4.8
(634)

همان طور که می دانید معاینه فنی یکی از کارهایی است که تمامی رانندگان خودرو باید در دوره های متفاوتی آن را انجان دهند. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص معاینه فنی خودرو های سنگین و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه کیان باتری باشید.

معاینه معاینه فنی خودرو های سنگین
معاینه فنی خودروهای سنگین

 به صورت کلی هدف انجام معاینه فنی آزمون آلاینده‌ها و بررسی وضعیت سلامت خودرو است. یکی از مهم ترین بخش هایی که در معاینه فنی مورد بررسی قرار میگیرد، تضمین ایمنی خودرو و کارایی سیستم ترمز می باشد.

در صورتی که خودرو مورد نظر در هر یک از بخش هایی همچون ترمز جلو، عقب، ترمز دستی و … دارای ایراد باشد خودرو رد می شود و باید نسبت به تعمیر آن ها اقدام کند. 

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ما قصد داریم تا در خصوص معاینه فنی خودرو های سنگین صحبت کنیم. بنابراین در ادامه به بررسی موضوعات مربوط به این عنوان می پردازیم.

معاینه فنی ماشین ماشین های سنگین

بررسی معاینه فنی خودرو های سنگین
مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین

با توجه به آمار بسیار بالای تصادفات جاده‌ای در کشور و اینکه بیشترین تصادفات به دلیل نقص فنی اعلام شده است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت کاهش آمار میزان این تصادفات که بیشتر آن مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین است، اقدام به برگزاری سامانه برخط معاینه فنی کرده است، تا از این طریق بتواند به کمک سایر دستگاه های نظارتی بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای ذکر شده نظارت دقیق‌ تری انجام دهد.

نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین توسط اداره کل راهداری، اداره کل محیط زیست، استانداری و پلیس راه انجام می شود. عملکرد این مراکز نیز توسط سامانه کنترل و نظارت انجام می شود. 

به این صورت که تمامی خودرو های سنگین که برای معاینه فنی به هریک از مراکز موجود در کشور مراجعه می کنند، به صورت آنلاین تصویر ورود و خروج آن ها ثبت می شود. 

بررسی هایی که در این مراکز صورت می گیرد بیشتر مربوط به تست ترمز، لغزش جانبی، آلایندگی ها، تست های بصری و جانبی همانند: شیشه ها، وضعیت اتاق و لاستیک می باشد. که تمامی این موارد توسط کارشناس مخصوص بررسی می شود.

بیشتر بدانید: نکات مهم درباره معاینه فنی خودرو

وضعیت معاینه فنی ماشین های سنگین در کشور چگونه است؟

به صورت ماهانه حدود ۳۸۰۰ خودرو سنگین به مراکز مختلف معاینه فنی در کشور مراجعه می کنند، البته باید در نظر داشته باشید که این تعداد متغیر است و ممکن است ماهانه تعداد آن ها افزایش و یا کاهش یابد. به طور کلی تعداد وسایل نقلیه مردود شده در هر ماه بین ۱۰ تا ۲۵ درصد می باشد.

خودروهای سنگین که برای گرفتن معاینه فنی مراجعه مراجعه می کنند به دو دسته خودرو های سنگین درون شهری و خودرو های سنگین برون شهری تقسیم می شوند.

خورو های سنگین درون شهری تحت نظارت شهرداری مخصوص هر منطقه ساماندهی می شود و به عبارتی در داخل محدوده و حریم شهر ها فعالیت دارند.

اما در خصوص خودرو سنگین برون شهری این گونه نیست. این خودرو ها توسط سازمان راهداری مدیریت می شوند و موظف هستند که تنها در خارج از شهر تردد داشته باشند.

سن معاینه فنی خودروهای سنگین و مدت اعتبار آن

معاینه فنی معاینه فنی خودرو های سنگین
سن معاینه فنی ماشین های سنگین

طبق خبرهای موجود است معاون فنی و نظارت اداره کل حمل و نقل جاده‌ای خودروهای سنگین که به تازگی تولید می شوند و سال ساخت آن ها زیر یک سال است احتیاجی به انجام معاینه فنی ندارند.

اما در خصوص خودروهایی که عمر آن ها بالای یک سال و تا ده سال است، مدت اعتبار معاینه فنی ۶ ماه است و در آخر خودروهای سنگینی که بالای ده سال عمر دارند، مدت اعتبار معاینه فنی آن ها ۳ ماهه است.

کدام دسته از خودرو ها جزو ماشین های سنگین حساب می شوند؟

تمامی خودرو هایی که مخصوص حمل بار یا مسافر هستند در این دسته قرار می گیرند. به طور مثال: اتوبوس ها، میدلباس، مینی بوس و وسایل نقلیه باری که ظرفیت آن ها بیش تر از ۵.۳ تن باشد. مثل: انواع کامیونت، کامیون، تریلر، کشنده، تانکر، یدک، نیمه یدک، ون باری، لوری و …

نوع سوخت استفاده شده برای خودرو ها اهمیت ندارد و باید دارای پلاک مستقل باشند.

همچنین بخوانید: معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

چه مواردی در معاینه فنی خودرو های سنگین بررسی می شود؟

از جمله مواردی که رانندگان خودروهای سنگین باید بیش از مراجعه به مراکز معاینه فنی به آنها رسیدگی کنند تا بتوانند تاییدیه را به دست آورند می توان به موارد زیر اشاره داشت: 

کیفیت عاج لاستیک ها، وضعیت چرخها، شیشه ها و آینه ها، چراغها، کمربند ایمنی، جعبه کمک های اولیه، اعتبار شارژ کپسول اطفاء حریق، وضعیت باک، درب ها، سیستم ترمز خودرو، وضعیت اگزوز، میزان آلایندگی، کیلومتر شمار، وضعیت جلوبندی و فرمان و سایر موارد این چنینی اشاره کرد.

استعلام معاینه فنی خودروهای سنگین

خودرو 1 معاینه فنی خودرو های سنگین
استعلام معاینه فنی خودرو سنگین

مدتی است که مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به سامانه متمرکز یکپارچه به نام سیمفا متصل شده است. یعنی عملیات انجام معاینه فنی خودروهای سنگین همانند کامیون به صورت غیر برخط انجام می‌ شود. 

نتایج آزمون های انجام شده در این مراکز و تحت وب سرویس به مرکز داده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال می‌شود و از این طریق تمامی اطلاعات به خوبی نگهداری می شود.

ممکن است به یکی از این مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین مراجعه کرده باشید و و از صحت و اطمینان دارم که در سامانه سیمفا ثبت شده است اطلاع نداشته باشیم و یا تاریخ اتمام معاینه فنی خود را ندانید در این صورت راه هایی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید استعلام معاینه فنی خودرو انجام دهید و به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید.

شیوه استعلام آنلاین معاینه فنی برای خودرو های سنگین

همان طور که اشاره کردیم چند سالی است که سامانه معاینه فنی خودرو های سنگین وابسته به سامانه سیمفا شده است، به همین دلیل این امکان وجود دارد که به شما به صورت آنلاین و به کمک اینترنت نسبت به بررسی وضعیت معاینه فنی خود اقدام کنید.

برای استعلام کافیست که به سایت سیمفا مراجعه نمایید و با وارد کردن کد وی آی ان نسبت به استعلام اقدام کنید. در صورتی که قصد این را دارید که از طریق پلاک خود اقدام کنید و بدانید که آیا معاینه فنی شما به صورت معتبر می باشد یا خیر. باید در زمان ورود به سایت بر روی استعلام که در سمت راست می باشد کلیک کنید.

سپس با انتخاب گزینه گواهی معاینه فنی صفحه ای برای شما باز می شود که باید در آن پروسه آمده را انجام دهید. در صفحه آخر نیز نتیجه استعلام شما مشخص می شود.

در صورتی که خودرو سنگین شما دارای معاینه فنی ثبت شده در این سامانه باشد، پیام گواهی معاینه فنی معتبر است همراه با تاریخ انقضا بر روی صفحه نمایان می شود.

اما چنانچه خودرو شما دارای هیچ معاینه فنی نباشد و یا معاینه فنی توسط این سامانه ثبت نشده باشد پیامی مبنی بر هیچ گواهی بر روری سامانه ثبت نشده است نشان داده می شود.

شیوه استعلام وضعیت معاینه فنی خودرو سنگین توسط سامانه USSD

در صورتی که شما به هر دلیلی امکان دسترسی به اینترنت را نداشته باشید و نتوانید به سایت ذکر شده مراجعه نمایید. می توانید به کمک سامانه USSD و با استفاده از کد #۲۰۰۸* و بدون نیاز به اینترنت، استعلام گواهی معاینه فنی کامیون خود را بگیرید و اعتبار و اصالت آن را بررسی کنید.

البته در نظر داشته باشید که امکان استعلام گواهی زمانی وجود دارد که 24 ساعت از ثبت گواهی شما گذشته باشد.

استعلام وضعیت معاینه فنی خودرو های سنگین با استفاده از سرویس های پیامکی

برای استعلام وضعیت معاینه فنی به کمک سامانه های پیامکی باید در ابتدا در سرویس های مربوطه عضو شوید. به این صورت که عدد 1 را به شماره 2008 ارسال نمایید و سپس از آن به بعد می توانید به کمک پیامک وضعیت خودروی خود را بررسی کنید.

آیا بدون داشتن معاینه فنی می توان به تهران وارد شد؟

ماشین معاینه فنی خودرو های سنگین
ورود های خودرو های سنگین بدون معاینه فنی به سطح شهر

در خصوص این موضوع باید بگوییم که خیر چنین امکانی وجود ندارد، طبق صحبت های رئیس پلیس تهران امکان تردد و ورود خودرو های سنگین بدون داشتن معاینه فنی به داخل تهران وجود ندارد.

ایشان بیان کرده است که موضوع ورود خودرو های سنگینی که دارای برگه معاینه فنی نمی باشند به صورت کاملا جدی در دستور کار پلیس راهور قرار دارد و به کمک دوربین های موجود و حضور ماموران، با خودرو های سنگینی که فاقد از معاینه فنی هستند برخورد می شود.

همچنین طبق خبر های موجود خودرو های سنگین و کامیون هایی که پس از ساعت 22 شب می خواهند وارد شهر شوند باید حتما دارای برگه معاینه فنی باشند، در غیر این صورت اجازه ورود به داخل شهر برای آن ها وجود ندارد.

لیست مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین

سالن معاینه فنی خودرو های سنگین

استانشهرستانشماره های تلفنآدرس
 

 

 

 

آذربایجان شرقی

تبریز (۲ خط)۰۹۱۴۳۱۰۰۰۳۴

۰۹۳۵۵۱۵۴۵۴۰۰

کیلومتر ۱۶ محور تبریز- صفویان – پایانه بار تبریز
مرند۰۹۱۴۳۱۳۱۸۰۶

۰۹۱۴۳۱۷۴۸۵۸

کیلومتر ۲ جاده مرند- کشکسرای – سمت چپ

بستان آباد۰۴۱۱۵۴۳۲۰۷کیلومتر ۲ جاده بستان آباد – میانه – سمت چپ
سازمان حمایت  زندانیان تبریز (۲ خط)کیلومتر ۶ اتوبان شهید کسائی تبریز- بستان آباد
بناب
 

 

 

 

 

آذربایجان غربی

ارومیه۲-۰۴۱۱۴۳۴۳۷۴۱کیلومتر جاده شهید کلانتری – پایانه بار ارومیه – رشیدی
بوکان۰۹۱۴۳۴۸۸۸۰۱کیلومتر ۱۰ محور بوکان – میاندوآب – حیدری
خوی۰۹۱۴۸۱۱۶۶۷۸کیلومتر ۲۰ محور خوی- تبریز – طالبی
بازرگان۰۴۶۲۳۳۷۲۰۰۷تیرپارک بازرگان – کیلومتر ۱ محور ماکو-شرکت صافات

 

مهاباد۰۴۴۲۲۳۳۸۱۰۸کیلومتر ۵ محور مهاباد – میاندوآب
ارومیه (کمربندی)۰۴۴۱۲۳۷۵۴۸۷ تا ۹۱ارومیه کمربندی خاتم الانبیاء
سلماس
اردبیلاردبیل (پام)۵-۰۴۵۱۸۸۱۸۹۰۴کیلومتر ۱ محور اردبیل – آستارا – پام
اردبیل (قبادی)۴-۰۴۵۱۶۶۳۲۰۰۳کیلومتر ۱ محور اردبیل – خلخال
اردبیل (شوقی)
اصفهانشرق اصفهان۵-۰۳۱۱۸۷۸۲۳۰۱کیلومتر ۴ محور اصفهان – نائین پایانه بار شرق
سه راه علویجه۰۹۱۳۱۱۷۰۹۷۷محور اصفهان تهران سه راه علویجه روبه روی پلیس راه
شهرضا۰۹۱۳۳۱۴۶۹۸۲ابتدای محور شهرضا – شیراز، روبه روی شهرک منظریه
نجف آباد۰۹۱۳۳۳۱۳۸۴۱ابتدای محور نجف آباد – داران، پایانه بار نجف آباد، جنب اداره راه شهرستان نجف آباد
گلپایگان۰۹۱۳۱۷۱۹۳۵۰محور گلپایگان خوانسار جنب شرکت تعاونی کامیون‌داران
مبارکه۰۹۱۳۱۳۵۸۳۹۰مبارکه – پایانه بار مبارکه
فلاورجان۰۹۱۳۱۱۷۱۰۷۷فلاورجان – اتوبان ذوب آهن، کیلومتر ۶ محور سیمان سپاهان
 

 

 

البرز

بهارستان۰۹۱۲۱۶۷۵۵۳۷کرج- آزادراه کرج- قزوین – کمالشهر- خیابان بهشت سکینه – روبه روی شهرک صنعتی
نظرآباد علیجانیجاده قدیم کرج- قزوین نرسیده به پل راه آهن
بیستون ماهدشت۰۹۱۲۱۸۷۱۴۶۰جاده اشتهارد ماهدشت ۶ کیلومتر مانده به پلیس راه
ایلامایلام۰۹۱۸۳۴۱۵۲۵۰کیلومتر ۱۵ محور ایلام – چلوار – ایوانکی
بوشهربوشهر۰۷۷۱۴۵۵۳۲۴۴بوشهر- پایانه بار
برازجان۰۷۷۲۳۴۲۳۹۹۳۲کیلومتر ۲ محور برازجان – دالکی
 

 

 

 

 

تهران

رباط کریم۱-۰۲۲۹۴۴۶۱۶۶۰جاده قدیم تهران- ساوه – سه راه آدران
حسن آّباد۰۲۱۵۶۲۲۸۰۱۰جاده قدیم تهران قم نرسیده به حسن آباد
شریف آباد۰۹۱۹۵۰۷۴۰۰۳جاده خاوران نرسیده به شریف آباد جنب رستوران پاسارگاد
آزاد راه تهران – ساوه۰۲۱۵۶۶۷۰۵۰۰کیلومتر ۱۹ آزاد راه تهران – ساوه جنب مجتمع رفاهی آرمان
خلیج فارس۰۲۲۸۲۳۵۷۰۰۷میدان نماز – اسلام شهر
واوان۰۹۱۲۵۰۵۰۵۰۷شهرستان اسلام شهر- کمربندی واوان- بعد از میدان الغدیر به سمت شورآباد
امام رضا۰۲۱۳۳۸۵۵۶۰۰کیلومتر ۱ جاده خاوران بعد از پل سیمان
پایانه بار تهران۰۹۱۹۷۵۷۵۹۶۳کیلومتر ۲۲ جاده قدیم تهران – ساوه نسیم شهر
دماوند۰۹۱۲۱۵۹۳۶۲۸کیلومتر ۲ محور دماوند – فیروز کوه بعد از پل شلمه
باقرشهر
چهار محال و بختیاریشهرکرد۰۳۸۱۳۳۴۸۵۹۹شهرکرد- پایانه بار ۲۶ آذر
بروجن۰۹۱۳۱۱۳۳۷۶۱کیلومتر ۳ جاده لردگان- شرکت آریا زاگرس – کاظمی
 

 

 

 

 

 

خراسان رضوی

مشهد (۲ خط)۵۱۱۳۹۲۴۴۲۲کیلومتر ۲ محور مشهد- فریمان- پایانه بار مشهد
سبزوار۰۹۱۵۱۷۱۱۴۳۸کیلومتر یک محور سبزوار – نیشابور
گناباد۰۹۱۵۳۰۴۶۸۶۳کیلومتر ۵ محور تربت حیدریه- مرکز مبین
مشهد (طوس)۰۵۱۱۲۶۷۳۶۴۶مشهد کیلومتر ۱۵ محور چناران (پیشتازان ایمن طوس)
نیشابور(استقلال)۰۹۳۵۵۰۴۵۹۸۳

۰۵۵۱۲۴۷۳۵۶۹

کیلومتر ۵ محور قدیم نیشابور – مشهد
تربت حیدریه۰۹۱۵۳۳۱۱۱۹۷کیلومتر ۵ محور تربت حیدریه – مشهد
نیشابور (دوستان)۰۹۱۵۳۵۱۵۸۰۷کیلومتر ۲ محور قدیم نیشابور – سبزوار
مشهد (رضوی)۰۹۱۵۱۱۵۶۵۱۷کیلومتر ۶ محور مشهد – کلات
مشهد (ثامن الحجج)٣٣٢٢۴٢۴٨محور مشهد سرخس، کیلومتر‌٢ جاده میامی
 

خراسان جنوبی

بیرجند۰۵۶۱۲۲۳۶۰۳۵ابتدای محور بیرجند- اسدیه
شهرستان فردوس۰۵۳۴۲۳۲۸۰۸۲فردوس- اسلامیه ابتدای بلوار آیت الله فردوسی پور حد فاصل شهرک صنعتی و پلیس راه
خراسان شمالیشیروان۰۵۳۵۶۳۵۷۰۴۰و۴شیروان- کیلومتر ۵ محور فاروج
بجنورد
خوزستاناهواز (ایمن سازان)۶-۰۶۱۱۴۴۳۵۱۵۴اهواز – برومی – بعد از راه آهن
بندر امام۰۹۱۶۳۵۱۲۶۰۱کیلومتر ۷ محور بندر امام- ماهشهر
شوشتر۰۹۱۶۱۱۲۷۵۵۵ابتدای محور شوشتر – اهواز
بهبهان۰۹۱۶۳۷۲۲۰۰۱کیلومتر ۲ محور امیدیه به بهبهان
رامهرمز۰۹۱۶۱۹۱۰۰۷۷کیلومتر ۵ محور رامهرمز – اهواز
اهواز (شهید معقولی)۰۹۳۹۸۳۵۲۱۰۹کیلومتر ۵ محور اهواز – اندیمشک
 

زنجان

زنجان۰۲۴۱۷۲۹۰۲۰۱

 

کیلومتر ۵ آزاد راه زنجان قزوین پایانه بار صبای زنجان
هیدج۰۲۴۲۵۷۵۰۴۶۸کیلومتر ۲ جاده هیدج – زنجان
سمنانسمنان۰۹۱۲۱۳۱۹۷۲۵کیلومتر ۲ جاده فیروزکوه
ایوانکی۰۹۱۲۳۲۳۷۲۲۶کیلومتر ۲ محور ایوانکی – تهران
 

 

سیستان و بلوچستان

زاهدان۰۹۱۵۱۴۱۰۴۷۷کمبرندی شهید کلانتری
زابل۰۹۱۵۵۴۲۱۴۰۸میدان شهید صدر یزدی – جاده ادیمی
خاش۰۹۱۵۱۴۱۱۷۶۴محور خاش – سراوان جنب پایانه بار
چابهار۰۹۱۵۳۴۹۷۷۹۶کیلومتر ۱۴ محور چابهار – نیک شهر
 

 

 

 

 

فارس

شیراز۰۷۱۱۲۴۲۶۷۲۱جاده کمبرندی – پایانه بار اکبرآباد
جهرم۰۷۹۱۵۵۵۵۰۰۰بلوار آیت الله خامنه ای – جنب سردخانه بزرگ جهرم
نی ریز۰۷۳۲۵۲۲۳۷۶۰بلوار امام رضا – شهرک حمل و نقل
کازرون۰۷۲۱۲۲۴۲۵۳۵کیلومتر ۷ محور کازرون – بوشهر
داراب۰۷۳۲۶۲۶۰۰۴۳کیلومتر یک جاده داراب – بندرعباس
لار۰۷۸۱۲۲۵۲۹۳۸کیلومتر ۷ جاده لار به جهرم
زرقان۰۷۱۲۴۲۲۹۱۴۱کیلومتر ۱۸ محور شیراز – مرودشت جاده متل دنا
مرودشت
فسا
آباده
قزوینقزوین۰۲۸۲۴۴۵۳۴۱۱کیلومتر ۱۷ محور قزوین- بوئین زهرا پایانه بار قزوین
قمقم۰۲۸۲۴۴۵۳۴۱۱محور قدیم قم – تهران جنب ترمینال مسافربری
قم (محور سلفچگان)۳-۰۲۵۱۶۶۴۴۰۲۲
کردستانسنندج۰۹۱۲۲۷۶۶۳۴۸سنندج – پایانه بار
قروه۰۸۷۲۵۲۴۲۱۴۱کیلومتر ۵ محور قروه – سنندج
دیواندره۰۹۱۸۷۷۲۱۰۰۳کیلومتر ۴۵ محور سنندج
سقز(ایده آل)۰۹۱۴۳۴۱۴۹۱۳کیلومتر ۸ محور سقز – بوکان
سقز (صاحب)۰۹۱۸۳۷۲۰۹۱۳کیلومتر ۱۵ محور سقز – سنندج
کرمانکرمان۰۳۴۱۲۵۱۷۱۳۰کیلومتر ۷ محور کرمان – باغین پایانه بار کرمان
سیرجان۹-۰۳۴۵۳۴۷۲۷۳۷کیلومتر ۲ محور سیرجان – شهربابک
جیرفت۰۹۱۲۱۱۲۳۲۵۲کیلومتر ۵ محور جیرفت – کرمان
کرمانشاهکرمانشاه(مرکز۱)۰۸۳۱۴۳۲۹۵۴۰کیلومتر ۵ محور کرمانشاه – همدان پایانه بار کرمانشاه
کرمانشاه (مرکز۲)۰۸۳۱۴۲۷۱۶۱۱کرمانشاه ۳ محور کرمانشاه سنندج شهرک آزمایش
مرصاد۰۸۳۲۵۲۹۰۵۱۰کیلومتر ۲ محور اسلام آباد غرب – کرمانشاه
کنگاور۰۹۱۸۸۳۷۶۹۱۶کیلومتر ۴ محور کنگاور – کرمانشاه
ستاد غرب کرمانشاه
کهگیلویه و بویر احمدیاسوجغیر فعال—————————
گلستانگرگان۰۱۷۱۴۴۲۴۷۸۹کیلومتر ۲ محور گرگان بهشهر- تعاونی کامیون‌داران
علی آباد۰۹۱۲۱۰۵۵۹۲۹کیلومتر ۳ محور گرگان آزادشهر، اول جاده زرین گل
گیلاندشت آباد۰۱۳۲۵۴۵۳۹۹۲کیلومتر ۲۰ محور رشت لاهیجان
شکوفه موتور گیلان۰۹۳۵۴۰۰۱۹۶۰کیلومتر ۳ محور خواچکین- پیر بازار
لرستانخرم آباد۰۶۶۱۴۲۳۲۴۱۸کمربندی خرم آیاد- پایانه بار
بروجرد۰۶۶۲۲۹۱۵۹۳۰بروجرد- کیلومتر ۳ محور بروجرد- اراک
ازنا۰۹۱۲۱۱۲۵۴۳۵کیلومتر ۳ محور ازنا- دورود
مازندرانساری۰۱۵۱۲۲۷۳۳۷۴ساری- جاده جویبار- تعاونی کامیون‌داران
آمل۰۱۲۱۳۲۵۴۹۰۱

۰۹۱۱۳۲۵۴۹۰۱

جاده آمل – بابل، دیودشت، سمت راست
تنکابن۰۱۹۲۴۲۳۵۶۶۰تنکابن- کمربندی جدید نرسیده به پل زیرگذر خرم آباد
گلوگاه۰۹۱۱۱۵۴۷۰۶۸کیلومتر ۲۲ محور بهشهر – گرگان
مرکزیاراک (۲خط)۰۸۶۲۳۲۷۲۱۵۵کیلومتر ۲۳ محور اراک – سلفچگان
ساوه (باران)۰۹۱۸۳۶۳۲۸۶۴کیلومتر ۵ محور قدیم ساوه- سلفچگان – آقای مجیدی
محلاتمحلات – اول جاده اراک
ساوه (کاوه)۳-۰۲۵۵۴۲۰۱۰۰۲ابتدای جاده ساوه – تهران (قدیم) آقای عرب
هرمزگانبندرعباس (مرکز۱)۰۷۶۱۵۱۱۱۶۰۰جاده اسکله شهید رجائی جنب نیروگاه برق- روبروی پمپ بنزین آریا
بندرعباس(مرکز ۲)۷-۰۷۶۳۲۶۱۸۸۷۶کیلومتر ۲۰ محور بندرعباس- سیرجان- محور آبگرم گنو
همداناسدآباد (راه کربلا)۰۹۱۸۱۲۴۵۱۴کیلومتر ۱۴ محور حسن آیاد کنگاور
کبودرآهنگ (نگین غرب)۰۹۱۲۳۴۵۷۲۹۰کیلومتر ۴۵ محور همدان – رزن، باند برگشت، ورودی روستای رامیشان
نهاوند۰۹۱۸۳۵۲۲۸۰۹کیلومتر ۸ محور ناهوند- کرمانشاه
ملایر
یزدیزد۰۳۵۱۷۲۳۴۴۰۵کمربندی- پایانه بار یزد
مهریز۰۹۱۳۱۵۱۸۵۶۹محور مهریز یزد نرسیده به پلیس راه
اردکان۰۳۵۱۷۲۴۵۲۵۶و۷کیلومتر ۱۵ محور اردکان نائین
میبد۰۹۱۳۱۵۲۷۱۶۴کنارگذر غربی میبد جنب پایانه بار

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با معاینه فنی خودرو های سنگین آشنا نماییم. در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات برای ما بیان کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
علی
علی
1 سال پیش

سلام وخسته نباشید به تمام بزرگوارانی که خواننده متن هستند،در طی بیست و هفت سال شغل رانندگی بنده وبادر نطر داشتن پیشینه پدری ،دراین شغل شبانه روزی،که فاقد تعطیلی وساعت کاری،در اصطلاح سه شیفت،که در واقع سرباز اقتصاد کشور هستیم ،متاسفانه در خیلی جاها بدون نگرش به عمل کردبحث حمل ونقل ،وکم لطفی مسولان نظام به امرمهم سرباز اقتصاد کشور ودرنظرنگرفتن هیچگونه تقدیر وتشویق برای قشر زحمت کش کامیوندار،هر ساله وهر بازه شاهد سخت گیری وسنگ اندازی در مسیر خدمت سرباز اقتصادکشور هستیم که همکاران محترم بنده کمترین متوجه منظورم هستند،که اگرنیاز به توضیح لازم باشد،مستلزم زمان بسیاراست ،درخلاصه جهت… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش