4.4
(133)

هر چقدر هم که تعمیر و نگهداری روتین ون فولکس واگن را به خوبی انجام دهیم، همیشه این امکان وجود دارد که نیاز داشته باشیم هر از چند گاهی برای روشن کردن آنها از روش باتری به باتری استفاده کنیم. زمانی که چنین موقعیتی اتفاق افتاد، بهتر است همراه با تجهیزات و دانش کامل این کار را انجام دهید.

در این مقاله به آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن پرداخته ایم و لیست تجهیزات و دستورالعمل های صحیح در مورد مکان پیدا کردن باتری را به شما آموزش داده ایم. علاوه بر این، نحوه باتری به باتری ایمن و موفقیت آمیز ون VW را به صورت گام به گام به شما توضیح می دهیم.

چرا باید ون فولکس واگن خود را باتری به باتری کنم؟

برای اینکه متوجه شوید چگونه یک ون VW را باتری به باتری کنید، در وهله اول باید بدانید چرا وسیله نقلیه شما استارت نمی خورد. شایع ترین علت روشن نشدن وسایل نقلیه، خالی بودن باتری است. هدف باتری تامین جریان الکتریکی به موتور استارتر است. بدین ترتیب، احتراق موتور و همچنین نیروی محرکه خودرو را تامین می کند.

%name آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن
آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن

اگر باتری خالی شود، جریانی وجود ندارد که موتور استارتر را وادار به ایجاد احتراق موتور کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، وسیله نقلیه برای روشن کردن موتور به یک منبع ثانویه برق نیاز دارد. در اینجا باید باتری به باتری انجام شود. باتری به باتری یک وسیله نقلیه فرآیند استارت موتور وسیله نقلیه با باتری خالی با استفاده از جریان الکتریکی باتری وسیله نقلیه دیگری می باشد.

تجهیزات مورد نیاز باتری به باتری ون VW

برای باتری به باتری ون فولکس واگن، نیاز به تجهیزاتی دارید که بهتر است همیشه آنها را در وسیله نقلیه خود داشته باشید تا برای چنین مواقعی آمادگی لازم را داشته باشید.

کابل های باتری به باتری

کابل های باتری به باتری قرمز و مشکی لوازم جانبی ضروری برای هر ون فولکس واگن می باشد.

%name آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن
کابل های باتری به باتری

باتری یدکی

این امکان وجود دارد که ون VW خود را با استفاده از سیم های باتری به باتری و باتری یدکی روشن کنید. به علاوه، اگر باتری خودروی شما خراب است، در صورت نیاز می توانید آن را با باتری یدکی تعویض کنید.

باتری ون فولکس واگن کجا قرار دارد؟

در خودروهای ساخت 1950، 1967 و 1979 باتری در سمت راست دریچه صندوق عقب خودرو قرار داشته که با سوئیچ خودرو در صندوق عقب باز میشده است.

در خودروهای ساخت 1990، 2003 و 2015 باتری در کاپوت قرار داشته است که با فشار دادن اهرمی که در جای پایی صندلی سرنشین قرار دارد می توان به آن دسترسی داشت. که پس از رها کردن، می‌توانید کاپوت را باز کنید و باتری را در زیر پوشش محافظ سمت سرنشین خودرو پیدا کنید.

چگونه ون فولکس واگن خود را باتری به باتری کنیم؟

1. با استفاده از راهنمای روش پیدا کردن باتری، باتری را در ون VW (وسیله نقلیه ای که خاموش شده) خود با دقت پیدا کنید. همچنین باتری وسیله نقلیه کمکی که عملیات باتری به باتری را انجام می دهد نیز پیدا کنید.

2. کابل باتری به باتری قرمز رنگ را بردارید و گیره را روی قسمت فلزی در کنار ترمینال یا کابل قرمز واقع در کنار نشانگر مثبت (+) در بالای هر باتری قرار دهید و آنها را به هم وصل کنید. ترمینال مثبت اغلب با یک کلاهک پلاستیکی قرمز رنگ که در بالای آن نصب شده است قابل شناسایی است.

3. کابل باتری به باتری مشکی رنگ را بردارید و یکی از گیره ها را روی قسمت فلزی در کنار ترمینال یا کابل مشکی که در کنار نشانگر منفی (–) در بالای باتری کمکی قرار دارد قرار دهید. گیره را در انتهای دیگر کابل باتری به باتری روی یک قسمت فلزی که روی موتور ونی که خاموش شده است VW قرار دارد، قرار دهید. گیره مشکی را به باتری خودرویی که خاموش شده نبندید زیرا جریانی از آن ترمینال عبور نمی کند.

%name آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن
کابل ها را به باتری کمکی وصل کنید

4. اکنون، بررسی کنید که هر دو سیم باتری به باتری در محل درست به وسیله نقلیه خاموش شده در یک سر و وسیله نقلیه کمکی در انتهای دیگر وصل شده باشند. بسیار مهم است که هر گیره با ایمنی بالا روی ترمینال های فلزی و در موقعیت صحیح خود نصب شوند تا جریان الکتریکی از آن عبور کند.

5. وقتی همه چیز به درستی در محل خود قرار گرفت، موتور وسیله نقلیه کمکی را روشن کنید. به یاد داشته باشید، هنگامی که وسیله نقلیه کمکی به وسیله نقلیه ای که خاموش شده متصل است، وسیله نقلیه کمکی بی حرکت بماند. و در حالی که هر یک از وسایل نقلیه در حال حرکت هستند، کابل های باتری به باتری را لمس نکنید.

6. هنگامی که موتور وسیله نقلیه کمکی روشن شد، سوئیچ اشتعال ون VW که خاموش شده را بچرخانید و سعی کنید موتور را روشن کنید. اگر بار اول استارت نخورد، دوباره امتحان کنید، گاهی اوقات لازم است چند بار این کار را انجام دهید و دوباره استارت بزنید. این کار به این دلیل است که باتری خالی به مقدار کافی برق ذخیره شده نیاز دارد تا موتور استارتر را وادار به حرکت کند که ممکن است چند دقیقه ای طول بکشد.

7. وقتی ون فولکس‌واگن شما استارت خورد، آن را به وسیله نقلیه کمکی متصل نگه دارید و اجازه دهید هر دو موتور حداقل 10 دقیقه کار کنند تا باتری خالی به اندازه کافی شارژ شود.

8. پس از خاموش کردن هر دو موتور، کابل های باتری به باتری را در انتهای هر دو باتری بدون تماس با فلزی که در معرض آن قرار دارد جدا کنید (زیرا هنوز دارای بار الکتریکی هستند). پس از جدا کردن سیم ها، وقت آن است که ببینید آیا ون VW شما به خودی خود استارت می خورد یا خیر.

9. اگر ون VW شما به خودی خود روشن شد، این نشان می دهد که باتری شما اکنون به اندازه کافی شارژ شده که موتور خودروی شما روشن شود. با این حال، به یاد داشته باشید که شارژ باتری هنوز هم کم است، بنابراین بهتر است حداقل یک ساعت ون را برانید تا باتری را کاملا پر شود و از تکرار مشکل پیش آمده جلوگیری کنید.

10. اگر باتری خودروی شما پس از چندین بار تلاش به خودی خود استارت نمی خورد، یا اگر پس از شارژ شدن بارها و بارها خالی می شود، ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد که باید به آن رسیدگی کنید که در بخش بعدی به آن می پردازیم.

چه چیزی باعث خاموش شدن باتری یا استارت نخوردن آن می شود؟

اغلب اوقات، زمانی که یک وسیله نقلیه برای مدت طولانی بی حرکت باشد، باتری آن خالی می شود. این به این دلیل است که باتری برای شارژ کردن به موتور خودرو متکی است. اگر به دلایلی اغلب باتری خودروی شما خالی می شود یا وسیله نقلیه شما پس از استارت خوردن روشن نمی شود، یک مشکل مکانیکی اساسی وجود دارد که باید برطرف شود. در زیر، به علل استارت نخوردن وسایل نقلیه و نحوه رسیدگی به آنها می پردازیم.

باتری ضعیف شده است

اگر به نظر می رسد باتری خودروی شما به اندازه سابق شارژ ندارد و حتی پس از طی مسافت های کوچک مجبور به عملیات باتری به باتری می شوید، یا ون فولکس واگن شما اصلاً روشن نمی شود، ممکن است باتری آن ضعیف شده باشد. تمامی باتری های خودروها دارای طول عمر هستند و عملکرد آنها با گذشت زمان ضعیف می شود. اگر این مورد برای ون فولکس واگن شما نیز صادق است، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید که این کار بسیار سریع و ارزان است. با این حال، قبل از انجام این کار، عملکرد باتری را با استفاده از یک مولتی متر اندازه گیری کنید. اگر به نظر می رسد باتری دارای جریان قوی است، ممکن است مشکل مربوط به یکی از قسمت های زیر باشد.

خطوط سوخت یخ زده است

شایع ترین مشکل استارت نخوردن خودرو در زمستان خطوط سوخت یخ زده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، اغلب روشن کردن خودرو آسان است، اما پس از استارت خوردن خودرو و روشن شدن آن به سرعت خاموش می شود. این به این دلیل است که سوخت منجمد شده و در خطوط سوخت گیر کرده است. بنابراین، موتور سوخت کافی برای ادامه کار دریافت نمی کند و درست مانند قلب برای ادامه تپیدن به خون نیاز دارد. در این مواقع، یا منتظر بمانید تا ون شما گرم شود و خطوط سوخت به طور طبیعی باز شوند، یا از یک مکانیک برای رفع گرفتگی آنها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، با داشتن مقدار کافی ضد یخ، احتمالاً در وهله اول از این مشکل جلوگیری خواهید کرد.

موتور استارتر خراب است

اگر ون VW شما به خودی خود روشن می شود، اما در استارت خوردن مشکل دارد، ممکن است مشکل از موتور استارتر باشد. موتور استارتر همان چیزی است که موتور را روشن می کند. بنابراین، در صورت خرابی، ممکن است چند بار تلاش کنید تا موتور را درگیر کند. معمولاً یک موتور استارتر خراب را می توان با صدای کلیک کوتاهی که پس از چرخاندن سوئیچ در احتراق شروع می شود، شناسایی کرد.

%name آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن
موتور استارتر خراب است

شمع های خودرو مشکل دارند

اگر موتور در تلاش است تا روشن شود، اما این کار به درستی انجام نمی شود، ممکن است شمع های خودرو نیاز به تعویض داشته باشند. شمع همان چیزی است که به احتراق سوخت فشرده در موتور کمک می کند و به آن اجازه می دهد کار کند. اگر شمع ها آسیب ببینند، محفظه احتراق موتور اجازه نمی دهد موتور استارت بخورد. خوشبختانه شمع ها قطعات کوچک و ارزان قیمتی هستند که در صورت نیاز به راحتی قابل تعویض هستند.

دینام خراب است

دینام مکانیزمی است که باتری را قادر می سازد تا مجددا شارژ شود. بنابراین، اگر دینام خراب باشد، باتری در حین رانندگی شارژ نمی شود. اغلب نشانه‌های ظریفی از خرابی دینام وجود دارد که قبل از اینکه باتری خالی شود اتفاق می‌افتد. این موارد عبارتند از سوسو زدن چراغ های جلو، چراغ نشانگر روی داشبورد، بوی سوختن الکتریکی، توقف و صدای تق تق موتور. تعویض دینام معمولا هزینه زیادی در بر دارد.

چرا وسایل نقلیه با انرژی خورشیدی قابلیت اطمینان بیشتری دارند؟

افزودن انرژی خورشیدی به سیستم های موتور یکی از راه های ارتقای موتورهای قدیمی است که باعث اطمینان از عملکرد صحیح آنها می شود. آنها نه تنها باعث خنثی شدن انتشار کربن می شوند، بلکه رانندگی در جاده را نیز بسیار راحت تر می کنند. در حالی که مکانیک های سنتی به استفاده از موتور برای شارژ باتری ها متکی هستند، موتورهای خورشیدی نیز می توانند به خورشید تکیه کنند. هر لحظه که خورشید به پنل خورشیدی ون فولکس واگن شما می تابد، باتری آن در حال شارژ شدن است. به این ترتیب، احتمال اینکه اتومبیل شما در موقعیت استارت نخوردن قرار بگیرد، بسیار کمتر پیش می آید.

%name آموزش باتری به باتری ون فولکس واگن
استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ باتری

ون VW خود را سالم نگه دارید

به خاطر داشته باشید، همانطور که برای جلوگیری از بیماری از بدن خود مراقبت می کنیم، باید مراقب سلامت اتومبیل خود نیز باشیم. بنابراین، برای اطمینان از شارژ ماندن باتری، از ون خود بصورت مرتب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مایع داخل باتری همیشه به اندازه کافی پر باشد و محفظه موتور را بمنظور وجود هرگونه علائم سایش یا آسیب مورد بررسی قرار دهید.

باتری به باتری کامیون نیمه سنگین

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش