4.6
(90)

در این مقاله از کیان باتری، قصد داریم شما را با باتری خودرو های هیبریدی بیشتر آشنا کنیم. یکی از سوالاتی که قبل از خرید این نوع خودروها، ذهن مشتریان را درگیر می کند، این است که عمر مفید باتری ماشین هیبریدی چقدر است؟ و در صورتی عمر باتری خودرو هیبریدی تمام شود، چه مقدار باید هزینه کنند، در واقع قیمت باطری خودرو هیبرید، یکی از فاکتور های مهم خرید این خودرو هاست.

بنابراین در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده ایم و همراه با فیلم هزینه های خرید باتری ماشین هیبرید و نحوه تعویض آن را قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

منظور از باتری هیبریدی چیست؟

باتری هیبریدی2 300x171 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
باتری های هیبرید

باتری هیبریدی (ترکیبی) چیست وچه مدت عمر دارد؟ در یک خودروی هیبریدی دو موتور وجوددارد: یک موتور الکتریکی ویک موتور معمولی. درحالی که موتور معمولی جهت کار با سوختی مانند دیزل و یا بنزین طراحی شده است، موتور الکتریکی آن صرفا با یک باتری هیبریدی رانده می شود.

باتری ترکیبی مانند یک باتری ماشین استاندارد نیست، اما یک کامپونتت بسیار پیچیده تر است که دارای مهندسی ویژه بوده و برای تمام طول عمر خود کارایی خود را حفظ می کند، برخلاف یک وسیله الکتریکی که نیز به شارژ باتری پس از یک سفر طولانی دارد، یک باتری ترکیبی هنگامی که ماشین شما درحال حرکت است به طور مداوم خود را شارژ می کند.

این بدین معناست که تا زمانی که شما در حال رانندگی هستید و حتی زمانی که از ترمزهای خوداستفاده می کنید، از طریق فرایندی به نام “انرژی احیا کننده” باتری شما شارژ می گردد. در حقیقت خودروهای هیبریدی مانند ژنراتورهای کوچک هستند، به طور پیوسته قدرت باتری خود را با برق افزایش می دهند. و پس از آن برای قدرت موتور الکتریکی و صرفه جویی در هزینه های سوخت استفاده میکنند.

باتری هیبریدی 300x147 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
ساختار باتری های هیبریدی

ساختار باتری های هیبریدی

باتری های هیبریدی دارای 2 تیغه هستند : تیغه ای منفی و تیغه ایی مثبت. تیغه ی منفی از آلیاژ کلسیم و تیغه ی مثبت از آلیاژ آنتیموان ساخته شده است. با این ترکیب بندی، تیغه ای منفی با آلیاژ کلسیمی با استفاده از فرایند ساده ای ساخته می شود که در مقابل تنش های مکانیکی با توجه به کاهش فرایند ریخته گری مقاومت بالایی دارد.

در باتری های هیبریدی به دلیل استفاده از آلیاژ آنتیموان، در پاسخ به نیازمندی های مرتبط با مصرف پایین آب باتری، پاسخگو نخواهند بود. فقط در باتری های بدون نیاز به تعمیرات که منظور باتری سیلد ( باتری اتمی ) می باشد که هر دو تیغه مثبت و منفی که از آلیاژ سرب -کلسیم ساخته شده است، قادر به پاسخگویی در برابر این نوع نیازمندی ها می باشد.

انواع باطری ماشین هیبریدی

هیبریدی پانواع باتری 300x160 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
انواع باطری ماشین هیبریدی

اصولا باتری خودروهای هیبریدی یا از نیکل متال هیدراید و یا از لیتیوم یون تشکیل شده اند. هر دو مدل این باتری ها توانایی خوبی در نگهداری شارژ و انتقال نیرو در خودروهای هیبریدی از خود نشان داده اند. باتری های خودروهای هیبریدی تقریبا شبیه به دیگر باتری های قابل شارژ می باشد اما تنها تفاوتی که دارد این است که یک باتری خودرو هیبریدی باید بتواند توانایی حرکت دادن یک خودرو را با پنج نفر ظرفیت داشته باشد.

باتری یا به عبارتی دخیره کننده انرژی الکتریکی ، یکی از مهم ترین بخش های یک خودروهای هیبریدی است. باتری ها علاوه بر کاربرد های عادی در زندگی روزمره می تواند کاربرد های دیگری همانند استفاده در ماشین های هیبریدی داشته باشند.

1- باتری لیتیوم – یون ماشین هیبریدی

لیتیوم یون هیبرید 300x124 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
باتری لیتیوم – یون ماشین هیبریدی

باتری های لیتیون – یون، اولین و مشهور ترین نوع باتری ها در سراسر دنیاست. اسم این نوع از باتری ها را در تلفن های همراه ، لپ تاپ ها و خیلی دیگر از وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره خود داریم . باتری لیتیون یون همچنین در خودروهای هیبریدی نیز استفاده می شود. این نوع از باتری ها قابل شارژ است و در هنگام شارژ جای الکترود مثبت و منفی جا به جا شده و عمل شارژ انجام می شود.

این باتری ها بدلیل بالابودن نسبت انرژی در واحد وزن آن، می تواند به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد. شاید تنها نقطه ضعف این دسته از باتری ها در کم شدن طول عمر آنها باشد. این باتری ها 300 تا 500 سیکل طول عمر مفید دارند و اگر زود به زود شارژ شوند طول عمر باتری کاسته خواهد شد. به همین دلیل برای این گونه از باتری ها از مدارهای محافظ برای قطع جریان استفاده می شود تا باتری بیش از حد و در مدت زمان طولانی به برق وصل نباشد.

این نوع از باتری ها در اکثر خودروهای هیبریدی و تمامی وسایل نقلیه الکتریکی کاربرد دارد.

2- باتری نیکل هیدرید فلز

این نوع از باتری ها شباهت بسیار زیادی با باتری های نیکل – کادمیمی دارند. این باتری ها در مقایسه با باتری های نیکل – کادمیمی ظرفیت بیشتری دارند و می توانند مقدار بیشتری انرژی را در خود ذخیره کنند .

این باتری ها نسبت به باتری های سرب اسید ، دارای طول عمر بیشتر هستند و اکثر در خودرو های تمام الکتریکی کاربرد دارند .

3- باتری های سرب اسید خودرو هیبریدی

باتری های سرب اسید بدلیل داشتن قدرت بالا، هزینه کم ، سلامت و ایمنی گزینه مناسبی برای تولید خودروهای هیبریدی هستند. البته از ذخیره کم انرژی نسبت به وزن این باتری ها صرف نظر نکنید. عملکرد این باتری ها در دمای پایین بسیار ضعیف بوده و دوره عمر کوتاهی نیز دارند که باعث عدم استفاده از آنها می شود.

4- باتری های دیگر خودرو هیبرید

انواع مختلفی از باتری ها وجود دارد که در ساخت خودروها می توانستند مورد استفاده قرار بگیرند اما هیچ یک از آنها بدلایل مختلف مورد استفاده قرار نگرفتند . باتری های کبالت اکسید برای مثال بدلیل حرارت بیش از حد و هزینه تولید بسیار بالا در صنعت خودرو سازی مورد استفاده قرار نگرفته است ولی در عوض از توانایی ذخیره انرژی این باتری ها نباید صرف نظر کرد.

در مقابل این نوع باتری ها، باتری های آهن فسفات حضور دارند که در مورد هزینه ساخت از باتری های کبالت اکسید به صرفه تر هستند و حتی بیشترین پایداری را دارند ولی این باتری ها بدلیل کار در ولتاژ های پایین ، برای صنعت ماشین سازی مقرون به صرفه نیستند و نمی توان از آنها برای تامین انرژی خودرو ها استفاده کرد.

باتری های دیگری که در حال توسعه است باتری لیتیوم هوا است ، این باتری ها با شیوه اکسید شدن لیتیوم در آند و کاهش اکسیژن در کاتد کار میکنند و امکان ذخیره انرژی بسیار زیادی دارند ولی فعلا در نمونه های اولیه به سر میبرد و در حال گسترش است .

5- ابر خازن های هیبریدی

ابر خازن 300x140 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
ابر خازن های هیبریدی

ابر خازن ها یا خازن های الکتریکی دو لایه، خازن هایی هستند که از دو صفحه فلزی تشکیل شده اند که با دی الکتریک های مختلفی چون کربن پر شده اند. وجود این دی الکتریک ها و متخلخل ها باعث ایجاد مساحت بیشتری برای ذخیره انرژی می شود و فراینده ذخیر هتوسط مایع قطبی شده بین الکترود و یک الکترولیت صورت می گیرد.

این خازن ها نسبت به خازن های معمولی از ظرفیت بالاتری برخوردار است ولی ولتاژ شکست آنها بسیار پایین است. این خازن ها می توانند انرژی اضافی را در هنگام شتاب گرفتن خودرو هیبریدی فراهم کند و سیستم ترمز خودرو را بهبود ببخشد.

 عمر باتری خودرو های هیبریدی

باتری هیبرید6 300x184 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
عمر باتری ماشین هیبریدی

طول عمر باتری های خودروهای هیبریدی معمولا متفاوت است و هر کمپانی تولید کننده این گونه خودروها می کوشند که باتری های با طول عمر بیشتر و شارژ دهی بیشتر ارائه دهند. معمولا طول عمر هر مجموعه باتری خودرو هیبریدی بین ۸ تا ۱۰ سال می باشد که توانایی طی مسافت به میزان ۱۲۰ هزار تا ۱۶۰ هزار کیلومتر را دارا می باشد. پس با این حساب با توجه به این مورد که از زمان ورود این خودروها به خیابان ها مدت زیادی نمی گذرد، نباید چندان نگران هزینه تعویض باتری خودرو هیبریدی خود باشیم.

اتومبیل های هیبریدی در یک دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و ما پیش بینی می کنیم در سال های آینده این استقبال ادامه داشته باشد. جالب است بدانید که در مورد باتری های هیبریدی مشکلاتی وجود دارد. اگر به دنبال خرید یک خودروی هیبریدی دست دوم هستید، ممکن است تعجب کنید که باتری هیبریدی چه مدت دوام خواهد داشت.

علت بالا بودن عمر مفید باتری ماشین هیبریدی چیست؟

در حالی که صد هزار مایل ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد، از آنجا که اکثر رانندگان قصد دارند خودروهای خود را “برای همیشه” نگه دارند، برای رسیدن به آن نقطه عطف در واقع مدت زمان طولانی باید طی شود. برای رسیدن به این حد نصاب، یک ماشین به طور متوسط باید 20،000 مایل در سال به مدت 5 سال استفاده شود، با این حال میانگین مسافت پیموده شده سالانه برای اکثر رانندگان نزدیک به 10،000 مایل در سال است.

بنابراین چنین چیزی اتفاق بیافتد، بسته به اینکه به زمان و چگونگی رانندگی کردن با  ماشین باید یک باتری ماشین هیبریدی حدود 8 تا 10 سال دوام بیاورد.

دلیل این که باتری های ماشین هیبریدی عمر طولانی دارند- برخلاف باتری های تلفن همراه و لپ تاپ، به دلیل اندازه ی آن ها نیستند و در اندازه های بزرگتری هستند. باتری اتومبیل هیبریدی معمولاً تنها 80٪ شارژ می شود وقتی که نشان می دهد “کامل” است، زمانی که این باتری ها تا 20 درصد شارژ دارند خالی نشان می دهند.

این “کمبود شارژ” باتری هیبریدی در واقع عمر آن را طولانی می کند، بر خلاف تلفن ها و لپ تاپ های وفادار ما که دوست داریم همه آنها را بیش از حد شارژ کنیم.

عوامل موثر در عمر باتری خودروهای هیبریدی

باتری هیبریدی3 300x192 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
عوامل موثر در عمر باتری خودروهای هیبریدی

1- تعداد دفعات شارژ و دشارژ باتری

اگرچه باتری های هیبریدی قابل شارژ هستند، اما آنها برای همیشه کار نمی کنند. زمانی فرا می رسد که این باتری ها مانند هر باتری قابل شارژ دیگر، شارژ خود را به شکل کامل از دست می دهند یا دچار تخلیه شارژ تدریجی می شوند.

این بدان معناست که هرچه شارژ مجدد باتری بیشتر باشد، با تمام شدن شارژ آن این مسئله زودتر اتفاق می افتد. بنابراین در اصل، شما باید زمان رانندگی خود را تا حد ممکن محدود کنید تا عمر باتری طولانی شود. به این ترتیب، لازم نیست آن را دوباره شارژ کنید.

2- هوای خیلی سرد یا خیلی گرم

در حالی که اکثر اتومبیل های هیبریدی دارای کنترل دمای باتری مؤثر هستند، هوای بسیار سرد یا بسیار گرم می تواند طول عمر باتری هیبریدی را کاهش دهد. بسیاری از دارندگان خودروهای هیبریدی با کاهش 30 درصدی دامنه در روزهای بسیار سرد زمستان روبرو هستند.

البته این مسئله هنوز به اثبات نرسیده است که هوای بسیار گرم نیز می تواند به باتری های هیبریدی آسیب برساند. اگرچه دامنه رانندگی معمولاً در ماههای گرم سال بهتر است ،مشکلاتی می تواند برای  باتری دراثر هوای گرم رخ دهد اما تا آمدن زمستان قابل توجه نیست.

3- داشتن گارانتی معتبر

اگر هنگام خرید وسیله نقلیه خود بر روی باتری ماشین هیبریدی گارانتی وجود داشته باشد، احتمالاً این یک باتری با کیفیت است که برای مدت طولانی دوام خواهد داشت. هرچه گارانتی طولانی تر باشد، شاخص باتری با ماندگاری بهتر خواهد بود.

4- شارژ مناسب

بسياری از مردم اين موضوع را درک نمی کنند که اگر هميشه باتری خود را به صورت دائم 100 % شارژ کنيد، با شروع مصرف، باطری سريعتر تخليه می شود.

و اگر راننده ای هستيد که اجازه می دهد قبل از شارژ مجدد، ميزان باتری آنها به کمتر از 20 % برسد، اين باعث می شود باتری نيز خراب شود. توليد کنندگان باطری توصيه میکنند سطح شارژ باتری را بين 20 تا 80 درصد نگه داريد.

5- رانندگی منظم

اگر شما جزو آن دسته از رانندگان هستید که عادت دارید در هر فرصتی پیاده شده یا پدال را تحت فشار قرار دهید می توانید باتری ماشین هیبریدی خود را خیلی سریع خراب کنید. تحقیقات نشان داده که رانندگی محافظه کارانه باعث طول عمر باتری هیبریدی می شود.

6- باطری استفاده شده یا دست دوم

در صورت خريد خودروی هيبريدی دست دوم يا تعویض باتری فعلی خود با يک باتری استفاده شده، بسيار مراقب باشيد. طول عمر متوسط برای باتری استفاده شده احتمالاً در مقايسه با طول عمر باتری جديد بیشتر از نصف کاهش می يابد.

از اين گذشته، شما نمی دانيد باتری استفاده شده از کجا آمده است يا قبل از فروش به شما چه مقدار استفاده شده است. بنابراين، قبل از خريد باتری استفاده شده اين نکته را در نظر داشته باشيد.

7- فن کمکی

باتری هنگامی که بيش از حد گرم نشود طولانی تر می شود. سيستم فن های کمکی باطری های هيبريدی را خنک نگه ميدارد. فن خنک کننده مایعی که برای باتری های هیبرید استفاده می شود را خنک نگه می دارد. بنابراین باتری ها هم از این خنکی رضایت بیشتر و عمر بیشتری دارند.

8- نرم افزار

اتومبيل های هيبريدی مجهز به عملکردی هستند که مانع از مصرف بیشتر باتری در هنگام برخورد با شارژ در 80% از ظرفيت کامل آن می شوند که شبیه آن را در سیستم مدیریت باتری که در گوشی های هوشمند وجود دارد را دیده اید.

همين ويژگی نشان می دهد که باتری در هنگام خاموش شدن شارژ تقريبا 20% خالی است. اين يک تخمين تقريبی است زيرا خودرو سازان اطلاعات دقيقی را بیان نکرده اند. بنابراين، خودروسازان با استفاده کم از انرژی خود از عمر طولانی باتری های هيبريدی تضمین می دهند.

شارژ باطری خودروهای هیبریدی

تعوض باتری هیبریدی 300x209 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
شارژ باطری خودروهای هیبریدی

در ابتدا باید به این نکته توجه نمود که خودروی شما باید از نوع Plug-in Hybrid باشد. این خودروها توانایی شارژ با برق منزل را دارا می باشند. یکی از انواع خودروهای پلاگین، خودروی تویوتا پریوس می باشد که در مباحث پیشین به معرفی کامل آن پرداخته ایم.

اما برای شارژ خودروهای هیبریدی پلاگین، ابزاری که نیاز دارید تنها یک دستگاه مبدل برق می باشد. این دستگاه در دو نوع همراه و ثابت ارائه شده است. نوع ثابت آن معمولا با برق ۲۴۰ ولت کار کرده و باید در حیاط یا گاراژ نصب گردد. اما نوع قابل حمل آن معمولا با برق ۱۲۰ ولت کار می کند و توانی معادل با ۸ تا ۱۲ آمپرساعت دارد.

نیازی نیس نگران چگونگی تهیه این شارژها باشید، اکثر کمپانی های خودروسازی که اقدام به تولید خودروی پلاگین هیبرید می نمایند، هر دو نوع شارژر را نیز با آن ارائه می دهند. کافیست شارژر را به برق خانگی متصل کرده و سپس کمی صبر و حوصله به خرج دهید تا خودروی هیبریدی شما شارژ گردد.

با هر بار شارژ چه مسافتی را می توان طی کرد؟

شارژر هیبرید 300x200 عمر و قیمت باتری خودرو هیبریدی
نحوه شارژ باتری خودروهای هیبریدی

بطور متوسط تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی با هر بار شارژ می توانند مسافتی بین ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر را بدون نیاز به سوخت دیگر، طی کنند. البته با توجه به پیشرفت هر روزه تکنولوژی باید در سال های آتی شاهد این باشیم که قدرت نگهداری شارژ باتری های خودروهای هیبریدی افزایش یابد و به این مسافت افزوده گردد.

چقدر طول می کشد تا یک باتری شارژ شود؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است ذهن علاقه مندان به خودروهای هیبریدی را مشغول کرده باشد، مدت زمان شارژ خودروهای هیبریدی می باشد. برای پاسخ به این سوال باید گفت میزان طول کشیدن شارژ وابسته به نوع شارژر می باشد. همانطور که پیش تر بحث شد، یک شارژر ۲۴۰ ولتی ثابت توانایی شارژ باتری را با سرعت بیشتری داشته و تقریبا قادر است در مدت ۳ ساعت باتری را شارژ کامل کند. اما در استفاده از شارژر ۱۲۰ ولتی این میزان به مدت ۶ ساعت افزایش خواهد یافت.

نحوه تعویض باتری خودرو هیبرید

در ویدئوی زیر کمتر از 15 دقیقه باتری ماشین هیبرید پریوس را تعویض می کند. آن را از دست ندهید!

قیمت باطری خودروهای هیبریدی

هزینه تعویض باتری خودرو هیبریدی چقدر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت متاسفانه این هزینه چندان پایین نیست. به طور متوسط هزینه تعویض باتری ها در خودروی هیبریدی چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار می باشد که این قیمت در نگاه اول شاید نسبتا بالا بنطر برسد.

اما از آنجا که این باتری ها توانسته اند در مصرف سوخت صرفه جویی فراوانی را داشته باشند، پس این هزینه چندان بالا نخواهد بود. البته نحوه شارژ صحیح باتری نیز می تواند تا حدودی به عمر مفید باتری ها بیفزاید که آموزش آن در مطالب پیشین قرار داده شده است

يک طرز تفکری و دغدغه ای در بین مالکان خودرو های هیبریدی وجود دارد که باتری های این خودرو ها به زودی پس از خريد خودروی هيبريد خراب خواهد شد و عمر کوتاهی دارند، زيرا اين باتری ها قابل اعتماد نيستند و به سرعت خراب می شوند. دلیل این نگرانی اين است که قیمت خريد باتری جايگزين خودرو های هیبریدی بسيار بالا است.

این دغددغه صحیح به نظر میرسد. زيرا مانند خريد باتری ماشين، برای يک اتومبيل معمولی به نظر نمی رسد. هزينه باتری جدید ماشين هيبريدی می تواند در هر جايی از 2000 دلار تا 3000 دلار تخمین زده شود. با اين حال، برخی از باتري های هيبريدی نجات يافته ماشين وجود دارند که با وجود چند سال عمر باقيمانده، با قيمت 500 دلار هم فروخته می شوند.

قیمت باتری هیبرید ی تویوتا 

فیلم زیر راهنمای هزینه تعویض باتری خودروهای هیبریدی تویوتا را نمایش می دهد.

طبق گفته کمپانی تويوتا ، باتری تقریبا در طول عمر خودرو دوام خواهد آورد. حتی اگر آنقدر خوش شانس نباشيد، حداقل برای 10 سال يا بيش از 250000 کیلومتر زنده خواهد ماند. تعويض باتری به 3500 تا 4500 دلار نياز دارد که باید طبق قیمت روز دلار محاسبه شود.

که برای يک ماشين قديمی خيلی گران به نظر می آید. اما سرمايه گذاری بر روی خودروی هيبريدی هنوز هم ارزشمند است زيرا بعيد است که قبل از 250000 تا 320000 کیلومتر از اين خودرو دست بکشید. همچنين، اگر می توانيد واحد باتری دست دوم را خریداری کنيد ( از آن با ریسک کردن خودتان استفاده کنيد )، بيش از 1500 دلار هزينه نخواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: مزایا و معایب خودرو های هیبریدی

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سمندری
سمندری
3 سال پیش

فرق باتری هیربیدی با باتری معمولی رو لطفا توضیح میدهید

کیان باتری
در جواب  سمندری
3 سال پیش

با سلام باتری های هیبریدی مانند باتری های استاندارد نیستند، این محصولات یک کامپونتت بسیار پیچیده تر هستند که دارای مهندسی ویژه بوده و برای تمام طول عمر خود کارایی خود را حفظ می کنند، برخلاف یک وسیله الکتریکی که نیاز به شارژ باتری پس از یک استفاده طولانی دارد، یک باتری هیبریدی هنگامی که ماشین شما درحال حرکت است به طور مداوم خود را شارژ می کند. این بدین معناست که تا زمانی که شما در حال رانندگی هستید و حتی زمانی که از ترمزهای خوداستفاده می کنید، از طریق فرایندی به نام “انرژی احیا کننده” باتری شما شارژ… خواندن ادامه ...

رضا
رضا
2 سال پیش

دوست عزیز من مدل ۲۰۱۸ تویوتا سی اچ ار هیبریدی دارم. از آنجایی که قصد سفر دادم باید ۲۵ روز ماشینم در پارکینگ فرودگاه باشد آیا بعد از این زمان باطری همچنان شارژ خودرا دارد وعملکرد آن دچار اخلال نمیشود؟

کیان باتری
در جواب  رضا
2 سال پیش

باسلام
«ترمینال باتری» و یا آنچه در اصطلاح عامیانه «سر باتری» نامیده می‌شود،همواره در معرض خوردگی هست؛ به ویژه هنگامی که به مدت طولانی از خودروی خود استفاده نمی‌کنید. جداسازی ترمینال‌های باتری، از تخلیه باتری و همچنین جامپ نمودن استارت، وقتی که دوباره خودرو را روشن می‌کنید جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید به سادگی و تنها با یک انبردست ترمینال‌ها را از موضعشان جدا کنید.

ثابتى
ثابتى
1 سال پیش

سلام
من ثابتى هستم
يك لكسوس ان ايكس ٣٠٠ دارم مدل ٢٠١٦
ارور باطرى هيبريد دارم متاسفانه
ممكن به من راهنمايي كنيد براى تعويض باطرى

کیان باتری
در جواب  ثابتى
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما
برای بررسی و رفع این خطا حتما باید به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش خودروی خود یعنی ایرتویا مراجعه نمائید.

میعاد
میعاد
در جواب  ثابتى
1 سال پیش

سلام
منم همین مشکل رو دارم.ولی طی تحقیقی‌که کردم‌متوجه شدم عمده خرابی مربوط به فن باطری هست که درست عمل نمیکند و باعث میشود باطری گرم شود و خطا دهد

امین
امین
10 ماه پیش

درود خدا بر شما باد مهندس جان سوالی داشتم خودروهای صفر کیلومتری که هیبریدی هستن و سال ساختشون به 2018بر میگرده آیا باطری هاشون سالم هستند؟اصلا عاقلانه هست خریدشون؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش