4.5
(139)

در این مقاله از کیان باتری به مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم.  پژو 207 اتوماتیک بهتره یا ام وی ام X22 اتوماتیک کدام را بخریم؟

wp header logo 711 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک
مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

مقایسه کلی ام وی ام X22 و پژو 207

%name مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

یک کراس اوور چینی با یک هاچ بک فرانسوی مونتاژ داخل می‌توانند رقابت خوبی داشته باشند. در ادامه به مقایسه ام وی ام X۲۲ و پژو ۲۰۷ می‌پردازیم.

مقایسه پژو 207 و ام وی ام ایکس ۲۲ در بازار فعلی کشورمان برای برخی مشتریان از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار است؛ چراکه در حال حاضر قیمت این دو محصول مونتاژ داخل به‌ویژه در نسخه‌های اتوماتیک بسیار به هم نزدیک بوده و بنابراین بهتر دیدیم که به مقایسه این‌دو بپردازیم.

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به مقایسه دو خودروی مذکور بپردازیم و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک را به دقت توضیح دهیم. بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، بهتر است ادامه این مقاله را با هم بخوانیم.

همچنین بخوانید:نقد و بررسی مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار اتومات و دنده ای

مقایسه فنی ام وی ام X22 با پژو 207

%name مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

اما پژو 207 و ام وی ام X22 از لحاظ فنی چه تفاوت‌هایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی 207 و ام وی ام X22 مشابه همدیگر است.

در کارزار رقابت میان این دو خودروی مونتاژی، به نظر می‌رسد که قدرت موتوری مشابهی را از این دو خودرو شاهد هستیم. البته طبیعی است که چون ام وی ام وزن بیشتری دارد و آیرودینامیک آن متفاوت است، شتاب و چابکی کمتری خواهد داشت.

مصرف سوخت پژو ۲۰۷ آی ۷,۱ و سیکل ترکیبی مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۲۲ برابر با ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تفاوت مشخات فنی موتور ام وی ام X22 و 207 اتومات

%name مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

پژو ۲۰۷ آی مجهز به یک پیشرانه TU۵ است که می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال قدرت موتور در این خودرو توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

آن سوی میدان، ام وی ام ایکس ۲۲ قرار دارد که مجهز به یک پیشرانه ۱,۵ لیتری تنفس طبیعی است و می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه نیز در این خودروی کراس اوور توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

از طرفی این خودرو تنها در ۱۴ الی ۱۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این رقم در پژو ۲۰۷ آی به ۵ الی ۱۲ ثانیه می‌رسد که عدد قابل قبول‌تری نسبت به حریف چینی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و ام وی ام X22 اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

جدول مشخصات فنی ام وی ام X22 اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک

نوع خودروپژو 207 اتوماتیکام وی ام x22 اسپرت اکسلنت اتوماتیک
حجم موتور15841497
حداکثر قدرت(HP/rpm)5800/1056000/105
حداکثر گشتاور4000/1422750/135
گیربکس4 سرعته اتوماتیک 4 سرعته اتوماتیک         
مصرف سوخت (ترکیبی)7.16.1
شتاب صفر تا 10012.6حدود 14
حداکثر سرعت(Km/h)190170

 

باتری ام وی ام X22 و باتری پژو 207 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مقایسه امکانات و آپشن های ام وی ام X22 اتومات با پژو 207

42 1 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

سطح تجهیزات رفاهی ام وی ام X22 اسپرت اکسلنت اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک تقریباً در یک رده بوده و اختلاف زیادی بین آپشن‌های رفاهی این دو خودرو مشاهده نمی‌شود.

البته وجود تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی سفارشی و سیستم نویگیشن به‌صورت استاندارد، جزو برتری‌های محصول هاچبک ایران خودرو محسوب می‌شوند. در سوی دیگر ایکس ۲۲ هم دارای گرمکن آینه‌های جانبی و روکش صندلی چرمی و سانروف است که در 207 وجود ندارند.

آپشن‌های مشترک و مهم این دو خودرو نیز به شرح زیر است:

کروز کنترل، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، بلوتوث و پورت USB، میرورلینک، دی لایت و آینه‌های برقی.

جدول امکانات رفاهی پژو 207i و MVM X22

مشخصاتپژو 207 آیام وی ام X22  دنده ای
سیستم های ترمز و پایداریسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي توپرکروز کنترل + کنترل ایستایی در سربالایی سفارشی + کنترل کشش سفارشی + کنترل پایداری سفارشی + توزیع نیرو ترمز + ترمز ضدقفل + ترمز کمکی سفارشی
کیسه هواکیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا 2 کیسه هواایربگ راننده + ایربگ سرنشین جلو
مالتی مدیاسيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي، GPS، DVD، پورت USB، بلندگو درهاي جلو و عقب، تيوتر صوتي جلو، بلوتوثسیستم صوتی 4 اسپیکر + 8 اینچی لمسی + دوربین عقب + قابلیت پشتیبانی Bluetooth – USB – MP3 – MirrorLink
سایز تایر (لاستیک ها)14 اينچ آلومينيومي205/55R16
استاندارد محیط زیستیورو 4
صندلیصندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم4جهت بصورت دستي, پشت سري جلو وعقب قابل تنظيمصندلی‌ راننده 6 حالته دستی + صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی + روکش صندلی چرم
تهویه مطبوعاتوماتيكدستی
شیشه ها و آینه هاآينه هاي جانبي برقي راهنما دار هم رنگ بدنه – شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقبآینه جانبی با تنظیم برقی
چراغچراغ مه شكن جلو و عقب,قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جديد عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روزدی‌لایت + چراغ جلو هالوژن
سانروفدارد
نسبت تراكم 10.5
تجهیزات ایمنیايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو 3 نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع، كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه اي، صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس، سنسور دنده عقب، دوربين دنده عقبسنسور عقب + سنسور فشار باد تایر سفارشی
سیستم فرماننیروی کمکی هیدرولیکی + دکمه‌های کنترلی
ویژگی ها و امکاناتکابین تریم نارنجی و مشکی
سيستم انژكتوری
مقایسه قیمتمحصول ارزانترمحصول گرانتر

بیشتر بخوانید: بررسی آپشن های پژو 207 جدید (207i)

مقایسه طراحی ظاهری پژو 207 و ام وی ام X22

wp header logo 723 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

مقایسه پژو 207 و ام وی ام ایکس ۲۲ از نظر طراحی به ما نشان می‌دهد با وجود استایل قابل‌قبول و نسبتاً زیبای ام وی ام ایکس ۲۲ به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک اقتصادی، پژو 207 با وجود قدیمی‌تر بودن همچنان زیبایی‌های بیشتری در فرم بدنه خود جا داده است. البته این دیدگاه شاید موافق سلیقه همه افراد نباشد اما احتمالا نظر بسیاری از مشتریان به سوی خرید پژو 207 متمایل خواهد بود.

در سوی دیگر ام وی ام X22 نیز طراحی چهره قابل­‌قبولی دارد و به جز طرح نامتناسب نمای عقب و چراغ‌های کوچک آن، انتقاد چندانی نمی‌شود به طراحی این خودرو وارد کرد. در مجموع گرچه بسته به سلیقه خریداران هر دو خودرو ظاهری نسبتاً زیبا ارائه می‌دهند، اما همان‌طور که اشاره شد احتمالا 207 با توجه به نمای نسبتا جذاب‌تر خود، هواخواهان بیشتری داشته باشد.

از لحاظ طراحی داخلی:

D9BEDA98D988207 1 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

در مورد طراحی کابین‌ها اوضاع می‌تواند تا حدودی برعکس شود؛ چرا که نمای داخلی ام وی ام X22 طراحی جدید و اسپرت‌تری را ارائه می‌دهد، اما داشبورد 207 طرحی ساده و نسبتاً قدیمی دارد. از لحاظ میزان گنجایش کابین نیز به دلیل فاصله محوری بزرگ‌تر، اوضاع ام وی ام X22 بهتر از حریف هاچبک خود است و سرنشینان راحتی بیشتری را در صندلی‌های عقب این خودرو تجربه می‌کنند.

صندوق عقب 207 حدود ۲۴۵ لیتر گنجایش دارد این رقم در MVM X22 تا ۴۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه کابین ام وی ام ایکس ۲۲ در مسافرت‌ها به‌ویژه بخش صندلی‌های عقب و صندوق آن، کارایی بیشتری برای خانواده‌ها خواهد داشت.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

تجربه رانندگی در پژو 207 بهتر است یا ام وی ام X22؟

%name مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

تجربه‌ی رانندگی با پژو 207 نشان می‌دهد که بعد از فشردن پدال ترمز صدایی از پشت لیور به گوش می‌رسد که متعلق به آزاد کردن ضامن لیور می‌باشد در حالی‌که این صدا نباید به این واضحی شنیده شود.

D9BEDA98D9882071 1 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

از طرفی داشتن فرمان برقی به جای هیدرولیکی در پژو 207 باعث می‌شود که قابلیت تطبیق با هر سرعتی را داشته باشد، در واقع در سرعت‌های پایین عملکرد نرم‌تر و در سرعت های بالاتر عملکرد سفت‌تری دارد که همین موضوع هندلینگ این خودرو را به یکی از بهترین‌های بازار تبدیل کرده است. این خودرو نیز مانند پژو 206 سیستم تعلیق خشکی دارد اما وجود صندلی‌های راحت و هندلیگ مناسب، رانندگی با این خودرو را راحت‌تر می‌کند.

از طرف دیگر، رانندگی با ام وی ام X22 نیز باعث آشکار شدن معایب این خودرو می‌شود. به طور مثال هنگام استفاده از حالت اسپرت به ویژه در زمان سبقت، توان کم پیشرانه و شتاب ضعیف خودرو به شدت آزاردهنده و مشکل آفرین خواهد بود اما سیستم تعلیق X22 و فرمان الکتریکی این خودرو باعث هندلینگ راحت و رضایت بخش آن خواهد بود.

بنابراین نتیجه می‌گیریم که هاچ بک ایران خودرو از نظر مشخصات فنی در سطح قابل قبول‌تری قرار دارد. کیفیت سواری و تجربه رانندگی نیز با این خودرو بهتر از محصول چینی مدیران خودرو خواهد بود. سیستم تعلیق ام وی ام به گونه‌ای است که سرنشینان عقب کوبش‌های بیشتری را تجربه می‌کنند و موجب آزار آنها می‌شود.

میزان کنترل و تسلط راننده بر خودرو توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و آن طور که آنها اظهار نظر کرده‌اند، عملکرد محصول مدیران خودرو در این قسمت چندان رضایت‌بخش نیست. البته در نسخه‌های جدیدتر ام وی ام ایکس ۲۲ به علت وجود سیستم‌های کنترل پایداری و کشش و رفع ایرادهای جزئی عملکرد کلی اندکی بهبود یافته است. پژو ۲۰۷ آی مجهز به سیستم‌های پایداری و کنترل کشش نیست و به همین خاطر تعادل بهتری را به ارمغان می‌آورد.

البته به دلیل فقدان این دو سیستم ممکن است به هنگام دور زدن سریع، خودرو دچار بیش فرمانی شود و تعادل قسمت عقب از دست برود.

سیستم تعلیق ۲۰۷ نرم‌تر است و در مقایسه با ایکس ۲۲ سواری بهتری را به راننده و سرنشینان القا می‌کند.

مقایسه ایمنی و تست تصادف ام وی ام X22 اتوماتیک و 207 اتوماتیک

متاسفانه خودرو‌های مونتاژ داخلی در بحث ایمنی حرف زیادی برای گفتن ندارد و هیچ ارگان بین المللی در داخل کشور برای بررسی ایمنی این خودروها وجود ندارد بنابراین برای بررسی ایمنی پژو 207 مجبور به تحقیق شرایط 206 اورجینال هستیم؛ چرا که پژو 207 فیس لیفت پژو 206 محسوب می‌شود. پژو 206 توانسته بود از بنیاد ایمنی خودروهای اروپا 4 ستاره دریافت کند. این خودرو فقط برای سرنشینان جلو خودرو کیسه هوا دارد. و هیچ گونه کیسه هوا پرده‌ای و جانبی ندارد.

ام وی امX22 با پشت سر گذاشتن تست‌های مختلف توانسته بود گواهینامه متعددی در بخش ایمنی و کیفیت دریافت کند! اما این خودرو هیچگونه ستاره ای از بنیادهای بین‌المللی ایمنی خودرو مانند Euro NCAP و یا بنیاد ایمنی خودروهایی چینی (C-NCAP) دریافت نکرده است که جای تعجب زیادی دارد. اما به طور کلی ام وی ام X22 از نظر ایمنی در سطح متوسطی قرار دارد.

جدول تجهیزات ایمنی 207 و ام وی ام x2

تجهیزاتپژو 207MVM X22
تجهیزات ایمنی و حفاظتیايموبيلايزر/قفل مركزی با ريموت/كمربندهاي ايمنی سرنشينان جلو 3 نقطه‌ای با قابليت تنظيم ارتفاع/كمربند سرنشينان عقب 3 نقطه‌ای/صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس/ سنسور دنده عقب/دوربين دنده عقبایموبلایزر، قفل مركزی با ريموت‌، کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده، صندلی عقب مجهز به ايزوفيكس، سنسور دنده عقب/دوربين دنده عقب، دزدگیر/ کیلس/استارت دکمه ای
کیسه هواراننده و سرنشینراننده‌، سرنشین جلو، جانبی
سیستم ترمزسيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)/ترمز جلو ديسكی با سيستم خنك كاری/ ترمز عقب ديسكی توپرABS-EBD

مقایسه پژو 207 و MVM X22 از لحاظ شرایط بازار

%name مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 در بخش خدمات پس از فروش، برتری کامل پژو 207 را نسبت به ام وی ام X22 نشان می‌دهد یکی از مهمترین دلایل این برتری کمبود قطعات ام وی ام X22 در بازار می‌باشد. اگرچه قطعاتی که برای پژو 207 در بازار موجود است بیشتر از نوع بی‌کیفیت چینی می‌باشد. اگر بازار دست دوم و خوش‌فروش بودن خودرو برایتان مهم است باید بدانید که پژو 207 از اقبال بهتری در این مورد برخوردار است.

در واقع این خودرو یکی از خوش فروش‌ترین خودروهای دست دوم با کمترین افت قیمت محسوب می‌شود. درحالی‌که بازار فروش دست‌دوم ام وی ام X22 در مقایسه با پژو 207 مانند بقیه خودرو‌های چینی در بازار ایران چندان مناسب نیست.

ام وی ام X22 بخریم یا پژو 207 کدام بهتر است؟

mvm x22 vs peugeot 207 مقایسه ام وی ام X22 و پژو 207 اتوماتیک

به طور کلی اگر بخواهیم از بین این دو خودرو یکی را برای خرید انتخاب کنیم باید ابتدا اولویت‌های خود را مشخص کنیم. اگر مهمترین اولویت شما خدمات پس از فروش، افت قیمت کمتر، خوش‌فروش بودن و شتاب خوب است بی‌شک پژو 207 انتخاب بهتری محسوب می‌شود اما اگر به دنبال خودروی شاسی بلند با امکانات و شرایط مناسب هستید می‌توانید ام وی ام X22 را انتخاب کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

این نوشته در بلاگ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.
عضو شوید
آگاه شوید
guest
5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدوی
مهدوی
10 ماه پیش

با سلام خدمت شما دوست عزیز از مقالتون خیلی لذت بردم واقعا ممنونم فقط یک سوالی برام پیش اومد اینکه آیا وزن ماشین هم در روند سرعت تاثیر بسزایی داره یا اینکه تاثیر چندانی نداره و میشه با المان های دیگه جبران ضعف کرد 

فتاحی
فتاحی
10 ماه پیش

خواستم یک تشکر ویژه کنم بابت این مقالتون که باعث شد خیلی از سوالای مارو جواب بده و اطلاعاتمون رو کامل کنه ممنونم از شما

دوستی
دوستی
10 ماه پیش

داشتم مقالتون رو مطالعه میکردم رسیدم به امکانات ماشین یجاش نوشته بودید مصرف ترکیبی،،، برام سوال پیش اومد منظورتون ازین آپشن چیه؟؟؟؟

نعمت پور
نعمت پور
10 ماه پیش

وقتتون بخیر یک سوالی داشتم اینکه حجم مخزن هم جزء آپشن ماشین حساب میشه؟ هرچی حجم مخزن بیشتر باشه ینی ماشین خوبی

ثروتی
ثروتی
10 ماه پیش

آقا خسته نباشید منظورتون از پیشرانه خودرو چیه ؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش