4.5
(94)

یو پی اس در کرکره برقی یکی از متلقات مهم مورد نیاز در نصب درب های اتوماتیک یا کرکره ای می باشد. یو پی اس دستگاهی است که برق مورد نیاز کرکره برقی را برای مواقع اضطراری و مواقعی که مشکل برق رفتگی به وجود می آید در خود ذخیره کرده و در آن مواقع از آن برق ذخیره شده استفاده می کند.

یو پی اس درب اتوماتیک 300x77 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
راهنمای خرید باطری و یو پی اس درب اتوماتیک و کرکره برقی

از جمله مهم ترین مسائل و مشکلات کرکره برقی و سامانه های برقی این چنینی، عدم کارکرد صحیح هنگام قطعی برق می باشد. تقریبا می توان گفت که سیستم برق اضطراری (UPS) در کرکره برقی از جمله موضوعات مهم هنگام نصب کرکره برقی به حساب می آید.

دستگاه یو پی اس باعث می شود که وقتی برق قطع می شود کرکره برقی از کار نیوفتد و باز هم بالا و پایین شود. ویدئوی زیر این موضوع را به وضوح نشان می دهد!

یو پی اس یا برق اضطراری درب اتوماتیک

یو پی اس درب اتوماتیک : درب اتوماتیک یکی از تجهیزات صنعتی و الکترونیکی است هزاران یا میلیونها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. معمولا از درب اتوماتیک در آزمایشگاه، مکان های نظامی، هتل ها، فروشگاه های زنجیره ای، منازل، ساختمان های تجاری و اداری، اتاق عمل، مکان های صنعتی، … و مکان هایی که نیازمند امنیت هستند استفاده میشود.

درب اتوماتیک 300x242 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
یو پی اس درب اتوماتیک پارکینگ

البته درب های اتوماتیکی که در بالا ذکر شد با هم متفاوتند و کلا از نظر کارایی با یکدیگر فرق دارند و بسته به نوع مکانی که از آن استفاده می شود هر یک درب اتوماتیک مخصوص به خود را دارند.

به همین خاطر استفاده از این دستگاه ها ممکن است در طول دراز مدت از طول عمرشان را بکاهد و در مواقع نبود برق درب اتوماتیک از کار می افتد و باید بصورت دستی و با استفاده از چرخ دندهایش (گیربکس دار) (البته بعضی ها هم با فشار روغن و بعضی سری هم با فشار گاز یا باد کار میکنند) که وظیفه باز و بسته کردن درب را به عهده دارند باز شوند.

بنابراین بهتر است در صورت نبود برق برای این که آسیبی به درب های اتوماتیک وارد نشود و بتوان از آن ها در صورت قطع برق استفاده کرد و به کار خود ادامه داد از منبع تغذیه بدون وقفه یا یو پی اس اسفاده کنیم.

ضرورت وجود یو پی اس برای کرکره برقی

کرکره برقی 300x200 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
اهمیت خرید UPS برای درب کرکره برقی

یکی از کارهایی که می توان برای جلوگیری از سوختن موتور کرکره برقی انجام داد خرید یک یو پی اس برای کرکره برقی می باشد. یو پی اس به عنوان یک کنترل کننده جریان برق در میان کرکره برقی و جریان برق شهری قرار داده می شود تا علاوه بر جلوگیری از قطع ناگهانی برق بتواند نوسانات برق شهری را کنترل نماید و از این طریق نیز موجب سالم ماندن بردها و قطعات حساس کرکره برقی شود.

اگر شما در مغازه حضور نداشته باشید و کرکره برقی را پایین کشیده باشید و در زمانی که مجددا برای بالا بردن کرکره مراجعه می کنید برق شهری قطع شده باشد مسلما شما به راحتی گذشته با یک ریموت نمی توانید کرکره برقی را بالا بکشید.

این در حالی است که در صورت تامین یک یو پی اس برای کرکره برقی این دستگاه در مواقعی که برق شهری قطع می شود جریان برق مورد نیاز کرکره برقی را از طریق باتری هایی که در دل خود جای داده است تامین نموده و از این رو شما می توانید به مانند زمانی که برق شهری وصل است نسبت به بالا و پایین بردن کرکره برقی با استفاده از ریموت اقدام نمایید.

مقاله یشنهادی: یو پی اس دوربین مداربسته

طرز کار ups کرکره برقی

یو پی اس کرکره3 300x125 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
طرز کار یو پی اس کرکره برقی

هر یو پی اس از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن وظیفه کنترل جریان برق شهری را بر عهده داشته و موجب جلوگیری از سوختگی قطعات برد کرکره برقی می شود و بخش دیگر در زمانی که برق شهری وصل است این برق را در باتری هایی با ظرفیت نگهداری بالا ذخیره می کند تا در هنگامی که برق شهری قطع شد به طور اتوماتیک برق باتری را وارد مدار جریان نماید و شما بتوانید از کرکره برقی خود به مانند زمانی که برق شهری متصل است استفاده نمایید.

فیلم نصب و طرز کار باطری بکاپ کرکره برقی

فیلم کوتاه زیر نحوه نصب باتری یو پی اس درب اتوماتیک را نمایش می دهد. آن را از دست ندهید!

راهنمای خرید یو پی اس درب کرکره ای مناسب

یو پی اس کرکره 300x145 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک

برای این که یو پی اس کرکره برقی بتواند به خوبی فعالیت خود را انجام دهد و از کرکره برقی در برابر هر گونه مشکلی محافظت نماید، بهتر از در هنگام انتخاب و خرید یو پی اس با افراد متخصص و کاربلد مشورت کنید.

در هنگام انتخاب یو پی اس برای کرکره برقی به نکات زیر توجه کنید:

  • انتخاب ولتاژ خروجی با توجه به نوع کرکره برقی
  • انتخاب توان متناسب با نوع موتور کرکره برقی
  • خریداری از شرکت ها و نمایندگی های معتبر
  • خریداری برندهای معتبر و با کیفیت
  • توجه به مدت زمان ذخیره برق مورد نیاز
  • توجه به شرایط محیطی که قرار است یو پی اس در آن مکان نصب شود.
  • نصب و راه اندازی از طریق افراد کارشناس و متخصص
  • خریداری محصولاتی که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش یو پی اس کرکره برقی هستند.

قیمت UPS درب کرکره برقی

هزینه خرید یو پی اس برای کرکره برقی چقدر است؟ این یکی از سوالات همیشگی مشتریان قبل از خرید یو پی اس برای کرکره برقی است. به همین خاطر در این بخش تصمیم گرفتیم درباره پاسخ این سوال با شما صحبت کنیم. هزینه خرید یو پی اس برای کرکره برقی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توانیم یک قیمت مشخص برای آن تعیین کنیم. در ادامه مطلب به عوامل موثر بر قیمت خرید یو پی اس می پردازیم.

یو پی اس درب2 300x200 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
قیمت یو پی اس درب اتوماتیک

امروزه انواع برندهای باتری یو پی اس در بازارهای فروش یو پی اس وجود دارد. برندهای مختلف براساس مشخصات فنی و ویژگی ها، کیفیت، طول عمر و … دارای قیمت های متفاوتی هستند. بنابراین هزینه خرید یو پی اس به نوع یو پی اس انتخاب شده بستگی دارد.

البته قیمت یو پی اس به شرکتی که یو پی اس را از آن خریداری می کنید، نیز بستگی دارد. بنابراین لازم است برای داشتن یک خرید مناسب و مطمئن از شرکت های معتبر و قابل اعتماد یو پی اس مناسب برای کرکره برقی را خریداری کنید.

فاکتور دیگری که بر قیمت خرید یو پی اس برای کرکره برقی تاثیر گذار است، نوع کرکره برقی و نوع موتور آن است. برای مثال یوپی اس مورد استفاده برای کرکره برقی مغازه، پارکینگ، کارخانه و … با هم دیگر متفاوت است.

از طرفی با توجه به نوع موتور کرکره برقی و ولتاژ و انرژی مصرفی آن، نوع یو پی اس استفاده شده و هزینه خرید آن متفاوت خواهد بود. شرکت ما در این زمینه اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شما می گذارد و به شما این امکان را می دهد که بهترین و مناسب ترین یو پی اس برای کرکره برقی را انتخاب کنید.

خرید یو پی اس برای انواع موتور درب برقی

یو پی اس درب 300x150 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
کدام موتورهای کرکره برقی به UPS نیاز دارند؟

قبل از خرید یو پی اس برای کرکره برقی باید به نوع موتور آن توجه کرد. به طور کلی موتور کرکره برقی به دو گروه تقسیم می شوند. نوع اول موتورهای هستند که دارای  باطری بکاپ کرکره برقی و یو پی اس هستند، در این نوع از کرکره ها یو پی اس نصب شده به صورت اتوماتیک در مواقعی که جریان برق قطع شود و یا دچار مشکل شود وارد عملیات می شود و باعث بالا و پایین رفتن کرکره برقی می شود.

نوع دوم موتورهایی هستند که بدون ups یا منبع تغذیه هستند. موتورهای نوع دوم به صورت موتور کرکره برقی توبلار و موتور کرکره برقی ساید موجود می باشند. از بین این دو نوع موتور، موتورهای فاقد یو پی اس برای کار کردن در مواقع قطع شدن جریان برق و ایمن بودن در برابر نوسانات ایجاد شده، نیاز به خریداری و نصب دستگاه ups دارند.

می توان گفت که هر دو نوع روش تقریبا هزینه مشابهی دارند چراکه معمولا موتور هایی که به صورت پیشفرض دارای چنین امکانی می باشند گران تر از موتور های کرکره برقی عادی می باشند و نصب یک سیتسم UPS کرکره برقی به صورت مجزا نیز هزینه ای کمی بیشتر از نوع اول دارند اما مزیت آن این می باشد که می توان از این سیستم برای دیگر بخش های الکتریکی فروشگاه و یا مغازه و حتی خانه خود در هنگام قطعی برق استفاده نمایی

توان مورد نیاز یو پی اس درب اتوماتیک

یو پی اس کرکره4 300x89 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
توان مورد نیاز برق اضطراری درب کرکره برقی

طور کلی برای موتورهای کوچک با توان زیر ۱۰۰۰ وات از یو پی اس ۱۰۰۰ یا بهتر است ۲۰۰۰ وات(ولت آمپر) انتخاب شود. همیشه بهتر است حداقل ۲۰% اضافه توان در باتری موجود باشد.

مدت زمان ذخیره با این روش انتخاب حدود ۲ ساعت است. اگر منطقه مورد استفاده قطعی مکرر و یا طولانی داشته باشد بهتر است توان یو پی اس را ۲ برابر توان مصرفی درب برقی انتخاب نماید.

اگر بخواهید از UPS های معمولی موجود در بازار برای استفاده بهمراه موتور های کرکره برقی استفاده نمایید، باید رنج بالاتر از مقادیر نامی موتور کرکره در نظر گرفته شود.

زیرا موتور ها در هنگام راه اندازی 4 تا 6 برابر بیشتر از جریان نامی خود آمپر می کشند و لازم است دستگاه UPS توان تحمل این جریان اولیه را داشته باشد.

نمونه یو پی اس های درب کرکره ای

معمولاً UPS های زیر برای موتور های کرکره استفاده می شود:

  • یو پی اس حداقل 1200 ولت آمپر برای استفاده کرکره برقی با موتور توبلار تا 140 نیوتن/ متر
  • یو پی اس حداقل 1600 ولت آمپر جهت استفاده درب برقی با موتور ساید 300 نیوتن/متر و توبلار صنعتی
  • یو پی اس حداقل 2000 ولت آمپر جهت استفاده درب اتوماتیک با موتور ساید 500/600 نیوتن/متر

یو پی اس معمولی بهتر است یا ups مخصوص کرکره برقی؟

مزیت یو پی اس های معمولی این است که علاوه بر موتور کرکره برقی، دوربین مدار بسته، کامپیوتر، چراغ و… را نیز می توان به آن متصل نمود تا درهنگام بی برقی این محصولات نیز مورد استفاده قرار گیرند. ولی UPS های مخصوص کرکره برقی، فقط قابلیت اتصال به کرکره برقی را دارند.

راهنمای خرید باطری کرکره برقی

باتری درب اتوماتیک 300x167 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
راهنمای خرید باطری درب برقی و اتوماتیک

در این بخش نوبت به معرفی نکات مهم در انتخاب باتری یو پی اس کرکره برقی است. ساختار این منبع تغذیه به صورت یک جعبه است که برد کرکره و باطری های کوچکی در آن قرار می گیرد. باطری کرکره برقی موجب می شود تا صورت قطع برق بتوانید درب کرکره را باز و بسته کنید و در عملکرد آن اختلال جدی به وجود نیاید

میزان بک آپ تایم باطری درب برقی

باطری درب اتوماتیک 300x130 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
باتری یو پی اس کرکره برقی

مدت زمان بک اپ باطری به معنی میزان زمان پشتیبانی از دستگاه در هنگام قطع برق است. در نظر گرفتن این ویژگی در انتخاب باطری کرکره برقی می تواند بر اساس پارامترهای مختلفی صورت بگیرد.

به طور مثال اگر قصد دارید علاوه بر کرکره برقی از باطری در وسایل دیگری مانند دوربین مدار بسته نیز استفاده کنید باید مدت زمان بک آپ باطری را به خوبی بررسی کنید. زیرا در هنگام قطع برق خطر سرقت منزل وجود دارد.

ظرفیت باطری درب اتوماتیک

باتری کرکره 300x172 باتری و یو پی اس کرکره برقی | باطری درب اتوماتیک
باطری درب اتوماتیک

بار مصرفی به معنای مقدار نیرویی است که باطری در خود ذخیره می کند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند اگر قصد دارید که از باطری در دستگاه های متعددی استفاده کنید بهتر است نوعی از آن را انتخاب کنید که بار بیشتری داشته باشد و بتواند در زمان قطع برق نیروی بیشتری برای تامین دستگاه ها داشته باشد.

خدمات پس از فروش باطری

باطری را از شرکتی خریداری کنید که خدمات پس از فروش و گارانتی مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد  تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتوانید با آن ها تماس بگیرید تا تکنسین ها و کارشناسان برای رفع ایراد به محل بیاید.

 قیمت باطری ups درب برقی

 قیمت باطری درب کرکره برقی با میزان کیفیت و امکانات آن ارتباط مستقیمی دارد. باطری را از شرکتی تهیه کنید که نسبت به کیفیت و گارانتی محصول اطمینان دارید. باطری کرکره برقی در دو نوع ایرانی و خارجی موجود است که انتخاب هر کدام از آن ها بستگی به انتظارات شما دارد.

اما نکته مهم و کلیدی که باید در انتخاب باطری بر اساس قیمت توجه کنید میزان اطمینان آن است. برخی از مدل های ارزان و نامرغوب به تجهیزات حفاظتی مجهز نیستند و ممکن است موجب آسیب رساندن به قطعات داخلی آن شوند.

لیست قیمت باتری یو پی اس کرکره برقی

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جلالی
جلالی
3 سال پیش

سلام باطری مناسب برای کره کره برقی چی مناسبه ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جلالی
3 سال پیش

با سلام انواع باتری های موجود برای کرکره های برقی به شرح زیر است: باطری آفلاین باطری آنلاین پرکاربردترین نوع باطری است که با عملکرد آن آشنایی دارید. هنگامی که برق وصل است باطری نیروی مورد نیاز خود را از آن تامین می کند و هنگامی که با قطعی برق مواجه می شود این نیرو را وارد مدار می کند تا انرژی لازم برای فعالیت موتور مهیا شود. این نوع از باطری ها برای سایر وسایل منزل مانند کامپیوترهای شخصی , دوربین های مدار بسته و خانه های هوشمند نیز مناسب است. باطری آنلاین در هنگام استفاده از باطری آنلاین… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش