4.8
(293)

همه چیز درباره مزایا و معایب و قیمت روکش نانو سرامیک خودرو جهت محافظت رنگ از خط و خش و آبگریزی بدنه ماشین در این مطلب قرار دارد. پس توصیه می کنیم تا انتها با کیان باتری همراه باشید.

حتما شما هم خودروهایی را دیده اید که در ابتدا بدنه ای درخشان و براق دارند اما بعد از گذشت مدتی در اثر تابش اشعه فرابنفش خورشید یا آلودگی های محیطی، شفافیت بدنه را از دست می دهند و دچار خط و خش می شوند.

مسلما افراد دوست دارند تا بدنه خودرو همانند خودروهای نمایشگاهی، بدنه ای شفاف و براق داشته باشد. رنگ درخشان خودرو جلوه ی خاصی به خودرو خواهد داد و زیبایی آن را چند برابر میکند. در گذشته از پولیش برای شفافیت و پوشاندن خط و خش خودرو استفاده میشد اما امروزه پوشش نانو سرامیک خودرو بدلیل قابلیت های فراوانش جایگزین پولیش شده و طرافداران بسیاری نیز دارد.

 نانو سرامیک خودرو چیست؟

اجرای نانو سرامیک 300x180 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
سرامیک بدنه خودرو چیست

نانو سرامیک خودرو در حقیقت یک نوع مایع پلیمری است که بصورت دستی برروی رنگ بدنه خودرو کشیده می شود. این مایع بعد از تماس با رنگ فابریک بدنه، با آن پیوند برقرار میکند و به این ترتیب لایه محافظ بین رنگ بدنه و محیط پیرامون ایجاد می شود.

این مایع از ذرات بسیاری ریزی تشکیل شده است. به همین دلیل هنگامی که با رنگ بدنه ترکیب می شود تمام خط و خش بدنه را از بین می برد و رنگ بدنه را ترمیم میکند.

سرامیک خودرو به دلیل ویژگی های ذاتی خود خاصیت آبگریزی را به بدنه خودرو اضافه میکند. همین موضوع باعث محافظت بدنه از آلودگی هایی مانند گرد و خاک خواهد شد. از طرفی استفاده از نانو سرامیک خودرو موجب می شود که بدنه خودرو همانند روز اول خود براق و شفاف بشود و باعث دوام بیشتر رنگ بدنه نیز خواهد شد.

نانو سرامیک خودرو در مقایسه باپولیش عمر بیشتری دارد و استفاده از آن راحتتر است. در گذشته از این ماده تنها برای شفافیت خودروهای لوکس استفاده می شد اما درحال حاضر برای تمامی خودروها بکار می رود.

مواد سرامیک خودرو

KHK SVHLD 300x225 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
بهترین سرامیک خودرو

در ساخت مواد سرامیک خودرو از پلیمرها، کوارتز و ترکیبی از این دو استفاده می شود. کوارتز علاوه بر ایجاد خاصیت مقاومت به خش دارای یک حالت ارتجاعی نیز هست. این خاصیت سبب می شود که با استفاده از کوارتز بتوان بهترین پوشش سرامیک مقاوم و ضد خش را ایجاد کرد.

از یک نوع پلیمر مایع به نام اورتان نیز در ساخت مواد سرامیک خودرو استفاده می شود. این ماده نیز دارای خاصیت آبگریزی و ضد خش می باشد. ضد خش بودن و آبگریزی دو گزینه ای است که در انتخاب مواد سرامیک خودرو مد نظر قرار می گیرد.

انواع سرامیک خودرو

انواع سرامیک 300x185 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
انواع سرامیک خودرو

یکی از مواردی که در چند سال اخیر توجه طراحان خودرو را به خود جلب کرده کاورهای سرامیک است که برای بدنه خودروها استفاده می شود. کیفیت انواع سرامیک خودرو متفاوت است.

برخی از این سرامیک ها دارای خاصیت نانو می باشند. استفاده از سرامیک خودرو سبب می شوند آنها بتوانند مانع از آسیب خودرو توسط انواع آلودگی ها و گرد و غبار بشوند.

در فصل های بارانی و مناطق دارای رطوبت نیز می توان به راحتی از این نانوکاورها استفاده کرد. با استفاده از این کاورها، علاوه بر درخشش و زیبایی ظاهر خودرو، هیچ نگرانی در مورد ایجاد خش در بدنه وجود ندارد. برای تقسیم بندی انواع سرامیک خودرو می توان دسته های زیر را بکار برد:

  • سرامیک پلیمری

پیوند سرامیک پلیمری خرد با بدنه بسیار بالا است به گونه ای که انگار بخشی از خود خودرو است. در برابر آسیب ها بسیار مقاوم است و پوشش سرامیک پلیمری به سادگی از بین نمی رود.

  • سرامیک کوارتزی

سرامیک کوارتزی، قوی ترین پوشش سرامیکی موجود در بازار است. در برابر انواع خط و خش ها بسیار مقاوم است. ماندگاری و براقیت بسیار بالایی دارد. زیبایی ظاهر خودرو شما را برای مدت بسیار طولانی تر حفظ می کند.

  • سرامیک هیبریدی

سرامیک هیبریدی، ترکیبی از دو نوع سرامیک پلیمری و کوارتزی است. بنابراین با ترکیب بهترین خصوصیات دو پوشش قبل، بهترین پوشش سرامیکی را ایجاد کرده است. این نوع پوشش، سخت ترین پوشش سرامیکی است و لایه محافظ دارای مقاومت بالا را برای ماشین ایجاد می کند.

محاسن پوشش نانو سرامیک خودرو

مزایای سرامیک 300x159 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
نگهداری سرامیک خودرو

استفاده از نانوسرامیک ها برای خودروهای دارای رنگ بدنه تیره بسیار مناسب هستند. موارد فرق برخی از مزایای نانو سرامیک ها می باشد. عمده ترین مزیت های استفاده از این نانوکاور عبارتند از:

  • داشتن خاصیت آبگریزی که در نتیجه مانع از نفوذ یا باقی ماندن لکه های آب روی خودرو می شود.
  • جلوگیری از خوردگی شیمیایی بدنه خودرو در اثر باران های اسیدی
  • عدم ایجاد لکه های ناشی از انواع آلودگی های محیطی
  • جلوگیری از انجام واکنش اکسیداسیون ناشی از اشعه های خورشیدی در بدنه خودروها
  • عدم ایجاد خش در اثر برخورد سنگ یا سایر اجسام روی بدنه خودرو
  • دوام و ماندگاری بالا
  • عملکرد بهتر نانوسرامیک ها در مقایسه با انواع واکس هی بدنه خودرو
  • صرفه اقتصادی
  • پوشش سرامیک خودرو باعث ترمیم بدنه اتومبیل‌های تصادفی و دست دوم می‌شود.
پوشش نانو سرامیک min 300x170 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
محاسن و معایب سرامیک خودرو

از جمله سایر مزیتهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درخشندگی همیشگی داخل خودرو

سرامیک براق 300x134 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
مزایای پوشش نانو سرامیک ماشین

شاید درخشندگی و زیبایی را می‌توان مهم‌ترین دلیل برای انتخاب پوشش نانو سرامیک برای داخل خودرو دانست. زیرا یک ماشین تمیز و درخشنده می‌تواند به همه افرادی که داخل خودرو هستند اعتماد به نفس بدهد و برای آن‌ها حس خوبی به ارمغان آورد.

سرامیک چیست 300x280 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
بهترین برند سرامیک خودرو

محافظت از بدنه خودرو

اگر ساکن تهران و یا شهرهای پر جمعیت باشید حتما از شاخص‌های آلودگی هوا آگاهی دارید و می‌دانید این آلودگی‌ها نه فقط بر روی افراد بلکه می‌تواند باعث آسیب به بدنه‌ی خودرو بشود. روکش نانو سرامیک می‌تواند خودروی شما را از انواع این مضراتی که قرار است به آن وارد شود حفظ کند و بدنه را با همان سلامت روز اولی که تولید شده است نگه دارد.

البته اگر جزو افرادی هستید که از این روکش برای خودروی خود استفاده کرده‌اید باید بدانید که برای همیشه از خط و خش و آسیب‌های فیزیکی بر روی خودروی خود خداحافظی کرده‌اید. همین مورد می‌تواند خودروی شما را در حد نو نگه دارد و باعث شود که اگر روزی قصد فروش آن را داشتید بتوانید آن را به قیمت بالاتری بفروشید.

 ماندگاری سرامیک خودرو

باید بدانید که پوشش نانو سرامیک خودرو عمر بیشتری نسبت به رنگ خودرو شما دارد و از همین لحاظ نیز می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود. زیرا می‌تواند از رنگ رفتگی و یا پوسیدگی و کدری خودرو جلوگیری کند. بیشتر به افرادی که دارای خودروهایی با رنگ تیره هستند توصیه می‌شود که حتما برای محافظت از رنگ خودروی خود در برابر اشعه خورشیدی از این روکش استفاده کنند.

تمیز ماندن خودرو در طولانی مدت

با استفاده از روکش نانو سرامیک خودرو برای اتوبیل خود دیگر کمتر نیاز به رفتن به کارواش برای شستن ماشین خود دارید زیرا این روکش می‌تواند بدنه ماشین شما را تمیز نگه دارد. و در نتیجه از گرد و غبار و کثیفی در امان بماند.

البته گاهی نیز کثیفی‌هایی بر روی سطح خودرو مشاهده می‌شود. اما تمیز کردن آن‌ها به دلیل سطح صاف و مسطح بدنه خودرو بسیار راحت است کافیست شما با استفاده از یک پارچه، کثیفی را در عرض چند ثانیه از بین ببرید.

بی نیاز به برق انداختن مجدد بدنه خودرو

سراامیک خودرو 300x169 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
خاصیت براق بودن سرامیک بدنه ماشین

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های پوشش نانو سرامیک خودرو این است که به نسبت راه‌های قدیمی برق انداختن بدنه خودرو بسیار کم هزینه‌تر واقع می‌شود. در گذشته برای این که بتوانیم بدنه خودروی خود را برق بیندازیم باید از واکس‌های مخصوص خودرو که وظیفه آن‌ها برق انداختن بدنه بود استفاده می‌کردیم.

نتیجه کار آن‌ها نیز موقتی بود و پس از مدت کوتاهی مشاهده می‌شد که خودرو دوباره نیاز به تمیزکاری دارد. اما با استفاده از پوشش نانو سرامیک دیگر نیازی به برق انداختن مجدد نخواهد بود و هزینه واکس‌های بدنه نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

معایب سرامیک خودرو

اگر با مرور مزایای سرامیک خودرو، اشتیاق بیشتری برای استفاده از این نوع پوشش بدنه، پیدا کردید، بهتر است قبل از اقدام به این کار، نگاهی به معایب پوشش نانو سرامیک خودرو نیز بیندازید. در ادامه به این معایب و مشکلات اشاره می‌کنیم.

زمان‌بر بودن انجام سرامیک خودرو

طریقه سرامیک کردن بدنه خودرو 300x200 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
معایب پوشش نانو سرامیک خودرو

سرامیک بدنه خودرو باید بصورت دستی و مرحله به مرحله انجام شود. بنابراین نیاز به چندین روز زمان نیاز خواهد داشت. این موضوع در مواقعی که برای مراسم خاصی نیاز به براق شدن بدنه خودرو دارید مشکل ساز خواهد شد.

اگر افرادی ادعا میکنند که بسرعت سرامیک خودرو را اجرا میکنند لازم است درمورد تخصص آنها محتاط باشید. این کار به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد و بطور طبیعی لاقل چندروز زمان میخواهد.

اجرای فرایند روکش نانو سرامیکی چندین روز زمان نیاز دارد. این مسأله وقتی مشکل‌ساز می‌شود که به دلیل نزدیک بودن مراسمی خاص مثل نامزدی و عروسی، حتما باید در مدت زمانی مشخص بتوانید خودروی خود را زیبا کنید و جلا ببخشید. در چنین مواقعی ممکن است استفاده از پوشش سرامیکی برای خودرو کاربردی نباشد.

توجه داشته باشید که اجرای حرفه‌ای سرامیک خودرو، در اثربخش بودن آن نقشی حیاتی دارد. بنابراین اگر شرکتی به شما پیشنهاد داد که می‌تواند در زمانی اندک، خودروی شما را روکش سرامیکی کند، باید کمی در حرفه‌ای بودن کار آن شرکت تردید کنید.

گرفتن نتیجه عکس درصورت اجرای غیر حرفه ای

پیش از این اشاره‌های کوتاهی به اهمیت اجرای حرفه‌ای و صحیح روکش نانو سرامیکی کردیم. نکته‌ای که در این قسمت باید بر آن تأکید کنیم این است که اگر پوشش سرامیک، به وسیله‌ی تیمی حرفه‌ای و باتجربه به کار نرود، احتمال دارد ماشین شما، نه تنها زیباتر به نظر نرسد، بلکه قیافه‌ای بدشکل و بدقواره به خود بگیرد، به گونه‌ای که اگر از سرامیک استفاده نمی‌کردید خودروی شما زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسید.

از آنجایی که طول عمر زیاد، یکی از ویژگی‌های پوشش سرامیک خودرو است، واضح است که اگر استفاده‌ی صحیحی از آن نشود، ویژگی‌های مثبت آن تبدیل به خصایل منفی می‌شود و سرانجام تلخی را نصیب صاحب خودرو می‌کند.

هزینه زیاد سرامیک خودرو برای برخی خودروها

هزینه سرامیک 300x169 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
هزینه نانو سرامیک خودرو

در مزایای روکش نانو سرامیکی، ذکر کردیم که در بلندمدت، هزینه‌ی سرامیک بدنه خودرو مقرون به صرفه می‌شود؛ اما وقتی مدت زمان استفاده از خودرو، کوتاه است و یا سال‌های زیادی از زمان ساخت خودرو گذشته و کیفیت و کارایی آن به شدت افت کرده، استفاده از سرامیک، آن‌چنان به صرفه نخواهد بود.

به عبارت دیگر، اگر بخواهید خودروی خود را به زودی بفروشید، قیمت چند میلیونی سرامیک خودرو نه تنها به سود شما نیست، بلکه ممکن است برخی افراد را از خریدن خودروی شما منصرف کند.

همچنین اگر خودروی شما، به دلیل استهلاک، زمان زیادی از عمرش باقی نمانده باشد، یا با اینکه ماشین شما خودروی لوکسی محسوب می‌شود اما چند سالی از ساخت آن گذشته باشد، از نظر مادی، به صرفه نیست که چندین میلیون برای روکش سرامیک هزینه کنید.

نیاز به تخصص نصب روکش نانو سرامیک

امروزه سرامیک بدنه خودرو به راحتی در دسترس همه قرار دارد و همین موضوع باعث شده که افرادی که تخصص کافی ندارند برای انجام آن پیشقدم شوند. اگر نانو سرامیک بدنه خودرو بصورت صحیح و اصولی انجام نشود ممکن است ظاهر خودرو حتی بدتر از قبل شود. همانطور که گفته شد سرامیک خودرو بادوام است پس درصورتی که ظاهر خودرو نازیبا باشد باعث پشیمانی و خسارت زیادی خواهد شد.

نحوه انجام پوشش نانو سرامیک روی خودرو

ceramic paint protection 1200x675 1 300x169 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
آموزش نانو سرامیک خودرو

نحوه انجام پوشش نانوسرامیک خودرو در چنین مرحله مختلف انجام می شود. ما در این قسمت اجرای مراحل مختلف انجام پوشش نانوسرامیک روی بدن خودرو را برای شما بیان می کنیم.

  • مرحله اول:

شما باید در این مرحله و قبل از انجام پوشش نانوسرامیک، با استفاده از یک شوینده مناسب با اتومبیل تمام آلودگی ها را از روی بدنه خودرو پاک کنید.

  • مرحله دوم:

شما در این محله باید تمام معایب خودرو مانند رنگ شدگی ها، انواع خط و خش، فرو رفتگی ها و تمام معایب احتمالی بدنه را تعیین کنید. سپس با استفاده از یک ضخامت سنج، میزان ضخامت بدنه را به صورت دقیق محاسبه کنید.

  • مرحله سوم:

با استفاده از چسب های مخصوص، بخش های از خودرو مانند شیشه ها، آیینه ها و سایر بخش های ظریف و حساس خودرو را بپوشانید.

  • مرحله چهارم:

در این مرحله شما باید با استفاده از پولیش مناسب تمام خط و خش های روی بدنه خودرو را بپوشانید. این مرحله سبب اجرای یکدست و مناسب پوشش نانوسرامیک روی بدنه خودرو می شود. به همین دلیل اجرای با دقت و با حوصله این مرحله بسیار ضروری است.

  • مرحله پنجم:

استفاده از پولیش باید تمام خطوط و خش ها از روی خودرو پاک کند. اما ممکن است خودرو شما دارای خش ها یا خطوط ریزی باشد که نتوانید با چشم آنها را مشاهده کنید. اما پس از اجرای نانوسرامیک این خش ها نمایان خواهند شد.

در نتیجه، در این مرحله شما باید با استفاده از چراغ قوه های خورشیدی و به دقت تمام سطح بدنه خودرو را بررسی کنید. با این کار می توانید ریز ترین و جزیی ترین خش ها را پیدا کنید. سپس با استفاده از یک پولیش مناسب این خش ها را نیز برطرف کنید.

انجام این مرحله نیز مانند مرحله چهارم بسیار حساس است. پس با حوصله کافی و صرف زمان کافی این مرحله را انجام دهید. می توانید برای افزایش دقت کار چند مرحله، بدنه خودرو را با استفاده از چراغ قوه خورشیدی بررسی کنید تا از عدم وجود هیچ نوع خط و خش روی بدنه مطمئن شوید.

  • مرحله ششم:

SVHLD 300x144 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
مراحل پولیش سرامیک ماشین

تمام پنج مرحله قبل، مراحل زیرسازی بدنه خودرو می باشد. در این مرحله شما باید برای تکمیل کار خود از مواد سیلیکونی استفاده کنید. استفاده از این مواد سبب می شود، بدنه خودرو کاملا صاف و یکدست باشد. این مرحله، اخرین مرحله از آماده سازی بدنه خودرو برای اجرای پوشش نانوسرامیک است. نکته مهم در این مرحله نیز استفاده از دقت کافی و صرف زمان مناسب است.

  • مرحله هفتم:

با اجرای دقیق شش مرحله قبل، شما هم اکنون یک بدنه عالی و آماده برای اجرای پوشش نانوسرامیک در اختیار دارید. در این مرحله برای اتمام کار، باید از مواد مرغوب و دارای کیفیت عالی استفاده کنید. شما پس از پایان این مرحله، خودرو بسیار لوکس و زیبا دارید و می توانید از حفظ سلامت بدنه خودرو در برابر انواع خط و خش اطمینان داشته باشید.

پوشش بدنه خودرو با نانوسرامیک سبب می شود هیچ آلودگی روی بدنه باقی نماند

آموزش نانوسرامیک خودرو

اجرای پوشش نانوسرامیک یک کار تخصصی می باشد. در نتیجه نیاز به گذراندن دوره های آموزش نانوسرامیک خودرو است. علاوه بر این فرد باید دوره آموزشی را بگذراند برای کسب تجربه کافی می تواند به صورت کارآموزی این مهارت را نزد متخصصین این بیاموزد.

آموزش نانوسرامیک خودرو در مراکز آموزشی فنی حرفه ای یا مراکز آموزش مهارت های مکانیک خودرو و گذراندن دوره کارورزی در امکان معتبر اجرای این پوشش می تواند فرد را برای اجرای پوشش نانوسرامیک روی انواع خودروها آماده کند.

فیلم سرامیک خودرو

 تست سرامیک بدنه خودرو

بسیاری از شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو، از پوشش های نانوسرامیک بر روی خودرو های خود استفاده می کنند. علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان لوازم جانبی و تجهیزات خودرو نیز اقدام به تولید پوشش نانوسرامیک می نمایند.

این شرکت ها برای اطمینان مصرف کنندگان از محصولات آنها، پس از تولید اقدام به تست محول می نمایند. تست نانوسرامیک خودرو برای اطمینان از عدم ایجاد خش و مقاومت بالای این پوشش در برابر خوردگی شیمیایی و بسیاری از آلودگی ها انجام می شود.

در این قسمت تست نانوسرامیک خودرو توسط کمپانی هیوندای قرار داده می شود. تا شما از میزان کیفیت بالای این پوشش مطلع شوید.

هزینه نانو سرامیک خودرو

میزان هزینه نانوسرامیک خودرو متفاوت است. اما در محدوده حداقل قیمتی بین 1500000 تومان تا 3000000 تومان می باشد. عوامل مختلفی می تواند در تعیین هزینه نانوسرامیک خودرو موثر باشد. در زیر به معرفی عوامل موثر بر هزینه سرامیک بدنه خودرو پرداخته‌ایم.

  • نوع مدل ماشین: اولین عامل تاثیر گذار روی هزینه سرامیک خودرو نوع مدل ماشین است. مطمئنا برای ماشین های بسیار لوکس هزینه اجرای پوشش نانوسرامیک بالاتر است.
  • نوع مواد نانو سرامیک: اگر بخواهیم هزینه‌ سرامیک بدنه خودرو را به صورت کلی بررسی کنیم، باید این موضوع را در نظر بگیریم که قیمت مواد نانو سرامیکی با هم متفاوت هستند. در واقع هر چه میزان خاصیت آبگریزی آنها بیشتر باشد، قیمت محلول نانو نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • تعداد لایه‌ها برای ایجاد پوشش نانو سرامیک: سومین عاملی که روی هزینه سرامیک خودرو تاثیر می‌گذارد، تعداد لایه‌هایی است که برای ایجاد پوشش‌نانو سرامیک بر روی بدنه خودرو قرار می‌گیرد.

نکته: هر چه تعداد لایه‌های پوششی گلاس کوتینگ بیشتر و مواد مورد استفاده با کیفیت تر باشد، مقاومت رنگ بدنه خودرو در برابر مواد شیمیایی و ضربات فیزیکی بیشتر می‌شود که این امر باعث افزایش قیمت سرامیک خودرو می‌شود.

تاثیر نانو سرامیک در فروش خودرو چیست؟

Ceramic Coating for Cars 300x169 پوشش نانو سرامیک خودرو چیست؟
مزایا و معایب نانو سرامیک خودرو

پیشنهاد می‌کنیم که هر وقت قصد فروش خودرو خود را داشتید، قبل از آن عمل سرامیک خودرو را انجام دهید تا در فروش تاثیر مثبت بگذارد. به سه علت ما در هنگام فروش ماشین به علت سرامیک کردن بدنه خودرو دچار مشکل نمی‌شویم.

  • پوشش سرامیک بدنه خودرو مثل یک کاور یا برچسبی نیست که در هنگام کارشناسی رنگ، مجبور به کندن یا از بین بردن آن شویم.
  • در سرامیک خودرو، نانو سرامیک بدنه خودرو به صورت مایع غلیظ است و فقط لایه ای به ضخامت ۴ الی ۱۲ میکرون بر روی رنگ خودرو ایجاد می‌کند و به هیچ وجه در رنگ حل نمی‌شود.  بلکه روی رنگ خودرو شکل می‌گیرد.
  • نانو سرامیک خودرو بیرنگ است فقط باعث براق شدن رنگ بدنه خودرو می‌شود.

بیشتر بدانید: برای خرید ماشین دست دوم چه نکاتی باید رعایت شود؟

خلاصه مطلب

برای دوستداران ماشین، انتخاب بین درخشندگی و زیبایی خودرو و حفاظت از آن، انتخابی سخت و دشوار به حساب می‌آید. در اینجا روکش نانو سرامیکی خودرو، عرض اندام می‌کند؛ چرا که این دو انتخاب را همزمان با یکدیگر فراهم کرده است. پوشش سرامیکی نه تنها از بدنه‌ی خودرو برای سال‌های متمادی حفاظت می‌کند، بلکه درخشش و براق شدن آن را نیز به همراه دارد.

به همین دلیل روکش سرامیکی، انتخاب مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند بدنه‌ی خودروی آن‌ها در عین زیبایی، پوششی حفاظتی نیز داشته باشد. پس اگر خودرو شما نیز مداما در معرض نور خورشید قرار دارد بد نیست تا از سرامیک خودرو به عنوان محافظ استفاده کنید.

شما هم اگر در مورد مزایا و معایب سرامیک خودرو نظری دارید، آن‌ها را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش