4.3
(2144)

با آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو ، دیگر مهم نیست که شما سوار چه مدل خودرویی هستید و یا قیمت آن در چه رنجی قرار دارد، می توانید با نصب یک سیستم صوتی مدرن از کل مسیر با شنیدن موسقی های با کیفیت لذت ببرید.

همانطور که می دانید آمپلی فایر از مهمترین اجزای سیستم صوتی است که به بهبود کیفیت صدا کمک می کند و می تواند توان خروجی را تا 50 وات بالا ببرد. موارد دیگری که در سیستم صوتی اهمیت دارد، ساب ووفر می باشد که وظیفه ی تقویت و افزایش صدای بم یا بیس را دارد، که باندهای معمولی نمی توانند این کار را انجام دهند. ساب ووفر با کمک آمپلی فایر نصب می شود.

با مطالعه این مقاله دیگر نیازی نیست که این کار را به دیگران بسپارید. با آموزش های مرحله ای و به صورت ویدئویی این مقاله، شما قادر خواهید بد به تنهایی از پس نصب سیستم صوتی خودرو و نصب آمپلی فایر بر بیایید.

موارد مورد نیاز نصب آمپلی فایر

need ampli 300x300 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
موارد مورد نیاز نصب آمپلی فایر

هنگام خرید آمپلی فایر، معمولا پک کامل آن به شما ارائه داده می شود. ولی اگر شما همچین پکی دریافت نکرده اید، باید این موارد را تهیه کنید.

1-سیم جریان برق، 2-فیوز داخلی سیم (اندازه ای که سیم برق و توصیه شرکت سازنده سیستم باشد)، 4-سیم اتصال به زمین (ارت)، 5-کابل های RCA و 6-سیم روشن کردن ریموت، 7- سیم های اسپیکرها، 8-کانکتور و بلندگو ها، 9-سیم های اتصالی به واحد اصلی که در اینجا ضبط است. 10-فن خنک کننده و 11- مقدار فضایی که شما نیاز د ارید، بستگی به اندازه آمپلی فایر دارد، ولی معمولا آن را در صندوق عقب خودرو تعبیه می کنند. با این وجود اگر ماشین شما هاچ بک یا شاسی بلند است، شما می توانید آن را پشت یا بین صندلی ها نصب کنید

نکاتی که قبل از نصب سیستم صوتی خودرو باید رعایت کنیم

  • قبل از هر کاری قطب مثبت باتری ماشین را قطع کنید.
  • آمپلی فایر گرما تولید می کند، بنابراین باید در مکانی قرار بگیرد که هوا جریان داشته باشد و بتوانیم فن خنک کننده را به آن اضافه کنیم. در صورتی که اسپیکرها را در داخل باکس قرار می دهید، می توانید آمپلی فایر را در اطراف باکس ها قرار دهید.
  • حدالمکان از سوراخ های موجود استفاده کنید و از ایجاد سوراخ های بیشتر برای عبور سیم ها خودداری کنید. و در صورت ایجاد سوراخ جدید، داخل آن را رنگ کنید یا از مهره های پلاستیکی استفاده کنید، که تیزی آن از بین برود و باعث خوردگی سیم ها نشود. و همچنینت قبل از دریل کردن موقعیت را خوب بسنجید که مبادا به سایر قطعات خودرو آسیب بزنید.
  • بهتر است سیم کشی را زیر کف و در امتداد درب های خودرو انجام دهید و سعی کنید از سیم کشی کمتری برای ایجاد نظم بیشتر استفاده کنید.
  • موقعیت باتری را در نظر داشته باشید و سعی کنید از سیم های مستقیم و با محافظ بهره بگیرید.
  • کابل های RCA، باید در سمت مخالف خوردو و در برابر سیم برق مسیریابی شوند تا از بروز تداخل جلوگیری شود.
  • از این که سیم کافی دارید مطمئن شوید، چرا که هر متخصصی می داند که شل  بودن سیم ها بهتر از کشیدگی سیم ها می باشد. و حتی سیم اضافی تر در دسترس داشته باشید.
speaker 300x200 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
انتخاب محل قرار گیری سیستم ها صوتی

شناخت رنگ بندی سیم کشی خودرو

unnamed آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
شناخت رنگبندی سیم های خودرو

هنگام نصب سیستم صوتی خودرو خیلی مهم است که بدانید هر سیمی مربوط به چه اتصالی است. با شناخت رنگ بندی سیم ها راحت تر می توانید این کار را انجام دهید. البته رنگ بندی سیم ها برای تمام خودرو ها یکسان نیست ولی موارد گفته شده در زیر طبق استاندارد شرکت های معتبر می باشد. مجموع سیسم کشی خودرو حاوی 16 رنگ است که در ادامه به معرفی آن ها می پرداززیم.

سیم زرد : ملقب به سیم بک آپ , که به دایم ماشین متصل می شود و اطلاعات ذخیره شده را توسط استفاده کننده , بکارگیری می کند .

سیم سیاه : ملقب به سیم بدنه , که به بدنه خودرو متصل می شود .

سیم قرمز : معروف به ای , سی , سی است که به ردیف اول سوئیچ متصل می شود و کارایی آن , قرار دادن هدیونیت به حالت استند بای است .

سیم آبی : معروف به ریموت آنتن و به آنتن خودرو وصل می شود .

سیم آبی با نوار سفید : به ریموت آمپلی معروف است و به دستگاه آمپلی متصل می شود .

سیم سبز کم رنگ : این سیم به ترمز دستی ماشین وصل می گردد تا راننده با کشیدن دستی بتواند فایل های تصویری را ببیند .

سیم نارنجی با نوار سفید : سیم روشن کننده کیلومتر سنج است که در شب هنگام روشنایی نمایشگر هدیونیت را کم سو تر می کند .

سیم سفید با نوار سیاه و سیم سفید : باند جلو سمت راننده .

سیم سبز پررنگ  و سبز پررنگ با نوار سیاه : باند عقب سمت راننده .

سیم بنفش  با نوار سیاه و سیم بنفش : باند عقب سمت شاگرد .

سیم طوسی با نوار سیاه و سیم طوسی : باند جلو سمت شاگرد .

سیم قهوه ای : سیم قطع کن صدای موزیک به هنگام تماس تلفنی , که از طریق بلوتوث به گوشی موبایل متصل شده است .

مراحل سیم کشی نصب آمپلی فایر و سیستم صوتی خودرو

پیشنهاد می کنیم ابتدا جهت یادگیری مراحل نصب آمپلی فایر و ساب ووفر، ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

اگر فیلم بالا را را مشاهده کردید، نحوه ی نصب سیستم صوتی خودرو چندان سخت نیست. فقط کافی است ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا مرحله به مرحله و روش تنظیم آن را آموزش ببینید.

مرحله اول: فریم ضبط ماشین را باز کنید!

Dena Dashboard Manual 300x212 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
اولین مرحله نصب سیستم صوتی خودرو، باز کردن فریم ضبط است.

اولین مرحله برای نصب سیستم صوتی خودرو باز کردن فریم داشبورد و خارج کردن سیتم صوتی است. بنابراین با دقت جای سوکت ها را با رها کردن زه ها جدا کنید.

مرحله دوم : کانکتورهای پشت سیستم صوتی را جدا کنید!

بعد از جدا کردن سیستم صوتی، با احتیاط کانکتورهای پاور را با جدا کردن رابط های آنتن و صدا از مکان خود جدا کنید. اگر کانکتور ندارید می توانید انتهای سیم ها را در مرحله لخت کنید.

مرحله سوم: سیم اتصال به زمین را به بدنه ماشین وصل کنید!

در اکثر ماشین ها محلی به عنوات اتصال به زمین در نظر گرفته شده است. اگر خودروی شما این نقطه را ندارد باید توجه داشته باشید که سیم اتصال به زمین حتما باید به جسم رسانا متصل شود. سیم ارت را به این نقطه که قبلا تمیزش کرده اید وصل کنید.

مرحله چهارم: لاستیک های دور درب را جدا کنید.

جهت قرار دادن سیم ها و آنتن گیرنده سیستم صوتی خودرو، باید لاستیک سمت درب شاگرد را باز کنید. این کار باعث می شود عبور سیم ها ظاهر ناخوشایندی نداشته باشد

مرحله 5: اتصالات را کامل کنید!

fuse holder 300x209 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
محل قرار دادن فیوز برای نصب سیستم صوتی ماشین

فیوز را درون سیم برق قرار داده و انتهای تمام اتصالات را ببندید. با توجه به اندازه فیوز ممکن است در کاپوت جلو جای بگیرد. برای جلوگیری از آسیب به سیستم برق ماشین خود بهتر است فیوز را به باطری نزدیک تر کنید.

اما خود دستگاه گیرنده دیجیتال را باید زیر داشبورد قرار دهید. سیم‌های آنتن به این دستگاه رسیده و از سمتی دیگر نیز به رابط برق اصلی ماشین متصل می‌گردد.

مرحله 6: نصب اصلی سیستم صوتی خودرو

سیم برق را از آمپلی به باطری برده و وصل کنید. مطمئن شوید که سیم کشی نزدیک کابل های RCA نباشد و حدالامکان از سمت دیگر ماشین عبور داده شود. سیم اصلی سیستم صوتی را به اتصال باتری بزنید و دو سیم مثبت و منفی بزنید.در نهایت سیستم را در فریمی که از آن جدا کردیم جاساز کنید.

مرحله پایانی: جریان برق را مجددا وصل کنید.

car battery 300x168 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
سیم جریان برق آمپلی را به سمت مثبت باطری وصل کنید.

سیم جریان برق آمپلی را به سمت مثبت باطری وصل کنید و اتصال مثبت باطری را که در مراحل اولیه قطع کرده بودید دوباره وصل کنید.

حالا می توانید سیستم صوتی خود را روشن کرده و صدای آن را تا زمانی که کیفیت صدا کم نشده است، زیاد کنید. در ادامه بهترین تنظیم آمپلی فایر را آموزش خواهیم داد.

 نحوه تنظیم سیستم آمپلی فایر

خیلی از افراد پس از نصب موفقیت آمیز سیستم صوتی خودرو و آمپلی فایر، تصور می کنند بهترین حالت آن تنظیمات اولیه و خودکار است. در صورتی که آمپلی فایر دارای تنظیمات پیشرفته و قدرتمندی است که با استفاده از آن می توانید بهترین بهره را از این دستگاه صوتی ببرید. با مطالعه این مقاله از عناوین درج شده روی آمپلی فایر سیستم صوتی خودرو آشنا خواهید شد. و همچنین با معرفی هر کدام از تنظیمات، به اینکه چگونه می توانید به بیشترین بازدهی و کیفیت آمپلی که در اختیار دارید برسید.

Set Amplifire 300x300 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
نحوه تنظیم آمپلی فایر
set amplifire 2 300x85 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
شکل 2: نحوه تنظیم سیستم آمپلی فایر

مانند دو تصویرذ بالا برای مدل های مختلف آمپلی فایر ممکن است اسامی تنظیمات متفاوت باشد. اما کاربرد آنها یکسان است.

طبق شکل 2 تنظیمات را از چپ به راست توضیح می دهیم.

دکمه MASTER / SLAVE در آمپلی فایر

کاربرد این دکمه زمانی است که بخواهیم یک آمپلی فایر به به آمپلی فایر دیگر (با مشخصات و برند یکسان) برای بالا بردن توان مجموع آن ها وصل کنیم. که معمولا برای خودروهای همایشی استفاده می شود. در این مقاله منظور مااستفاده از یک آمپلی فایر است بنابراین این دکمه را در MASTER تنظیم می کنیم.

دکمه PHASE آمپلی فایر

وقتی که بخواهیم ساب را مانند تصویر زیر برعکس به کار ببریم از این دکمه استفاده می کنیم. این تنظیم قطب های ورودی ساب که به آمپلی فایر وصل هستند، تغییر می دهد.

معمولا به دو علت از تنظیمات ساب برعکس استفاده می شود:

  • اگر نیاز باشد از لیتراژ دقیق باکس استفاده کنیم، زیرا حضور ساب درون باکس فضای داخلی باکس را اشغال می‌کند و کمی لیتراژ باکس را به هم می‌زند.
  • دوم به دلیل زیبایی و صرفا جنبه نمایشی این امر است.

اگر از ساب مانند شکل زیر استفاده نمی کنید پس مقدار PHASE را روی 0 تنظیم کنید.

custom trunk subwoofer 300x199 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
تنظیم دکمه دکمه PHASE آمپلی فایر

تنظیم LPF آمپلی فایر چیست؟

lpf down آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
تنظیم LPF آمپلی فایر چیست؟

LPF که مخفف عبارت “Low Pass Filter”  می باشد به معنی تعیین کننده حد نهایی است. که به منظور محدود کردن و فیلتر فرکانس هایی است که به دستگاه مورد نظر وارد می شوند. در اینجا فقط تا عدد فرکانسی که شما تعیین کرده اید وارد ساب می شوند  که در این صورت دستگاه از ورود فرکانس های متعدد در امان است. البته عدد مشخصی را برای همه ی دستگاه ها نمی توان تعیین کرد ولی معمولا حدود آن بین 80 تا 120 هرتز می باشد.

نکته مهم در مورد تنظیم LPF

اگر فرض کنید دستگاه های دیگری که در اختیار دارید مثل باندها، میدرنج ها و …، به عنوان مثال باند های درب ها و طاقچه توان تولید فرکانس های پایین تر از ۱۲۰HZ را ندارند، بنابراین وظیفه تولید فرکانس های زیر ۱۲۰HZ را باید به ساب محول کرد و LPF را روی ۱۲۰ تنظیم کرد، اما اگر در این حالت روی ۸۰HZ تنظیم شود، بین ۸۰ و ۱۲۰ بازه فرکانسی مرده به وجود می‌آید، چنین پدیده ای بد نیست اما برای کسانی که می‌خواهند به ایده آل ترین تنظیم ممکن برای سیستم صوتی خود برسند پیشنهاد می‌شود از به وجود آمدن بازه فرکانسی مرده جلوگیری کنند.

BASS BOOST در آمپلی فایر :

SUPE BASS آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
تنظیمBASS BOOST در آمپلی فایر

بیس بوست همانطور که از نامش مشخص است، وظیفه تقویت فرکانس های ارسال شده به آن است. به صورت پیشفرض همیشه پیشنهاد می کنیم که به این تنظیم دست نزنید و مقدار آن صفر باقی بماند. چرا که با استفاده نادرست از این تنظیم، ساب را نابود خواهید کرد.

BASS BOOST در مواقع خاص مانند موزیک های تست بیس یا موزیک هایی با ویبره و بیس ممتد بیشترین کاربرد را دارد. در برخی آمپلی فایر ها یک ریموت کابلی تعبیه شده است تا در مواقع لزوم میزان BASS BOOST را موقتا بتوان افزایش داد و پس از اتمام موزیک دوباره به حالت ۰ بازگردانده شود.

نکته: وقتی به موزیک های عادی و یا ایرانی گوش می‌دهید همیشه BASS BOOST را روی صفر قرار دهید.

تنظیم SUBSONIC در آمپلی فایر:

تنظیم سابسونیک مانند HPF و برخلاف LPF که در بالا توضیح داده شد به فرکانس های پایین تر از نقطه تعین شده اجازه عبور نمی‌دهد. این ویژگی به یک ساب اجازه نمی‌دهد تا در حین کار خودش را نابود کند و از حد مجاز بگذرد.

تصور کنید که بازه فرکانسی یک ساب که توسط شرکت سازنده تعین شده است ۲۰HZ-150HZ است، این رقم به این معنی است که این ساب برای اجرای فرکانس های پایین تر از ۲۰HZ طراحی نشده است و برای محافظت از ساب باید SUBSONIC را روی ۲۰HZ تنظیم کنیم. حتی برخی سازندگان و مراجع صاحب نظر توصیه کرده اند که SUBSONIC را روی ۲۵HZ تنظیم کنید، چرا که به عنوان مثال اگر دور نهایی یک موتور اتومبیل ۷۰۰۰ دور باشد شرکت سازنده محدوده قرمز را از ۶۸۰۰ دور تعین میکند و نباید لزوما روی مرز حرکت کرد.

مقدار پیشنهادی برای اکثر ساب ها ۲۰ تا ۲۵ هرتز می‌باشد.

تنظیم گین ( GAIN ) آمپلی فایر :

gain 300x199 آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو
تنظیم گین ( GAIN ) آمپلی فایر :

 در نگاه اول به نظر می‌رسد، تصور می شود GAIN یک وسیله تنظیم حجم صدا و تنظیم ولوم است در صورتی که اینطور نیست. معمولا با اسامی ای همچون INPUT LEVEL , INPUT SENSITIVITY و … هم شناخته می‌شود اما هرچه که نامیده شود صرفا وسیله ای برای سازگار کردن خروجی منبع صدا(مثلا رادیو پخش خودرو) با آمپلی فایر است.

راه های زیادی برای تنظیم کردن دقیق آن وجود دارد مثل اسیلوسکوپ، مالتی متر(ولت متر، اهم متر و …) اما رایج ترین و ساده ترین روش تنظیم GAIN روش شنیداری است اما ممکن است دقیق ترین روش نباشد. برای تنظیم به روش شنیداری ولوم ضبط را تا ۹۰% باز میکنیم، مثلا برای پایونیر هایی که ولوم آن ها ۶۲ تایی هستند ۵۵ عدد مناسبی است و یا کننود هایی که ولوم آن ها ۳۵ تایی است عدد ۳۲ گزینه مناسبی است.

حال GAIN را باز می کنید تا جایی که صدا خراب شود یا حالت صدا از استاندارد خارج شود، وقتی درهم ریزی به وجود آمد کمی GAIN را میبندیم تا جایی که دوباره صدا کیفیت خود را به دست بیاورد، اینجا بهترین موقعیت قرار گیری GAIN آمپلی فایر است.

نکته کلیدی در تنظیم گین:

این تنظیم را حداکثر تا موقعیت 11 بچرخانید، چرا که سیکنال های بیشتر از این نقطه خراب و کلیپ می شوند که باعث وارد شدن آسیب جدی به دستگاه های متصل مانند بلندگو و ساب می شود.

نتیجه گیری

آیا دوست دارید خودتان سیستم صوتی ماشینتان را نصب کنید یا می خواهید آن را به دیگران بسپارید؟ در هر صورت اگر این مقاله را مطالعه کردید حتما خودتان می توانید از عهده نصب یک سیستم قدرتمند و تنظیم آمپلی فایر با تمام توان و کیفیت بالا برآیید. قبل از این که شروع به کار کنیدحتما نکات ایمنی ذکر شده را رعایت کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
63 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سعید
سعید
3 سال پیش

ممنون. عالی بود

امیر
امیر
3 سال پیش

ای کاش در مورد مچ کردن سیستم هم میگفتید مثلا آمپیلی با چه واتی به چه باند و سالی میخوره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  امیر
3 سال پیش

سلام دوست عزیز در مقاله های بعدی حتما به این موضوع نیز میپردازیم.

حسام
حسام
3 سال پیش

عالی عالی عـــــــــــــــــــــالی

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسام
3 سال پیش

ممنون از لطف شما

Mehdi
Mehdi
3 سال پیش

سلام عالی بود،فقط در توضیحات به اتصال سیم کنترل یا ریموت اشاره نشده،و این که من موقع نصب ضبط یه لحظه برق مثبت به بدنه ضبط خورد و خاموش شد،و فیوز ضبط سالمه به نظرتون مشکل از کجاست که برق نمیاد؟!

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Mehdi
3 سال پیش

با سلام
با توجه به اتصال قطب مثبت به بدنه احتمال سوختن فیوز سیستم پخش و اتاق خودرو در جعبه فیوز اصلی خودرو محتمل است .

محسن
محسن
3 سال پیش

درضمن تنظیمات ظبطمم رو همون حالت همیشگی بود چون همیشه رو یه حالت تنظیم میکنم باقی میمونه حتی تنظیمات ظبط رو ریستارت کردم اما بازم بیس سابم نصف هم کمتره اما باندهام هیچ مشکلی ندارن صداشون مثل قبله سابمم jbl1000هست قبلا رو ده تا ولوم ماشین رو مثل ژله تکون میداد اما الان روی ۶۲ تا ولوم انگار ۵ تا ولوم دادی . امکان داره خروجی امپم ک برای ساب هست سوخته باشه ؟

shayan habibiy
shayan habibiy
3 سال پیش

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم میشه ساب ووفر بدون آمپلی فایر مستقیم به پخش کننده وصل کرد ممنون میشم منو راهنمایی کنید

میلاد
میلاد
در جواب  کیان باتری
2 سال پیش

دوست عزیز من پخش جدید پایونر خرید کردم تو توضیحات نوشته بود امکان اتصال مستقیم به ساب ووفر که تو سایت خود پایونر اشاره شده بود که میشه وصل کرد

محمد
محمد
در جواب  میلاد
2 سال پیش

داداش اون واسه اینه ک یعنی خروجی مستقیم ساب وفر داره یعنی یکی از خروجی های ارسی فقط فرکانس های ساب رو پخش میکنه

رضا
رضا
در جواب  محمد
7 ماه پیش

عزیز من کی گفته بدون آمپ نمیشه ساب وصل کرد.پخشهای پایونر این قابلیتو دارن . و تیازی به آمپ نیست.آمپ داخلی خود پخش توان لازم رو میده و فقط باید تو تنظیمات اولیه پخش دقت کرد .مثل توضیحات دفترچه راهنما

bahador
bahador
3 سال پیش

عالی عالی دستتون درد نکنه

ARMIN
ARMIN
3 سال پیش

سلام راجبه گین که گفتید تا موقعیت ۱۱ منظورتون چیه؟

محمد
محمد
در جواب  ARMIN
1 سال پیش

منظور ساعت ۱۱

...
...
2 سال پیش

خیلی ممنون از توضیحتون ، انجام دادن صفر تا صد این کار حدودا چن ساعت زمان میبره؟

امیر
امیر
2 سال پیش

سلام من برق امپلی دوکانال میخوام به امپلی 4کانال متصل کنم کدوم قسمت هست

احمد
احمد
2 سال پیش

عالی بود
مفیدومختصر

عبد
عبد
2 سال پیش

واقعا عالی بود. دست مریزاد. خدا خیرتون بده. خداییش این اطلاعات با این توضیح دقیق و شفاف قابل ستایش و تقدیر است. بنده که خیلی خیلی مطلب را گرفتم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  عبد
2 سال پیش

با سلام
خیلی ممنون.
بسیار خوشحالیم که مفید واقع شده است و امید است که کاربردی نیز باشد.

عباس
عباس
2 سال پیش

سلام خسته نباشین.میخاستم بدونم آرسی پخش ۶کانال(۳جفت)رو چه جوری به یه امپ مونو و یه امپ چهار کانال ویه امپ دوکانال وصل کنم
درضمن پخش خروجی ساب هم داره.
آیا میشه برا امپ دوکانال یه آرسی بیارم و یه تبدیل بزنم برا دو کانالش؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  عباس
2 سال پیش

با سلام
در این زمینه حتمابه یک باطری ساز ماهر مراجعه کنید

محسن
محسن
2 سال پیش

خیلی مفید و با جزئیات گفته شد ممنون. فقط ضبط ماشین من باید سوئیچ رو کامل باز کنم تا روشن بشه چطوری میشه که سوئیچ رو کامل باز نکرده ضبط روشن بشه

حسین
حسین
در جواب  محسن
1 سال پیش

استارت خودرو ۴ تا سیم داره یکیش ثابت و قطور و ۳ تای دیگه حالت ۱ و ۲ و ۳ داره
مثلا حالت ۱ برای ضبط و برف پاک کن و …
حالت ۲ پمپ بنزنین و …
حالت ۳ استارت
ضبط و باید به حالت ۱ وصل کنی، معمولا در تمام خودروها این سیم ها رنگ مشخصی داره که یادم نیست

ماشین باز
ماشین باز
2 سال پیش

با سلام و خسته نباشید
مهندس واقعا ممنونم از وقتی که گذاشتید تا مفید و مختصر توضیح دهید
بنده با توضیحات کامل شما دوست بزرگوار سیستم خودم را نصب کردم و انصافا با ولوم ۲۴ درب صندوق عقب میلرزه
اگر ولوم را بالا ببرم شیشه ها میلرزه
واقعا دستتان درد نکنه
ممنونم از محبت شما
ارادتمند : ماشین باز

ماشین باز
ماشین باز
2 سال پیش

عالیییییییه

سید احسان
سید احسان
2 سال پیش

ممنون خیلی خیلی خوب و عالی 👍👍👍👍👍👍

رضا
رضا
2 سال پیش

عالی وآموزنده

مهدی
مهدی
2 سال پیش

با سلام
برای نصب سیستم صوت حتما پخش کننده میخواد یا پخش فابریک دنا هم میشه؟

محمد
محمد
در جواب  مهدی
2 سال پیش

با فابریک هم میشه اما پخش یا ظبط بهتره تنضیمات بهتری داره اما فابریک هم میشه هیچ مشکلی نداره

عاصف
عاصف
در جواب  محمد
2 سال پیش

سلام من امپلی منو دارم 1 کانال که چهار تا جای خروجی داره الان میخوام ساب 2کویل را نصب کنم الان باید چهار سیم را از ساب به چهار جای امپلی ببندم خودش 2 اهم میشه یا ساب را موازی کنم تا 2 اهم بشه ببرم امپلی بعد 2 جا خای میمونه از امپلی .. سابم 4 اهمم و 2 اهم است میخوام 2 اهم بسته بشه

اشکان
اشکان
2 سال پیش

سلام اموزش هم میدید
متاهلم شرکت کار میکردم اخراج کردن همرو
شاگردی ام میکنم

کیان همه کاره
کیان همه کاره
2 سال پیش

بابا شمارو چه به نصب سیستم اخه ؟ خودتون با این چیزایی که گذاشتیدو نوشتیدم والا نمیتونید ببنید 😂.باطری فروشام شدن نصاب سیستم عجججججب.

کیان همه کاره
کیان همه کاره
2 سال پیش

نکته کلیدی در مورد گین؟ درجه گینو روی ۱۱ بذارید چون بیشترش مخرب؟😂😂😂😂
عزیز من گین امپیلی فایر باید با مقدار پری پخش تنظیم بشه

سعید
سعید
در جواب  کیان همه کاره
2 سال پیش

چه طرز حرف زدنه دوست نداری استفاده نکن از مقاله من احتمال میدم شما کیان شاپ باشی همونی که واسه تست باندها تا آخر گین میداد که جناب مقدم ایران کارآدیو و جناب معصومیان بهرام شاپ کاملا در توضیحاتشون همین مساله رو گفتن که گین نهایتا ساعت ۱۱ باشه. دیگه بالاتر از اونها که نیستی

افشین
افشین
در جواب  کیان همه کاره
3 ماه پیش

داداش تو همون ادم همه کاره هیچ کاره هستی . ادعات میشه همه کاری بلدی ولی هیچی بلد نیستی. طرف داره اموزش میده و تو اگر به دردت نمیخوره میتونی سریع دکمت رو بزنی و بری از این پیج .نه که توهین کنی به این بنده خدا که میخواد یه اطلاعاتی رو با دیگران به اشتراک بذاره

جمشید مرادی
جمشید مرادی
2 سال پیش

با درود. باز هم مثل همیشه، کامل و دقیق بود. سالم ، سرفراز، و پاینده باشید

سهیل
سهیل
2 سال پیش

سلام . آقا من یه ضبط ۴۹۵۰ پایونیر دارم پنلش از دستم افتاد ال سیدیش شکسته نوشته هارو نصفه نشون میده. هررررجا رفتم نداشتن یکساله دارم دنبال ال سی دی میگردم . بندازم دور یا پنل پایونیر مدل دیگه میشه روش انداخت ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سهیل
1 سال پیش

با سلام
LCD این نوع ضبط ها به صورت جایگزین یا استوک در سطح بازار یافت نمی شود. اگر پانل یک سیستم مشابه را به دست آورید می توانید استفاده نمائید اما در غیر این صورت می بایست ضبط خود را تعویض نمائید.

سیدمحمدهاشمی
سیدمحمدهاشمی
در جواب  سهیل
1 سال پیش

سلام به این شماره زنگ بزن ببین داره درضمن مکان استان اصفهان میباشد

پارسا
پارسا
1 سال پیش

سلام من پخش ماشین رو عوض کردم ،الان که میخوام کابلای ارسی که از میدرنج ها و ساب اومده رو وصل کنم،پشت پخش کنار خروجی ها فقط چپ و راست نوشته شده،چجوری تشخیص بدم کدوم چپه کدوم راست ،چون تو هر دو حالت هم صدا دارم

محمد
محمد
1 سال پیش

یه سوال واقعا ظروری دارم
آیا پایینر پنل ۱۸۵۰ به ظبط و کفیه ۱۸۵۳ میخوره؟

  1. تو رو خدا جواب بدین من الان تو دو راهی موندم
مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

سلام
اقا سیستم صوتی بستم که از این مانیتورهای بازاری گرفتم. بعد دو سه روز استفاده از باندها صدای سوت بلندی میاد. مانیتور رو باز کردم و دیدم سوکتی که به مانیتور وصل هستش سیم سیاه اب شده و سوخته. عوض کردم سوکت نو گذاشتم درست شد ولی مجددا بعد چند روز همین اتفاق افتاد. این موضوع میدونید بخاطر چی هستش؟

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام من یک پخش سونی دارم ک چهار خروجی 55 وات دارد.ایا می توان ان را به دو خروجی 110 وات تقسیم کرد و بجای چهار بلندگو، دو بلندگو نصب کرد؟

ممد
ممد
1 سال پیش

سلام
م ی سیستم دارم واسه تالار هم ۲۲۰ ولت هم ۱۲ ولت نیاز به اتصال بدنه هم داره ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ممد
1 سال پیش

با سلام
سوال شما اصلا واضح نیست و متوجه منظورتان نشدیم. اما در صورتی که سیستم صوتی قوی و پر مصرفی استفاده می کنید اتصال بدنه نیز شما را به کیفیت دلخواه و مورد نظرتان نزدیک تر خواهد نمود.

Ssss
Ssss
1 سال پیش

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم میشه سه تا امپلی وصل کرد؟
دوتا برای ساب
و یکی برای باند ها
و خازن هم نیاز میشه؟؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Ssss
1 سال پیش

با سلام
بله نصب خازن برای سیستم های صوتی که بیش از یک عدد آمپلی استفاده می کنند بسیار لازم و ضروری است زیرا وظیفه خازن ذخیره برق برای مواقع ضروری است مانند هنگامی که شما بخواهید از سیستم صوتی خود خروجی بیشتری بگیرید (صدا و حجم و بیس مقطعی زیاد) به کمک سیستم الکتریکی خودرو آمده و از فشار اضافی بر روی دینام و باتری خودرو می کاهد.
توصیه می شود برای نصب این چنین سیستم حرفه ای حتما از یک متخصص سیستم صوتی راهنمایی و مشاوره بگیرید.

فعالسازی رادیو پخش انواع خودروی رنو
1 سال پیش

با عرض سلام و ادب خدمت همه زحمتکشان شرکت کیان باتری ، فعالسازی رادیوپخش انواع رنو با کد اختصاصی و منحصر بفرد ، بعد از تعویض باتری یا برداشتن سرباتری ، در خدمت شما و مراجعه کنندگانی که رادیوپخششان پس از تعویض باتری خودروهای رنو کپچر ، داستر ، سیمبل ، لوگان ، مگان ، لتیتود ، اسکالا ، توینگو ، ترافیک ، اسکالا ، سفران و دیگر محصولات رنو ، قفل شده و نیاز به ورود که فعالسازی دارد

آخرین ویرایش 3 ماه پیش توسط کیان باتری
علی
علی
1 سال پیش

موقع نصب پخش خودرو، سیم منفی باطری باید جدا بشه یا سیم مثبت؟ توی تمام سایت ها نوشتن سیم منفی اما شما گفتین مثبت

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
شما اگر سیستم صوتی حرفه ای نصب کنید، نیاز خواهید داشت که یک اتصال مستقیم از باتری خودرو دریافت کنید به خصوص برای آمپلی فایر، اما قطب منفی یا اصطلاحا اتصال بدنه را از هر جای خودرو می توانید به راحتی در اختیار داشته باشید.
و جدا نمودن قطب مثبت باتری دارای ایمنی بیشتری برای خودرو در حین نصب سیستم صوتی نیز خواهد بود.

ehsan
ehsan
1 سال پیش

باسلام من نصب کردم رو ماشینم آمپلی فایر ۴کانالست ولی یه سمتش نمی خونه البته فیش های دو به یک پشت ظبط وصله به سیم کشی نمی دونم چطوری تنظیم کنم

ارسلان
ارسلان
10 ماه پیش

سلام خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من یه ساب مارشال دارم امپ داره چطوری میشه اینو با باند های ماشینم وصل کنم راهنمایی میکنید

علی
علی
10 ماه پیش

ممنون بابت مقاله عالیتون …هر چی بگم کم گفتم عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی… خواندن ادامه ...

یاسر
یاسر
9 ماه پیش

سلام خسته نباشید ضبط ماشینو وصل کردم که دیدم یه دود کمی از بردش درآمد وضبط داغ شد ووقتی روشن شد که خیلی پنلش رنگش کمرنگ شد ودیدم داره خیلی داغ میکنه وباز بوی سوختگی داره درمیاد خواستم لطف کنید بگید از چی بد ضبط هم فلشخوره چه چیزی باعثش شده وعیب از چی وچه چیزی باید تعویض بشه که درست بشه باز ممنونم اگه پاسخ بدید .

محسن
محسن
9 ماه پیش

سلام .من ماشینم پراید.کلا سیم های پشت ضبط قیچی شدن .سیم های باندخودم کشیدم .اتصال بدنه هم اوکی کردم.برق هم ازسیم سویچ گرفتم.ولی وقتی صدای ضبط زیادمیکنم نمیکشه .قطع ووصل میشه.میشه برق مستقیم ازباطری بگیرم .راهنمایی کنید.ممنون

احسان
احسان
8 ماه پیش

بسیار عالی و کاربردی

رسول
رسول
7 ماه پیش

چون هیچ آشنایی با سیستم و‌ساب نداشتم خیلی متوجه نشدم اما در خصوص رنگ بندی های مربدطبه خروجی های پخش خیلی مفید بود چون قبلاً از طریق آزمایش و خطا اونها رو پیدا میکردم ممنون

علی
علی
6 ماه پیش

سلام.بسیار عالی و کاربردی-ممنون

Ali
Ali
6 ماه پیش

سلام خسته نباشید میشه هم باند فابریک وصل باشه و هم باندی که اصافه میکنیم به سیم باند فابریک وصل بشه

مشاوره رایگان و ثبت سفارش