4.6
(561)

این سوالی است که برای بسیاری از رانندگان ایجاد می شود، که آیا مواد افزودنی برای روغن موتور مضر هستند؟ تاثیر استفاده از آن ها در چیست و یا اصلا استفاده از این مواد توصیه می شود؟ در این مطلب از کیان باتری قصد داریم تا درباره تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور صحبت کنیم؛ توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

افزودنی تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور

افزودنی های روغن موتور همیشه موضوع بحث و جدل در بین علاقه مندان به خودرو و مکانیک ها بوده است. در حالی که برخی می گویند که افزودنی های روغن ارزش تبلیغات را ندارند، برخی دیگر برای بهبود عملکرد و طول عمر موتور خودرو به این محصولات سوگند یاد می کنند.

کسانی که از افزودنی‌های روغن استفاده می‌کنند دارای مزایای بی‌شماری مانند مسافت پیموده شده بهتر سوخت، فواصل سرویس طولانی‌تر و کاهش صدای موتور هستند. اما آیا افزودنی های روغن موتور ارزش آن را دارند؟

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به نحوه عملکرد افزودنی‌های روغن و انواع مختلف افزودنی‌های روغن در دسترس خواهیم داشت. با در نظر گرفتن مزایای بالقوه استفاده از افزودنی های روغن در خودروی خود، می توانید تصمیم بگیرید که آیا افزودنی های روغن موتور انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر.

افزودنی های روغن چیست؟

روغن موتور تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
افزودنی روغن موتور چیست

هدف اصلی روغن موتور روانکاری موتور و کاهش اصطکاک بین قطعات متحرک است. با این حال، روغن موتور چندین عملکرد حیاتی دیگر را نیز در موتور شما انجام می دهد.

در برابر خوردگی محافظت می کند، آلاینده ها را حذف می کند، از تجمع لجن جلوگیری می کند و به خنک شدن موتور کمک می کنداز آنجایی که روغن موتور نمی تواند همه این کارها را به تنهایی انجام دهد، افزودنی های روغن برای بهبود عملکرد روغن موتور گنجانده شده است.

افزودنی‌های روغن، ترکیبات شیمیایی هستند که در طول تولید یا از طریق مکمل‌های روغن پایه به روغن پایه اضافه می‌شوند. افزودنی های مختلف روغن را می توان برای افزایش خواص مطلوب یک روغن خاص برای کاربردهای خاص انتخاب کرد.

برای مثال، افزودنی‌های روغن موتور ممکن است برای کمک به تمیز کردن موتور دیزلی کثیف یا برای بهبود آب ‌بندی و جلوگیری از نشتی در موتور قدیمی‌تر استفاده شود. بیشتر روغن موتور حاوی حدود  15 تا 30 درصد مواد افزودنی روغن مستقیماً از قفسه است. مکمل های روغن پس از فروش نیز می توانند برای بهبود عملکرد روغن و موتور استفاده شوند.

نقش افزودنی های روغن موتور

بدون افزودنی های روغن، روغن موتور نمی تواند وظایف اساسی خود را انجام دهد. با این حال، روغن موتور ممکن است به دلیل عوامل متعددی فاقد مواد افزودنی مهم روغن باشد.

روغن موتور به طور طبیعی در طول زمان به دلیل اکسیداسیون و تجزیه تجزیه می شود؛ مواد افزودنی موجود در روغن موتور همچنین می تواند از طریق جداسازی با فیلتراسیون یا ته نشین شدن، یا از طریق جذب مواد افزودنی روغن بر روی ذرات، فلز و سطوح آب از بین برود.

در برخی موارد، روغن موتور با کیفیت پایین ممکن است از ابتدا مواد افزودنی حیاتی را به دلیل فرمولاسیون ضعیف نداشته باشد. به طور کلی، هر چه مدت زمان بیشتری از روغن استفاده شود، مواد افزودنی بیشتری از دست خواهند رفت.

با گذشت زمان، استفاده از روغن موتور که فاقد مواد افزودنی، می تواند باعث افزایش سایش و فرسودگی موتور شما شود. چرا که منجر به مصرف سوخت زیاد، زنگ زدگی و خوردگی، لجن شدن روغن، گرمای بیش از حد، خرابی و سایر آسیب های جدی به موتور شود. افزودنی های روغن می توانند عملکرد روغن را بین تعویض روغن بهبود بخشند و در دراز مدت از موتور شما محافظت کنند.

همچین بخوانید: نحوه چک کردن روغن موتور

انواع افزودنی های روغن

Oil in car service تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
انواع افزودنی های روغن

انواع مختلفی از افزودنی های روغن متناسب با کاربردها و موتورهای مختلف موجود است. هدف برخی از افزودنی های روغن موتور کنترل تجزیه شیمیایی در روغن است، در حالی که برخی دیگر ویسکوزیته را بهبود می بخشد، تمیزی را افزایش می دهد، رسوبات را پراکنده می کند و از خوردگی جلوگیری می کند.

روغن موتورهای معمولی و مصنوعی معمولاً حاوی مخلوطی از چندین نوع افزودنی روغن هستند که برای نوع خاصی از موتور فرموله شده اند. مکمل های روغن پس از فروش ممکن است حاوی یک نوع افزودنی روغن برای رفع یک مشکل خاص یا ترکیبی از مواد افزودنی برای بهبود سلامت کلی موتور باشند.

در ادامه انواع اولیه افزودنی های روغن موجود در روغن موتور و مکمل های روغن پس از فروش وجود دارد:

1.      اصلاح کننده های ویسکوزیته

اصلاح کننده های ویسکوزیته که اغلب به عنوان بهترین افزودنی موتور در نظر گرفته می شوند، شاخص ویسکوزیته روغن را بهبود می بخشند. با گرم شدن و سرد شدن روغن در موتور، ویسکوزیته آن تغییر می کند.

شاخص ویسکوزیته یک oi نشان می دهد که ویسکوزیته چقدر تغییر می کند. اگر ویسکوزیته روغن موتور به میزان قابل توجهی نوسان داشته باشد، در دماهای بالا بسیار  رقیق تر و در سرما سفت تر از آن می شود که به خوبی جریان یابد.

اصلاح کننده های ویسکوزیته، که به عنوان بهبود دهنده های شاخص ویسکوزیته (VIIs) نیز شناخته می شوند، ویسکوزیته روغن موتور شما را بدون توجه به دمای بیرونی در محدوده قابل قبولی حفظ می کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب و خرید بهترین روغن موتور

2.      مواد افزودنی ضد سایش

افزودنی های روغن ضد سایش قطعات و سطوح موتور را پوشش می دهند تا از سایش محافظت کنند. این افزودنی های روغن فعال شده با حرارت با فلز واکنش داده و یک لایه روان کننده نازک تشکیل می دهند.

با بهبود روانکاری موتور، افزودنی های ضد سایش اصطکاک را کاهش می دهند و از انسداد موتور جلوگیری می کنند، حتی اگر لایه روان کننده روغن موتور تحلیل رفته باشد. برخی از افزودنی های ضد سایش روغن موتور نیز اکسیداسیون را کند می کنند و از خوردگی جلوگیری می کنند.

بیشتر افزودنی های ضد سایش حاوی ترکیب فسفر روی دی تیوفسفات (ZDDP) هستند. اگرچه ZDDP روغن کاری کافی را ارائه می دهد، اما ممکن است باعث افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش عمر مفید مبدل کاتالیزوری شما در صورت وجود در گازهای خروجی شود. Hy-per Lube یک افزودنی جایگزین روی ارائه می دهد که بدون ZDDP فرموله شده است تا موتور شما را به طور موثر روان کند و در عین حال آلایندگی را کاهش دهد و از مبدل کاتالیزوری شما محافظت کند.

3.      بازدارنده های خوردگی و زنگ

بازدارنده‌های خوردگی و زنگ از موتور شما در برابر آسیب‌های شیمیایی با خنثی کردن اسیدهای موجود در روغن موتور و کاهش اکسیداسیون محافظت می‌کنند. این افزودنی‌های روغن موتور که معمولاً با سولفونات باریم و کلسیم ساخته می‌شوند، موانعی را روی اجزای فلزی موتور ایجاد می‌کنند تا آب را دفع کنند و از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری کنند.

4.      مواد شوینده

مواد شوینده برای تمیز نگه داشتن موتور شما با حذف رسوبات از قطعات موتور و جلوگیری از زنگ زدگی طراحی شده اند. مواد شوینده ناخالصی های روغن و اسیدهای ایجاد شده در طول اکسیداسیون را خنثی می کنند. از آنجایی که شوینده‌ها رسوبات و ناخالصی‌های روغن موتور را محلول نگه می‌دارند، این نوع افزودنی‌های روغن برای جلوگیری از لجن روغن در موتور خودروی شما بسیار مهم هستند.

5.      پراکنده کننده ها

شریک مواد شوینده، پخش کننده ها با معلق کردن ذرات جامد در روغن موتور شما از رسوب و لجن جلوگیری می کند. پخش کننده ها با جلوگیری از ته نشین شدن ذرات و ناخالصی ها بر روی اجزای فلزی، موتور شما را تمیز نگه می دارند. پخش کننده ها همچنین به حفظ ویسکوزیته روغن موتور شما برای عملکرد قابل اعتماد در هر دما کمک می کنند.

6.      ضد کف

ضد کف ها افزودنی های روغنی هستند که برای جلوگیری از کف کردن روغن موتور هنگام حرکت در موتور طراحی شده اند. ضد کف ‌ها کشش سطحی بین حباب‌های هوا و روغن موتور را کاهش می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا راحت‌تر از بین بروند.

 بدون افزودنی های ضد کف، روغن موتور می تواند حباب های هوای کوچکی تولید کند که باعث کاهش فشار روغن و ایجاد حفره می شود. کف کردن روغن همچنین روغن کاری موتور را کاهش می دهد و در نهایت منجر به خوردگی می شودبه همین دلیل، ضد کف ها با جلوگیری از کف کردن روغن موتور، به طور غیرمستقیم در برابر خوردگی محافظت می کنند.

با این حال، هنگام استفاده از ضد کف، مراقب باشید که مقدار زیادی از آن اضافه نکنید. در صورت استفاده بیش از حد، این افزودنی های روغن می توانند اثر معکوس داشته باشند و در واقع تولید حباب های هوا را افزایش دهندافزودنی های روغن موتور ضد کف باید در غلظت های  حدود 20 قسمت در میلیون یا کمتر استفاده شوند.

توجه داشته باشید!

هنگام انتخاب بهترین افزودنی موتور برای وسیله نقلیه خود، ترکیب روغن موتور و مناطقی که ممکن است فاقد آن باشد را در نظر بگیرید. دستورالعمل های مربوط به افزودنی روغن را بخوانید تا مطمئن شوید که با روغن موتور شما سازگار است و با سایر افزودنی هایی که ممکن است وجود داشته باشد مقابله نمی کند.

هنگامی که روغن خود را با یک افزودنی روغن پس از فروش با کیفیت بالا تکمیل می کنید، می توانید عملکرد موتور را بهبود بخشیده و در دراز مدت سایش و پارگی را کاهش دهید.

افزودنی های روغن چگونه کار می کنند؟

روغن خودرو تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
کارایی افزودنی های روغن چیست

افزودنی های روغن برای بهبود عملکرد موتور شما و روغن داخل آن طراحی شده اند. نحوه دستیابی به آن بر اساس نوع افزودنی روغن متفاوت است. در حالی که برخی از افزودنی های روغن اجزای داخلی موتور شما را برای بهبود روانکاری پوشش می دهند، برخی دیگر واکنش های شیمیایی مفیدی را در داخل روغن ایجاد می کنند که اکسیداسیون و تخریب را کاهش می دهد.

افزودنی های روغن روان کننده سطوح فلزی داخل موتور شما را از طریق یک واکنش شیمیایی پوشش می دهند. هنگامی که وسیله نقلیه خود را بعد از افزودن مکمل روغن موتور روشن می کنید، این افزودنی با روغن موتور شما مخلوط می شود و از طریق موتور پمپ می شود. افزودنی های روغن با استحکام فیلم برتر به تمام اجزای داخلی موتور شما می چسبند.

طی بررسی ایجاد شده توسط افزودنی های روغن موتور ضد سایش دارای استحکام برشی کمتری نسبت به اجزای فلزی است که به آن اجازه می دهد از تماس فلز با فلز جلوگیری کند.

مواد افزودنی موثر روغن مدت ها پس از خاموش شدن موتور به دیواره های موتور و قطعات موتور می چسبند. این باعث می شود که افزودنی های روغن یک پوشش محافظ ماندگار در موتور شما ایجاد کنند و ساییدگی هنگام راه اندازی را از بین ببرند.

افزودنی های روغن موتور باکیفیت همچنین راهنماهای سوپاپ و رینگ های پیستون را در موتور شما مهر و موم می کنند. این به بازیابی تراکم موتور کمک می کند که مصرف روغن را کاهش می دهد و راندمان سوخت را بهبود می بخشد.

در خودروهایی با مسافت پیموده شده بالا، افزودنی های روغن موتور نیز به بازیابی گشتاور و اسب بخار کمک می کندهنگامی که موتور شما کارآمدتر کار می کند، دود اگزوز را کاهش می دهد و موتور شما را سالم تر نگه می دارد.

آیا افزودنی روغن برای ماشین من ضروری است؟

روغن موتور 1 تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
در چه خودروهایی از افزودنی روغن باید استفاده کرد

هنگامی که متوجه شدید که چگونه افزودنی های روغن موتور کار می کنند، مزایای این افزودنی های عملکردی باید واضح باشد. با این حال، ممکن است هنوز این سوال برای شما پیش بیاید که “اگر بیشتر روغن موتور از قبل حاوی این مواد افزودنی مهم است، چرا به یک افزودنی روغن نیاز دارم؟” پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر است.

اگرچه افزودنی‌های روغن پس از فروش برای کارکرد خودرو شما مورد نیاز نیستند، اما مزایای قابل توجهی را ارائه می‌کنند که عملکرد و طول عمر موتور شما را بهبود می‌بخشد.

هنگامی که بهترین افزودنی موتور را برای کاربرد خود انتخاب می کنید، می توانید از عملکرد طولانی مدت وسیله نقلیه مطمئن تر و همچنین فواصل سرویس طولانی تر لذت ببرید. برای وسایل نقلیه قدیمی و آنهایی که مسافت پیموده شده زیاد دارند، افزودنی های روغن حتی می توانند به بازگرداندن موتور به شرایط قبلی کمک کنند.

در پایان، صاحبان خودرو باید سن، مسافت پیموده شده و وضعیت موتور خود را در نظر بگیرند تا مشخص کنند که آیا افزودنی های روغن برای خودروی خود لازم است یا خیر.

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد وسیله نقلیه شما ممکن است از مواد افزودنی روغن بهره مند شود:

1.      وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده بالا

هر چه مایل های بیشتری روی ماشین خود بگذارید، موتور استرس بیشتری دریافت می کند. هر بار که رانندگی می کنید، روغن موتور شما رسوباتی را جمع می کند، بین قطعات متحرک اصطکاک ایجاد می کند و باعث ساییدگی و پارگی عمومی می شود.

علاوه بر این، مسافت پیموده شده در وسیله نقلیه شما احتمالاً به این معنی است که موتور شما کمتر از حداکثر کارایی دارد و بیشتر در معرض آسیب است. وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده بیشتر نیز ممکن است نیاز به تعویض روغن بیشتر داشته باشند که این امر هزینه های شما را افزایش می دهد.

افزودنی های روغن می توانند به طور موثری سایش و استرس موتور شما را کاهش دهند تا عملکرد طولانی مدت آن را افزایش دهند.

روان کننده هایی مانند ضد کف ها و افزودنی های روغن ضد سایش قطعات موتور را پوشش می دهند تا از سفتی و تشنج جلوگیری کنند. مواد شوینده و پخش کننده ها می توانند از تجمع لجن و کثیفی روغن جلوگیری کنند تا موتورهای با مسافت پیموده شده تمیز کار کنند و فواصل طولانی تری بین تعویض روغن ایجاد کنند.

زمانی که با روغن موتور با کیفیت بالا جفت می شود، مکمل های روغن پس از فروش می توانند یک وسیله نقلیه با مسافت پیموده شده را در شرایط کاری عالی نگه دارند.

2.      وسایل نقلیه قدیمی

همانند وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده زیاد، خودروهای قدیمی تر در معرض آسیب موتور هستند که می تواند به سرعت منجر به خرابی شود. موتورهای قدیمی نیز به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض روغن موتور و اسیدها، احتمال زنگ زدگی و خوردگی داخلی بیشتری دارند. هنگام رانندگی با یک وسیله نقلیه قدیمی، آخرین چیزی که می خواهید این است که موتور شما به دلیل روغن کاری ضعیف یا عدم وجود عناصر محافظ در روغن موتور شما از کار بیفتد.

بهترین افزودنی های روغن برای موتورهای قدیمی می تواند عملکرد موتور را با کاهش سرعت اکسیداسیون در موتور بهبود بخشد تا از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری کند.

افزودنی‌های روغن موتور همچنین موتور شما را تمیز نگه می‌دارند تا سایش ناشی از ناخالصی‌ها و رسوبات موجود در روغن موتور شما را کاهش دهند. هنگامی که روغن موتور بتواند با ویسکوزیته و روانکاری مناسب روان شود، خودروهای قدیمی می توانند کارآمدتر و قابل اطمینان تر عمل کنند.

3.      وسایل نقلیه با علائم فرسودگی

حتی وسایل نقلیه جوان‌تر با مسافت پیموده شده کمتر می‌توانند فرسودگی و فرسودگی زیادی را دریافت کنند. اگر وسیله نقلیه خود را در شرایط سخت رانندگی می کنید، مانند هوای بسیار گرم یا سرد، ممکن است زودتر علائم آسیب دیده شود.

راه اندازی خودرو در هوای سرد به موتور فشار وارد می کند. علاوه بر این، اگر خودرو به اندازه کافی گرم شود، روغن موتور نیز ممکن است خیلی غلیظ باشد و فیلتر روغن را مسدود کند یا باعث ایجاد رسوب شود.

4.      وسایل نقلیه با عملکرد کاهش یافته

علاوه بر این علائم فرسودگی، موتوری که در شرایط کاری عالی قرار ندارد ممکن است عملکرد ضعیف خودرو را به همراه داشته باشد. عملکرد کاهش یافته می تواند خود را از راه های مختلفی نشان دهد، از جمله راندمان سوخت ضعیف و موتور شما در حال کار کردن.

اگر خودروی شما شروع به مسافت پیموده شده بنزین بدتر از حد معمول کرد، این می تواند نشانه ای از عدم عملکرد صحیح تراکم موتور شما باشد. این ممکن است به دلیل تجمع رسوب، نشت روغن موتور یا عدم روانکاری باشدبهترین افزودنی‌های روغن می‌توانند تمام این مسائل را برای بازگرداندن عملکرد موتور برطرف کنند.

گرفتگی سیستم سوخت به دلیل روغن با کیفیت پایین ممکن است باعث شود موتور شما در حالت آرام آرام کار کند یا کار کند. افزودنی‌های روغن موتور می‌توانند تجمع رسوبات را کاهش داده و ویسکوزیته روغن را بهبود بخشند تا آزادانه جریان یابد.

نحوه اضافه کردن ورغن موتور به خودرو

برای آشنایی با چگونگی با اضافه کردن روغن موتور به خودرو و چک کردن آن می توانید ویدیو زیر را تماشا کنید.

چگونه یک افزودنی روغن برای ماشین من مفید است؟

روغن تاثیر مواد افزودنی در روغن موتور را بدانید!
مزایا استفاده از افزودنی های روغن

افزودنی های روغن با کیفیت بالا می توانند آسیب موتور را در طول زمان کاهش دهند، طول عمر وسیله نقلیه شما را افزایش دهند و عملکرد کلی آن را بهبود بخشند. اگرچه انواع مختلف افزودنی‌های روغن دارای مزایای منحصر به فردی هستند، مزایای اصلی تصفیه روغن موتور عبارتند از:

کاهش سایش و پارگی:

اکثر سایش در موتور خودرو – بیش از 75٪ – هنگام راه اندازی رخ می دهد. افزودنی‌های روغن موتور، روغن کاری کافی برای تمام قطعات و اجزای موتور را برای جلوگیری از شروع خشک یا سرد فراهم می‌کنند. افزودنی‌های روغن با کیفیت بالا یک مهر و موم محافظ ایجاد می‌کنند که ماه‌ها دوام می‌آورد تا هر بار شروعی صاف داشته باشد.

تراکم را بازیابی می کند:

روان کننده های موثر همچنین حلقه های سیلندر و راهنماهای سوپاپ را برای آب بندی بهتر می پوشانند. این تراکم موتور را برای بهبود اسب بخار و گشتاور بازیابی می کند که به ویژه برای موتورهای مسافت پیموده شده مفید است.

فواصل سرویس را افزایش می دهد

از آنجایی که افزودنی های روغن به کارکرد موتور شما در بهترین حالت کمک می کنند، محافظت بیشتری بین تعویض روغن ایجاد می کنند. با حفظ مواد افزودنی ضروری در روغن موتور، افزودنی های روغن موتور پس از فروش نیز عمر مفید روغن شما را تا 50 درصد افزایش می دهند. تعویض روغن کمتر به معنای هزینه کمتر برای شماست.

روغن موتور را تثبیت می کند

افزودنی های روغن موتور با کیفیت بالا، روغن موتور شما را با بهبود شاخص ویسکوزیته برای عملکرد قابل اعتماد در هر شرایط آب و هوایی تثبیت می کند. افزودنی های روغن نیز از تجزیه حرارتی جلوگیری می کنند.

حرارت را کاهش می دهد:

زمانی که روغن موتور کف می کند، توانایی آن در دفع گرما و تنظیم دمای کار کاهش می یابد. با کاهش کف در روغن موتور، افزودنی های روغن موتور باعث کاهش اصطکاک در موتور شما می شود که به نوبه خود گرما را کاهش می دهددمای کار پایین تر در موتور شما نیز می تواند به افزایش عمر موتور شما کمک کند.

سر و صدا را کاهش می دهد:

روغن کاری بهتر در موتور شما باعث می شود تا ضربه های مکانیکی را بهتر جذب و از بین ببرد.  این امر منجر به عملکرد بسیار آرام‌تر می‌شود، به‌ویژه در خودروهای قدیمی‌تر و مسافت پیموده‌شده‌تر یا خودروهایی که علائم فرسودگی را نشان می‌دهند.

مصرف سوخت را بهبود می بخشد:

اصطکاک می تواند تقریباً 12 درصد از انرژی سوخت خودروی شما را مصرف کند و کارایی آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. خوشبختانه، روغن‌کاری مناسب از افزودنی‌های روغن موتور می‌تواند اصطکاک بین قطعات موتور را کاهش داده و مصرف سوخت را افزایش دهد. مصرف سوخت بهتر برای محیط زیست و همچنین کیف پول شما عالی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
هادی
هادی
1 سال پیش

سلام برای تیبا دوگانه سوز چه نوع روغنی بریزم و چه مکملی استفاده کنم برای بهبود کار موتور؟چون هرنوع روغنی که ریختم بعد هزار تادوهزارتا روغنش حدودنیم لیتر کم میشه. روغنسوزی هم نداره. ممنون اگر راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط هادی
کیان باتری
در جواب  هادی
1 سال پیش

سلام. روغن استاندارد برای خودروی شما 10W-40 می باشد. بهترین محصولات هم توسط بهران و اسپیدی سپاهان تولید می شود.

هادی خرّم نیا
هادی خرّم نیا
در جواب  هادی
1 سال پیش

دوست عزیز اگه روغن موتور خوب میخوای بگرد خارجی اصل و گرون پیدا کن، من تیبا ۲ صفر خانمم رو که سال ۱۴۰۱ تحویل گرفتم تو دور موتور دو و نیم صدا وحشتناک بالا بود همچنین تو استارت سرد چند ثانیه وحشتناک صدای استکان تایپیت میومد که با تعویض زود هنگام بدلیل آب بندی با بهران پیشتاز ۱۰ ۴۰ صدا ۵۰ درصد کم شد اما صدای استکان تایپیت همچنان بود اونم بدلیل آب بندی سر ۱۰۰۰ تا عوض کردم و روغن ادینول ۵ ۴۰ ریختم با کیفیت SN و تمام سینتتیک که صدای موتور بشدت اومد پایین (هرچند موتور M15… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش