین کیا اپتیما با موتور 2 لیتری توربو با ظرفیت 245 اسب بخار نیز موجود است.

کیا اپتیما با وجود قدرت، گشتاور، شتاب و حداکثر سرعت ضعیف‌تر نسبت به رنو تالیسمان، البته روی کاغذ، خودرویی هیجان‌انگیز برای ماجراجویی‌های خیابانی است. به خصوص که سیستم تعلیق آن نسبت به نسل های گذشته بهبود چشم گیری داشته و کنترل آن با نصب سنسورهای الکتریکی در فرمان، دقیق تر شده است.
رنو تالیسمان شاید در این مقایسه برنده این مسابقه باشد، اما راننده حرفه ای را نمی یابید که پس از رانندگی با این خودرو از بی کفایتی آن شاکی باشد.

موتور تنفس طبیعی یک مزیت ذاتی نسبت به توربوشارژرها دارد آن هم این است که می تواند دور موتور آن بالاتر از حد استاندارد باشد که این مزیت تا حد زیادی به شتاب ثانویه خودرو کمک می کند.

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی کیا اپتیما و رنو تالیسمان اتومات جدول زیر را مطالعه نمایید.

جدول کلی مقایسه فنی Renault Talisman و Kia Optima
مدل خودرورنو تلیسمانکیا اپتیما
پیشرانه4 سیلندر توربو4 سیلندر
حجم موتور1.6 لیتر2.4 لیتر
حداکثر قدرت190 اسب بخار172 اسب بخار
حداکثر گشتاور260 نیوتون متر222 نیوتون متر
گیربکس7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه6 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)6.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر8.1
شتاب صفر تا 1007.7 ثانیه10.2 ثانیه

قابل ذکر است که رنو تالیسمان می تواند شما را از نظر فنی بیشتر راضی نماید، اگرچه موتور توربوشارژر آن در مقایسه با موتور تنفس طبیعی اپتیما به نگهداری بیشتری نیاز دارد.

باید این موضوع را در نظر داشت کد موتور تلیسمان TCe200 است که در واقع 200 اسب بخار قدرت تولید می کند اما برای سازگاری با بنزین های داخل کشور به 190 اسب بخار محدود شده است.

بنابراین، برنده این جدال نفس گیر را می توان رنو تالیسمان دانست. حال باید دید آیا پیروزی رنو تالیسمان در سایر بخش ها نیز ادامه دارد؟

باتری رنو تالیسمان و باتری کیا اپتیما در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های Renault Talisman با کیا اپتیما

در خودروی کیا اپتیما با وجود نمای بیرونی که از عناصر مشترکی مانند خشونت و حالت تهاجمی استفاده می کند، در داخل کابین با دو سبک متفاوت مواجه می شویم.

کیا برخی از طراحی اسپرت بیرونی خودرو را در داخل نیز ادامه داده است، اما به نظر می رسد که در نیمه راه پشیمان شده و سعی کرده با کمی محافظه کاری فضای محبوب ایجاد نماید. خوب نتیجه تا حدودی طبیعی است و بسیار بدون ایراد از کار درآمده است و این حس را به شما می دهد که در یک ماشین متوسط ​​آلمانی هستید.

در این محصول خطوط ساده و کاربردی بر طرح های شلوغ و پیچیده کره ای ترجیح داده شده است که بدیهی است در دراز مدت حس آرامش بهتری را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

3 9 300x200 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه امکانات و آپشن های رنو تالیسمان با کیا اپتیما

اما در داخل رنو تالیسمان با داشبورد مدرنی روبرو هستیم که شباهت بسیار زیادی به محصولات ولوو دارد. در داخل این خودرو نخستین چیزی که توجه را به خود جلب می کند صفحه نمایش لمسی مرکزی است. این سیستم چند منظوره با حذف کلیدهای مختلف از روی داشبورد نشان می دهد که ظاهر کابین متفاوت و بسیار ظریف است.

کلیات طراحی نیز بسیار ساده در نظر گرفته شده است، اگر چه این ترکیب با چهره وحشی رنو تالیسمان کمی ناسازگار به نظر می رسد، اما در نوع خود کاملاً شیک و چشم نواز است.

اما در این میان یک نکته منفی کوچک وجود دارد و آن هم این است که با وجود تمام سادگی بیرونی، وقتی برای نخستین مرتبه وارد رنو تایسمان می شوید، احساس می کنید کار با آپسن های ارائه شده کمی پیچیده است و برای عادت کردن به محیط داخلی آن به زمان نیاز دارید. اما هنگامی که به آن عادت کردید، استفاده از آن برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

kia optima 300x212 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه امکانات و آپشن های کیا اپتیما با رنو تالیسمان

در قسمت آپشن ها و تجهیزات کیا اپتیما خود را یک سر و چند گردن بلندتر از رنو تالیسمان نشان می دهد. در ابتدا باید بگوییم که کیا اپتیما مطابق میل مشتریان ایرانی به یک مخزن 70 لیتری بنزین مجهز شده است.

کروز کنترل آن هوشمند است و مانند یک سدان اسپرت واقعی از اهرم های تعویض دنده در پشت فرمان استفاده می کند. فرمان این خودرو علاوه بر آپشن گرم کن به حافظه موقعیت مکانی نیز مجهز شده است.

از نظر ایمنی با همان یک ایربگ بیشتر (ایربگ زانوی راننده) و پشت سری فعال در مقایسه با رنو تالیسمان برتری آن ثایت شده است. سنسور هوشمند دنده عقب این خودرو از برخورد احتمالی با موانع ثابت و متحرک پشت خودرو جلوگیری می کند.

جالب است بدانید که سنسور جلو و سنسور نقطه کور در کیا اپتیما به صورت استاندارد و در رنو تالیسمان به صورت آپشن وجود دارد. موضوع جالب دیگر اینکه رنو تالیسمان اصلاً سنسور تغییر لاین ندارد اما در کیا اپتیما به صورت استاندارد وجود دارد.

جدول مقایسه امکانات و آپشن های رنو تالیسمان و کیا اپتیما
تجهیزاترنو تالیسمانکیا اپتیما
چراغچراغ­شور، دی­لایت، LED پیور ویژنLED، چراغشور
سیستم‌های مولتی مدیاسیستم صوتی برند بوز با 13 بلندگوسیستم صوتی برند هارمن کاردون با 10 اسپیکر
صفحه نمایشصفحه نمایش 8.7 اینچ لمسی (دارای تنظیمات شخصی­سازی)صفحه نمایش 5 یا 7 اینچ لمسی (بسته به مدل)
آینهآینه وسط الکتروکرومیک، آینه های کناری برقی راهنمادارآینه وسط الکتروکرومیک، آینه های کناری برقی راهنمادار
تهویه مطبوعاتوماتیک دوگانهاتوماتیک دوگانه
صندلیتهویه صندلی های جلویی و گرمکن تمامی صندلی ها، صندلی های جلو با ماساژور + مموری برای 6 نفر مختلفتهویه صندلی های جلویی و گرمکن تمام صندلی ها + مموری
شیشهبالابر برقیبالابر برقی
سیستم های هشدار دهندهنشانگر باد تایرها، سامانه هشدار نقاط کور، سیستم تشخیص اشیاء متحرکسامانه هشدار نقاط کور + رادار بین خطوط + رادار تصادف جلو و عقب در مدل های فول وارداتی (فول شرکتی ها رادار ندارند)
سایر امکاناتسقف پانورما، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، سامانه ی بسیار هوشمند مالتی سنس با 5 حالت رانندگی، موس وسط، هدآپ دیسپلی، اتو پارک، سنسور 360، نورپردازی کابین، سیستم خوش آمدگویی جدید و هوشمندگرمکن فرمان، سقف پانوراما، سانروف، ورود و استارت بدون کلید، سقف جیر، ترمز پارک برقی، شیفتر، دوربین 360 یا اتو پارک (اپتیماها همزمان هر دو را با هم ندارند)، کالیپر ترمز برمبو (برخی مدل های فول وارداتی)

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی کیا اپتیما JF و جی تی لاین

مقایسه طراحی ظاهری Kia اپتیما و Renault تالیسمان

%name مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه طراحی ظاهری رنو تالیسمان و کیا اپتیما

همان طور که مشاهده می کنید نمی توان هیچ ایرادی به رنو تالیسمان گرفت زیرا این خودرو بر اساس زبان طراحی جدید محصولات شرکت رنو ساخته شده و به همین دلیل در مقایسه با محصولات قبلی این خودروساز چهره بسیار جذاب تری دارد.

در واقع این طور می توان بیان کرد که مشکل اصلی خودروهای لوکس و نیمه لوکس رنو که ظاهر معمولی آنها بود، این بار بر طرف شده و با محصولی بسیار زیبا و شیک روبرو هستیم.

اگر می خواهید بدانید زیبایی چقدر اهمیت دارد، می توانید از بازار محصولاتی مانند رنو لتیتود و کیا اپیروس دیدن کنید. خودروهایی که جزو بهترین های کلاس خود هستند، اما به دلیل ظاهر متوسط، به راحتی در برابر رقبای ضعیف تر (اما جذاب) خود شکست می خورند! اما شرکت رنو اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد و با ساخت خودرو هایی زیبا پا به میدان گذاشته است.

چراغ های کشیده، سپرهای اسپرت و خطوط کناری، در کنار حجم منطقی کاپوت و گلگیرها، همگی در کنار هم قرار گرفته اند تا خودرویی جسور و اسپرت را خلق کنند. روکش کرومی برخی از قطعات و لوگوی بزرگ رنو نیز نشان از تلاش طراحان برای تاکید بر ویژگی های لوکس خودرو دارد و به طور خلاصه، جذابیت از هر زاویه به چشم می آید.

هنگامی که از یک خودروی مدرن اروپایی صحبت می کنیم، دقیقاً منظورمان همین خودرو است. امروزه چراغ های LED در روز به ابزاری برای خودروسازان تبدیل شده اند تا قدرت بصری خودروهای خود را افزایش دهند. اما هنگامی که این چراغ ها به دست رنو می رسند، شخصیت دیگری به خود می گیرند.

رنو تالیسمان در نمای عقب نیز جلوه فضایی خود را حفظ نموده است. اتصال دو چراغ سمت چپ و راست ایده جدیدی نیست! اما می بینیم که چگونه رنو سبک طراحی خاص خود و اصطلاحاً امضای خود را روی این خودرو جا گذاشته است.

kia optima 2015 02 300x200 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه طراحی ظاهری کیا اپتیما و رنو تالیسمان

کیا اپتیما در حدود 10 سال حضور در بازار داخلی کشورمان به کمال واقعی در زمینه طراحی رسیده است. کافی است تصاویر مدل 2009 این خودرو که برای نخستین مرتبه وارد کشور شد را مشاهده کنید. جهش کره ای ها در 10 سال واقعا چشمگیر است.

به لطف طراحان مشهور اروپایی و آمریکایی و تغییراتی در تیم مدیریتی خود، توانستند خودروهایی باب میل اروپایی ها تولید کنند. کیا اپتیما از همان ابتدا خودرویی جسور و هیجان انگیز بود. این ویژگی ها در مدل های جدید به تدریج در حال افزایش است و اکنون شاهد ادامه این روند ماجراجویانه در جدیدترین مدل های موجود در بازار ایران هستیم.

چهره خشن و اخم آلود کیا اپتیما همیشه برگ برنده آن بوده است. چراغ هایی که در نسخه جدید کمی برش خورده اند، هماهنگی کاملی با قاب و مه شکن دارند. برخلاف برخی از مدل‌های مشابه که فقط از جلوی آن حس خشن و آتشین را دارند، در قسمت عقب کیا اپتیما نیز به لطف چراغ‌های کشیده، اسپرت بودن خود را نشان می‌دهد.

از لحاظ طراحی داخلی:

2020 Renault TALISMAN 3 300x155 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه طراحی داخلی رنو تالیسمان و کیا اپتیما

ممکن است در مورد طراحی بیرونی رنو تالیسمان اختلاف نظر و سلیقه هایی باشد، اما بعید است که در مورد طراحی داخلی این خودرو منتقدی وجود داشته باشد. نخستین موردی که در کابین این خودرو جلب توجه می کند، نمایشگر عمودی بزرگ آن است.

روح خودروهای اروپایی را می توان در این محصول مشاهده نمود یعنی پرهیز از اغراق و زیاده روی. بنابراین دکمه های زیادی روی داشبورد و کنسول وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که رنو تالیسمان بدون آپشن است.

%name مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه طراحی داخلی کیا اپتیما و رنو تالیسمان

 

طراحی داخلی نسل های جدید کیا اپتیما بیشتر راننده محور هستند. سیستم حافظه یکپارچه موجود برای موقعیت های صندلی راننده و آینه ها تنظیمات راننده را ذخیره می کند، این اطلاعات را می توان با اتصال حافظه خودرو به تلفن همراه از راه دور کنترل کرد. یکی دیگر از ویژگی های طراحی داخلی اپتیما، راحتی عالی و فضای صندلی آزاد برای سرنشینان خودرو است.

امکاناتی مانند استارت دکمه ای، ترمز خودکار، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم کنترل نقاط کور از جمله عواملی هستند که برای راحتی راننده در نظر گرفته می شوند. صندلی های چرمی خوش دوخت و راحت از جمله نکات مثبت طراحی داخلی کیا اپتیما است.

صندلی راننده با تکیه گاه کمری در 10 جهت مختلف، صندلی سرنشین جلو نیز در 10 جهت قابل تنظیم است. همچنین تنظیمات مختلف پشتی (تکیه گاه) هستند. صندلی ها نیز به طور کامل مجهز به سیستم گرمایش و تهویه هستند.

 

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در کیا Optima بهتر است یا رنو Talisman ؟

article 637065829176541095 thumb 960 542 300x169 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه تجربه رانندگی رنو تالیسمان و کیا اپتیما

 

بیایید با صندلی های این دو خودرو شروع کنیم. صندلی های تلیسمان به خصوص برای راننده از تکنولوژی بالاتر و آپشن های ویژه ای مانند ماساژور بهره می برند که نقطه قوت آن نسبت به اپتیما است. البته صندلی های عقب اپتیما راحتی بیشتری را برای سرنشینان به خصوص سرنشینان عادی فراهم می کند!

در بخش مقایسه هندلینگ این دو خودرو، کیفیت سواری می تواند تعیین کننده برنده این مقایسه باشد. هر دو خودرو در این بخش امتیاز بالایی خواهند داشت اما دارای نکاتی منفی نیز هستند.
سیستم تعلیق نقطه ضعف بزرگ هر دو خودرو است. هر دو خودروی کیا اپتیما و رنو تالیسمان سواری نسبتاً خشکی را ارائه می دهند اما اپتیما نسبت به تلیسمان واکنش پذیرتر است.

نفوذ صدای خارجی به داخل کابین نیز یکی از عوامل مهم است که تالیسمان ایزولاسیون بهتری نسبت به اپتیما دارد. اما در مجموع می توان گفت که کیا اپتیما کیفیت سواری بالاتری نسبت به رنو تالیسمان دارد.

مقایسه ایمنی در رنو تالیسمان و کیا اپتیما

تست های انجام شده توسط موسسه ایمنی NCAP بر روی این خودرو نشان می دهد که سدان رنو تالیسمان در تمامی جهات از مسافران داخل کابین پشتیبانی ایمن خواهد نمود و به همین دلیل موفق به کسب 5 ستاره ایمنی کامل از بخش اروپایی موسسه ایمنی شده است.

در ادامه می توانید دفترچه ایمنی رنو تالیسمان را مشاهده نمایید.

 

PDF ICON 150x150 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

دانلود دفترچه ایمنی رنو تالیسمان

 

کیا اپتیما یکی از ایمن ترین خودروها در سطح کلاس خود است. این خودرو در تست موسسه ایمنی NCAP که در سال 2015 برگزار شد به موفقیت بزرگی دست یافت و توانست 5 ستاره ایمنی را از آن خود کند. تست ضربه از جلو نشان داد که اپتیما در چنین شرایطی عملکرد خوبی داشت.

در ادامه می توانید دفترچه ایمنی کیا اپتیما را مشاهده نمایید.

 

PDF ICON 150x150 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

دانلود دفترچه ایمنی کیا اپتیما 

 

 Renault Talisman بخریم یا Kia Optima کدام بهتر است؟

renault talisman full front view 904717 300x200 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

 

سال های پایانی دهه 1390 دوران نبرد جدی رنو تالیسمان و کیا اپتیما در بازار ایران بود و طرفداران هر خودرو بر برتری آن بر دیگری تأکید داشتند.

اما حال که چند سال از توقف واردات خودرو به کشورمان می گذرد و رنو تالیسمان به زودی با خط تولید این خودروساز فرانسوی خداحافظی می کند، شرایط موجود به نفع کیا اپتیما تغییر کرده است.

 

kia optima gt line comparisons 300x169 مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما
مقایسه رنو تالیسمان و کیا اپتیما

 

مزیت های کیا اپتیما در این رقابت غیر قابل انکار است. این خودرو از موتور تنفس طبیعی بهره می برد و بر خلاف رنو تالیسمان به کیفیت سوخت حساسیتی ندارد. بازار خرید و فروش اپتیما نیز از رونق چشمگیری در کشورمان برخوردار است در حالی که رنو تالیسمان عملکرد متوسطی را در این زمینه از خود نشان می دهد.

در نهایت باید بیان نمود که تولید کیا اپتیما از این خودروساز کره ای همچنان ادامه دارد و نسل های جدیدتر آن نیز به بازار عرضه می شوند. البته رنو تالیسمان هم با طراحی خاص و چالاکی چشمگیر خود می‌تواند به‌خوبی نیازهای علاقه‌مندان به سدان‌های اسپرت و پرشتاب را پاسخگو باشد.

با توجه به مطالب ارائه شده و سلیقه شخصی شما کدام یک از این دو خودرو را به عنوان خودروی برتر در این مقایسه می‌دانید؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
18 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدی حسینی
مهدی حسینی
10 ماه پیش

رنو تالیسمان با چند نوع کلاس تولید و به بازار جهانی عرضه می‌شه؟

کاوه
کاوه
10 ماه پیش

سلام وقت بخیر
تالیسمان آپشن های بیشتری داره یا اپتیما؟
سطح ایمنی کدوم بالاتره؟

ابراهیمی
ابراهیمی
10 ماه پیش

سلام باتری 70 آمپر هم روی تالیسمان قابل نصبه؟؟

رمضانی
رمضانی
10 ماه پیش

سلام خوبید وقتتون بخیر یک سوالی که ذهن منو درگیر کرده اینه که مشخصات استاندارد یک گیر بکس خوب باید چی باشه مثلا این که ماشین رنو تلیسمان گیر بکس 7 سرعته داره نسبت به ماشین اپتیما که گیر بکس 6 سرعته داره چه مزیتی داره؟؟؟؟

رمضانی
رمضانی
10 ماه پیش

بسیار متشکرم ازینکه این همه وقت و هزینه صرف کردید و چنین اطلاعات خوبی رو در اختیار ما گذاشتید خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم خیلی عالی هستید….

غفاری
غفاری
10 ماه پیش

سلام روز خوش ببخشید ی سوال داشتم منظور از حداکثر قدرت چیه که داخل مقالتون ارائه دادید الان حداکثر قدرت ماشینرنو تالیسمان بالاتر از ماشین اپتیما هست این ینی خیلی امتیاز خوبیه؟؟؟

محمدنژاد
محمدنژاد
10 ماه پیش

سلام برای اپتیما جی تی باتری چند آمپر نصب میشه؟؟

حشم دار
حشم دار
10 ماه پیش

سلام
چرا باطیهای ماشین اپتیما با هم فرق دارند
بابت اطلاعات خوبتون سپاسگذارم

صادق فضل الهی
صادق فضل الهی
10 ماه پیش

سلام و خدا قوت
مطالب جالبی بود، سپاس
ویدیویی که گذاشتید مربوط به مدل استیشن رنو تالیسمان بود، آیا این خودرو وارد بازار ایران شده؟

کیان باتری
در جواب  صادق فضل الهی
10 ماه پیش

سلام. تالیسمان استیشن فعلا وارد بازار ایران نشده است.

عظیمی
عظیمی
10 ماه پیش

سلام
واقعا ممنون بابت مقاله ای که گذاشتید خیلی کمکم کرد

حیدری
حیدری
10 ماه پیش

سلام وقت بخیر منظور از پیشرانه خودرو چیست؟؟

علی
علی
10 ماه پیش

سلام
برای ماشین تالیسمان میشه باتری 90 آمپر نصب کرد ؟

شفاهی
شفاهی
10 ماه پیش

شتاب صفر تا صد خودرو رنو تالیسمان پایین تر از خودرو اپتیما هست به نظر من نه تنها بالاتره بلکه نرم تر هم هست درسته؟؟؟

یاری
یاری
10 ماه پیش

سلام کیان باتری یک سوال خیلی مهم داشتم اگه ماشینی باتری آمپر بالا روش نصب بشه این ینی اون ماشین از نظر تجهیزات و ایمنی و قدرت خیلی خوبه؟ دلیل آمپر بالا نصب شدن رو اون ماشین چیه؟

سعادتی
سعادتی
10 ماه پیش

حجم موتور چیه؟ چه تاثیری در روند حرکت ماشین داره الان تو این مقاله ای که مطالعه میکردم شما نوشته بودید حجم موتوراپتیما بالاتر از تالیسمان هست

مشاوره رایگان و ثبت سفارش