3.5
(562)

گیج زدن و کشیده شدن فرمان ماشین به یک سمت، یکی از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت رانندگی است که می‌تواند موجب حوادث خطرناکی شود. دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان چیست؟ هنگامی که در حال حرکت بر سطح جاده‌ای صاف و مستقیم باشیم، پیش می‌آید که ببینیم فرمان گیج می‌زند یا هنگام حرکت، وقتی دست خود را از روی فرمان بر می‌داریم، خودرو خود به خود به یک سمت کشیده می‌شود. این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

این حالت هم ممکن است در هنگام ترمز گرفتن و هم در هنگام گاز دادن و رسیدن به سرعت های بالا اتفاق بیفتد. به هر حال اگر خودروی شما دارای چنین مشکلی است، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب از کیان باتری همراه ما باشید تا ضمن بررسی دلایل کشیده شدن فرمان به یک سمت در خودروهای مختلف به بررسی راهکارهای رفع این مشکل نیز بپردازیم.

منظور از گیج زدن فرمان چیست؟

کشیده شدن فرمان دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
گیج زدن فرمان خودرو

کشیده شدن فرمان به یک سمت یا به اصطلاح، گیج زدن خودرو یکی از علائم مشترکی است که هنگام خرابی قطعات مختلف بروز می کند. کشیده شدن فرمان خودرو به مثابه این است که شما در ماشینی نشسته اید که ناگهان کنترل آن از دست شما خارج می شود و دوباره به کنترل شما درمی آید. چنین شرایطی، برابر با ناامنی مطلق است.

برای پی بردن به این مشکل در خودرو باید زمانی که در جاده ای مستقیم و بدون دست انداز حرکت می کنید، برای چند ثانیه، دست خود را از روی فرمان بردارید. اگر خودروی شما مشکلی نداشته باشد، وقتی فرمان را به حال خود و بدون کنترل رها می کنید، مسیر مستقیم را در پیش می گیرد، بدون اینکه به سمت چپ یا راست سرپیچی کند ( بچرخد ) ؛ اما اگر مشکلی در میان باشد، حتماً به سمت چپ یا راست گرایش خواهد داشت.

این نکته را به خاطر بسپارید که گیج زدن خودرو در مسیرهای ناهموار و لغزنده، چند برابر خطرناک است. شاید این مشکل در مسیر هموار و هوای آفتابی، چندان شما را نگران نکند، اما قطعاً در شرایط سخت تر با دیدن حرکات غیر طبیعی خودرو و غیر قابل کنترل شدن آن، چنین نظری نخواهید داشت. با رعایت نکات زیر و رفع عیب از خودروی تان، جان خود و سایر سرنشینان را بیمه کنید.

کشیدن فرمان 300x158 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
علت انحراف و گیج زدن فرمان ماشین

علل گیج زدن فرمان چیست؟

  1. کم بودن و نامیزان بودن باد تایرها
  2. لقی اهرم ها
  3. لقی دنده فرمان
  4. میزان نبودن چرخ‌های جلو (کستر – کمبر)
  5. شل بودن اهرم‌ها
  6. لقی زیاد در دنده فرمان
  7. لقی زیاد در کینگ پین
  8. لق بودن فنرهای عقب
  9. معیوب بودن میله تعادل دهنده

روش های رفع عیب گیج زدن:

تایرها را تنظیم باد کنید، روغن کاری قطعات جلوبندی، تعویض قطعات معیوب، تنظیم مجدد فرمان، زوایای چرخ را میزان کنید، آچار کشی و محکم کردن قطعات

انواع انحراف یا کشیدن فرمان خودرو

Car 300x226 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
انحراف ماشین هنگام شتاب

به صورت کلی دو نوع کشیدن فرمان وجود دارد.

1- نوع اول زمانی رخ می‌دهد که ما فرمان را رها می‌کنیم. بسیاری از افراد برای تست میزان فرمان و یا کارشناسی فنی جلوبندی خودرو، در یک جاده کاملا صاف و بدون ترافیک، فرمان را رها می‌کنند. توجه داشته باشید که این کار کمی خطرناک است. به همین دلیل تنها جاده‌های صاف و خلوت را برای این کار انتخاب کنید و آماده واکنش سریع باشید.

در این حالت معمولا خودرو باید بدون انحراف به چپ یا راست، مسیر مستقیم را بپماید. در این حالت بهتر است پای خود را ابتدا از روی گاز بردارید. سپس آرام آرام شروع به گاز دادن کنید. حتی در حین گاز دادن هم خودرو نباید به طرفین منحرف شود. البته کمی انحراف طبیعی است که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

2- نوع دوم از انحراف حتی در مواقعی که فرمان را در دست داریم نیز اتفاق می‌افتد. این اتفاق بیشتر در حین پیچیدن رخ می‌دهد. یعنی زمانی که در یک پیچ بزرگ داخل جاده هستید و فرمان را به راست می‌پیچانید اما فرمان به سمت چپ ضربه می‌زند و خودرو ترجیح می‌دهد که به خلاف جهت حرکت کند. این نوع از انحراف تقریبا خطرناک است و حتما باید در کارشناسی فنی به این طور مسائل دقت کرد.

کشیدن فرمان ماشین چه خطراتی دارد؟

انحراف ماشین 300x180 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
خطرات انحراف فرمان خودرو

کشیدن فرمان نه تنها باعث مشکل در رانندگی و تعادل خودرو میشود بلکه باعث آسیب زدن به قطعات جلوبندی خودرو میشود. با کشیده شدن فرمان به یک سمت میتوان از بروز عیب های جدی در خودرو جلوگیری کرد و از مخارج اضافی جلوگیری کرد.

دلایل کشیدن فرمان به یک سمت

1 – اولین و مهمترین دلیل تنظیم نبودن باد چرخ ها است
2 – خرابی در لاستیک ها (ساییدگی بیش از حد در یک قسمت خاص و یا پله شدن)
3 – ایراد در سیستم تعلیق یا جلوبندی خودرو
4 – تمام شدن لنت های یک سمت
5 – بالانس نبودن چرخ ها
6 – اشتباه بودن جهت چرخش لاستیک ها
7 – چرب شدن یکی از دیسک ها
8 – خراب شدن پمپ اصلی ترمز
9 – تابیدگی یا خش دار شدن دیسک

روش‌های رفع عیب انحراف ماشین:

باد تایرها را تنظیم کنید، تنظیم کردن زوایای چرخ، محکم بستن قطعات تعویض شده، آزمایش مسیر چرخ‌ها، شاسی را میزان کنید، تعویض قطعات معیوب

علت کشیده شدن فرمان در سرعت بالا

انحراف فرمان 300x193 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
کشیدن فرمان هنگام شتاب گیری

این مشکل نیز معمولا به دلیل عدم توازن در چرخ ها بوجود می آید که با یک سرویس معمولی، از بین خواهد رفت. البته همیشه مشکل به این سادگی هم رفع نخواهد شد و در برخی شرایط ممکن است مشکل بسیار حادتر باشد که تنها با مراجعه به متخصص می توان آن را رفع نمود.

در این حالت هنگامی که شما در حال حرکت هستید و فرمان خودرو را برای چند ثانیه رها می کنید، خودرو به سمت چپ یا راست منحرف خواهد شد. در ادامه تعدادی از دلایلی که ممکن است در این حالت باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت شوند معرفی شده است.

1- تنظیم نبودن باد چرخ ها

خرید لاستیک2 300x200 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
دقت کنید که همیشه باد لاستیک ها تنظیم باشد!

تنظیم نبودن باد چرخ ها، یکی از مشکلات ابتدایی و قابل حلی است که معمولا باعث ایجاد چنین مشکلی می شود. هنگامی که لاستیک ها بادشان تنظیم نباشد و یا به عبارت بهتر باد یکی از لاستیک ها با دیگری متفاوت باشد، در این شرایط چون سرعت هر چرخ با دیگری متفاوت خواهد بود، در نتیجه خودرو به یک سمت کشیده خواهد شد. این مشکل با یک تنظیم باد ساده معمولا رفع خواهد شد.

2- جهت اشتباه چرخش لاستیک ها

اگر به تازگی لاستیک های خودروی خود را عوض کرده اید و متوجه چنین مشکلی شده اید، احتمالا ممکن است در جهت چرخش تایرها اشتباه کرده باشید. در این شرایط باید به جهت چرخش لاستیک ها توجه کنید و لاستیک ها را در جهتی ببندید که فلش قرار گیری لاستیک در هنگام حرکت رو به جلو، به سمت جلوی خودرو باشد.

3- استفاده از لاستیک معیوب

اگر یکی از لاستیک ها بیش از اندازه دچار سائیدگی شده باشد یا قسمتی از آن بر اثر لاستیک سائی خودرو، دچار صاف شدن یا پله شدن شود، در نتیجه در هنگام حرکت، متوجه کشیده شدن فرمان به یک سمت خواهید بود. معمولا این مشکل با تعویض لاستیک معیوب با لاستیک سالم، حل خواهد شد.

4- تنظیم نبودن فرمان

car jerks when accelerating 300x169 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
تنظیم نبودن فرمان می تواند باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت شود.

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت در حین حرکت شود، تنظیم نبودن فرمان خودرو است. در این شرایط چون فرمان خودروی شما به درستی تنظیم نیست، خودرو به یک سمت کشیده می شود که با مراجعه به مراکز تنظیم فرمان، می توانید این مشکل را حل نمایید.

5- تحمل بار بیش از حد

هر خودرویی تا میزانی مشخص، وزن اضافه را تحمل می کند. اگر بار یا تعداد سرنشینانی که شما در خودروی تان دارید، بیش از حد توان خودرو باشد، اتفاقاتی خطرناک و مشکلاتی جدی برای خودروی شما به وجود خواهد آمد. یکی از این مشکلات، آسیب دیدن فنر ها یا کمک فنرهاست. این مورد هم منجر به کشیده شدن خودرو به یک سمت خواهد شد.

5- بالانس نبودن چرخ ها

لاستیک 300x200 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
بالانس نبودن چرخ ها یکی از مهمترین دلایل کشیدن فرمان در سرعت بالاست.

بالانس نبودن چرخ ها می تواند هم باعث لرزش فرمان در حین حرکت و هم باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت شود. بالانس نبودن چرخ ها به این معنی است که لاستیک هنگام چرخش به سمت چپ و راست منحرف می شود و در یک خط مستقیم نمی تواند حرکت کند. برای رهایی از این مشکل می توان به آپاراتی ها مراجعه از آن ها درخواست کرد تا چرخ خودروی شما را بالانس نمایند.

6- ایراد در جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو 300x94 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
خرابی جلوبندی از دلایل انحراف فرمان به یک سمت است.

ایراد در جلوبندی خودرو می تواند در اثر تصادفات یا افتادن خودرو در دست اندازها بوجود بیاید. یکی از نشانه های وجود اشکال در جلوبندی خودرو، کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت در حین حرکت است که با مراجعه به مراکز جلوبندی ساز، می توان آن را رفع نمود.

کشیده شدن فرمان به یک سمت در حین ترمزگیری

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهمترین آن ها تمام شدن لنت های یک طرف خودرو می باشد. به طور کلی کشیده شدن فرمان به یک سمت در هنگام ترمز گیری، معمولا مربوط به عدم توازن در سیستم ترمز می باشد و معمولا با سرویس دوباره ترمز، مشکل رفع خواهد شد. در ادامه به چند مورد از محتمل ترین عواملی که ممکن است باعث ایجاد چنین مشکلی شوند، اشاره خواهیم نمود.

1- تمام شدن لنت های یک سمت

تعویض لنت 300x200 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
تمام شدن لنت ترمز می توان باعث کشیده شدن خودرو به یک سمت شود.

معمولا لنت های ترمز باید به صورت جفتی تعویض شوند، اما در برخی موارد اشکالاتی به وجود می آید که یک لنت زودتر از لنت های دیگر تمام می شود. در این مواقع هنگامی که پای خود را روی پدال ترمز فشار می دهید، به دلیل دیرتر درگیر شدن لنت تمام شده، خودرو به سمتی که لنت های بهتری دارد، کشیده خواهد شد و همین عامل سبب می شود تا احساس کنیم خودرو به یک سمت کشیده می شود.

مقاله پیشنهادی: علائم خرابی ترمز و علت داغ شدن لنت

2- خرابی پمپ اصلی ترمز

پمپ ترمز 300x231 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
کشیدن فرمان از علائم خرابی پمپ ترمز است.

بروز هر گونه مشکل در سیستم ترمز می تواند زمینه ساز گیج زدن خودرو باشد. پمپ ترمز هم از این قاعده مستثنا نیست، چرا که خرابی آن، هماهنگی و توازن میان ترمز چرخ ها را از بین می برد و خودرو به یک سمت کشیده می شود.

3- چرب شدن یکی از دیسک ها

نشت روغن از سیلندر ترمز باعث چرب شدن دیسک ها می شود. اگر دیسک ها چرب شوند، لنت قادر نیست اصطکاک لازم با دیسک را ایجاد کند و از روی آن سُر می خورد. در نتیجه چنین اتفاقی، خودرو به سمتی کشیده می شود که عملکرد دیسک و سایر قطعات صحیح است.

دیسک ترمز، به جز لیز شدن ممکن است تاب دار، خش دار، ترک دار یا شکسته هم بشود. هر یک از این نقص ها در هر سمتی که باشد، باعث می شود عمل ترمز گیری به شکل صحیح انجام نشود و خودرو گیج بزند.

4- هرز شدن اتصالات فرمان

هرز شدن، شل شدن، خورده شدن و به طور کلی، هر گونه خرابی در اتصالات مربوط به سیستم فرمان، از جمله جعبه فرمان، سیبک فرمان یا … سبب کشیده شدن خودرو به یک سمت می شود.

5- آسیب دیدن بلبرنگ چرخ

بلبرینگ 300x209 دلایل گیج زدن و کشیدن فرمان به طرفین
بلبرینگ چرخ آسیب دیده باعث گیج زدن فرمان می شود.

گاهی اوقات اگر تمام گزینه‌ها را بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که هیچ بخشی از خودرو معیوب نیست، بهتر است سری به بلبرنگ چرخ‌ها بزنید. بلبرنگ چرخ‌ها زمانی که آسیب ببینند، می‌توانند روی ترمزگیری و میزان فرمان تاثیر داشته باشند. اما البته تاثیر خرابی بلبرنگ چرخ روی انحراف فرمان بسیار کم‌رنگ است و به چشم نمی‌آید. به همین دلیل در مرحله آخر بهتر است وضعیت بلبرنگ چرخ‌ها را بررسی نمایید.

برای چک کردن سلامت بلبرنگ چرخ‌ها، کافیست زیر خودرو جک زده و یک چرخ را بالا بیاورید. سپس با دو دست خود، دو طرف لاستیک را بگیرید و به سمت داخل و بیرون تکان دهید. اگر چرخ خودرو با حرکت دست شما با این ضربات تکان خورد، نشان دهنده خرابی بلبرنگ چرخ است و باید آن را تعمیر نمایید.

عیب یابی و تعمیر کشیدن فرمان خودرو به طرفین

در این ویدئو یک ماشین را نشان می دهیم که هنگام شتاب دادن به سمت راست حرکت می کند و در هنگام کاهش سرعت به سمت چپ حرکت می کند بنابراین هنگام گاز دادن یک تغییر بزرگ به سمت راست در جهت فرمان وجود دارد، پس از رها کردن آن با جابجایی بار به سمت چپ عقب می رود.

تعداد کمی از موارد وجود دارد که می تواند این مشکل را ایجاد کند، برای تشخیص صحیح مشکل شما باید خودرو را بلند کنید و هر چرخ وسیله نقلیه خود را بررسی کنید، بازوهای کنترل، استخوان های بازو، اتصالات توپی، انتهای میله های داخلی انتهای میله ردیف، یاطاقان چرخ، رک فرمان و سایر اجزای اتصال دهنده بسته به طراحی وسایل نقلیه شما.

با این کار می توانید ایراد را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنید. در مواردی از این قبیل تعیین نوع کشش وسیله نقلیه مهم است، آیا کشش تراز، کشش ترمز، کشش فشار باد لاستیک یا تایر، یا مانند این ماشین اجزای بازی آزاد باعث کشش می شوند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
66 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدی
مهدی
2 سال پیش

سلام
توضیحات شما خیلی خیلی کمک کننده بود.
سپاس فراوان 🙌

کیان باتری
در جواب  مهدی
2 سال پیش

سلام
متشکر از شما

حسام
حسام
2 سال پیش

سلام پراید نود دارم در دنده سه وقتی گاز میدم ماشین می‌ره ب سمت شاگرد شل میکنم میاد سرجاش زیربندی و اکسل و همچین عوض کردم درست نشد خواهشاً راهنمایی کنید عیب از کجاست ..می‌تونه از داخل گیربکس باشه

علی
علی
در جواب  حسام
2 سال پیش

اگر مشکلت برطرف شد به منم راهنمایی کن مشکل منم دقیق همینه

حسین
حسین
در جواب  علی
1 سال پیش

من همین مشکل داشتم از گیربکس بود

آریا
آریا
در جواب  حسام
2 سال پیش

طبق هاتو عوض کن و یا جای طبق که میره تو سگ دست خرابه عوض کنی اوکی میشه

مهدی
مهدی
در جواب  حسام
2 سال پیش

ممکنه علتش گشاد شدن دنده دیشلی ها باشه ، داخل خود گیربکس نیست در حد تعویض صفحه کلاچ قابل دسترسیه

محمد
محمد
در جواب  حسام
1 سال پیش

سلام حسام جان دقیقا همین مشکل را خودم داشتم یعنی کل جلوبندی را عوض کردم لاستیک نو انداختم تنظیم فرمان و…. نتیجه نگرفتم ولی مشکل یه چیز جزئی بدون هزینه بود اونم ….
دوتا پیچ بالای کمک عقب محکم بسته نبود با انبر قفلی بالاشو محکم نگه دار با آچارپیچاشو خوب سفت کن البته اگه بوشهاش خورده بود عوض کن عزیزم.

محمد مهدی
محمد مهدی
در جواب  حسام
1 سال پیش

حسام جان منم همچیو عوض کردم اخرش رسیدم به سگ دست
یا سگ دست گشاد کرده یا بوش طبق نازک شده که باعث میشه موقع شتاب گیری چرخ ماشین گیج بزنه
خطرناکم هست امکان داره چرخ بیرون بزنه حتما پیگیری کن

بهروز
بهروز
در جواب  حسام
1 سال پیش

کمک عقب یامحورمیتونه باشه

بهروز
بهروز
در جواب  حسام
1 سال پیش

نگاه به چرخ هات بنداز ببین اول بیرون زدگی نداره یکسان انداگرمیتونه ازکمک یامحورت باشه

مصطفی
مصطفی
در جواب  حسام
7 ماه پیش

سلام احتمال زیادازگیربکس بلبرینگ شفت گیربکس ساچمه هاش کچل کرده کاخیلی خطرناک من برام اتفاق افتاده تعمیرکاره میگفت اگرهمون روزاول میاوردی اینقدرخصارت نمیخوردی سال ۹۸گیربکس کامل تعمیرکرد۱۲۰۰گرفت اگرروزاول امده بودم به ۴۰۰تا۵۰۰جعم میشود

مهدی
مهدی
در جواب  حسام
3 ماه پیش

لاستیک جلو را با یه ماشین دیگه عوض کن اگه مطمن هستی جعبه فرمان و جلوبندی مشکل نداره اگه تو دور زدن گیربکس تقه خورد از دنده دیزلی هست

احمد
احمد
در جواب  حسام
7 روز پیش

بیشتر از لاستیک هست رو چرخها کار کن درست میشهز.

محمد جمالی زاده
محمد جمالی زاده
1 سال پیش

ممنون از اینکه مشکل را برطرف کنید.

وحید
وحید
1 سال پیش

سلام. عذر خواهم من امروز ماشینمو(پراید111) بردم جلو بندی و سرپلوس سمت راننده رو عوض کردم و فرمون ماشینم هم ی کمی تنظیم نبود و تنظیم شد و در اخر آپاراتی بردمو لاستیکامو بالانس کردم بعد اومدم تو جاده که ماشینو تست کنم توی سرعت 80به بالا بعضی وقتی فرمون ماشین بازی میکرد و انگار ماشین حالت موجدار حرکت میکرد. البته مثلا در 15کیلومتر مسیر ۵بار اینذاتفاق رخ داد. ب نظرتون عیب خودرو از چیه؟؟

کیان باتری
در جواب  وحید
1 سال پیش

با سلام
برای رفع این مشکل حتما می بایست به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و چکاپ نماید، با توجه به توضیحاتی که بیان کردید و کلیه قطعاتی که بررسی و تعویض نموده اید احتمال خرابی لاستیک ها یا نامناسب بودن آنها نیز بسیار زیاد است.

Rahman
Rahman
در جواب  وحید
1 سال پیش

سلام داداش درس کردی منم عین همین مشکل دارم فرمونم گیج نمیزد بردم جلوبندی سر پولیس عوض کرد و تنظیم فرمان گذاش الان تو جاده از 80بع بالا ماشین گیج میزنه

مهران
مهران
در جواب  Rahman
1 سال پیش

سه شاخ پلوس چک کنین

امیر
امیر
در جواب  وحید
11 ماه پیش

از پلوس ها هست

حمزه
حمزه
در جواب  وحید
4 ماه پیش

به نظر من ایراد از لاستیک همون سمتی هست که سر پولوس درست کردی با چرخ عقب عوض کن٪

علی
علی
1 سال پیش

سلام. نیسان وانت دارم. ماشین تو ناهمواری جاده و لبه هاس خیلی کوچیک اسفالت گیج میشه. جوری که قشنگ فرمونو از دستت میگیره. تو جاده صاف هم که ولش میکنی به سمت راننده میکشه. باد لاستیک و لنت ها هم درسته. آج لاستیکم درسته. ممنون میشم راهنمایی کنید. در ضمن ماشین وقتی بار داره بدتر میشه. مثل این میمونه که یه طرف ماشینو بندازی رو شانه ی اسفالت. اونجوری بازی میکنه

امین
امین
در جواب  علی
1 سال پیش

درست کردی به منم بگو . به من گفتن سر چرخها میزون نیست .

محمد
محمد
در جواب  علی
1 سال پیش

داداش سلام مدل نیسان چنده چون این مشگلو منم دارم

سهیل
سهیل
در جواب  علی
1 سال پیش

سلام ایراد کارتون از بوش فنر تو شاسی و کرپیه شله و خرابه

یاسر
یاسر
در جواب  علی
4 ماه پیش

اگه مشکلشو پیدا کردی به منم بگو منم همین مشکلو دارم همه چی هم سالمه ولی درست نمیشه

علی
علی
در جواب  علی
3 ماه پیش

منم نیسان دارم هرجا بردم گفتن بوش طبق بالا عوض کن بوش طبق پایین عوض کن خلاصه قرص اینو عوض کن اون عوض خورده بودن .ولی این عیب مال لاستیک عقب بود قبلش لاستیک پله ای داشتم این مشکل نداشتم لاستیک عوض کردم ماری گذاشتم این مشکل بوجود اومد از چند نفر هم که پرسیدم گفتن ماهم از وقتی لاستیک ماری گذاشتیم فرمون گیج میزنه

محمود
محمود
در جواب  علی
2 ماه پیش

منم ماری گذاشتم همین مشکل را داره چکار کردی درست شدمیشه راهنمایی کنی

ابوالفضا
ابوالفضا
1 سال پیش

سلام من ی پراید ۸۸ بعد شب پیش سر ی دست اندازی محکم رفت ولی هیچی نشد خوب بود ماشین بعد صبش ک بلند شدیم میخایم حدکت کنیم فرمون تاب میخوره ولی تایر ها ن صدای تقه هم میده فرمون بعد سفت میشا اصا تایر ها تاب ننیخورن خیلی کم‌میپیچن مشکل چیه؟

کیان باتری
در جواب  ابوالفضا
1 سال پیش

با سلام
مشکل خودروی شما برای ما واضح نبود اما صدا دادن فرمان بعد از یک ضربه اساسی به احتمال زیاد متعلق به آسیب دیدن جعبه فرمان خودرو است.
اما برای عیب یابی این مورد حتما به یک متخصص مراجعه نمائید تا جلوبندی و جعبه فرمان خودروی شما را بررسی و چکاپ کامل نموده و مشکل آن را برطرف نماید.

مصطفی
مصطفی
در جواب  ابوالفضا
7 ماه پیش

اون موقع گرم بوده حالیش نشوده صبح که سردشوده تازه فهمیده احتمالا یاازبلبرینگ سرچرخ یاازجعبه فرمون شایدم ازپلوسهات باشه بایدببری تعمیرگاه انشالا که چیزخاصی نباشه هزینهاخیلی بالاست موفق باشی

بلوچ
بلوچ
1 سال پیش

عالی

یحیی
یحیی
1 سال پیش

با سلام و احترام من ریو دارم و در جاده ی صاف و راه مستقیم فقط به سمت چپ کشیده می‌شود البته قبلا این مشکل را نداشت از وقتیکه لاستیک ها رو عوض کردم و لاستیکهای دست دوم انداختم این اتفاق افتاده و ماشین هنگام حرکت فقط بسمت چپ کشیده می‌شود ، البته باد لاستیکها مدتهاست تنظیم نشده ،،،، با تشکر از شما

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط یحیی
یحیی
یحیی
1 سال پیش

با دیدن سایت آموزنده و بسیار عالی شما برای رفع مشکل ماشینم که هنگام حرکت بسمت چپ کشیده می‌شود سریعا اقدام میکنم ، بنظر شما مشکل ماشینم که بعد از تعویض لاستیکها و نصب لاستیکهای دست دوم هنگام حرکت در جاده به سمت چپ کشیده می‌شود چیست ؟
با سپاس فراوان .

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط یحیی
کیان باتری
در جواب  یحیی
1 سال پیش

با سلام
کشیدن فرمان خودرو به طرفین دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله استفاده از لاستیک های دست دوم، تنظیم نبودن جلوبندی و فرمان، عدم تنظیم میزان باد و بالانس لاستیک ها.
توصیه می شود برای عیب یابی و برطرف کردن مشکل خودروی خود حتما به یک کارشناس مراجعه نمائید تا پس از بررسی مشکل آن را مرتفع نماید.

مصطفی
مصطفی
در جواب  کیان باتری
7 ماه پیش

به خدامن نمیدونم اگربه سمت راست میکشیدمن میدونستم بروتعمیرگاه برات درس کنه

عنایت اله صالحی
عنایت اله صالحی
در جواب  کیان باتری
2 ماه پیش

استاد این عیب هارو ک خودمونم میدونین وقتی ی دست بکشه همه می‌دونن این چند تا علاوه داره ما میخایم بدونیم ک علت اصلی چیه ک الکی ب مکانیک مراجعه نکنیم ک هزارتا خرج بتراشه

محسن
محسن
1 سال پیش

همه دلایل گفتید جز ضربه خوردن شاسی

شوکت احمدی
شوکت احمدی
1 سال پیش

بسیار عالی توضیح داد

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام من پراید دارم که جلوبندی نو شده لاستیک ها بالانس شده و لی موقع گاز داشت به سمت راست کشیده میشه پدر دست انداز فرمان بازی می‌کنه دلیلش چیه

حمزه
حمزه
در جواب  حسین
4 ماه پیش

شاید شاسی ترک دارا یا لاستیکت خراب هست با پشتی عوض کن

روژان
روژان
1 سال پیش

با سلام من ماشین جک s3 دارم چند ماهه گرفتم همش در حال بازی کردنه سرعتم کمه تو خیابون می‌خوام یه دست انداز یا گودی رو رد کنم انگار ماشین بالا پایین می‌کنه تعادل نداره عزیزان اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید ممکنه چه مشکلی داشته باشه

سام
سام
در جواب  روژان
1 سال پیش

اکسل عقب رو بده یه نگا کنن

امین
امین
1 سال پیش

با سلام خدمت شما بنده ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم تا چند وقت پیش هیچ مشکلی نداشت یک مقادری چالی فرمون داشت که طبیعی بود مشکلی تو فرمون پزیری ماشین نداشت ولی ی دست انداز شدید رد شدم الان فرمون وقتی گاز میدم و در حال حرکت هستم به چپ یعنی سمت راننده میکشه و وقتی ترمز میکنم به راست یعنی شاگرد میکشه بیشتر از ده جا جلوبندی چکش کردن و کلی لوازم عوض کردن مشکل رفع نشده فقط مونده رام رو عوض کنم ممنون میشم راهنماییم کنید واقعا موقع بارندگی اصلا فرمون نداره ماشین

علی
علی
1 سال پیش

درود بر شما یجا اشاره کردید که نوع دوم انحراف زمانی است که به یک سمت میچید ولی فرمان بسمت مخالف فرار میکنه ماشین من پرشیا هست و یه ضربه جزئیی از سمت لاستیک شاگرد داشته وبشدت این مشکلو پیدا کرده تمام لوازم جلوبندی رو دوبار نو کردم جعبه فرمان اول تعمیر بعد تعویض شد لاستیک و رینگ و اینا رو همه عوض کردم میزون فرمون حدود ۳۰ بار زدم خلاصه بجز میل تعادل و رام همه چی عوض شده بازم درست نشده کسی میتونه راهنمایی کنه مشکل از کجاست به هر طرف میپیچم فرمون با شدت برمیگرده سمت مخالف… خواندن ادامه ...

حمزه
حمزه
در جواب  علی
4 ماه پیش

یا کمک ماشین هست یا توپی چرخ خراب شده بالانس درجا بزن ببین درست میشه

یه بنده خدا
یه بنده خدا
1 سال پیش

سلام من ماشین ۱۱۱ دارم مشکل چرخ جلو دارم شاسی ماشین از زیر و رو میزان کردم ولی چرخ جلو ماشینم یک طرفش دو سانت از او طرفیش فرق داره یعنی جلوتره به خاطر همین کمک فنر وخود کمک کج میکنه واگه چرخ بکشم عقب سه شاخ پلوس میگن میزه بیرون موندم چکار کنم پیش دو تا صاصافکار بردم میگه صافکار اولی شاسی ماشین کش اورده دیگه نمیشه کاری کردا موندم چکار کنم تا الان بابت همون نزدیک به ۲۰ میلیون خرج کردم ولی هنوز نتیجه ندیدم من که میبینی یه کارگر هستم برام سخته اگه راه حلی دارین لطفا… خواندن ادامه ...

مهدی
مهدی
در جواب  یه بنده خدا
8 ماه پیش

مشکل منم دقیقا همینه اگه راه حلشو پیدا کردی به منم بگو دمت گرم اینم شماره تلفنمه
09354833004
مال من سه شاخ پلوس از طرفی ک چرخ عقب تره میزنه بیرون
هر دست اندازی رو اگه با سرعت رد کنم سریع سه شاخ درمیاد

داود
داود
11 ماه پیش

خیلی عالی بود

کیان باتری
در جواب  داود
11 ماه پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

م.ا
م.ا
11 ماه پیش

خیلی خوب

Ali
Ali
10 ماه پیش

سلام با عرض خسته نباشید
من یک ۴۰۵ دارم مدل۸۷
چند وقت هست وقتی پارو میذارم رو گاز که ماشین شتاب میگیره بلافاصله ماشین خیلی زیاد به سمت چپ منحرف میشه
اما اگه خیلی معلومی و کم شتاب رانندگی کنم مشکلی نیست و ماشین مستقیم به راه خودش میره
اگه ممکنه راهنمایی کنین
لاستیک خوب گذاشتم
بالانس و باد تایر ها هم اُکی هست
جلوبندی هم بردم گفت مشکلی نیست

سجاد
سجاد
10 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر یک هاچ بک ۷۷ دارم جلوبندی ساز بردم همه چی میگه سالم اما تو حرکت خیلی گیج میزنه خصوصا وقتی جاده ناهموار باشه و خراب میکشه بیشتر به سمت شاگرد میکشه از شاسی ها میشه ؟؟

کیان باتری
در جواب  سجاد
10 ماه پیش

با سلام
بله مشکلی که بیان نمودید می تواند ریشه در خرابی و یا ضعف شاسی خودرو داشته باشد. این مشکل معمولا به دلیل وارد شدن ضربه به شاسی خودرو به وجود می آید.

حسن
حسن
9 ماه پیش

با سلام.
دوستان من تمام قطعات جلوبندی ۲۰۶ رو عوض کردم الان از روبرو نگاه میکنم چرخ سمت راننده کج نشون میده( رو به بیرون ) الان ماشین سمت شاگرد میکشه علتش چیه؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

مرتضی
7 ماه پیش

سلام ماشین منم پرایده سرعت بالای ۸۰ فرمون به سمت راننده کشیده میشه باید چیکار کنم ممکنه جوشکاری بخواد ؟

Hamed razi
Hamed razi
7 ماه پیش

دستتون درد نکنه.خدا قوت

میلاد
میلاد
7 ماه پیش

سلام.ساینا اس خشک گرفتم هنوز هزار کیلومتر نرفته.هنگام ترمز گیری توی سرعت ۷۰ به بالا پشت ماشین ب سمت چپ و جلوی ماشین به سمت راست کشیده میشه.دوستان اگر دلیلش میدونید ی راهنمایی کنن.با تشکر

عدنان
عدنان
7 ماه پیش

سلام ماشینم پرایده به سمت راست و چپ میکشه نمیدونم مشکل کجاست

مسلم
مسلم
6 ماه پیش

سلام وعرض ادب فراوان من پراید 87 دارم گاز میدم یک صدای تق میاد فقط یکی گازرو ول میکنم بازیک دونه تق میکنه بعدگازمیدم ماشین‌ سمت راننده میکشه ول میکنم میادسمت شاگرد بردم جلوبندی دسته موتور رو عوض کرد درست نشد گفت جلوبندی سالمه سرشاسی ترک داره جوش بده بردم جوش دادم هیچ فرقی نکرد صدا ازسمت شاگردمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

علی
علی
6 ماه پیش

در کل بعد تعمیرات عیب خودرو بیشتر میشه دلیلش نا مرغوب بودن لوازم یدکی و هر طور مکانیک با تجربه ای را سر دو راهی قرار میده

محمد مهدی پاک نیت
محمد مهدی پاک نیت
4 ماه پیش

با درود و سپاس
اگر دوستان پاسخی برای سوال بنده دارند محبت کنند ممنون خواهم شد .
عرض شود بنده یک وانت تویوتا دو اف دارم مدل 1983هست که فرمان سفت و سختی دارد آیا فرمان این خودرو قابلیت تغییر دارد که هیدرولیک شود یا برقی شود

رها
رها
4 ماه پیش

سلام، من تیبا۲ دارم، تو سرعتهای بالای ۶۰ وقتی چرخ جلو سمت راننده میره روی دست انداز حتی دست اندازهای خیلی جزیی، قشنگ انحراف ماشین رو احساس میکنم و باید تلاش کنم که به مسیر مستقیمش ادامه بده

مصطفی سیریزی
مصطفی سیریزی
4 ماه پیش

عالی دمتون گرم🙏♥️

فرامرز
فرامرز
3 ماه پیش

سلام من پراید۱۱۱مدل ۸۹ دارم تقریبا دوهفته پیش لوازم جلوبندی راکامل عوض کردم قبل عوض کردن جلوبندی هیچ مشکل انحرافی یاگیج زدن نداشت الان که لوازم جلوبندی راعوض کردم ماشین گیج میزنه به سمت شاگردفرمون میکشه همون موقع میزان فرمان زدم بالانس وتنظیم بادهم کردم ممنون میشم راهنماییم کنیدباتشکر

علیرضا
علیرضا
1 ماه پیش

سلام من امروزبوش اکسل ماشاشینو عوض کردم میزون فرمونش بهم خورد.علتش چیه؟ماشینم پرایده.واسه خودم خیلی عجیب بود

مشاوره رایگان و ثبت سفارش