4.6
(123)

در این مقاله به نحوه تبدیل یو پی اس به باتری ماشین خواهیم پرداخت.

آیا می دانستید می توانید یو پی اس های ارزان قیمت خود را به یک نیروگاه باتری تبدیل کنید؟

%name تبدیل یو پی اس به باتری ماشین
تبدیل یو پی اس به باتری ماشین

در بخش‌های زیر به تجزیه و تحلیل این موضوع می‌پردازیم:

  • چگونه یو پی اس خود را برای استفاده بعنوان باتری ماشین تغییر دهید.
  • چگونه یو پی اس خود را خنک کنیم تا شارژ باتری های بزرگتر را حفظ کنیم.
  • نحوه اتصال ایمن سیم

من الان 6 ماهه که با موفقیت ازش استفاده میکنم و خیلی خوب کار میکنه. این یک راه حل خوب برای من است که در هنگام قطع برق، باز هم برق داشته باشم. از آنجایی که در فلوریدای جنوبی اغلب این اتفاق می افتد و طوفان های زیادی رخ می دهد، این راهکار می تواند کمک کننده باشد.

در این مقاله این عملیات بصورت گام به گام برای شما توضیح داده شده است تا اگر تصمیم به انجام این کار دارید براحتی بتوانید آن را انجام دهید.

توجه داشته باشید که من حرفه ای نیستم و انجام آن را تایید نمی کنم. در واقع، این مقاله صرفاً به دلایل آموزشی منتشر شده است و کاملاً تئوری است. اگر شما یک برقکار حرفه ای که تجربه کار با برق را دارد نیستید، لطفاً به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. انجام اشتباه سیم کشی می تواند کشنده باشد و باعث آتش سوزی شود. باتری ها بسیار قابل اشتعال هستند و اگر به دلیل شارژ بیش از حد گرم شوند، ممکن است آتش بگیرند یا حتی منفجر شوند.

چرا یو پی اس را برای استفاده بعنوان باتری خودرو تبدیل کنیم؟

این یک سوال رایج است که همیشه برای من پیش می آید. چرا باید یو پی اس خود را به باتری ماشین تبدیل کنید و فقط از یک راه انداز سنتی مانند اینورتر و باتری استفاده نکنید؟ خوب دلایل زیادی وجود دارد که در زیر به آنها می پردازیم:

  • باتری‌های UPS عموماً دارای آمپر ساعت‌ بسیار کمی هستند که مربوط به طول عمر آنها می شود، بنابراین اگر طول عمر باتری برایتان اهمیت دارد این راهکار برای شما مناسب نیست.
  • اگر بخواهید فقط از یک اینورتر استفاده کنید، برای استفاده از باتری خود باید یک شارژر نیز بخرید، UPS هر دو عملکرد را انجام می دهد. در واقع این کار را به طور خودکار انجام می دهد زیرا یک کنترلر داخلی در یونیت آن وجود دارد.
  • یو پی اس دارای عملکردهای اضافی مانند فیوزهای داخلی و حفظ حالت باتری است.
  • اگر بخواهید همین تنظیمات را با اینورتر و شارژر انجام دهید، به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز خواهید داشت که گاهی اوقات به خصوص در محیط کار مشکل ساز است.
  • به طور معمول اینورترها بسیار پر سر و صدا هستند و در صورتی که برای ساعات طولانی روشن باشند کارآیی خوبی ندارند. با مودهایی که ما برای یو پی اس خود انجام خواهیم داد، آنها می توانند بصورت 24/7 تنظیم شده و کار کنند.
  • قیمت یو پی اس بسیار کمتر از مجموع یک شارژر و یک اینورتر است.

UPS چگونه کار می کند؟

در ابتدا، باید بدانید که یو پی اس چه کاری انجام می دهد و چگونه کار می کند، بنابراین اجازه دهید تا حد امکان این موضوع را برای شما ساده تر توضیح دهیم:

  • یو پی اس دارای یک کنترلر داخلی است که کم شدن شارژ باتری را تشخیص داده و شروع به شارژ باتری می کند.
  • از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند و با کمک مبدل DC به AC ولتاژ را به سوکت های پشت خروجی می دهد.
%name تبدیل یو پی اس به باتری ماشین
شارژ باتری بوسیله یو پی اس
  • دارای یک باتری داخلی است که در هنگام قطع برق استفاده می شود و توسط یک ولت متر منبع تغذیه تشخیص داده می شود که دائماً ولتاژ ورودی را از دوشاخه های دیواری شما اندازه می گیرد تا ببیند آیا کم می شود یا خیر و سپس وارد باتری می شود.
  • از باتری شما در برابر نوسانات برق یا ولتاژ کم محافظت می کند، در اصل شما می توانید از یو پی اس خود به عنوان یک واحد محافظتی برای تمام تجهیزات جانبی خود استفاده کنید.

نحوه لحیم کردن باتری به یو پی اس

قبل از هر کاری باید یو پی اس را از هر منبع برقی جدا کنید. برای اطمینان از خاموش بودن کامل آن و عدم شارژ هیچ یک از خازن‌ها، دکمه پاور را پس از جدا شدن فشار دهید، این کار جریان را تخلیه می‌کند.

سپس برای اطمینان از ایمنی خود حتما از تجهیزات ایمنی استفاده کنید، بطور مثال برای جلوگیری از برق گرفتگی از کفش های لاستیکی استفاده کنید، زیرا آنها باعث محافظت شما می شوند.

1. یونیت یو پی اس را باز کنید. اساساً، این بستگی به UPSی دارد که استفاده می‌کنید، بهرحال تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید چه پیچ‌هایی قابل مشاهده و غیرقابل مشاهده هستند، پیچ ها را باز کنید تا بتوانید به فضای داخلی یو پی اس دسترسی پیدا کنید.

2. سپس باید باتری فعلی را برداریم و آن را در مکانی امن قرار دهیم. ابتدا کابل منفی (مشکی) را بردارید و سپس به سمت کابل قرمز (مثبت) بروید.

3. اکنون که باتری تمام شده است، باید کابل قرمز و مشکی رابط اتصال خود را به کابل موجود وصل کنیم. اگر فکر می‌کنید کابل‌های موجود به باتری شما می‌رسند، این مرحله اختیاری است، ولی شاید بعضی مواقع مجبور باشید به کابل های مشکی و قرمز خود اضافه کنید.

%name تبدیل یو پی اس به باتری ماشین
لحیم کردن باتری به یو پی اس

4. از گیره های سوسماری در انتهای کابل های خود استفاده کنید تا بتوانید به راحتی باتری های جدید را به یو پی اس وصل کرده و جدا کنید تا آن را با قابلیت تعویض گرم کنید. توجه داشته باشید که هرگز این کار را در حالی که دستگاه روشن است انجام ندهید، همیشه دستگاه را خاموش کرده و پس از اینکه که باتری جدید را وصل کردید دستگاه را روشن کنید.

5. گام بعدی این است که برای محافظت از یونیت UPS فیوز را به انتهای کابل مثبت (قرمز) وصل کنید. این مرحله نیز اختیاری است، آمپر فیوز باید مشابه آنچه استفاده می کنید باشد.

جعبه باتری ماشین چیست؟

نحوه تست باتری یو پی اس

در تصویر زیر، یک باتری با 150 آمپر ساعت را وصل شده است تا در صورت افت برق زمان زیادی وجود داشته باشد. این به اینترنت اجازه می دهد تقریباً 20 ساعت بدون برق کار کند. اما بیایید ببینیم چگونه می توانیم آن را آزمایش کنیم.

اساساً، ما در اینجا از یک ولت متر برای اندازه گیری ولتاژ باتری خود و بررسی اینکه آیا با UPS شارژ می شود یا نه استفاده خواهیم کرد. وقتی برای اولین بار باتری را وصل کردیم، برای باتری 12.1 ولتی نسبتاً ضعیف بود. باتری همیشه باید بین 12.8 تا 13.8 ولت باشد. بنابراین کاری که ما انجام دادیم این بود که اجازه دادیم آن را به UPS متصل کند و سپس هر چند ساعت یک بار برای بررسی شارژ شدن آن شروع به اندازه گیری آن کردیم.

پس از چند ساعت اول، باتری به شارژ 12.6 ولت رسیده بود که البته کمی کند است، اما نمی توان از یک یونیت کوچک انتظار داشت که یک باتری بزرگ را بدرستی شارژ کند. بهتر است اجازه دهید یک شب تا صبح در شارژ بماند در اینصورت ممکن است صبح ولتاژ آن به 13.6 ولت رسیده باشد.

به عنوان یک مرحله اضافی برای آزمایش بیشتر تنظیمات، UPS را از پریز بکشید و ببینید آیا کار می کند یا خیر. اگر تمام دستگاه های شما بدون مشکل روشن شد به این معنی است که همه چیز به خوبی بررسی شده است.

نحوه نصب هیت سینک Heatsink یا فن Fan در یو پی اس

از آنجایی که یو پی اس یک واحد کوچک است و برای شارژ چنین باتری بزرگی طراحی نشده است، این کار با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین ما بمنظور رفع مشکل یک برش کوچک روی یونیت ایجاد کردیم. توجه داشته باشید که این قسمت کار اختیاری است و اگر خنک کننده خوبی در اتاق خود دارید ممکن است به این کار نیاز نداشته باشید.

در تصویر روبرو می بینید که چگونه یک فن خنک کننده CPU را در یو پی اس به همراه هیت سینک مجهز کرده ایم. اگر فن خنک کننده یا هیت سینک ندارید، نگران نباشید فن کیس کامپیوتر نیز برای انجام این کار کافی است.بنابراین اجازه می دهد تا مراحلی را که من برای UPS خود انجام دادم مرور کنیم و معتقدم که شما نیز در مورد UPS خود انجام خواهید داد.

1. در صورت نیاز و عدم جابجایی فن، با برش روی پلاستیک شروع می کنیم. ما از یک مته برش ابزار برقی ساده استفاده کردیم که برای برش سطوح سخت پلاستیکی طراحی شده است. شما می توانید این نوع کالاها را از فروشگاه ها تهیه کنید. توجه داشته باشید این کار برای این است که هیچ یک از وسایل الکترونیکی در معرض دید قرار نگیرند، می‌توانید با باز نگه داشتن کیس خود این مرحله را انجام ندهید.

%name تبدیل یو پی اس به باتری ماشین
نصب هیت سینک به یو پی اس

2. پس از انجام برش، از مقداری خمیر حرارتی استفاده کردیم و ترکیب هیت سینک یا فن را در بالای بزرگترین سلف که در یونیت قرار دارد وصل کردیم. این قسمت معمولاً به راحتی قابل شناسایی است زیرا از قبل یک هیت سینک روی آن وجود دارد این کار را بعد از اینکه یو پی اس مدتی کار کرد انجام دهید. قاعده کلی این است که یکی از داغ ترین قسمت های یو پی اس را انتخاب کنید.

3. در نهایت، با استفاده از پیچ های گیره یا نوعی اتصال کابل آن را محکم کنید. این مرحله ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشد. اگر قصد دارید یک طرح کاملاً جانبی باز داشته باشید، می توانید به سادگی از این مرحله بگذرید.

تبدیل UPS برای استفاده از طراحی نهایی باتری خودرو

بدیهی است که شما نیازی به داشتن ولت متر برای کیس خود ندارید. بسیار مراقب باشید و مطمئن شوید که هیچ کابلی شل نشده یا در معرض دید کودکان یا هر کسی که ممکن است آنها را لمس کند، قرار نگیرد. بنابراین برای ایمنی بیشتر بهتر است از پوشش های پلاستیکی استفاده کنید.فعلاً آخرین تصویر را برای شما باقی می گذارم، اما دوباره بررسی می کنم و بر اساس علاقه ای که از مردم دریافت می کنم، موارد بیشتری را اضافه می کنم.

%name تبدیل یو پی اس به باتری ماشین
تبدیل UPS برای استفاده از طراحی نهایی باتری خودرو

نتیجه گیری

انجام این کار بسیار دشوار است و بهتر است برای ایمنی بیشتر توسط متخصصان انجام شود. خطر وقوع اشتباه بسیار زیاد است و ممکن است در نهایت دچار برق گرفتگی شوید.

اگر مکانیک حرفه ای با سابقه کار با الکترونیک یا برق نیستید، لطفاً این کار را انجام ندهید. اگر تجربه کافی دارید و کار روزانه شما با لوازم برقی است و دانش کافی نیز را دارید، می توانید از آنچه گفته شد پیروی کنید و در اینصورت در هزینه ها صرفه جویی کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش