4.8
(452)

همه ما تا به حال جعبه باتری خودرو را دیده ایم. اما شاید اطلاعات دقیقی از این جعبه نداریم. جعبه باتری از جنس لاستیک یا پلاستیک مصنوعی بسیار قوی ساخته می شود. در ادامه منظور ما از جعبه باتری جعبه ای اضافه است که برای حمل باتری و استفاده از آن در کمپین ها مورد نیاز شما می باشد.

در این مقاله راهنمای خرید بهترین جعبه باتری بررسی شده و پیشنهادهایی درباره مواردی که باید قبل از تصمیم گیری درباره آنها فکر کنید، ارائه شده است. در اینجا هیچ نامی از محصولات خاص ذکر نخواهد شد، فقط مشخصات کلی و کیفیتی که جعبه های مختلف دارند.  

جعبه باتری خودرو 

Mazdaspeed 3 51r Box جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
جعبه باطری ماشین

  

جنس جعبه باطری ماشین از پلاستیک مصنوعی فشرده می باشد. و باید در مقابل گرمای موتور و حرارت ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی و خورندگی الکترولیت، ضربه و ارتعاش ناشی از حرکت خودرو مقاوم بوده و عایق خوب و مناسبی برای جلوگیری از عبور جریان از باتری ماشین باشد.

جعبه باطری 6 ولت دارای سه خانه و باتری 12 ولت دارای 6 خانه می باشد که این خانه ها نباید به همراه داشته باشند. دلیل مهمی وجود دارد که این جعبه ها را از جنس مستحکم و مقاومی می سازند. این جعبه باید در برابر حرات تولید شده از فعل و اتفعالات شیمیایی بسیار مقاوم باشد. همچنین بسیار اهمیت دارد که این جعبه علاوه بر این که در برابر ضربه و فشار باید مقاومت بالایی را از خود نشان دهد، در برابر عبور جریان برق نیز باید عایق و بسیار خوبی باشد.

جعبه باتری جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
جعبه باتری خودرو

کاربردهای جعبه باتری

بنابراین شما می خواهید یک باتری اضافی برای تأمین انرژی ماجراهای کمپینگ خود داشته باشید.  اما زیر کاپوت شما جا برای یکی بیشتر نیست! یا شاید شما فقط یک گزینه کاملاً قابل حمل را می خواهید. جعبه باتری جوابگوی شماست.

جعبه باتری برای محافظت از باتری و وسیله نقلیه شما ضروری است. باتری در معرض عناصر، مثلاً در پشت یک ute – خیلی سریع تسلیم هوا می شود.  یک جعبه باتری حاوی نشت اسید است و از آسیب رسیدن به محموله های سرگردان جلوگیری می کند – یک اتفاق ناگوار که حتی می تواند باتری را کوتاه کرده و باعث آتش سوزی شود!

در ابتدایی ترین شکل، یک جعبه باتری تمام امنیت را برای جلوگیری از چنین خطرات به شما ارائه می دهد. طراحی درب کالیبر اجازه می دهد تا کابل ها برای شارژ شدن باتری از جعبه وارد و خارج شوند و لوازم جانبی شما را تأمین کنند.

برای شارژ کردن باتری باید سیم کشی را مرتب کنید، و لوازم جانبی را برای تأمین لوازم جانبی خود، مانند پورت های USB و لوازم جانبی – یا دوشاخه اندرسون. اگر قصد جابجایی باتری خود را ندارید، این جعبه های باتری بسیار مناسب هستند.

استفاده از جعبه باطری ماشین برای باتری اضافی

ممکن است به یک سیستم باتری دوتایی نیاز داشته باشید! بیایید به برخی از دلایل این اصلاح نگاهی بیندازیم و آنچه را که در این امر دخیل است کشف کنیم. یک باتری خودرو فقط برای راه اندازی موتور طراحی شده است که ظرفیت ذخیره آن برای تأمین چند عملکرد جانبی هنگام خاموش بودن موتور است.

حال اگر به انرژی باتری دوم نیاز دارید. در صورت وجود فضای خالی، می توان باتری دوم را در زیر کلاهک نصب کرد. یک سینی باتری SCA جهانی برای برخی وسایل نقلیه کافی است. در حالی که برخی ممکن است به یک سینی سفارشی متناسب با جای موتور آنها نیاز داشته باشند.

اگر فضای زیر کاپوت در سطح بالایی قرار دارد ؛ محدوده کالیبر و جعبه های باتری Ridge Ryder گزینه ای امن برای تاسیسات منطقه بار یا سینی ute فراهم می کند.  

راهنمای خرید بهترین جعبه باتری

اگر به دنبال راهی برای تأمین برق کمپینگ خارج از شبکه خود هستید، یک جعبه باتری می تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. جعبه باطری ظرفی است (معمولاً پلاستیکی) با درب، که درون آن یک باتری چرخه عمیق سنگین قرار می دهید، که باتری را برای حمل و نقل ایمن نگه می دارد و درگاه هایی را برای جذب جریان از باتری فراهم می کند (پلاگین سیگار / USB و غیره)، و درگاه هایی برای تغذیه شارژ باتری.

جعبه های مختلف باتری در بازار وجود دارد و تلاش برای یافتن بهترین جعبه باتری برای شرایط شما کمی طاقت فرسا است. هیچ جعبه باتری “عالی” وجود ندارد، همه آنها دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند و بهترین گزینه برای شما به نیازهای شرایط خاص شما بستگی دارد.

جعبه های باتری جایگزینی برای بسته های قدرت قابل حمل مشابه “همه در یک” هستند، جایی که باتری در داخل دستگاه مهر و موم شده است. فایده جعبه های باتری نسبت به واحدهای همه در یک این است که با جعبه باتری می توانید درصورت تمایل یا نیازباتری خود را عوض کنید، در مقابل اگر باتری از کار بیفتد یا مشکل ساز شود، باید کل واحد را دور بیندازید.

اما همانطور که به اطراف نگاه می کنید، موضوعات خاصی وجود دارد که مدام مطرح می شوند و مواردی که باید فکر کنید، همانطور که در مورد بهترین جعبه باتری برای خود تصمیم می گیرید.

بیشتر بدانید: نصب باتری دوم روی ماشین

  • قیمت جعبه باتری

جعبه های باتری در هر شکل و اندازه ای وجود دارند و در نتیجه در قیمت های مختلفی موجود هستند. ارزان ترها را می توان حدود 70 دلار یافت و قیمت گران قیمت آنها بیش از 500 دلار است. اگر قیمت برای شما مهم نیست، فقط باید سایر نیازهای خود را بشناسید و بهترین نتیجه را برای آن پیدا کنید، اما اگر قیمت مهم است، اکنون در مورد حد بالاترین بودجه خود فکر کنید و اولویت ها و ویژگی ها را بیشترین اولویت را تعیین کنید. برای شما مهم است

  • دستگیره حمل باتری

بیشتر جعبه های باتری به شکل مستطیل هستند و در هر طرف جعبه برای حمل دسته های حمل دارند. با توجه به نحوه طراحی برخی از این جعبه ها، این تنها راهی است که می تواند روش کافی ایمن برای نگه داشتن وزن جعبه و باتری را فراهم کند. اما بعضی از واحدها به گونه ای مهندسی شده اند که می توانند دسته حمل تاشو را در بالای واحد ارائه دهند تا با یک دست انتخاب کنند.

battery fundamentals battery boxes d جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
راهنمای خرید جعبه انواع باتری

من مطمئن نیستم که به طور کلی کدام روش حمل / بلند کردن برای بدن شما بهترین است، اما تمام چیزی که می توانم بگویم این است که جعبه من دارای دسته کناری است و با وجود یک باتری سنگین در آن جا دور زدن دشوار است و به نظر من خودم آرزو می کنم کاش دسته بالایی داشت.

اگرچه این مسئله نباید مورد توجه اصلی شما باشد. بهترین جعبه باتری برای شما ممکن است دسته های کناری داشته باشد، و در این صورت احتمالاً باید با آن کنار بروید، فقط از این تفاوت آگاه باشید و شاید چند سبک مختلف را امتحان کنید تا احساس راحتی کنید و ببینید چه چیزی را می گیرید فکر کنید قادر خواهید بود مدیریت کنید.

  • خروجی ها

battery fundamentals battery boxes c جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
انتخاب بهترین جعبه باطری

ماهیت و تعداد دستگاههایی که امیدوارید به جعبه باتری وصل شوید می تواند در بهترین جعبه برای شما تعیین کننده باشد. به حداقل تنظیمات مناسب خود فکر کنید، و اینکه بدون توجه به اینکه برای چه چیزی باید قدرت داشته باشید و از آنجا کار کنید. برای ما، نیاز اصلی ما به برق 12 ولت برای چراغ های LED و درگاه های USB برای شارژ تلفن و تبلت و غیره است. اما بسیاری دیگر از یخچال ها دستگاه شماره یک و چراغ ها و مشکلات USB در درجه دوم هستند.

مهم نیست که اولویت شما چیست، فقط این که شما در مورد نوع پورت های مورد نیاز و تعداد مورد نیاز خود روشن هستید.

انواع مختلفی از درگاه های 12 ولتی که در جعبه های مختلف با آن روبرو می شوید شامل پلاگین سیگار، سوکت هلا و پلاگین merit است. واحدهای SOme همچنین شامل اتصالات پلاگین اندرسون و همچنین اتصالات USB است.

بخاطر داشته باشید که بسیاری از آداپتورها و مبدل های دوتایی برای درگاه های سیگنال 12 ولت در دسترس هستند. بنابراین اگر یک درگاه سیگار 12 ولت داشته باشید، اما به دو قطعه واقعی نیاز دارید، خرید یک آداپتور برای خروجی اضافی به شما هزینه زیادی نخواهد داشت، به شرطی که برق کلی از فیوز پورت ها بیشتر نشود.

  • معکوس کننده

برخی از جعبه های گران قیمت باتری گران قیمت مجهز به اینورتر خالص موج سینوسی هستند که به شما امکان اتصال لوازم خانگی 240 ولت را به باتری می دهند. این اینورترها معمولاً می توانند تا 300 وات نیرو را اثبات کنند که برای تأمین انرژی یک دستگاه کوچک 240 ولت کافی است، اما برای وسایل کشش بالا مانند مایکروویو و ابزارهای برقی مناسب نخواهد بود.

برای بیشتر افراد داشتن اینورتر “نیازی به داشتن” نیست “”، اما ممکن است دلیلی در مورد شما وجود داشته باشد که اینورتر از اهمیت بیشتری برخوردار است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این موضوع را به خوبی بررسی می کنید.

  • نوع باتری

renogy solar battery chargers rbt100agm12b 64 400 جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
خرید جعبه انواع باتری

درهنگام انتخاب باتری چرخه عمیق از باتری های اسید سرب (سلول مرطوب، AGM، Gel Cell) گرفته تا باتری های لیتیوم پیشرفته (و گران)، انواع مختلفی از فناوری باتریدر دسترس شما است.

اگر فکر شدیدی در این مورد ندارید، توصیه پیش فرض در نظر گرفتن باتری های AGMاست.  آنها مزایای زیادی را نسبت به باتری های سلول مرطوب سنتی دارند، از نظر قابلیت انتقال انرژی و ایمنی، و هنوز هم مقرون به صرفه هستند.  باتری های AGM باید در تمام جعبه های موجود باتری به خوبی کار کنند.

با این حال، اگر به دنبال فن آوری پیشرفته تری هستید (مانند باتری های لیتیوم)، کافی است جعبه مورد نظر خود را دوباره بارگیری کنید زیرا می تواند نوع باتری را شارژ کند زیرا برخی از باتری ها به نحوه دریافت جریان الکتریکی حساس هستند و به مدارهای تخصصی نیاز دارند.

بیشتر بدانید: تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین

  • اندازه باتری

وقتی از اندازه باتری صحبت می کنیم، هم به ابعاد باتری و هم به ظرفیت باتری اشاره می کنیم. این دو ویژگی از این نظر بسیار زیاد هستند که ظرفیت باتری بیشتر منجر به بزرگتر شدن اندازه باتری می شود. 

هنگامی که ما در مورد ظرفیت باتری صحبت می کنیم، در مورد میزان شارژ داخل باتری صحبت می کنیم که می توانید برای تأمین انرژی لوازم خانگی خود شارژ کنید. اکثر جعبه های باتری به گونه ای طراحی شده اند که باتری با اندازه حداکثر 100 آمپر، حتی 120 آمپر ساعت متناسب و کار می کنند.

اکثر باتری های چرخه عمیق خریداری شده (به غیر از باتری های مبتنی بر لیتیوم) 50٪ ظرفیت قابل استفاده را برای شما فراهم می کنند، به این معنی که برای یک باتری 100 آمپر ساعتی 50 آمپر ساعت قابل استفاده خواهید داشت.

بیشتر بدانید: روش سری و موازی بستن باتری یو پی اس و خودرو

  • صفحه نمایش جعبه باتری

battery box pp003 جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
جعبه باتری حاوی صفحه نمایش

پیگیری از میزان شارژ باتری مهم است تا اطمینان حاصل کنید که باتری شما صاف است و می توانید آن را شارژ کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که می توانید میزان مصرف خود را کنترل کرده و تنظیم کنید اگر متوجه می شوید خیلی سریعتر کاهش می یابد بیش از آنچه انتظار داشتید

بیشتر جعبه های باتری دارای یک ولت متر است که به شما یک میزان ثابت شارژ باتری را می دهد و این اطلاعات به شما راهنمایی می کند که چه موقع دوباره شارژ کنید و چه زمانی مصرف خود را کاهش دهید، اما برخی از ارزانترین واحدها فاقد آن هستند این، برخی فقط دارای LED هستند که روشن می شوند تا اطلاعات سطح بالایی مانند “کاملاً شارژ شده”، “تخت”، “تقریباً تخت”، “شارژ” و غیره را به شما ارائه دهند.

این تنظیم LED یک معامله شکن نیست، اما با چند دلار بیشتر می توانید یک جعبه با نشانگر ولت متر بدست آورید که اگر می توانید آن را بدست آورید اطلاعات خوبی است.

جعبه های گران تر، انواع دیگری از نشانگر میزان باتری را نیز در بر می گیرند و با در نظر گرفتن مصرف فعلی و نوع باتری، زمان چند ساعت باتری را باقیمانده و به شما تخمین می زنند. اینها دوباره “خوب است”، اما حداقل توصیه می کنم یک صفحه نمایش ولت متر را در جعبه خود داشته باشید.

  • پورت ها و فیوزهای ایمنی

180316 betterybox 1210 5 جعبه باتری ماشین چیست؟ | راهنمای خرید انواع جعبه باتری
اتصالات داخلی جعبه باتری

همه جعبه های باتری به فیوزها و سوئیچ های ایزولاتور مجهز هستند که اگر جریان برق بیش از حد خاصی باشد واحد را خاموش می کنند. تنها چیزی که باید در اینجا بررسی کنید این است که پورت هایی که می خواهید استفاده کنید جریان کافی برای دستگاهی را که می خواهید متصل کنید فراهم می کند.

نه بار از ده بار، مسئله ای نخواهد بود، اما ممکن است یخچال شما بیش از پورت 12 ولتی که برای اتصال آن طراحی شده است جریان بگیرد و شما می توانید سوئیچ ایزولاتور را قطع کرده و برق را قطع کنید به یخچال شمابنابراین ارزش بررسی دو برابری دارد زیرا این امر بسیار ناامید کننده خواهد بود.

  • شارژ کردن

اکثر جعبه های باتری مجهز به ترمینال های مثبت و منفی هستند که می توانید به چندین شارژر مختلف باتری متصل کنید. در مورد من، من فقط شارژر باتری 12 ولت خودرو را به درگاه ها متصل می کنم، و این خوب است، اما شما همچنین می توانید شارژرهای اضافی اختصاصی برای این منظور خریداری کنید که دارای گزینه های ولتاژ متغیر هستند و می توانند میزان تغذیه باتری را براساس آن تنظیم کنند سطح شارژ اگر اتصالات کلیپ تمساح را روی تنظیم کننده صفحه خورشیدی خود دارید، می توانید پنل های خورشیدی را به این درگاه ها متصل کنید.

جعبه های دیگر همچنین اتصال پلاگین اندرسون را فراهم می کنند تا بتوانید صفحه خورشیدی خود را مستقیماً به دستگاه وصل کنید. من شخصاً این روش اتصال پنل خورشیدی را ترجیح می دهم، فقط به این دلیل که اتصال کلیپ بسیار محکم است، در حالی که کلیپ های تمساح نسبت به ضرب و شتم توسط بچه های جوان یا اندام های ولگرد کمی آسیب پذیر تر هستند.

  • شکل و رنگ جعبه

اگرچه این مورد اصلی شما نیست، اما اشکال و اندازه ها و رنگهای مختلفی می توانید انتخاب کنید، بنابراین کمی به سبک و شکل جعبه توجه کنید و اینکه آیا با بقیه وسایل شما مناسب است یا نه، اما اجازه ندهید این خیلی شما را تحت تأثیر قرار دهد، عملکرد اصلی و ابعاد باتری باید عامل اصلی تصمیم گیری شما باشد.

بهترین جعبه باتری چیست؟

جعبه Ridge Ryder همراه با جعبه باتری سیمی همراه با برخی از کارهای انجام شده برای شما است. به طور معمول، برای شارژ یا تأمین انرژی دستگاه های آمپراژ بالا، اتصالات سنگین خارجی دریافت می کنید.  همراه با یک سوکت لوازم جانبی، 2 عدد پورت USB، 2 عدد کانکتور 50 آمپر، یک نشانگر شارژ باتری. قطع کننده مدار و فیوزها برای ایمنی. در حالی که می توانید این جعبه های باتری را در خودرو خود درست کنید مانند نمونه ابتدایی تر. می توانید آنها را با کراوات ثابت کنید – بنابراین به راحتی قابل حمل هستند.

فقط سیم شارژ و لوازم جانبی متصل به جعبه باتری را از برق جدا کنید و آن را درست در وسط اردوگاه قرار دهید! یا آن را در یک شارژر قطره چکانی آماده بگذارید و برای ماجراجویی بعدی خود بروید.  همانند هر نصب باتری خارج از محل موتور ؛ تمام این گزینه ها برای تأمین جریان شارژ مناسب از خودرو به یک شارژر DC نیاز دارند.  با این حال، در انتهای بازار جعبه باتری ؛ بسته های قدرت قابل حمل اغلب شامل شارژرهای داخلی داخلی هستند – امکان شارژ از سوکت لوازم جانبی خودرو شما را فراهم می کند.  یک راه حل واقعا “گرفتن و رفتن”.

سوالات متداول درباره جعبه باطری

جعبه باتری چه کاری انجام می دهد؟

جعبه باطری یک ظرف (معمولا پلاستیکی)، با درب است، که شما با قرار سنگین چرخه عمیق باتری داخل، که نگه می دارد باتری امن برای حمل و نقل، فراهم می کند و پورت به هر دو جریان قرعه کشی ازباتری(پلاگین سیگار / USB و غیره)، و درگاه هایی برای تغذیه شارژ باتری.

آیا جعبه باطری باید تخلیه شود؟

وقتی همه چیز خوب است، دیگر نیازی به تهویه نیست. یک باتری مدرن که به دلیل شارژ طبیعی (یا حتی بیش از حد زیاد از شارژ) در حال شارژ شدن است، آب را دفع می کند، در سیستم دریچه کاتالیزوری وجود دارد که هیدروژن و اکسیژن تولید شده را همزمان ترکیب می کند.

هزینه جعبه باطری چقدر است؟

به طور کلی جعبه های باتری RV بسیار ارزان هستند. جعبه باتری ضربه محکم و ناگهانی NOCO برای یک باتری 6 ولت در حال حاضر در آمازون کمتر از 10 دلار است و جعبه باتری Attwood حدود 18 دلار است. جعبه باتری تهویه بیشتر است – جعبه تخلیه پلاستیکی Lavanture در حال حاضر حدود 30 دلار در آمازون است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
میر محمد صادق موسوی
میر محمد صادق موسوی
2 سال پیش

سلام
روی ماشین 206 مدل 90 اگر باطری 74 امپر بندازیم مشکلی پیش نمیاد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  میر محمد صادق موسوی
2 سال پیش

با سلام
دوست عزیز قالب باتری شما 50.55و60امپر میباشد و باتری بزرگتر در قالب خودرو جا نمی شود

میلاد
میلاد
9 ماه پیش

ممنون از مقاله عالی تون. راهنمای خوبیه برای خرید باتری ماشین. من خودم از فروشگاه تون باتری ماشین خریدم و خیلی راضیم نصبش رایگان بود. از گاریچی و دیجی کالا هم قبلا تهیه کردم که اونا هم در کل به نظرم تجربه خرید خوبی بودن

مشاوره رایگان و ثبت سفارش