3.9
(523)

آیا هنگام رانندگی در شب با مشکل روبرو هستید؟ آیا می خواهید بدانید چگونه می توان روشنایی چراغ جلو خودرو را افزایش داد؟ با این مقاله افزایش نور چراغ خودرو همراه باشید.

چراغ‌های جلو فقط به شما در دیدن جاده در شب کمک نمی‌کنند، بلکه خطرات احتمالی حاشیه جاده را نشان می دهند. اگر می‌خواهید بدانید چطور می توان چراغ‌های جلو را روشن تر و تمیز تر کرد، این گزارش را از دست ندهید.

لامپ‌ها وسایل مصرفی هستند که باید هر از گاهی تعویض شوند. بسته به نوع چراغ ها، بعضی از آن‌ها باید بیشتر از دیگر موارد نیاز به تعویض دارند چرا که در نهایت لامپ کم نور یا خاموش می‌شود. خوشبختانه، راه حل ساده این است که لامپ های کم نور را با لامپ جدید جایگزین کنید.

Before after headlights روش های تقویت و افزایش نور چراغ خودرو
راه های افزایش نور چراغ خودرو

روش های افزایش نور چراغ خودرو

برای افزایش نور ماشین روش‌های زیادی وجود دارد، که بهترین و موثرترین نوع آن استفاده از چراغ‌های هدلایت و تخلیه‌ای است که میتوانند به صورت قابل توجهی نور چراغ ماشین را افزایش بدهند.

لامپ هدلایت ماشین

این لامپ نوع جدیدی از چراغ‌های ماشین است که از نوع لامپ ال ای دی LED و COB هستند که در این نوع از فن خنک کننده در آنها استفاده شده است. این لامپ هدلایت را میتوان جایگزینی برای چراغ ماشینها دانست که دارای نور بالا و کارکرد لحظه‌ای است و آن را در بسیاری از ماشین‌ها بکار برده‌اند و توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

با نصب این چراغ رانندگان میتوانند توان و کیفیت روشنایی خودروی خود را بالا ببرند. چراغ‌های اصلی در قسمت جلو و در فواصل استاندارد تعبیه شده است، باید این قدرت و توانایی و قابلیت را داشته باشد که روشنایی کافی را فراهم کند.

محل نصب لامپ ماشین بسیار دارای اهمیت است، یعنی در حدود فاصله‌ای بین هفتاد تا یکصد و سی و پنج سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد که بتوان آن را طوری تنظیم کرد که نور پایین سی و پنج متر جلوتر و چراغ در موقیت نور بالا تا صدو پنجاه متر را بتواند پوشش دهد و روشن کند، این طبق استاندارد تعیین شده در ایران است.

لامپ هد لایت یکی از بهترین نوع از لامپ‌ها و تجهیزات ماشین است و هدلایت D5 را میتوان به عنوان پروژکتور استفاده کرد و آن را در درون سپر یا در کاسه‌ چراغ جلو نصب کرد.

تمامی ماشین‌ها دارای نور بالا و پایین هستند که در اکثر ماشین‌ها از پروژکتور سپر نیز استفاده میشود، تا به وسیله آن روشنایی بهتری را داشته باشند و با خرید این نوع از لامپ به روشنایی باکیفیت و بهتر خواهید رسید.

در بعضی از ماشین‌ها سیستم روشنایی به گونه‌ای است که با استفاده از یک روشنایی، که دارای دو چراغ داخلی است، نور پایین و بالا را فراهم میکند که به وسیله دسته راهنما بین دو حالت هم میتوان آن را تنظیم و اجرا کرد، این چراغ‌ها دارای فیوزی مستقل هستند که اگر هر کدام از آنها بسوزد میتوان آن‌ها را تعویض کرد و هر کدام از این فیوزها قابلیت انتقال برق لازم برای روشن شدن چراغ‌ها را به صورت مستقل دارد.

برای اینکه از کیفیت نور بهتری بهره مند شوید میتوانید از نوع جدید چراغ‌های هدلایت استفاده کنید.

how to improve car headlight brightness روش های تقویت و افزایش نور چراغ خودرو
روش های افزایش نور چراغ خودرو

لامپ تخلیه‎‌ای ( زنون)

این نوع از لامپ‌ها دارای روشنایی بیشتری نسبت به لامپ هالوژنی است. این لامپ دارای دو برابر روشنایی نسبت به نور لامپ هالوژنی است. و روش مناسبی برای تقویت نور چراغ خودرو محسوب میشوند.

لامپ زنون دارای خاصیت توزیع بهتر روشنایی است، این خاصیت مناسب راننده در مسیرهای پر از پیچ و خم و شرایط بسیار مشکل است.

نور این نوع از لامپها به رنگ آفتاب هستند و دارای زمینه‌ای آبی که باعث میشود که رنگ اجسام به صورت طبیعی به نظر برسند و مصرف انرژی الکتریکی این لامپ بسیار کمتر از لامپ‌های معمولی است.

نکته: در صورت استفاده از لامپ زنون باید باتری با آمپر بالاتر برای خودروی خود تهیه نمایید.

ترمیم چراغهای جلو

با گذشت زمان، چراغهای جلو تاریک می شوند، بنابراین برداشتن روکش جلوی چراغ جلو به طور معمول منجر به یک نورافکن روشن تر می شود.  تا زمانی که آنها سرانجام شعله ور شوند، برخی از چراغهای جلو، از جمله لامپهای HID طولانی مدت، به طور بالقوه تا 70 درصد از قدرت خود را از دست خواهند داد.

به دلیل آلودگی، گرد و غبار، آلودگی و اجسام کوچکی که در چراغ های جلو شما قرار می گیرد، چراغ های جلو شما می توانند مه آلود شوند.  هرچقدر که ممکن است آزاردهنده باشد، این یک قسمت عادی از داشتن یک ماشین است.  با این حال، با این حال، شستشو و بازسازی چراغ های جلو نیز تغییر نامرئی را ایجاد می کند.

اگر فکر می کنید وضعیت چراغ ها خوب است و کم نور بودن آنها فقط به دلیل لایه ای از کثیفی است، پس شستن چراغ ها ساده ترین و ارزان ترین راه برای افزایش روشنایی چراغ های جلو اتومبیل شما خواهد بود.  این روش ساده ترین راه برای به دست آوردن چراغهای جلو بهتر است زیرا شما به فکر خرید یک چراغ قوه جدید نیستید.

همچنین می تواند یکی از آسان ترین راه ها برای انجام کار باشد تا مجبور نباشید الگوهای نور منحصر به فرد، لامپ های سازگار با مدل و مدل شما و یا نحوه نصب خود لامپ را مرور کنید.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کیت بازیابی پیدا کنید و آماده کار باشید.

آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون

راه های تقویت نور چراغ جلو ماشین

فقط در صورتی که دلیل انتخاب افزایش روشنایی چراغ های جلو از روی ضرورت باشد و نه از نظر سبک، بیش از یک دلیل وجود دارد که چرا چراغ های جلو کم نور هستند یا چراغ های چراغ شما به اندازه کافی روشن نیستند – برخی از این دلایل ممکن است کثیفی، استفاده طولانی مدت، عدم برخورد با جهت درست و غیره باشد. با این حال، چه برای سبک و چه برای ضرورت، این چند نکته مطمئناً نتایج دلخواه را به شما می دهد.

  1. تنظیم مجدد یا تنظیم مجدد

این ممکن است گاهی اوقات طولانی باشد، اما اولین نکته مناسب برای استفاده بیشتر از چراغهای جلو این است که بررسی کنید آیا تراز شده است و هدف به درستی تنظیم شده است.  

گاهی اوقات، دلیل این که چراغ های جلو شما آنطور که می خواهید روشن نیست، این است که چراغ های اتومبیل شما به درستی کار نمی کنند یا هدف چراغ جلو تغییر کرده است.  بنابراین بهتر است ابتدا چراغ های جلو را بررسی کرده و از تراز مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.  

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم نور چراغ های خودرو

  1. تعویض لامپ ها

شایع ترین دلیل کم نور شدن چراغ های جلو، زمان صرف شده است.  پس از مدتی، آنها به دلیل اکسیداسیون شروع به تیره شدن می کنند که باید با کیت ترمیم چراغ جلو اتومبیل ترمیم شود.  از طرف دیگر، آنها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.  

گاهی اوقات، اتفاق می افتد که فقط یکی از لامپ ها کم نور است و بنابراین ممکن است وسوسه شوید که یک لامپ را جایگزین کنید، این اشتباه را نکنید. معمولاً، وقتی یکی از لامپ ها بالا می رود یا کم نور می شود، دیگری دیگر چندان عقب نیست، بنابراین برای ایمن بودن، بهتر است هر دو لامپ را تعویض کنید.  

  1. بررسی سیم کشی

مسلماً فقط در صورت مهارت در سیم کشی می توانید با سیم کشی کار کنید، در غیر این صورت، می توانید از این نکته صرف نظر کرده و به مورد بعدی بروید.  اما می توان رله ها را دوباره سیم کشی کرد تا بهترین نتیجه و عملکرد را از باتری ها دریافت کنیم که در این صورت چراغهای جلو روشن تر هستند.  با کمی سیم کشی مجدد، ممکن است بتوانید ولتاژ کمتری بین لامپ و باتری ماشین از دست بدهید که می تواند منجر به پرتو روشن تر شود.  

  1. تهیه چراغهای LED

اگر شما یکی از کسانی هستید که می خواهید چراغ های جلوی شما درخشان ترین حالت ممکن باشد، شاید شما شبها زیاد سفر می کنید، ممکن است بخواهید چراغ های LED را تهیه کنید.  چراغهای LED از درخشان ترین ها هستند و برای دید در شب، فوق العاده قدرتمند هستند.  با این حال، نصب آنها می تواند کمی مشکل باشد، اما می توانید برای انجام این کار با یک متخصص مشورت کنید.  

معمولاً روشنایی LED پنج برابر بیشتر از لامپ های هالوژن و بنابراین، پنج برابر قوی تر است.  اگر واقعاً می خواهید روشن تر شوید، یک انتخاب عالی است.  

  1. تمیز کردن چراغهای جلو

Clean Car Headlights Glass روش های تقویت و افزایش نور چراغ خودرو
تمیز کردن چراغ ها باعث افزایش نور چراغ خودرو می شود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، دلیل کم نور شدن چراغ های جلو می تواند در اثر آلودگی روی سطح چراغ جلو یا حتی اکسیداسیون باشد – این که رنگ زرد رنگ روی چراغ های جلو نه تنها واقعاً آزاردهنده نیست، بلکه می تواند باعث کاهش نور شود. عملکرد چراغ ها 

در حال حاضر، چندین روش DIY برای تمیز کردن چراغ های جلو مانند استفاده از کاغذ سنباده وجود دارد، اما یک کیت ترمیم چراغ جلو بهترین گزینه شما در این زمینه است، چراغ های جلو را بدون هیچ زحمتی کاملاً تمیز می کند و می توانید از بهترین چراغ های جلو خود استفاده کنید.  

همچنین بخوانید: رفع کدری چراغ خودرو | شفاف کردن چراغ جلو ماشین

  • رله تقویت کننده نور چراغ ماشین

%name روش های تقویت و افزایش نور چراغ خودرو
تقویت کننده و افزایش نور خودرو

آفتامات (رله)، این کیت به منظور تقویت نور چراغ های خودروها مورد استفاده قرار می گیرد, با قرار دادن رله در مدار الکتریکی ولتاژ ثابت باتری ماشین شدت جریان مصرفی لامپ چراغ ها را تامین می کند.

بعضی از ماشین‌ها دارای رله‌ای مستقل هستند که با دریافت ولتاژ، به وسیله تغذیه مستقل چراغ را روشن کنند، این کار موجب میشود که برق زیادی از دسته راهنما و یا فیوزها عبور نکند و طول آنها کاسته نشود.

سیستم عملکردی این نوع بسیار ساده است که میتوان به راحتی اگر دچار مشکل یا خرابی شد آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

در آن زمانی که هیچ کدام از چراغ‌های ماشین روشن نباشد این امکان وجود دارد که سوکت در قسمت دسته راهنما از آن خارج شده و یا اینکه فیوز سوخته باشد، اما اگر قسمتی از چراغ روشن نشود ممکن است که رله همان قسمت خراب شده باشد.

در بعضی از ماشین‌ها فیوزی مستقل برای چراغ سمت چپ و راست وجود دارد، که مطابق با چراغ‌های اصلی کار میکنند و تفاوت آن‌ها دراین است که هر کنتاکت در مه شکن، به صورت مستقل باعث روشنایی در چراغ مه شکن عقب و جلوی ماشین میشوند.

0 0 0 http   cdni.autocarindia.com Features hedlit روش های تقویت و افزایش نور چراغ خودرو
تقویت نور چراغ جلو ماشین

نتیجه گیری

بنابراین  با روش های بالا می توان روشنایی چراغ های جلو را می توان به طور کامل افزایش داد، اما مراقب باشید که از آن زیاده روی نکنید.  برخی ایالت ها برای محافظت از خودروهای دیگر قوانین مربوط به چراغ های جلو را وضع کرده اند.  هنگامی که چراغ های جلوی شما بیش از حد روشن است، حتی اگر احساس خوبی در شما ایجاد کند، شما در معرض کور کردن سایر رانندگان، به ویژه در شب هستید.  

همچنین، هر زمان که چراغ های جلو شما کم نور هستند، نیاز به تعویض ندارند.  گاهی اوقات، ممکن است آلودگی یا کثیفی یا تنظیماتی باشد که مشکل ایجاد می کند.  بنابراین توجه مناسب به چراغ جلو از اهمیت بالایی برخوردار است.  

همچنین مهم است بدانید که وقتی تکنسین نیستید نباید سیم کشی را دستکاری کنید.  بازی با سیم کشی ممکن است یک نکته بسیار منطقی به نظر برسد تا بتوانید چراغهای جلوی روشن تری به دست آورید، اما در نهایت، اگر نمی دانید چه کار می کنید، ممکن است در نهایت باعث آسیب بیشتر یا حتی آسیب رساندن به خودتان شوید!

در نهایت، اگر تصمیم دارید از چراغ های LED استفاده کنید، بدانید که نصب آنها کمی پیچیده تر است.  از تخصص یک مکانیک یا حرفه ای برای انجام بهترین کار برای شما استفاده کنید.  

شاید برای این که خودروی خود را شیک تر کنید یا در واقع در شب بهتر ببینید و دیده شوید، اما افزایش روشنایی چراغ های جلو یک موضوع بسیار حساس است که باید با دقت به آن نزدیک شوید.  در مورد چراغ های جلو گاه باشید تا ناخواسته قوانین را نقض نکنید.  تمام نکات و توصیه هایی که ما ارائه کرده ایم را رعایت کنید و در کوتاه ترین زمان چراغ های روشن تری خواهید داشت.  

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
23 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محسن امامی
محسن امامی
2 سال پیش

خوب بود تشکر فراوان !

حسین عطارد
حسین عطارد
2 سال پیش

خیلی خوب بود باسپاس فراران

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین عطارد
2 سال پیش

با سلام
تشکر از همراهی شما

الباجی
الباجی
2 سال پیش

خیلی جامع و عالی بود . ممنون

منوچ
منوچ
2 سال پیش

سلام. خسته نباشید من از مشکل چراغ بشدت ناراضیم همه کار کردم ک نورش درس شه ولی نمیشه از لامپ بگیر تا اپتامات و چراغ همه رو تعویض کردم الانم زنون بستم ولی چراغ ها نور ب درستی بخش نمیکن بطوری ک میتونم بگم بازم این قبله الان تصمیم گرفتم جفت چراغ های جلو عوض کنم ولی موندم ت مدلش واس خرید ی چراغ میخوام نور تمیز و منظم بخش کنه میشه راهنمایی کنین

حمید
حمید
در جواب  منوچ
1 سال پیش

چراغ لنزدار خارجی بندار سال ۱۴۰۰ با لامپاش سه تومن بود

فرهاد
فرهاد
در جواب  منوچ
1 سال پیش

سلام من فکر میکنم باید از عدسی که تور رو متمرکز میکنه مثل ماشینهای خارجی استفاده کنی

محمد
محمد
در جواب  فرهاد
1 سال پیش

ماشینی ک مشکل داره باید دنبال ایراد گشت لامپ قوی تر جز اینکه فشار بباد به سیم کشی و خود چراغ هیچی نیس ماشین ایراد نداشته باشه بصورت فابریک نباید نورش اذیت کنه .افتامات هم آشغاله فقط دنبال عیب باش بعد لنز قوی بنداز که بهترین جواب بگیری

علی
در جواب  منوچ
6 ماه پیش

شاید شیشه جلو شما چرب شده وفکر کنید که مشکل چراغه

کمال
2 سال پیش

مطالب خوبی بود .
کاشه چراغ ها به نظرم دو نوع هست : یکی شیشه ای و دیگری طلق.
شیشه ای ها نیاز به کیت تمیز ندارند و به ندرت خراب می شوند .
طلقی ها نیاز به تمیز شدن دارند و آفتاب به شدت ان ها را خراب می کند .
http://www.itsupporter.ir

رضا امیری
رضا امیری
1 سال پیش

لامپ‌های لیزرلایت رو کجا میتونم پیدا کنم؟ واسه پرشیا میخوام

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام . از سواری با رانا لذت میبرم اما نور چراغ ها ضعیف هست …هدلایت گذاشتم یه مدت خوب بود ولی الان نورش ضعیف شده … چی کار کنم ؟ از رله استفاده کنم ؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رضا
1 سال پیش

با سلام
کم نور شدن چراغ های خودرو دلایل متعدد و مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها را برای شما بیان خواهیم نمود:
مشکلات مربوط به لامپ
قدیمی بودن لنز های چراغ جلو
مشکلات مربوط به سیم کشی برق خودرو
زرد شدن چراغ های جلو
کثیف بودن چراغ ها
معیوب بودن باتری خودرو
خرابی دینام
فرسوده بودن تسمه دینام
معیوب بودن تنظیم کننده ولتاژ
تنظیمات پیکر بندی خودرو
اما برای بررسی و عیب یابی این مشکل توصیه می شود حتما از یک متخصص برق خودرو کمک و مشورت بگیرید.

محمد
محمد
در جواب  رضا
5 ماه پیش

بزرگترین مشکل رانا کاسه چراغهای غیر استانداردیه که روش گذاشتن ، جدای از نور کم و غیر متمرکزی که داره ، اگه هدلایت انداختی اولش خوب بود و به مرور نورش کم شد، تنظیمش بهم خورده ، یه تنظیم بالا پایین داره یه چپ و راست. توی لرزش های ماشین اون پیچ تنظیم چپ و راست هرز میشه و بهم میخوره . شک نکن توی این موضوع ، امتحان کن بعد دعا به جون من کن 😁😉

پیدرت
پیدرت
1 سال پیش

ی سوال
من هدلایت دی فایو فلاشر انداختم رو رانا ولی رفیقامو ک میبینم رو ماشیناشون همینو انداختن خیلی نورش بیشتره چرا ؟ ممکنه مشکل از سیستم چراغی باشه یا لنز چراغ؟؟؟ چون مدل ماشین ۹۱

احمد
احمد
1 سال پیش

با تشکر منتهی مشکل روشنایی اتومبیلم 207 بنظر از شارژ دینام میباشد.بهر حال از شما ممنونیم .🙏

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احمد
1 سال پیش

با سلام
ایراد در سیستم روشنایی خودرو دلایل بسیاری می تواند داشته باشد از جمله دینام، اما توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی دقیق این مشکل حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

حسین
حسین
9 ماه پیش

سلام،نور چراغ جلو ماشینم خیلی کمه به حدی که تو جاده بیرون شهر باید نور بالا حرکت کنم،رفتم پیش برقکار گفت اگر لامپ قوی بزاره دسته راهنما میسوزه،ولی برقکار گفت رله تقویتی میزاره و نور چند برابر میشه،به نظر شما رله تقویتی بزارم ؟؟؟؟؟

علیرضا
علیرضا
8 ماه پیش

با سلام وقتی چراغ جلو ماشینمو روشن میکنم حس میکنم ب موتور فشار میاد و موتور بد کار میکنه و دور موتور میاد پایین. ممنون میشم جواب بدین

جرج
جرج
در جواب  علیرضا
6 ماه پیش

داداش من همه کار کردم واس تقویت برق پراید.همش بیخودیه.باید دینام و تعویض کنید.وقتی مدل ماشین پاینه اینکارا افتابه خرج لحیمه.این شماره منه دربدره.پیامکم بدید جواب میدم اگ راهی واس مشکلاتم پیدا کردید.اول اینک من نورم خوبه رفته رفته کم میشه تا مجدد کنتاک عوض کنم.دوم اینک چند وقتیه فنم قاطی کرده دوره کند و تند دلبخواهی خاموش روشن میشن.سوم اینک باچرخوندن چرخهای جلو ماشین گازمیخوره.واقعیت کلی سنسور خریدم هزینه کردم.کلی ادرس دادن رفتم.کلی پیشنهاد عملی کردم دیگ ن پولشو دارم ن حوصلع اشو .همونطوری سوارم.اینم شمارمه.دم شما گرم۰۹۳۶۸۳۳۰۴۷۳

حامد
حامد
5 ماه پیش

سلام وقت بخير
بنده یک ماشین پیکان وانت دارم که هرچه دسته راهنما را عوض کنم بازم بوی سوختگی ازش در میاد و کار نمیکند علت اصلی این خرابی چی می‌باشد ممنون

کامیار
کامیار
در جواب  حامد
4 ماه پیش

داداش حتمالا سیمکشی ماشینت ضعیف شده باشه و آمپر زیاد میشکه از لامپ ها چون توی پیکان سیستم برقش به صورت فرمان مستقیم هست یعنی از دسته راهنما مستقیم جریان داره دسته میسوزه پس میتونی از باطری مستقیم برق بکشی واسه لامپ و آفتامات رو روش نصب کنی

خلیل
خلیل
2 ماه پیش

ای کاش وقتی یک مقاله خارجی رو فقط ترجمه میکنید یک بار هم که شده خودتون اون رو مطالعه کنید تا شاید متوجه این همه بهم ریختگی جملات و نا مفهوم بودن اونها بشوید ، خواننده مطلب سرگیجه میگیره از ترجمه بی کیفیت ( ترجمه کردن فقط معانی کلمات رو کنار هم گذاشتن نیست ) متشکرم .

مشاوره رایگان و ثبت سفارش